Aktív témák
-
Szóval úgy értettem (csak nem volt időm javítani), hogy ha a programozók kitalálják, hogy márpedig nekik az x86+AVX jobban fexik, mint az openCL, akkor az nV sütheti a kártyáját.
Ha pedig OpenCL lesz a népszerű, akkor versenyben marad(hat).
Itt lehet, hogy szerepe lesz az AMD-nek, mert ha ők is előjönnek egy x86-os GPGPU-val, akkor ez az x86-os technika szerepét megerősítheti, kivéve, ha az OpenCL-lel mindent legalább olyan jól meg lehet oldani.
Ez persze, csak laikus agytorna, de hátha nem tök hülyeség.mod: Állati jó lenne egy PH!-s GT300+RV870+Larrabbee teszt, amiben az általános felhasználást is jó alaposan kivesézitek. Remélhetőleg addigra lesznek ezeket jól kihasználó progik!
És a teszt mellé (még elötte) jó lenne egy átfogó cikk a GPGPU techikákról, hogyan épül fel eg yilyen program, mitől függ, hogy melyik hardveren fut jól, miylen feladatokhoz ilyen proci és API fekszik, stb, stb.
Bilibe lóg a kezem? -
nekem igen gyanúsak a 32-utas MIMD tömbök. egyrészt (bár nem vagyok otthon a GP alkalmazásokban) nehezen tudom elképzelni, hogy a SIMD-ek akkora hátrányt jelentenének ott, főleg, hogy már a GT200-ban sem klasszikus SIMD-ek vannak, hanem inkább STMD-k. másrészt ki a jóisten fogja ezt az 512db kvázi-önálló processzort közös munkára kényszeríteni? a GT200 ütemezője biztosan nem (vagy max. úgy, ha 8-16-32-utas SIMD-nek programozza őket) - egy ilyen designhoz szvsz specifikusan megírt programok szükségeltetnek.
-
zuchy
őstag
Mondjuk igen, ezzel a verzióval nagyot lehetne ütni.
De én is a másodikat tartom reálisabbnak.
Kérdés, hogy kell-e az 512-bit. Nem lehetne 256-bit és 5 GHz környéki ramokkal?remélem jól értelmezem amit írsz
(#3012) Mercutio_: Jaa értem, szóval barebone. Nincsen valamilyen hely egy 8 centis ventinek? Amúgy szerintem bírni fogja, tudom, engem is idegesít, ha valami melegszik...
-
VinoRosso
veterán
Azért szerintem ez nem ilyen egyszerű, pláne hogy most utánanéztem egy kicsit a dolognak. Az a gond a voxellel, hogy sokkal több kell belőle egy jó geometria elkészítéséhez, mint egy sima mesh esetében. Emiatt egyrész a processz is időigényesebb, másrészt számolni vele sem olyan egyszerű már. leginkább akkor jelentkeznek erőforrásbeli gondok, ha fizikázni kell vele( ütközés detektálás, törések főleg ), esetleg ne adj isten még az AI motornak is piszkálgatni kell valamilyen szinten, akkor már sok esetben gyorsabb a jelenlegi poligon alapú technológia. Szerintem tuti, hogy voxelből nem lesznek olyan karakterek, mint amilyen az utóbb linkelt videón volt, vagy ha lesznek, nem ezzel a technológiai háttérel, ami most körvonalazódik.
-
Dark KillerX
addikt
Nekem egyáltalán nem tetszenek ezek a technológiák,inkább maradnának a sima DX/OpenGl alapú engine-nek,azokkal is mennyi mindent meglehetne oldani.Csak néhány példa: Chrome Engine 4-be beleültetni a DX11-et és megturbozni a poligon menniységet(több millióra),és vmi féle modon hasonlóan eljárni a CryEngine-nel, ja és a GTA4 engine-jéből is sokkal több kihozható lenne.Minek ezek a sz*rs*g*k mint a raytracing,meg a softver render(Nv hülyeségei).Ezzek sokkal erőforrás igényesebbek mint a DX/OpenGl alapú rendszerek nem
.
-
a második az tetszik, de az elsőt csak amolyan technológiai f... akarom mondani melldöngetésnek érzem. én már nagyon szeretnék látni egy olyan játékot (legyen az FPS, FPRPG vagy autós), ahol nem fullad bele az engine abba, ha 15-20 (ne adj' Isten 50-60) egyéb karakter animálgat körülöttem...
-
leviske
veterán
-
-
rocket
nagyúr
Ha szerinted a marketing az oszintesegre epul akkor el vagy tevedve
En nem irtam olyat, hogy hazudnak, csak egyelore megdonthetetlen bizonyitek nincs arra, hogy valoban 10 aktiv SIMD blokk van. (az AMD nem nyilatkozott meg hivatalosan a tortentek kapcsan, tehat ha nem igaz, akkor se lenne hazusag a reszukrol.)
A kozelgo RV740XT veszelyt jelenthet majd a HD4850 eladasokra, igy nem lehetetlen nehany HD4850 kartyat atraknak egy HD4830 dobozba az AIB partnerek, mint anno tettek a 9800xt->9800pro eseteben. -
rocket
nagyúr
Azert santit egyelore ez a tortenet, mert azok kozul akiknek allitolag mar van ilyen kartyajuk senki nem tamasztotta ezt ala tesztekkel amikbol egyertelmuen latszana, hogy valoban 10 aktiv SIMD blokk van.
Azok a progik amik 800SP-t mutatnak csak databaziskent mukodnek, szoval amig nem latunk bizonyitekot, hogy valoban 800SP, addig ez egy ujabb "nesze semmi fogd meg jol"(celjat azert elerte, elmosta az NV kulcstartos hypejat
)
-
keIdor
titán
Még meg tudnák lépni az 512bit/2GB-os GTX-295-öst, csak a még nagyobb veszteség miatt nem hiszem, hogy bevállalnák... bár ki tudja, de inkább a GT300-al foglalkozzanak.
gyiku: Kevés HD4870 tudta azt a +20-25%-ot... a shotstabil beállítás meg max 3 embert érdekel ebben az országban, de többet nem.
-
gyiku
nagyúr
az nem baj, elorebb is lehet hozni azt a majus 4-et
-
Nincs valami progi, ami automatikusan FPS-idő grafikont rajzol? Akár önállóan, akár egy meglévő FPS mérő eredményeiből?
Elég szemléletes lenne, és sokkal jobb rálátást adna az adott hardverre, pláne, ha bizonyos szakaszok fel lennének címkézve (pl: "erdő", "vízpart", "város kevés egységgel, de sok effekttel", "csata sok ellenféllel", stb.). -
-
keIdor
titán
Azért az FX series kicsit más volt szvsz. A G80 arc. legalább valamiben jó, de az NV30 miben volt jó?
Még azt se lehet mondani, hogy a DX8.1 jól ment neki, mert lehet jól ment, de a Ti4200 pl. egy sokkal szimpibb kártya volt mindenkinél. Nem volt akkora kazán, és nem is zabált annyira.
-
leviske
veterán
"Májusban jön helyette olcsóbb és gyorsabb."
Tehát jön a HD4840.Nem lesz egy kicsit sok GPU a 800-as családban?
(#2259): Kit kell sejteni? Palit/Gainward? Gondolom a kisebb gyártók nem jöhetnek szóba, vagy pl a GeCube akkora területet von el a nagyoktól?
(#2262) westlake: Eddig miért nem lépték meg?
(költői kérdés)
-
westlake
félisten
lehet, hogy az anand-ot meg tudtak fenyiteni, de en ezt azert nem tettem szova, mert azt vettem alapul, hogy egy site nem fugg egy gyartotol
gondolom te is tudod, hogy egy gyarto mivel tud csak "fenyegetni"..
erdekes amit mondasz, mert nem egyszer kerultek ki a ph-ra is olyan infok, amik hivatalosan meg nem kerulhettek volna ki
(tobbek kozott en is tobbszor kozoltem ilyen infokat)
#2248: ez egy eleg erdekes "hozzaallas" az amd reszerol.. magyarul azert nem tokeletesiti a powerplayt (tok midegy hogy fogalmazom meg az alacsonyabb fogyasztara torekvest), hogy nagyobb haszna legyen.. tehat kit erdekel, hogy a kartya tobbet eszik az elfogadhatonal, csak keressunk tobbet.. na, most johetnenek az nv fanok, hogy kicsit koszoruljek a torkukat az amd-n
-
rocket
nagyúr
Mert tobbfele node van.
"Konkrét infókat megint nem mondhatok, de a nyáron takarítás lesz."
Nyaron amikor az RV790 jon?Egyebkent EVGA-t megtudnak nyerni akkor nagyot kaszalnanak Eszak-Amerikaban, de nem tartom valoszinunek az NV harc nelkul feladja majd az EVGA exkluzivitast.
Azt se felejtsd el azert, hogy az Intel is kopogtat partnerek utan, es a zoldhasuak veluk vannak, szoval eltudnam kepzelni az EVGA-t naluk majd mint exkluziv partner.Sapphire/HIS/Powercolor/XFX ezeket kellene megtartani, es elszedni az NV-tol az EVGA-t, a tobbiek mehetnek kapalni
#2256: Nem egy mai darab, emlekszem voltak olyan slideok (talan az R600 kapcsan) amiben az AMD irogatta, hogy a Gflop nem minden, azota meg ezen lovagolnak allandoan
-
-
rocket
nagyúr
Tranzisztorok suruseget nem csak a csikszelesseg hatarozza meg.
Pl. itt az RV790, eddigi info alapjan 282mm², es ugyanannyi tranzisztor van benne mint az RV770-ben. (lattam valahol 956millio helyett 965 milliorol irtak, lehet csak felcsereltek a szamokat, de ha annyi is lesz mind1, mert a die meret ~10%-kal none, a tranzisztor szam meg ~1%-kal)."Abban van a rejtély, hogy az AMD a 85-90%-os kihozatalra megy. Ezért magas feszültségen üzemel a rendszer."
9 honap alatt jelentosen kellett volna javuljon a kihozatali arany, de nem tortent semmi pozitiv valtozas.
Igazabol az idle fogyasztassal van gondjuk az embereknek, mert divat lett a "mentsuk meg a foldet" dolog, es, hogy az AMD-t kevesbe erdekli ez a dolog (vagy RV770 eseteben ez a max. amit a "problemaval" kezdeni tudtak) azzal sokakat felboszitenek."Persze profit szinten az AMD sokkal előrébb jár, hiszen még a HD 4850-en is ötször akkora haszon van, mint egy GF GTX 260-on (bár az most elvileg az új árakkal nullszaldós)."
Remelem ennek egyszer lathato jele is lesz, pl. a GPU reszleg 50millio $-os haszonnal zar egy negyedevet
"Ezért állnak át a gyártók a közeljövőben az AMD kártyák gyártására, mert ők hasznot akarnak, amit jelenleg az NV-től nem kapnak meg."
XFX az csak gyarto, nem gyartok, AMD-nek inkabb egy EVGA szintu partnerre lenne szuksege, dehat a Sapphire a 2 ev garijaval, es a nem letezo supportjaval tavol all ettol.
-
leviske
veterán
Tehát akkor végülis lehetséges, hogy a Mobil RV740-esek óta elgondolt hülyeségem lesz igaz és az RV740 is a HD4800 családot fogja gazdagítani?
Azt kétlem, hogy HD5000-esekként érkezne, tehát csak arra tudok gondolni, hogy HD4800-asok lesznek. HD4820 és HD4840?
(#2230) Gonosz15: Én benne vagyok... valami infó?
-
tzsolesz
nagyúr
Figyelj Abu, ha valóban nincsenek még hírek az RV790-ről, akkor egyértelmű, hogy áprilisban nem jön itt semmi.
Jó hogy nem már akkor nem akarják nyilvánosságra hozni, amikor a PCX-ről hármat meg is vettem belőle, meg egyet ki nem nyírtam belőle, ami már két hete szervízben van mert nem akarják elhinni hogy nem v-moddoltam, pedig télleg nem, mert nem értek hozzá.
Na jó, de tényleg, ez már túlzás. Az RV770-ről még teszt is volt már 2 hónappal a megjelenése előtt.
-
TTomax
félisten
De nem tudjuk, hogy a kártya milyen feszültségcsökkenést tud elviselni működés közben.
Tegyük hozzá úgy,hogy a kihozatali arány 90% felett maradjon.... igaz????
Elbírná az fagyás nélkül is,csak akkor több chipet kellene eldobni.Ez az igazság,reméljük a ráncfelvarott darabok nem ilyenek lesznek.... -
TTomax
félisten
Aham,szóval ezért nem lehet rendes powerplay-t csinálni az RV770-re,hogy jó legyen a kihozatali arány.... Azt ugye mondanom se kell,hogy a fesz csökkentés a rendes powerplay,nem pedig az órajel visszavétel...és most ne keverjük ide az NV-t...mi jobban örülnénk a hűvösebb chipeknek,és teszünk arra,hogy az ATI,vagy az NV zsebében mennyi marad...
-
VinoRosso
veterán
a terepen mit értesz? Mert ha a terraint anak sok értelmét nem látom, ahogy előbb írtam, a mostani mesh alapú magasságmező szeritem elég jó megoldás, ezt lehet pl nurbs felülettel finomítani, ha kissebb erőforrás használatával megoldható, illetve ha fiomabb vezérelhetőségre van szükség, de hogy rombolható legyen a talaj annak nem sok értelmét látom. Ahova illeszkene a egy ful voxeles modell az mondjuk egy épület fala, ami a valóságban is téglákból van, ezt jól közelíti egy voxeles reprezentáció, pár ezer voxelből fel lehet húzni egy kissebb házat, amibe aztán lehet ütkzötetni dolgokat, és akor szépen esik szét. Talán még egyes tereptárgyak, pl fa, dobozok, és hasonlók, esetleg autó, bár az megint elég bumfordi lehet, mert túl bonyolult a szerkezete. Igazából egy olyan modellezési technika lenne jó, ami hasonló a voxelhez, azzal a különbséggel, hogy nem egyforma méretű és azonos formájú a felosztás, és ezzel lehetne definiálni tetszőleges számú amorf voxel-t, mivel így sima huzalváz modellezéssel a megszokott módon felépíthető pl egy autó, a tovább nem bontható építőelemek pedig az élek illetve felületek által közbehatárolt amorf voxelek lennének. Így könnyebben meg lehetne oldani a töréseket, horpadásokat, hogy mondjuk leszekad egy kerék vagy betörik az üveg, letörik az ajtó vagy lejön a zománc ütözéskor, és ez még relatíve kevés voxelből megoldható lenne. Viszont ha a jelenlegi voxel technikát nézem, akkor igen sűrű felosztás kellene egy autóra, hogy ne legyen ótvar a modell, ami több voxelt eredményezne jóval, mint amennyi poligonból áll most, így még ha meg is oldható a konvertálás huzalvázas modellből, utána akkora erőforrás igénye lesz az ütközés/deformáció kiszámításának, hogy a NASA-nál kell hozzá gépidőt igényelni.
Jól szétoffoltuk ezt a topicot is...
-
VinoRosso
veterán
Szerintem a parametrikus felületek fognak inkább elterjedni a dx11-el terrainként. tök fölöslegesnek tartom a voxeles terraint, max ha valami leomló sziklagörgeteg ami töredezik, vagy valami hasonló effektet akar valaki, de a földbe lődözni, robbantgatni senki nem fog. Azon kívül annak ami jól nézne ki így(valami robbanás, vagy valami részecske effekt), már nem kis erőforrás igénye van, mert ott nem 10 meg 20 voxelt kell mozgatni meg textúrázni árnylani hanem 1000x / 10000x többet. Esetlen ilyen téglaépület, meg mondjuk valami fa, vagy hasolnónál tudom elképzelni, hogy érdemes lenne vele bíbelődni, annál relatíve kevés voxellel kell dolgozni, hogy jól nézzen ki a dolog. Viszont az tuti nem megoldható, hogy ezek voxelként készüljenek. Legalábbis én dolgoztam voxeles ecsettel, és nem egyszerű bánni vele, ezzel valami egzakt modellt elkészíteni rémálom. Lehet, hogy meg lehet oldani a konvertálást meshből vagy bezier/nurbs felületből( van ilyen? ) de aztán a végeredmény meg olyan mint a kutya vacsorája. Emlékszem mikor maxban nurbsből először konvertáltam poly-t, kb 15 percig számolt a gép egy egyszerű felületet, és a végeredmény valami olyan szörnyűség lett, hogy majdnem elhánytam magam.
-
helkis
veterán
ha már betértem, és ha már találgatunk, én arra lennék kiváncsi hogy a Larrabee mennyire tudja majd futtatni a mostani progikat, vagyis amelyik generációt fogja váltani, tehát még a standard elvő gpu-felépítéshez képest milyen erőt tud képviselni egy régebbi software-ben, összefoglalva: kb milyen GPU-t fog/tud emulálni?
mindenesetre nagyon érdekes jövő elött állunk, a vga-knál.. remélem egy mezei user is észrevesz különbséget pl. látványvilágban, teljesítményben és nem csak arról van szó, hogy egyszerűbb lesz programozni.. -
janos666
nagyúr
Még 1: Az intel régen szerette volna lapátra tenni a már akkor is "jó öreg" x86-ot, és új alapokon kihozni a 64-bites procikat (amiken az x86 kódok csak lassú emulálással futnak le az 1, max 2 generációnyi átmeneti korszak alatt, míg elfelejtik, illetve akinek még mindig a régi x86 progija kell, ahhoz már elég az addigra olcsón is kapható alsókategória emulált sebessége is).
Ezt a tervet csak az AMD x86_64 utasításkészlete törte nyakba, kénytelenek voltak ők is lekoppintani a dolgot EMT64 néven, és így maradtak meg máig az x86-os procik a 64-bites utasításkészletükkel.Most, hogy egy relatíve tök új dolgot dobnak piacra, amiben előrébb járnak az AMD-től, miért nem ragadták meg az alkalmat, hogy x86 helyett új alapokra építkezzenek? (előbb jöhetnek ki vele, mint az AMD, és akkor neki kellene követnie őket -> márpersze ha licenszelik nekik a cuccot, de a versenyhivatalok miatt meg kellett volna tenniük, csaképp 1-2 generáció lemaradással lett volna az AMD...)
Én nem vagyok programozó, nem sajnálnám azt aki x86-on nőtt fel, és most gondolkodásmódot kell váltania, ellenben nekem tetszett volna ha az MS-nek ki kellett volna dobni a 90-es évek eleje óta windowsokon keresztülhurcolászott kernelkódokat, és mai igények alapján újrapofozni az IA64 kernelt, mint pl. IA64v2 néven, ami mondjuk a mai IA64 felújított verziója lenne, még frissebb szemlélettel átgondolva, valamint grafiákázáshoz, fizikai modellezéshez, stb. (mai slágercuccok) is jobban megfeleltetve. Tiszta számtekipari forradalom hangulata lehetett volna a dolognak.Ja, amúgy szerintem ne vegyetek vissza a hangnemből. Én se vagyok programozó, mégis úgy érzem egész jól megértem miről beszéltek, túlontúl mérnökinek meg végképp nem mondanám. (pl. nem mérvadó az, hanem mértékadó, ha kurrens magyar mérnökszlenget akarunk.
)
Szóval még mindíg jobb ha a laikusnak marad néhány sötét folt, majd rákérdez, de így legalább tartalma is van a szövegnek, és lukashoz is több infó jut el, mint a foltnélkül emészthető, de szarásigbutított szöveggel. -
VinoRosso
veterán
Azért nemegészen. Mondjuk úgy, hogy van benne voxel technika is. Amennyire én tudom, a terep egy magasságmező, ami mesh alapú, és bittérképből generált. Ebbe lehet tenni voxeleket szerkesztéskor(mivel ilyenkor egyszerűbb ezzel kialakítani az alapgutakat, barlangokat), amik real time renderben ugyanolyan meshként jelennek meg, mint amilyen a terrain.
Ami a voxeleket illeti, nem hiszem, hogy világmegváltó cucc lenne, van amire jó, van amire meg kevésbé. Meg nem hagyható figyelmen kívül az sem, hogy a dx11el jön NURBS és Bézier támogatás is. Inkább annyit predesztinálnék emiatt csak, hogy szélesedik a skála, amiből lehet dolgozni, de hogy valamelyik reprezentáció egyeduralkodóvá válna arra nem vennék mérget. -
hmmm valóban, 2012 már csak 3 év. kettőt pislogok, és már mehetek is az SZTK-ba szódásszifon szemüveget és járókeretet íratni
azt még el is bírom képzelni, hogy a backend némi átszervezés után szoftveresíthető legyen, ha lassabb is lesz - a tesszelátor viszont nem jelenik meg a szemem előtt. de mindegy, az intel biztos tudja. vagy nem
a full programozthatóság előny lesz az Epic-nek, az ID-nek meg a technikailag képzettebb gárdáknak - a kisebb, "bénább" fejlesztőket viszont tönkre fogja tenni a korlátok hiánya. persze lehet azon vitatkozni, hogy az tényleg baj-e...
tzsolesz, gyiku: kis támpontot adhatátok, hogy mivel van gond
Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Egyedülálló akkumérettel futott be a OnePlus Nord CE5
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Feketelista, avagy a rossz boltok topicja
- Xbox Series X|S
- Ingatlanos topic!
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest