- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Google Pixel topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Fotók, videók mobillal
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Micsurin
nagyúr
válasz
canniball #123866 üzenetére
Alkalmassági alatt én a 8-asra gondoltam nekünk erre hivatkozott úgy az öreg mint a rutin vizsga alkalmassági része. De lehet rosszul rémlik már lassan 4 éve csak arra emlékszem, hogy nem kellett nyolcast tolnom A1->A2-ön sem.
edit.: nyíl lemaradt, a1 a2 különbözetire gondoltam. A1-en tologattuk azt a lepkefing CG125-öt.
-
Shin Chen
tag
válasz
canniball #122622 üzenetére
Fogalmazok másképp: Ha a szélzaj ellen füldugót használsz, a motorod miért legyen 'a kelleténél sokkal' hangosabb? A gyalogosok, vagy szegény paraszt aki az ágyában alszik teszem azt szombat délután 2-kor nem fog füldugót használni.
Csak próbálok a mértékletesség felé fordulni, az ésszerűséget keresni, hogy az élmény faktor ne vesszen el, mégis a zaj ne legyen észrevehető. Most kezdek motorozni és pont most tiltanák be a szabad motorozást? Nekem úgy tűnik ez az eredeti szellemiséggel homlok egyenest meg...
Valaki aki jobban ért németül tolmácsolná a beszélgetést a két fél között a linkelt (#122620) videóban?~28 percnél
Nekem úgy jön le, hogy a koma azt mondja sokan direkt full gázzal mennek , és bizonyos szakaszokon az lakók már nem bírják. Illetve mi tartja vissza őket, hogy másokat ne zaklassanak?
Itt valami nem ment át, mert a srác hebeg habog, és annyit tud válaszolni, hogy akkor úgy érezné, ő van korlátozva azzal, hogy nem használhatja a motorját szabadon?... Mi van?
-
Szerintem ez egyszerű iskolapéldája a dolognak:
A legtöbb motor normál használat mellett nem zavaróan zajos (pillanatra tegyük félre a gyári dobos sportmotorokat 1+literes nagymotorokat a 100+db miatt ).
Viszont itt jön a csavar: vannak motorok amiken nem gyári vagy herélt dobokal szereltek, és vannak olyan motorosok akik előszeretettel túráztatják a gépet ezzel is felhívva magukra a figyelmet.
Nem kell ehhez motorra ülni, sok ember egyébként is szereti felkelteni mások figyelmét, de mivel jelen esetben a motoros közösség tagjáról beszélünk, nagyobb 'médiaértékű' a felháborodás.
Nem hiszem, hogy bárkinek jólesne, ha más 'gorillamelldöngetése' miatt vonnák felelősségre.
Talán nem ide tartozik, de a munkahelyemen egyes kollegáimmal akikkel jóban voltam megromlott a kapcsolatom mióta motorra ültem, mint kiderült anno volt egy kolléga aki öregbítette a 'tahó motoros' címet. Amióta néha dohányzom is, van aki hozzám se szól... Ennyit a társadalmi elfogadásról.
-
Sajnos Hamari Berkenye voltam, mert füldugós tapasztalat nélkül fogalmaztam véleményt, de újévre nekem is be van tervezve a költségvetésbe egy pro szett.
Eddig sima agybadugós fülhallgató volt 'ideiglenesen', de most már egyre inkább nyomja a dobhártyám...Bocs ha hosszú lett...
-
-
-
-Mosquito-
őstag
válasz
canniball #120589 üzenetére
Nem tom,párszor használtam a Wazet. Ugye ahhoz kell a NET,itthon még okés,de külföldön bukta lehet.
(Néhány éve nekem már itthon korlátlan,kint majd 9GB NETem van.)Navigator az ingyenes. Vannak fizetős extrák pl: trafipax,szélvédédő kijelző,több verziós útvonal szerkesztés stb.
Mind a kettőnek van előnye/hátránya.
Most Garmin XT használok,azon teljes Európa trafipax rajta van. -
-
Somatom
veterán
válasz
canniball #120181 üzenetére
Pedig én oktattam. Olyan dolgokat, amiket a kresz nem tilt. Miért is ne tehettem volna? Dodor is csak ezt teheti (tehetné). Mutatja, hogy szerinte ezt hogyan kell csinálni, a többiek meg vagy utánozzák, vagy nem, de mindenképpen saját felelősségükre teszik. Ha Dodor szabálytalankodik, akkor nem szabad utánozni. Ha nem szabálytalankodik, akkor meg miért ne lehetne utánozni?
Ezt ne keverjük össze olyan közlekedésbiztonsági képzésekkel, amiken a határhelyzetekben történő reagálást oktatják. Azt közúton nem szabad. -
-Mosquito-
őstag
válasz
canniball #120012 üzenetére
Csak segíteni szeretnék.
Tudod csak rühellem,amikor egy ~300Ft-os termékből,6eFt-ost tudnak csinálni. Oké postával ~1eFt [link]
Jól emlékszem,Te Váci vagy. Dunakeszin átvehető. [link]
Vagy. [link]doddencs:
"alul van a mobil ütközője."
Ezt hogy érted? Samsung S8 Edge,most meg Note 9 +-al használja. S bizony mikor akciókamerát használ,akkor vízszintbe teszi a telefont. -
-
csongi
veterán
válasz
canniball #119449 üzenetére
Chris0321.
A vegeredmeny, hogy nem az a nonszensz, hogy bele kell nezni a tukorbe, es adott esetben le kell mondani minden jogrol. Sajnos az agyatlant kell vedeni.
A nonszensz az iteletbe van.
Mikor egy hibas szabaly miatt, az agyatlan kerul nyert helyzetbe.
A hazai rendszer csodaja.
Amugy sajnalom. Tenyleg gusztustalan a szabaly es az itelet is. -
norbert1998
nagyúr
válasz
canniball #119185 üzenetére
Védett útra mentünk rá, négyes elágazás, a főút egyenes volt, mi balra kanyarodtunk rá. Szemből jött egy autó, aki elé én teljesen simán kifértem, a kereszteződés (ahol neki ugyanúgy meg kell állni/csak elsőbbségadás tábla volt, de nem látható be/, mint nekem) közelében sem volt még, mikor én már bőven elhagytam azt. Szerintem egyáltalán nem volt még csak akadályozás sem, nemhogy veszélyhelyzet. Ellenben állítólag nem szabadott volna kimennem elé. Részben azért, mert az oktatóék nem tudtak jönni szerintem (volna, hiszen mégis ők jöttek). Mindenesetre, nem mondom, hogy nincs igazuk, hiszen nyilván izgultam, stb, nem emlékszem pontosan, de a való életben is bitosan kifordultam volna, bármivel is vagyok.
Illetve nyilván valóban veszélyeztetés esetén tényleg meghuznak.Ha túl leszel ....
Szerintem sajnos csak netes rendelés lesz, pestre nem fogok csak a sisak miatt felmenni. -
Chris0321
veterán
válasz
canniball #118645 üzenetére
Arra amit te írtál. Nem volt vészhelyzet mert csak nem fértetek el. Ha kürttel jelezted volna az előzési szándékot és nem reagál és akkor húzod rá a gázt azt megértem, de az én véleményem az (még csak autósként), hogy nem illik azzal kezdeni mint, hogy ha valaki sétálás közben az utadban áll de nem veszi észre ott sem azzal kezded, hogy leüvöltöd.
Micsurin: Az adott helyzetben amire írtam akkor mindenki állt a dugóban és bőven lett volna ideje dudálni. Az, hogy vészhelyzetben a gázzal jelez az oké mert nincs idő arra, hogy dudáljon de nem is ilyen helyzetről volt szó.
Egyébként csak, hogy a kérdésedre is válaszoljak motorral egyszer sem mert jelenleg nincs műszakis motorom. -
Geresics
addikt
válasz
canniball #118612 üzenetére
"hasznos", de ettől még nem menti meg az életed. Amikor ugyanis gyors(abb)an mész, akkor nem nagyon fogják időben meghallani. Próbáltam a Pegason én is az Akrapovicot, ami már tényleg elmeroggyantan hangos volt (de persze 2 nap alatt megszerettem
), de életet sosem mentett, és csak akkor kaptak észbe, mikor már másodpercek óta a hátuk mögött voltam. Másik példa: amikor estem, én mentem hátul, és nem is alapjáraton. Mikor estem, a motor lefulladt (vagy én állítottam le
), de percekig tartott, mire cimborám visszaért, és nem azonnal hallotta, hogy nem hallott.
Sikerült elég hülyén fogalmaznom, de remélem azért érthető, hogy mit próbálok kinyökögni(#118613) duni84
Nem, rohadtul nincs rendben, hogy egy idióta, aki versenypályának nézi a Mátrát (Mecseket, Gerecsét, akármit), és elkottázza, és engem, vagy az utasom megöli, lerokkantja, vagy csak személyi sérülést okoz, és rongyá töri a motorom, amire hosszú éveken keresztül gyűjtöttem!
Az benne van a pakliban, hogy ha béna vagyok, elesek. Az is benne van, hogy az autós nem vesz észre. Ezekkel mind tisztában vagyunk, és lehet rájuk készülni (előbbire tréningekkel, utóbbira defenzív vezetéssel). De arra nincs semmi elfogadható magyarázat, hogy Pécs mellett a Komlói úton a majom felragasztja a VHS kamerát a tankra, és nekiáll versenyezni, majd megöli a vétlen szembejövő motorost! -
Somatom
veterán
válasz
canniball #118273 üzenetére
Hááát... az most logisztikailag kicsit bonyolult lenne, de sztem nem kell hozzá sok képzelőerő. Korábban linkeltem képet a mocimról. Ecccerűen felrakom magam mögé az ülésre. A segédvázon azok a bütykök a csomagtartó tartóbütykei. Azokon fordítom át a pókot. A zsák pár centit túllóg a rendszámon, elöl meg támasztja a hátam. Tök kényelmes.
-
Tamás9x
őstag
válasz
canniball #118274 üzenetére
Alap szerszámok, villás kulcs készlet, inbusz, torx, krova készlet, csavarhúzókészlet, egy kis kalapács, defektjavító, lánc, lánckerék, több méretben, víz, benzin, váltó ruha, piperecucc, hálózsák, elemlámpák, pót aksik, Alkohol
vagy 4 liter... minden hülyeség amit a fórumokon találtam, ennek 80%-a ki sem lett pakolva a táskából. Lejtőn jól jött, emelkedőn nem. Kicsit túl lett parázva az út.
-
tboldi
nagyúr
válasz
canniball #117276 üzenetére
Szuvenyíru nyihuhu...
Azt kihagytam az előző hsz-ből, hogy csak annyi ideig üzemelt (úgy, ahogy), amíg tele nem lett újra trutymóval a karbi. Ez kb. azt jelentette, hogy az utca végéig el tudtam menni, meg vissza is, utána lehetett megint takarítani.Amúgy ja, most is kéne foglalkozni az autóval, de továbbra is esős időt mondanak.
(#117277) tboy93: De még 5-tel sem.
-
Geresics
addikt
válasz
canniball #116496 üzenetére
A Drivex most tartotta az első tréninget, amin én is ott voltam. Motorról leszállva (és sisakot levéve) többször szóltak a távolság betartására, kajálni nem mentünk el, hanem előre csomagolt ételek, hivatalos helyről származó szendvicsek voltak, épületbe bemenni csak wc-re lehetett, stb.
A Honda úgy tudom egy pillanatig sem állt meg...
-
z123456789
addikt
válasz
canniball #115904 üzenetére
Ja, hát ha ez én véleményemre vagy kíváncsi, ennél rosszabb nevet ki sem találhattak volna brand-nek.
De ez csak egy személyes defektes vélemény.
Mindig ez a poszt ugrik be, mikor hasonló kérdés merül fel. Megosztom, hátha ez is egy lehetőség lesz.
A "tud olyat, amit semmilyen más gyártó sem" állítás meg lehet hamis (sőt, én is erős túlzásnak tartom.), de akkor is ez a poszt jut eszembe elsőre. Egyébként nem hozzájuk járok vásárolni, ha már Győrben kell valamit vennem, szóval távol áll tőlem, hogy reklámozzam őket.
-
etnies
senior tag
válasz
canniball #115904 üzenetére
Bonyolult kérdés ez a ruházat, masszívan túl vannak árazva a motoros cuccok.
Nyugat alatt mit értesz? Itt is van Büse.
-
-
Micsurin
nagyúr
válasz
canniball #115374 üzenetére
Köszönöm kb pont erre próbáltam kilyukadni, ha nyitott szájjal szaladsz nem kell meglepődni.
@Chris0321: jah szerintem is lihegjenek egymásra mindenkivel a sündörgők teljesen jogos felvetés.
Pesten igazoltatnak több felé és megkérdezik merre mi járatban, a járműveket tök felesleges szúrópróba szerűen még kiszedegetni. A Finn módszer pedig életszerűtlen lenne és csak nyírná a megítélésüket. Plusz mondom újra nem tudod valóban bizonyítani, hogy nem oda tart valaki ahova ahhoz a jelenlegi szabályozások lazák.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
canniball #115151 üzenetére
Köszi, közel olyan erős mint a gyári. Nem hiszem, hogy gondot okozna. :) Direkt emiatt nem néztem ledest azok vagy fotón ágyú erejűek vagy napfényben alig látni őket.
Ennyire le kell bontani egy index cseréhez ha nem akarom elvagdosni a kábeleket, ez valami vicc nem hiszem, hogy ne lehetett volna kapásból a hátsó lámpa mögött megoldani a toldó csatikat
@csongi: nem egy hűde csizma de a Phantom 2 nekem nem vészesen korlátozza a mozgásom és a lábtartásom motoron ülve feljebb gondolom még ergonomikusabbak. Az elődje a sima S Phantom megvédte a bokám szóval azért az olcsóbb polcosok is érnek valamit.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
canniball #114584 üzenetére
Az a baj fordítottan arányos a kedvem és az autó koszossága...
Olyan szomorú látványt nyújtanak így...
Szerdán mennek gumizásra, Kozmax egy 10-esből megcsinálja a centirt és átszerelést csak ne legyen kijárási...
25liter kannában a garázsban, nem fogok állandóan kútra járni...Mod.: A Honda is deszkán áll ez a két fűrészelés közti kép.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
canniball #113747 üzenetére
Azt mondja, hogy a rozsdamentes kipufogok a krom miatt fenyesek, es ezt a reteget korrodalja.
Mintha egy krom reteg lenne elektrokemiai uton felvive a kipufogokra. Lehet, hogy vannak olyan kipufogok, ahol krom reteg van, de tulnyomoreszt a motorok kipufogoi nem ilyenek.
A rozsdamentes, vagy savallo kipufogo az egy otvozet, ahol a krom altal oxidreteg lesz a fem feluleten, ezaltal fog ellenallni tobb-kevesebb sikerrel a korrozionak, a sima vasnal mindenkepp jobban. Valoban nehany szazalek krommal van otvozve, de ez nem reteg.
Ha a kromot azonnal eltavolitana a harpic, ertelemszeruen rozsdasodna utana a rozsdamentes acel.
Amit en vettem, az lebomlo szerves sav volt, es ugyanugy a korrozioval tisztitja meg a kipufogot. Esetleg eltavolithatod ezt a reteget mechanikusan is dorzspapirral, csak az kvasok ido. Mindegyiknek ugyanaz a lenyege. -
imrufo
tag
válasz
canniball #113747 üzenetére
Még az ember is végigpörget az elején vagy 10 videót ahol használják, és müködik a Harpic, aztán megmagyarázza, hogy mé ne használd. Mer inkább bandázsold be, vagy fessed le.
De a népek pont ezeket akarják elkerülni szerintem egy olcsóbb, és egyszerűbb megoldással.
Nekem elég volt, hogy lehozta a barna elszineződést, azt meg stabilan tudja.
Amúgy igen mérgező, mivel sav, és ha mondjuk ráfröccsen az idomra, akkor jó eséllyel viszlát fényezés.
Szóval ha valaki használná, akkor ésszel! -
válasz
canniball #113393 üzenetére
Nálunk a "tata" nézi őket állandóan, mondta: fiam ez aztán a qwajó csaj, igaza volt(#113383) Mentolka
nem rázott ez semennyire sem, de 1x vezettem Diavelt, az picit rángatott. Ez már el. szabályzottabb. Sőtt, túlszabályzott, majdnem mint az 1250 es GS. Enduro módban leveszi a teljesítményt aszem 100 lóra és kikapcsolja szinte az összes segédletet (minimálisra veszi), igyzi off-road dög. 225 kg szárazon, azért nem kispályás. A kistestvére is 115 le körüli, de jóval karcsúbb. -
Daywalker
addikt
válasz
canniball #111537 üzenetére
Azért szerintem álljon már meg a menet! Eddig csak a videóról volt szó, most meg már az is meg van tiltva, hogy milyen motoros témákról lehet beszélni egy motoros topikban?! Az endurozas letezo dolog, nem lehet elmenni mellette csak úgy, szerintem teljesen korrekt, ha valaki leírja a tapasztalatait, vagy esetleg valaki be tud idézni bármi jogszabályt stb. Ebben semmi illegális nincs, szóval ne haragudj, de ez az amit úgy hívnak, hogy cenzúra. A modkerben a modik nem hatóság, ugyanolyan emberek mint te vagy én, tehát ők mi alapján fognak dönteni? (Nyugodtan jöhet a ban és a warn, akármi, 6 évet dolgoztam ennél az oldalnál, túléltem már durvább dolgokat is). De akkor beszélgessünk továbbra is százszor leragott csont témákról, és nevezzük át túramotoros topiknak, mert mindenki más hülyének van nézve, aki nem ennek a stílusnak hódol. Agyrém...
-
etnies
senior tag
válasz
canniball #111508 üzenetére
Nekem volt szerencsém naked motoron és idomos motoron is hosszabb ideig közlekedni, a személyes tapasztalatom az, hogy az idomos motoron pont egy réteggel kell kevesebb, mint a naked-en ugyanolyan időjárási körülmények között.
5 fokban már aláöltöző volt a bélelt motorosruha alatt a naked motoron, az idomoson nem veszek aláöltözőt. Ahol a naked motoron beraktam a bélést, ott az idomoson még nem teszem, stb.Itt Angliában nem is nagyon hordom az aláöltözőt, csak a maszkját.
-
#31733248
törölt tag
válasz
canniball #111486 üzenetére
Sokszor azt látom, hogy a motoros ismerősök alapvető dolgokra is képesek rácsodálkozni. Hogy például ilyen meleg tud lenni egy béléses cordura gatya? Sokan nem is tudják. Abbanban igazad van, hogy most jó szélvédelmű géppel nyomom, de a mai ruhákban már tényleg nem kell fázni.
Senki nem mondta, hogy nem magánügy, ki mikor motorozik. Számomra már az is élmény, hogy közlekedés közben tulajdonképpen szórakozva érek be 14 perc alatt a madárcsicsergős kertvárosból Budapest közepére.
Nem lapoltam, de kb. 3 kilométernyi, derűsen álldogáló kocsisor mellett mentem el.
Amúgy a gumija egészen gyorsan felmelegszik és hidegben is meglepően jól tapad.
Nekem öröm a motorozás, nem kényszer.
-
etnies
senior tag
válasz
canniball #111440 üzenetére
Sajnos sok esős tapasztalatom gyűlt már össze, pont azon a nyáron volt az elmúlt 104 év legtöbb csapadéka, amikor elkezdtem a futárkodást. Olyat én még nem láttam, június végén elkezdett esni az eső és augusztus közepéig esett. Néha abba hagyta néhány órára, volt hogy egy hétig sem.
Egyszer 3 éve pedig Budapesttől - Londonig jöttem szakadó esőben, az se volt nagyon jó.Nincs olyan motoros ruha, ami sokáig bírja az áztató esőt és nem laminált gore-tex. Lehet, hogy kisebb esőt kibír, vagy egy nagyobbat húsz percig, de 1-2 óra után mindegyik feladja valahol és akkor elkezd vándorolni a víz a ruha alatt.
-
-
BlackPriest
őstag
-
etnies
senior tag
válasz
canniball #111422 üzenetére
Én magam részéről kétféle ruhának hiszem el, hogy valóban vízálló nagy esőben:
1, esőruha (vastag pvc-szerű anyagból)
2, duplán vagy triplán laminált gore-texMinden motoros ruhára ráírják, hogy így vízálló, meg úgy vízálló, faszság.
Impregnált ruha is szar, mert állandóan foglalkozni kell vele és elég, ha egy körömnyi helyen nem sikerül jól és beengedi a vizet, az szépen eljut majd mindenhova.Kiegészítés: Spidi csizmák sem áznak be, ha "lyrca" nevű anyagból gyártják, tapasztalat.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kerékpársportok
- Parkside szerszám kibeszélő
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple MacBook
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Tesla topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Milyen processzort vegyek?
- További aktív témák...
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- Bluering Libra irodai forgószék
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- HIBÁTLAN iPhone SE 2022 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2983
- HP 200W (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm töltők + tápkábel, 928429-002
- LG 27UN83A-W - IPS LED - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - USB Type-C - HDR 400 - AMD FreeSync - Hangszórók
- Bezámítás! Lenovo IdaPad Gaming 3 Gamer notebook - R5 7535HS 16GB DDR5 512GB SSD RTX 3050 6GBB WIN11
- Sima Vs.Windows Logitech Mx keys s plus és hagyományos Mx keys magyar bemutatása. Új videó linkel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest