- Huawei Mate 9 - Mate evangéliuma
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Kikristályosodik a Razr 60
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
ReSeTer #52516 üzenetére
Hát egy hete volt itt egy német ügyfelem és 2 dolgot mondott:
1- az én allroadomra évi 970€ a biztosítás "mert audi és az tud gyorsan menni'
2- ha vesz 4 új gumit és fizet 3,85€-t, akkor amíg le nem cseréli a gumikat, defekt garija van, és ha kilyukad, akkor ingyen cserélik neki végtelen számban -
-
Xero
nagyúr
válasz
ReSeTer #51728 üzenetére
Azért mert anno ebből Miskolcon volt gond pár évvel ezelőtt. Egy hasonló ponton a kötelező haladási irány a belsőből balra volt, de az átépítések során elfelejtődött. A jobb sávnak volt egy szép örökzöldje, míg a belsőnek ugyebár külön. Ennek ellenére nem egyszer zúztak végig a belső sávban és sokszor volt, hogy átmentem a lámpán a külsőben, húzódtam volna be balra, de mögöttem jött a barma már a belsőben.
Szóval ez inkább birkavezető. Én jellemzően BP-en és Miskolcon vezetek az esetek 80%-ában, szóval fel sem tűnt, hogy máshol ezek nincsenek elterjedve.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
ReSeTer #51728 üzenetére
ejj, de hülye egy rendszer... a kérdéses katyvasz a belsőre vonatkozik, ott a felfestés szerint lehet menni balra is, hogy a külsőbe miért ilyen tök lámpát raktak, azt nem értem... ott a felfestés szerint is csak egyenesen lehet menni
hogy is van az erősorrend? lámpa-tábla-felfestés?
-
-
-
FerNandor
őstag
válasz
ReSeTer #50897 üzenetére
és hogy jön össze a kettö?!
ha karban tartja rendesen és mondjuk "200ezerkm alatt megy tönkre a rendszer", akkor 13ezerkm-es éves futással az 15 év!
ez szerintem csak a benzinesek által beképzelt dolog, hogy ha valaki dízelt vesz, akkor annak "legalább 30 ezret kell menni egy évben, mert különben nem éri meg, meg nem keresed meg az alkatrész árát" LOL
-
-
-
giigz
veterán
válasz
ReSeTer #49842 üzenetére
Néztünk fékutat, egy 2 éves nem tudom milyen márkájú gumival kb. azonos méter alatt állt meg a 7 éves gumival szerelt Focus. A 2 éves gumis kocsi egy Astra volt, max. 1-2 méter különbséggel a Focus javára. Nem hinném, hogy bármi gond is lehetne egy 7 éves gumival még, de ugye ki miben hisz.
-
EQMontoya
veterán
válasz
ReSeTer #49804 üzenetére
Hatsokerekes kigyorsitasnal driftelni kezd, ha sok. Ha mar az orrat is tolja, akkor jobb, ha nagyon gyorsan tudsz fejbol ket fohaszt.
Egyenes csuszasnal pedig ballabfek.
!Overdose!: RWD nem is nagyon lesz alulkormanyzott kanyarban. Vagy ha igen, akkor valamit mar elotte nagyon elkottaztal.
-
szőröscica
addikt
válasz
ReSeTer #49670 üzenetére
Minden cucc bosch benne szinte, nagyon nem kell félni tőle.
Azért a 3.0 V6 jóval többet eszik, ráadásul automata. Van egy ismerősömnek, szereti, de azért fenntartani jóval drágább.
Ha jobb menetteljesítményt szeretnél, akkor a 2.0T is ajánlható, az nem volt IDE változatban.
A futóművétől ne félj, egy Passatban sokkal több lengőkar meg egyebek vannak, amiket rendszeresen kajál a magyar úthálózat. A Lagunánál egyedül a hátsó híd szilent ami gyakrabban fogy az átlagosnál.
-
Laraxior
titán
válasz
ReSeTer #49670 üzenetére
Városban rövidtávokon 11.3-ból megvagy nyáron. Télen ugyanez 16.2 liter.
Hosszabb táv, autópálya, 130-as tempó megvagy 8 literből
180 felett megint elkezd szippantani...
Most az AVGm 13.6 liter, de kivettünk két katalizátort belőle, azért ilyen magas.Amúgy meg nagyon szeretem, azt sem mondhatnám, hogy sokat kellett volna rá költeni, a kopó alkatrészeken kívül, volt egy generátorgondom, 18ból megvolt, és két gyújtótrafó-csere. Meg rakoncátlankodott a motorban egy jeladó (Renault-probléma), egy forrasztással megoldottuk a gondját, 4 ezer forint.
Nyár végére tervezem az automatát szétszedni, de akkor ahhoz sem kell már hozzányúlni az autó élete végéigVan egy srác aki most akarja lecserélni az övét, az a 2ezres turbós. Azt mondja az is felszívja a 12 litert vígan. Az övével sem volt semmi gond még, pedig az is van vagy 8-9 éves.
-
szőröscica
addikt
válasz
ReSeTer #49660 üzenetére
A régebbi 2.0 a közvetlen befecskendezéses úgynevezett IDE motor. Rossz a híre, pedig alapvetően nem egy rossz motor. Két jellemző hibája szokott lenni, a nyomásszabályozó szelep, és a nyomásszenzor.
Ezek nem óriási összegek, de azért nem is két fillér. 40-50 ezer forint körül van mindkettő, viszont úgy gondolom, hogy aki egy valaki 7-8 millióba kerülő autót ma meg akar venni 1 milla körül, annak ilyenekkel számolnia kell.
Megelőzte kicsit a korát az a motor, akkoriban még nem volt ennyire elterjedt a közvetlen befecskendezéses technológia a benzineseknél.
A 2.0 16v egyszerűbb konstrukció, picit gyengébb és picit többet eszik, de nincsenek azok a nyűgjei, mint az IDE-nek. Mindkettőben van viszont ún. okoskerék (a vezérlést módosítgatja), az hajlamos elromlásra, ekkor alapjáraton kissé traktoros lesz a hang. Nagy bajt nem csinál egyébként.
Motorikusan ez jellemző rájuk. Egyébként a Laguna nem rossz autó, van néhány elektromos nyűgje, a legjellemzőbb talán a keréknyomás szenzorok tönkremenetele, ez ha nem kell, akkor kikapcsoltatod, és többet nem idegesít. A másik az indítókártyák szeretik előbb-utóbb megadni magukat, fórumokon lelkes önkéntesek szívesen javítják, onnantól nincs velük gond. Az összeszerelési minőség nem tökéletes, sok minden nyöszörög az utastérben, de nagyon komfortos autó. A futóműve kényelmes, a hátsó híd szilentje szeret tönkremenni benne elég gyakran, pár ezerért pótolható.
Utólag extrákkal jól bővíthető, könnyen varázsolható bele tempomat, sötétedős belső tükör, beszédszintetizátor és ESP is, ha esetleg alapból nem lennének ezek benne.
Én úgy gondolom, azonos pénzért többet ad, mint egy német.
-
-
aero.
veterán
válasz
ReSeTer #48902 üzenetére
Én ezzel tisztában vagyok. De most leírtál egy 140 lóerős tsi-t, meg egy 90-100 lovas 1.6 dízelt. 140-nél ott már 320-380Nm nyomaték van. Megelőzök azért pár hsz-t: A benzines meg többet is fogyaszt, erre jön az, hogy a dízel meg szar, mert szervizbe kell hordani meg kerreg.
1.2 turbónak 175Nm van 105 ló mellé (ez egy 70 lóerős dízel nyomatéka), viszonylag, sőt pont a megfelelő felhasználási tartományban, tehát nem rossz kis gép.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
ReSeTer #48848 üzenetére
A súly alapú és ccm alapú díjszabást a downsizeing ölte meg. Egyre könnyebbek a kocsik és erősebbek. A turbó elterjedése miatt sokszor a ccm nem tükrözi híven az autó valós teljesítményét... Nyilván a jogalkotói akarat pedig az, hogy minnél többet fizess.
whitezo88: Mi így vettem a Puntót. Biztosítós voltam, szóval elárulom ez úgy megy, hogy:
Meglesz a kocsi, felhívnak téged mint tulajt, hogy visszakaphatod a kocsidat ha visszafizeted a lóvét. Ezzel nem kell élned, mondhatod azt is, hogy köszi nem kell, megtartod a pénzt (mert pl már vettél másik verdát).
Ilyenkor a kocsi a biztosító tulajdonába kerül, amit vagy meghirdet belsőhálón a dolgozóknak* vagy pedig meghirdeti egy aukciós oldalon és aki többet ad érte az viszi (a totálos kocsikat is így adják el).*: szóval én így lettem boldog tulaja egy 1 éves 5k km-t futott Puntónak '98-ban.
mod:
Integra: 2004-es Accord 2.0? Csökkent a keret és kollégám most gondolkodik, hogy eladná a kocsiját. Rendesen volt karbantartva.. Kb mennyi érte egy rális ár? Kb 143k km van benne.
-
-v-
addikt
-
-v-
addikt
válasz
ReSeTer #48426 üzenetére
Ezzel csak az a baj, a 17s az bármilyen autóba szánalmas, de kisautóban még csakcsak elmegy a karcsú motor, de egy ekkora autóban fokozottan gáznak és gyengének érezni... egyszerűen egy ekkora autónál van szerintem egy szint, ami fölött borzasztó gyérnek tűnik..
Plusz egy ekkora autót ne kelljen már tiltásig forgatni..pláne dízelt... -
akos727
senior tag
-
Rhino666
addikt
válasz
ReSeTer #47479 üzenetére
Akármelyik 1.6 alatti dízel 5-6 litert eszik városban, pont ezért azokat néztem első sorban...
zenke (#47472): Nem az egész topikot nyomorékoztam le, hanem téged és azokat akik ilyen és ehhez hasonló "színvonalon" próbálnak "segíteni". Érdekes, más nem is nagyon vette magára.
-
Rivaul
addikt
válasz
ReSeTer #47448 üzenetére
Nem csak olajat kell cserélni egy autóba. Remélem féket nem otthon cserélsz... Én is mindent megcsinálok itthon de azért a magam s mások életével nem játszok pl fékek esetében az szerviz. Ezenkívül nem mindenki ért vagy mert hozzányúlni a kocsihoz.
Másként pedig ha vesz egy használt millás autót akkor indul a vezérlés csere 3-7 hó spórolás mínusz, lassan műszaki ami megint 3-hó tól a 2 éves költségvetésig, olajcsere mindennel 1-2hó. A hónapokat a havi 10k miatt írom. Stb. stb.
Ezen kívül családdal az ember nem a bontóra vesz autót mert a következő megvételéhez szüksége van az ebből bejövő akármennyi pénzre.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
ReSeTer #47448 üzenetére
Nem szervízbe, de szerelőhöz igen. Nem értek hozzá, egy egymilliós autón nem is szeretném megtanulni, sajnos kimaradt a kispolszki egy 1-es golf bütykölés annak idején, ekkora értéket meg nem kockáztatok. Ennyi belefér, évi 20-30k és le van a gond. Ha csak azt számolom, hogy mennyi időm és szabim nem megy el a beszerzéssel meg a szereléssel már egálban vagyok. És akkor még a szerszámok árát meg az akna hiányát nem is említettem.
Lehet persze máshogy, csodálom akinek arany keze van az ilyenekhez, de én inkább elviszem.
szerk: amúgy meg írd be magad: [link] (és a szerkesztésre használható linket tedd el a végén, ha később kellene, mert nem lehet újra generálni)
(#47451) ReSeTer: ki így, ki úgy, ezen nem veszünk össze
Lehet jövőre már én is máshogy fogom gondolni.
-
Rhino666
addikt
válasz
ReSeTer #47387 üzenetére
Szerintem hozzátettem, hogy havi 5-10k-t szükség esetén össze tudok spórolni ha valami közbejön (márpedig közbe fog). A fogyasztáshoz viszont ragaszkodom, mert havi 7k-ból meg tudom oldani a közlekedést máshogy is, szóval ha már kocsit veszek, akkor olyat veszek amit megéri megvenni és az előnyömmé válik, nem a hátrányommá - más részről meg a színvonalas magyar fizu nem igazán engedi meg, hogy nagyobb fogyasztású autóra költsek, ha nem számítana a fogyasztás, akkor a 2,5l-es benzinesekek között nézelődnék...
Ha meg Suzuki/Clio/Punto/Yaris vonalon mozgunk, akkor tényleg inkább buszbérlet, mert az legalább Volvo/Mercedes.
Nem nyomorogásra akarok egy vödörnyi pénzt költeni, akkor már jobb helyen van a párnám alatt, mint egy leányautóban.
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz
ReSeTer #47119 üzenetére
Á, nem sok az, csak női tulajé volt, és gyűrűben vezette
(a tippem 400k km körül van figyelembe véve a pedálokat és az ülést is.)
Jól látom, hogy az egyik oldalon színre fújt a másik oldalon szürke a "dísz"csík?
A váltószoknya lyukasra kopva, a pedálok fele hiányzik, az ülés olyan mint nagyanyám 50 éves kanapéja amit már a nem létező nyaralóba sem teszünk be, ép felület nem sok van rajta, csálé kasztnielemek, ha nem lenne messze, akkor tanulóautónak jó lenne, vagy csinálnánk rajta versenyt, hogy ki talál benne több hibát.
-
!Overdose!
őstag
válasz
ReSeTer #46213 üzenetére
Oké, oda képzelem.
De továbbra sem értem, hogy milyen alapon feltételezed, hogy a saját példádnál maradva az egyik hónapról a másikra képesek 10 megapixeles kamerát gyártani, úgyhogy eddig még csak 1 megapixelnél tartottak. Ilyen nagyon ritkán fordul elő a fejlesztések során.
ReSeTer: Sajnálom, de mérnöki szemmel egy kicsit másképp látom a világot...
-
qdak
addikt
válasz
ReSeTer #46112 üzenetére
azert azt a nagyon alacsony fordulatszamot, majd kifizeted ha teletomodik a katalizator meg az AGR
!Overdose!: villanyautot meg hagyjuk, inkabb osszunk vizet hidro meg oxy ra, de pl ott volt ez a villany bicikli aradat, most allitom 80 szazaleka vhol porosodik... azt 100K fole volt, vehetsz uj akksit a bico harmadaert, ha ebbol 1 hasznalt robogot vettek volna siman menne meg, ja h tankolni kell, ez meg porgeette az orat 1000el...
-
Integra
titán
válasz
ReSeTer #46115 üzenetére
zoli ilyen, majd megszokod aztán legyintesz rá, én már rég nem foglalkozom vele, nagy elméleti huszár a srác...
egyébként nincsen baj a downsizing-gal szerintem sem. és lehet kis hengerűrtartalmú, tartós, precíz bivaly motorokat építeni (lásd honda), csak meg is kell építeni. na, itt már akadnak gondok. ebben a japánok egyértelműen jobbak, sokkal nagyobb a tapasztalatuk, mivel eleve mindig a kisebb motorokból éltek meg.
egyébként volt a vw-nek kompresszor+turbo megoldása is, de ha jól tudom már nincsen, túl drága volt és nem vették. én nem fűzök nagy reményeket ezen kis motorok tartósságához európai oldalról, de igazából nem is érdekel.
viszont ezen motorok marketing értéke jól láthatóan nagy. mert megy a számhábórú...
egy szívó 16v 1.6 120-130 lóval tökéletes egy c szegmensű autóhoz, mindent megold amit a hétköznapi életben megkell oldania. de a paraszt bemegy és neki irreálisan sok lóerő és nyomaték kell.
erre van igény, ez ilyen egyszerű.
és igen, az idióta co2 norma meg a labor körülmények.. ezeket jobban tudják teljesíteni labor körülmények között turbo-val, hogy a teljes flotta co2 száma is alacsonyabb legyen, mint a szívókkal. az, hogy kint az utcán már mi van, azt leszarják magasról... -
válasz
ReSeTer #46115 üzenetére
már megint az ostoba összeesküvés elméletek
az elektromos autók ittvannak nissan leaf, opel ampera stb stb.
a gond az hogy egyelőre drágák és csak 100-200 km-t tudnak menni
ehhez semmi köze az olajlobbinak LOL
a kis benzines turbók pedig az eu ostoba környezetvédelmi szabályozása miatt terjednek nem azért mert ez a "divat" -
hobizoli
nagyúr
válasz
ReSeTer #46107 üzenetére
az a kupplung meg egy ujabb hibaforras csak a rendszerben, az eleve dragabb kompresszor melle
van egy oriasi kulonbseg, a hatasfok, mert nem mindegy hogy x betaplalt energiabol mennyi a kimeno teljesitmenyed
ebben meg a kompresszor sosem fogja azt hozni, mint a turbo, a netto vs brutto miatta komrepsszort abbol hajtod meg, amit eloallitasz mozgasi energiakent, minden mast levonva
a turbot meg a vesztesegbol hajtod megalapveto a diffi
-
Integra
titán
válasz
ReSeTer #46038 üzenetére
azért az ad rendesen nyomatékot is, nem csak teljesítményt és sokkal kultúráltabb formában mint a turbo. a jaguar-land rover elég jól tökélyre fejlesztette már a kompresszoros motorjait, mert amíg a németek összevissza cserélgetik a turbot és a kompresszort, addíg a jag konzekvensen kompresszorozik. és elképesztően jó motorokat építenek most már. mindegy, hogy az új v6 kompi vagy a v8 kompiról beszélünk. és ne felejtsd, ezek presztízs motorok is, itt nem a hengerlekapcsolás a legfontosabb dolog.
egyébként valahol utána lehet olvasni ennek is, asszem most tartanak a negyedik generációs kompresszoroknál a márkánál, asszem az új range rover egyik leírásában olvastam.a nissan micra kompihoz:
nem azért nem jön be, mert nem jó, hanem mert a turbonak sokkal nagyobb marketing értéke van. olyan ez mint az lcd vs plazma.. plazma egy nagyon igényes és jobb megoldás ha képminőségről van szó, mégis az lcd-t veszi boldog boldogtalan.. valahogy így vagyok a kompresszorral is, egy elegáns megoldás, sokkal kultúráltabb és kiegyensúlyozottabb a motor vele és ugye a felépítéséből fakadóan lentről húz. a turbo sokkal kommerszebb, elterjedtebb. én is turboval járok, mert ez van...
de azért a jaguar-land rover komrepsszorosai... az beszarás -
-
-
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 5 lemezes és digitális felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Samsung Galaxy S21 FE 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltő
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 PRO - Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest