Keresés

Aktív témák

  • helkis

    veterán

    válasz gbors #1456 üzenetére

    hát aki bejárt DX6-12-ig, annak nem ;) de aki meg x86-ra gyúrt (vagyis lógott DX-ről ;)) annak talán egyszerűbb lesz felvenni pár grafikai "SSE6"-ös utasítást a spirál végébe.. :)

    ha az AMD-nek van egy kis esze, akkor valami hybrid-en töri a fejét, ami kompatibilis a mostani architechtúrával és a software-est is tudja, olyat is el tudnék képzelni, hogy a CPU-ba tolnak még vagy 40 magot, kinevezik softrender egységnek. a procitól gyorsan megkapja ami kell ;) nem is kellene VGA-t venni, csak ha a régi cuccaidal akarsz játszani, vagy CFX-be 2,3,4.et, vagy a VGA is egy "AM4"-es foglalat lenne, úgy már lehetne sokszorozni a teljesítményét egy gépnek illetve variálni.. ;) továbbá a követkető xbox-ba fejlesztett "GPU" -ra kell hasonlítania, amivel meg lehetne úszni a szar portolásokat, ezzel sok játékfejlesztőt megfogna ;)

  • helkis

    veterán

    válasz Abu85 #1452 üzenetére

    ha már betértem, és ha már találgatunk, én arra lennék kiváncsi hogy a Larrabee mennyire tudja majd futtatni a mostani progikat, vagyis amelyik generációt fogja váltani, tehát még a standard elvő gpu-felépítéshez képest milyen erőt tud képviselni egy régebbi software-ben, összefoglalva: kb milyen GPU-t fog/tud emulálni? :DDD
    mindenesetre nagyon érdekes jövő elött állunk, a vga-knál.. remélem egy mezei user is észrevesz különbséget pl. látványvilágban, teljesítményben és nem csak arról van szó, hogy egyszerűbb lesz programozni.. :B

  • helkis

    veterán

    válasz tzsolesz #1438 üzenetére

    én sem vagyok profi a témában, de elég hogyha visszanézünk szvsz.. ;)
    régen is softrender volt, de mivel azt a CPU végezte jó lassú volt, illetve mivel egyre jobban le akarták szimulálni a valóságot, egyre dúrvább programok születtek, amik már nehezen futottak el a központi egységen a töbi feladat mellett, ezért létrejöttek a célhardware-ek, GPU-k, amik levették eme terhet a CPU-ról (vagy meghatározottakat adtak nekik), illetve ezzel párhuzamosan elkezték adott grafikus megjelenítés programozásához, adott hardware létét is társítani: pipe-ok, shadderek, vertexek, amin az adott program a legjobban fut, ezeket nem kell a CPU-nak számolnia, jöttek sorba a cuccok a GPU-ba, de mivel elég sok volt már a független dedikált cucc, ráadásul ezek ugyebár csak akkor kihasználhatóak mikor pont olyan program fut ami tudja, a többi fajta megoldás kihasználatlanul álltak.. elkezdték egyesíteni amit lehet, hogy amire épp a programozó írta a programot aszerint "szerveződnek hadba" az általános egységek (itt tartunk most) de látszik, hogy ennek a vége/jövője az mikor mindent megkötés nélkül a programozó dönt el, ehhez olyan hardvare kell, amin általában jól párhuzamosítható a program, ezzel növelve annak teljesítményét. az intel ezt ragadta meg, mivel most sem GPU-t épít hanem egy grafikára szánt többmagos CPU-t. így végülis oda jutunk, mintha nagyon sok CPU-nk lenne egy gépben, amin miden elfut, amit a programozó megálmodott, itt már ugyanazok a dolgok fognak számítani egy VGA-nál, mint egy CPU-nál, azaz a 1másodpercre jutó adatfeldolgozás mértéke. szigorúan szvsz, ha valamit nem jól írtam javtsátok! :R

Aktív témák