Hirdetés
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- A kameraszenzor és az aksi is nőtt a Nubia Z70S Ultrában
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Czimby
addikt
Én egy szóval se mondtam azt, hogy vegye meg amit kinézett,
csak annyit, hogy az adott oldal tele van kamuval.Képesmotor, Használtautó ahol érdemes nézelődni szerintem.
Egyébként először ki kell találni milyen típust szeretne az ember, utána megnézni belőle vagy 10-et olcsót - drágát, és akkor már lesz viszonyítási alapja, feltűnnek bizonyos dolgok stb...
-
Pocee
senior tag
válasz
Czimby #43796 üzenetére
Jó,de azzal akkor sem buksz semmit ha felhívod,mint,hogy kapkodva megveszed első motorod,amit utána csak szerelgetsz.Amit linkeltem 3 évvel fiatalabb és vagy 120al olcsóbb.ha kamu,kamu,nem vesztett semmit ha felhívja,mint hogy megvegye a drágábban és sok kétes dologgal rendelkező motort.
Nincs szezon,ráér,de még akkor sem kell elkapkodni ha szezon van.Szerintem.
Haverom tipikus faszsága:mondja - kell egy 450es cross,de most kell,azonnal,találtam egyet, tök fasza állapotú a hirdetés szerint.elment,megvette.most rendelt hozzá 350ezerért cuccot,gratuláltam neki.
A legnagyobbat akkor röhögtem amikor elmesélte,hogy megmozgatta a hátsó lengővillát és lógott egy centit,a tulaj meg azt mondta,hogy ez a gyári tűrés ennyit lógnia kell,a barom még el is hitte,de ne felejtsük el,hogy van egy 450ese,amit még szinte nem is vett olcsóbban a piachoz képest.
Nem szabad elkapkodni,még akkor sem ha látszólag álmaid motorja van előtted. -
Xaels
félisten
válasz
V.Stryker #43773 üzenetére
Ez a járható út amit felvázoltál, én is ezt az ösvényt járom csak nekem már régóta volt jogsim. Októberben született meg a 2. kislányom és a család mellett minden más hobbim ment a levesbe. Erről nem fogok lemondani, mert valami mindenkinek kell. A család mellett változó mikor mire mennyi jut. Van amikor a motorra költök, van amikor ruhára.
(#43794) ujskodas van nadrág amiben nincsenek benne alapból.
-
ujskodas
tag
válasz
canniball #43779 üzenetére
Nekem sas-tech van a kabát hátában (Arlen ness) szerintem jó vele. Előtte Dainese páncélt hordtam, de macerásnak tűnt mindig külön hordozni, ill. nagyon izzadt a hátam alatta.
A fiamnak 30 ezres Dainese kesztyűt vettem használtan (semmi baja, "karcmentes" ) postával együtt 8 ezerért, úgy, hogy 12-re tartották.
Magamnak Arlen Ness dzsekit 20 ért (egyik vállán van egy apró horzsolás) Arlen Ness nadrágot 25 ért. Mindkettő bőr, tele protektorokkal. (na azért a háton lévőt csréltem a legelőször említettre)pakriksz : ezeket a térd- sípcsont, stb védőket valaki magyarázza már el nekem. Ha minden benne van a nadrágban - mert benne van - akkor minek? Vagy van olyan is amelyből hiányoznak?
Nekem a nadrágban is van sípcsont, térd, comb, segg protektor. -
pakriksz
őstag
válasz
-Mosquito- #43792 üzenetére
bizony bringán is el lehet patkolni, nekem majdnem sikerült régebben amikor 80-al közlekedve a lejtőn elém kanyarodott valami pöcs "á csak egy bringás" alapon.... rögtön célba vettem az út közepét ahol elmentem mellette, mert eléggé lelassítani már nem tudtam volna, és fájt volna mivel semmilyen védőfelszerelés nem volt rajtam, utána picit elgondolkoztam hogy ezt lehet nem kéne. Motoron már a térdvédőt is mindig felveszem, pedig az még ma sem annyira "divat".
-
-Mosquito-
őstag
válasz
Bogyó bá' #43785 üzenetére
Azóta nem sokat csak picit fejlődött a világ meg a technika és ezt egy 50robesz is tudja már.
Viszont ha lenne 2-3-4X nagyobb\erösebb géped szerintem Te is rendesen/jobban felőltöznél mert annál nem max 85-100km/h lenne a max. Ugyi?
Mellesleg az Mz-sek többet szereltek mint mentek.
Amugy meg egy bringán is el lehet patkolni.
-
Pocee
senior tag
-
Pocee
senior tag
válasz
Outlander #43775 üzenetére
Tényleg nincs igazad,a bontószökevényes az egy "újonc" kérdése volt asszem szó szerint úgy hogy érdemes 50k felett motort venni vagy csak bontószökevények vannak?és erre korrektül reagált a brigád hogy nagyon sok jó motor van 50k felett,és vannak működő jó motorok 150k-val is.
Amíg nem próbáltál két sisakot hosszabb távon tartósan addig ne alkoss véleményt,és ne mindenféle tesztből indulj ki,iránymutatásnak jó,de ha neked nem válik be,valami miatt akkor mi van?
ezekkel az olcsóbb sisakokkal egyébként annyi tapasztalatom van,hogy 1-2 év után málik a belseje,törés tapasztalatom nincs se olcsóval se drágábbal,de komfort és időtállósság szempontjából mindenképpen a 100as kategória nyert az 30-50-el szemben.szerk:
pityaa23: én várnék a helyedben,túl sok olyan dolgot soroltál fel ami engem továbblépésre sarkall azonnal,nem tudom honnan hozták,de az olaszok nem sajnálják a gépet.plusz ha el vannak adva a cuccok akkor minek úgy hirdeti?egy,kettő amikor vettem valamit a motorra,az gyárit azonnal bekartonoztam padlásra,hogy meglegyen,ha egyszer eladásra kerül a dolog,jó pont,persze lehet volt rá jó üzlete,de elgondolkodtató.Ne kapkodj,szerintem. -
pityaa23
senior tag
Na sziasztok, voltam megnézni a motort. Motorikusan rendben, jól néz ki, egyben van a motor, amiről nem tett említést az eladó, hogy korábban az előző tulajnál (külföldről lett behozva 2 éve )volt egy kis elcsúszás, ami városban lehetett, nem vészes, de a kipuff, meg a blokk egy része kicsit karcos. Továbbá a tank a másik felén van egy benyomódás, kb kisebb diónyi, fél centi mély, eredeti fényezés van rajta, nem feltűnő. A kormány, tükör, index csupán esztétika miatt lett cserélve, a régieket eladta. Továbbá a képen látható dobozt és doboztartót is már eladta. (Ez számomra fura, én a hirdetésbe beleírtam volna, ezek sem olcsó mulatságok.) Szerelő ismerősöm szerint gumicserés, bár még épp egy szezont kibírna, de nem javasolja. E mellé még jön lánc, meg lánckerék meg ami ezzel járna csere. Ez így kb 100-110 Ezer plusz nekem rögtön. A műszaki februárban lejár meg én még meg akartam vele dumálni hogy az eredet vizsgát intézze el, mert jogsi nélkül én nem tudom hurcibálni a gépet, így mondtam neki 550-et. Válasz az volt, hogy a műszakit bevállalja, de az eredetvizsgát már nem fizeti. Nekem így 700-ban illetve 720-ban ha én fizetem az eredetvizsgát, lenne a motor átpapírozva. Ennyit szerintetek ér ez? Azzal kell még számolnom, hogy a világ végén lakok, ha csak pestre fel kell utazzak nézelődni nekem rögtön 30 ropi egy út. 3-4x megindulok motort nézni az sem kevés összeg. Viszont elsietni nem akarok semmit, hülyeségbe belemenni, drágán szart vásárolni nem akarok, akkor inkább várok vele.
Esztétikailag élőben viszont nagyon baba a gépezet, az én alacsonyságomhoz (168cm) is tökéletesen jó ez a moci. -
kcsa
veterán
válasz
-Mosquito- #43784 üzenetére
Tanúsíthatom: hűvös időben már nem az igazi, kipróbáltam.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
canniball #43779 üzenetére
Hát izé, öööö.... ....öreg taták 40 évet elmotorozgatnak a szakadt 125-ös MZ-jükkel, (70-nel), teljesen utcai cuccban, 20 éves Kiskőrösi bukóban, és jellemzően nem ők szoktak meghalni az utakon... Hoppá!
szerk: "ehhez képest" én jó vagyok a tavaly 22k-ért vaterázott használt cordura göncömben (puha protektorok vannak mindenütt benne), a 10 ezerért vaterázott használt túracsizmámban (ez friss beszerzés, eddig ez sem volt, csak egy fűzős magasszárú bőrcipő), egy 6000,- ért vett nyári (de protektoros) bőrkesztyűben, és egy nagyon akciósan, de vadiújan 20 ezerért vett Kappa (4*-os) zárt bukóban. Igaz, én akár 85-tel is járok (akár Székelyföldig is).
-
-Mosquito-
őstag
válasz
dellfanboy #43783 üzenetére
Tavasszal volt kifejezetten motoros aláöltöző a Lidlben. Azt csak nyáron,melegben érdemes felvenni.
-
dellfanboy
őstag
válasz
-Mosquito- #43782 üzenetére
nekem téli mind a kettő, de a lidl-ösbe több a cucc, és jobb minőségűnek tűnik.
nekem mind a kettő téli si aláöltöző és motorozáshoz használom -
-Mosquito-
őstag
válasz
dellfanboy #43780 üzenetére
A Crivit (motoros) az nyári míg a Decatlonos (sí) az téli aláöltöző.
Mind a kettő van,napszaknak/időjáráshoz megfelőt használom.
-
dellfanboy
őstag
válasz
-Mosquito- #43774 üzenetére
az én lidl crivit aláöltözőm -nadrág- melegebb mind a decathlonos hot warm cucc (wedze vagy mia sz9ösz)
-
canniball
nagyúr
válasz
V.Stryker #43773 üzenetére
Szerintem jó a "gondolatmenet", a lehetőségekhez képest kell kihozni a keretből amit tud az ember, aztán lassacskán/darabonként lehet cserélgetni jobbra, én is pont így vagyok vele. Nyilván a végén így többe fog fájni és legjobb lenne mindjárt az elején a tutit megvenni, de ha nincs rá akkor nincs rá.
Figyelgesd a téli-tavaszi akciókat, az olcsóbb cuccokon is lehet velük pár ezrest spórolni!
Protektorokból (a kabátodba) nézd meg a Sas-Tec-eket, ha jól tudom (majd cáfolnak a többiek ha nem) azok is elég jó védelmet biztosítanak és valamivel olcsóbbak mint a Fíf termékek. -
Outlander
addikt
válasz
Something_ #43777 üzenetére
-
Something_
őstag
válasz
Outlander #43775 üzenetére
A bukosisakos temanal anno nem emlekszem, hogy valaki leszolta volna vedelemben pl az 5 csillagos caberget, hogy a 4 csillagos shoei jobb..
Anno azt irtak, hogy a dragabb sisak (100k felett), idotallobb, komfortosabb, mint az 40e-es sisakok es hogy lenyeges kulonbseg van a 2 kategoria kozott.
De ha belinkeled azt a hsz-t, amiben leirja frankon, azt, amit allitasz, akkor emelem kalapom, addig is csak hangulatkeltes az irasod.
Ez az 50e km felett bontoszokeveny tema is vicc, par napja irta valaki, asszem egy ujonc, aki motort akart venni, hogy 50e km felett erdemes motort venni vagy az mar halott tema?
Szoval ott sem allitotta senki tapasztaltabb ember azt, amit te most irsz.Feree: plusz gondolom varosi bukasnal siman benne van, hogy ide-oda pattog az ember. Az mas tema, hogyha leesik a motorrol es a piros hetes atmegy rajta.
Robogoval jartam, akkor is beoltoztem, kiveve sport borkabat. Meg is szoltak munkatarsak es oltogattak. Aztan kollegam az 50essel esett egyet, elefordultak. Protektoring, tervedo, buko, kesztyu. Tort a jobb bokaja es a bal keze is kapott gipszet.
Utana mar senki nem szolt nekem a ruha miatt -
Ferdzsoo
addikt
válasz
V.Stryker #43773 üzenetére
Ha a cordura alá veszel egy komplett protektoringet és elférsz még kényelmesen a kabátban akkor azt nagyon tudom ajánlani. Komoly védelmed lesz most adtam el a protektoringemet 25k-ért használtan nagyon jó protektoringeket kaphatsz viszonylag olcsón és a kettő kombinációja véd rendesen...
kesztyű és csizma témában már tudod mit írtam.Outlander:
nagyobb sebesség veszélyeiről:
10 motoros balesetből 9 városban történik. Rossz az elméleted... -
Outlander
addikt
Az én véleményem az, hogy itt sokan nem látnak túl a márkán / saját életvitelén...
Most megint a bukósisakos témát tudom felhozni, mikor egy negyed annyiba kerülő bukósisak több/jobb pontot kapott a teszteken, mint az adott márka/típus...
És az olcsóbb, de jobb akkor is "szar vót", mert nem az X márka volt, ahol ugye megfizeted az ezt meg azt meg azért mégis csak egy X márka ez... ész érv nem volt a drágább mellett, kb csak annyi h menőbb.Vagy pl a napokban, a milyen motort nézegessünk témára is... jöttek egyből a hsz-ek, h 50.000 km felett csak bontószökevények vannak, meg izé meg hozé...
Nem vagyunk egyformák, én pl azért kezdek / kezdtem motorozni, h a városi dugókat és hülyéket kitudjam kerülni és 1-2 órával hamarabb érjek a céljaimhoz..
Ehhez ugye egy semmi extra motor megteszi... semmi extra ruhával.. mert "csak" város, csak munkába járásra.. tudom, bicajon is meg lehet halni... de milliós ruhában is.
Míg megint csak más pl autópályázik, nagy sebesség, hosszú utak, nagyobb a veszély stb stb..
Míg megint csak más, beöltözik x százezres/milliós rucijába és rápattan az X milliós gépére semmi másra csak vagánykodni.. h megteheti.
Szerintem erről a témáról elég is volt ennyi ....
Végszóba csak annyit, hogy mindenki a saját szintjén nyomorog... jelentsen ez bármit is.
-
V.Stryker
nagyúr
Igazából itt most nagyon kétirányú a dolog és én meg nem tudom mitévő legyek. De akkor beszéljünk nyíltan.
Anyagi helyzet? Nincs félretéve 1 millió forint motorozásra.
Most csinálom a jogosítványt, a hó végén, 26-án kezdem. Lesz vagy három hónap. Nyáron lesz motor véve, az is lehet hitelből, de ilyen 600k-t szánok rá átírással, első szervizzel együtt. Úgy látom 500k körül belefér majd egy GSX750F. Ha nem, akkor kivárom.Családos ember vagyok, kisgyerekkel. Jelenleg úgy látom, hgoy havi szinten 20-30k talán rá tudok arra fordítani, hogy amíg a motor meglesz, megvegyem a felszerelést.(inkább a 20k ami biztosabb) Ebből már van egy Grex bukóm. Nem nagy szám, de kb egy éves. Én még emlékszem,hogy 10 éve nem volt ennyire leszarozva, mint most.
Szóval az egyenlőre marad.
No, tételesen nézve az már egyértelmű, hogy 100k-ért nem fogok tudni csizmát venni. Ti mondjátok és igazatok van, hogy lassan minden szar cucc szétesett. De most a gond az,hogy majdnem egyben kell mindent megvenni. Ha van egy közepesen szar cuccom, akkor később lassan, szerre ki lehet komolyabbra cserélni mindent, mert akkor már az idő nekem dolgozik.
Itt most azt az utat kell megtalálni,hogy az elérhető áron a lehető legbiztonságosabb cuccot megvegyem. Nyilván én is örülnék ha csak bemennék a boltba és mindenből megvehetném a legjobbat, de az nem lenne ennyire izgalmas.
Szóval ami az elképzelés:
- Kesztyű - 12k
- Csizma - 30k
- Ruha - 60k (van egy motoros cordura kabátom protektorok nélkül, lehet még az is megtenné egy kis ideig, így értelmesebb lenne egy jobb nadrág)
- Protektor 15-30k - erre nem sajnálnám, megvenném a forcefield-et. De kicsit most azon morfondírozok, hogy ha a 15k-s is úgy véd, csak bukás után újjat kell venni, akkor az elején talán megtenné az is. Ha felét sem véd úgy, akkor marad a forcefield.A terv az, hogy egy pár év alatt meg mindent lecserélek legjobbra, mert én is szeretem a jó cuccokat, de akkor már 2-3 évem lesz erre és nem pár hónap.
Vélemény?
-
Ferdzsoo
addikt
Látod az biztos hogy jobb ha olcsóbb cuccban motorozik valaki mintha utcaiban. És igen én is ugyanígy voltam.
Pocee:
Végső soron ugyanarról beszélünk. Én pedig semmiképpen nem akartam hogy más aberráltnak érezze magát az olcsó ruhában, csak tudni kell hogy ég és föld a különbség a kettő között... -
Pocee
senior tag
Én is drágább ruha párti vagyok,de szerintem az a baj,hogy sajnos olyan a társadalom,hogy aki nem engedheti meg magának a felső kategóriát az már megbélyegezve érzi magát.Joggal,mert minden fórumon mindenhol csak az oltás megy,hogy a drága kell!!!Akik ezt mondják sokszor nem értik,hogy vannak akik komolyan nélkülöznek ahhoz,hogy hódolhassanak a hobbijuknak.És ne gyertek azzal,hogy tudvalévén ez drága hobbi,nem mi döntjük el,ki mit hobbizzon.
Nem fogok álszenteskedni,16éves koromtól fogva nagymotorjaim voltak,és kb 25 éves koromig a bukón kívül semmim nem volt,nagyon felesleges elköltendő pénzem se mondjuk,de le is szartam,imádtam motorozni,igen gyorsan is mentem,nagyon gyorsan,de tudtam,hogy nem hibázhatok(de nem azért mert nincs rajtam ruha)
És ez semmiképp nem vagánykodás,hanem nem volt miből,persze néztem én a cuccokat,de csak néztem.
Soha nem volt közúti balesetem de ez szerencse dolga,crosson ahol minden védőfelszerelésem megvolt kétszer is "szétszakadtam"
csak azért mondom,hogy ez szerencsétlenség volt,nem pedig a védőfelszerelést hivatott kontrázni,KELL,és most hogy van egy tündéri kisfiam,neki is kell majd,anélkül nincs motor.
Javasolhatunk olyat is,hogy ne vegyen drágább cuccot,hanem a különbözetből menjen veztech. tréningre,gondolom nem egy hülye felvetés,mert ha valaki szerencsétlenül esik,lesodorják,elkap egy fát,egy oszlopot,kanyarban kisodródik elkap egy fát,ezek elég életszerű esetek...jó eséllyel meghal,csillivilli ide vagy oda.Komfort érzet...persze,minőségi anyaghasználat...persze,csúszásnál,borulásnál kisebb sérülésveszély...persze.nem vitatom.
egy barátom,elcsúszott teljes védőfelszerelésben,egy oszlopban megakadt a feje és eltört a nyaka,ha nincs ott az oszlop,karc nélkül megússza. -
Xaels
félisten
válasz
Ferdzsoo #43759 üzenetére
Ennyire nem tragikus a helyzet. Amíg az olcsóbb cucc elkopik addig férretesz az ember komolyabbra, de addig sem civilben motorozik. Ha az ember észnél képes maradni akkor a nagy bukták elkerülhetőek többnyire. Az igazi nagy buktánál meg ha a nyakát éri az embernek akkor olyan mindegy.
kcsa: szó nincs itt gazdag köcsögözésről, pláne nem Feree13 irányába.
fattyu: itt még mindig nem a szalonból kitolt motorokról van szó. Egyébként meg bukta után ha olyan az eset a KGFB, ha nem akkor azt is meg lehet oldani több részletben. Egyébként a javítás nem tesz ki egy motor árnyit.
-
V.Stryker
nagyúr
Szóval akkor ne vegyek cuccot a Lidlbe.
-
Ferdzsoo
addikt
Még egy gondolat:
A 80k-s cuccom 2,5 év alatt széthullott konkrétan, a csizma elkopott, elszakadt. Úgy hogy nem estem vele. A kesztyű használhatatlan lett az esőtől 2x akkorára megnyúlott..
Egy 100k-s csizmán szinte minden cserélhető, nem esik szét a varrásnál. Egy komoly bőrruha 8-10 évig is kitart.
Akkor melyik volt az olcsóbb és melyik a drágább?
Költői kérdés volt... és no offense...
persze az életben mindenhol úgy van hogy az jár jól akinek több pénze van... -
fattyu
veterán
-
-
Ferdzsoo
addikt
Értem hogy mit mondasz, és érthető is. Kicsit tudom hogy nekem szól de remélem azzal tisztában vagytok azért hogy én is fostos kesztyűvel, semmitérő csizmával és 80k-s komplett ruhával kezdtem. Pontosan azért amit ti is írtatok a motor volt fontos. És nemvolt pénzem jobbra. Tudom mi a különbség 2 cucc között mostmár. De az csakis az én személyes szerencsém volt hogy amíg ezekben a cuccokban motoroztam (3 évig!) nem estem el úgy hogy eltörjem a gerincem, a bokám vagy bármi mást mert ezek a cuccok éppen annyit védenek hogy nemsokat...
Ha pedig valakivel NEADJISTEN megtörténik akkor nagyon sok kellemetlenségtől vagy maradandó károsodástól tudnak megvédeni a drágább cuccok.
Egy a probléma mindenki úgy gondolja hogy elég a gyengébb ruha és fontosabb a drágább motor meg minden, egészen addig gondolja így amíg olyat nem esik aminek az ellenkezője lesz igaz.
Utólag viszzagondolva HIBA volt gyenge cuccokkal kezdeni motorozni, csak szerencse hogy akkor nem történt velem semmi.
Nem akarok flémet, ez az egyéni véleményem, és tiszteletben tartom a Tieteket is. -
Xaels
félisten
válasz
Ferdzsoo #43750 üzenetére
Ne vedd magadra, úgy általánosságban vannak akik kicsit el vannak itt tévedve. Igen drága hobbi a motorozás, van akinek nem csak hobbi. Van akinek van pénze több milliós motorra és mellé még több 100k-ja öltözékre, de vagyunk egy páran akik millió alatt keresünk használt motorokat akiknek bizony az az első szempont, hogy a motor legyen rendben. A ruhát meg lehet venni apránként fokozatosan míg magát a motort nem igazán lehet alkatrészenként. Na mi vagyunk azok akik kezdetben kénytelenek a ruhát olcsóbb végéről megfogni, majd évek alatt lecserélődik a ruhatár is komolyabbakra, de el kell fogadni, hogy nem teheti meg mindenki, hogy egyből Sidi/Dainese/Alpine cuccokban üljön fel egy motorra. Vagy az egyikre tudunk költeni, vagy a másikra. Nekünk sem az önsanyargatás a célunk és féltjük a csúkszarost mint bárki más.
-
pityaa23
senior tag
Üdv,
holnap megyek megnézni ezt: [link] Valami gyors vélemény addig?
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
V.Stryker #43732 üzenetére
A kesztyűn fontos hogy a kisujjnál és a tenyered külsű oldalán/élén legyen keményprotektor.
Az hogy a kézfejeden mi van sokkal kevésbé lényeges.
Mint ahogy itt valamelyik kolléga írta ő is a keze élén csúszott, ez nagyon gyakori esési típus. Akkor pedig csak az fog számítani mi van a kezed élénél.
Nem kell 40k-s kesztyűt venni nekem most egy 20k-s van de már azon is van ilyen kemény protektor.
Itt egy kép miről beszélek. Meg mégegy, nézd meg a kisújjnál mennyire komoly. nemvéletlen a kezed élét akarja védeni...Csizma kérdésben meg majd a 3. csizmádnál rá fogsz jönni hogy miért kell elsőre jót venni.
Én is elköltöttem 60k-t mire rájöttem hogy kapásból a Sidi-t kellett volna vennem...
Persze ezek nem olcsó cuccok, de esetleg amikor a bokádról lesz szó, felteheted a kérdést ér e 90k-t a bokád?!((Integra mondogatta mindig ezt, isten nyugosztalja, nagyon megmaradt bennem és milyen igaza van az ő bokáját is csak a csizma mentette meg a totális széthullástól)
A motorozás iszonyatosan drága hobbi... -
Czimby
addikt
válasz
V.Stryker #43745 üzenetére
30 ért, nincs, max használt.
A SIDI karácsony előtt 100volt, de adtak 20e-ért kupont amin Kari után meg vehettél pl kesztyűt, így már csak 80. Külföldön meg 110 körül van!
És a Motorline-nál mindíg van iylen kuponos karácsony téma!
Mert vagy 6 éve még ott vettem az első csizmám XPD-t.Úgy mint a Shox-nál a bentmaradt pár db kiárusítása ilyenkor.
Meg a Motoroázis is szeret akciózni kari körül, de ez igaz pl a FOKT-ra is.
-
Czimby
addikt
válasz
dellfanboy #43742 üzenetére
Jó, és máshol hol kopna a talpa mint ahol a lábtartóval érintkezik?
Nem ebben fog az ember városnéző sétára menni valószínűlegVan most egy új csizmája a Sidinek, aminek nem csavaros a talpa, de lehet kapni hozzá komplett talpat csak azt vulkanizálni kell és a talp 6-8e + a vulkanizálás 10-12e már elég húzós.
A Vortice-re meg 6e a két talp és kész is
-
dellfanboy
őstag
válasz
Czimby #43740 üzenetére
vortice-nek a talpának csak az a része cserélhető ahol érintkezel a lábtartóval, ha elkopik a többi ugyanúy kell talpalni, mint más csizmát.
supermoto csizmáknál lehet a teljes talpat cserélniXaels az oké de az a csizma szerintem alig véd valamit... főleg bokakifordulás ellen, és mivel a szára se túl magas nem lehet olyan nagy védelme
-
Xaels
félisten
Én a régi kesztyűmön a kézfejen lévő protektort csaptam szét pedig nem estem kifejezetten nagyot. Igaz a lábam a Virago alá szorult, alig tudtam lerugni magamról. Minden esés más és más. Ha az ember rá tud készülni akkor bizony a tenyerével próbál tompítani, de mint tudjuk itt a motornál erre nem mindig lehet felkészülni.
(#43738) dellfanboy: a kifordult boka rohadt ronda látvány. Kolléga foci közben érkezett rosszul, a lábfeje majdnem 180°-ban elfordult. Szerintem egyébként ez nem annyira fontos védelem, mert egy jól tartó csizma eleve nem engedi olyan szinten fordulni a bokát, viszont odaverésnél a protektorok sokat felfognak.
-
Czimby
addikt
válasz
dellfanboy #43738 üzenetére
Bokamerevítős csizmát 70-től kapsz kb.
Haverom most kezd el motorozni, végigjártunk minden boltot.
Kb az összes sisak, kesztyű, csizma meg lett nézve Pesten.Végül egy Sidi Vortice lett a befutó, mivel azon minden cserélhető, és ha elkopik a talpa csak cseréled így akár 2 csizmányit időt is ki tud szolgálni.
-
dellfanboy
őstag
válasz
V.Stryker #43732 üzenetére
szerintem a kesztyű még benne van az elfogadható kategóriában.
viszont az a csizma szerintem nem sok védelmet nyújt. azt olvastam ha egyszer kifordul a bokád akkor utána már sose lesz az igazi, ezért olyan csizmát vegyél ami véd a boka kicsavarodás ellen.
sidi, tcx, gaerne, alpinestars, dainese, ezeknek van ilyen modelljük viszont az ár szerintem 50től g indulnak felfelé. én csizmán nem spórolnék.
a gerincprotektort ha meg olcsón akarsz akkor olx-en nézz körül hasonló példányok vannak már 5e ft-ért -
Xaels
félisten
Amikor fogod kormányt ezek az ujjpercek kifelé állnak. Ezek kapják a hideget-meleget, a felverődő kavicsokat és egy esetleges csattanásnál azokat is odavered. Borulásnál is oda lehet csapni az ujjperceket. Persze a tenyérvédelem is fontos, de azért valahogy rá kell hajtogasd a kezed a markolatra. Mondom ezt én aki ujjatlan kesztyűben motorozott nyáron
-
kcsa
veterán
válasz
Bogyó bá' #43733 üzenetére
Lassan csontonként lesznek védőruházatok...
Azt amúgy el tudja magyarázni nekem valaki hogy erős tenyérvédelem helyett miért jó az egyes ujjpercek külön-külön védelme kemény protektorral? Például ez itt. Kézfej védelmét is nehezen értem, de azt még csak-csak el tudom fogadni.
Ilyesmire gondolok.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
V.Stryker #43732 üzenetére
Egy kis egészséges fatalizmussal sok pénzt meg lehet spórolni: ha az van megírva a sors könyvében, hogy a motoromon fogok megdögleni, akkor vehetek egymillióért is védőruházatot. Ha meg annyira fosok, akkor nem ülök motorra. Jó, ezt nem kell komolyan venni, de a másik végletet sem értem.
-
V.Stryker
nagyúr
Srácok,
Nézegetem az RMC oldalát és látom,hogy gerinc protektorok is vannak, olcsóbban. A forcefield-et favorizáltam, de mondjuk az 40k. Pl. egy ilyen protektor védelemben hasonló? Az egy dolog,hogy bukás újat kell venni, de bukás közben lenne a lényeg. Megéri a forcefield azt a háromszoros árat?
Illetve csizma. Szerintetek ez jó lehet? Egy motoros ismerős azt mondja,hogy rövid a szára, nem ér össze a ruha sípcsont védőjével.... Viszont hosszabb szárú csak sport csizma van.
Azt már megbeszéltem, hogy a legnagyobb hülyeség úgy nekiállni, hogy "most jó lesz ez, majd veszek jobbat", mert csak pénzkidobás. Lassan meg kell venni az elvileg jó cuccokat, amik hosszútávon kiszolgálnak. Eszetlenül sokat költeni viszont nincs pénz. Csak a legolcsóbb jóra.
Kesztyű: Tavasztól őszig jó lesz ez általános kesztyűnek?
-
pakriksz
őstag
az nem semmi hogy külön kutatás kellett ahhoz hogy rájöjjenek hogy a motor könnyebb mint egy autó
Bár én is pont ilyen "színvonalú" fejlesztésekre gondoltam amikor a járművekbe építhető apróságok végfelhasználói felárát, és gyártási/fejlesztési költségét hasonlítottam össze.
Az persze egyértelmű hogy jó dolog, bár hallottam "szépeket" arról hogy mit tud művelni egy abs rossz minőségű úton pattogó keréknél...
-
Archer
őstag
válasz
pakriksz #43720 üzenetére
Új motoroknál kb. 150-200k többlet szokott lenni az ABS, szerintem megér annyit, kb. egy esés ára. Egyébként lehet kapni utólag beépíthető traction control kiteket a komolyabb típusokhoz (pl. Bazzaz Z-Fi, Gripone P3) de nem éppen olcsók ezek sem. Pl. ennyi a fullos kit a CBR-ekhez.
-
kcsa
veterán
-
kcsa
veterán
válasz
pakriksz #43720 üzenetére
ha olyan egyszerű lenne akkor nem évekig tartott volna a motorok eltérő fék rendszerére adaptálni autók után.
Plusz lenne ezer gyártó egymással versenyezve.
De a vezérlés nem csak számítógép hanem precíz hidraulika is, olyan minőségben hogy az életed rá merd bízni. Tudja ezt a zsebszámológép?
De lehet elméleteket gyártani
persze az is tény hogy a gyártók is más áron kapják, és te is más áron.
-
pakriksz
őstag
Nem az az ára, hanem annyiért adják
egy ABS vezérlés olyan egyszerű dolog hogy kis túlzással egy a 90-es években divatós számológépes órára is rá lehetne programozni kb
A járműveken úgy általában minden brutálisan túl van árazva, persze megtehetik mert kb semmi sem kompatibilis semmivel, szabvány nincs, így konkurencia sincs, úgy is csak egy helyről veheted.
-
basel00
tag
Srácok Sv 650-be a plexi rögzítő csavar M5-s vagy 6-os?
-
V.Stryker
nagyúr
Örömmel jelentem,hogy a feleségem ma meglepett egy előszülinapi ajándékkal, hogy a szülinapomon, most a hó végén kezdhetem a nagymocis jogsit. Az elmélet rendezve.
-
vlevi
nagyúr
válasz
Something_ #43714 üzenetére
Szerintem szinte esélytelen utólag.
Akkor már inkább add el a motort, és vedd meg az ABS-es változatát.
Már, persze ha van. mert egy bovdenes dobfékes verhovinára nem lesz abs
Ahhoz a teljes elekronikát rá kellene tenni, jeladók, vagyis a motornak egy jelentős részét ki kell cserélni.Hasonló dolog ez, hogy utólag lehet-e klímát szerelni az autóba? Nem lehet. Vagyis lehet, de olyan költséggel járna, hogy teljesen értelemetlen belekezdeni.
-
kcsa
veterán
válasz
Something_ #43714 üzenetére
és az még csak a vezérlőegység ára
jeladók, adott esetben más fajta féknyergek, meg még ezer millió más dolog.
-
Something_
őstag
Abs-t utolag beszerelni lehet? Gondolom ha igen, akkor 200-300e korul.
-
fattyu
veterán
válasz
dellfanboy #43710 üzenetére
szerintem stoppie perecre gondolt. de általában a modernebbeken az ellen is van védelem.
-
pakriksz
őstag
Most azon gondolkoztam, hogy ABS akad már a motorokon. De van-e olyan technika is ami megelőzi hogy vészfékezéskor orrabukjon?
-
Archer
őstag
válasz
Peczek #43707 üzenetére
Valószínűleg pont azért, amit írtál. Mivel máshonnan úgysem tudod igénybe venni (gondolom az iskolától kapsz valami hozzáférést a rendszerhez) és mivel sokaknak kényelmesebb/praktikusabb/egyszerűbb otthon a gép előtt pötyögni mint bemenni munka, iskola után/előtt/helyett a tanfolyamra, inkább kifizetik a plussz pénzt.
-
Peczek
aktív tag
Ok, ezt értem.
Hogy az online kresz miért drágább 6000 Ft-tal, mint a tantermi (ahol termet kell bérelni, tanárt fizetni 22 órán keresztül), azt nem tudom. Állítólag mindenki egy szolgáltatótól veszi az Online kresz tanfolyamot, ezért annyit kér, amennyit akar.
Következő életemben online kresz tanfolyam szolgáltató leszek, azt már tudom.
-
amdk7
aktív tag
válasz
V.Stryker #43694 üzenetére
Igen, valóban nem olcsó egy adminisztratív művelet.
Persze ebben benne van az új forgalmi 6eFt, új törzskönyv 6eFt, vagyonszerzési illeték, eredetvizsga, kellenie kell még KGFB (vagy esetleg azinnal kivonathatod max. 6 hónapra ez ~2400Ft)
A következő évtől meg a fentiek helyett megjelenik a teljesítményadó is és persze ha használod akkor olaj, olajszűrő, benzin, gumik, hogy csak a legfontosabbakat említsem.Háát, nem olcsó, és mint ahogy Archer írja, biztosan jó helyre mennek ezek a sarcok is....
-
pakriksz
őstag
válasz
jaktib #43697 üzenetére
nekem is er-5 van, bár nem rég óta, csak kb 600km-et mentem vele ősszel. Tényleg olyasmi mint a GS 500, csak az er-5 vízhűtéses, így elvileg kevésbé hajlamos a túlmelegedésre. Viszont egy valamiben egyértelműen jobb az er-5: a váltóban (ha nem cseszték szét persze).
A GS500-nak néha szorulni szokott a váltója(legalább is amin én mentem azt néha erősen kellett rúgdosni, főleg ha bemelegedett), na meg a váltókar is egy pici pöcök ami néha elég idegesítő tud lenni (bár ezt biztos lehet cserélni), na meg az ürest nagyon nehéz megtalálni. Az ER-5ben viszont érzetre, és hangra is a nagyobb kawákról származó váltó van (legalább is nekem tök ugyanannak tűnik mint ami a ZR-7ben van).. -
jaktib
tag
Köszönöm az ötletet. Ezt a típust vezettem. Ezen tanultam a jogsiszerzésnél két alkalommal, mielőtt ráültettek a Honda Hornetre. Már tolni is sokkal nehezebb volt mint a Hondát. Nekem nagy volt, túl széles a tankja és lassú szlalomnál sokkal nehezebb volt kanyarodni mint a Hornettel. Az ülése is magasabban volt. Sajnos nem vagyok valami magas 163 cm. Az ER-5 valamivel kisebb, azért is azt nézegetem. Igazándiból YBR 250, vagy CBR 250-et szeretnék.De ha van max 500-as ami jó, az is jó lenne. Ez a motor sok extrával szép állapotúnak tűnik kép alapján, és az ára is igen jó. Ezért kérdezem a véleményeteket. Ha többen mondják, hogy jó akkor felhívom a tulajt és egyeztetnék vele, mert Balaton az messze van csak úgy nézegetni lemenni, olyan motort ami nem éri meg már kép alapján sem. Félek, használt motort elég rizikós venni, hallani elég rossz történeteket. De újra nincsen pénzem ezért marad a használt. Abból azért nem szeretnék valami leharcoltat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- iPhone topik
- Használt VGA / videókártya ajánló
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen autót vegyek?
- Akciókamerák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ukrajnai háború
- Óra topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
- Új Cosori Premium Air Fryer / forrólevegős sütő, 5.5L (CP158-AF-RXB)
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Lapierre e-Zesty AM 9.2 Fully carbon Ebike
- 92 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX8) - Intel Core i9-13900HX, RTX 4070 (ELKELT)
- Csere-Beszámítás! Huawei Matebook D15 R7 3700U / 8GB DDR4 / RX Vega 10 / 150GB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB,Újszerű,Dobozával,12 honap garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest