- iPhone topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat jelent
- Magisk
- HMD Skyline - jó szerelés
- Ez össze van rakva - Segway Ninebot F3 Pro
- Fotók, videók mobillal
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Aktív témák
-
Dtomi
őstag
Igen??? Ilyen tapasztalatok vannak??? Szerintem a legprofibb és legkedvesebb kiszolgálás itt van az összes boltaban amiben eddíg megfordultam ja + a TM es srac
kb 2órán keresztül szedték elő nekem a handstrappeket a westendben vagy 20db-ot és abból feltettem vagy 10et a gépre úgy, hogy már bezárták az üzletet 10perce és végülis 12e-t fizettem uh nem is egy nagy összeget hagytam ott. A végén még miután +vettem még mutatott az eladó egy nakbakasztó szettet úgy, hogy 2kollégája már átöltözve várta hogy lépjek már...
Mellesleg itt akármilyen kis szirszart akarsz venni 100, hogy van náluk nem kell rendelgetni.
TM nél vettem a bigmát anno hongkongból jött ha jól tudom akkor még 250volt ha jól emléxem 1hét alatt itt volt. úgy hogy akkor az országban se lehetett kapni a hama nagyker a sigma hivatalos importőre 1-2 ónapot mondott. -
Dtomi
őstag
Már 1000* megígértem, hogy csinálok vele egy rendes tesztet.... volt is csak sajnos elkeveredett. De sajnos az elmúlt 2 hónapot gyakori, sűrű, és megszakításmentes pénzkereséssel töltöttem uh nem sok időm van ilyenekre. De elmondhatom, hogy a legjobb obi amit a kezemben fogtam eddíg életemben. csináltam már az L es verzióval is 1 pár képet. Nagyon jó az AF nagyon gyors, és pontos. nekem tetszik a MF kapcsolás is. 24mm en a legnagyobb az obi 70en összemegy
amúgy egy igen tekintéjt parancsoló nagyobbacska darabocska objektív még 30Dn grippel se semmi a mérete pedig megszoktam a bigma méretét látványilag. gyönyörű színeket rajzol. f2.8 nekem kicsit lágy de a 2.8at végig tudja és ha a kettőnyóchoz alacsony ISO érték tartozik minimális élesítéssel tűélessé varázsolható ott is, ez főleg portrénál jó nagyon ahol van fény de kell a mosott háttér. Egyébként mindíg lerekeszelem legalább 5.6-ra ott már senki nem állapítja meg, hogy 320ezres L es 28-70 vagy a sigma ex. Használtam a tamron 28-75 öt is Badboy forumtársét valóban jobb a képe és egy nagyon kellemes darab de nekem sok volt a 28as kezdő és ha a két obit egymás mellé tettem bizony a sigma szerelem első látásra.
-
Dtomi
őstag
Azért ennyire ne oktass ki légyszives, hogy mi is a portré valójában
Ha az a célod, hogy (természetes) környezetével együtt mutasd be
Főleg ne egy ilyen mondat után. Portrénál nincs trermészetes környezet de a legjobb ha háttér se nagyon van.
Fotós tippek: Portré fotózás
Nem kell profi fotósnak lenni ahhoz, hogy jó portréfelvételt készítsünk. Elég, ha odafigylünk pár apró részletre a család, barátok, vagy modellek fényképezésénél. Nem kell hozzá drága csúcs modell, elég egy kompakt fényképezögép is. Senkinek sem árt, ha megfogadja a szakavatottak tanácsát, hogy hogyan lehet a felvétel igazán jó. Mire kell odafigyelnem?
Kezdjük talán a három legfontosabb alapelvvel.
Téma - Határozzuk meg, hogy mi a fotó témája?
Kiemelés - Körvonalazzuk a témát, jól elhatárolva a környezettöl.
Egyszerüsítés - Egyszerüsítsük a kompozíciót, hogy semmi ne vonja el a figyelmet a témáról.
Ahhoz, hogy igazán jó képet készítsünk vizsgáljuk meg ezt a három alapelvet részletesebben. Ne hanyagoljuk el az apró fogások fontosságát. Még exponálás elött választ kell találnunk az alapelvekben feltett kérdésekre.
1. Mi a témám?
A téma az a személy, akit le szeretnénk fotózni. Ez a válasz így túl egyszerü lenne, úgyhogy ássunk kicsit mélyebbre! A téma nem csupán egy személy, hanem egy hangulat, egy számunkra fontos érzés, amivel szeretnék megtölteni ezt a felvételt és amit viszont szeretnénk látni az elkészült fényképen is. Fontos, hogy a modell is részt vállaljon a felvétel elkészítésében, legyen nyugodt és ellazult, próbáljon meg tökéletesnek mutatkozni, hogy a legelönyösebb arcát örökíthessük meg.
2. Hogyan helyezzük a témát a figyelem középpontjába?
A legjobb, ha a felvételezett személy teljesen a kép központjában áll, a fej és a vállak töltsék ki teljesen a keretet. Meg kell találnunk a megfelelö távolságot a kamera és a modell között. Kísérletezzünk a különbözö beállításokkal, koncentráljunk a témára. A képen pontosan az a beállítás lesz látható, amit a keresöben látunk. Alkossuk meg a kompozíciót. Ajánlott portré felvételezéshez a közepes tele zoom használata 85mm-135mm között, minél nagyobb fényerövel.
3. Hogyan egyszerüsítsem le a témát?
Ha megvan a téma és a beállítás, vizsgáljuk meg a hátteret. Ezt a nagyon fontos lépést sok amatör fotós hagyja figyelmen kívül. Ne higgyük azt, hogy a jó portré elkészítése izgalmas hátteret kíván. Gyakran láthatunk a modell mögött különbözö ''kallódó'' tárgyrészleteket, fákat, ablakkeretet, egy belógó szekrényajtót. A válasz: Távolítsuk el a zavaró tényezöket! Törekedjünk egyszerü, lehetöleg pasztelles háttér kialakítására. Válasszunk egy sima falfelületet, vagy akasszunk fel egy egyszínü anyagdarabot a modell mögé. Kerüljük a csíkos, kockás vagy nagymintás háttereket!
Ezzel a három alapelvvel a fejünkben már igazán jó esélyekkel indulunk a tökéletes portré elkészítéséhez! Van azonban még egy rendkívül fontos tennivaló: fel kell készíteni a modellt a fotózásra!
Fontos, hogy a felvételezett személy jól érezze magát a börében. A kamera közelsége gyakran gátlásokat okoz, amelyeket nem mindig könnyü leküzdeni. A modell viseljen valami számára elönyös öltözéket, a haja legyen rendezett. Akár alkalmazzon egy jó sminket az arcán. Érezze magát szépnek és izgalmasnak és erröl gyözzük is meg Öt. Adhatunk akár mi is öltözködési tanácsokat, szem elött tartva azt, hogy mi mutatna legjobban a képen és mi áll legjobban a modellnek. Mivel a portrén a figyelem középpontján az ARC és a KIFEJEZÉS áll, válasszunk inkább minél sötétebb öltözéket. Általában jobb a hosszú ujjú felsörész, mint a rövid. Figyeljünk a nyakra is, egyes hölgyeknek kifejezetten elönyös a garbó, másoknak a széles gallér. Ha megfelelö az öltözék és egyszerü a háttér, akkor sokkal könnyebb dolgunk van, hiszen csak a témára kell koncentrálnunk. Még egy tipp a színre vonatkozóan: Ha a modell szeme világoskék vagy zöld, válasszunk ugyanilyen színü felsöruházatot! Ezzel jobban kiemelhetjük a szemeket! Ha olyan hölgymodellröl van szó, aki élénkpiros rúzst használ, ajánlott a hasonló színü pulóver vagy blúz viselete. Minden esetben figyeljünk arra, hogy a háttérszín és a modell öltözete illeszkedjen egymáshoz. Keresse a harmóniát és ne a kontrasztot!
Most Ön és a modell készen állnak a fotózáshoz. Használjon nagy fényérzékenységü filmet - szabadtéri fényképezéshez 200, zárt helységben ISO 400-as film ajánlott. Ilyen filmérzékenységgel ugyanúgy készíthet vakuval vagy akár anélkül kiváló felvételeket. Vakuval történö fotózáshoz állítsa a modellt pár lépéssel a háttér elé, hogy csökkentse a háttér árnyékát.
A legtöbb portré inkább függöleges, mint vízszintes kameraállásból készül - így nagyobb hangsúlyt fektethetünk a témára és kevesebbet a környezetre.
A legutolsó lépés: Folyamatosan figyeljünk arra, hogy a modell nyugodt maradjon és természetesen hasson a kamerával szemben. Ha lehet, ültessük Öt székre. Amennyiben áll, kérjük meg, hogy forduljon kissé oldalra, majd fordítsuk a vállát és a fejét a kamerával szembe. Ettöl még finomabb lesz a beállítás. Sokan görcsösen állnak a kamera elött. Kérjük meg, hogy engedje le a vállait, vegyen mély lélegzetet, nyalja meg a száját és maradjon nyugodt és természetes. Ne bíztassuk nagy mosolyra, mert ez a legtöbb esetben kényszeredett lesz. Ezzel szemben bíztassuk, hogy egy kicsit mosolyogjon, vagy sugározzon mosolyt a szemével. Ez inkább vezet lenyügözö eredményhez.
Ha a modell áll, gondoskodjunk arról, hogy fogjon valamit a kezében. A kezek állása gyakran elronthatja az egész beállítást. Foglalja le a kezeket, adjon a modellnek egy könyvet, virágot vagy bármilyen kisebb tárgyat.
Fordítsunk különös figyelmet arra, hogy a kép igazán jól sikerüljön. Szánjunk rá idöt és löjünk el akár több tekercs filmet, észre fogjuk venni, hogy lesz modell, aki egyre nyugodtabb és lazább egy kis idö után, ahogy megszokja a kamera jelenlétét.
Jó portré fotózást!
Örülök ha ezzel segíteni tudtam valakinek nem mondtam hogy 50mm es obival nem lehet portrézni mert van mikor nincs rá lehetőség mert e tér nem enged 85-100mm-t
De az 50mm az nem portré tele. Aps-c n elfogadható ha nincs más.... -
Dtomi
őstag
válasz
Hydra SR #4881 üzenetére
Persze 50mm es fokusztávon 1.8 on jól mossa a hátteret és talán még az arcon is látni valamit csak ugye 1.8 on azért elég lágy képe van 4 nél viszont már elég nagy a mélységélesség. Viszont a 85 1.8 nak f4 en is elég kevés a mélységélesség az pl egy tipikus portré obi. Az 50 1.8 inkább egy jó kis mindenevő megoldás jó fényerővel.
-
Dtomi
őstag
Nekem volt egy nagyon jó kis tesztsorozatom ''saját'' 24-70-ről de valahova elkeveredett. + Volt a kezem alatt a tamron is [link] annak szebb talán egy kicsit a rajza mint a sigmának de a 45mm es kezdő miatt nem volt egy kedvenc, és nekem a sigma mellett olyan kis gagyi volt. 24-70 re ha valaki kíváncsi akkor szívesen dobok egy minitesztet
-
-
Dtomi
őstag
válasz
Hydra SR #4814 üzenetére
A tüköribjektívek a tükrötávcsövekből alakultak ki, igazából megfigyelésre csillagászatban használnak ilyen tükörtávcsöveket. Fotózásra használni inkább költséghatékony mint jó. Nehéz lencsék helyett tükröktet használ a fókusztáv hosszabbítására. Álltalában rossz fényerejűek. Nappali fényben telének használini azért nem jó mert a bokeh képen kis körök-gyűrűk jelennek meg. ezenkívül nagyon kis súlya/rossz fényerő nagyon megnehezíti vele a fotózást csak nappali jó fényviszonyok mellett vagy magas ISO-val tudod ''fixálni'' igazán a gépet. Inkább asztrofotózásra lehet őket használni mint nagytelének.
-
Dtomi
őstag
válasz
Dare2Live #4804 üzenetére
A sorozatteszteket ISO100-on legjobb JPG, RAW felbontásban tesztelik a sebesség amit leírnak fps-be az fix nem változhat kell hogy tudja a 3fpst, maximum a pufferméret változhat tehát a sorozat hossza. Semmi köze a sorozat sebességéhez semminek kivéve a zársebességet, mivel pufferben tárolja, dolgozza fel a gép az adatokat. Tehát valami ott se stimmel.
-
Dtomi
őstag
-
Dtomi
őstag
Nikkor AF 80-400mm f/4.5-5.6 ED VR D Eladó Tökéletes hibátlan állapotban.
-
Dtomi
őstag
válasz
Hydra SR #4620 üzenetére
A legocsmányabb legfényigényesebb 2.8as zoom amit valaha használtam, kölcsönbe volt nálam 1*2* a gazdája 3hónapig használta és eladta sza é hu é F11en rajzol valahogy, kínszenvedés vele a pontos zoomolás a dupla gyűrű miatt, szerintem nem éri meg a kitobi helyett megvenni. [link] ja és nagyon drága a tudásához képest.
-
Dtomi
őstag
Én ezt használom, és imádom. canon 24-70L -et próbáltam még nekem abszolut nem éri meg az árkülönbözetet. 24-135 volt nálam egy ideig még, az egy kalap, ehhez képest, Tamron AF 28-75mm f/2.8 SP XR Di LD szebb a képe de nekem sok volt a 28 kezdő azért nem tetszett. sokan 17-70et vesznak helyette az egy használhatóbb átlagos zoom. viszont a 24-70 et ha kézbe fogod és használod egy ideig eszedbe nem jut lecserélni. Nekem nagyon bejött.
-
Dtomi
őstag
Itt egy nagyon jó cikk madarászni vágyóknak! Drága cikk.. csak fanatikusok olvassák.
[link] -
Dtomi
őstag
Nekem is volt egy kis vacila de sokat tanultam a dologból. Mondjuk miután ellopták a 7D-met előbb volt obim mint vázam. Nekem mindenképpen nagytelére volt szükségem 300mm alatt szóba se jöhetett semmi. viszont 3K-nál többet nem tudtam telére szánni. A létező összes obit favorizálta mindenki kivéve az 50-500at azt mindenki leugatta, hogy egy határ szar. Fogtam magam és elmentem (nem malackához) hanem egy hazai PROFI!! természetfotóshoz akinek a 600as fix teléje mellett véletlenül pont egy bigmája volt és nagyon elégedett volt a tudásával minden szinten, én vettem erre a bátorságot, hogy ha neki elég nekem is elég lesz. Azóta jókat derülök az összes fórumon mikor fikázzák, persze csak olyanok akik még életükben nem fogtak 100mm feletti obit. Senkire ne hallgass menny el és próbáld ki valahol fogd meg mindkettőt és amelyikre érzed hogy az kell neked azt vedd meg!!! + fogod a 70-200at a vázadon 1 percet sem fogsz tovább gondolkodni!!
-
Dtomi
őstag
Valóban... akkor mégroszabb a helyzet mert ugye akkor még a 300D D70 is csak ipari tanulmány volt mikor a D30ba már legtöbben zárat cseréltek... És a roszabb értékeléseket pedig most az elmúlt 1-2 évne kapta tehát a mostani gépekhez hasonlították
De ez csak duma tényleg elnéztem... de van benne igazság amit írtam. Egyébként ha kiátlagolják egymást, még akkor is csalóka eredmény a vége. -
Dtomi
őstag
Azért ezt a fredmirandát ahogy elnéztem nem kell annyira komolyan venni, ahogy beleolvasgattam vannak elég szívhezszóló értékelések. Úgy osztogatják az 1est meg a 10est ugyan arra a termékre mint a huzat. az oldal szerint a 30D a legroszabb canon termék, És dupla értékű objektíveket hasonlítják egymáshoz a hozzászólók. Ez komolytalan.
-
Dtomi
őstag
70-200 mindenképpen jobb vétel szerintem is mint az az IS csoda. Ezt már sokszor írtam de megin leírom, tapasztalataim szerint ha telével odakint vagy a terepen és már az IS re van szükséged mert csak azzal tudod azt a záridőt kitatrani, hogy még ne legyen alexpózva a kép akkor már olyan gyorsan változnak a fényviszonyok alkonyat felhő stb. Hogy egyszerűen nem lehet megvárni a témát míg az aktuális helyzetbe kerül. Tehát az esetek 95 százalákában lemaradsz a dologról, vagy nem lesz tökéletes a kép. Ezt kizárólag állatok fotózására írtam, nekem ez a tapasztalatom. Más esetben lehet hogy segít.
Nekem nem kell puhítaniMagától szokott nekem venni kisebb/nagyobb dolgokat
És a stúdiót is ő erőlteti
-
Dtomi
őstag
Most próbáltam nemrég stúdióban egy nikon 85 1.8 at d80 vázon hát nagyon megtetszett a kis portrétele. Gyorsan rákattantam a canon változatra de ennyit én nem tudok kifizetni érte, sajnos. De néztem a szerényebb fényerejű kollégáját az még beleférne. Jó hogy nem kocsmáztad el az árukat!! Valószínű most elég sárga lennél... ha csak nem Hennessy konyak vagy Don Perignon pezsgőtől másztál volna haza
-
Dtomi
őstag
válasz
csiga997 #4138 üzenetére
Nem kellett kitörölnöm mert ezt elolvastam de arról nem ír hogy hány darabot gyártottak belőle van e még a világon ilyen és estleg egy árat érdekességképpen.
Werttzui ''tényleg neked mien masinád van? tehetnél föligazán te is képeket '' ez tabutéma csigánál
[Szerkesztve] -
Dtomi
őstag
[link] Hehe valaki tudja mi ez??? És még a canon fix 1200 ra hittem, hogy nagyágyú...
-
Dtomi
őstag
válasz
csiga997 #4129 üzenetére
Elolvastam és sehol nem találtam a H3D ről infót hogy mikortól árusítják vagy kaphaó e egyáltalán. [link] viszont erről igen H3D 39ről még csak bejelentéseket hallani. És várható árat látni. Nem biztos, hogy jobban tudom.
Mindenesetre lényegen semmit nem változtat a gép neve mindkét gép 5-7 millió között mozog a legolcsóbb helyeken. Optiformnál-pálvölgyibe 15 lenne
-
Dtomi
őstag
Pacorro hát igen a 750ezer állványért 3 fejjel... na meg sok fixnek sincs semmi értelme 100mm-enként kb 7millióból jön ki egy reális fullos rendszer. De abba már minden megvan.
csiga az s-t minuszba szedem, de erre kár volt írni mundenki tudja miről beszéltem. a H2D 39 megapixeles hépe most egy éves kereken benm hinném hogy kifutó lenne. de valóban látni 6-7 milkába itthon is a sinar obit meg fogalmam sincs miért tette a distagonok közé de akkor csak egy distagont tegyünk rá az is 2 misi körül mocorog.
Orbano abszolut nem kéne nekem ilyen cucc ehhez kéne egy páncélterem és egy terepjáró. Ezekközül csak a 300-800 és a 85 1.2 IS USM L meg a terepjáró -
Dtomi
őstag
válasz
zsiga667 #4120 üzenetére
táska kata banana 150000
kártya 16GB Extreme III CompactFlash Card 200000
állvány ''GITZO állvány MANFROTTO HYDROSTATIC BALL HEAD REL.RCO + MANFROTTO 303PLUS VR szférikus panorámafej +MANFROTTO Fogaskerekes fej
'' 750000
fénymérő Sekonic L-758C 200000
háttértár JOBO GIGA VU PRO 40GB háttértár 220000
rendszer vaku Quantum Instruments 264000
gép 1DsMIIN 1700000
obi sigma 300-800 1610000
obi 600L 1550000
obi 500L 1155000
obi 400L 1452000
obi 300L 1000000
obi 70-200L f2.8 600000
obi 85 f1.2 L 500000
obi 50 F1.2L 500000
obi 14 f2.8 L 600000
obi 16-35mm f/2.8L USM 322000
Ez pontosan 12773000 vám nélkül
Hozzávetőlegesen
Hasselblad H2D 39 11000000HUF
Sinar 40mm f/4 2500000HUF
összesn 13500000 vám nélkül
[Szerkesztve] -
Dtomi
őstag
válasz
werttzui #4107 üzenetére
Hát nem tudom szerintem a Nikon úgy ahogy van sokkal jobb
És én canonos vagyok jah és sigmát veszek mert sztem jobb a sigma mint a canon ezért meg lehet kövezni vagy ki mit akar egyetlen olyan obit nem tudok mondani a canonnál ami kéne a sigma ellendarabja helyett talán a fix1200 és Canon EF 85mm f/1.2 USM L mert ezeknek nincs ellendarabjuk.
-
Dtomi
őstag
Ha sikerül leakasztani valahonnan egyet az nagyon nagy mázli. Nem hiszem, hogy magyarországon látott e már egyáltalán ilyet valaki. Egyébként nem egy nagy összeg 100-150e körül mozog de annyira nehéz használni és annyira specifikus, hogy nem ér ennyit. És nincs is túl sok.
-
Dtomi
őstag
Super rotator oh yeah [link]
[Szerkesztve] -
Dtomi
őstag
Nem a sima 2.8 at pont nem. De ha valaki nem vesz a közvetlen környezetemben nem is fogom
Mert 400 nál kisebb obit semelyik ismerősöm nem használ. kivéve a 120-300 de azt sajnos még nem volt alkalmam kipróbálni. Egyébként luxusnak tartom 300e-et kiadni a 70-200 f2.8 ért.
-
Dtomi
őstag
Azeket az obikat F4L IS F2.8 L IS maximum a kétszerező miatt lehet összehasonlítani
Mivel a F4L IS képminősége össze sem hasonlítható a 2.8assal. Mivel a 2.8 asnak olyan trágya képe van 2.8on a 4hez képest, hogy csak SOS be tekeri oda az ember. F4 en alakul, viszont az F4-es F4en helyből ugorja a kettőnyócat ugyanilyen rekesszel. ja és 1.4 szeres extenderrel ez 280mm és ugye itt már F4 a kezdő érték, és itt lép színre a sigma 100-300 aminek 300mm en F4 en 100* szebb képe van.
[link]
[link]
[link]
Örülök ha sikerült mindenkit összezavarniDe szerintem a 2.8 IS a legroszabb vétel az összes közül. Drága és nem hozza a képminőség az árát. a 100-300 sokkal olcsóbb jobb minőség mellett roszabb fényerővel. De a 120-300 tyhűűűű erről meg is feletkeztem töri a kanyont mint a vizes ropit.
-
Dtomi
őstag
-
Dtomi
őstag
-
Dtomi
őstag
Naszóval a Digitálisra optimalizálás két dolot takar:
Mégpedig:
1. Csökkentik az obi által az érzékelőre vetett kép méretét. Ez nem jelent drasztikus csökkentést de annyi biztos, hogy nem rajzolja ki a 24x36 mm méretű teljes FF-es kockát. Annyi hogy EF-s obit nem használsz FF-en
2. Valamit variáltak az aszférikus lencsék elhelyezési sorrendjén vagy valamilyen tükröződésmentes bevonatot kapott vmelyik lencse.
Az aszferikus tagok miatt jobb a képe mint a nem digitálisra tervezettnek, de nem mindenben!!!! Mivel a nagy képkört rajzoló lencsék széleit ugye a c-s érzékelők levágják nincs akkora torzulás, mosódás. stb
Ja és még mindíg nem tudod őket használni FF-gépen.
Viszont emögött nincs semmiféle tudományos megerősítés, 3. személytől hallottam mindeztcsak mert fogtam már bigmát filmes gépen és nem volt vele semmi. úgyhogy inkább a 2pontot tartom igazabbnak.
[Szerkesztve] -
Dtomi
őstag
válasz
ThufirHawat #3803 üzenetére
Írtam is, hogy piszok egy mázli kell hozzá, ha nem jégmadárra mennék hanem leülnék pecázni 100% hogy a botom végére szállna de eddíg ha kimentem 1* sem sikerült róla portrét lőnöm!! Mindenképpen szkenneld be!!!
Szerintem tök jó ahogy veszekednek, hogy melyik tele a jobb. Majd lessz nagy koppanás mindkettővel mert egy ekkora fix telével már nem akkora az ember szabadsága és marad a sátrazás -
Dtomi
őstag
válasz
#27070592 #3799 üzenetére
Az is érdekelne, hogy amikor esetleg nem lessátorban meditál az emberfia, hanem cserkel és a véletlenre bízza magát, akkor milyen fotók szoknak összejönni. Egy 300-as (vagy 400-as, vagy x+5y/8.2-es) telével. Hát szerintem maximum egy szafarin vagy valami egzotikus tájon ahol darabszámra mérhető a négyzetméterre eső állatok száma, esetleg ott összejöhet vmi. De ha te itthon elindulsz, hogy nagykócsagot vagy szajkót stb. fotózz az esélye olyan 5% körül van mindezt olyan helyen ahol biztos vagy benne, hogy van a fotózni kívánt állatból. AZ pedíg hogy valóban jó kép sikerül 1-2 % vagy hatalmas mázli. Én napokat töltöttem jégmadár csrkészéssel mivel jégmadárra nem ismerek helyet ahol lehetne sátrazni. Az 500mm 1.6 os szorzóval lófa...
-
Dtomi
őstag
válasz
#27070592 #3792 üzenetére
szigorúan kézből kitartva, exiffel együtt Én kitartom a bigmát 1/50 be is ha nagyon muszály viszont csak szórakozásból... Ha valaki komolyan elmegy valahova fotózni nem kézből fog madarászni... vagy nem komolyan, cserkeléssel ahol kézből lehetne fotózni nagyon nagy mázli kell 1-1 jó képhez sátorba meg hülye lennél állvány nélkül fotózni.
A 100 mm annyi nem súlyos, főleg 1,4x vagy 2x-el. tényleg most, hogy mondod szerintem se, főleg 140 vagy 200mm az tényleg nem súlyos ezt még rá 1 APS-C-re és akkor az a 100mm lehet akár 320mm, vagy nem értem ezt mire írtad, hogy nem súlyos. Nem hiába kérnek 100mm többletért 1-1 fix obinál akár 2-300e esetleg 1 milliót. -
Dtomi
őstag
Ez a vita lezajlott kb 95% ugyan ezekkel az obikkal 1 hete Demage részvétele nélkül. Akkor is tök fölös volt rá 50 hozzászólás és most is elég lenne ennyi viszont a 24-70EX es sigma az tényleg picsa jó. De szerintem ezekközül a telék közül is bárki bármelyiket elfogadná... szó nélkül!
-
Dtomi
őstag
De akkor ne ezeket a képeket linkeld be légyszives és ne írd oda hogy csöpögött a photoshoptól mikor ott virít a nagy PS CS2 felirat a pentacron exif adatába amúgy meg igen ahhoz képest szép képe van és valószínű tud is fotózni az illető mert MF-el ilyen szépen eltalálni nem semmi!!! Az ismerősödnek AF-el se seikerült. És ezt ne vedd veszekedésnek itt senki nem veszekedett eddig se.
-
Dtomi
őstag
Te most be akarod nekem bizonyítani, hogy ilyen szar az 50-500 mikor nincs exif adat a képen ráadásul meg van Photoshoppolva ez a két kép.? Ha írsz valamelyik kompakt topikba külömb képet csinál ebben a pillanatban bárki akinek van otthon kanária és ugye az se mind1 kinek a kezében van a hegedű. Ha képeket akarsz nézegetni [link] innen szemezgess. vagy nézd meg az én állatkertes képeimet és hasonlítsd össze ezzel a focissal.
-
Dtomi
őstag
Itt nagyon sok jó dolog elhangzott most, uh. reméljük segítettüka választást
viszont a minőségbeli dolgokba kicsit jobban belefolytunk mint ahogy kellett volna hiszen a táblázatban is jó, vagy nagyon jó értékelést kapott és szerintem ha ezen a fórumon van olyan akinek kevés a jó, annak nem kell info obiról uh nem is jön ide, a 17-70 es mellé mindegyik picsa jó lesz!!!! -
Dtomi
őstag
Paccoro:
Először is a másik két objektívet még nem használtam csak a bigmát, de szépen sorjában haladva
[link]
[link]
A sigma mindenben ugyan olyan mint a canon egyik itt jobb 1 hajszálnyit a másik ott felépítésben meg garantálom hogy nem hullik szét előbb a sigma mint a canon. a súlyát mint valaki megírta 300gramm különbség hmmm hát elhanyagolható.
a 100-300 szerintem is jobb minőséget produkál egy kicsit a bigmánál de ugyan úgy nem fogod azt se kitartani egy sportcsarnokban szabad kézzel, viszont nem is próbálná meg egy jóravaló ember mindkettő alá állvány kell.
szever 300gramm a különbség.
Hali01 plz linkelj egy ilyen régi AF-es f5.6 os fix telét ami 300e alatt van.
Ennek ellenére én is megerősítlek a döntésedben a 70-200 2.8 egy szemtelenől jó objektív és majdnen 100 ezerrel olcsóbb mint a canon majdnam ikertestvére. névért 100at nem adunk.... és ha csak egy általános telére van szükséged tökfölös a bigma!!!! -
Dtomi
őstag
Miért sokrétűbb a felhasználása? ezt nem értem. az egyik 50nél kezdődik a másik 70nél viszont ha 2x-es konvertert használsz akkor már 140mm viszont még mindíg csak 400
a 100-300 at meg végképp nem értem, hogy miért írtad alternatívaként hiszen drágább mint a bigma a konverterrel és akkor már a kezdő fényerő is 5.6 és a két kép közti különbség teljesen elhanyagolható lesz. -
Dtomi
őstag
válasz
biggamer #3716 üzenetére
Hali!!!
szépen sorjában haladva a kérdésekre:
[link] #4684 től felfelé elg sok kép van mind 50-500-al
a 70-200 egy fantasztikusan sikerült obi simán veri a canon hasonló L-es méregdrága cuccait.
A madárfotózás a legnehezebb része a fotózásnak sok türelem és a legjobb technika szükséges.
Az mit jelent hogy magasabb értékek felett teljesít jobban?? Legkisebb CA f4-5.6-on van viszont a legszebb képet f8 on adja
a 70-200 követi a 17-70-t de az 50-500 is fedi. Nagy fixet??? hijj akkor jó mélyen a zsebbe kéne nyúlni!! Viszont érdemes meggondolni mit nem tudsz megvalósítani például a bigmával amit megtudnál 1 fix 400 assal árkülönbségről nem tudok nyilatkozni, itthon talán 2 milka is lehet.
Én kifelyezetten madárfotózásra vettem. De ez több szemponttól függ. Mennyire vagy megszállott és türelmes mennyire ismered a természetet. Ha ez minden megvan akkor nagyjából a 200mm is bőven elég mivel ugye ismered a természetet és megszállott is vagy tudod hol kell felállítani a lessátrat és türelmesen megvárni még a célpont elég közel jön!! csodálatos képeket lehet így látni. [link] itt.
Viszont ha ezek közül valami nem stimmel akkor kell az 50-500. Én türelmes is vagyok és nagyjából a természetben is otthon vagyok viszont csak az igazi vadmadarak érdekelnek nekem még az 500mm is kevés sokszor 1.6 os szorzó mellett!!!! Nekem nagyon kevés lett volna a 200mm még 2X es szorzóval is csak 400 és akkor már közelébe sincs a minősége a bigmáéhoz és ha jól tudom az AF is gyakrabban téved.
Ha pedig eszed ágába se jut lessátorba gubbasztani hanem inkább a cserkelést kedveled akkor a 200mm édeskevés!!!
A bigma mérete halandó fotósnak elképesztő és sokan el se tudják képzelni, hogy lehet egy egésznapos fotózást kibírni vele. Én volt olyan, hogy a siófoki wakeboard pályán állvány nélkül fotóztam 36fokban tűző napon 6órán át kéztámaszból!! 20D +markolat két aksival, csodálatos képek lettek, és utána estig úszkáltam a balcsiban. De a legtöbb ember már egy fele ekkora súlyú obira is nemet mond. a 70-200 súlyra a fele se a bigmának. 77mm es szűrő még nem veszélyes viszont 86os szűrőt nem igen kapni ha mégis inkább elmegyek az árából nyaralni.
Ha van még kérdés csak nyugodtan. -
Dtomi
őstag
Ha nincs az 50-500 al hosszabbtávú terved vagy valami nagyobb célod fölösleges megvenni. ''kis természet'' -ért hatalmas kiadás. Egyébként nagyon jó objektív nincs párja!! Gyönyörű képe van, és miután megtanultad használni élvezet a vele együttöltött idő. Nekem jelenleg csak ez az egy obim van.
-
Dtomi
őstag
-
Dtomi
őstag
Ami mindenképpen fontos szempont
Használat: általános, hobby, amatőr, természet, divat, stb.
ebből adódnak az alábbiak: méret, átfogás, fényerő, gyorsaság, AF pontossága, külső-belső mozgású, esetleg szűrőméret, forog-e a frpntlencse vagy nem stb.
KÉPMINŐSÉG!!!
extrák: USM-HSM-IS-OS-DC Macro Aszférikus lencsék tükröződésgátlás és még sorolhatnám
tartozékok: napellenző, állványtalp stb. ezek utólag nagyon drágán beszerezhető dolgok.
súly, méret, kialakítás.
Ami nem nagyon fontos:
olyan nem nagyon van ha fotózol mindennek meg van a hátránya ha nincs -
Dtomi
őstag
válasz
gyuri10 #3568 üzenetére
Attól jó egy obi, hogy neked mennyire felel meg. És, hogy mire használod! Értelemszerűen nem lesz jó akkor ha ''óriási'' követelményeid vannak a képminőséggel szemben. De alapjában véve tökéletes kiránduló obik és esetleg szelíd állatokat is fényképezhetsz vele természetjáráshoz jó. De madarászni, vadállatokat fotózni lassú, kicsi, hangos, stúdióba nagy esetleg portrézni jó de oda azért kéne a minőség. Ezeket a dolgokat nem nagyon lehet mérni valaki élete végéig egy ilyen obit használ teljesen elégedetten, eszébe se jutna lecserélni, van akinek eszébe se jut megvenni.
-
Dtomi
őstag
[link] csak erős idegzetűeknek!!!!
-
Dtomi
őstag
válasz
ThufirHawat #3455 üzenetére
Ezen kár is vitatkozni hál' isten én nagyon elégedett vok vele, két sigmát használok 50-500 24-70 f2.8 ezeket nagyon szeretem nagyon jó objektívek. Csak jót tudok mondani róluk. Volt még nem1-2 obi a kezemben volt amelyiktől undort kaptam 2perc alatt egyetlen kép készítése nélkül. De voltak jók canon sigma tokina és tamronból is.
-
Dtomi
őstag
válasz
ThufirHawat #3451 üzenetére
Erre csak annyit lehet mondani, hogy nincs szerencséd.... Itthon mérget vehetsz rá, hogy kb 10 de lehet még többször annyi fogy sigmából mint canonból hiszen azt nikonra és egyéb gépekre is veszik, külföldön ha csak fele annyit visznek sigmaból mint canonból akkor is kiteszi a nikon rész.... de külföldet nem nézem mert nem is tudom ott mi a helyzet meg engem nem is érint.
-
Dtomi
őstag
válasz
ThufirHawat #3428 üzenetére
Ez hülyeség... nem roszabb a sigma bármely másik gyártónál maximum a nagy számok törvénye alapján... több hibás darabról hallani.
-
Dtomi
őstag
válasz
ThufirHawat #3356 üzenetére
Nem nem látszik belőle semmi...
fekete képeket szeretek komponálni... Digitális fényképeim II. be benne van vagy vhol asztofotok között is.
-
Dtomi
őstag
válasz
ThufirHawat #3354 üzenetére
nem!!! F14-nél
hopp
-
Dtomi
őstag
válasz
ThufirHawat #3311 üzenetére
Bakki én 1/400-ad os zárral fotózom a holdat ISO 400 on hehe azalatt biztos nem kenődik el.
-
Dtomi
őstag
válasz
ThufirHawat #3305 üzenetére
Azért tennék canon 2X extendert sigma obi alá mert gondolom azt kapok kölcsön ja és azért mert nincs raktáron se canon 1200mm se carl zeiss 1400 as obi se. És milyen hibái vannak a sigmának??? Nem értem hogy lehet nem arra optimalizálni vmit amit ugye canon gépre terveztek és ugye a fény beesési szöge, a fény áteresztése, a leképzett kép mérete és távolsága a központon u.a kell, hogy legyen uh ezt annyira nem értem az hogy fizikai korlátai vannak az még ok mert ha ott a pöcök akkor nem megy rá de ezt az optimalizálást nem vágom. És az hogy nem ajánlja a sigma az az ő baja én akkor is szeretnék egy teliholdat lőni 1000mm-en.
-
Dtomi
őstag
válasz
sszever #3302 üzenetére
Nekem mindegyik tetszene egy próba erejéig de vásárlás szempontjából egyik se, azt az 55e el tudnám költeni másra is és ha az 500mm nem elég akkor a fejemet belecsapkodom a legközelebb eső kemény tárgyba. De ha ez tényleg így van, hogy nem műxik a canon extender a sigma obival akkor az durvább mint a szamárszex, és a canyon leszívhat!!!
-
Dtomi
őstag
Hy!! Valakinek nincs véletlenül canon 2x-es extendere??? marha szívesen kipróbálnám!
-
Dtomi
őstag
Nem veszekedni akarok de linkelek neked vmit ok és megnézheted hogy hasonlítom hozzá. [link] [link] papírforma szerint jobbnak kéne hogy legyen még kétszerezővel is de minimum u.o-nak és csak azért is hasonlítottam mert ezt én csináltam és tudom, hogy ezt akármikor meg tudom csinálni nem a legjobb kép. szívesen linkelnék neked 100-300 al is képet és 70-200 al is csak azok nem állnak rendelkezésemre.
[Szerkesztve] -
Dtomi
őstag
Hát igen pont olyan képeket linkeltél be amik nem igazán mutatják az obi erényét majdnem mindenhol ellenfény van. De nem akarlak elkeseríteni ha ezeket a képeket isteníted 2X es konverterrel, akkor hasonlítsd össze a két képet [link] [link] És ez 50-500 al lett lőve 500mm-en ha jól emléxem exifet nem tudok most nézni de te nyugodtan +nézheted ennél a 100-300 nak még szebb képe van. Ha akarod megnézheted a többit [link] Ebben a topicban az összes állatkertes képemet megnézheted és összehasonlíthatod őket az általad belinkelt csodaszép képekkel.
-
Dtomi
őstag
Nagyon nagy igazság van benne főleg a kényelem részben csak ezt a gyártóknak kéne olvasni!!! Viszont azért nem hiszem hogy nagytele nélkül lehetne e olyan állatos képeket lőni mint amit manapság lőnek a prok. Viszont kényelemben... lehet nem gyártanának több olyan vázat mint a 350D vagy a 400D ,tudásra már teljesen ok de az ergonómia...
-
Dtomi
őstag
Azt hiszem ez több segítséget nyújt az objektív és gépválasztásban bárkinek mint bármilyen teszt és grafikon. Jó lenne ha digitális fényképezés topic ennek a szellemében folytatódna. Érdemes végigolvasni és meglátogatni utána a fotós oldalát aki ezt írta. Nagyon tanulságos [link] Miért nem a fényképezőgép a lényeg? Hogyan lehetséges az, hogy bár azóta 60 év telt el,
és ezalatt annyit javultak a kamerák, a lencse élessége, a filmszemcse minősége, a
felbontás és a dinamikus tartomány is, mégsem képes senki túlszárnyalni azt, amit Ansel
Adams csinált 1940-ben? Ansel még Photoshop-ot sem használhatott! Hogy csinálta akkor? A
legtöbb próbálkozás a közelébe sem ér, van ugyanolyan jó is, csak másképpen, mint például
Jack Dykinga, de senki sem olyan, mint Ansel. Miért van az, hogy a legkülönlegesebb
felszerelésekkel rendelkező fényképészek, akik az internet segítségével megszerzik Jack és
Ansel képei helyszínének pontos GPS koordinátáit és elkirándulnak oda, kezükben a
felvétellel, hogy biztosan teljesen egyező másolatot készíthessenek (amit törvényellenes
az USA szerzői jog törvénye és az általános tisztesség szerint), de az eredmény mégis csak
egy hasonló kép lesz, mert hiányzik belőle az eredi kép hatása és érzelmei, amiről azt
hitték lemásolták. Nem viccelek. Olvashatsz ezekről a hatökrökről itt. Egyetemi
asztronómusokat kértek fel, hogy jósolják meg azt az időpontot, ami két évtizedben egyszer
fordul elő, amikor a körülmények egyezőek lesznek, és 300 ernyőt tettek fel pontosan a
megfelelő helyen. Mégsem sikerült ugyanazokat a felhőket, havat és árnyékot lekapni. Ez
Anselt igazolja. Persze, hogy nem tudták megcsinálni, amit akartak: az elragadó képek
ihletből születnek és másolásból. Miért van az, hogy azt mindenki tudja, hogy a
Photoshop felhasználásával bármilyen rossz képet mesterművé lehet változtatni, mégis több
órás formázgatás után is csak rosszabbul néz ki a kép, mint kezdetben? Talán azért,
mert a művész szeme, türelme és tudása teszi ki a képet és nem az eszközei. Walker
Evans egyszer azt mondta: - Az emberek mindig azt kérdik, milyen kamerát használok. Nem a
kamera a lényeg, hanem ez… - és mutatóujjával a halántékára bökött. Jézus
Krisztus apukája, József egy fa lépcsőt, egy mesterművet alkotott egy templomban
Új-Mexikóban 1873-ban, és érdekel az bárkit is milyen szerszámokat használt? Keress,
ameddig csak akarod, rengeteg tudós vitára bukkanhatsz, de sosem a szerszámokról szólnak
ezek. A felszerelésed NEM befolyásolja a képed minőségét. Minél kevesebb időt és
fáradtságot fordítasz arra, hogy a felszerelésed miatt aggódsz, annál több időt és
fáradtságot fektethetsz nagyszerű képek készítésébe. A jó felszerelés csak könnyebbé
teszi, gyorsabbá vagy kényelmesebbé, hogy olyan eredményt kapj, amit
szeretnél. „Bármilyen jó modern lencse a maximumra javít a nagyobb
fényrekeszeknél. Egy kis fényrekesz használata csak a mélységet növeli…” Ansel
Adams, Június 3. 1937. Ezt válaszolta Edward Westonnak, aki lencse javaslatokat kért; ez
Ansel Autobiográfiájának 244. oldalán található. Ansel fantasztikusan éles képeket
készített hetven évvel ezelőtt, és nem pazarolta arra az idején, hogy azon aggódott,
milyen élesek is a lencséi. Hetven évnyi fejlődés után jobban tesszük, ha arra figyelünk,
hogy lenyűgöző képeket készítsünk, mint hogy teszt diagrammokat fényképezzünk. A kamera
egyetlen feladata, hogy nem álljon útjába a fényképezésnek. Ernst Haas szólt erről
egyik műhelygyakorlatán, 1985-ben: Két srác Nova Scotia-ból nagyon igyekezett, hogy ott
lehessenek a gyakorlaton. Nagy Leica rajongók voltak, egy fényképészüzletben dolgoztak, és
spóroltak, hogy vehessenek saját gépet. Nagyra tartották Ernst-t, mert Leicát használt
(bár Nikont használt a Marlboro képeihez, amikor úgy hozta a sors). Négy napja tartott
a gyakorlat körülbelül, amikor végül reagált a srácok Leica imádatára, és egy beszélgetés
közepén, amikor egyikük még egy kérdést tett fel, hogy Wetzlar felsőbbségét megállapítsák
még egyszer, Ernst azt mondta: - Leica, schmeica. A fényképezőgép egyáltalán nem számít.
Mindegyik rögzíteni tudja, amit látsz. De előbb LÁTNOD kell. – Senki sem beszélt
többé Leicáról, Nikonról, Canonról vagy más fényképész felszerelés márkáról a gyakorlat
hátralevő részében. Azt is mondta: - A legjobb széles szögű lencse? Két lépés hátra
[és] várj az ahá-ra. (Ez a Haas anekdota Murad Sayen híres fényképésztől származik, aki
a Maine állambeli Oxfordból jött, és akiért nagyon odavannak az emberek. Sokan azt mondják
úgy emelkedett ki a háttérből, mint Eliot Porter és Henri Cartier Bresson kereszteződése.
Legalább három honlapot találtam, ami azt állítja, hogy a hivatalos oldala itt, itt, és
itt.) Láthatod a világ pár legjobb képét itt, az készítette őket, aki ugyanezt mondja
itt. Itt van még egy csomó adat, ami megerősíti, hogy a többféle lencse használata csak
rosszabb képeket eredményez. Ezeket a fekete-fehér képeket itt egy 50 éves, 3 dolláros
doboz kamerával csináltam, ami primitívebb a ma eldobható kameráknál. Ez a lap itt
egyszerűen fantasztikus képeket közöl, amiket egy Olympus 8080-assal készítettek. Az
emberek tudják, hogy az autók nem maguktól mennek, az írógépek nem írják a regényeket
maguktól és Rembrandt ecsetei nem festettek maguktól, akkor miért gondolja néhány ember,
hogy a kamerák fogják magukat, és maguktól készítik a képeket. A legfejlettebb,
legegzotikusabb és legdrágább autó még a sávot se tudná tartani az autópályán magától, még
kevésbé tudna hazavinni téged. Nem számít milyen fejlett a géped, még mindig a te
felelőséged, hogy jó időben jó helyen legyél, és a jó irányba fordulj, hogy olyan képet
kapj, amilyet szeretnél. Minden kameránál kell néha kézi beállítást alkalmazni,
függetlenül attól, hogy mennyire fejlett. Sose a kamerát hibáztasd, hogy nem tud mindent
vagy rossz az exponálás vagy hogy elmosódott képet készít. Így jöttem erre
rá: Amikor művészetről van szó, legyen az zene, fényképezés, szörfözés vagy bármi más,
meg kell mászni egy hegyet. Az történik, hogy úgy az első húsz évben, amikor bármilyen
művészetet tanulsz, tudod, ha jobb hangszered, kamerád vagy szörfdeszkád lenne, akkor
olyan jó lehetnél, mint a profik. Sok időt fecsérelsz arra, hogy a felszerelésed miatt
aggódsz, és próbálsz jobbat venni. Az első húsz év után végül olyan jó leszel, mint a
többi világhírű művész, és egy nap, amikor valaki tanácsot kér tőled ráébredsz, hogy sosem
a felszerelés volt a lényeg. Végre rájössz, hogy a jó felszerelés, amire annyi időt
áldoztál, hogy összeszedd, csak könnyebbé teszi a jó hangzás, kép vagy mozgás elérését, de
egy kicsit több erőfeszítéssel meg tudnád csinálni ugyanazzal a szeméttel is, amivel
először kezdted. Rájössz, hogy a felszerelés legfontosabb feladata, hogy ne legyen útban.
Arra is rájössz, ha azt az időt, amit aggódva elpazaroltál, hogy jobb felszerelést
szerezz, inkább arra fordítottad volna, hogy a fát nyüvöd, fényképezel, vagy meglovagolod
a hullámokat, akkor sokkal hamarabb jutsz oda, ahol vagy. Találkoztam Phil Collins-szal
egy előadáson 2003. decemberében. Kitűnt, hogy az emberek mindig felismerik Phil
hangzását, ha meghallják. Páran úgy döntöttek, játszanak a dobján mikor elment egy koncert
közben, és mit gondolsz? Az nem hangzott úgy, mint Phil. Ugyanakkor egy bérelt
felszerelésen (vagy „kölcsöndob”-on, ahogy itt az USA-ban hívjuk) Phil még
mindig Philnek hangzik. Még mindig azt hiszed, hogy a dobjai adják a hangzását? Egy
wichigan-i rajongó autóversenyzést tanít nagy körpályán. Az egyik tanítványa lánya is
tanulni akart. Odarepült és a pályán egy bérelt Chevy Cavalier-vel jelent meg. Lekörözte a
többi tanulót, középkorú, kopaszodó férfiakat Corvette-kel és 911-ekkel. Miért? Egyszerűen
odafigyelt az oktatóra, pontos és kitartó volt, és a jó vonalakon haladt, nem pózolt
elpazarolva sok lóerőt, hogy azzal helyettesítse a türelmet és a tehetséget. A fickók
tényleg idegesek voltak, különösen, hogy egy LÁNY hagyta le őket, aki ráadásul 16
éves. Ha profi vezető vagy, elég jó vagy hogy mindent kihozz egy kocsiból és csak annak
képességei gátolhatnak, de ha olyan vagy, mint az átlagember akkor a kocsinak, a kamerának
vagy a futócipőnek kevés, vagy semmi köze nincs a teljesítményedhez, mivel mindig te
leszel a döntő tényező és nem az eszközök. Kapj el egy virtuózt, aki teljesen ura az
eszközének távol a szponzoraitól, és ő is ezt mondja. Akkor a művészek, akiknek
csodálod a műveit miért használnak különleges, drága felszerelést, ha a munkájuk minősége
ugyanolyan? Egyszerű: 1) A jó felszerelés nem áll az útba, és megkönnyíti, hogy olyan
eredményt kapj, amit szeretnél. A gyengébb felszerelés több munkával járhat. 2) Tartósak,
jók az olyan embereknek, akik keményen minden nap egész nap használják az eszközeiket. 3)
A haladó felhasználók néhány kisebb extra tulajdonságot kényelmesnek találhatnak. Ezek a
kényelmek megkönnyítik a fényképész életét, de nem teszik jobbá a képeket. 4) Hé, semmi
gond nincs a legjobb eszközökkel, ha van elég pénzed, hogy elverd, miért ne? Csak sose
hidd, hogy a puccos eszközök végzik el a munkát. Szóval miért mutatok magamról olyan
képeket az oldalaimon, amin hatalmas lencsékkel vagyok látható? Egyszerű: így nem kell azt
mondanom „Ken Rockwell fényképészet” ami bénán hangzik és több helyet foglal
el. A nagy kamerának köszönhetően könnyebben és gyorsabban megértitek az üzenetet, így
elég csak annyit írni „Ken Rockwell”. Még egy utolsó példa: vettem egy
használt fényképezőgépet, ami nem fókuszált rendesen. Visszavittem a kereskedőhöz egy
párszor megjavíttatni, de mindig ugyanúgy kaptam vissza. Művészként tudom, hogyan
kompenzáljam ezt a hibát, de fáradságos volt, mert mindig kézzel kellett ellensúlyoznom a
fókusz beállítást. Mindenesetre az egyik mindenkori legkedvesebb képemet akkor
készítettem, amikor kipróbáltam. Ez a kép itt mindenféle díjakat nyert nekem, és még egy
los Angeles-i galériában is lógott, ahol egy eredeti Ansel Adams-et vettek le, hogy
felakasszák. Amikor levették a képem, az Ansel kép rögtön visszakerült. Ne felejtsd el,
ezt egy olyan kamerával értem el, amit visszavittek a kereskedőhöz, mert nem lehetett
megjavítani. A kép fontos része, hogy még maradtam, mikor több barátom elment
vacsorázni, de én azt gyanítottam, hogy különleges égi jelenségekben lesz részünk (a bíbor
ég, ahogy a kép mutatja). Négy perces expozícióra állítottam normális lencsével.
Megcsinálhattam volna azzal az 3 dolláros kamerával is, ami ezeket a fekete-fehér képeket
készítette, és ugyanígy nézne ki. Hasonlóképp néha utálkozó leveleket és
telefonhívásokat kapok olyan fickóktól (soha sem nőktől), akik nem értenek egyet személyes
eszközválasztásommal. A szívükre veszik, hogy előnyben részesítek valami mást, mint ők.
Mintha bárkit is érdekelne. Ezek az alakok jót akarnak, de valószínűleg még nem mászták
meg azt a hegyet, és még mindig azt hiszik, hogy minden eszköznek van egy abszolút jóság
szintje függetlenül az alkalmazásától. Az eszközöket testük fizikai kiterjesztésének
tartják, ezért érinti őket személyesen, ha bizonyos eszközökből viccet csinálok, mert nem
megfelelőek arra, amit én csinálok. Például a Leica gyűjtőknek itt komoly bajaik vannak
ezzel az oldallal. Minden felszerelésnek különböző értéke van attól függően, hogy mit
akarsz vele kezdeni. Ami számodra nagyszerű, lehet, hogy számomra nem az, és
fordítva. Majdhogynem minden kamera, függetlenül attól, hogy mennyire jó vagy rossz,
használható kiváló képek készítéséhez magazinok borítójára, versenyek megnyeréséhez és
művészeti galériákban való kiállításhoz. A lencse vagy a kamera minőségének szinte semmi
köze a kép minőségéhez, aminek létrehozásához használni lehet. Valószínűleg már minden
felszerelés a rendelkezésedre áll, csak meg kell tanulni kihozni belőle a legjobbat. A
jobb felszerelés nem készít jobb képeket, mert nem a jobb felszerelés teszi a jobb
fényképészt. A fényképészek készítik a képeket, nem kamerák. Szomorú mennyire
kevesen jönnek erre rá, és arra vesztegetik az idejüket, hogy a gyenge eredmények miatt a
felszerelést hibáztatják, ahelyett, hogy idejüket arra fordítanák, hogy megtanulnának
látni, és hogy hogyan manipulálják és értelmezzék a fényt. Az újabb gépek vétele
biztosítja, hogy ugyanolyan eredményt érsz el, mint azelőtt. A tanulás az út a jobb képek
felé, nem a még több kamera. Ne okold a felszerelésed mindenért, ami hiányzik a
képeidből. Ha kételkedsz ebben, menj el egy jó fénykép múzeumba, vagy üss fel egy
fényképeszet történeti könyvet és nézd meg a csodálatos technikai minőséget, amit az
emberek 50-100 éve értek el. A modern felszerelés előnye a kényelem, NEM a képminőség.
Nézd meg a Death Valley-ben készített fekete-fehér képeimet. Fantasztikusak mi? Egy 50
éves rögzített fókuszú, rögzített expozíciós dobozú kamerával készítettem, amiért 3
dollárt fizettem. Ez a kamera primitívebb a mai eldobható kameráknál. Technikailag és
művészileg is csodálatos képeket készítettem egy 10 dolláros géppel, amit Goodwill-nél
vettem, és rengeteg silány kép született egy 10000 dolláros lencsével a motor hajtotta
Nikonommal. Meg kell tanulnod látni, és komponálni. Minél több időt pazarolsz arra,
hogy a felszerelésed miatt aggódsz, annál kevesebb marad a nagyszerű képek létrehozására.
Aggódj a felvételeid miatt, és ne a felszerelésed miatt. Mindenki tudja, hogy az írógép
márkájának (vagy a képességnek az írógép megjavítására) semmi köze egy megragadó regény
megírásának képességéhez, bár egy jobb írógéppel a gépelés egy kicsit kellemesebb. Akkor
miért gondolja sok, máskülönben értelmes ember, hogy az hogy milyen a fényképezőgépük van,
vagy hogy mennyire jól ismerik a zársebességet, a lencse tervezését vagy a gép
technológiáját számít egy érdekes fénykép megalkotásánál azon felül, hogy a fényképész
keze alá dolgoznak? Ahogy tudni kell használni az írógépet egy forgatókönyv
megírásához, ugyanúgy tudni kell működtetni a fényképezőgépet a fényképezéshez, de ez csak
apró részlete az eljárásnak. Van róla fogalmad, milyen számítógépet vagy szoftvert
használtam annak létrehozásához, amit épp olvasol? Természetesen nem, hacsak nem olvastad
a rólam szóló oldalt. Nekem fontos, de nem neked, a nézőnek. Ugyanígy, aki ránéz a
képeidre nem fogja tudni megmondani, és nem is érdekli milyen kamerát használtál.
Egyszerűen nem számít. Tudni, hogyan kell valamit csinálni teljesen más, mint képesnek
lenni megcsinálni azt, különösen jól csinálni. Mind tudjuk, hogyan kell zongorán
játszani: lenyomjuk a billentyűket, és esetenként rálépünk a pedálokra. Az hogy képesek
vagyunk-e játszani rajta, különösen, hogy képesek vagyunk-e érzelmeket ébreszteni azokban,
akik hallgatják a játékunkat már teljesen más kérdés. Ne tételezd fel, hogy a
legdrágább felszerelés a legjobb. Ha túl sok fényképész-felszerelésed van, az a legjobb
mód arra, hogy pocsék képeket készíts. A drágább kamerák és lencsék nem jelentenek
jelentős különbséget a hatalmas árkülönbséghez képest -
Dtomi
őstag
válasz
zsiga667 #3141 üzenetére
Az a 600/4 es kicsi ahhoz képest amit fogtam az bőven nagyobb de megnéztem ezt a fix 1200mm-est olyan képen ahol jól lehet látni az arányokat attól meg bőven kisebb ez az 1200inkább egy légvédelmi ágyú mint objektív. de hol van ez a photokinás carl zeiss-hez képest
amúgy itt elég nagy a négyzetméterre eső 1200-ak száma mert amivel készült is az. Az exif szerint ugyan nikonnal készült a kép de nem tudom [link] kiváncsi lennék akkor milyen autók állhatnak a parkolóba
[Szerkesztve] -
Dtomi
őstag
válasz
zsiga667 #3139 üzenetére
Akkor valóban rosszul gondoltam mert az biztos h csak 600 vagy max 800mm-es de az nincs a képen ezért gondoltam arra. Egyébként nem sokkal kisebb és kb u.a ritka de még megvan!! Uh. majd lefényképeztetem magam vele már amúgy is le akartam.
Nem akartalak meggyőzni. Főleg ha neked már ilyen van akkor te már meggyőződtél róla mikor megvetted, hogy neked ez kell, és ha még mindíg megvan akkor gondolom elégedett vagy vele és nem bántad meg. De akik választás előtt állnak azoknak lehet elgondolkodtató
[Szerkesztve] -
Dtomi
őstag
válasz
zsiga667 #3131 üzenetére
Így van ahogy mondod. Így gondoltam. [link] [link] Miért ne lehetne ezeket összehasonlítani? Ha megnézed a teszteket láthatod, hogy annyira minimális a különbség a 2 obi képe között, hogy azt te normál használatnál soha az életbe nem mondod meg, hogy melyikkel készült a kép. Melyik az amatőr tele? a sigma 100-300?? Szerintem az már annyira nem amatőr tele mint ahogy a 70-200 sem. Csak azért hasoinlítom ehhez mert a sigma alapból 225e a 70-200 f4 172e +30e az állványtalp +90e a canon 1,4 X ez így 292 ezer és ha belegondolsz a két obival most pont ugyan úgy állsz de a canonod 100-280 as átfogással a sigmád 100-300 al van. úgy, hogy ha minden igaz így már tényleg nem jobb a képe mint a sigmának sőt. Elviekben Ezt a sigma pont a 70-200 f4 ''ellen'' dobbta ki és szerintem annyira nem egyértelmű a választás hacsak valaki nem canon fanatikus.
Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPad (9th Generáció) Wi-fi + Cellular, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- Xiaomi Redmi 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest