- Mobil flották
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Mindenki Z Fold7-et akar
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
TrollBalint
addikt
válasz
AssAssynn #215893 üzenetére
Tudtommal maga a JSZP nem rögzíti, bár sose kerestem ilyet. Ellenben én mindig telefonon néztem, és mikor rákerestem egyre, feldobta, amiket már beírtam. Lehet egy idő után ezeket törli, annyira nem figyeltem meg. De nem egy rossz funkció, bár mindig azzal szoktam magam ilyenkor meggyőzni, hogy max rákeresek újra, ha akkor ez alapján vetettem el, akkor most is el fogom
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
AssAssynn #215871 üzenetére
Ja, a kormányzást szokni kell, 3,7 fordulat kopptól koppig, az átlag valahol 2,5 és 3 között van.
A tükrökkel nekem éppenséggel semmi bajom nincs (kivéve azt az egyetlen egy alkalmat, amikor egyáltalán nem néztem bele, de ez user error). Véletlenül nem cserélhettek a te kölcsönautódón tükörlapot?
Az utolsó meg valóban fura, egyáltalán nem szabadna ilyet művelnie. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
AssAssynn #215871 üzenetére
Jazz lefullasztása nem nehezebb kicsit? Leállítás miatt gyanúzom, nagyobb tömeg forog.
Sérülés: tele tankon felül megmutatnám, hogy lett rajta egy ilyen - nálunk bérautóknál ha volt már ilyen/súlyosabb sérülés az elemen, nem nagyon számított, úgyis kellett volna már fényezni… magánszemélyként lehet azt mondanám, fényezni úgysem fogom, fájdalomdíj 20k például, jóidő. Vagy mondjuk állnának a következő olajcserét, csak mert rakva lett bele néhány kilométer úgyis.
-
válasz
AssAssynn #215678 üzenetére
Igazából még az sem gond, hogy ha kicsit keskenyebb, de élhető, mert nem teszünk ki öten összesen 350kg-ot... És a fiúk 180+cm-esek.
Hát tegnap nem sikerült mamókát rázizzenteni a témára, pedig (most) ő hozta fel.
@#215679TrollBalint
Ha 8.5-ért elmenne az S-Max, akkor szerintem olyan 6.5-ig mehetnénk el, eddigi számítások szerint.
Még alakul, mint ahogy mindig (nálunk csak a változás a biztos... /meg a halál, csak azt nem szeretik, ha mondom/) -
TrollBalint
addikt
válasz
AssAssynn #215600 üzenetére
a kötelezőnek az vétel napjától kell kezdődnie, ha később mész be, akkor a korábbi napokra büntetés számolnak fel. Ahhoz, hogy ebből ne legyen ilyen gond, elég az ajánlat is, nem kell befizetni semmit. Kötsz egy biztosítást (netrisk, vagy bemész, vagy bárhogy), kapsz egy ajánlatot, az már elég. A legtöbb biztosítónál 60 napig él, addig kell fizetni valamikor. Én egyszeri éves fizetést szoktam választani, mert úgy szoktak rá kedvezményt adni. Illetve van ahol olcsóbb, ha bemész, mint Netrisk-en.
-
Vismajor01
addikt
-
kisza25
félisten
válasz
AssAssynn #215594 üzenetére
Igen, mert óra /perc van az adásvételin, nem véletlenül, addig tart a te felelelőséged (kötelező bizti) onnantól már az Ő biztosítása, gyors hajtása...
Kereskedő meg is csinálja neked, de te magad is megcsinálhatod netrisken. Én a biztosító ügyfélszolgálatát szoktam felhívni és úgy szoktam megkötni. Évek óta Aegonhoz kötök mindent, mert nekem az a legolcsóbb és nagyon rugalmasak.
Ügyfélszolgálattal pillanatok alatt el lehet intézni bármit -
kisza25
félisten
válasz
AssAssynn #215583 üzenetére
Lízingel vette 1. tulaj a bank,
lejár a lízing Ő a második tulaj,
beadja egy kereskedésbe 3. tulaj
Megveszi valaki 4. tulaj, ha Ő is lízinggel akkor a bank a 4. tulaj és mikor kifizeti az 5. tulaj,
beadja a kereskedésbe 6. tulaj megveszed és 7. tulaj...
Ezért nincs értelme nézni, hogy hányadik tulaj
Lehet annak az autónak 1db hanyag tulaja és lehet 3 jó -
-
AssAssynn
addikt
válasz
AssAssynn #215578 üzenetére
Közben elolvastam még egyszer a hirdetés szövegét, és ott is úgy írja a kereskedő, hogy "második tulajdonostól eladó". Ez mondjuk egybevág azzal, hogy csak egy eredetvizsga van Jszp-re felöltve, viszont akkor nem értem, hogy miért van ott, hogy 6 tulajdonosa volt eddig. Lehet, hogy a Jszp téved?
-
válasz
AssAssynn #215550 üzenetére
alsó vezérműtengely
Esetleg a főtengelyre gondolsz inkább?
Ha elment az olajnyomás, akkor megszorul a főtengely. Illetve ha más okból megszorul a főtengely, akkor elmegy az olajnyomás.
Viszont az rémlik, hogy járt még a motor egy darabig miután feljött a piros olajoskanna, tehát előbb az olajnyomás ment el, és ennek okán megszorult a főtengelycsapágy, aztán reccsent maga a főtengely. -
hobizoli
nagyúr
válasz
AssAssynn #215545 üzenetére
attol meg kellhet cserelni azt is idoszakonkent... ne legyel mar ennyire naiv
orokeletu lancvezerlest sem csinalnak 20-30 eve
az elso lancos TSI-k legendasan szarok voltak ebben, pedig arra is azt haluztak be elolszor sokan, hogy na orokelet+1nap karbantartasmentes
aztan 30-40k km-nel mar meg volt kopva a lanckerek, mert megnyult a lanc, es/vagy lelazult a hidraulikus feszito, es ~300k-ert lehetett csak egyben mindent cserelni, mert a vezerlesmodosito "okoskerek"-kel egyben volt a lanckerek, es nem lehetett kulon megvenni csak a lanckereket ra
mikozben egy szijas TJET vezerlese meg 60k km-t elpotyog gond nelkul, es frutti a cserelni
a komplett Dayco/Gates vezerles szett hozza vizpumpaval 30k [link] -
-
hobizoli
nagyúr
válasz
AssAssynn #215497 üzenetére
haaaaaat en nemtom errol hogyan nem lehetett eddig errol hallani mashol masoktol, mert a vezerlescsere egy par evente kvazi kotelezo jellegu karbantartasi procedura
a jogsi szerzesnel manapsag mar nincs ilyen muszaki uzemeltetesi alapismeretek tema?
az a reeeegi, oldschool duplasoros lancos vezereles volt az, ami orokelet+1 nap volt, de olyat mar huszon-harminc sok eve nem csinalnak, meg a vizpumpa es a segeduzemi ekszij + feszito akkoris cseres szokott lenni bizonyos futas km vagy eltelt ev utan, mert az a szij eloregszik, repedezik, a feszitogorogo csapagya elhasznalodik stb
a mostani egy soros lancos vezerlesek, meg sokszor annyit sem birnak ki, mint egy szijas vezerleses auto
ez nehari, de annyira kizarolag a Te hibad, hogy kb tanitani valo rossz pelda lehetne -
molnarpeter
nagyúr
válasz
AssAssynn #215496 üzenetére
Kb szeptember óta kéne talpraállítsam az előzőleg (bő 3 éve) mentett Fiatomat, mellette 3 traktor (még ha nem is 100% az én reszortom) csak a jármű jellegű várólista, nem elég komoly most a szándék részemről
Az a 4 év egy olajjal nem is vészes... annyi alatt már úgyis elkezdhette eléggé zabálni az állandó rátöltéses helyettesítő módszerhez -
hobizoli
nagyúr
válasz
AssAssynn #215493 üzenetére
magyarul kb 160k km korul mar erosen kerte volna a CS-t, es azert is adtak el kb 150k km-l
ez nem az auto hibaja, hanem a juzer tanulopenz kategoria
de ezt nem a szerelonek kene nyilvan tartania, hanem neked, o csak akkor latja az autot amikor vmiert odaviszed, es minden ugyfelet nem fog fejbol nyilvantartani
amikor megveszel egy autot, akkor a vezerles CS az default
....hacsak nincs rola hitelt erdemlo szamla, vmi szakszervizbol, hogy ~egy even belul, x km allasnal volt a csere
egy even tul kb nem is szamit, olyan mintha nem is lenne -
#24845312
törölt tag
válasz
AssAssynn #215430 üzenetére
Az se sokkal jobb. Nekem meg egyszer a hűtő repedt el menet közben, azonnal kiömlött belőle minden víz (hűtőfolyadék), de mivel semmi jele nem volt ennek, ezért így mentem vele tovább. Nem tudom hány km-t mehettem így, de a végén már egyre gyengébb lett az autó, de akkor már hiába álltam félre, túl késő volt.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
AssAssynn #215426 üzenetére
Nekünk a treleres.hu tudott azonnal vasárnapra szekeret adni, viszont nem a legolcsóbb. Ismerőssel húzatni mindenképp olcsóbb, hosszabb út esetén beruháznék egy vonórúdra, ne kelljen úgy figyelni, fék rásegítő sincs, stb… mondjuk szervo ügyileg praktikusabb a tréler. (Utánfutó formában ha van össztömegileg mivel és B+E kategóriailag kinek húzni, biztosan olcsóbb
)
-
válasz
AssAssynn #215402 üzenetére
Szegény autó az olajnyomás hiányát* nem bírta, azaz nem volt megfelelő a csapágyak, stb. kenése, nem hűtötte az olaj a dugattyúkat, stb. Ha eldobós volt szegényke, akkor most jött el a pillanat. Vagy kell bele egy másik motor. (Vagy fel kell újítani ezt motort, ami vélhetően nem gazdaságos megoldás.)
*Piros olajoskanna piktogram = nem megfelelő az olajnyomás.
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
AssAssynn #213153 üzenetére
Nálad nagy a rövid utak aránya, ha ezek közben még haladsz is (nem dugó), akkor lehet maradnék a benzineseknél
illetve egész konkrétan nincs adatom pontosan, mennyi indítás jönne ki, feltételezett zéró/minimális töltéssel, pár havonta töltésen felül szerintem nagy nyűg volna, még ha megéri is anyagilag... igazából ki kéne próbálni, csak vásárlás nélkül hogyan?
Legnagyobbak ezzel a motorral lomhák (Octavia/Golf kombiban 19s körüli 0-100, 120 kmh@3000 rpm) és a hátsó üléssornál nem túl tágas a lábtér, de két autó fenntartásához képest óriási a különbség, az is biztos. Szóval indítási próba egy használt, elfogadható állapotú akkuval, plusz benzines költségekkel Excelben szembe állítani, és akkor lehetne pontosan megmondani. Érdekes a felhasználási mód, szóval piszkálja a fantáziámat nekem is, valahol pont itt a takarékos benzines-egyszerűbb dízel határvonalon lehetne költséghatékonyan megoldani, mindenesetre fel van adva a lecke. Volt az 1.9 után még 2.0 is egy darabig, de az már a PD technika miatt valamivel drágább fenntartású. Télen nem ideális rövid utakra valószínűleg, mert az izzítás többet kivesz az akkuból, illetve pár km-en sok hulladékhűt nem fog termelni (fűtésre)
szóval praktikusan nem mondanám ideálisnak ilyen célra, de nem azért, mert baja lesz tőle. Alapvetően nem kér sok Ah-t, közvetlen+mechanikus befecskendezés miatt kettőt nyekken az önindító és már jár. Konszernen belül benzineseknél esélyesen tartósabb, szíjas vezérlés 8 év/150e km periódusú, baja nem sok tud lenni. Nekünk ~345e km van benne és idén 20 éves, felét nálunk töltötte, valószínű a váltóban hibás szegecs lehetett cserélve csavarra előző tulajnál, egyik küszöb lett hegesztve és a két első sárvédő cseréje érik; használatban van minden a másfél km-es posta járattól ország átszelésig utánfutóval, nincs rá komoly panasz. Akkor merítette le az akkut, mikor valami gyanúsan megrágta a hűtő ventik vezetékét, és sokáig pörögtek leállítás után is... 90 Ah-s belefér viszont a tálcába, ha sok a kicsi táv. Szóval mint autó nem feltétlenül a legjobb az adott széleskörű igényekre, de a km költsége már-már kiemelkedő.
-
saen
veterán
válasz
AssAssynn #213066 üzenetére
Én annyit tennék csak hozzá, hogy a döntő a fenntartási költség.
Megvenni egy dolog, lehet örököltél, akármi, de annak vannak költségei. Biztosítás, adó, tankolni kell, szervíz, stb. Ezekre is számolni kell, ha valaki egy bontószökevényre vágyik, akkor ne lepődjön meg ha költeni kell rá, stb, stb.
Emellett számoljon azzal is, hogy az autó nem örök élet, korától függően előbb vagy utóbb cserélni kell, lesz-e realitása, hogy addigra megint legyen rá pénz.
-
_drk
addikt
válasz
AssAssynn #213042 üzenetére
Sok a befolyásoló tényező. Legfőképpen hogy mennyi pénzed van!
Mellé mennyi hitel mehet, mert ha van egy misid akkor lehet jobb felvenni mellé még hitelt.
Onnantól meg már csak a józan ész határozza meg.
Nekem van félre tett pénzem, de muszáj vagyok hozzá nyúlni babavárós kerethez, mert ha most veszek kocsit azt legalább 5-10 évre veszek, de akkor az meg legyen már jó.
Annyi hogy meg próbálok biztosra menni egy jó kis Toyota Aurissal.
Csak azok a km állások... -
Xero
nagyúr
válasz
AssAssynn #213044 üzenetére
Nalunk sacc/kb ennyi a netto es en is 12-ben gondolkoztam, majd 10-ert vettem. Ez meg olyan osszeg, ami kb fajdalommentesen belefer. Szerintem ezert jo nagyjabol a haztartas bevetel x6. Nyilvan ha kiugroan alacsony vagy magas a bevetel, akkor ertelmetlen ezt alkalmazni.
-
dong86
csendes tag
válasz
AssAssynn #213042 üzenetére
Ökölszabályként olyan összegért kell autót nézni(és olyan várható fenntartásút) aminek a megvásárlását követően marad annyi likvid megtakarítás, hogy a várható szervizelések(új/garanciálisnál olajcsere, kopóalkatrészek, 2006-os 535d-n meg minden alkatrész) sem csapják falhoz a családi költségvetést sem a tulaj lelkivilágát.
-
kisza25
félisten
válasz
AssAssynn #213044 üzenetére
Mondjuk minnél újabb, annál drágább, viszont annál kevesebb a váratlan költség.
Eddig 4db új autóm vol, összesítve 14 évig és 1 Ft-ot nem kellett rájuk költeni az éves szervizen kívül.
A használtakra meg sokszor több 100eFt-ot rá lehet borítani váratlanul.
Utólsó 2db autónál semmi extra, pár dolog volt (szerviz, gumi, fék...) Mindkettőre ráment 300-300eFt mióta megvettem, csak egy gumi garnitúra 100eFt+, egy szerviz 50+, mindkettőnél volt költség a fékre 90-90- eFt, szőnyeg garnitúra 10-10eFt, egyikbe kormánybőr, a másikba egy kapcsoló 50-50eFt -
imyourfriend
őstag
válasz
AssAssynn #213044 üzenetére
Hitelre semmiképpen sem, amennyiben önrészből nem tudnám megvenni és szükségem lenne rá akkor várok, járok addig más módon (szerencse ez a helyzet nem áll fenn). 6-7 havi nettó fizetés lenne a plafon, az nagyon maximum mivel DPF van benne meg CR motor, magasnyomású ilyenek van félrerakva amennyiben beüt a probléma.
Másik oldala az hogy mennyire szeretnéd tip-top állapotban tartani azért egy Audi, BMW zsebbenyúlós tud lenni aztán kinek mi. Valakit a karácsonyfa sem zavar a műszerfalon valaki meg már a kisebb dolgokra ugrik és megcsináltatja mert úgy van rendjén. Félni nem kell tőle inkább olvass utána, nekem vagy 7-8 hónap is volt mire eldöntöttem egy 3-as Oktáv lesz ezt tavaly augusztusban vettem azóta sem bánom volt mit olvasni, pedig most megy majd fék és csillapítás cserére alkatrészben olyan 250-300 körül volt, beleszámoltam.
-
Gombinyó
őstag
-
szabonagyur
félisten
válasz
AssAssynn #213044 üzenetére
Szerintem nem lehet ezt ennyire ököl szabályban meghatározni.
Minimálbérért ne vegyen senki 12M-s autót, ez tény.
Én alapból onnan indulnék ki, hogy a nettó esetében mi marad miután minden más, nem nélkülözhető költség kifizetésre kerül (számlák, meglévő hitelek, étkezés).
Ebből az összegből kellene a következőkre költeni:
- megtakarítás
- autó fenntartás (fix - esetleges hitel és változó, de kalkulálható - havi fenntartás része)
- egyén dolgok, szórakozás, utazás, nyaralás, gyerek jövője, bármi.Havi nettó 154e esetében nem hiszem, hogy sok minden marad, így ha mindenképp kell autó akkor az a legolcsóbb autó, de azért a fenntartása kemény lesz (de remélhetőleg ez legalább 2x154e Ft-t jelent). Ennyire alacsony jövedelem mellett ugye hitelre autót venni öngyilkosság kategória.
Egy 12M-s autót mondjuk egy havi nettó 600e nettó körül talán elhoznék, ha mondjuk ez 2 személy akkor simán, hiszen ott azért ebből (igénytől függően) már lehet spórolni is, illetve esélyesen van egy kis spórolt pénz, nem 0 Ft beugróval indul neki valaki (vagy ha azzal is van megtakarítás).
-
kisza25
félisten
válasz
AssAssynn #212820 üzenetére
Pont fordítva, az a lényege a dolognak, hogy ne legyen olyan nehéz, ha az is 5személyes egyterű szintén 125 ló és 1250kg legyen, ha 7 személyes, akkor lehet 1750kg és 175ló, de ezek legyenek a maximumok, felette felesleges.
Ez az egész onnan jött ki, hogy környezetszennyezés, mi a megoldas?, elektromosautók?
Ez konkrétan speedzoneos Gömbi mondta, hogy ez lenne a megoldás, nem kellenek 2,5-3 tonnás villanyautók, hanem 250kg 25 lóerő/fő, ne lehessen több. 30 évre legyen gyártva egy autó és legyen alkatrész és szerviz. Egyből minden kevesebbett fogyasztana és nem fogyna rajta semmi annyira -
rbalint88
addikt
válasz
AssAssynn #212618 üzenetére
Az off reszre csak annyit, hogy a gazdag tarsadalmak peldaja azt mutatja, hogy minden draga, aztan valahogy megiscsak jobban elnek, mint mi 🤷♂️
Az a szerelo, aki kiugrik 5k-ert fel orara, pont arra az idore felejt el szamolni
Es sajnos a 15k-s oradij sem irrealis, ha becsuletesen, adozva akar dolgozni. Illetve a masik resze, hogy inkabb fizetek tobbet egy jo szolgaltatasert, mint hogy az alkatreszt vegyem “””listaaron”””, mert annak semmi hozzaadott erteke nincs, az tenyleg csak lerantas.
-
rbalint88
addikt
válasz
AssAssynn #212600 üzenetére
8 eve 5k kb annyit ert, mint most 15k. Es meg 30k-ert atvizsgalva-diagolva is billeg, hogy ha adott helyen 1 autora megy, akkor kijon-e a matek neki honap vegen.
Ugye meg kell vennie a diagolos celgepet, a rendes retegbastagsagmerot, jobb esetben elvegzett megfelelo iskolat, kell egy auto, amivel jar, azt tankolni kell, stb.
Szamold ki autonkent 30ezerrel szamolva a kivant havi netto bere kb haromszorosat kell beszedned, hany autot kell atvizsgalni havonta, es ebbe bele kell fernie az idopontegyezteteseknek es az utazasnak is. -
tboldi
nagyúr
válasz
AssAssynn #212564 üzenetére
Annyira kevés kompresszióval nem találkoztam még, hogy egyáltalán ne is működjön, de persze létezik az az állapot. A 125-ös ETZ-m (egyhengeres, kétütemű motorkerékpár) határeset volt, valami 6 bar körüli végnyomást tudott csak 11-12 helyett. Nehezebben is indult be és a hajdani 11 pacijából a bő fele maradhatott csak meg, de nem érdekelt, mert addigra megvolt már a Honda CB500X.
-
dj79
senior tag
válasz
AssAssynn #212571 üzenetére
Hű. A kompresszió hiányának több oka lehet, durva ovális rá kopástól elkezdve akár a darabokra tört olajlehúzó gyűrű, ami màr kissé bele van dolgozva a hengerfalba. Bontás nélkül nehéz megállapítani, de simán lehet 600-700e a történet csapágycserével, gépműhellyel, akár új dugókkal, gyűrűkkel etc.
-
tboldi
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
AssAssynn #212473 üzenetére
Tegyük hozzá a fix és változó költségeket, máris százezres tételbe kerül egy guruló autó, szóval második kocsit tartani így sem éri meg, maximum kevésbé fáj. Ami meg el van téve, az értékes, belefér egy garázs, stb. Létezik az a kategória, ami infláció stb nélkül látszólag nem nagyon vesztett az értékéből, meg pár éve ott voltak a plugin hibridek amiknek felment az ára, viszont egy ilyen kategóriájú autónál bármikor felmerül egy vételár jelentős hányadát kitevő javítási költség… minimum necces projekt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- BestBuy topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Automata kávégépek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Futás, futópályák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Formula-1
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone SE 2020 64GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3062, 100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2050, 100% Akkumulátor
- Samsung S23 Ultra 8/256GB Jótállás: 2027.02.16.-ig
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B360-Pro i7 9700 16GB DDR4 512GB SSD RTX 4060 8GB ZALMAN S3 TG Zalman 500W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest