Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
🔦Üdvözöllek!🔦
A topik elsősorban az elemlámpákról, fejlámpákról, akkukról és a velük kapcsolatos technikai és tapasztalati beszélgetésről szól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bedvóter
tag
válasz
HollyBoni #70937 üzenetére
A Nitecore HC30-at országúton, korom sötétben, 210 lm-es fokozatban használva tökéletesen látok. A Fenix esetében pedig 600 ill. 1600 lm az ajánlott.
Mindenféle "okos" trükkökkel addig alakítgatják a csóva formáját (hogy ne vakítson), amíg aztán alig jön ki fény a lámpából.
Bezzeg a xenonos vagy LED-del szerelt autóknál más a helyzet. Nem a kerékpáros vakít, hanem az autós. -
saril
senior tag
válasz
HollyBoni #70730 üzenetére
ettől fényévekkel jobb volt a sofirn sp70-esem, és olcsóbb is, az mondjuk xhp70.2 volt, de az nagy volt, masszív, és két 26650-es cellát fogadott, azért az nem viccelt
és nem 10mp-et tudott turbón.. ja meg 20-30 percet tudta tartani a ~3000 lument is, azért az már jónak mondható, de eladtam, mert végül csak nagy volt, ahogy írtad is, fizika
-
saril
senior tag
válasz
HollyBoni #70728 üzenetére
szük 110 watt lehűtéséhez komoly hűtőbordák kellenének, úgy meg csúnyán nézne ki, meg a hőelvezetés akkor sem működne olyan gyorsan, mint a hő termelődése, tehát visszaesés mindenképp lenne fényerőben, így is - úgy is, az a ház 6db lednek nagyon kevés, kb sértés
1db-ot fullosan kihajtani, na úgy okés lenne
mondjuk 18 watt is tud meglepetéseket okozni
úgy érzem az ec06-nál az astrolux kimaxolta a parasztvakítás fogalmat/fogalmát
-
válasz
HollyBoni #70172 üzenetére
Nekem sem a 35E (2 aszfaltos kör a Corier DT-n), sem a NCR18650B nem csinálta a montikon (7 év alatt).
Kemény a gumi meg a teló
Elől1,6-1,7b 2,25-ös 650B-vel (korábban1,8-2b volt 26*2,1/2,25-el) meg kb 20% SAG-al aszfalton hamarább összerázom a lámpát (622-28, 6b), mint terepen. -
válasz
HollyBoni #70077 üzenetére
A spotot a földre irányítsd kb 50 méterre, csak a spill fénye érje az autósokat/többieket! A spot teteje is érje valahol a földet. Erdőben célszerű viszont kicsit fentebb állítani.
papucsiga: Dehogy van maszkolva, normális ledizókkal foglalkozok csak
A Picassomban NSSC 5S Plus van kb 2017óta, meg még a mostani tulajnál is (kb 100k km óta van bent). Ilyet nem kapni, de az 'utódja' is pont 5S Plus névre hallgat, a linkelt videóbál a hsz-ek között a link. Ez a Philips klónja, de lecseréltem a Philipset erre, mert kisebb a driver, és nincs csati.
H7ből bő tíz, kétizzószálasokból inkább 15 körül van normális. De fehérebb a fehérnél, tartósabb a tartósnál, fényesebb az emelt fényerejű izzónál, sztem nem rossz deal.
Csak jó állapotú lámpába tegyétek, jó foncsor/búra fontos!
Meg nyilván pontosan beállítani, nem pénzt pazarolni a beállításokra, mert 10ből 10szer rosszul állítják be, csak a mértéke változó.
Akit érdekel, átmehetünk ezzel az autós offba, talán ott kevésbé off.
-
-
gyapo11
őstag
válasz
HollyBoni #69936 üzenetére
A fast test először kisüti, aztán ahogy tölti méri közben a betöltött energiát, a nor viszont feltölti, és kisütés közben méri a kivehető energiát, ez a jobb módszer. A betöltött is valamilyen arányban van a kivehetővel, de nem tudhatjuk pontosan, hogy mennyivel több megy be mint amennyi kivehető.
-
válasz
HollyBoni #69801 üzenetére
Utolsó négy kép: H04, HS05, HL55, SP40A: [link]
A HS05-höz áll talán közelebb (1-10-100-350-1000l), a spot mérete hasonló, de floodra többbfényt ad a kompakt Sofirn.
A HL55 is kicsit szűk, de nem sokkal kisebb a spot, és addig több fényt ad a flood amíg van (jobb oldali közelebbi ajtótokon vagy baloldalt a kapcsolón a falon látszanak pl). SP40A floodja meg a cipőfűzőt is megvilágítja, bár nyilván kisebb a spot, és halványabb a flood. -
ZolkoW
őstag
válasz
HollyBoni #69283 üzenetére
Köszi, srácok, érlelem. Két esemény történt tegnap: visszaírtak a Sportlámpától, hogy meg van már rendelve, tehát lesz pár hét múlva (igaz, az ár emelkedni fog), és megtaláltam a C8+omat.
Szóval ez a "nincs szükségem rá, de kell" státuszba váltott, most várok, hogy elmúlik-e, vagy rendelek mégis. Akinek van M21A-ja: tényleg forward clikcy-s? Mi szükség volt erre? Meg fogom szokni?Gondolom ugyanúgy világítóssá alakítható a gomb, és passzol bele a sima C8 reflektora...
-
Lacerta
aktív tag
válasz
HollyBoni #69142 üzenetére
Nem túl elegáns megoldás, de így, hogy nem hollanderes az optika rögzítése, nem kell nyomatéknak ellenállnia.
Én, mivel vettem hozzá csíklencsét is, a csillag szélét beragasztottam hőálló szilikonnal, mert nagyon precízen merőlegesnek-párhuzamosnak kell lennie az emitter széleinek a lámpatesthez képest, mivel azon van pozícionálva a TIR, és ezek a csíkdiffúzorok minden kis szöghibát zavaróan erősen mutatnak.A refire mondtam korábban, hogy ha csak fejlámpával tekernék, akkor az lenne nekem is benne. De mivel erős messzihordó lámpa van a bicajon fixen, és a H04-et inkább a bicajról leszállva használom, vagy rajta ülve kiegészítő prediktív-kanyarkövető világításnak, nekem a 25 fokos optika jött be jobban.
Teszteld még. Eleinte én is refivel hordtam, aztán szép lassan érett meg bennem, hogy mégis inkább kicsit szélesebb kéne. -
FBLLMAG
senior tag
válasz
HollyBoni #69136 üzenetére
Én is a saját tesztet ajánlanám. Ami lámpát használsz, azokkal az akkukkal amik belemennek. Zseblámpánál is így szoktam. Nincs meglepetés, mert tudom mennyit bír. De minden fokozaton, amit használsz, le kéne mérni. Így kiugrik, ha valahol esetleg nagyobb a fogyasztás.😉
-
gyapo11
őstag
válasz
HollyBoni #69131 üzenetére
Számoljunk 3.7 V-tal és 3500 mAh-val, az 12.95 Wh, két akkunál 25.9. 6 órát kell mennie 4.31 W-tal. Számoljunk még 10 % veszteséget a driverre, akkor 3.88 W jut a ledre. Ha 600 lm-t kell termelnie ebből a teljesítményből, az 155 lm/W. Meg kell nézni a led adattábláját, hogy tud-e ennyit ekkora lm-nél, és hogy led lumenről van szó vagy arról ami kijön a lámpából..
-
válasz
HollyBoni #69131 üzenetére
Sok helyen foglallkoznak vele, van ahol CR123A-val (kizárt, én inkább viszek/veszek még egy szett 18650et és meleg helyen szállítom, mint 4db ilyen elemet vegyek) van ahol LiFeP04 cellákat javasolnak hidegbe. [link]
Viszont tűzveszélyesség miatt csak jó/okostöltővel használnám, és a feszültség fél volttal, a kapacitásuk bő egy Ah-val alacsonyabb kb mint a Li-ion 18660-eknek.
Szal belső zsebben vinnék egy második szettet/jobban beosztanám a fej és kormánylámpa között a fényt (általában csak a fejlámpába viszek egy tarcsit, mert régebben nem is volt elég akkum, de mióta van is, inkább beosztom, és a fejlámpa is 'zoknit' a fagyokban). -
válasz
HollyBoni #69131 üzenetére
Szerintem ezek reálisak, nekem is ennyit bírnak kb a BC30b-ban az ugyanilyen pana akkuk.
Lehet gyártani tokot/huzatot a lámpára, sokat nem fogsz nyerni (régi zokniból csináltam anno rá télire). Plusz ha van rá mód, szóbahőmérsékleten tárold, ne a bringán a hidegben. Az 1500 lumenes állás nagyot harap, csak lejtőn használom. De ha pirosra váltás után pl egy darabig megint 200on használom, van hogy még visszavált zöldre, nem egy atomóra pontosságú az a led.Új minőségi akkuval sem fog hidegben sokkal többet bírni szvsz. És -10⁰ körül meg egy kicsit csökken az ütemidő.
Meddig merültek egyébként, néztél feszültséget?Vannak erre mérések is, ha érdekel, keress rá, 18650re ezer mérés van: [link], [link]
-
#89309696
törölt tag
válasz
HollyBoni #68936 üzenetére
Az nem drága. Akkor ezek szerint ennyire túlárazottak az beépített akkus lámpák.... Mert a Convoy 20+párezerért dupla lument és valószínű jobb minőséget is ad, mint a beépítettek 20 ezerért. És a beépített akkusba sem a legjobb akku lesz az ezer százalék, hanem egy 1-2 ezer Ft-os, meg egy 1000 Ft-os töltőegység.
Közelre tuti, hogy kevés fény kell, sőt be se lesz kapcsolva. A világító pórázba is mikor belenézek utána vakon megyek. Jobb lámpa nélkül sétálni, csak ugye a póráznak világítania kell, hogy más lásson minket. Ha megy a zseblámpa is akkor távolra semmit nem fogok látni, mert a pupilláim beszűkülnek úgyis, de valószínű még a kutyát is zavarja.
A sok fény a pofáraesés miatt érdekelne, mert hát menő beteríteni a fél megyét, mások előtt királykodni.
Bár aztán... Az ember megunja hamar, utána meg ott van a kezében egy 20 ezres lámpa amit legkisebb fokozaton használ.Ilyen az mikor 30-as éveidben jársz. 20-as éveimben a legerősebbet venném, 40-esben már azt ami a felhasználásomhoz szükséges. 30-asban meg vergődés van, hogy hát de mi legyen mindkettő kéne.
WestBam
Az a Warrior X vetítés jó lenne kép alapján, eléggé távoli, de eléggé széles is. Sőt a közepe még túl erős is. Ahham. Ezek szerint ha jó lámpát választok akkor az 1000 vagy 1500 lumen is bőven jó lehet.
Más probléma, hogy ezeket a paramétereket csak a normálisabb lámpáknál adják meg gondolom én, az összes többinél nem, legalábbis nem találkoztam még ilyen számokkal.Olyan ez, mint a hangszóróknál az RMS aztán az ember döntse el belőle mi van. Már kezdem érteni.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
HollyBoni #68652 üzenetére
Drivertől is függ ( bár én is valószínűsitem a 3V-os emittert ), és runtime-ot még nem láttunk, de alapvetően igen.
Szerintem a H04-ben sokkal jobb UI van ( azt sem értem, miért nem hagyták meg?! ), és ha nagyon akarod, moddolsz bele egy SST40-est, annak ha jól emlékszem 0.3V-tal alacsonyabb a nyitófeszültsége ~500lm környékén, mint az XM-L2-esnek. -
Vlah
tag
válasz
HollyBoni #68649 üzenetére
Nekem vegyesek az érzéseim. A skilhuntnak eddig tetszettek a cuccai, szépen kiosztott fokozatok, hatékonyság, könnyűség stb. Ebben a lámpában mintha csak piackutatást végeznének, direkt el van baszva a fokozatkiosztás, igaz elérhető a tartós 800 és 600 lumen, de csak a megaturbók után, ha kivárod.
Kivették az egyik magas fokozatot is, ez aztán teljesen érthetetlen.
Aztán üdvözlendő a nagy hatékonyságú Led és a nagyobb áramot biztosító driver, ezutóbi növelné a mókolási lehetőségeket. A viszalépésekből úgy látom 3V-os led lehet benne. Ennek viszont nem örülnék, mert abból a fajtából hasonló méretű led nem.nagyon van, max az sbt90.2...
Én a reflektoros változatba sst-70-et tettem volna, azzal elérhető lenne ilyen fényáram hasonló fogyasztás mellett csak több mint kétszeres candelával. Igaz ahhoz 6-12V-os driver kellene. Azt is jónak tartom, hogy növelték a nyílás mértékét kb 19mm lehet. Az árak valóban kezdenek elszállni, lehet, hogy mostmár elérkezettnek látják az időt a prémium szegmensre. A fentiek fényében ez viccesnek is nevezhető. Ezt a kaliberű lámpát már az armytek megcsinálta nem sokkal drágábban, hiba nélkül. Az sst70-nel, jó kiosztással kiváló lehetne kültéri használatra, még a turbónak is lehetne értelme. Az ennyire szórt fénynél a nagy fényáramokat fölöslegesnek tartom, így hiába a hosszabb üzemidő, az elronott fokozatok miatt a régebbi h04est jobb lámpának tartom. -
Lacerta
aktív tag
válasz
HollyBoni #68649 üzenetére
Mivel nagyobb teljesítményű LED az XHP50.2, ezért azonos áramerősség mellett alacsonyabb a nyitófeszültsége.
Ez azt jelenti, hogy valamivel jobb a hatásfoka, illetve ( ha hasonló buck driveres a hajtása, a H300-nak, mint a H04-nek; ezt egyelőre nem tudni ) valamivel tovább tudja tartani a stabil fényáramot.
Mivel a legmagasabb stabil fokozaton ugyanaz a fényáram, ezért legfeljebb annyit lehet észre venni, hogy a H300 kicsit kevésbé lesz meleg magas fokozaton, illetve pár perccel hosszabb az üzemideje. Ha egyáltalán észre venni.
De ezért én nem adnék 20 dollárt. Inkább kicseréltem a H04-esemben az XM-L2 ledet SST40-re, annak is lényegesen alacsonyabb a nyitófeszültsége. -
Lacerta
aktív tag
válasz
HollyBoni #68628 üzenetére
Nekem most ilyen van benne. A 20 fokos. Innen is vettem.
Nagyon fontos, hogy csak ez a fajta 17mm-es megy bele ( de más eladónál is szokott lenni ).
Ezzel még van hatótávolsága, de már eleget terít ahhoz is, ha mondjuk ne adj' isten valamit szerelni kell sötétben.
A 30 fokost én már túl szélesnek találtam, nyílt terepen kicsi a hatótávja, de - ahogy említettem - a gyári TIR-es H04 azzal van szerelve, és van, akinek az jön be. -
Lacerta
aktív tag
válasz
HollyBoni #68622 üzenetére
Szívesen!
Lehet, hogy reflektorral is pont jó lesz neked. Ha nem, még mindig vehetsz hozzá TIR lencséket.
Ha bicajon csak a fejlámpa lenne rajtam, lehet hogy én is reflektorral használnám. Saccra 25-30m táv fölött jó a fénye, közelebbre már kicsit szűk. Van amúgy elég szórt fénye is, de rövid távon nagyon elnyomja a hotspot. -
Lacerta
aktív tag
válasz
HollyBoni #68619 üzenetére
Refit sehonnan, semennyi pénzért nem kapsz, úgyhogy refiset vegyél, és akkor lesz reflektorod is.
TIR alin van, több helyen is, "17mm 5050 lens" pl. dob találatokat, vagy a "Yajiamei 17mm". Nem annyira olcsó, de korábban sem volt az.
Annyit tudj, hogy a gyári TIR-esben 30 fokos mikrolencsés van, ahhoz képest lehet még 20, 45 és 60 fokost választani. A megadott szög ne tévesszen meg, nem sok köze van a valósághoz.
Nekem most 20-as van benne, a 30-ast már szélesnek találtam. Nem rossz az sem, de csak ha néhány méteren túl nem akarsz világítani.A mikrolencse nélküliek szintén 20, 30, 45 és 60 fokosban léteznek, próbáltam a 20-ast, határozott hotspot, kevés szórt fény, és a hotspot széle a reflexiók miatt olyan, mint egy Vasarely-festmény, bár terepen nem okvetlenül zavar. A mikrolencsés elmossa ezeket a csíkokat, és több szórtat küld a perifériára.
Csíkosból 20x60 és 30x60 fokos létezik, nekem 20x60 van, nem rossz a vetítése, de mivel fejen használom a lámpát, egyelőre dobozban pihen.
BG-ról én nem rendeltem még az ÁFAgeddon óta, de vannak itt többen, akik már igen, majd ők referálnak.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
HollyBoni #68615 üzenetére
H04R-re gondolsz.
A legmagasabb fokozat, amit stabilan, visszalépés nélkül tart, a 490 lm. Nem gyullad meg, próbáltam.A refis az elég szűk, de bicajra, menet közben, nyílt terepen lehet hogy pont jó. Viszont lehet hozzá mindenféle TIR optikákat venni, és akkor játszadozhatsz is a vetítéssel.
Nekem refis van, de amire használom, ahhoz szűknek találtam ( bicajon van fix lámpám, messze hord, erős, a Skilhunt arra kell, hogy a fejemmel együtt mozogjon a fény közelre, illetve ha szerelni kell valamit, akkor lássak ), úgyhogy most épp egy olyan TIR van benne, ami egy fokozattal szűkebb, mint amit a TIR lencsés H04-be tesznek, mert az meg nagyon szélesnek bizonyult. De van hozzá bordázott lencsém is, ha bicajra akarnám feltenni.
-
stellaz
veterán
válasz
HollyBoni #63828 üzenetére
Te sivatagosítod a témát
Szerintem kerékpár világítás témában releváns a használat módja, de te rugozól azon, hogy te milyen fasza csávó vagy a zseblampáddal és mindenki más hülye. Mentem pár monti versenyen, meg tekertem pár 10 ezer km-t, de szívesen fogadok minden lenéző kioktatast
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
HollyBoni #63815 üzenetére
Bocs, ha megsértettelek. Nem mindenki gyárt olyan árnyékolót magának mint G@ben, vagy Zozz. Ez az egyik. A másik meg a rosszabb minőségű utak. És az ilyen helyzetben a legegyszerűbb a rendes bicajlámpa.
Nekem is volt életem a bicajlámpa előtt (bár régebben xenon bicajlámpám volt, még megvan
). Én is használtam zseblámpákat. De hamar váltottam a 2 lámpás megoldásra. Először a LL TT lámpámat kombináltam a LL T2 -vel (a TT természetesen szórt fényre volt állítva). Később, a Nitecore MT20A -val cserélgettem a LL T2 -est, és a LL TT helyét a Fenix FD20 váltotta az Amytek Tiara A1 PRO -val egyetemben. Mikor melyik tetszett, hova mentem. Nagyobb távolságra előkerült a Nitecore MH23, vagy az Armytek Viking PRO is. És ekkor jött a Nitecore BR35. Olcsóbb volt mint a Viking + Tiara + szerelékek. Nem világított messzebbre, mégis más volt. Látom a fennmaradó üzemidőt, a kapcsolókat, és tuti, hogy nem vakítok a bicajlámpával. Meg ott volt a biztonságérzet is.
Persze a S2+, BLF A6, M1, C8 is ki volt próbálva (meg az összes lámpám). A C8 számomra túl szűk, és a többi esetében is találtam kifogást. De nem azt írom, hogy használhatatlanok. De azt le merem írni, hogy pl a Fenix FD20 + Nitecore MT20A vagy LL T2 kombó jobban tetszett mint a Convoy S2+ magában. Miért? A FD20 kb 2 m -re világított a bicaj elé, szórt fényre állítva, nagyon szélesen. Így kb az első kerék tengelyétől már meg volt világítva az út, 2 - 2 m -re oldalra, vagyis 4 m szélesen. A LL T2 vagy a Nitecore MT20A pedig távolsági fénynek volt használva. A MT20A -t finomabban tudom állítani, oda vissza, míg a T2 távolabb világít (majdnem M1 szint). Szélesen. Bicajon, a BR35 lett nálam az elsődleges lámpa.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
HollyBoni #63809 üzenetére
Nekem viszont van tapasztalatom az általad említett lámpákkal is. Mégsem váltanám le a BR35 -ösömet. A Viking -et szoktam mellé pakolni. Próbáld ki Wizard -dal párosítani a S2+ lámpádat, meg a M1 -gyel. Kb így látod azt amit én. A kezelése megint más világ a BR35 -nek és a BC30V2.0 -nak. A BC35 -nek van szögletes vetítése, de nekem nem jött be. Azok a bicikliüzletes bicajlámpák nem az én világom. Próbáltad már a Nitecore BR35 -öt, Fenix BC30R, BC35R, BC30V2.0 bicajlámpákat? Nekem már szakadt el olyan 1000 Ft -os szerelék. Pedig én nem tekerek olyan vadul. 40 km -nél sem tekertem még többet 1x -re.
-
stellaz
veterán
válasz
HollyBoni #63807 üzenetére
Akkor idéznék magamtól, mert gondolom itt rám céloztál pár dologgal:
"Azt a tesztet csak azért tettem be, hogy kb mit néznek egy bringa lámpánál, biztosan vannak jobbak is, vagy jobb ár-érték aranyúak."
"Nekem már öreg és gyenge a lámpám mai szemmel, de azért tök sötétben 25 km/h-ig tudok vele biztonsággal menni, nem esik le, egy mozdulat le-fel venni, nem küldenek el szemből a picsába, elfér a kormányon."
"...a zseblámpa jó bringán is hellyel közzel, viszont a bringa lámpa alkalmatlan zseblámpának, ezért aki nem akar külön pénzt áldozni, az vesz zseblámpát, aki még komolyan gondolja, az vesz kerékpáros lámpát."
Neked lehet,. hogy sok minden nem szempont, de nekem pl fontos, hogy elférjen és könnyű legyen le-fel tenni. Tudod, ha egyszer-egyszer használnám, akkor nekem is mindegy lenne, de amikor az 365 napjából 320-ar kerékpáron ülsz, akkor már ezek a dolgok kissé felértékelődnek.
-
stellaz
veterán
válasz
HollyBoni #63800 üzenetére
Azt a tesztet csak azért tettem be, hogy kb mit néznek egy bringa lámpánál, biztosan vannak jobbak is, vagy jobb ár-érték aranyúak.
Tök sötétben az egyenletes terítés fontos, mert ahhoz alkalmazkodik a szem a legjobban, a spottos fény nem túl előnyös. Az autó lámpája sem úgy vetít, mint egy kereső lámpa. Illetve a hűtést is jobban tudják talán optimalizálni a menetszelhez.
De kínai beszerzés esetén is érdemes a bringa lámpákat előnyben részesíteni gyakori használathoz, mert azok arra lettek kitalálva.
Nekem már öreg és gyenge a lámpám mai szemmel, de azért tök sötétben 25 km/h-ig tudok vele biztonsággal menni, nem esik le, egy mozdulat le-fel venni, nem küldenek el szemből a picsába, elfér a kormányon. Offroadra mondjuk kell hozzá egy fejlámpa is.
Száz szónak is egy a vége, a zseblámpa jó bringán is hellyel közzel, viszont a bringa lámpa alkalmatlan zseblámpának, ezért aki nem akar külön pénzt áldozni, az vesz zseblámpát, aki még komolyan gondolja, az vesz kerékpáros lámpát. -
stellaz
veterán
válasz
HollyBoni #63796 üzenetére
Régebben a Magicshine volt az etalon offroad lámpa a fórumokon, de ment az is, hogy melyik klónját érdemes megvenni, esetleg hol kell utólag kicsit szigetelni, ilyesmi, mert sokan mentek este a hóban, latyakban.
Én sokat jártam városban, ezért fixen rögzített, külön aksis offroad lámpa nálam nem játszott. -
stellaz
veterán
válasz
HollyBoni #63794 üzenetére
írtam, hogy érdemes a bringás fórumban érdeklődni, mert ott jobban rá vannak állva erre a témára. Ha nem fontos a vakítás mentesség, akkor Kínából is lehet jókat rendelni, baráti áron.
Valami ilyesmik:
https://www.amazon.com/slp/bicycle-light-lumens/4rjo7rdwk3ap3eeProfit még innen
-
stellaz
veterán
válasz
HollyBoni #63789 üzenetére
Valami Creed ledes trustfire meg egy zoomos kínai. Fényerőben jók voltak, csak rossz helyre vetítettek, a rögzítése gagyi volt, a sùlya is elhúzta, meg szétesett a rázkódástól.
A trelock lámpám rögzítése profi, tölthető benne usb-ről a ceruza aksi, vakítás mentes, meg két teglalpot vetít, így terít is, meg hosszan is világít, takarékosan, soha nem ázott be zuhéban vagy havazásban. Persze már biztosan vannak jobbak is, nitecornak láttam bringás lámpáját, szeretem azt megnézném, ha most vennem kéne.
Persze, ha csak egy jó lámpát akarnék venni, akkor jó a zseblámpa is, ma már sokkal jobbak, mint régen.
Gagyi lámpa, ha beszarik este a főúton vagy az erdőben, az azért nem gyerekjáték. -
iatti
aktív tag
válasz
HollyBoni #63789 üzenetére
nekem nincs m1-em,de nem lehet rossz lámpa. kb két éve,mikor elkezdtem nézelődni lámpa fronton,nekem is képben volt az s2-vel együtt. aztán fél év informálódás után megvettem a "kincseket"
picit visszaolvasva,meg pár videó felvételt megnézve el lehet dönteni azért,mit szeretne az ember.
-
stellaz
veterán
válasz
HollyBoni #63787 üzenetére
Nem kell hozzá fa, vagy bokor, egy pl. egy éles jobbost akkor sem feltétlenül látsz be, ha nincs ott semmi, csak éppen nem arra fordul a kormány, szűk az út, ezért szögben sem tudsz laposabban ráfordulni. Még épített úton is lehet probléma. Párezer km-t letekertem sötétben.
Próbáltam kézi lámpával is bringázni, de minden szempontból sokkal rosszabb, mint egy normális kerékpár lámpával.
Alkalmi megoldásnak persze jó, meg költség hatékony, de ha dedikáltan kerékpárra keres valaki lámpát, akkor érdemes dedikáltan kerékpár lámpát vennie.
Szerintem. -
bwoay
nagyúr
válasz
HollyBoni #63740 üzenetére
a semmilyen lámpa errefelé is nagyot megy, ezt a neki tulajdonított kiváló ár/érték aránynak tudom be. egy fokkal jobb a vakító fénycsóva, bár a mögötte levő bringás pontos pozícióját képtelen vagyok meghatározni, és mindeközben legalább magam előtt sem látom az utat.
-
weiss
addikt
válasz
HollyBoni #63478 üzenetére
Nincs eltörve? Megforrasztani nem próbáltad? Ha esetleg teljesen tönkrement, ez szemre közönséges 2,5/5,5 konnektor, veszel másikat, és beforrasztod.
-
MittuDomain_
őstag
válasz
HollyBoni #61267 üzenetére
Hogy más lámpa is legyen, Astrolux A01UV tapasztalatok.
Kuponozva 7$-ért meg lehetett szerezni decemberben, annyit simán megér, ha nem sürgős, figyeld, DE:
- AAA (kinek előny, kinek hátrány)
- 1 fokozat (ki/be)
- 395nm (nem az elterjedt 365, kicsit más spektrum, takarításra a 365öt szokták szeretni, de a 395 miatt egy barátom olykor elkéri, neki papiruszok tanulmányozására ez kell - történész -, fun fact, hogy erre is jó)
- mivel nagyon kicsi, érezhetően melegszik ha folymatosan megy 5-10 percet (közel sem kell eldobni, de 5p után melegebb mint a kéz, olyan 40°C érzésre, és nincs tömeg ami elvezesse a hőt)
- érdemes elem helyett AAA akksival etetni.Sok sikert hozzá, @Bp meg is tudom mutatni, ha érdekel.
Egy csomó dolgot megtaláltam a forintokon, amiről eddig nem is tudtam, de jogsival és alkcímkártyával is vicces. -
gyapo11
őstag
válasz
HollyBoni #57848 üzenetére
A denaturált szesz az nem tiszta. A gyógyszertári etilalkohol 96 %-os, 4 % víz van benne, ez már jó lehet, de a tökéletes az az abszolót alkohol, amiből még a 4 % is ki van vonva. De jó lenne a metilalkohol is, csak az mérgező, valószínűleg nem könnyű beszerezni. Jó az izoprolilalkohol is. Elvileg jó lenne az aceton is, a vizet oldja és baromi gyorsan párolog, de agresszív oldószer, a műanyagokat is oldja.
Lehet még próbálkozni kalciumkloriddal, ez iszonyatosan higroszkópos, a vizet nyeli. Egy zacskóba zárva az elektronikával kiszív belőle minden vízmolekulát, közben elfolyósodik, nem érintkezhet semmivel a zacskóban. Hasonló nedvszívó hatású a szilikagél vagy a rizs is. -
Lacerta
aktív tag
válasz
HollyBoni #57844 üzenetére
A petróleum nagyon hatékonyan szorítja ki a vizet, csak utána elég lassan párolog el. Bicajos km-óránál nekem működött, de utána izopropil-alkohollal ki kellett mosnom, mert nem bírtam kivárni.
[ Mondjuk az IPA sem rossz, ha hozzáférsz. De egyes műanyagokat old, szóval óvatosan ]
Vagy: Vákuumszárító. Ha hozzáférsz. 50-60 fok, meg akkora vákuum, ami a csövön kifér. 1-2 óra alatt lerendezi. -
ZozzV6
senior tag
válasz
HollyBoni #51845 üzenetére
De. Kitakar a hot spotból. A vetítési kép csal. A hot spot a reflektor felületéről visszavert fényből lesz nem ami a ledből előre lép ki. Mivel a refi egy részét letakartad azt a hotspotból is bukod. Persze mivel a fény mire eljut a célpontig konvergál és divergál ugyanúgy kör alakúnak látod. Egyfajta optikai csalódás.
-
WestBam
Topikgazda
válasz
HollyBoni #51837 üzenetére
Tipp:
C8 biscotti driver-rel szerelve 12-es csoportba (csak 100%) és egy lengőkapcsoló hozzá. Némi gyorskötöző és máris megvan a bicajos budget reflektorod egyszerű kezeléssel -
-
kugyu21
senior tag
válasz
HollyBoni #51656 üzenetére
A hintőport csak "szőnyeg alá söprésnek" gondolom, de ha más jobbat nem találok, lehet hogy ráfanyalodok
Lacerta
A petróleumot még nem próbáltam, mert az nincs itthon, de beruházok rá.
Köszönöm mindenkinek a javaslatokat!
(ps: még az lenne érdekes, hogy minek a hatására és miért ragacsozódik meg ezen műanyagoknak a felszíne?) -
benfolds
őstag
válasz
HollyBoni #47662 üzenetére
nekem meg az fura, hogy el akarsz látni 100 méter távolságra, amikor mondjuk 50-60-nál is max. 20 méter a féktávolságod, de oldalra az út mellé pár métert nem akarsz belátni, ahol világítanak az ugrásra kész őzek szemei.
amúgy meg kurva jól néz ki, amikor az erdőben egy jó nagy fénykörben haladsz, jó magasan belátod a fákat, én imádom.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetni (keresem típusú is) és reflinket beilleszteni az ÁSZF III/10/16-17 pontja alapján tilos, az ilyen tartalmú hozzászólások moderálásra kerülnek!
- Bemutató Convoy M1 és M2 elemlámpa bemutató
- Bemutató Convoy L2 2016 elemlámpa
- Bemutató Convoy C8 bemutató - Előre mutat
- Bemutató Convoy L2 - már majdnem prémium
- Bemutató Convoy S2+ bemutató - A szükséges plussz
- PlayStation 5
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Synology NAS
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkPad L15 Gen 2 - 15.6" FullHD IPS - i5-1135G7 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- LG 27GN800P - 27" IPS - 2560x1440 - 144 hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 10
- Microsoft Surface Pro 9 i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest