- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Gyorsabb és drágább - kezünkben a Samsung Galaxy S23
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Yettel topik
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Motorola G86 - majdnem Edge
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Plugin-ként én úgy tudom csak egyesével lehet meghívni a Luminar-t LR-ből.
Ha jó neked úgy, akkor persze nem gond, ha Luminar-ból konvertálsz jpeg-be végül, de én ehhez TIFF-eket mentenék ki LR-ből. Már csak elvből is.
Hely az kell hozzá, de nem kevesebb, mintha amúgy is TIFF-eket adnál át a plugin-eknek (asszem alapértelmezett az a TIFF amúgy is). -
sgery
őstag
Egyébként ha van rá keret, akkor wandrd prvke 21 vagy 31-est vegyél. Drágának drága, de összehasonlíthatatlanul jobb a többinél. Irtó praktikus, minőségi és nagyon sok cuccot bele tudsz tenni, közben könnyen elővenni. Meg nem utolsó sorban sima táskaként is használható, mert a fényképezős cucc kivehető belőle.
-
PuMbA
titán
"Ha nem nagyítok rá akkor persze nem más."
Ennyi a lényeg. Senki sem néz képeket belenagyítva, hiszen azért van a kompozíció, mert az egész kép fontos. Egy portrénál ki az aki belenagyít a fülbe, az orrba vagy ilyenekre? Nonszensz
Ja és az állandóan belenagyítottan retusálás is tök veszélyes tud lenni, mert utána megnézed kis méretben és olyan problémák kerülhetnek elő, amit belenagyítva sosem látsz meg. Alap retus egyáltalán nem sok idő.
-
PuMbA
titán
Törekedned sem kell, hiszen mindegyiket te csinálod. Ugyanazokat a neked tetsző döntéseket fogod meghozni minden kép retusálásánál
Nem fogsz hirtelen más agyműködést produkálni 2 kép között.
2 év múlva például már máshogy fogsz retusálni, hiszen lesz tapasztalatod, de ott meg felesleges az összehasonlítás, hiszen tök más képeid lesznek és azok megint ugyanúgy fognak kinézni, mert a változás / fejlődés nagyon lassan megy végbe.
-
-
PuMbA
titán
"Manuálisan kell végigmenni mind a 10 db képen? "
Igen. Túlaggódod. Senki sem fogja nézni / észrevenni, hogy az arcbőr pixelre pontosan ugyanúgy néz ki, mint a többi képen. Ha a retust ugyanazzal a módszerrel csinálod mindegyik képnél, azaz ugyanazokat az eszközöket használod hozzá, akkor hasonló képeket kapsz és nincs probléma.
-
Teasüti
nagyúr
Kártya az tényleg eléggé céleszköz. Én még soha nem használtam, pedig itt figyel az X-rite Passport. De általános bevetésre szerintem a "szürke kártyás" lencse sapka egész jó dolog. Közvetlenül a beeső fény mérésére való, vagyis oda kell slattyogni a témához és ráirányítani a fényre ha olyan témád van. De mondjuk egy helység mesterséges világításának méréséhez teljesen kényelmes. Ahogy a kinti használathoz is, ahol elég csak az ég felé fordulni vele. És mindig nálad van.
Az hogy mennyire használ, vagy mennyire nem, az azon múlik, hogy a témád mennyire csapja be az AWB-t. Nálam az XT3 egész ügyesen kezeli a zöld erdőt, meg az ilyen tipikusan szarul mérhető helyeket. De ha az AWB összezavarodik, akkor kénytelen vagy custom WB-t venni ha jó színeket akarsz. Illetve akkor lehet még érdekes, ha van egy csúnya color cast a témán vagy tint-el a fényforrásod (pl zöldbe nyúló LED-ek vagy vmi egyéb ótvar helyszíni adottság). Pl. mikor a modellt beállítod az erdő közepén a lombozat alá fényes nappal és a leveleken átszűrődő fény zöldre festi a bőrt.
Na azt se igazán tudod szemre javítani csak úgy, vagy legalábbis könnyebb megoldani in-camera. -
Teasüti
nagyúr
Itt meg felvetődik a kérdés, hogy nem-e a kék fény szűrő szórakozik veled az OS-ben. Vagy pedig a szoba világítása nem kontrollált, kint süt a nap, elborult, stb. Meg egyáltalán a mesterséges fényed színhőmérséklete egyezik-e a monitorral? Monitort 6500K-ra kalibrálunk és hagyományosan ugyanilyen hőmérsékletű D65 világítás is kellene a szobába. A kinti fény kizárásával. Ekkor és csak ekkor fogja a szemed azt látni, amit kell. Különben ha megint kevert színhőmérsékletek vannak előtted, akkor melyikhez fog igazodni a szemed? A monitorhoz, vagy a szoba világításhoz?
-
Teasüti
nagyúr
Ha nincs semmi szürke a képen, akkor szemre és olyankor bőrtónust nézek. De általában a drop tool-t is csak tájékoztató jelleggel használom, mert különböző anyagokon nagyon különböző eredményt ad. Lehet mondjuk egy menyasszony ruháján és a vőlegény fehér ingjén totál már WB-t fog kiadni a mintavételezés. És még az se mindegy honnan veszel mintát, milyen fény esik a ruhára, árnyékos oldalon van, vagy nem, stb.
A szemem meg már eléggé ráállt a WB-re és a Tint-re, szóval azért olyan nagyon nem lehet mellélőni, ha szemre jó. Itt jön be a jó minőségű kalibrált monitor a képbe, ami nélkül szerintem még rendes WB-t se lehet állítani fotón, de hát ezt lehet egy "szakmabeli" jobban tudja nálam.
(Ki ne derüljön még rendes monitora sincs, mert én pl. a laptopom "gamer" képernyőjén még a színeket se nagyon tudom megkülönböztetni cirka 70% sRGB fedéssel.)
Ha nincs kalibrált monitor és kifinomult szemmérték, akkor kell a szkóp (Affinity-ben az is van, bár eléggé kezdetleges), meg kell a color checker, szürkekártya, stb és rábízni az algoritmusra, hogy a fehér az fehér és a bőrszín is a helyén legyen vektorszkóp szerint.#30329Jahno
Jah értem, akkor azért nem egy kontár. Csak saját magának lusta. Így már megnyugodott a lelkem.#30330Jahno
Ez egyszerű. Grade-eléskor ha kevert színhőmérsékleted van, akkor az egyiket elviszed a másik irányába és kész. HSL-lel lehúzod mondjuk a kéket, abból amúgy sincs sok a nyersen, majd ha kiegyensúlyoztad a két fényforrást, akkor lehet WB-t korrigálni az egész képen. -
Jahno
veterán
Ja, filmnél használjuk, de sokszor ott is manuális kb. 4200 kelvin középérték, vagy valami szemre hasonló és kész, akkor a két gép egyforma lesz és ez a lényeg. Eleve vannak elborzasztó képeim, itt eléggé vakartam a fejem, hogy érteni kellene hozzá, mert látod, az asztal bal fele fehér, oda süt a nap, jobb oldala meg szép sárga az amúgy faszán vibrálós és kevert LEDektől. Volt napközben olyan szitu, hogy valakinek az arca két oldalán bazi nagy eltérés volt színhőben. Majd egyszer megfejtem, hogy miképpen lehet megoldani, egyelőre csak ismerősnek vállaltam be tanulási jelleggel, de azért volt itt minden, amin fejet lehetett vakarni:
-
Lassú Víz
addikt
Ha raw-ban fotózok (szinte mindig), akkor monitor előtt. Viszont pl. erdőben szürkekártya nélkül hiába volt raw meg bűvészkedés utólag... Egy kártya nem nagy költség, ráfotózni egy képre, aztán elkészíteni a képet nélküle, és sok melótól megkímél.
A műfény viszont egész más. Könnyen lehet, hogy nem homogén, aztán hiába minden, nincs benne a képben a kívánt hullámhossz tartomány.
Van olyan is, aki ha teremben kell vakut használni, akkor először rámér a környezeti fényre, utána színmódosító fóliát használ a vakunál, és persze fix WB-t exponáláskor. Legalább a színhőmérséklet egyforma lesz, csak a fényerő változik a távolsággal.
Egy másik filozófiát az Ízlések és fotonok sorozat operatőre képviselt. Ő csak napfény/műfény beállításban gondolkodott. Azt mondta, hogy azt akarja visszaadni amit látunk, és nem törekedett minden áron a színhelyességre.
-
Teasüti
nagyúr
Az Express ami ingyenes, de abban semmi nincs alap eszközökön kívül.
Nekem az LR-t kéne váltani, ahhoz meg LR killer fícsőrök kellenek.Affinity megvan, használom hébe-hóba mikor olyanom van. Én PS alternatívának vettem anno, mert szerintem PSP után a harmadik legjobb képszerkesztő jelenleg. Nekem max portré kidolgozáshoz kell - de idővel szeretnék fine art projekteket is csinálni -, szóval a klónozó eszközök, content aware filler, frekvencia szeparáció volt pl. fontos. Ezek némelyike egyszerűbb és gyorsabb, mint PS-ben. Valamint a brush tool előnézet is hasznos. Viszont tanulni kell, mert magamtól nem igazán tudtam rájönni szinte semmire. Muszáj volt megnézni pár tutorialt, mit hol keressek, minek hogyan álljak neki. Van konkrét kérdés is?
Mármint Affinity-ben? Én ott kb soha nem raw-ozok, de a Develop modulon is pont úgy kell WB-t állítani, mint bárhol máshol: drop tool-lal mintát veszel, vagy kézzel húzod a csúszkát. Semmi meglepő nincs benne.
#30321Jahno
Mióta szakmában dolgozó haversrác is azt mondta, hogy odahaza sem kalibrált monitort sem semmit nem használ
Azért ilyenkor ráncolom a szemöldököm, h baszki mások telibeszarják a workflow-t és így is megélnek belőle. Én meg küszködök. -
Jahno
veterán
Affinityre csomó ismerős átállt. Én is hirdettem, mert most megint olyan olcsó, hogy poénból is érdemes megvenni. Persze nekem könnyű, lestem a hírlevelket, akciókat, mint egy megadurva kisnyugdíjas, így elmúlt pár évben felgyűlt Affinity, Lumiar, mikor kifutott akkor a Nik collections, Dxo, ON1 és pár egyéb apróság :-D Cserébe a LR nálam még 5.x-es és most tervezem megvenni a havit, de majd elmúlik... Ha lenne olyan csak LR pakk 20-30ezresért, mint régebben, akkor azt választanám mert semmi más sallang nem kell, egy verzióval évekig el lennék.
-
Jahno
veterán
Szemre, fehér pöttyöt keresve meg mikor mi, most autós képeket csináltam ott semmi nem számított, kártyákat meg használjanak a pro vonalon. Mióta szakmában dolgozó haversrác is azt mondta, hogy odahaza sem kalibrált monitort sem semmit nem használ, azóta még bátrabb vagyok :-D
Ismerősnek csináltunk ilyen képet, csak én autós fejjel nem nagyon tudok matekozni, fotós haversrác meg ráállna és pénzt csinálna belőle, no de most itt milyen a fehéregyensúly?
Persze mikor panorámát csinált valaki egy szálloda kertjéről, akkor dupla expók is mindegyik előtt belógatta elé az X-Rite pakkot és kész is. Kinek mi.
-
Lassú Víz
addikt
-
kovsol
titán
-
Teasüti
nagyúr
Mérettől függ. Ha felrakod vmi apró kis MFT obira, akkor lehet megúszod harmadáron.
A 77 milis az jah, nem olcsó. De egy natív makró obihoz képest még így is ajándék. Ez az általam használt Fuji rendszerben olyan áron megy, hogy még a szemem is könnybe lábad.És gyakorlatilag képminőségben szerintem semmi előnye nincs. Max egy-egy speciális feladatra próbálnék ki szívesen egy rendes makró obit: lehet-e fókusz rétegeléssel utánozni egy [nem is emlékszem mi volt annak az obinak a neve, ami mindent fókuszba tudott hozni makrótól végtelenig és természetfilmesek használják]?
-
Jahno
veterán
400 óra azért nem kevés, meg úgyis művtörivel szívatnak ésvagy. Feltéve, ha olyan helyre esl be, ahol lelkes és értelmes tanárok vannak, plusz gyakorlatiasak is. Nekem pont az időbeosztással van bajom, meg ha megint valaki azt mondja, hogy a 3.2-es rekesz az egész, akkor yajj. És 25 éve vagyok vállalkozó, amiben mindent IS láttam :-D
Akadt ahol különbözeti tesztekkel ki lehet hagyni egy csomó órát, de így meló mellett kötött rendben ennyi nagyon sokunknak nem fér bele. Főleg mert ezzel nem szeretnék foglalkozni, de már én sem tudom
-
Teasüti
nagyúr
Akromatikus előtét lencsét ajánlanék (Pl. Marumi DHG 330 - ez van nekem). Ez a makró obi után a legjobb szerintem képminőségre, töredék áron. Én egy Fujinon 50-140-re (ekv 70-200) szoktam felpattintani és gyűrűt fényképezek vele. A feladatra tökéletes és a stabilizált zoom lencsét praktikusabbnak találom személy szerint. Bár nem könnyű kitartani, így többnyire letámasztom az elejét.
Én nem vettem észre jelentős torzítást (a váz/obi korrekciója rajta van már a képeken):
[kép] [kép] [kép] -
Jahno
veterán
Nem csak a közelpont számít, hanem a leképezés... Éppen Sonys csoportban megy a megfejtés hangyákról :-D Szóval eddig alap 105ös makró volt a divat, most felkerült mellé a MP-E65, aztán a 60mm Tamron, majd jöttek a kis Laowák odabaszni.
Makrós csoportban sokan leírják mellé a menetet is, érdemes nézni. Aztán ott van Kladni Laci darazsa :-D
Itt egy hangya a csoportból:
Azé. És kis részlet a darázsból. Ez kéznél van. A teljes kép amúgy 2 giga, szóval van felbontása, de ez a betegség egy másik magas szintje :-D
-
Peczek
aktív tag
Szerintem attól függ, hogy mennyire van elkopva a nyomtató behúzó görgője. A mi céges nyomtatónk már el is fordítja kicsit a lapot, jó esetben újkorában legalább a párhuzamosok megmaradnak, de pontosan középre szerintem nem fog nyomtatni. Szerintem ezt még a profi digitális nyomdák sem tudják, esetleg a klasszikus ofszet nyomdagépek.
Ha viszonylag új még a gép, akkor, ha a két oldal között az elcsúszás pl. 2 mm, akkor a mintát csúsztasd el 1 mm-t. 2x1= az 2 mm. A biztos, ha külön lapra nyomtatod, és utána összeragasztod.
-
Teasüti
nagyúr
Elméletileg a rolling shutter ugyanúgy problémás telefonon is. Viszont vhol említésszerűen megjegyezték, h az újabb sok kamerás rendszerek vmilyen fekete mágiával tudnak javítani rajta.
Illetne függ a felbontástól.
Pl. 12 MP-t hamarabb kiolvasol, mint 24 MP-t.
Persze egy gyors processzor csak javít mindkét helyzetben.
A szenzormérettel viszont nem látok összefüggést, hisz itt időbeni változásról beszelünk inkább a témában, semmint fizikai/optikai különbségről.Amúgy rolling shutter milyen elven "osztja be" a záridőt a sorok között? Mondjuk van 4000 sor a szenzoron, akkor egy 1/30s záridőben jut 1/30*4000 egy sorra?
Hogy a fenébe lehet összerakni egy képet 1/30s motion blur-rel és minimális torzítással úgy, h szekvenciálisan olvassa a sorokat és minden sorban van egy ürít-mér-olvas ciklus? -
-
Lassú Víz
addikt
360 W-ot bezárni egy softboxba szerintem nem tesz jót a fénycsövek üzemidejének, mint ahogy a kapcsolgatás sem. Maximum 2FÉ-t tudsz szabályozni, 4-2-1 kompakt fénycső, nem túl sok. A fényerejét nem tudom megítélni. A Madison stúdióban lévő LED-eshez volt szerencsém. Nem győzött meg. Egy vakunak jóval nagyobb a fénye. Szerintem ezek az állandó fényű cuccok inkább videóhoz valók, vagy egy új fejlesztésű FF szenzorhoz és fényerős objektívhez.
Még egy dolog. Egy ficánka modellt a vaku kimerevít. Ugyanez állandó fénynél 1/1000 záridő. Ehhez milyen ISO meg rekesz fog tartozni? Az én véleményem: inkább beállítófényes vaku.
-
kovsol
titán
Arra gondolsz, hogy mondjuk egy Sony vázra felraksz egy Godox Xpro-S -t, majd mondjuk egy Godox v860ii-C -t szeretnél vele elsütni? Mert ez működő dolog, mivel a Godox saját rádiós rendszerét használja mindegyik attól függetlenül, hogy egyik sony másikon meg canon vakupapuccsal kompatibilis.
-
Teasüti
nagyúr
Na várj!
Rendszer alatt mit értesz?
A Godox X System-et, vagy a különböző kamera "flavour" a kompatibilitási listán, hogy mondjuk Fuji-hoz készült, Canonhoz, stb?
Előbbi esetben nem, utóbbi esetben meg talán. Nekem az XPro-F-et vígan elsütötte egy Canon 5D3.
Persze csak basic trigger, semmi adatátvitel. -
Teasüti
nagyúr
Ahogy nézem ha Sony-s vagy, akkor sokat jelenthet: bitmélység esés burst esetén, illetve lossy algoritmus.
Ha lossless Fuji-s, akkor nincs igazán minőségi különbség csak számítógépgép teljesítménybeli.
Meg bírja az SD kártyád a tempót burst esetén!Gondolom hamarabb megtelik a ram is a fényképezőgépben, szóval kevesebb burst fotó...
A többi márkáról nem szólt a fáma. Fuji-nál meg abbahagytam az olvasást, elvégre engem az érdekelt.
-
.mf
veterán
Igazad van, mivel kicsit vignettál, ne csináljanak f1.4-eseket, hanem legyenek csak f2.8 vagy f4-esek, azzal már mennyivel sokkal jobb lesz 400-800 ASA-s filmmel este vagy homályos beltérben fotózni, vagy hátteret elmosni... Mert hát nincs is annál rosszabb, hogy a kép sarkai kicsit sötétebbek, inkább legyen masszívan alexpós, zajos, bemozdult, elmosódott.
-
*Ropi*
félisten
Így van, ezt elfelejtettem írni.
(#29019) vond: Mi lesz a sorozat címe: "fénysebesség"?
A Millenium Flakon jutott eszembe róla, amikor megnyúlnak a csillagok.
(#29020) Palika71: nyugodtan vehetsz gyorsabb kártyát, több ok miatt is: egyrészt a gyorsabb kártyáknak kis fájlokkal is gyorsabb az írása, mint a lassabbaknak. Másrészt ha veszel egy gyors USB3-as olvasót (pl. Kingston FCR-HS4), akkor nagyságrendekkel gyorsabban tudod a számítógépre felmásolni, ami egy pl. 64 GB-os kártyánál már elég tetemes időmegtakarítást jelent. Harmadrészt ha később gyorsabb vázat veszel és az is olyan kártyát fogad, akkor abban is használhatod.
-
.mf
veterán
Igen, működni fog, nálam is megy a Sonys TT350S a Nikonos XT1N-nel vezérelve.
A TTL funkcióit elveszti, tehát csak annyit fog tudni, mint a nála sokkal olcsóbb TT600; vagy annyit se, ha 685S-ed volt, mert az nem megy bele más papucsokba (legalábbis nekem nem ment), míg a 600 igen. Innentől rajtad áll, hogy megtartod vagy cseréled 600-ra (vagy 350-re). -
Byk01
őstag
Személyes tapasztalatom nincs, de gondolkodom egy ilyen táskán (kell valami, amibe belefér egy 150-500 is a váz meg a 24-70 mellé). Ezért is írtam, hogy kézbe is lehet venni a boltban, és ha gagyinak tűnik, akkor nem kell megvenni. Amúgy a márka magyar, a gyártó (mint a legtöbb táska esetén) kínai. Itt van egy bemutató videó róla: [link]
-
t72killer
titán
Ne lepődj meg, hogy az Alin olcsóbb, az európai lereskedők abból élnek, h kínában megveszik a cuccot majd európában 2x-eséért+ÁFA eladják
. A vásárlói visszajelzéseket kell elolvasni, én nemrég rendeltem Aliról táskát - ha egy hónap múlva ideér, be tudok róla számolni.
Ja, arra ne számíts, h eredeti.
-
Lassú Víz
addikt
Azok alapján amit leírtál kb. fogalmad sincs róla, hogy mi az a HSS, miben tér el a vaku működése HSS módban a normáltól, hogyan hat a vaku fényére, hogyan hatnak rá az ISO, rekesz, zársebesség beállításai.
Olvasgass utána pl itt: https://www.scantips.com/, sok minden érthetőbb lesz, és akkor nem teszel fel ilyen kérdéseket.
-
Lassú Víz
addikt
Szerintem innen már nehéz. Minél érintetlenebb állapotban kapják meg, annál nagyobb eséllyel jutnak eredményre. Viszont a pár tízezer nagyon alábecsült ár lesz, úgy érzem.
Esemény után könnyű okosnak lenni, de pótolhatatlan dolgokat egy példányban őrizni felelőtlenség. Senki nem hiszi el, amíg nem vele történik. Nekem is el kellett ejteni az egyetlen külső HDD-t, hogy komolyan vegyem a duplikálást.
-
Lassú Víz
addikt
Mégis honnan (a pék f****ból) tudná szerencsétlen, hogy villannia kell? Mehetett volna a világ a nyílt szabványok felé is, objektív bázistávok és bajonettek tekintetében éppúgy, mint a rendszervakuk és távkioldásuk világában, de nem ez történt. Kisebbfajta csoda, hogy ennek ellenére valaha meg tudtak egyezni a papucs méretében meg a középérintkező helyében. Ezt a békát nyeld le, és ne hárfázz a topiklakók idegein. Mi sem tudunk rajta változtatni.
Szerencsére vannak gyártók, akik felismerték, hogy a keresztkompatibilitásban van erő (pl. Nissin, Godox) és olyan rendszert dobtak piacra, hogy a stúdióvakuktól a tetszőleges vázra való rendszervakuig mindent ki lehet szolgálni egy olcsó rádiós vezérlővel, vagy egy adott vázhoz való rendszervakuval.
Az, hogy egy vaku tud-e slave-ként egyszerűen csak egy másik vaku villanására indulni, az adott vaku képessége. Csak példaként, láttam olyan vakut, ami TTL optikai slave-ként tud működni, de az első vagy második villanásra indulás képessége hiányzik belőle. Csak gratulálni tudok a gyártónak. Ettől függetlenül szabadtéren 6 m-re a mókusvillantóval elindítani egy slave vakut, hát erősen népmesei kategória, azaz hol volt hol nem volt... Vegyél két rádiós kioldót is tartalmazó vakut, vagy egy vakut meg a hozzájuk illeszkedő szimpatikusabb kioldót és lehet örülni.
Még valami. A fény nagyon nem olyan mint a fényképezőgép, hogy kisebb szenzor, könnyebb cucc, olcsóbb szett. Ott a megfelelő eredményhez nem lehet a méreten spórolni. Vannak trükkök, de egy rendes beállított stúdióvakus portrénak soha nem fog a nyomába érni egy plafonra villantás. Legfeljebb valaki azt mondja, hogy jó a kép úgyis, mert az én gyerekem, unokám, kutyám, macskám stb van rajta. De láttam már kökörcsin fotózást, ahol a szórt fényről pauszpapír, a derítésről hungarocell lap, a díszítő fényről meg egy borotválkozó tükör gondoskodott. A lényeg, hogy mire összevásárolod a szükséges eszközöket úgyis rájössz, hogy a család/barátnő/barát/gyerek nem volt és nem lesz fotómodell, nem várja ki míg beállsz a fényekkel, illetve ha mégis már rég beleunt és képtelenség őket jól lefotózni. Ezért inkább villantasz egyet a plafonra egy vázra rakott rendszervakuval.
-
vond
MODERÁTOR
Írtam már tegnap, vagy tegnapelőtt, hogy pl. a TT350-et el tudod sütni a beépítettel is távolról, de csak korlátozottan használható, vezérelni nem tudod, csak villantani. Nézz utána, én sem vagyok egy nagy vaku-guru.
Azt is írtam, hogy ha komolyabban szeretnéd vezérelni, akkor vagy kell egy rádiós kioldó/vezérlő, vagy egy másik vaku, ami képes kommunikálni vele.
_________________Más. Megjött a Manfrotto Noreg 30 Messenger.
Hááát, sok dolog tetszik benne, de pár meg nem annyira. Épp elférek benne mindennel, talán még marad is egy kis helyem plusz dolgoknak. Az tök jó, hogy a nagy táskában van ugye egy kis táska, amit akár külön is lehet vállon/kézben cipelni, ha csak arra van szükség, ami abban van. A nyitást/zárást pár helyen én máshogy oldottam volna meg. Meg lehetne egy kicsit több apró, pakolós rész is, akár cipzáros zárással. A párnázottsága, a felszerelés védettsége viszont nagyon durva. Biztos vagyok benne, hogy egy esést+gurulást is simán kibírna benne a cucc. Próbálgatom, tesztelgetem, aztán meglátjuk, mennyire leszünk jóban.
Tegnap nagyon ráfüggtem a Tenba DNA 15-re is. Lehet, hogy majd egyszer lecserélem arra. Pár dolog jobban tetszik abban, mondjuk pár meg ebben. Meglátjuk.
-
-
Speeedfire
félisten
Nekem az ikeas elemek tökre beválltak.
Egyesek szerint 1:1 eneloop. -
mikrofon
veterán
Én annyit tennék hozzá az előttem szólókhoz, hogy én nem szeretem az AA akkukat. Legalapvetőbb különbség a szükséges darabszám és ez okozta macera ill. az újratöltési idő és a villantások száma. Számomra sokkal egyszerűbb olyan godox vaku-t venni ami saját aksival megy (V350o vagy V860IIo ) . Én még vettem a saját aksihoz való USB-s töltőt és kész is. Számomra ez így egyszerűbb... Hogy melyik a jobb lehet róla pro és kontra érveket felsorakoztatni. Ami biztos, hogy a Godox vakuk saját aksival gyorsabban töltenek újra és több villantást bírnak (több mint a dupláját), mint AA-s változatuk... Így emiatt is kevesebb aksi kell....
A Godox vakuk elsüthetőek bármelyik rendszerrel. Ez a magsafokú és teljes kompatibilitás a legnagyobb előnye ennek a rendszernek. Ha külső vakuként használod és nem a vázra teszed. Csak kell hozzá egy vezeték nélküli kioldó vagy egy új a vázaddal kompatibilis vaku.
Tehát vannak MFT-s vakuid és egy MFT-s kioldót, majd rendszert váltasz elég csak a kioldót cserélni és használhatod a "rendszeridegen" vakukat tovább. Vagy vannak MFT-s vakuid, majd rendszert váltasz, elég egy az új rendszereddel kompatibilis vakut venned és az összes többit is tudod vezeték nélkül továbbra is használni. Természetesen ez a technika jelenlegi állása mellet igaz. Az hogy hány év múlva váltasz rendszert és akkor mi lesz, természetesen nem lehet előre megmondani.Ha videózáshoz is használnád akkor érdemes ránézni az ad200 vakura. Ami ugyan sokkal drágább de van hozzá videós fej Godox AD-L is és sokkal jobb mint a rendszervakuk.
-
vond
MODERÁTOR
Én innen vettem 85 dollárért. Szűk két hét alatt meg is jött, egy csomó kiegészítővel együtt. Persze tudom, Aliexpress.
Az elmúlt - nem is tudom - 5-6 évben nem nagyon volt rossz tapasztalatom. Egy fél dolláros gyűrű nem jött meg. Egy ledes égő meg bekrepált, de pár nap alatt küldtek egy másikat.
-
gerenda110
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Friss videón az Industria II
- Windows 11
- Viccrovat
- Battlefield 6 - Bemutatkozik a többjátékos mód
- Elemlámpa, zseblámpa
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- További aktív témák...
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
- Sima Vs.Windows Logitech Mx keys s plus és hagyományos Mx keys magyar bemutatása. Új videó linkel
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 512GB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 1000GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest