- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Google Pixel topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Fotók, videók mobillal
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Horvi
őstag
válasz
Ferdzsoo #128083 üzenetére
Igen a kompresszoros megoldás.
Én izopropil alkoholt permetezem a markolatba, utána könnyen felment aztán az ugye elpárolog viszonylag gyorsan. Utána már úgy rászorult, hogy nem forog az sehova
De a hajlakkos megoldás is jó mert abban meg még valami ragacsos anyag is van, azzal meg pláne nem fordul el. -
bacus
őstag
válasz
Ferdzsoo #126211 üzenetére
A te motorod, a te pénztárcád, az én motorom az enyém.
Én az 1 millás V-Stromot is féltettem, nem voltam boldog egyik karcolásnál sem, de azért azt tudtam, hogy ha odaverem, akkor is könnyedén kifizetem. Bár ez a vírus helyzet egy utálatos dolog, de nekem lehetőséget adott egy 3 éves GS megvételére, szeretnék vigyázni rá. No meg nagy darab is vagyok, nem nekem való az offroad. Elég volt szombaton az a pár km, mikor eltűnt alólam az aszfalt.
Ha esetleg valakit érdekel egy kis bővített leírás
-
bacus
őstag
válasz
Ferdzsoo #126168 üzenetére
"Főleg a szar utakra, illetve azzal egy kis murvától meg offroadtól sem ilyednék meg, sőt..."
Ne hidd ! A motor tudni fogja, de te meg sajnálni fogod. Én legalábbis így vagyok vele. Ott ülsz egy 4-5 milliós motoron, aminek a szervizköltsége átlagosan 100e forint 10e km-ként.
Se kárt nem szeretnék, pl., hogy a fél milliós lámpájára az előttem menő felverje a kavicsot offroadon, se nem szeretném a szerviz költségét többszörösére növelni.Azért nincs nagy kínálat, mert nem eladóak. Keveset mennek, nincs miért nyálazni.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Ferdzsoo #126161 üzenetére
Egyébként én is..
Egy 1250-es GS-re szívesen lecserélném, de amilyen gyűjtögető életmódot élek, nem tudom h megválnék-e
ettőlafoskikönyökölőVFR-től.Steven
Gyöngyházfehér-fekete kombó szerintem mérföldekkel ütősebb. A piros egyébként sem piros, hanem inkább ilyen meggybordó. Ez a szín kb a '90-es évek végén, 2000-es évek elején volt nagy divat az autóiparban.
-
Geresics
addikt
válasz
Ferdzsoo #123413 üzenetére
Mikor megvettem a KTM 1190 Adventure-t, akkor nagyon sokat gondolkodtam azon, hogy BMW 1200GS legyen-e helyette. Ez miatt volt, hogy több, mint egy órán keresztül beszélgettem Pesti Zolival (Full Gas, évente több, mint 200 GS-t ad el!), és abban maradtunk, hogy amire én keresek motort, arra Ő is a KTM-et ajánlaná, de már most pontosan tudja, hogy amikor majd lecserélem, akkor úgyis majd GS lesz belőle!
A GS egész más élményt ad, és ezért a vásárlók is általábban már jóval nyugodtabb emberek, akiknél fontosabb a televigyornál, és az adrenalin-rush-nál a biztonságos, nyugodt, és kényelmes közlekedés, és jellemzően olyan tudatos felhasználók, akik már megteremtették az egzisztenciájukat, és most annak gyümölcsét szeretnék élvezni - vagy valami ilyesmi...
Amikor a KTM-et vettem, akkor jött be pont egy srác, hogy beszámíttassa az 1200-es Multistrada-ját egy GS-be, mert bár messze nem ad olyan visszajelzéseket, pláne nem olyan élményt, de spanyolban bérelt egy hétig egyet, és olyan kényelmes volt vele minden, hogy a váltás miatt döntött, mert ő már öreg ahhoz, hogy túltolja, és már csak túrázni akar.Nem véletlenül szokták azt mondani, hogy "neked is GS-ed van, vagy neked még feláll?" Bár ez egy szúrkálódó vicc, de azért mint minden jó viccnek, ennek is van alapja. A célközönség már nem a világ leg-leg-je akar lenni, hanem kényelmesen akar élményeket gyűjteni, és az sem baj, ha közben nem fárad el (hisz már messze nincs meg a sokadik X felett az az állóképesség, mint 20 évesen), és nincs is ezzel baj.
Bevallom, én is úgy tervezem, hogy 10 évig KTM, aztán irány egy GS! A csopper valahogy nem vonz (de azért amerikában tuti azt bérelnék egy 66-os túrára!)
-
etnies
senior tag
válasz
Ferdzsoo #121675 üzenetére
Az autópálya segít, ha unalmas szakaszokon kell átmenni.
Ha én indulok Londonból Budapestre, akkor kb 1200 km autópályát bele kell terveznem.
Az első túrámon teljesen kihagytam az autópályát, azóta megtanultam értékelni.
Amíg az Alpokig elérek, nincs hegy, de még domb sem. Minek szopassam magam forgalommal, lámpákkal, balesetveszéllyel?
Azt a 700 km-t Franciaországban főutakon 12 óra alatt tettem meg, autópályán meg 7.
Marad 5 óra vacsorázni, lazulni, sétálni, stb.
Az utolsó napon, Ausztria keleti részéből (Graz, illetve Linz) én inkább már pályán jövök Budapestig, próbáltam már elkerülni néhányszor, nem vált be, a magyar főutak állapota kiakasztó....Szóval az autópályázás nem opció, hanem kötelező, ha nagy túrát mész.
Ha egy naposat, akkor is sokat lehet nyerni egy 50-100 km-es szakasszal is.Most azon gondolkozom, hogy London-Düsseldorf-vonat-Innsbruck vonalon jövök, így csak 400 km pálya, alszom a vonaton. Mondjuk a jegy 250-300 euró két személyre privát kabinban, de legalább kimarad az unalmas nap.
A DL-el jól tudok haladni, hogy ha egyedül megyek, akkor csak tankolni állok meg 350-400 km környékén. Asszony sajnos nem bírja ennyire, vele 200 km az egy seggel megtehető szakasz.
-
LustaDick123
tag
válasz
Ferdzsoo #121661 üzenetére
Dániából illetve Görögországból jöttem így haza, de egy Innsbruck környéke vagy a Dolomitok keleti végéről is jöttem már haza pályán (7-800km, szakadó esőben inkább a pályát választottuk), indultam haza már 17 óra után Bledből (kb. 500km) is. Én inkább a célhelyen töltöm az időt és autópályázom ha kell.
Mehetnék gyorsabban, de ha egész nap jövök mondjuk 150-nel, akkor jobban fáradok (fejben is, jobban kell figyelni a forgalomra, időjárásra stb.), a motor is 1-2 literrel többet fogyaszt, azaz gyakrabban kell megállni. Így szépen kocogok a forgalommal, hallgatom a podcastokat nyugiban (nagyobb tempónál, nagyobb zajban azt sem lehetne). Két tankolás között (kb. 250-300km) eltelik két óra, megállok és megyek tovább.
Hosszú távon az átlag fontosabb, mint a csúcssebesség. -
yodamastah
őstag
válasz
Ferdzsoo #121438 üzenetére
Inkább 3x az. 15 éve is nehezen jótt ki 50k alatt pring Bár volt hogy spórolásból a boxban aludtam
Persze ha közel laksz olcsóbb. De bp-ről jobb úgy menni pl hogy ott alszol előtte este. A motort meg akkor is futón vinném, ha rendszámos lenne. Ha rendesen odarakod magad a pályán akkor marhára nem hiányzik mellé 2x200km motorozás.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Ferdzsoo #120047 üzenetére
H2R-rel volt egy török videó egy hídon mióta azt láttam sok mindent elhiszek róla.
F1 vs GP témában meg ott a LH vs VR videó, hogy egyenesben ellépésben bizony kicsi a különbség de hibátlan rajt esetén a motor hamarabb leforog ilyen kis távon meg fontosabb szerintem az átétel mint a nyers erő.
Mod.: F16-ot éreztem kakukknak, elég hosszú az indulási ideje egy egy gépnek mire tisztes földi tempót vesz emelkedés előtt.
De ez csak fotel fizika és brainstorming.
-
hugi0
őstag
válasz
Ferdzsoo #120022 üzenetére
Az en tippem, eroatvitel szempontjabol mukodik.
4 kerek mert van megfelelo tapadas az eroatvitelhez - F1
2 kerek, mert kicsi sulyt konyebb gyorsitani, ezert kevesebb tapadas is eleg, igy beelozheti az F1-et a vegere - H2R
Tesla - keveset tudok rola
AM vantage - errol meg anyit sem hallotam mint a P100D rol
F16, mire bedolgozza a megfelelo levegomenyiseget, hogy legyen toloero a tobbi talan mar negyed esetleg feltavnal van. - 10 merfoldes tavon mar elso is lehetne. -
zgospel
őstag
válasz
Ferdzsoo #119096 üzenetére
Ha nagyon jóhiszeműen állok hozzá akkor azt, hogy az eladó is lehet bizalmatlan ilyenkor. Például magamból kiindulva én is valószínűleg meggondolnék egy ilyen akciót, mert nem tudom hogy kik meg hányan jönnek majd oda és mi a valódi szándékuk.
Viszont részemről az is igaz, hogy én már a hirdetésben leírtam volna mindent, sőt, meg sem hirdettem volna javítás előtt.Furcsa az biztos.
-
jacis
nagyúr
válasz
Ferdzsoo #119093 üzenetére
Igen sajnos így van.
zgospel : A Szécsényes fickónak felajánlottam a félbehagyott vásárlás után hétfőn hogy rakjuk fel egy teherautóra a motort. Vigyük el a legközelebb BMW szervizbe és fizetem az olaj, olajszűrő, légszűrő cserét és akkor a kérdés le van tudva. Azt is felajánlottam neki, hogy ha más a baja akkor is állom a fent említett szervizelést, de a motor akkor nem kell. Az volt a válasz hogy gondolkodik rajta. Ekkor döntöttem el hogy akkor itt meg kell állni a témával mert valami sumákság van.
-
etnies
senior tag
válasz
Ferdzsoo #118927 üzenetére
Mint mindegy egyszerűsítő igazság, ez sem teljesen igaz.
Pár éve egyik reggel találtam vágásnyomokat a láncomon, nem bírtak vele.
Ennek annyira megörültem, hogy estére már egy kétszer vastagabb, riasztós zárral rögzített motort várta az újra próbálkozókat.
Nem is vitték el.Maradjunk annyiban, hogy ha van egy rendkívül értékes motorod, arra rámennek bármi áron, egyéb esetben el lehet a tolvajokat riasztani.
-
fattyu
veterán
válasz
Ferdzsoo #118927 üzenetére
Nekem volt ilyen hogy földszinti lakásban laktam. Háló volt az erkélyes. annak a rácsához láncoltam dőlésérzékelős visítóval együtt. Ha bármi lett volna 3 lépésre voltam egyértelmű nyílt lővonallal meg a glock36-al.
Nem aggódtam. nem is történt semmi.
Most persze vidék családi ház zárt garázs. ez azért még jobb.
-
#31733248
törölt tag
válasz
Ferdzsoo #118809 üzenetére
"A másik meg ennyi idő alatt senki nem hal meg ilyen mozdulatlanra...
De csak gondolj bele. Mikor lőnéd le? Ökörség, elég a lábába egyet, nem megy az már sehova..."Ezek azért óriási tévedések. Mondom ezt úgy, mint fegyverforgató ember. Egy lövésnél simán meghallhatsz és mozdulatlan maradhatsz egyetlen szempillantás alatt és egy lábon lövés után is simán kivégezheted késsel a veled szemben álló rendőrt.
-
Somatom
veterán
válasz
Ferdzsoo #118578 üzenetére
Ennek semmi köze ehhez. A biztonságos közúti motorozás nem a határok feszegetéséről szól. Ami pl. az útakadályok kikerülésének a technikáját illeti, azt sem a Mátrában praktikus tanulgatni. Azok szép utak, végig kell rajtuk gurulni, élvezni a tájat és ennyi. De, ha az ember a határait feszegeti, akkor nincs ideje a táj szépségét figyelni.
-
csongi
veterán
válasz
Ferdzsoo #118519 üzenetére
Ez igy van. En a gernicemmel szivok.
De azert azt hozza kell tenni. Ha mar startbol rendellenes a rendszer, vagy azza valik, utana csak addig tud a szervezet kompenzalni, amig a testedzessel szinten tarthato. Ha elmaradnak az erositesek utana megint trotty van.
Nekem kimaradt egy ev, es kezdhetem elolrol :(.
De az nagyon fontos, hogy az egesz test legyen erositve, hogy a kompenzacioba minel tobb izomcsoport reszt tudjon venni.
Szoval abba ne hagyja senki, a most mar jol vagyok erzessel mert csak atmeneti allpot lesz az egesz :).
Kenyszer palyan voltam, koltozes es epitkezes vegett.
Most kezdem magam ujra vissza szoktatni az erosites vilagaba.
A motoros treniget is azert tologatom, mert ninc meg hozza a megfelelo kondim egyenlore. -
gergo5991
őstag
válasz
Ferdzsoo #118519 üzenetére
nekem is letört a meniszkuszom, de állitólag csak egy kis minimális darab.. ennek már lassan kb 10 éve. 5-6 év után elmult a fájdalom, most úgy érzem a letört darab elvándorolt és ha sokat ülök akkor fáj vagy nem tudom mi a baja. 10 év alatt 1x volt hogy megemeltem egy zongorát és akkor a térdem beállt 1 hónapig sinben volt, és azóta lekopogom semmi bajom, másztam tátrát 2x is, bicajozok, turázok, mintha mi se történt volna. A protézises dolgot nem igazán értem, kiszedik a letört darabot és kész.
félreértés ne essék nem ellened beszélek, egyénfüggő de ez a protézis is elsőre tulzásnak tűnik.neten ezt irják: A legtöbb esetben műtét szükséges, melynek során ma már csak az előzőekben leírt arthroscopos eljárással a sérült meniscus-részletet el kell távolítani, és speciális esetekben megkísérelhető a nagy alappal rendelkező sérült meniscusok visszavarrása.
Az arthroscopos eljárás óriási előnye, hogy az ízületet nem kell feltárni, a sérült gyorsan rehabilitálódik, gyorsabban visszamehet dolgozni, hamarabb sportolhat. Az ilyen sérült két nappal a műtét után a saját lábán távozik a kórházból. Rögtön elkezdheti az izometriás gyakorlatokat, és ha más szalag- és ízületi sérülése nem történt, két-három hét múlva dolgozhat, sportolhat.
-
zgospel
őstag
válasz
Ferdzsoo #117953 üzenetére
"Szerintem nem lehet egy közúti motorozást leoktatni pályán, hiába bérelné ki. Nincsenek meg azok a zavaró, változó körülmények mint közúton"
Ez igaz, de amikor a legtöbben teljesen fogalmatlanul vagy már meglévő hibás beidegződésekkel mennek erre a tréningre, akkor az olyan, mintha a jogsiszerzésnél nem lenne először tanpálya, hanem rögtön forgalomba küldenének ki.Közúton szerintem nehezebb megtanulni az "oda megyek ahova nézek" dolgot, mert egyszerűen nem nagyon engedheted meg magadnak hogy folyamatosan a távolba nézz. Folyton nézni kell hogy van-e kavicsfelhordás, gázolaj, úthiba, akármi. Pályán nem kell nézni hogy mi van közvetlenül a kerék előtt 3-5 méterre, nem jön szembe senki, csak előre kell figyelni és a motorozásodra koncentrálni. Nincsenek zavaró tényezők, nincsenek változó körülmények.
Erre lehet építeni, és erre ráépítve van értelme annak amit mondasz. Szerintem.
-
Geresics
addikt
válasz
Ferdzsoo #117953 üzenetére
"Szerintem piszok jó motoros, és term meg van a maga stílusa, de biztos vagyok benne hogy tudna újat mondani."
Ezt sosem vitattam.
A stílusa nyíltan beismerten Howard Stern ihlette stílus, ami egyébként is nagyon közel áll a valós stílusához. Nekem ezzel nincs is bajom, ez egy tudatos üzleti döntés, ami nagyon be is jött neki. A bajom inkább a kommentszekcióban folytatott tevékenységével van (tudom, az internet 1. szabálya, hogy sose olvass kommentet!).
Csak, hogy egy saját példát emlegessek fel: amikor azt mondta(nem emlékszem pontosan), hogy már tök régen offroadozott, de a Tenere 700 olyan jó terepen, mint egy EXC450, és én azt mertem mondani, hogy "akkor tényleg jó régen lehetett már, mert a két motor tök más kategória", akkor elkezdett mindenféle képeket küldeni, ahol ugratgat mindenféle krosszmotorral pályán, és hogy a kezét a seggébe dugva, hátrafelé ülve a motoron is jobb motoros nálam, mert megnézte a szar videóimat, és kihív versenyre bármikor bárhol bármivel, és ő hoz még motort is hozzá (de majd jól besz@rok, amikor meglátom milyen papírt kell aláírni - megjegyzem írtam már alá nem egyszer). Mondtam neki OKÉ, de ne menjünk túl kemény pályára, hanem pl. a Ligeti krosszpályára, mert azt még én is túlélem a magam szerény tudásával, akkor meg leoltott, hogy mit képzelek én, hogy majd ő úgy ugrik, ahogy én fütyülök. Mondom, oké, menjünk ahova ő akarja. Nyilván azóta is megyünk... Még párszor kijelentette, hogy ő mennyivel jobb motoros (amit én is végig mondtam, mert ehhez nem férhet kétség).
Szóval számomra az ilyen pitiáner megnyilvánulásai miatt visszataszító maga az ember. Nem a videói, nem a motoros tudása, nem az üzleti sikere, mert azokat aki nem ismeri el, az valamit rosszul néz szerintem. De emberként a legócskább politikus is többet ér az én szememben. -
Geresics
addikt
válasz
Ferdzsoo #117827 üzenetére
Volt már párszor szó róla, hogy Dodor és én nem vagyunk néhány dologban egy véleményen (néhányban meg igen, lásd az egykerekezős videóját is belinkeltem), de szinte biztos, hogy soha senkinek nem fogom ajánlani a képzéseit, ahol közúton oktat, ráadásul annyi pénzért, mintha kibérelné Kakucsot. A tavalyi malőrje is, ahol összetörte magát, az sem úgy volt, ahogy a videóiban mondja, nekem van szerencsém(?) ismerni a másik motoros történetét is. De még Ő maga is bevallotta, hogy nekiálltak versenyezni, és ez az én szememben már elég gáz, a videói alatti állandó felháborodásáról és sértődéséről már nem is beszélve. Ettől még lehet zseniális oktató (nem hiszem), és felőlem bárki ajánlhatja, de én nem fogom.
Azt nem mondom, hogy nem fogok egyszer elmenni egy oktatására, mert olyan hülye vagyok, hogy úgy szeretek véleményt alkotni, hogy azt magam is megtapasztaltam, de eddig még nem vitt rá a lélek, de szerencsére van elég más oktató, akihez mehetek.
Hát kb. így kell nem félre érteni! -
zgospel
őstag
válasz
Ferdzsoo #117528 üzenetére
Amíg a Yamahám volt és Kozma Tomi csinálta addig ilyenek sosem merültek fel. Szerintem úgy szerelte a motorom mintha saját magának csinálná. Ha kellett ráült, ment egy kört a telephelyen, mondta/mutatta hogy szerinte mi kéne, néha tök apróságokról is. De én sose jeleztem ezeket az apróságokat hiszen azt se tudtam hogy léteznek, nem tűnt fel. Úgy érzem nagy szerencsém volt azzal a motorral is meg a szervizzel is.
Triumphfal voltam párszor már olajcserén, legutóbbi után én is éreztem az égett szagot, a korábbiaknál nem volt ilyen. Jövőre meglátjuk újból, lesz-e szag vagy sem
-
citkar
addikt
válasz
Ferdzsoo #117513 üzenetére
Olajcsere, szervíz után gyakori,hogy marad pár csepp olaj olyan alkatrészen, amin üzemi hőfokon forró és az olajnak égett szaga lesz. Nem kell ehhez csöpögés, fogyás.
#117516) rayoliviero
Kopás, lazaság látható,ha van rutinod, ha nincs nézze meg szerelő. Sokszor a hátsó fogaskerék is árulkodó, általában egyszerre cserélik.
Simán lehet kipufogón, eltűnik némi használat után,nem gondolnék hibára,ha szervízben volt éppen. -
Micsurin
nagyúr
válasz
Ferdzsoo #116722 üzenetére
Fuh... oké erre este visszatérek. Hozzá türelem kell ami most nincs. Hajnal 2-kor még kutyát fürdettem...
@fattyu: Na.
Nézd a jó oldalát rendbe jössz a vasat sem kell elkaparni, télen meg lesz időd átalakítgatni tavasszal meg mehet újra a barátkozás vele.
Szerintem is kezdünk megérni a pusztulásra, ha futna rű tuti vennék egy zerot, reggel bejárni a suliba meg majd melóba. Mert többre per pill ezek nem alkalmasak. A zajszennyezéssel meg lassan kezdünk átesni a ló túloldalára. -
-
csongi
veterán
válasz
Ferdzsoo #116228 üzenetére
Illetve kisebb motorral sokkal jobb rutint szerezni.
Van akinek boven elegendo egy A2.
Ez valahol fejben eldol.
Fiatalabb korosztalyban meg nagyobb a lendulet ez teljesen termeszetes. :).
A csajoknal nagyobb szamban elegendo az A2.
Nem kimondottan az o kategoriajuk 45Le feletti gepek.
Illetve ha van jo utszakasz egy A2 motorral is bitang jokat lehet dorgolni. :).
Es ott vannak a Maxirobogok, azokkal is lehet jokat tekeregni, amit konnyebben kezelnek a kisebb sulyu emberek. -
runner 125
nagyúr
válasz
Ferdzsoo #116228 üzenetére
Ez rendben van, de lényeges dolog h ő nő, itt meg srácok kérdezgetnek az A jogsiról.
A párod (és a nők) esetében rendben vannak az érvek, ha valaki rutint szerez egy kisebb géppel, van rá esély h utána a nagyobbal jobban bánik, de arra is megvan az esély h nem. Pusztán biológiai, fizikai okokból. Ha az "erejének" határa fölött van egy nagy motor tömege, akkor lehet bármennyire rutinja kis géppel, ha megindul ki fog dőlni alóla.
Az A jogsi kapcsán pedig ha valaki korban elérte a határt (és hímnemű), csináljon A-t.
-
zgospel
őstag
válasz
Ferdzsoo #116240 üzenetére
A kanyarodás témához pont most jött szembe ez a videó. Állítólag túlélte.
-
Czimby
addikt
válasz
Ferdzsoo #115685 üzenetére
Aki nagyokat fékez annál kopik.
Nem mindegy hol és hogyan van használva, aki pályázik, szerpentinezik azoknál sokszoros a kopás egy túrázóhoz képest.
30e volt a motorban 0.1-0.15 kopás volt a tárcsákon.
46e-nél meg cserélhettem mert kopás határ alá ment.
Havernak a 600F4i-ben 100eKm van, 0Km óta nála van a motor.
Még a gyári tárcsákkal, kb 30e van még a tárcsákban kopáshatárig ha így megy tovább. -
fattyu
veterán
-
veze
őstag
válasz
Ferdzsoo #115689 üzenetére
Ööö.. én is csak lestem, mert nem volt semmi extra használat..
a 600-ast 45k km -el ugy vettem (marországon lett eladva üzembe helyezve igy az eladás napjátol lekövethető most már a km állás tehát kivételesen tényleg igaz) szval azon is tárcsa meg betét lett cserélve mielőtt megvettem , nulla válla volt és az valahogy 10k km után is ugyanolyan még -
Geresics
addikt
válasz
Ferdzsoo #115687 üzenetére
A motort a volt munkahelyemen vették 0km-esen, és használták járőr-kivonuló motorként jó időben. Ezért hívom futár jellegű használatnak, mert áll, hidegen beindítják, és már tépik is neki. Többen használták, nem egy gazdája volt, hanem aki épp műszakban volt. Aki az üzemeltetésért felelt, az elvitte valamelyik márkaszervizbe mindig idő (és km) előtt, ott a cég fizetett, de sok olyan nyomot találtunk, hogy a munkát ennek ellenére nem végezték el. Ennél konkrétabban, vagy épp össze-esküvősebben nem mennék bele, a lényeg, hogy valóban 27ekm van benne, és valóban tré módon használták, épp ezért valóban gombokért vettük anno, de ezt talán írtam is itt akkoriban. Jah, és ősszel letették mindig, és csak tavasszal vették elő, és ilyenkor minden tavasszal be volt rohadva az üzemeltető szerint a fék. Miután megvettük (és rögtön kipróbáltuk) mi is tapasztaltuk ezt a berohadást, ami a FirstRide videómban még balf@szkodásnak nézett ki, meg szar guminak, arról utólag kiderült, hogy az első fék enyhe folyamatos fékezése is segített benne. Tudom, aki tud motorozni, az így is tud, de azok nem mi vagyunk, ugorjunk is ezen tovább... Most télen is, használtuk, és nem volt ilyen berohadás, igaz, mi magunk tartjuk karban, és így amit elvégzünk, az tuti el is van végezve rajta...
(#115689) Ferdzsoo
Ne keverjük már egy túramotor használatát sem egy kivonuló, sem egy 95%-ban endurózásra használt motor használatával... -
Geresics
addikt
válasz
Ferdzsoo #115685 üzenetére
halvány lila dunsztom sincs, hogy mit használtak, amíg a motor pesti futár-jellegű munkát végzett, de az olyan kopott volt, hogy nagyon hamar kidobtuk belőle. Amúgy ennek a KLX-nek betegsége volt az üzemeltető szerint, hogy ha sokat áll, akkor berohad a fékdugattyú, nekem is volt, hogy befogott egy darabig, és ez azért tűnt fel, mert haverom fel tudott ott menni, ahol én nem, pedig ez fordítva volt jellemző
-
Geresics
addikt
válasz
Ferdzsoo #115683 üzenetére
Mert a gyári 70eFt, a többi meg 25-30eFt, én pedig spúr g@ci vagyok
27500km van a mociban, és piszok vállas a tárcsa. Már vásárláskor is az volt, csak megfeledkeztem róla, de tegnap nagyszervizt tartottunk (olaj+szűcsere, légszűrő kimosás és olajozás, teleszkóp-olajcsere, GPS-szerelés, meg egy-két apróság), és most már tarthatatlannak bizonyult a helyzet... -
zsolti_20
senior tag
válasz
Ferdzsoo #115532 üzenetére
Meg is találtam a hibát. Igazad volt a dugattyú nem akar vissza menni a helyére. Szóval, kézzel vissza tudom nyomni a dugattyút, aztán ha lenyomom a féket, valamennyire kijön, de nem húzódik vissza annyira, amennyire kézzel vissza tudtam nyomni. Befújtam neki féktisztítót is, de nem sokat segített. A fék lenyomásokar és felengedésekor hallatszik valami szuszogó hang. Nem tudom ez normális vagy sem.
Mondjuk nekem a dugattyúk nem jönnek ilyen szépen ki, hanem csak oda vissza mozog
[link] -
etnies
senior tag
válasz
Ferdzsoo #115290 üzenetére
Ez pedig kevésbé az:
Motoros és ápoló vagyok egy COVID-19 osztályon Londonban.
Tudom, hogy sokan motoroztok egyedül, másokkal nem érintkezve. Ezzel annyi gond van, hogy ha elestek, sürgősségire fogtok kerülni.Egy ágy mínusz.Itt Angliában 6 hónapig fos idő volt, amióta karanténban van az ország, süt a nap és eső sem esik. Én is motoroznék.
Hallottam magyarországi ismerőseimtől, hogy az összes motoros célpont tele van motorossal, csoportba verődve beszélgetnek egymással.
Beírom ide is azt az üzenetet, amit a saját üzenőfalamra kiraktam:"Ma kaptunk egy hangüzenetet a központból, elég borús:
-Elérkeztünk a határhoz, mostantól nem lesz elég ágy mindenkinek, napi 900+ halottra számítunk.
-Azoknak sem küldünk mentőt, aki harcolnak minden lélegzetért, megfogjuk kérni, hogy kezeljék magukat otthon. Ők megfognak halni.
-Az összes halottasház tele van, a testeket jégkorcsolya pályákra szállítjuk.Ha nem akarjátok ezt odahaza is: MARADJATOK OTTHON!"Az a helyzet jelenleg, hogy rengetegen betegek az NHS dolgozói közül is, jelenleg azzal töltöm a műszakjaimat, hogy doktorokat (!) és adminisztratív személyzetet tanítok és igazgatok el az osztályunkon. Mindent és mindenkit idevezényeltek az ellátási oldalra, jelenleg tábori kórházat építenek a kórház mellé a parkolóban éjjel és nappal, de elfogyott a kapacitás. Ha pedig valaki haldoklik, jobb ha azt otthon, ágyban, a szerettei között teszi, mint egy kórházi folyosón, több 10-100 beteg között, ugyanúgy ellátatlanul."
Köszönöm, hogy elolvastátok! -
#31733248
törölt tag
válasz
Ferdzsoo #114972 üzenetére
"Nem ezt fogják választani. Hanem azt hogy igen akkor elhullanak az öregek közül sokan, de a gazdaságot nem fogják hagyni. Ez nem az én gondolatom, hanem lenyilatkozták az amcsik."
Tudom (Trump gyakorlatias megközelítése ez), valószínűleg több gazdasági elemzést olvasok, mint a topic összes tagja együttvéve. A gazdaság tartós leállítása egyszerűen nem lesz tartható, de Európa egyelőre teljesen más irányba halad. De ezt azok úgysem értik, akik most agresszívan kampányolnak a Maradj otthon! feliratokkal. Majd ha munka híján nem lesz mit enni, akkor...
A benzin mindenesetre sokkal olcsóbb lett, de a használt motorok áraiban is esés várható. Nagy túrákat egyelőre senki ne tervezzen.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Ferdzsoo #114968 üzenetére
Na ezt nem tudtam, szóval akkor felszámoltátok a kinti életet. Akkor tényleg jókor léptetek le.. akik kint dolgoznak (ha ingáznak, ha kint laknak), most jól megszívták...
Sopronban már üresednek le az albérletek, nagyon sokan mennek haza Kelet-Mo.-ra.. Már most érezhetően elkedztek esni a ingatlanárak, albérletek. Egy Duna house-os cimbim mondja h 3 hete nem csörrent a telefonja vevői oldalról...
-
runner 125
nagyúr
válasz
Ferdzsoo #114962 üzenetére
Ti is itthon most gyanítom, igaz? Legalább a Kurzarbeit-be belementek kint, vagy kijelentettek?
Épp az előbb írt bécsi cimborám, ő is hazajött már 3 hete, állítólag Ausztriában ez évre minden programot töröltek és kinti kollégái szerint az iskolák sem nyitnak ki idén. Nekem is hihetlen így elsőre és nyilván ne legyen így, pláne ne itthon, de azért elgondolkodtató.. -
#31733248
törölt tag
válasz
Ferdzsoo #114951 üzenetére
"Én csak annyit gondolok az egészről hogy senkinek nem ez a két hét fog hiányozni a motorozási szezonjából."
Attól tartok, nagyon sokan félreértitek ezt a két hetet. Június-júliusra várják a járvány tetőzését, addig csak rosszabb lesz a helyzet, utána pedig lassan javul. Kb. novemberben fogunk ott tartani, ahol most. Ha most nem motorozol, akkor kilőheted ezt egész évre. Én inkább azt javaslom, midenki ésszel menjen, nem most jött el a lapolós kanyarok ideje.
-
etnies
senior tag
válasz
Ferdzsoo #114868 üzenetére
Itt Angliában a rendőrök ellenőrzik a forgalmat a városhatárokon, nekem is le kellett adnom a rendszámom egy központi adatbázisba, mivel rám nem vonatkozik a kijárási tilalom, mindig hordanom kell magammal az egészségügyes igazolványom és a külön engedélyem.
Mi hivatalosan is Covid-19 osztály lettünk, 11 fertőzöttet látunk el éppen, eddig 64 órát dolgoztam a héten...
Baboss, jobbulást!
Egyébként a motorozással ez a baj, lehet hogy nem jut ágy az intenzíven, ha megtelik Covid-19 betegekkkel.
Amúgy nem fertőzésveszélyes, ha nem állsz meg vagy csak üres, kihalt helyeken.
-
veze
őstag
válasz
Ferdzsoo #114876 üzenetére
Nálunk a kutas fogja meg a tankpisztolyt én ugyan nem. Kinyitom a tankot ő betolti én lezárom, ő meg visszateszi a pisztolyt. Mindig odajön megkérdezi hogy segíthet e. Nem kell, én megtöltöm magam, mondtam korábban. Tegnap meg azt modtam hogy 40 liter gazolajat kérek, és betankolta.. én lezártam..
Én már jó ideje eddig se mentem sehova, nem kellett hozzá rendelet se, csak a sajat érdekem néztem ( akivel nem találkozom, attol nem kapok el semmit az tuti) Viszont a korábban linkelt cikk is abban erősített meg hogykocsiban elmehetek máshová. Nekem pl A és B pont között mozognom kell, ( A és B is az enyém) mert ez utobbiban vannak állatok, (baromfi) aminek az önetetőjét kétnaponta töltenem kell különben éhen szomjan pusztulnak. Ha nem hiszi a rendör, el jöhet velem etetni... -
Baboss94
újonc
válasz
Ferdzsoo #114758 üzenetére
Köszönöm szépen!
Igen, biztonságosabban én is jobban érezem magam a motoron.
Azt azért nem gondoltam, hogy vagy 3x elfáradok mire ezeket felveszem..Brutális!!Felvettem az elsőt, kicsit éreztem, hogy szűk de mondom jó lesz az.
Meglátta az eladó: Hát ez nagy rádEgy számmal kisebb kell.
A szemem kikerekedett, hogy hova de aztán elmagyarázta, hogy miért is.
Jót mosolyogtak rajtam.
Beszereztem egy extra gerincprotektort is. Így ki maxoltam amit csak lehetett.
Ruhára nem spórolunk (Motorra sem, de mind1)
-
nyogo83
senior tag
válasz
Ferdzsoo #114549 üzenetére
Elokerestem a videot, ilyen volt az enyem. [link]
Mi elszorakoztunk vele azert, csak kivancsisagbol. Atforgattuk, ujrasulyoztuk, de semmi nem segitett. Nalunk se valoszinu, hogy a tapasztalatlansagbol sikerult igy (Kek Hold). Mondta is a haver, hogy nem talalkozott meg ilyennel a tizen sok ev alatt.
Lehet csak szerencseje volt -
nyogo83
senior tag
válasz
Ferdzsoo #114546 üzenetére
En jartam igy par evvel ezelott. Nekem az egesz gumi ugy pulzalt le/fol, mintha a felni kapott volna egy utest.
Lecsereltuk egy masikra es a haver visszakuldte a gyartonak a gumit, hogy “bevizsgaljak” mert szerintuk rosszul lett felrakva. Video is lett rola keszitve, mellekelve.
A vege az lett, hogy szerintuk semmi baja a guminak, havernak be kellett nyelni mint veszteseg -
válasz
Ferdzsoo #114430 üzenetére
Eszem ágában sem volt hilflot venni, csak a szemléltetés miatt raktam be. Gyárit használtam, most K&N-t. De mondom 2 évente cseréltem eddig is az összes motoromban. Tavaly előtt a Miskolci Egyetemen szakmérnöki képzésem végén lelaboroztunk 9.000 km es olajat, mely a motoromból volt sportszűrővel. Tiszta volt mint szűzmária lelke. Pedig az már egy 3 éves BMC volt egy Triumph street triple-ből. 5000 nél volt mosva-olajozva. Figyelni kell rá, ennyi
-
LustaDick123
tag
válasz
Ferdzsoo #113847 üzenetére
Értem, hogy jó trollkodni (érted, trollok útját is javasoltam neki
) de ha végigolvastad azt írta, hogy nem ez a végleges útvonal, és elfogad javaslatokat. Ezért mertem neki javasolni a svéd balti rész helyett a norvég atlantit, ami szép.
Mivel Helsingborgból indul ezzel máris nyert kb. 3 napot. Ha Magyarországra jönne szűken talán elég az idő a Nordkappig (ezért is említetem neki, hogy a fjordokban könnyű elveszni és becsapja az embert az állandó világosság).Ellentétben veled én jártam arrafelé, motorral.
-
-Mosquito-
őstag
válasz
Ferdzsoo #113586 üzenetére
Erről nem is hallottam. Legközelebb ha arra megyünk, megnézük 1-2 trafit. Ami feltűnt a bringasok állat módjára tudnak ott menni.
Chrys_:
Fentebb és tboldi Linkelt, Afrika Twin-ben van. Nem mondom, hogy rossz dolog, de menet közben nézni/nyomogatni mondjuk egy szerpentinen.
Nálam a kormányon bal oldalt van,igy ha esetleg kell baszkuralni legalább az utat is jobban látom.
Szerintem inkább egy Google maps alapú motoros navit kéne kifejleszteni, az tökre cseszné a többi nagy gyártót.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A520 AORUS R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 XT 8GB Rampage SHIVA TT 500W
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad P73 - i7-9750H I 32GB I 256SSD I 4K I Nvidia 4GB I W11 I Cam I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Aorus B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN I3 NEO 650W
- Bezámítás! HP Victus 16-D0655NG Gamer notebook - i5 10400H 16GB DDR4 512GB+1TB SSD RTX 3060 6GB W11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest