- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- MIUI / HyperOS topik
- iPhone topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Speeedfire
félisten
Úgy, hogy analógoztam 2 évig. De amikor a 10e-res provia 100f filmet szarul hívják (tudom ez dia), és még a szken is életlen....inkább eladtam mindent.
Stauffenberg: Nálam az a6000 kiesik szintén, elég butácska.Saját scan részen agyaltam én is, átvilágító, markó lencse meg egy keret kellett volna. Hozzá a negative lab pro.
De úgy voltam vele, hogy a hívás akkor is rossz.
Aztán agyaltam, hogy csak FF, és akkor azt magamnak hívni 1 lépcsőben. De pont az analóg képek színvilága fogott meg. -
Stauffenberg
nagyúr
Az első egy GX800, ami nem a GX80, ez egy EVF és IBIS nélküli abszolút belépő váz.
X100-ból meg nincs értelmes áron sajnos. Az eladók nagyon nehezen engednek az árból, míg a vásárlók most már kivárásra játszanak, tudják, hogy mennek lefelé az árak (de gyötrelem lassan). Az X100 minden generációja még mindig túlfűtött árakon megy.
-
Stauffenberg
nagyúr
GX80 volt már 60k körül is, aztán amikor kirobban a Fujifilm X100 aranyláz, mindenki fejvesztve rohant olyan gépet venni, ami kicsit is hasonlít rá, én láttam eladó használt darabokat 160-180 körül is, de külföldi oldalakon 500 euró felett is (200k+ HUF) járt. De szerencsére az árak (Fujinál is) már elkezdtek lassan csökkenni.
Most inkább úgy jön csak ki 100 ezer alatt, ha csomagban veszed az előző tulaj összes szarjával (objektívek, memóriakártyák, kistáska) és akkor ha azokat is eladtad, akkor van egy 100 ezer alatti GX80-ad.
-
ANDROID???
addikt
-
Stauffenberg
nagyúr
Persze az X10 már nagyon régi, persze szép és szexi és nekem is Fujifilm a fő rendszerem, de addig kell eladni amíg még ér valamit (nem tudom mit érhet, talán 50-60-ért is elmegy, eleve van egy point-and-shoot reneszánsz, meg a Fuji márkát is felkapták a Gen Z hipszterek).
Kicsit hozzá kell tenni és keresni egy Sony A6000-et a 16-50mm kittel és ég és föld lesz a technológiai különbség. Annál jobb olcsó tanulós gépet nehéz elképzelni, miközben már egy modern MILC rendszer része, minden bezsákolt objektív vihető tovább modernebb vázra ha idővel jól alakul a fotózással megismerkedés.
-
-
Roxx
tag
A gép kézikönyvében olvastam,hogy idézem a fókuszérzékelők úgy vannak beállítva,hogy a legalább 2.8 rekeszértékkel rendelkező objektívekkel érjenek el nagyobb pontosságú fókuszálást.Az átlós keresztmintának köszönhetően könnyebben fókuszálhatók az amúgy nehezen élesre állítható témák.
-
nfsu17
veterán
Itt van két dühkitörésem még régebbről, csak hogy tényleg nem a levegőbe beszélek.
[link] [link]
Még valahol van egy hsz-om, valamelyik topikban, de eskü nem találom sehol, pedig a tesztképek itt vannak a tárhelyemen.Itt a keretben a fókuszpont, erre ment az élesítés.
Tamron......Canon (+adapter)
(már ott sem annyira éles, ahol annak kellene lennie...ez a cserép)
Ez a fekete "szikla" (napelemes lámpa) közelebb volt hozzám, tehát ha a Tamron előrébb fókuszál valami miatt, akkor ez élesebb...és igen, élesebb is:
Annyira mélyen nem mentem bele a tesztelésbe, használtam eleget élesben, hogy rájöjjek, nem 100-as.
-
Lehet, de annyira nem érdekelt, arra akartam a MAX verziót használni, hogy ilyen családi fotókra rádurrantva egyszerre 200 képen legyen meg a bőrlágyítás, de aztán elengedtem a dolgot. Most a szemekre használom ezt a szoftvert, illetve a bőrlágyításra. Van egy eksönöm PS alatt, amelyet minden kép alatt le kell futtatni, de már be van drótozva raklap plugin, mert egyik ebben, másik meg másban jó, így lehet (a full manuál retuson felül, persze) értelmes eredményt elérni.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ilyen fotók meg videók minden gyártó marketing anyagaiban ott vannak a kötelező körök kedvéért.
A sportfotós beágyazottság ott kezdődik, amit a Sony is csinált, nem csak erősen elkezdett ebbe az irányba fejleszteni hardvert, de mögé tette a szolgáltatásokat (szerviz, lízing) és elkezdett erősen nyomulni az ügynökségi flottakezelőknél és bérlős cégeknél is.
Amit a Fujifilm csinál ezen a téren az a nullánál éppencsak több egy kicsivel.
-
p_adam
addikt
Ugyanúgy a beállításaimat (vagy a félautomata beállításokat), mint amikor filmes gépen felülről zársebesség tárcsára és rekeszgyűrűre nézek.
Egyaránt használok régi és új obikat, így viszonylag ritkán nézem (a mostani fő vázon nincs is), lehet csak fura megszokás, néha mégis jó tud lenni.
Ha lehet választani, akkor inkább legyen, de eléggé hátul van a 'fontos dolgok' listáján. -
p_adam
addikt
Egyáltalán nem létszükséglet, de azért kellemes a felső LCD. Félő, hogy ezt is túlgondolják majd. DSLR korszakban volt ez igazán hasznos az eltérő kezelés miatt + vele szinkronban az optikán volt (mechanikus!) kézi élességállítás.
Ó, a cuki ablak, felülről mutat távolságot, amit a kis (legtöbb esetben gagyi, rövid) úton bejár - de szép is volt, kis tisztelgés a manuális korszak előtt... várjunk csak, nem lehet ezeket adapterezni, valahogy összehozni a két világot...?
Mostanság már ott tartunk, hogy addig "reszelik" a kezelést és gombok elhelyezését, hogy rosszabb, mint előtte. Pl. ha valaki keresőből fotózik + videózik, akkor extrém fontos lenne, hogy egyrészt legyen jó közvetlen felvételi mód, másfelől a fotó/videó kapcsoló legyen könnyen kapcsolhatóan közel. Sokkal fontosabb, minthogy egy kézzel be-ki lehessen kapcsolni (kézbe veszem, elérem azt bárhol, csak mindenütt máshol...). Ehelyett addig panaszodtak, hogy az előbbit beáldozták a másikért.
Lesznek változások, nagyobb LCD, miegymás...erősen kérdéses, hogy nem-e úgy járnak, mint az autóknál, hogy erőltetik, de sok felhasználó a pokolba kívánja. Több (különösen kissé nagyobb) vázon elférne jól a 16:9 arányú LCD, amivel csak a Fuji próbálkozott érdeklődés szintjén(mai vázban meg nincs, ahol már jó a videó...). Aktív hűtés már most is van itt-ott, külső monitor/felvevő gyártók biztos nem örülnének.
Összefoglalva: csak szórakoznak össze-vissza, mi meg mind bekajáljuk. -
p_adam
addikt
'ha valamihez éppen ragaszkodna akkor egy nyomás kikapcsolni.'
meg majd utána gyorsan vissza...itt bukott az egész, még egy RX1RII is programozható úgy hogy legyen külön szemkövető AF mód (kár, hogy az is elég temperamentumos, tehát csak kicsit tesz elviselhetőbbé egy jelentős problémát)
Mondjuk itt is van AF kapcsoló, csak minek, Teljességgel felesleges...
Az biztos, hogy a Fuji (X) rendszerben van ezeken kívül is annyi (számora) fejvakarós "feature" (dealbreaker, ami másnak ezek nem lehetnek azok, mert amúgy minek használnák, ha nem mazochisták), hogy sose fogom megérteni, mért használják annyian.Egyébként az EOS R is még ez a "kapcsolgatós" generáció volt, és szerettem (későbbi kameráknál is ez az alap beállítás, fel kellett fedezni egy videóban)
Ezzel a dologgal még együtt lehet élni, de ettől függetlenül a régi ergonómailag "rossz" megoldás, különösen annak ismeretében, hogy egy MILC AF mire, illetve mire nem képes (vagy a már újabb DSLR-ekben beállítható kialakítás "zseniális", nézőpont kérdése)
Amiben pl. az EOS R jobb volt, az a Külön Vízszintező ki-be kapcsolás. Ne kelljen csak ezért külön kijelző módot hozzáadni (és vacillálni, hogy azon mi legyen/le legyen), amin minden egyes periódusnál átugrok, meg legyen függetlenül állítható a többitől.
Szóval vannak "okosságok" is, amig később rejtélyes módon "elillannak", pedig sok ilyen kis apróság rengeteget ad hozzá ahhoz, hogy zökkenőmentesen kellemes legyen használni bármilyen kamerát. Sok mindent lehetne jól csinálni, csak erről mindenkinek más az elképzelése, de azért lenne pár jó irányelv, ehelyett jön még jöbb gimmick. -
Smish
tag
Most hogy olvasgattam a témában, lehet ez lesz a gondom hogy af-c módot kellene használnom.
Meg átolvastam mélyebben a magyar nyelvűt a neten, van egy jó pár finom hangolási lehetőség.
Majd kísérletezem vele, mert amúgy nagyon szuper az élesség amikor eltalálja a fókuszpontot. -
Én is abban a hitben voltam, hogy milcnél technikailag nincs olyan hogy front/backfókusz, mindaddig amíg a saját gép/objektív párosomon nem tapasztaltam. Van az simán, csak valószínűleg sokkal ritkább, és beállításokkal sokszor megoldható. Nálam pl. AF-C helyett AF-S-t kell használni és akkor rendben, de ez akkor se normális.
-
-
Smish
tag
Ismerem, persze. A közelit úgy értem hogy 5-7 méterre.
Ilyenkor lerekeszelem 8-10 közé, vagy szűkebbre, attól függ mekkora a téma.
De lerekeszelve is a téma mögött élesedik, úgy vettem észre. hiába keretezi be a madár szemét.
Ha távol van, mondjuk 30-100 méter között valahol, akkor f10-nél nem nagyon szoktam szűkebbre venni, ha kicsi a téma, maradok 6,3-on, úgyis valamekkora képkivágás lesz.
De hiába jelöli az állatot, nagyon sokszor nem lesz éles teljesen, míg mögötte a talaj, a bokrok igen.Ezeken a képeken látszik hogy az éles tartomány közepe valahol az állaton van.
Nekem nem ilyenek a képek, hanem az állat kezd kiesni az éles tartományból a fényképezőgép felé. -
-
Stauffenberg
nagyúr
Hát meg ugye iPad app meg hasonlókra is hivatkoznak. Tök jó, hogy beletették ezt is, de senki sem kérte őket erre. Ha étterembe megyek sem szeretem ha csak úgy letesznek elém egy extra adag italt amit nem rendeltem, aztán meg felszámítják. Ezt turistacsapdának hívják.
Biztosan jó az iPad app, de iPad hiányában a hajamra kenhetem. Ha már beletették a csomagba, legalább ne kezdjenek árat emelni erre hivatkozva. Akkor írják azt, hogy még gazdagabbak akarnak lenni és akkor az egy tiszta tranzakció. -
Na igen. A pihenés is fontos szempont, és ezért nem irigylem a millió felett kereső ismerős rendszermérnök srácot. Klasszik péntek este 10 óra, mondom neki, mit csinálsz? Ááá, épp fájlszervert migrálok, meg sophos clustert frissítek remote. Hát kössz, de így negyven felett erre már nem annyira vágyok. Pláne ha beszívat valami.
-
Jó helyen dolgozol. Nekem fel kellett mondanom azért, hogy félév múlva visszamenjek annyiért, amennyit érdemeltem, mert nem nagyon érdekelte őket, hogy két éven át saját pénzből, szabadságot kivéve képeztem magam abba az irányba, ami éppen kellett a cégnek. Akkor voltam hülye, más helyre kellett volna mennem, és sz_opjanak...
-
Hát a baj az, hogy nekem például rengeteg fizetős és bevált pluginem van photoshop alá. Lightroom nem kell, soha nem használom, de a CRAW+PS kombó szerintem egyedülálló a piacon. Volt egy nehany hónapos próbám capture one vonalon is, a tetheringen felül nem találtam olyan nagyon kiemelkedően jónak. Igaz, ez lassan négy éve volt, biztosan fejlődött azóta a szoftver. Annyiból van szerencsém, hogy most jár le az éves előfizetésem, picit hamarabb megveszem kedvezményes áron még 1 évre, aztán jövőre kiderül. Egy normális csomagja volt ennek a cégnek, és azt is elkúrták. Ezzel veszíteni fognak, szvsz.
-
ANDROID???
addikt
Látom, hogy bonyolódik a dolog. Simán meg kellett volna vennem az elsőt ami hirtelen jónak tűnik, most meg már nézek mindent , mindne félét.
Hirdetnek egy FGP28A Go Plus Travel 40ért, arra kell egy fej ugye. Kezdek elveszni a részletekben..
7C vélemények (Allen D. Reinecke) -
ANDROID???
addikt
Még eszembe jutott olyan is, hogy a Carbon, ha borul / leejtem, könnyen reped vajon?
Tehát eleve az Aluban kellene gondolkozni?
Meg amellett, ok hogy nehéz, de nehezebben remeg is be gondolom.
A Befreegyanítomkisebbdekevésbémasszívminta190..
Szűkül az, akkor Manfrottó 190 / 7A. -
Tartok ettől a swabozástól, olyan kétbalkezes vagyok néha hogy az hihetetlen, úgyhogy marad a Nikon szerviz, jövőre. Csak szép kaland lesz ezért felutazni az ország másik végéből... D750-ben is biztos van por 4 éves korára, de olyan biztos nincs, ami normál képen látszana. Legalábbis szeretnék ebben az illúzióban megmaradni, úgyhogy azt nem lövöm be most...
-
Na, lefotóztam efsokkal egy fehér monitort, aztán rádolgoztam PS-sel kicsit, hogy látszódjon a porszem. Aztán rájöttem, hogy nem csak az van, amit a képeken is látok, hanem olyan a szenzor, mintha beleköptek volna. Esküszöm, nem is értem. Kültéren soha nem cserélek obit, beltérben se minden nap kétszer, és akkor is lefelé tartom a vázat és villámgyorsan cserélek. Mi a tökömtől lett ez így tele másfél év alatt? Mindezt úgy, hogy rendszeresen fújom szűrővel is ellátott körtével, és az automata tisztítás is be van kapcsolva a vázon.
-
ANDROID???
addikt
-
ANDROID???
addikt
Nem kell hama , elég volt az az egy ami volt, de az már nincs a portán
Még mindig nem tudom melyik az amiért adtál volna 45-öt is akár.
Igen azt látom, hogy 50 a start kb, de sajnos minden rohadt drága, a pénzünkhöz képest.
Szóval ár/értékben a Sirui teljesen rendben van, ha nem tévedek, végül is hogy csatos vagy csavaros az is mindegy ha a termék jó minőségű.
Ezt veszem ki az írásodból. Carbon vagy Alu, ha leragadok a traveler 7 típusnal?Amit linkeltél, az sem olcsóbb összességében, mert az egy noname cucc, ha nem tévedek.
Tetát jobb a béke és inkább az új állvány a tuti.? -
ANDROID???
addikt
7A vidéken használtan?
De csak jobb a C mert könnyebb, vagy nem?Azt láttam, de az meg q... nehéz.
Ezek a manfrottok jobbak annyival min sirui?Benro?
Beefree 25 még. Oké, de nem 35-45 ért, mert. Akkor cipekedek inkább.
A használt esetné hol a rizikó,. Mi az amire kifejezetten kell figyelni?
-
Neck
veterán
Ez 20 perc volt, nem 2 óra. Arra azért erős a 300 EUR - illetve önmagában nem, ha penge az eredmény, de azért ne egy APSC géppel, kitobival szarakodjunk, és digitális szemetet állítsunk elő... Sajnálom, hogy a pillanat meg elveszlik ugye.
#36102ph_5.5:
Mi vittük oda (az 1 napos) babát, nem volt kötelező. Volt beleegyező nyilatkozat, meg minden, full legálba fotózott. Amivel semmi baj nincs, csak azzal nem számoltam, hogy szar lesz, drágán. Ez meg nyilván csak utólag derül ki, amikor meglátod a képeket, és megmondják, mennyi az annyi. De nem a pénzt sajnálom a sztoriból, kifizettem már nagyobb szarságokra is több pénzt fotós hobbi alatt () , hanem az eredménnyel nem vagyok kibékülve.
-
ph_5.5
aktív tag
"Megszületett a második kisbabánk (Németo.-i kórház). Nem engedtek be fényképezőgépet egyáltalán. A "kórházi fotós" egy viharvert 700D-vel, 18-55-ös kitobival, vakuval csinált fotókat. Átküldte, megnéztem a vízjellel ellátott fotókat, egyáltalán nem vagyok elragadtatva az eredménytől, de nyilván ez az egyetlen "újszülött fotó", ami létezik a babáról. A nem vízjeles fotókért (~20 fotó, fele színes, fele ugyanaz FF) több százezer forintot kérnek. Nyilván kihasználja a "monopol helyzetét"."
Ennyi az általa leírt szöveg. Ebben hol szerepel az a rész hogy írásban hozzájárult a fotó elkészítéséhez? És eleve úgy kezdtem hogy nem ismerem a kinti jogszabályt, de ha eu kompatibilitás miatt változott nálunk... akkor esélyes hogy németben is hozzájárulás kell. És mivel a baba nem tud hozzájárulni, ott a törvényes képviselő első körben mindig az anya. Nem az apa. Ahogy itthon sem... (szülő 1, szülő 2. a hivatalos iratokon) -
ANDROID???
addikt
Ja bocs szóval lencse tisztító.
-
Köszi. Érdekes, mert a 220volt egyik cikke azt írja, MILC-en nem érdemes otthon nekiállni. Közben meg ma ismerős fotóstól azt hallottam ,hogy MILC-nél van UV védőréteg a szenzor felett, tehát még biztonságosabb is, mint tükrösön. Kissé zavbarba ejtő a dolog. Őszintén szólva elvinném szervizbe ezért, de vidékről egy plusz utazás. Safety first, ha van hivatalos Nikon szerviz, amit ajánlani lehet, sikítsatok!
"Mondjuk belevakuzhattál volna egy fehér semmibe szűk rekesszel "
Ha találok egy fehér semmit, meglesz! ;-D
-
-
-
p_adam
addikt
Ekcel tábla biztos a Sony-s eszköz lehet, hogy "nézd mennyivel többet tud"
De momentán annak is van értéke, ha egy kamerán nem olyan jó a kezelőfelület, kijelző, menürendszer, színek, stb. és pár év alatt ugyanannyi expoval sokkal lelakottabban fog kinézni, mint egy hasonló Canon. -
p_adam
addikt
Ezt a hozzászólást kevésbé tudom értelmezni.
Mindenhol vannak modellek, amit 'ki lehet nőni".
A7II is ilyen (volt sokáig, visszatekintve meglepően jól öregedett - az A7III színei pl. az én szememnek gyengébbek, mint amit az A7II tudott - bár főleg manuális optikákkal használtam, de így utólag elég jól teljesített), az RP ennél a gépnél dinamikában szolgáltatásban (IBIS) némileg gyengébb, AF-ben, ergonómiában viszont lényegesen jobb (részint mivel újabb)
A gyakorlatban adott dolgokra Mindkettő Jól használható - és már az sem igaz, hogy a Sony MILC rendszer olcsóbb/jobb, volna mint a Canon, nem lesz senki "átverve" azáltal, hogy egyik mellett dönt a másikkal szemben.
Ki tudja milyen indíttatásból el lehet kezdeni eltúlozni adott márkák felé, de ettől a csúsztatások egyátalán nem válnak "igazzá" semmilyen szinten. Peace -
Stauffenberg
nagyúr
Adobe-nál az is szívás, hogy amíg csak PS és/vagy LR kell, addig relatíve olcsó, évente 140 euró magassága, de amint kell bármi más is, például videót is vágnál vagy grafikai anyagokat tennél össze, akkor már csak a fullos csomag van, ami már évente 800+ euró és csak az új belépőknek van 30-40% kedvezmény (de még úgy sem kevés).
Apró tipp: Ha jön a lejárat, nyafogjatok az ügyfélszolgálatnak, hogy le akarjátok mondani és segítsenek benne. Hozzátok vágják újra a kedvezményes árat, hogy maradásra bírjanak. Ismerek olyan céget, ahol 30 db előfizetést akartak lemondani és 70% kedvezményt dobtak hozzájuk a következő 3 (értsd: HÁROM) évre, csak maradjanak. Ezen is látszik mennyire túlárazott hókuszpókusz az egész és simán rentábilis nekik töredék áron is, de ilyen amikor monopol helyzetben vagy és odáig vered fel az árakat, ahova csak nem szégyelled.
-
Stauffenberg
nagyúr
A Fujihoz járó ajándék Capture One egy nagyon jó cucc volt, sajnos már nem lehet berántani. De akinek van, az tudja még használni (bár újabb vázakat már nem hiszem, hogy támogat, de nem tudom biztosra).
Meg hát az "örökérvényű" licencről is annyit, hogy az Adobe is leállította a Lightroom 6-hoz tartozó aktiváló szervereket. Sem letölteni nem tudod a telepítőjét, sem pedig aktiválni a megvásárolt kulcsodat. Már csak azok mennek, amik fel vannak telepítve. Ha új gépre költözöl vagy újratelepíted az oprendszert, akkor örökre megy a levesbe az "örökérvényű" licenced.
Ha panaszkodsz nekik az ügyfélszolgálaton, akkor azzal elintéznek, hogy a licenc a tiéd marad jogilag, ami nettó manipulatív nárcisztikusság, mert ez technikailag ugyan igaz, de ők meg nem aktiválják a kulcsodat, így használni nem tudod a szoftvert, amiért fizettél.
Én azt mondom, hogy az ilyen cégekkel szemben zéró empátiám van, ha a szoftvereiket torrentezik, sőt mindenkit bátorítok rá, hogy tegyen így amíg belefér neki, hogy a felhős funkciók nyilván nem mennek. Minél előbb bedőlnek ezek az óriások, annál hamarabb tisztulhat a piac az ilyen férgektől, mint az Adobe. Az összes többi szoftvercég ezen a piacon egy 10%-os kis szeletbe visszaszorulva próbál boldogulni és inkább egymást próbálják ledarálni, mert az Adobe túlhatalmával szemben tehetetlenek.
-
TCr
veterán
Egyedül a generatív eltávolítás az, ami miatt rákattantam, mert a sima eltávolítással ellentétben az legalább jól működik. És igenis van, amikor jól jön, mert van az úgy, hogy hiába mozogsz a kompozícióhoz valami mindig belekerül, ami jó lenne, ha nem lenne ott.
A többi csiribiri (égboltcsere, meg kiskutyaf*sza) nem érdekelnek.És azért csavarodtam most rá erre, mert azt hittem, hogy 30k körül tényleg kapok egy lifetime licenszt, és emellé kapok egy "eyecandy-bb" felületet is.
De ezek szerint mégsem. -
Aaron14
őstag
Öhm, ez azért nem a klasszikus portré kategória.
Én egy sminkiskolában fotóztam beauty anyagokat. Ott tanultam meg, hogy minden tényezőnek spot-on-nak kell lennie egy jó képhez. Jó model, smink, fény és optika kell a szép végeredményhez.
Na meg persze a gyakorlat, hogy te is és a model is kényelmesen érezze magát a fotózás alatt, mert nincs annál kiábrándítóbb, mikor jó anyag is lehetett volna, de a befeszült arckifejezés totál tönkreteszi az egészet. -
Stauffenberg
nagyúr
Nézd meg ezt a Gerald Undone tesztet az S5-ről (tizenkét másikat is találsz azonnal ha egy nem elég). Rögtön az AF részhez ugrik a link.
Leesik az alany arcáról az AF, nem talál vissza oda, mégis megtalálja, majd eltekeri megint. Egyik másik gyártóval sem volt ennyire rettenetesen megbízhatatlan az AF.
Gerald is elmondja, hogy csodálatos gép, de az AF teljesen kiszámíthatatlan és nem tudsz rá hagyatkozni. Oké, te kézzel tekergeted, faszagyerek vagy. A többi gyártó gépeit is lehet kézzel tekergetni, miközben már hosszú évek óta ennél fényévekkel jobb AF-et tudnak, ami rengeteg szituációban jól jön.
Szerinted miért váltott PDAF-re a Panasonic ezután mégis? Mert nem volt semmi baj a DFD-vel? Egy évtizedig reszelték és mégis kukázták. Mindegy, én nem győzködlek tovább, abban hiszel amit akarsz. Olyan dolgokkal vitatkozol, amik amúgy a videós szakmában evidenciának számítanak.
-
Stauffenberg
nagyúr
Lehet félreérthető volt, de nem az A/B fókuszról beszéltem, amikor beállított távolságok között, beállított idő alatt átélez.
Gimbal, Fuji X-T3, Sigma 30mm f/1.4, végigcsináltam vele a forgatási napot cégnél úgy, hogy élesen tartja a középső fókuszmezőben lévő dolgokat. Lejjebb kell csavarni a fókuszálás sebességét és a reakcióidőt is, akkor nem rángat.
Panasonicon tengernyi kuka felvételem van, amikor simán eltévedt és azt sem tudta merre van előre, majd beállt egy majdnem éles, de valójában félrefókuszált állapotba és visszajelezte, hogy na most ő éles. De nem volt.
Az is gyakori volt, hogy körbekeretezte az ember arcát, hogy felismerte, de közben végig a háttér volt éles. Még az S5 tesztekben is visszaköszönt ez. PDAF kellett, hogy ezt megoldják, nem volt mese, tíz évig fűrészelték a DFD-t és nem lett sosem elég jó.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem tudok róla, hogy ezzel lenne tele, nem 2016-ot írunk már. Boldog-boldogtalan gimballal rohangál, próbálj meg rajta manuál fókuszálni. Narratív anyagnál van idő pepecselni a kézi pullal, de nem lóg bilibe a kezem, nem moziba forgatok. Ha ki kell menni a céghez PR cuccot felvenni vagy rendezvényt, akkor nincs erre idő.
Nem tudom milyen beállítást kérdezel, ez nem beállítás. Sima single AF mező, mutass rá egy objektumra, meg aztán egy másikra mondjuk kicsit hátrébb és nézd meg, hogyan élezi át a fókuszt videó alatt. De ne felejtsd el konfigurálni az AF-C beállításokat, ezzel vázanként órákat el lehet tapsolni arra, hogy a leginkább emlékeztessen a kézi pullra.
Sony és Fujifilm relációban most megmondom, hogy a Sony lesz a győztes, de nem is ez volt a felvetésem, hanem a DFD-s Panasonicok.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Átélezést meg ember csinálja"
Ó te jó ég. Inkább hagyjuk.
Majd rárakok egy wireless motoros focus pullert a gimbalra és hívok rá óradíjban egy embert, ha az ügyfél kifizeti. De nem fizeti.
Minden márka (PDAF-es Panasonicot is beleértve) meg tudja ugrani a feladatot, hogy A és B pont között át tudjon állni az AF szépen, vagy legalább laikusnak észrevétlen huntolással, de a követéssel sincs akkora gond ma már. A CDAF-es Panasonicok nem tudták, ezzel tele a szaksajtó, fórumok, Youtube. De legyen neked igazad.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Főleg mert megint nem tudjuk mit hasonlítsunk össze és állítsunk be, ha G9nél még mindenféle madár meg egyéb követése is van, egy átlag mozgó témát könnyebb vele megoldani az biztos, elve a variálható mezők és minták miatt."
Az X-T3-ban nincs objektum követés (amikor a témát kijelöli és követi át a képmezőn), de ezt ne keverjük össze azzal, hogy maga a fókusz mennyire marad rajta a témán. Nekem az 1 mezős és a 3x3 mezős AF-C esetén is messze sokkal jobb a követő mód, de joystick-al nekem kell a témán tartani, ez tény. Ahol viszont végképp mellbevágó a különbség az a videós AF (G80, G9, GH4, GH5 tapasztalatok alapján), nagyon sokszor fordult elő, hogy még álló témán is eltévedt a Panasonic és beállt mögé, majd közölte, hogy megvan és úgy hagyta a francba. De egy sima átélezést két álló téma között sem tud magabiztosan megcsinálni, gimbalon esélytelen használni.
Az újabb Fujifilm vázak FW problémája jól ismert. Sokan mennek vissza korábbi verzióra, mert valamit elbasztak a frissítésekkel.
-
p_adam
addikt
Én sem azt írtam hogy, nincs különbség. Nagyon is van.
Azt írtam, hogy azóta a konkrét Nikon D600/D800 pont óta - mert nyilván azokban papíron jobb szenzorok voltak, mint akkor Canonokban, és tényleg ugrások voltak az azoknál korábbi modellekhez képest (és ezekhez hasonló szenzorok még most is vannak új MILC gépekben, csak egyel újabb gen, BSI, cserébe zajosabb pixelekkel, sávosodás stb. mivel a szenzorral fókuszál a gép, ami szűkíti a különbségeket, vagy ha a régebbit rakják A7 Z5 stb. MILC-be, akkor nyilván némileg zajosabb lesz) nincs érezhető, kézzelfoghatóan nagy ugrás.És ez az adott reddit dpreview stb. topikokban más is megtapasztalta, aki azt feltétetlezte, hogy azért a sok pénzért, amit a Z8-ra áldozott a D800 után mennyivel jobb dinamikát meg ISO-t fog kapni. Kapott rengeteg más funkciót, ami kell-nem kell neki - de ezt nem igazán (inkább picit kevesebbet, de azért arra is ráfoghatjuk, hogy hasonlóan elhanyagolható, bár natív ISO 64-es gépet dual ISO-val natív ISO100 ellen nehezebb fair módon összevetni)
Ez szerintem így ebben a formában nem mondható, hogy olyan elcsúszott állítás volna és amíg nincs tényleg olyan gép, ami ebben tovább lép, akkor az intervallum is csak emelkedik tovább (azért a 61MP se mai szenzor már, szóval nem zárható ki, hogy a következő jobb lesz, bár lehet ezt a technológiai újítást is az AF-re még nagyobb felbontásra, vagy másra "költik" inkább).
Amennyiben "az ISO12800 az új ISO25600" ténylegesen elérkezik - na azt én javulásnak fogom tartani, mert hát ki ne fogadna el +1 dinamikát, vagy extra mélységélességet, záridőt stb. stb. ezt mindig lehet használni valamire. Ez tényleg ugrás lenne.
Használtak is ilyen kijelentéseket marketingesek, ami adott esetben igaz lehet attól függően, hogy mit hogyan hasonlítunk össze, de igazából ugyanolyan ferdítés, mint amikor egy sok megapixeles FF gépről azt állítják, hogy "medium format image quality" és bármi hasonlók. Ezeket vagy elhiszi valaki, vagy nem... -
p_adam
addikt
Z8: disappointed
Persze, mindenki szajkózza, hogy mennyivel használhatóbb kamera stb. ezt tudjuk.
De azt még ők is elismerik, hogy képminőségben (dinamika, ISO) nincs kézzelfogható előrelépés, sőt, kis kompromisszumot kell kötni. Meg használj denoise-t, másik szoftert, nem jól csinálod, stb. stb. - ezt talán a másiknál nem lehet ugyanúgy alkalmazni?Ergonómia ugyanez, aki a fotózást egyszerűen az alapok felől közelíti meg, nem pedig a technológia felől, annak nem nevezhető jobbnak egy mindenhogyan beállítható mindennel teleszórt gyorsabb, okosabb stb. kamera.
Asztrofotózáshoz se 120fps, se IBIS (Pentax-nál csináltak vele valamit, de nyilván nem ugyanaz, mint sokkal több képet összevonni), se AF stb. nem kell, csak nyers szenzor és optika teljesítmény. Utóbbiban valóban van kézzelfogható előny, persze nem ingyen, DSLR-re is gyártott a Zeiss ilyen szériát - de ez tényleg az volt, ami MILC bajonetthez tervezve sokkal jobban használható lett volna, a nagyfelbontású DSLR valóban tisztavirág életű korszak volt.
Most meg, amikor már vannak vázak, ahol ezeket jobban lehet fókuszálni, és lehet hozzájuk tervezni használhatóbb mérettel és súllyal, nem csinálnak kb. semmit...
Ehelyett jönnek Mekis kaja szintű extrém mértékú szoftveres torzítás korrekciót használó optikák, mint a Canon RF 24/1.4L vagy Sony 28-70 f/2.0 GM
Ok, csak ne ár alapján hívjuk L-nek vagy GM-nek - hanem minőség alapján).
Tudom, hogy egy csomó optika nem ilyen - csak itt se feltétlen ugrásszerű előrelépést látni mindenhol, inkább a tervezési filozófia változását, más előnyökkel és hátrányokkal. -
p_adam
addikt
Ha szeretnéd értelmezni a leírtakat, akkor tudod.
Nem javult érezhető módon a RAW képminőség, ha egyszer szinte ugyanazt az ISO-t és dinamikát lehet kihozni most, mint 12 éve (ok ISO 64 elérhető lett - de kb. a MILC-k esetében ez is egy zajosabb alapból lett meg pluszban).
Az hogy van 61MP 36 helyett, némileg több - de cserébe az ISO kicsit romlott, nem javult, szóval relatíve szűk az a tartomány, ahol ez ténylegesen jól kihasználható. (de fizetni eléggé keményen kell az optikákért, amik ezt elbírják)Szenzor méretet meg nyers teljesítmény szempontjából butaság összehasonlítani, pont az ellenkezője jellemző, rengetegen hajlandóak még jobban visszamenni a kisebb méretért cserébe. De ez is az mutatja, hogy a képminőség, azaz a végeredmény, ami azért csak a legfontosabb dolog kéne, hogy legyen - már eddig is elengedő volt.
A szín egyébként romlott (egyébként azért, mert sokkal nagyobb mértékű az interpoláció, mint régebben), bár sokan szemet hunynak felette -
philoxenia
MODERÁTOR
-
Egyébként mennyi most a reális ára a D750-nek, olyan 38 ezer expóval, kiváló állapottal? Tudom, hogy van beárazós topik, de ott néha nagyon vad számokat látok. Most van fenn aprón egy Z6II, 400 ezer forintért... Ez olyan szinten áraz már be (vagy inkább le) minden tükröst, hogy az hihetetlen.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Attól is függ, hogy mire használod a képeket. Templombelsőben a telefon volt a legjobb bizonyos méretig. Ha azt a szoftvert rá lehetne tenni a GX9-emre, ami a Mate20X5G-n van... Persze nyilván kéne mellé a proci meg a 8 giga memória is... Ugye az obi a szenzor gyengébb, viszont a kezelése sokkal könnyebb a telefonnak. A GX9 menüjében még mindig eltévedek 4 év után is. Persze, van, hogy hónapokig nincs a kezemben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen videókártyát?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- MIUI / HyperOS topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B550M R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3080TI 12GB ZALMAN I3 NEO GIGABYTE 850W
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-G5 I 8GB I 128SSD I 12,5" Foltos FHD Touch I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! HP EliteBook 845 G9 - Ryzen 5 6650U I 16GB I 512SSD I 14,1" Touch I Cam I W11 I NBD Gari!
- HP Victus 15-fb1002AX - 15,6"FHD IPS - Ryzen 5 7535HS - 8GB - 512GB SSD - RTX 2050 - Win11