Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
🔦Üdvözöllek!🔦
A topik elsősorban az elemlámpákról, fejlámpákról, akkukról és a velük kapcsolatos technikai és tapasztalati beszélgetésről szól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
HollyBoni
veterán
Ha az a fő cél hogy szemből ne vakítson, a BC30-at nem biztos hogy ajánlanám. Szerintem első sorban inkább terepen működik jól.
(Aki nem használta még annak biztos hülyén hangzik, de a távirányító nálam kb. a kedvenc feature a lámpán. Persze ez széles monti kormánnyal párosítva értem.)
-
-
HollyBoni
veterán
válasz
janakbacsi #70725 üzenetére
Mindegy mennyiért veszel lámpát, sajna a fizikát egyik sem tudja meghazudtolni.
-
HollyBoni
veterán
válasz
krisztianAMG #70310 üzenetére
H04-ben 30 fokos van gyárilag ha jól tudom, H02-nél nem tudom mi a helyzet. 20 fokos is nagyon szórt fényt ad.
-
HollyBoni
veterán
válasz
krisztianAMG #70306 üzenetére
Szerintem a 20 fokos TIR nem lesz nagy előrelépés. Nekem H04-hez van 20 és 30 fokos, szabad szemmel kb. semmi különbséget nem látok a kettő között, még úgy is alig ha lefotózom és oda vissza lapozok a két kép között. A reflektor viszont tényleg sokkal messzebbre hord.
-
HollyBoni
veterán
válasz
Gargouille #70203 üzenetére
Nekem H04-hez van OP refi meg TIR lencse. TIR lencsével szerintem is inkább szerelésre meg ház körül jó. OP refivel használom terepfutásra meg bringázásra, nekem bevált, szeretem.
Gyárilag H04R-ben van OP reflektor. -
HollyBoni
veterán
válasz
MC Pite #70174 üzenetére
Elöl hátul 2.4-es gumik vannak, elöl 1 bar, hátul 1.3. Ez messze áll a keménytől. 140/150 rugóút, általában hátul 30% sag, elöl 20 körül. Szintén nem kemény.
Aszfalton egy bunny-tól már kikapcsol, és érződik hogy lötyög benne az akku. De mondom, ez csak 35E-vel, védett Pana akkuval teljesen jó. -
HollyBoni
veterán
Érdekes felfedezés, a BC30 Samsung INR 35E flat top védetlen akkuval kikapcsol egy pillanatra rázós terepen vagy ugrásoknál. Védett Pana button top-nál nincs ilyen.
Szerintetek az a kis mágneses "toldó" segítene, vagy felejtsem el inkább ezt az akkut ebbe a lámpába? -
HollyBoni
veterán
Inkább azt mondja meg valaki hogyha megyek sötétben BC30-cal kormányon 200 lumen fokozaton, miért villognak néha az autósok szemből? Most már én is patentul visszat udok villogni, csak nem értem ők miért csinálják.
-
HollyBoni
veterán
Bocs egy kis off, csak tudom hogy sokan vágják itt az akkus dolgokat.
Ha huzamosabb ideig nincs használva egy powerbank, milyen töltöttségi szinten érdemes tárolni? Vagy van egyáltalán ennek jelentősége? -
HollyBoni
veterán
Kapacitás mérésre két funkció van. Fast test, először az akkut lemeríti, aztán feltölti, és kiírja mennyi a kapacitás. A másik a nor test, itt először fullra feltölti, aztán fullra lemeríti, aztán megint fullra feltölti.
Én a fast test-et sosem használom, nor test tuti működik Ni-MH akkuval is. -
HollyBoni
veterán
válasz
MC Pite #69783 üzenetére
Pánt összerakásáról van videó ha még kéne.
Nekem is fura hogy szerinted szűk a fénye.
Nekem H04R, de vettem hozzá TIR-t próbálgatni. A TIR-nek nagyon szép terített fénye van, de nekem bicózáshoz és futáshoz nem jött be. Kiérsz valami rétre vagy bármilyen nagyobb, nyitott területre és totál "elveszik" a fénye. De max ~500 lumenről beszélünk, szóval nem nagy meglepetés.
-
HollyBoni
veterán
Szerintetek létezik hogy egy Lii-500 alulméri a kapacitást? Az összes akkunál amit mértem vele olyan 300-400mAh-rel kevesebbet mutat, még új akkunál is ami most jött Nkon-ról. Volt egy másik Lii-500 amivel olyan ~1 éve mértem ugyanezeket az akkukat, akkor még nagyjából ugyanazokat az értékeket kaptam mint ami rá volt írva az akkukra.
-
HollyBoni
veterán
Csináltam egy Fenix BC30 üzemidő tesztet Pana NCR18650B akkukkal. Lii-500 szerint mindkettőnek 3150mAh körül van a kapacitása. Szobahő, hűtve, 600 lumen.
1 óra 30p után váltott "narancssárgára" a led, 4 óra 18p után pirosra, 5 óra 25p után pirosan villogott. Miután pirosan villogott már nem lehetett 1500 lumen-re kapcsolni, kb. olyan fél óra után már a 600 lumen sem ment, utána szerintem folyamatosan halványult. 7 óra után leállítottam, mert egy ideje szinte semmi fénye nem volt. Lii szerint 2.90V és 2.75V maradt az akkukban.
Ez így már eléggé rendben van, szóval a hideg rendesen lecsap az üzemidőből. -
HollyBoni
veterán
válasz
MC Pite #69165 üzenetére
Nekem ez sajna nem opció. Gondolom sisak és fejforma függő. Szimplán nincs elég hely a homlokomon sisakkal. Még ha jól felnyomom a sisakot akkor is kb. a szememben van a lámpa, ha pedig nem rakom fel a felső/középső pántot akkor egyből lecsúszik.
Ilyen sisakom van, és kb. így mutat az én fejemen is. -
HollyBoni
veterán
válasz
Lacerta #69158 üzenetére
Én is majdnem így rögzítettem a sisak külsejére. Az oldalsó pánt szellőzőkön belül vezetve, fent hagytam a felső pántot amit kívül vezettem, és a napellenző fogja (vagy próbálja fogni) a lámpát hogy ne csússzon fel.
Nem rossz, de picit mozog, illetve így elől van a súly, és még jobban érezni. A legnagyobb előnye hogy így nem tudja levinni valami faág.
Viszont lámpára a sisakot tuti nem fogom tudni felvenni. Nincs elég hely a homlokomon, kb. így nézek ki:
-
HollyBoni
veterán
válasz
Lacerta #69149 üzenetére
Ma volt egy teszt ride refivel. Szerintem nekem ez lesz a befutó. A kormányon egy Fenix BC30 van ami nagyjából távolra is világít, de nagyon nagy szórt fénye is van (a két led direkt nem pontosan ugyanoda világít). Egyelőre úgy érzem hogy kanyarokba bevilágítani bőven elég szórt fénye van a H04-nek refivel. De igazából "nézelődés" miatt is vettem fejlámpát, ott pedig úgy érzem nagyon "elveszik" a fénye 25 fokos TIR lencsével. Azért elég kis fényerőről beszélünk, nem tud izomból messzire világítani. Meg hogy jobban beosszam az akkuidőt sokszor csak fejlámpával mennék, oda tényleg jobb a refi. De még meglátjuk.
A rögzítésre viszont ki kell találnom valamit. Csináltam egy tartót amivel a sisak tetejére tudom rakni, de félek hogy a nagy dzsumbujban le fogja vinni valami, így is állandóan megfejelek ágakat... Gyári pántjával fel tudom rakni a sisak elejére, de nem elég stabil, meg mivel elől van a súly, húzza le kicsit az amúgy jól illeszkedő sisakot. -
HollyBoni
veterán
válasz
Lacerta #69141 üzenetére
Köszi, akkor nem aggódok.
Amúgy pöpec kis lámpa, eddig tetszik. Elsőre meglepődtem rendesen milyen pici és könnyű, mondjuk sisakkal együtt így is eléggé érezni a súlyát sajna.
Először 25 fokos Ali-s TIR lencsével próbáltam, gyönyörű szórt fénye van így, de szerintem az OP reflektor lesz nálam a befutó bicózáshoz, de még tesztelni kell bőven. -
HollyBoni
veterán
válasz
MC Pite #69133 üzenetére
De hát a bringa is szobában van.
Igen, én is legfőképp lejtőn használom az 1500-at, vagy nagyjából sík, de technikásabb részeken.
Feszültséget még nem néztem, multiméterem sajna nincs, normális töltő ami ír feszültséget meg tegnap lett megint.
Igazából elég az üzemidő, meg persze tudok mindig vinni tartalék akkut (fejlámpa is most jött). Csak kicsit meglepődtem mert a gyári 600 lumen 6 óra üzemidőtől azért ez messze áll, és elsőre az reálisnak tűnt, nem túlzós gyári üzemidőnek.
Nézegetem majd még a feszültséget, meg lehet csinálok szobahőmérsékleten egy tesztet hogy meddig bírja.#69135gyapo11: Elvileg két SST-40-N5 van benne, de nem tudom tutira megmondani. Meg azt sem hogy mennyire túlzósak a megadott lumen értékek.
-
HollyBoni
veterán
Na de ennyire?
A gyártó 6 óra üzemidőt ad meg 600 lumen-en, két 3500mAh akkuval. Ez vajon mennyire reális (nem hideg időben)?
Vége két akku kapacitás tesztjének, az egyik 2978mAh (ez csak olyan 3.20V-ra ment le, ez normális?), a másik 3164mAh. Úgy emlékszem olyan 1 éve mértem utoljára, akkor 3400-3500mAh körüli értékeket kaptam mind a 4db NCR18650B-re ami van. Megnézem még a másik kettőt is.
Beszerzek pár új akkut, úgy is sok már a lámpa, kevés az akku.
Itthon van valami megbízható forrás 18650 akkura? 18650-akku.hu? Vagy inkább Nkon? -
HollyBoni
veterán
Azt lehet tudni hogy kb. mennyivel csökken a Li-ion akkuk üzemideje hidegebb, mondjuk 0-5c fok körül?
Tegnap mentünk egy 4 órás kört bringával. Ebből kb. 3.5 órát égett a Fenix BC30. Legtöbbször 200 és 600 lumen fokozaton járattam, 1500-on szerintem ment max 15-20 percet. A kör vége előtt kb. fél órával átváltott a led pirosra, ami azt jelenti hogy az akku 10-40% töltöttségen volt. Mindezt két majdnem full NCR18650B 3500mAh akkuval (aznap reggel járattam még a lámpát 20 percig villogón ezekkel az akukkal).
Nekem ez az üzemidő nagyon karcsúnak tűnik. Nem tudom hogy az akkuk haldokolnak, vagy ez normális hidegebb időben. Éppen most csinálok egy kapacitás tesztet, a Lii-500 mennyire pontos ilyen téren? -
HollyBoni
veterán
válasz
#89309696 #68935 üzenetére
Ha nem volt még normális lámpád, akkor 700-800 lumentől is le fog esni az állad mikor először bekapcsolod. Bár én is lámpa b*zi vagyok egy kicsit, szerintem kutyát sétáltatni totál felesleges 700-1000 lumennél több. Sőt, lehet még alacsonyabb fokozaton fogod járatni a lámpákat miután hozzászokik a szemed a sötéthez, és csak néha kapcsolod fel max fokozatra.
Olyan töltőt amivel egyszerre egy akkut tudsz tölteni már kapsz 2-3 ezer forintért kínából. Akku az nagyon attól függ hogy milyen típus, mekkora kapacitás és honnan veszed.
Itthon úgy látom egy normális 18650 akku olyan ~3000ft-ért van, de eddig sosem vettem itthonról szóval lehet vannak olcsóbb források. -
HollyBoni
veterán
Ha Lii-100-ban bent hagyok estére 7-8 órán keresztül egy akkut, az gáz valamennyire, vagy tök mindegy?
-
HollyBoni
veterán
Astrolux AC04 töltő mennyire ajánlott? Rendeltem egy Lii-PD4-et, de már vagy 3 hete nem akarja küldeni a Banggood, és folyamatosan csak csúszik a szállítási időpont.
Láttam még van raktáron nekik Nitecore UM4. Ez is elég pofás, csak az a bajom hogy micro USB, telefontöltőből meg csak egy pár 1A meg egy Xiaomi gyorstöltő van. Nem tudom hogy ezek jók lennének e hozzá. -
HollyBoni
veterán
Fenix BC30-be két 18650 akku megy, ha esetleg két olyan akkut rakok bele aminek tök más a kapacitása, abból lehet baj? Mikor merülnek az akkuk az egyik led hamarabb fog halványúlni, vagy hogy működik ez?
Amúgy nem tervezem keverni az akkukat, max ha esetleg "vészhelyzet" van. -
HollyBoni
veterán
válasz
MittuDomain_ #68655 üzenetére
-
-
HollyBoni
veterán
válasz
Lacerta #68618 üzenetére
Igen, H04R akart lenni.
Igazából azért szeretnék fejlámpát hogy szűkebb ösvényeken jobban belássak a kanyarokba (ide pont flood lenne jó gondolom), tudjak nézelődni oldalra mikor a lámpa fényéhez van szokva a szemem és amúgy semmit nem látok, meg lejtőzésnél is jó lenne egy "fixebb" lámpa mikor a bringa (és ezáltal a lámpa) dőlésszöge sokszor változhat. Viszont ha lehet cserélgetni a reflektort meg a lencsét, akkor simán ki tudom kísérletezni mi lenne a jó. Refit meg lencsét honnan lehet/érdemes külön beszerezni?
Azzal van tapasztalat hogy Banggood-os rendelésnél tényleg nincs semmi extra költség, minden benne van az árban?
-
HollyBoni
veterán
válasz
FBLLMAG #68616 üzenetére
Igen, V2.0. Egyelőre csak barátkozunk, nagyobb teszt még nem volt.
A minőség elsőre nagyon jónak tűnik. A tartóhoz brutál szorosan illeszkedik a lámpa, a műanyag részek erősnek, minőséginek néznek ki. A "távirányító" széles monti kormányon nagyon jól jön, viszont a kivitelezés nem az igazi. Picikét tud mozogni az egész kapcsoló ahogy nyomogatod. Szerintem több gumírozás kéne rá, és a tépőzár helyett valami más rögzítés. Meglátjuk majd hogy valami házi tuninggal tudok e javítani a helyzeten.
A fényerő meg a vetítési képe szuper, bár én valamiért azt vártam hogy ahogy bekapcsolom hallani fogok egy hallelujah kórust és leesik az állam, de azért az nem volt meg. M1-hez képest láthatóan erősebb a fény, szélesebben terít, kevésbé hotspot-os, de attól független szórja is távolra a fényt. A fénye picit hideg, a két legalacsonyabb fokozaton picikét zöldes, de nem vészes.
Elsőre mindenképp jó cuccnak tűnik, biztos szeretni fogom már csak a "kényelmi" funkciók miatt is. -
HollyBoni
veterán
válasz
vendingo #68612 üzenetére
Köszi a tippet, jól néz ki. Közben én is rájöttem hogy a "rendes" fejlámpa lehet még jobban működne.
Levágnám a pántokat, rádobnám szilikonnal együtt a sisak tetejére, és hosszanti irányban rögzíteném oldható gyorskötözővel/tépőzárral/gumival/valamilyen szíjjal stb. úgy hogy maga a lámpa is rögzítve lenne A mostani sisakomon csak hosszanti irányban tudok rögzíteni, oldal irányban nem, szóval "sima" elemlámpához fabrikálnom kéne egy tartót.
Viszont a súly kicsit soknak tűnik, 122g 18650 üzemmódban akku nélkül? Ha jól tudom egy S2 olyan 70-80g körül van (?).
Mondjuk lehet 18350 lámpa sem lenne rossz, viszek plusz akkut, de legalább a fejemen kevesebb a súly (minden grammot érezni, főleg sisakkal). -
HollyBoni
veterán
És egy kérdés. Kéne valamilyen lámpa a sisakomra bringázáshoz.
Az első és legfontosabb dolog lenne a súly, minél könnyebbet keresek. Fényerőben tudjon tartani olyan 400-500 lument anélkül hogy felgyulladna (bringán), és ne csak elméletben tudja de legyen is rajta ilyesmi fokozat. Semmiképp nem valami totál flood lámpát keresek, de ne is legyen nagyon szűk thrower. Ha olyasmi lenne mint egy XM-L2 Convoy M1, az tökéletes. 18650 akkunak örülnék. Magát a sisakra fogatást megoldom valahogy. Tapasztalat alapján a hagyományos, pántos fejlámpák nem nagyon működnek jól a bicós sisakokkal, tehát "sima" elemlámpát keresek. Örülnék ha megúsznám mondjuk olyan 15-20k-ból.
Tippek? Esetleg egy jó öreg S2+ XPL-HI? -
HollyBoni
veterán
válasz
vendingo #68609 üzenetére
Én épp most vettem egy Fenix BC30-at, de amúgy 3-4 éve egy Convoy M1-et használtam bicón. Elég sokat ment, pl. télen minden nap sötétben mentem és jöttem munkából elég forgalmas úton. Aszfalton közepes fokozaton használtam, eddig senki nem szólt be. Ha normálisan van beállítva a dőlésszög, szemből egyáltalán nem vészes.
A BC30 egy fokkal jobb, de azért 1500 lumen fokozaton szemből ez sem kellemes.De persze aszfalton bőven elég kisebb fényerő.
-
HollyBoni
veterán
Sziasztok!
Úgy néz ki a leöntött Lii-500 töltőm végleg meghalt. Kéne valami új 4 bay töltő, szerintem megint egy Lii-500 vagy hasonló lesz. Mióta bejött ez az új ÁFA határ dolog, esetleg van itthon valami normális bolt ahonnan aránylag jó áron lehet kapni "kínai" töltőt, vagy továbbra is az Ali/Banggood rendelés éri meg?
Illetve szeretnék beszerezni egy Fenix BC30 V2 bicós lámpát. Ezzel a bolttal van valakinek tapasztalata, normális hely, nem kamu? Az ár tűrhető, ha tényleg egyből szállítják. Esetleg bármi egyéb EU-n belüli bolt ahonnan érdemes Fenix lámpákat beszerezni?
-
HollyBoni
veterán
válasz
stellaz #63827 üzenetére
Fú, ez a hsz nagyon kellett. De örülhetsz, ráharapok, hurrá!
Mikor technikás terepen félsz, húzod a féket 6 ujjal, olyan lassan mész ahogy csak tudsz, és azt nézed mi van a kereked előtt 1 centivel, abból jönnek a szép kis előreesések.
Ha még van bármi amiről szeretnél vitatkozni akkor nyugodtan szólj.Kicsit már unalmas ez szerintem mindenki számára...
-
HollyBoni
veterán
válasz
FBLLMAG #63825 üzenetére
Persze, megint mondom nincs bajom a bringás lámpákkal. Egyszerűbb és jobb, HA van rá keret. De sokan nem akarnak ~10 ezernél sokkal többet költeni bicóra szánt lámpára. (Ez csak saját dolog, de én bringás dolgokkal kapcsolatban nem spórolok (sajnos), és állandóan kattog az agyam hogy mit kéne venni. De bringán az M1, C8 stb. szinttel annyira meg vagyok elégedve, hogy még komolyan nem gondolkoztam el a váltáson, pedig próbáltam jobb lámpákat.)
És igen, az is számít hogy kinek milyen vetítés tetszik. Nekem például egyáltalán nem hiányzik az hogy a lámpa közvetlen a kerekem elé világítson. Sokan néznek közvetlen a kerék elé nappal is. Ha megkérdezel bárkit aki komolyabban nyomja terepen, mindenki azt fogja mondani hogy előrébb nézni sokkal jobb. Ez szerintem sötétben is igaz, de mindenki más.De mondom, nekem csak 1-2 elhangzott kijelentéssel volt itt problémám, nem akarok ebből a topikból bringás topikot csinálni.
-
HollyBoni
veterán
válasz
FBLLMAG #63813 üzenetére
Megpróbálom leírni utoljára.
Nincs semmi problémám a bringás lámpákkal (csak olyanokkal van bajom amiért elkérnek egy vagyont és egy kalap sz*r, de ez persze előfordul a zseblámpás világban is). Tök jó ez a Fenix is amit mondtál, főleg ha €75-ért meg lehet szerezni.
Nekem azzal van bajom, hogy olyan kijelentések voltak (nem tőled) hogy a zseblámpa csak hellyel közzel jó, aki meg komolyan gondolja az vesz bringás lámpát (és nem ez volt az első alkalom). Mindez úgy lett kijelentve, hogy 0 tapasztalat van normális zseblámpával. Ez szvsz nagyon nem oké. Ennyi.Ez olyan, mint a volt főnököm a bringaboltban. Nem nagyon értett semmihez, de imádott okoskodni és szidni mindent. Például állandóan mondta hogy a hidraulikus fék milyen sz*r, meg mennyi baj van vele. Volt akár egy olyan bringája amin hidraulikus fék volt? Nem.
-
HollyBoni
veterán
válasz
stellaz #63806 üzenetére
Ez mind szép és jó, de kérj kölcsön vagy vegyél egy normális zseblámpát, tekerj vele sokat este, télen-nyáron, terepen, országúton és városban is, aztán pedig írd le mit gondolsz róla.
Nekem is vannak gondolataim olyan cuccokról amit még soha nem próbáltam, de szerintem nem sok jelentőségük van ezeknek a gondolatoknak egy ilyen fórumon.
A méretről és elférésről pedig annyit, hogy ehhez a Trelock LS750-hez képest egy nagyobb fényerejű zseblámpa akkuval, tartóval nagyjából ugyanolyan súlyú, és lehet hogy még kisebb... Az 1000ft-os kínai tartómat is könnnyű levenni.Ezért nem értettem hogy minek hoztad ezeket fel. Megint csak látszik hogy igazából tapasztalatod nincs zseblámpákkal. Azt lehet szajkózni hogy te mennyit tekersz, de semmi jelentősége nincs mikor olyan dolgot szidsz amivel nincs is tapasztalatod.
-
HollyBoni
veterán
válasz
FBLLMAG #63804 üzenetére
Ez itt a fő baj. Nekem van tapasztalatom bringalámpákkal. Volt nekem is pár, illetve dolgoztam bringaboltban, kipróbáltam jó pár "márkásabb", drágább bringalámpát. Ezzel szemben feljebb a Trustfire és gagyi zoomos sz*rokra alapozva lettek eltemetve a zseblámpák, mert hogy azok nem oda világítottak ahova kellett volna, rossz volt a tartó, szétesett a lámpa a rázkódástól...
A régi, gyertyafény erejű bringalámpához meg olyan "pozitív" érvek lettek felhozva hogy elfér a kormányon (
) meg lehet vele 25km/h-val biztonságosan haladni (de terepre már fejlámpa kell mellé
).
Továbbra is azt mondom hogy jó dolog a bringalámpa, de csak akkor ha megfizeted.De ez hogy csak bringa lámpával lehet normálisan bringázni, nonszensz. Ahogy írtam, múltkor 1db M1 volt fent, rámsötétedett teljesen idegen terepen. Lejöttem egy szűk, sziklás, ösvényen, ami olyan meredek volt hogy gyalog is nehéz lett volna rajta lejönni. Semmi probléma nem volt. Most megnéztem Strava-n, és utána egy földúton lejtőztem ~13 percig, ami ki volt mosva, tele volt lyukakkal, nagyobb kövekkel. Végig 20-25km/h felett tartottam (ami nem sok, nem menőzni akarok). Utána jött aszfalt ahol volt egy lejtő, 40km/h körül volt a max. Egyszer nem éreztem úgy hogy ide más lámpa kéne. Ez csak egy példa, sokat használtam már mindenféle terepen és körülmények között.
Ha valaki orrabukik aszfalton egy S2-vel, ott nem a lámpa a gond.
A vakításról meg annyit hogy lazán be tudom állítani az M1-et hogy aszfalton ugyanolyan tempóval tudjak haladni mint nappal, és ahogy írtam évek óta egyszer nem villogott, dudált, vagy szólt senki hogy vakítana a lámpám. Sőt, mindig azt veszem észre hogy soha nem előznek olyan türelmesen és szépen az autók mint mikor éjszaka megyek világítással.
(Amúgy ha megnézed a combosabb off road bicólámpákat, sokszor eldobják ezt az egész TIR, szögletes vetítés, tükrözés stb. dolgot, példának ott van a fentebb linkelt Exposure Six Pack.) -
HollyBoni
veterán
válasz
stellaz #63801 üzenetére
Itt van pl. a 3. helyezett a tesztből, 30 ezer forintos Garmin.
Ez minden, csak nem egyenletes. Nem ez az egyetlen a tesztben ami ilyen. Van jó pár zseblámpa ami ennél egyenletesebben terít. Nyilván nem úgy terít az autó lámpája mint egy keresőlámpa, de én nem is mondtam hogy keresőlámpát rakj a bringára (attól független hogy én szoktam néha felrakni másodiknak). Vannak throwerek, meg flood lámpák. Az M1 amit én ajánlottam nem is nagyon thrower, de nem is flood. A melegedés nem probléma, ha csak nem több ezer lumenről van szó. Az M1 (meg C8) maxon hajtva, nyári éjszakán hosszú emelkedő után is csak langyos, normálisabb tempónál szinte alig meleg. Ha jól emlékszem 800-900 lument tud mindkettő.
Én meg továbbra is azt mondom ha valaki nem akar sokat költeni és csak bringára kell, akkor jobban megérheti a zseblámpa, de még "komoly" felhasználás esetén is elgondolkodnék rajta a már fentebb felsorolt okok miatt (és igen, van tapasztalatom bicós lámpákkal). Az hogy nem esik le, egy mozdulattal fel és le lehet venni, nem küldenek el vakítás miatt, elfér a kormányon, 25km/h-ig tudsz vele menni (ami aszfalton kb. semmi), nagyjából minden valamire való zseblámpa (és filléres tartó) tudja manapság, de még többet is.
Én ajánlom hogy majd egyszer próbálj ki egy normálisabb zseblámpát bringán, Trustfire meg zoomos sz*rokra alapozva nem csodálom hogy ez a véleményed. Nekem is voltak olyanok, semmi közük nincs azokhoz a zseblámpákhoz amiket ebben a topikban szoktak ajánlani. -
HollyBoni
veterán
válasz
ZozzV6 #63799 üzenetére
Hát azért pl. ebben a tesztben én személy szerint a vetítési képektől sem vagyok elájulva... Oké, az első két lámpánál tök jó a vetítés meg a fényerő, de a 60-70 ezres ár nevetséges. A többinél meg általában siralmas a fényerő, és a vetítés is olyasmi vagy rosszabb mint sok zseblámpa.
Én ha több pénzt költenék lámpára szerintem inkább akkor is vennék egy combosabb zseblámpát, egy fejlámpát, normális akkukat, meg egy jó töltőt.Amúgy bicós lámpákból is van olyan ami inkább egy zseblámpa.
https://exposurelights.com/products/bike/mtb-lights/six-pack-mk10 -
HollyBoni
veterán
válasz
stellaz #63795 üzenetére
Sajna én azt vettem észre hogy sok itthoni, és külföldi bringás fórumon lenézik a "kínai" lámpákat, és csak a "márkás" lámpa ajánlgatás megy.
Nekem pl. az ilyesmi alacsonyabb árkategóriájú bringás lámpákkal megint az a bajom hogy fogalmam sincs milyen akku van benne, milyen a beépített töltő, mennyire van leszigetelve az USB nyílás, sokszor nem tetszik a tartó stb. De gondolom hogy itt is vannak best buy opciók. -
HollyBoni
veterán
válasz
stellaz #63793 üzenetére
Ja, így világos. Nekem is volt zoomos csoda, még egy 6-7 ezer forintos Convoy is teljesen más világ.
Tartó meg olyan amilyet veszel. Nekem az 1000ft-os tartóval 0 problémám volt eddig, de van belőle végtelen fajta, pl. robosztusabb alu.
Mondom, jó a kifejezetten bicós lámpa, de ha olyat szeretnék ami annyit tud mint mondjuk a mostani Convoy M1 (vetítési képével semmi bajom) akkor azért jóval erősebben zsebbe kéne nyúlni. (Néha még feldobok mellé egy C8-at is, kb. már csak poénból, nevetségesen overkill kombó.Bár nem rossz ha van egy backup lámpa.)
Van tapasztalatom bicós lámpákkal, azért van abból is jó pár ami nem két fillér és siralmas mit tud, milyen minőségű, mennyire műanyag, milyen sz*r a tartója stb. Én például egy 6-8 ezres Convoyt, vagy normálisabb zseblámpát semmiképp nem neveznék gagyinak, de fogdostam már jó pár márkásabb, jóval drágább lámpát amit nem szívesen használnék.
Számomra pl. a fentebb linkelt bikemag teszt is elég kiábrándító volt. -
HollyBoni
veterán
Manapság nem nagy szám, de én szeretem. Nekem az M1 indította be a lámpás dolgot, azóta lett egy pár másik is. Igen, a videók sokat segítenek, de ha bringára szánod az egy picit más tészta.
Dolgoztam bringaboltban is ahol jó párszor kellett segíteni a vevőknek hogy melyik drágább, márkás, kimondottan bringás lámpát vegyék. Legszívesebben mindig azt mondtam volna hogy kínai zseblámpa, tartó, akku, töltő, de nem hiszem hogy örült volna neki a főnök.
-
HollyBoni
veterán
válasz
stellaz #63788 üzenetére
Nekem nagyon más a tapasztalatom, nem tudom milyen kézi lámpát próbáltál. Pont múltkor sötétedett rám teljesen idegen terepen ahol eléggé húzós sziklás, orrabukós ösvényeken lejtőztem, utána megint másztam egyet és kimosott, sziklás földutak jöttek nagyobb tempóval. Nem gondoltam egyszer sem közben hogy más lámpa kéne, és tök jó tempót jöttem. (Persze használom aszfalton is, de ott ledöntöm és megy közepes fokozaton, nekem nem is kell több.)
Persze, jó dolog a dedikált bringás lámpa, ha van normálisra keret (a keret itt most speciel kimaradt). De én személy szerint nagyon meglepődtem hogy mennyire jól működik a kézi lámpa + tartó, meg hogy milyen jó minőségű lámpákat kapni milyen kevés pénzért. (Azt is szeretem hogy tudok hozzá venni jó minőségű akkut amit tudok tölteni okos töltővel, és út közben is könnyen ki tudom cserélni ha kell. De tudom hogy ezt egyes bringás lámpák is tudják.)
Szerintem ez az egyetlen bringás cuccom aminél nem gondolkoztam még azon hogy kéne belőle valami jobb, drágább verzió. -
HollyBoni
veterán
válasz
stellaz #63786 üzenetére
Nekem eddig egyszer nem volt ilyen gondom kanyarokban, bár gondolom mindenkinek mást jelent a széles terítés. Ha a C8-at felraknám magában, az biztos nem igazán működne.
Ha az ösvény szűk, tiszta bokor, fa stb., akkor sehogy nem látsz be egy éles kanyarba, még nappal sem. Bár gondolom sötétben azért mindenki kicsit óvatosabban megy, még akkor is ha 15 lámpa van fent a bringán meg a sisakon.
Nekem tartóból 2db 1000ft-os van, bár meg kellett kicsit hekkelnem egy belső felragasztásával, de hibátlanul működnek évek óta. Az egyik már olyan 5 éves. -
HollyBoni
veterán
Ahogy fentebb már írtam nekem a Convoy M1 bevált. Sötétben lazán lejöttem vele le olyan sziklás meredek ösvényen ami még gyalog is nehéz, illetve lejtőztem gyorsabb tempóval terepen 10+ percig gond nélkül. Nem éreztem eddig hogy erősebb vagy más vetítésű lámpa kéne, sokszor közepes fokozaton használom.
Annyira nem világít szélesen (én személy szerint nem érzem hogy erre szükség lenne), de elég messzire el tud vinni ha úgy állítod be, általában én is feljebb döntve használom. -
HollyBoni
veterán
válasz
laskr99 #63744 üzenetére
Én továbbra is azt mondom hogy M1, vagy valami hasonló nem flood, de nem is thrower. Akksival, valami egyszerű töltővel, tartóval megvan ~10 körül.
Ha nekem 3 év alatt egyszer nem dudáltak, villogtak, meg nem szóltak be, akkor nem hiszem hogy téged megvernének mert vakít a lámpád.
Persze a kifejezetten bringás lámpa tök jó dolog, de szerintem egy ilyen megoldás ár érték arányban jobb. -
HollyBoni
veterán
Ha nem vagy kivilágítva megy a dudálás, ha valaki nem veszi le a reflektort akkor is, én úgy gondolom akkor is menne a dudálás ha vakítanék bringával.
De lehet hogy nem.
Én direkt nézegettem hogy milyen szemből, szerintem egyáltalán nem gáz. Ha meg éppen maxon használom valamiért, és jön egy kocsi, akkor meg leveszem közepesre, de amúgy is főleg közepesen megy aszfalton.
Néha feldobom a C8-at is M1 mellé szinte már majdnem vízszintesen állítva, de azt kizárólag csak terepen vagy elhagyatott helyeken. -
HollyBoni
veterán
válasz
laskr99 #63735 üzenetére
Én csak a saját tapasztalatom tudom megosztani, nekem még senki nem szólt be, dudált stb. mikor M1-gyel mentem a kormányon. Nézegettem szemből, szerintem egyáltalán nem gáz.
Meg persze attól is függ hogy állítod be. Én szeretek inkább messzebbre látni, szóval felfele döntöm a lámpát, de aszfalton kicsit inkább lefele döntöm hogy ne vakítson annyira. Ettől független még közepes fokozaton is is lazán tudok vele lejtőzni nagyobb tempóval.
A 10m az nagyjából semmi, ha nem volt még normálisabb lámpád akkor meg fogsz lepődni mikor először bekapcsolod. -
HollyBoni
veterán
válasz
laskr99 #63709 üzenetére
Én ezt a lencsés lámpa dolgot lehet kivenném az összefoglalóból.
Én személy szerint egy Convoy M1-et hajtok már olyan 3 éve bringán. Aszfalton általában közepes fokozaton használom, még senki nem dudált vagy panaszkodott hogy vakítana.
Jó párszor lejtőztem már vele terepen vak sötétben, nekem még arra is teljesen elég.Nem tudom milyen átmérőjű kormány van egy ilyen rolleren, 31.8-ra fillérekért kapsz tartót, amiket lehet szűkíteni gumi gyűrűkkel.
-
HollyBoni
veterán
Mikor a Biscotti C8 bekapcsolás után levesz kicsit a fényerőből, az mit jelent? Gondolom az akku merül, de ilyenkor elvileg hány V-nál tart?
-
-
HollyBoni
veterán
Kicsit off de hátha tud valaki segíteni. Pár hónapja le lett öntve a Lii 500 töltőm. A kijelző egy része beázott és úgy is maradt, de maga a töltő működött egy ideig. Aztán elkezdett rakoncátlankodni, és csak akkor kapcsolt be ha mozgattam a "táp" kábelt. Egy idő után nem kapcsolt be. Most elővettem megint hogy hátha tudok vele valamit kezdeni.
Ha jó erősen elmozdítom oldalra a "táp" kábelt, akkor a bekarikázott helyen szikrázik, és be is kapcsol. Csak akkor marad bekapcsolva ha nyomom a kábelt oldalra.
Esetleg nincs valakinek ötlete mi lehet a gond, és hogy mit lehetne vele csinálni? Forrasztópákám van, tudás nem nagyon. -
HollyBoni
veterán
Sziasztok!
UV lámpából van valami olcsó bevált típus? Csak néha kéne itthonra takarításhoz. Ha esetleg 18650 megy bele az nem lenne rossz, másfajta akkum nincs. -
HollyBoni
veterán
Úgy tűnik túlélte a töltőm az elúsztatást, az LCD foltos de minden látszik rajta, és olyan mintha száradt volna egy kicsit tegnap óta.
-
HollyBoni
veterán
Sziasztok!
A macskám levert egy poharat és egy kicsit elázott a Lii 500-am... Szétszedtem és úgy néz ki hogy a PCB nem kapott olyan sok folyadékot, ahol láttam ott letöröltem. Az LCD viszont beázott.
Még nem kapcsoltam be, esetleg tudtok tippeket adni mit csináljak hogy minél nagyobb esély legyen arra hogy feléledjen ha majd bekapcsolom? -
-
HollyBoni
veterán
válasz
WestBam #51839 üzenetére
A C8 biscottis, bicón csak 100%-os módban van. Lengőkapcsoló igazából annyira nem hiányzik. Koskormányom van, szóval nem is tudom hova tudnám elhelyezni hogy jó is legyen meg ne is zavarjon. Mivel koskormány ezért a fékváltókarról átvinni a kezem egy nagyon egyszerű mozdulat, ha meg éppen felül/középen fogom a kormányt már egyből ott is van az ujjam.
Persze lumenből sosem elég és jó lenne egy mini nap a kormányomra. De realisztikusan nekem nem kell több, totál bejött ez az M1 + C8 kombó.
Fény elég még terepezéshez is, vetítési kép minden bekapcsolásnál áll leesős, vakítás meg van oldva, ha meg besz*rik a semmi közepén az egyik lámpa ott a másik és haza tudok jutni.
-
HollyBoni
veterán
-
HollyBoni
veterán
válasz
HardSanyeee #51778 üzenetére
Ez a beépített akkus király, én vettem kettőt, de sajna az egyiknek letört az USB foglalata. Aztán szétszedtem, és láttam hogy kb. csak a szentlélek tartja csak ott, szóval csak óvatosan mikor töltöd.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetni (keresem típusú is) és reflinket beilleszteni az ÁSZF III/10/16-17 pontja alapján tilos, az ilyen tartalmú hozzászólások moderálásra kerülnek!
- Bemutató Convoy M1 és M2 elemlámpa bemutató
- Bemutató Convoy L2 2016 elemlámpa
- Bemutató Convoy C8 bemutató - Előre mutat
- Bemutató Convoy L2 - már majdnem prémium
- Bemutató Convoy S2+ bemutató - A szükséges plussz
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Mobil flották
- Vezetékes FEJhallgatók
- iPhone topik
- Így VERNEK ÁT a KAMU webshopok!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen NAS-t vegyek?
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- LG 34WQ75X-B - 34" Ívelt IPS Panel - 3440x1440 2K QHD - 60Hz 5ms - FreeSync - USB Type-C 90W
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad P73 - i7-9750H I 32GB I 256SSD I 4K I Nvidia 4GB I W11 I Cam I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest