- iPhone topik
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Listázzák az olaszok a Redmi 15C-t
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- A Z Fold7, vagy a Magic V5 a vékonyabb valójában?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
Aktív témák
-
Dare2Live
félisten
eegen, bazi éles tud lenni, mindenhol, mindenütt.
de 2.8on ha közel van a fényképezendő tárgy (pl0.5-1.5m) vmi irdatlanul belehets sz*ni a görbülési ''élesség változását'' vagy tudomisén miez. Középen éles de széleken.... hameg kompenzáom(ld alsó sarkok), mint láthatóakkor szélén is borotvaél.
Mondjuk llítólag nikor/canon 17-55 2.8 se különb.... együtt kell vele élni csak azért bosszantó, hogyha közel van a fényképezendő tárgy és széleken is fontos az élesség akkor lekell rekeszelni 5.6/8ra..
CAra absz nemhajlamos legalábbis égfotozás erdőben alkalmával érezhetően jobban teljesít mint a 70-300vr.
17en torzít úgy rendesen ott korrigálni kell 20fölött gyak észrevehetetlen.
www.tera.atw.hu a link ezt fogom bővítgetni.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
ThufirHawat
senior tag
Ami tetszett benne (csak hogy pozitív legyek): kontrasztos kép, telített színek, masszív mint egy tank, JÓ KUPAK!!!!!!, fix fényerő, jó napellenző, szép úgy ahogy van.
Ami meg nem: iszonyat erős a CA (erre a hibára nekem elég magasan van az ingerküszöböm, de még 20-25%-on is látszott, az meg már durva), összességében életlenebb mint a Canon (bár nem rossz!), elég érezhetően torzít, ostosba AF/MF kapcsolás EOS-ra.
Egyébként semmi igazán nagy gáz nincs vele, a Canon jobb (kicsivel), de drágább is (sokkal). Megfontolás. pénztárca, feleség kérdése az egész...
A 10mm vs. 12mm különbség viszont nagyon jelentős. A 22mm vs. 24mm nem annyira. Ez is megfontolandó... USM, FTM szintén (bár a Tokina is nagyon gyors). Tokina EF bajonettes (felmegy 10D-re is), nem használja ki a rövidebb hátsó fókusztáv kínálta ziccert. (Lehet, hogy ezért is gyengébb kicsivel...).
SLR vázakhoz szívás szuper nagylátót tervezni. Ha jót akarsz, vegyél Leica-t. -
MLaca
őstag
ha majd lesz normális időjárás (mert ugye kimaradt a tél, de még nincs tavasz sem), akkor lesznek a képek. a 14/2.8L ritka sz@r képminőséget produkál ritka magas áron (drágább, mint a 85/1.2L II), így az igazából csak akkor kellene, ha valaki ajándékba adná, mert pénzt én tuti nem adnék érte.
-
orbano
félisten
most kezdem, semmim nincs
olyan 100-130 lenne a reális, de 200-ig hajlandó vagyok elmenni (max amíg spórolok, elvagyok kitobival).
Amiket fontosnak tartok (megfelelő kompromisszumokkal persze):
jó minőségű, tartós kivitel
nagy fényerő
esetleg macro
Használt cuccok is szóba jöhetnek nálam, akár e-bayes rendelés, akármire nyitott vagyok, ha cserébe minőséget kapok -
orbano
félisten
mit ajánlanál helyette?
Amiken gondokodom:
Sigma
17-70 DC Macro (bajom a fényerő)
18-50/2.8 Macro (azt mondják elég lágy nyitva)
24-60/2.8 (nem nagyon találtam infót)
24-70/2.8-t vett a barátom, de nekem nagyon nem jött be (MF álítás nagyon trágya nekem, illetve a zoomgyűrű szorul és rossz helyen is van). No meg ez sem kicsi -
ThufirHawat
senior tag
Természetesen. De a széle is pont ilyen, már amennyire ugye az APS-C-s képszél az képszél. A szélekről igazából azért nem merek feltenni semmit, mert nem találtam még ki egzakt módját annak, hogy teljesen párhuzamba állítsam a szenzort és a teszt tárgyát. (Az, hogy mindegyik AF pont világít közel sem pontos. Sajna...)
[Szerkesztve] -
Dtomi
őstag
Miért sokrétűbb a felhasználása? ezt nem értem. az egyik 50nél kezdődik a másik 70nél viszont ha 2x-es konvertert használsz akkor már 140mm viszont még mindíg csak 400
a 100-300 at meg végképp nem értem, hogy miért írtad alternatívaként hiszen drágább mint a bigma a konverterrel és akkor már a kezdő fényerő is 5.6 és a két kép közti különbség teljesen elhanyagolható lesz. -
j.bravo
addikt
Hmm, lehet h keverem, abban az időben bőszen kerestem 7D/5D vázat, és közben páran meg akartak téríteni 350d felé... szóval lehet h a Minolta MD és a jelenlegi bajonett közötti adapterrel keverem? Ez esetben bocsi
Más:
tudom, egyik se a nonpluszultra, de pillanatnyilag ezek lennének többé-kevésbé elérhetők. [BMelyiket választanátok az alábbi telék közül?
a) Nikon 55-200mm F4 - 5.6 G AF-S IF ED, DX (használt, de megkímélt, 35k mínusz kicsi alkuért megkaphatnám)
b) Nikon 70-300mm F4 - 5.6 G AF (esetleg ugyanez D-sben, bár nem tudom ér-e a D annyit hogy több mint duplájába kerüljön tőle az obi: 45k kontra 103k a digitcamnél)
c) Sigma 70-300mm F4 - 5.6 APO DG MACRO
d) egyéb (legalább 200-as vég lenne jó, de nagyon pöpec és mégis pofátlanul olcsó darab esetén mondjuk 135-150mm még OK lehet).
Ja, a pénz sajnos számít. A fenti D-s obi igazából már csak használtan férne bele.
D50-hez, táncversenyt és egyebeket fotózni (jó esetben egy sb-600-zal megtoldva), na meg persze ha visszajön a jobb idő, akkor a zöldben ami él és mozog... -
hali01
őstag
Hát ez is egy szép darab.Ennyi pénzér sztem megbocsátható ha némi utómunkára szorul a kép.
Holnap kipróbálom szűkebb rekesszel is,mert aztmonják,h 8-nál már jó.
A Sonnarnak pedig kicsit jopbbnak kell lenni,drágábban is adják.
Egyébként nem lehet egy nagy összeg elvinni egy szakihoz aki rendbeteszi -
ThufirHawat
senior tag
A Tamron-t eléggé lehúzták több komolynak tűnő tesztben is. Tudom, hogy 2006-2007 legjobb consumer optikája lett, de akkor is... Állítólag az éleség ''síkja'' nagyon gömbszerű, így 2.8-on életlenek a képszélek. Nem nagyon sikerült megismételniük a 28-75/2.8-asnál bemutatott optikai minőséget (BTW: az is egy ajánlott darab, és még nem is túl drága).
-
ThufirHawat
senior tag
Hát igen, Százbolha ügyesen észrevette, a nagylátók problémáját...
Sajna a gond forrása a film és a szenzorok eltérő karakterisztikája. Amíg a filmnek teljesen mindegy, hogy a fény milyen irányből éri, addig a szenzoroknak nem. Azok azt szeretik, ha merőlegesen esik rájuk. A nagylátok pedig jellemzően jókora beesési szögben vetítik a képet a szenzorra, kivéve ha eleve digitálisra tervezték őket. Így egy filmre tökéletes nagylátószügő objektív (pl: Flektogon 20/2.8) pocsék képet ad digi vázon. -
hali01
őstag
Szivesen.
Nem használtam emulátort mert sztem felesleges és drága.Valóban néhány helyen arrébb csúszott az élesség de ezek csak amolyan hipp-hopp tesztek állvány nélkül.
Asszem ezeknél rekeszelőválasztást használtam és nullára tettem de többnyire el szoktam huzni minuszba az expot mert sokszor fölé mér.
Én ezek utánn szeretnék egy kisebb sorozetot ezekből összevásárolni.
Egy 135/2.8-at egy 200/4-et és egy 300/4-et.Van M42-es kétszerezőm és így már sztem el lehet lenni.Tipusból Pentacon vagy Sonnar lehet de ahogy néztem azt a jupitert,az is nagyon jó.Sőt!
Ami viszont zavart és még szokni kell az a fókuszálás.3km-t kell csavarni a két végpont között.Így ezekkel nehéz egy váratlan pillanat elkapása ha éppen a másik végéig kell gyorsan csavarni. -
hali01
őstag
Nekem egyenlőre csak kettő manuális van.
Az egyiket egy azenitről csavartam le,egy Helios 44M-4 58/f2 szeméjében.
Van hozzá közgyűrű sorom meg kétszerezőm.Ezzel makrózok.
A másik egy Opteka 500/f8. T2-es menettel.Ehez is van kétszerező.
Az utóbbit valszeg lefogom cserélni egy rövidebbre mert 10 méter a közelpontja és az sok ahoz amit egy fotós ismerőssel tervezünk.Viszont holdat nagyszerűen lehet vele fotózni
Tervbe van még néhány menetes kukker vétele.
Szeretnék egy 300/4-et (Opteka helyett) és egy 200/4-et.Ezekből Pentacon vagy Zeis Sonnar jöhet szóba.
[Szerkesztve] -
pacorro
aktív tag
Válaszolok én is, mert megszólítva érzem magamat.
A Minolta 7D egy baromira eltalált váz, ebben az árkategóriában szerintem a legjobb.
Nem feltétlenül tudásra, hanem úgy összességében. Fogás, kényelem, kezelés, minden.
Ha a pro vázakat nem számítjuk (amik jóval drágábbak), akkor gyakorlatilag nem sok olyan váz van, amire lecserélném. A Nikon D200 tetszett még, de az összes többi kevésbé szimpatikus.
Canonból 1Ds mark2-őt, 5D-t (az érzékelő miatt), 1D mark2-őt, Nikon D2x-et elfogadnék a helyébe, de ezek drágábbak. Meg le kéne cserélnem az objektíveket. -
j.bravo
addikt
Is-is.
Pro:
- Megszoktam a Minolta filozófiát.
- Van már egy (igaz kicsi) Minolta vakum, illetve Sandisk Ultra II CF-em (a többi kinézett modellhez SD kéne), illetve otthon (sokáig) barkácsolt de tökéletesen működő távkioldóm is.
- Jobban kézreáll mint bármelyik, irtó kényelmes és élvezetes vele fotózni, a menübe szinte soha sem kell bóklászni, mindenre van gomb.
- Vázba integrált képstabi (persze nem csodaszer, Canon IS vagy Nikon VR lehet hogy hatékonyabb de azt obinként kifizeted, ezt meg csak egyszer). Van Pentaxban is, de az meg zajosabb és bár kézre áll, annyira nem mint ez.
Kontra:
- Rizikó a beszerzéssel illetve a garival
- Rizikó hogy előjön a back-focus típushiba (és akkor ld. egy sorral feljebb)
- cseppet zajosabb mint a Nikon d50 vagy a Canon vonal (de még tök jó, szerintem). -
j.bravo
addikt
Sajna nemtom, mert a gyári jpegről hamar leszoktam, átálltam raw-ra a pepecselés ellenére is. Egyébként a Minolta A sorozattal kapcsolatban sokáig vita tárgya volt hogy ''nem elég éles'' meg hogy ''fakók a színek'' - mondták ezt persze szappantartó tulajok, akik megszokták hogy a gépükben a gyári default szaturáció illetve élesítés eléggé fel van tolva.
A linkelt képet tudja a a fene, már olyan régen nincs nálam hogy nem is emlékszemBevallom nem is jutott volna eszembe ezt így lefotózni.
Egyébként csekély számú kivételtől eltekintve a részletgazdagsággal elégedett voltam (igaz raw-ban használtam), a zajjal volt bajom néha.
Ellenben kézbe venni a 350D-t az A1 után olyan élmény, amitől az embernek (szinte) sírva fakadni támad kedve.
Jól sejtem hogy arra szeretnél utalni, hogy ezt a részletgazdagságot (bár meggyőződésem, hogy a pixinfo-s tesztképeknél jobbakat is lehetett lőni vele) elérem kitobival is? Mert ha igen, akkor kezdetnek valószínűleg jól elleszek a kittel (vagy duplakittel) is.
[Szerkesztve] -
pacorro
aktív tag
A fényképezés során sok mindenen lehet spórolni, de a jó minőségű objektíven nem. Ennek fényében szintén nem drága a 17-50 (már ha tényleg olyan jó a képe).
Azonban mindez mit sem számít, mert nem ettől lesz jó egy kép, de néha jó az ilyen technikai dolgokon elmélkedni.
Így van. -
sszever
őstag
5D + 17-40 jobb és szebb képet ad, mint 24-105-el.
Ha a 17-40-nél a CA-ra gondolsz, akkor azt lehet nem csak FF gépen is produkálni, persze megfelelő viszonyok mellett
Volt szerencsém kipróbálni a 17-40-est több gépen is, és FF-is igen szép képet ad, főleg ha ismered, és tudod megfelelően használni.
A 24-105-öst csak azért hoztam szóba, mert szép nagy az átfogása (ugyan kompromisszumokkal jár, de nagyon jól letalált obi!), fix fényerő, és IS sokszor képes tényleg segíteni, többször mint F2,8 (én sem hittem, míg nem tapasztalhattam saját bőrön).
S ha tényleg akarsz nagylátószöget, veszel mellé egy 12-24-et, vagy 10-22 vagy valami hasonló átfogásút, mert ebből is van szerencsére választék.
A 17-24 közötti különbség pedig sok esetben kompenzálható. (persze van mikor nem). -
sszever
őstag
De ettől függetlenül ne hanyagoljuk l az IS-t ami gyengébb fényviszonyok mellett jó szolgálatot tesz.
Ultra nagy látószö pedig úgy is egy másik obit igényel, mert cropos gépen a 17-es kezdő sem igazán nevezhető nagy látőszögnek.
De ahogy mondtam, hosszú távon biztosan jó választás. Természetesen figyelembe kell venni, ki mit engedhet meg magának, ki mit szeret / szeretne. Ki mihez ragaszkodik, és ki mit tervez a jövőben.
(én személy szerint kifejezetten nem veszek már crop-os obikat, hanem csak jóminőségű FF obikat, mert tervezem, hogy belátható időn belül, mondjuk 2-3 év, FF gépre váltok) -
pitman
őstag
-
sszever
őstag
pl. Full frame miatt is, de akár azért is, mert az említett Canon obi az IS-ével, az átfogásával, felépítésével elég megbízható obi.
Későbbiekben ha szükségszerű, használtan is jobban eladható (szerintem értékállób)
Fog még lejebb menni az 5D ára is, használtan főleg, s ki tudja, mit hoz a jövő... -
leewi
aktív tag
az össz gond csupán hogy (gondolom én) régebbi darabok s mint olyan nem nagyon lelni blőlük..na meg persze nem is néztem át az egész ebay-os kínálatot..
meg aztán ott minden olcsóbb is..
a birtokomban vannak és kíváncsi lennék az értékükre esetleges megválás esetén..s gondoltam itt vannak hozábbértők és egy tol-ig árat tudnának mondani..
így tehát továbbra is fenáll a kérdésem.. -
Damage
senior tag
A Canon legolcsóbb fix teléje a 400mm-es F5.6 L. Magyarországon nem találtam eladó példányt, kint 300 ezer Ft fölött van. 500mm-esek már 2 millió Ft körül vannak.
Sigma 50-500, 175-500 stb már 300 ezer alatt kapható.
Annyi a baj, hogy nekem erre most nincs ennyi pénzem. Tisztában vagyok vele, hogy közel se hozzák az elvárható minőséget, de nemrég láttam pl 25 ezer Ft-ért egy 700-1500 mm-es M42-es obit. Voltak mellette tesztképek és elég korrekt volt a képe a gyújtótávolság és az árához képest. Ezért érdekelnének efféle megoldások. Egy 500-600 mm körülinek (mégjobb lenne, ha fix lenne), gondolom sokkal korrektebb képe lehet. Főleg, ha nem zoom-os. Az se érdekel, ha fix blendés.
Aktív témák
Hirdetés
- Apple MacBook
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Egy gyártási hiba miatt nem bootolhatnak bizonyos Minisforum PC-k
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Óra topik
- intecpc: Miért érdemes felújított laptopot vagy számítógépet választani?
- Futás, futópályák
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- HTPC (házimozi PC) topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI H510M i5 10500 32GB DDR4 960GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA ADATA 600W
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad L14 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 PRO 1TB fekete játékkonzol extra játékokkal garanciával hibátlan
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix G731GU Gamer Noti! I7 9750H / GTX 1660TI / 16GB D4 / 512 SSD
- BESZÁMÍTÁS! HP Victus 16-D0655NG notebook - i5 10400H 16GB DDR4 512GB+1TB SSD RTX 3060 6GB WIN10
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest