- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
válasz
Pocee #144865 üzenetére
Nem akartam ennyire kemenyen fogalmazni.
.
Nalam jobb, ezt elismerem, es ezt tisztelem benne.
A tobbi meg az alja nekem is.crocy
Jol csinalta. Ez nem simogatos cupogtatas.
Ilyen kis nemzetu versenyzo mashogy nemesz vb.
Vagy brutalis vilagvero vagy, vagy lexarod mi van, es atmegy a falon.
Azert mett kis nemzet versenyzoje vagy legyel olcso kussolj, es hajtsd vegre a parancsot... nincs benned penz, por szurkolo taborral.
Hat persze.
Az alazatos versenyzok technikai egyeni versenyben nem lesznek VB-k.
Evvan. -
#48584626
törölt tag
válasz
Pocee #143216 üzenetére
Én próbáltam ezt a módszert is, full ketogén diétát is, hagyományos kalóriaszámolóst is.
Kinek mi jön be, de én is arra jutottam hogy a kalóriadeficit a lényeg. És elég hosszú idő kell mire valaki kitapasztalja hogy neki pontosan mennyi az annyi, a különféle táblázatok maximum irányadó értéknek jók. (nekem például mindegyik túl sok kalóriát ajánl, jóval kevesebbel tudok fogyni).
Akármelyik módszert is használja valaki, baromi kemény dolog. Én egyszer kíváncsiságból leadtam 20 kilót két részletben, hát nem egyszerű, pláne a vége felé, de én sportoltam is mellé relatív intenzíven.
50 kilót nem is lehet gyorsan leadni, saccra két éves program minimum.
-
neutron23
csendes tag
válasz
Pocee #143216 üzenetére
Próbáltam a sok kevés kaját egy nap. Nekem nem ment, mert sosem laktam jól. Nekem kell az az érzés, hogy tele legyen a gyomrom. Az hogy mi önszopatás, így nézőpont kérdése, nekem a sok kevés kaja az önszopatás. Ott muszáj számolni, rengeteget kell hozzá készülni, csomagolni, és sosincs jóllallkottság érzésed. Több önfegyelmet kíván szerintem. Mindenkinek más működik. Ez egy kutatómunka mindenkinek saját magán, semmit sem érdemes a nagykönyv alapján csinálni, mert mindenki egyedi. Én is magamra alakítottam az intermittent fastingot. Szerintem a lényeg, hogy életmód szerűen kell csinálni, nem kell sietni semmivel. Az alvást is nagyon érdemes rendberakni.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Pocee #143199 üzenetére
Bő 20 éve ennyi a súlyom. Komolyabban egy szűk éve foglalkozom vele, de egyelőre hatástalanul. Elvileg pár héten, hónapon belül történik valami.
Behajlított térddel, előre dőlve a dobozos motorra is lazán felülök úgy 90 cm nyeregmagasságig, a biciklim váza ilyen magas, a nyerge magasabb.
A futás, hegymászás nem megy, de kellő vízzel és 2 zsömlével 20 km-t is lesétálok.De mindenképpen terhelhető motor kell, mert 120 kilósan utassal, csomaggal, felöltözve is határon leszünk.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Pocee #143018 üzenetére
Tehát azért veszélyes naggyal kezdeni, mert sihederként ráültél és elsőre húztad a szarvát, mintha nem lenne holnap?
116 lóerős autóm van, nem padlózom le, mert minek? A 100 lovas motort sem rángattam, mert az meg nem kérdez, megindul nélkülem is. Tudomásul kell venni, hogy nem bicikli, a kormányba nem kapaszkodunk. A robogón pedig megtanultam defenzíven menni, mert előre menekülni kevés, a fék meg főleg. Nem a motorozásért ülök fel, hogy motorozzak, hanem hogy odaérjek. -
etnies
senior tag
válasz
Pocee #143018 üzenetére
Én is a fokozatosság elvét vallom, sőt, szerintem a minél vacakabb motor a legjobb kezdésnek. A gyenge futómű és fék megtanít egy kis alázatra.
Az én megfigyelésem, hogy akik nagy teljesítményű, prémium járművel kezdenek, azok természetesnek vesznek olyan dolgokat, melyek nem azok. Dolgozik helyettük a technika és elektronika, azt hiszik ők a Senna és Rossi, aztán egyszer majd nem adja ki, mint az Árpád-hídon a Racer-01-nek. (Egyébként ott van egy úthiba, elég régóta, az dobta meg a kocsit, talán bekapcsolt elektronikával lett volna esélye, anélkül Schumaher is lehetett volna).
Elindul a gyorshajtás, a többi közlekedő semmibevétele/meg nem értése, kialakul egy nagyon veszélyes mentalitás.
Persze nem mindenki hal bele, de a statisztika nem hazudik. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Pocee #142941 üzenetére
Vmelyik nepper yt csatornan azt mondtak, hogy ha ellenorzest kap vmelyik vizsgaallomas, ott addig nem mennek el, amig nem tudnak vmibe belekotni, es mindig az a vege, hogy bünti lesz. Sok, es nagy bünti.
Amennyiben vmelyik jarmu egyszer megbukott, figyelobe rakja a rendszer, amelyik vizsgaallomas ezt a jarmuvet vizsgaztatja, garantaltan vizsgalatot kap. Azaz garantalt buntetest is.
Ezert semmilyen problemas jarmuvet nem vallal senki, mert azonnali megbszas lesz belole, es ellehetetlenites.
Emelle egyaltalan nem ertenek a jarmuvekhez, es a jogszabalyokat nem ismerik. Nem vedekeznek az ellenorzesnel sem, en biztos, hogy azonnal szakosodott ugyveddel varnam oket, inkabb arra koltenek, mint buntetesre.
De ez az immunitas meg nem alakult ki. -
#48584626
törölt tag
válasz
Pocee #142722 üzenetére
"ez eddig csak böfögés"
Aham. Nem tudom mennyire olvastad az előzményeket.
"ezért ha valami cikkel vagy tudományos dologgal megcáfolod "
Ha írok neked egy cikket a témáról, akkor elhiszed, ha leírom ugyanazt hozzászólásként akkor nem?
"farokméregetésnek tekintesz egy vitát"
Dehogy. A vitával semmi gond nincs. A farokméregerés ott kezdődik, amikor valaki elkezdi a saját tekintélyét behozni a vitába érvként. (Nekem azért van igazam mert én ez és ez vagyok, ezt és ezt csináltam, satöbbi) Ez egyrészt érvelési hiba,. másrészt elég vékony jég, mert soha nem tudhatod hogy kivel állsz szemben.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Pocee #142679 üzenetére
"Pedig két cikk is leírja,hogy igenis a hűtés is lehet oka a detonálásnak."
Hűha, kettő is? Akkor tuti úgy is van.
Ez például marhaság:
"Which in turn raises the temperature of the combustion chamber, leading to greater mixture heating and the reduction in detonation threshold."
Meg ez is:
"This will create a localized hot spot and most assuredly will cause detonation and/or pre-ignition."
-
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
Pocee #141795 üzenetére
Elhiszem, nekünk nem volt lovunk. Kb 50 éve gyerekként járdán bicikliztem, akkor faluhelyen még sok lovaskocsi volt. Persze, tudom, nem lehetne járdán biciklizni... Jött ki a lovaskocsi egyik portáról, én meg szó szerint nekihajtottam, pontosan nem tudom már hogyan, lényeg, hogy beestem a lovak alá. A lovak megálltak, nem mozdultak, nem léptek rám, nem húzták át rajtam a szekeret...Mondhatjuk, én annak köszönhetem hogy életbe vagyok, hogy a lovak felismerték a helyzetet.
Ha egy traktor alá csavarok be, valószínű mire a sofőr észreveszi mi történt, arra game over.
Dehát ez van, azt szoktam mondani, az élethez kell egy kis szerencse is. Erre egy sebhely emlékeztet. -
norbert1998
nagyúr
-
válasz
Pocee #141227 üzenetére
Neeem,nem gyári honda kellene,bármilyen minőségibb jó lenne.
Mindenféleképpen vinném a sajátomat,ezért is kérdeztem a bolt dolgot.Online vagy jó lesz,vagy nem.Ha még tudnám a gyári kormány méreteit nem lenne az online sem gond,de a szemre méregetés meg nem annyira nyerő. -
válasz
Pocee #141214 üzenetére
Hát gondoltam a befelé forduló csukló miatt egyértelmű lesz.
Olyan kormányt szeretnék ami kevésbé fordul be felém.
Mostaninak a magassága és szélessége jó,csak az a hátra/befelé hajlás sok kicsit.
Csak egy találomra kiválasztott kép a netről (méretek és az arányok most nem fontosak),pirossal bekarikáztam hogy mi az ami nálam sok ami lehetne “egyenesebb”.
-
Geresics
addikt
válasz
Pocee #141135 üzenetére
Valamivel nagyon megbánthattalak, ha így állsz hozzám, de eskü nem emlékszem mivel...
"Te meg duzzogsz ha valaki nem ugrik azonnal óriási hájppal' arra tartalomra amit idehozol"
Mi volt a duzzogás része?"hiába lettél Te a topikgazda"
Hogy jön ez ide? Mi köze ennek az egészhez?"nincs mindig igazad"
Sőt! És?"felhívtam a figyelmed,hogy nem mindig jól használod ezt a státuszt"
Mivan???"Te meg felhívod valaki figyelmét,hogy ő meg hiába nevezte az magát... nemár"
"Te amúgy nagyon jó lobbista lennél
"
Majd indulok az EP választáson, köszi. Vagy most jön az a rész, hogy nekem biztos fizet F9, hogy megvédjem itt? Nem Te terjeszted rólam, hogy Mackóék fizetnek nekem hasonló dolgokért?Szerk.: - Leírom, amit már sokszor:
Ha pedig nem értesz egyet valamivel, az is teljesen rendben van, sőt, még lehetőséged is van korrekciót kérni! Szerencsére ez egy nagyon jól szervezett fórum, és odafigyelnek ilyenre is! Már többször belinkeltem, de hogy ne kelljen keresgélni szívesen belinkelem megint: Moderátort keresek a fórumhoz!
Itt bármi észrevételed van, legyen az apróság, vagy komoly igazságtalanság, jelezheted! A topik ráadásul úgy van kitalálva, hogy csak a Moderátorok láthassák a kommented! Ha pl. Velem, vagy egy intézkedésemmel van baja valakinek, és ide beírja, én azt sehogy sem fogom látni! A Moderátorok minden beírt jelzést ki fognak vizsgálni alaposan!
Ha kiderül, hogy tévedtem, visszaállítják a dolgokat, és jelzik felém, hogy túlgondoltam, és figyeljek oda jobban! Én is ember vagyok, bármikor tévedhetek, és bármikor félreértelmezhetek dolgokat, szóval ez így van jól! Én még sosem sértődtem meg azért, mert én tévedtem, szóval tényleg használjátok ezt a lehetőséget! -
szetcsuszott
aktív tag
válasz
Pocee #141013 üzenetére
#140973 hsz. Nézd meg, mit kérdeztem. 300 ccm 30LE és 500 ccm 48 LE volt a kérdés, mind a kettőhöz mondtam 1-1 gépet, amikről jókat írnak /mondanak a tesztek. Az egyik magyar/kínai keeway, a másik olasz/kínai benelli, mivel ódzkodom a 20 éves karburátoros vasaktól, akkor is, ha japppppppánok. Az alapkérdésre kevés választ kaptam, cserébe kialakult a hitvita, most meg ott tartunk, hogy a hsz-ek java erről szól, én meg úgy érzem magam, mint a medve, akire a nyuszika ordítva rúgja rá az ajtót, hogy "baszd meg akkor a fűnyíródat." Leszögezem, hogy nem vagyok kínaibérenc, nyilván vennék yamahát, Hondát vagy kawát, ha lenne újonnan köztük olyan ami tetszik plusz nem kerülne kétszer annyiba, ráadásul nem vagyok meggyőzve, hogy annyival jobbak, pont azért, mert nem vagyok hívő. Ez már tényleg nagyon off, de az "akkor meg minek kérdezel" - re az előzmények után azért felvontam a szemöldököm, ugye megérted.
-
Geresics
addikt
válasz
Pocee #139390 üzenetére
Értem. Mi válaszoltunk a Te kérdésedre, neked nem muszáj válaszolnod a kérdésekre. Örülök, ha tudtunk segíteni. Esetleg még javasold neki a KTM Adventure Crowd Hungary fb. csoportot. Vagy ne.
-
Geresics
addikt
válasz
Pocee #139386 üzenetére
a 1090 egy szuper motor, és sokkal barátságosabb a teljesítmény-leadása, mint a 1190-nek, kezdő motornak mégsem biztos, hogy ezt választottam volna
1090 Adventure, vagy Adventure-R? Mennyit akar terepezni?Anno én "olcsó" cordura nadrággal kezdtem, amibe folyton beleizzadt a combom, de durván. Közútra a motoros farmer vált be nekem, vízállóság úgysem kell, arra kell külön esőruha. Kabátnak még most is cordura-t használok, de egyelőre nem is tudom mire váltanám le, ha cserélném. Talán légzsákos valamire.
Csizmában a Forma Adventurehöz hasonló (pénz függvényében márkaválasztós) terepképes, bokavédős, de kényelmes, benne könnyen sétálós csizmát javaslom. -
LógaGéza
veterán
válasz
Pocee #139383 üzenetére
Ha autentikus alatt KTM-hez dizájnban illő ruhára gondol, akkor megnézném még a KTM Centrumot is. Főleg sajátmárkás termékek vannak, amik más, jobb minőségű termékek átmárkázásai, KTM-narancs színezéssel és kisebb/nagyobb felárral - viszont akcióban láttam már pl láttam olyan bukót ott, ami olcsóbb volt mint az eredetije.
-
Geresics
addikt
válasz
Pocee #139383 üzenetére
Először is gratula neki!
Viszont az, hogy KTM túraenduró elég tág fogalom, jó volna egy típusszám legalább, hogy autentukusabban tudjunk javasolni.
Ha endurósabb jelleg kell, akkor MXGuards a belépő szinttől az igazán HC-ig mindent tud. A Shox-nál kedvesek, de a kínálatuk nagy része nem üti meg a minőségi szintet. Nekem pozitív tapasztalatom van a Rider13-al, és a DarázsGarázzsal is, utóbbi helyen tipikus értékesítő szellemiség van. Budaörsön van az UniversalMotor, nekem több cuccom is onnan van.
Van még sok bolt, de azokkal nincs saját tapasztalatom, remélem a többiek kiegészítenek majd!
Azt is jó volna tudni, hogy mit szeretne a sógor? Protektorokat? Túrakabátot? 1, 2, 3, vagy 4 évszakra? Olcsó cordura nadrágot, farmert, vagy épp GoreTex gatyát? Sportos, kényelmes, enduro, vagy cross csizmát? Sisakból is 100 meg 100 lehetőség, stílus van! A fenti cuccok mind-mind máshol keresendők, pláne, ha még jó árakat is szeretne elcsípni! -
bacus
őstag
válasz
Pocee #138712 üzenetére
Fentebb írta Geresics, hogy pont az nem mindegy, hogy adott körülmények között melyik motor MIKOR sokall be !
Lehetsz akármilyen profi, ha egy adott pillanatban elfogyott a motor képessége, ott bukni fogsz! Az ellentéte is tud igaz lenni, a sok okosság pl ki tud húzni a kicsit elsokallt kanyarból akkor is, ha nem vagy elég rutinos, csak kapaszkodsz az első fékbe. Ma egyre több a "kanyar ABS", ami pont erre való, hogy íven maradj miközben bénán fékezel.
Egy rossz, de elég egy rosszul beállított futómű is, szintén el tud fogyni. -
Geresics
addikt
válasz
Pocee #138710 üzenetére
Szóval szerinted nincs különbség fék és fék között (ha mindkettő állóra tudja fékezni a kereket), és nincs különbség elektronika és elektronika között? Ill. ide ugye szorosan kapcsolódik az első futómű is (mármint a fékhatáshoz), és abban sincs különbség?
Ideje volna szólni a gyártóknak is, hogy felesleges a sok mérnök, meg fejlesztés, elég, ha a marketingesek eladják a cuccot! -
Geresics
addikt
válasz
Pocee #136554 üzenetére
Véleményt lehet formálni, és kell is! Ha pedig nem értesz egyet egy-egy moderálással, az is teljesen rendben van, sőt, még lehetőséged is van korrekciót kérni! Szerencsére ez egy nagyon jól szervezett fórum, és odafigyelnek ilyenre is! Már többször belinkeltem, de hogy ne kelljen keresgélni szívesen belinkelem megint: Moderátort keresek a fórumhoz!
Itt bármi észrevételed van, legyen az apróság, vagy komoly igazságtalanság, jelezheted! A topik ráadásul úgy van kitalálva, hogy csak a Moderátorok láthassák a kommented! Ha pl. Velem, vagy egy intézkedésemmel van baja valakinek, és ide beírja, én azt sehogy sem fogom látni! A Moderátorok minden beírt jelzést ki fognak vizsgálni alaposan!
Ha kiderül, hogy tévedtem, visszaállítják a dolgokat, és jelzik felém, hogy túlgondoltam, és figyeljek oda jobban! Én is ember vagyok, bármikor tévedhetek, és bármikor félreértelmezhetek dolgokat, szóval ez így van jól! Én még sosem sértődtem meg azért, mert én tévedtem, szóval tényleg használjátok ezt a lehetőséget! -
Geresics
addikt
válasz
Pocee #136456 üzenetére
Telefont ne tegyen oda, mert meg fog sülni a masina, és kikapcsol önvédelemből!
Ha már pénz nem számít - és tudom, hogy nem ez volt a kérdés, de - vegyen egy QuadLock-ot a telfonjának, vezetéknélküli töltéssel, és rezgéscsillapítással, és utána keressen egy tanktáskát annak függvényében, hogy a telefonján kívül mit szeretne beletenni!
Amúgy a GS a legnagyobb példányszámban eladott motor, nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy ne lenne a zsír újhoz gyári tanktáska! Azt elhiszem, hogy olyan van, ami nem tetszik, de hogy ne lenne, az minimum fura... -
válasz
Pocee #132874 üzenetére
A jog azért egy kicsit szélesebb terület...
A közigazgatási jog pedig nagyon nem az én kenyerem, de szaladtam már bele forgalomba visszahelyezhetetlen járműbe, ráadásul a jelenlegi eljárási rezsim alatt. Pedig komoly jóindulat / segítség állt rendelkezésre hivatali oldalról.
A lényeg, hogy tájékozódni kell.
MaCS
-
csongi
veterán
válasz
Pocee #132325 üzenetére
Hamarosan valtozni fog.
Uj motor nem lesz,annak is az ara meg dragabb lesz.
Kevesebb lesz javitva uzemeltetni egy regit, mint venni ujat. Az sem normalis hogy kihozod a szalonbol, es amortizalodik a kuszub ket oldalan 30% ot egy jarmu ara.
Az eldobos vilagnak is van hatulutoje.
At ertekelodik a hasznalt eszkoz. -
Geresics
addikt
válasz
Pocee #130143 üzenetére
Persunak egy faéket sem adnék, mert még elrontaná nekem!
Amennyit mi csak itt a fórumon vitáztunk dolgokról meggyőződésem, hogy a TB24 tréningen is miatta estem el! Ez volt a bosszúja!
Amúgy igen, a szerelő kérdés nagyon jó, de az a baj, hogy ahány helyen voltam, azt láttam, hogy nincs igazán szakértelem, csak rutinból dolgozás. Ez alól csak márkaszervizekben láttam kivételt, ahol a dolgozókat küldik a (kötelező?) képzésekre, így ha nem teljesen tróger a melós legalább ragad rá valami, ha pedig még szereti is csinálni, akkor még meg is tanulja!
Ha lenne egy 20+ éves Suzukim, akkor tök mindegy kihez vinném, mindenki rutinból mindent is meg tudna csinálni. Ez a motor azért picit más kategória már... -
Geresics
addikt
válasz
Pocee #130123 üzenetére
Nem keresek ideológiát, hanem személyes érintettség miatt próbálom megérteni, hogy mennyire kell ezt komolyan venni. Hogy értsd: a KTM 1190-emen a 30ekm-es nagyszerviz nem lett még megcsinálva. A motort 28ekm-el vettem, most van benne 34ekm kb. Természetesen eszem ágában sincs elsunnyogni a szervizt, ezért első dolgom az volt, hogy felkerestem a balatonboglári Full-Gas-t, Kecskemétet, és a KTM Centrumot is. Feltételeztem a KTM honlapján is elérhető egységes szerviz-dolgok lesznek benne (hogy mit kell csinálni, az User Manual, hogy ennek mennyi a szervizideje az külön doksiban, de publikusan elérhető). Legnagyobb meglepetésemre 3 tök különböző tartalmú, egymástól 100-150eFt eltérésű ajánlatot kaptam, így alaposabban bele kellett néznem.
A Full Gas-sal megbeszéltük a dolgokat, és az árat is, és minden rendben is lett volna, azonban ők most készíteték el az új épületüket, ahol új műhely is van (többek között porszűrős levegőztető rendszerrel, stb-stb). A baj csak az volt, hogy hónapokat csúszott a műhely megnyitása, és mikor már mehettem volna, akkor már kellett nekem a motor. Persze a motort nem használom anélkül, hogy ne gondoznám, így a 30ekm szervizből már megcsináltam az olaj+szűrő cserét, de ki lettek cserélve a gyertyák is, stb.
Ami most visszavan, az a szelephézag-állítás, és a fékolajcsere. Utóbbinak azért nem álltam neki, mert a Service Manual szerint vákuumos géppel kellene cserélni, és azom nyilván nincs. A szelephézag ellenőrzés sem egy világvége történet, de bevallom egy 150LE blokkhoz már nem szívesen csinálnám meg, míg a Pegaso-nál nem féltem tőle (igaz, végül nem csináltam meg eladás előtt, és külön felhívtam rá a vevő figyelmét).
De most ott tartok, hogy egy szelephézag állításra, fékolajcserére nem biztos, hogy szeretném kifizetni a teljes 30ekm-es díjat, mikor egy csomó mindent már megcsináltam, és lehet futnék egy új kört, hogy ki mit mennyiért csinálna meg? De ha a szelephézag-álltás valóban annyira kényes, mint azt a Full Gas-nál mondják (pl. a blokknak legalább 8 órája nem szabad mennie a hő miatt), akkor azért jelentősen leszűkül a potenciális műhelyek köre. Azonban mikor beszéltem a műhelyvezetővel azért egy-két helyen éreztem az önmarketing részét is.Most ott tartok, hogy inkább kérdezek, mintsem megalapozatlanul döntsek.
-
Yoshida
aktív tag
válasz
Pocee #129646 üzenetére
Ha úton vagy, drágább a töltés igen, mivel cégek nem 38Ft/kWh áron kapják a töltést, meg kell venniük a gyorstöltőt 5-15 milláért, távolról appból látni kell az elérhetőségét, 7/24 üfsz-t kell biztosítani. De aki sokat van úton, az kapásból nagy akkusat vegyen, azzal meg 350-450km megtehető egy nap alatt, hazaérve meg újra lehet tölteni. Desztinációs töltőkön meg fél óra alatt 100km bele tud csorogni, ha ügyet intéz pl. Ezért kell jó töltő infrasktruktúra.
De egy Tesla, vagy az E-tron, nagy akkus id3, új ionic5 pikk pakk beletölt 100-200km hatótávot, amíg pisilsz, vagy megiszol egy kávét.
Szóval szerintem nagyon kevés ember van, akinek ez nem elég, hogy a reggeli 500km hatótáv (pályán legyen 300km) után ne tudjon várni még fél órát hogy újra 80%-on legyen. Lassan már körbeutazta az országot ekkora km-el.Viszont te minden nap úton vagy, és sose tudsz otthon tölteni? Nyilván eddig az vett, aki tud otthon tölteni, de nekik az össz. km-ből a 80-95% otthoni töltés ami olcsó. Az autópályák mentén is drágák a kutak, ha utazol meg kell fizetni az árát a töltőnek, ez van.
Nekem két gondom van ami miatt nincs még elektormos, de igazából egy gond a kettő:
egyik hogy a kis akkussal pl. egy 28kWh-s ionic-al télen, pláne ha esik a hó/eső, akkor eléggé le tud esni a hatótáv.
A másik az áruk, de ebből következne az első is, ha jobb áron lenne nagyobb akkus, akkor no para.
Ki kell várni, aztán lesz olcsóbb, nagyobb hatótávú. Közben a belsőégésűek meg drágulnak... Pl. írták múltkor, hogy a Golf 1.5tsi (vagy 1.4? franc tudja) dsg-s, alapára valami 9 misi, állami támogatással egy id3 meg 8.5. (persze a kis akkus, ami szerintem eléggé korlátozottan használható) -
-
zgospel
őstag
válasz
Pocee #129557 üzenetére
Szerintem a WSBK-ban (meg egyéb superbike bajnokságokban) az IMU elintézi ezeket, pl hogy mennyire engedi elemelkedni a hátulját.
Nem akarok úgy járni, mint Oliveira pár éve
-
etnies
senior tag
-
Xero
nagyúr
válasz
Pocee #127269 üzenetére
Megneztem es jonak tunt raulve is. Ugy is volt meg benne mozgas jocskan. Utassal pedig sosem megyek.
A gond az volt, hogy 0 ellenallassal tudtam mar ratolni a villara es lefele is ment bo 1-1.5 centit kozepallvanyon terheles nelkul. Visszavaltasnal erzem, a difit. Azert majd double checkelem biztos ami tuti.
Check engine-nel masra nem igazan tudok gondolni, ha nem mulik el szegyen szemre mehetek karasnaba kodot uttetni. -
-
martonx
veterán
válasz
Pocee #126690 üzenetére
Ha azt vesszük az autó műszakijának a hiányának sincs köze a motorosok halálához.
Ezeknek ahhoz van közük, hogy itt nem arról van szó, hogy valaki életében egyszer pont berúgott, és pont elütött két motorost, és minden éppen összeesküdött ellene, hanem valószínűleg stabilan tesz minden szabályra, és mindenkire, és ennek az éveken át tartó közúti hazardírozásnak lett végül az eredménye, hogy megölt két motorost. -
runner 125
nagyúr
válasz
Pocee #126461 üzenetére
Pocee, elég régóta nyomod az endurot, segíts, forgáspontokhoz / zsírzószemekhez milyen kenőanyagot használtok ti?
Elindultam először a grafitos zsír mentén - igazából eddig is azt nyomtam - aztán sidebyside-os csoportban írták a fiúk, h az az azért nem a legjobb, érdemes vízállóbb anyagot használni, mint pl hajózsírok (Motul Nautic Grease)
De más véleménye is érdekel a témában!
Köszi! -
Geresics
addikt
válasz
Pocee #125975 üzenetére
a KTM csoportba mindenki csak ömleng, hogy milyen fasza a motorja. Viszont ha valaki veszi a fáradtságot, és sokat visszaolvas, akkor azt tapasztalja, hogy rendszeres időközönként felmerül egy-egy hiba, amire élből tudnak válaszolni, akár többféle megoldással is.
(Mondjuk a BMW, az Aprilia, és a Honda csoportban is ugyan ez van, de most nem erről van épp szó!)
Épp ezért nem vettem 950/990 Adv-t. Hiába istenítik, már olyan korban van, hogy mindenképp ráköltős lesz, és amúgy sem olcsók. Ha mindent figyelembe veszek, ott vagyok, mint a 2016-os utolsó szériás (gyárilag típushibákat már javított) 1190 Adv-vel! -
yodamastah
őstag
válasz
Pocee #125961 üzenetére
"Szóval én azt mondom,hogy megéri időt áldozni beállítani a futóművet,mert pédának okáért a krosszban nem motor lóereje nyeri meg a versenyt hanem a futóműve"
Ez aszfalton is így van. Sportmotoron is az első amihez nyúlni érdemes az a futómű. Rugó csere súlyodhoz, lógások beállítása alap.
-
Tamás9x
őstag
-
-
duni84
aktív tag
válasz
Pocee #125881 üzenetére
oké, tényleg túlpörögted. majd olvasd vissza néhányunk hozzászólását picit később, mondjuk egy lépéssel távolabbról nézve a képet.
szerencsére a láblógatók helyett lett egy mentőbe csapódó, hogy gyorsan elterelje a hangulatkeltést a gyorshajtók felé, így ezt a témát szerintem közös megegyezéssel ejthetjük.
-
bacus
őstag
válasz
Pocee #125881 üzenetére
Ha csak a motoros felelőssége lenne, hogy miben motorozik, akkor miért kötelező a bukósisak? Sőt, miért kötelező az autóban a biztonsági öv?
Van a társadalom felé is felelőssége mindenkinek, persze lehet keletebbre nincs, ha nincs bukósisak, védő felszerelés, nincs is tb, ha lenyomorodsz, a családodnak kell eltartson. A nyugati társadalomban azonban ez nem így van.
Egyenlőre az egyénre van bízva, hogy a kötelező felszerelésen kívül mit vesz még fel, hogy ez jó vagy sem, nehéz kérdés. A 35 fokban én is elkurvulok és motoroztam már pólóban.. és meg is szívtam, mert úgy leégett a felkarom, hogy utána 2 hétig nem bírtam a napot
-
duni84
aktív tag
válasz
Pocee #125876 üzenetére
még a 2000-es évek elején volt, hogy több helyre kellett volna menni egyszerre menni, mert nem volt végtelen számú esetkocsi (most sincs végtelen) és mi bizony klotgatyában taknyoló motoroshoz mentünk. ha ő csak simán egy farmert felvesz induláskor és becsatolja a sisakját, akkor odaértünk volna időben a másik esethez, miközben ő mérgelődik, hogy lezúzta magát és a motorját. de az emberünk induláskor úgy döntött, hogy az ő dolga, hogy miben motorozik. nos, aznap is mástól vette el az ellátás lehetőségét. ebből az irányból is érdemes belegondolni néha. nem para, a flipfloposért is kimennek még most is, csak addig másvalaki meghal, miközben az ilyen amatőr láblengetők, meg asszonyverőben motorozók 1-1 "nem adta ki" esete néha másvalaki életébe kerül, pedig egy fél perces mozdulattal elkerülhető lenne, hogy mentőt kelljen hívni hozzájuk. nyilván több ilyen eset is volt a történelem során, bennem elég mély nyomot hagyott az ilyen elkerülhető esetekből adódó már nem kell sietni érzés. írom ezt úgy, hogy időnként én is rövidgatya-póló kombóban mentem a munkahelyemre városon belül, meg nyilván minden nélkül ülök fel a motorra szerelés után a ház előtt lefutni a tesztköröket.
rövid verzió: engem azért szokott zavarni, ha valaki "felelőtlen", mert megnöveli az esélyét, hogy valakitől egyszerűen elvegye a segítség lehetőségét azzal, hogy lefoglal 30-40 percre akár csak egy esetkocsit. legalább direkt ne növeljék már a hülyék a kockázatot! -
Xero
nagyúr
válasz
Pocee #125864 üzenetére
Nos en most eloszor reagaltam erre, de ha beakad a cipofuzo es elottem terul el, majd atmegyek rajta, akkor bizony van hatassal az eletemre. Az, hogy osszetori magat egyeni szoc problema, ahogy jeleztem is en pusztan osszerezzenek.
Azert pedig, hogy valaki ezzel kapcsolatban megosztja a velemenyet meg nem lesz sekelyes az elete. Az pedig kisse visszas, hogy szerinted a velemeny szabad, ekozben pedig a velemenyformalas az ami alapjan masokat leszolsz. Sekelyes lett az elet or what?
Reszemrol tema lezarva. Szerintem tovabbra is hulye aki igy megy, de szive jogga osszetorni magat.
Eljen a szabad velemeny! -
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Eredeti Lenovo 300W töltők - ADL300SDC3A
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest