- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- iPhone topik
- Magisk
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
veterán
válasz
footy #107537 üzenetére
A kérdés ki miért viszi megíratni. Alkatrész nélkül "komolyabb" nagyobb teljesítmény nem lesz ez tény. De ezeknek a "chipnek" nevezett dolognak nem ez a lényege. Hanem hogy optimalizálják a gyári konfigot ez által kihasználva az adott motorba lévő olyan tartalékot( ez lehet 5% vagy 20% motor típusa válogatja) ami még nem megy a motor élettartam rovására. A kormoló sz*rok meg azért vannak az utakon mert a hülye gyerek vesz egy G3-at mert tdi 90 ló talán volt amikor a gyárból lejött 20 éve. Most már a véres a torka max 60 le maradt benne, de 300-ezer volt és 35 ért Béla megírja neki a kapuba majd, talán avval eléri a gyári értéket.
-
tresh
veterán
válasz
footy #107530 üzenetére
Gondolom az fel se merülhet hogy egy ugyan olyan egyetemet végzett ember aki ezt tanulta majd mondjuk lehúzott x évet pl az audi mérnökei között és alapít egy céget ami a gyári autókat "tuningol" mind sw mind hardveres oldalon? De ha már itt tartunk itt ajánlom figyelmedbeHavvasy urat. Szerintem ő többet tud a motorokról mint aki megálmodta.De ezek szerint ő is sufni chipesz ember... Ladások között dob fel ezt a nevet és meglátod milyen elismert. Több motort épített mint ingolstatba az össze mérnők együtt. Na de mindegy befejeztem mert a chip sz*r dolog,és felesleges
-
tresh
veterán
válasz
footy #107488 üzenetére
Ezen jót mosolyogtam engedelmeddel. Itt hozzaerto emberekkrol beszelunk nem Janirol aki az ebayen vett sz*rral 2barra emel ket kattintassal a turbot es utan ket gaz utan kuka a blokk.Leirtak a mernok egy olyan sw-t ir ra ami minden motoron korulmeny kozott tudja ugyan azt a chipes ezen finomtva optimalizalja a motort meg jobban.Nem uj programot ir. Ez kb olyan mint cpu a pckbe azt is lehet optimalizalni fogyasztas/teljesitmeny szerint.
-
ludsimon
veterán
válasz
footy #107332 üzenetére
"Ha van a zsebedben félretéve adagolóra, lendkerékre meg turbóra, akkor nagy gond nem lehet."
Melyikkel járok jobban hosszú távon ha a legrosszabb esettel számolunk? (5-6 évre tervezem venni, használni.)
Egy 500k km-es adagolóssal vagy egy 300k km-es PD elemessel?Ha a PD-n bekrepál az elem és mondjuk lendkereket is kell cserélnem gondolom 3-4x-esébe kerül egy sima adagolóshoz képest.
-
j.bravo
addikt
válasz
footy #107134 üzenetére
Huhh.
Nem is erre gondoltam elsősorban (hacsak nem erősíti meg valami szaki hogy az utastér szigetelése is elmarad a személyautó kivitelétől), hanem a csupasz doboz részt szigetelni, a rács meg a hátsó ajtó közöttA tűzfalra pluszban mondjuk értelmes dolgonak hangzik, de én tuti nem állnék neki magam. A doboznak még talán, ha legalább egyszer látnám hogy megy ez rendes helyen, vagy legalább valami video tutorial lenne, de alapvetően nem gondolkodom ebben, csak ha muszáj.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
footy #107035 üzenetére
ja, VAG-nal minden direktbefecsis dizelt TDI-nek jelolnek, fuggetlenul a rendszeretol, lehet adagolos, PD vagy CR tokmind1, mind a TDI gyujtoneven fut
igy aztan a TDI-t akarok venni leendo tudatlan vasarlo, meg jol becophatja vele
de TDI van rairva hatul, meg a motorburkolatra is, es az a lenyeg -
-
szőröscica
addikt
válasz
footy #106645 üzenetére
Az 1.9-nek tudtommal nincsen csapágygondjai. Ott a turbó és a töltőnyomás-szenzor (pontosabban annak is a vezetékének megtöréséből adódó rejtélyes jelenségek) szokott problémás lenni. Előbbit gyakoribb olajcserével, utóbbit egyszerű forrasztással meg lehet javítani. Csak az a gond, hogy sokan ész nélkül elkezdenek cserélgetni alkatrészeket, pedig aki rendelkezik típusismerettel, az szinte bármilyen check injection hibánál ennek a kábelnek az ellenőrzésével kezd, mivel az esetek döntő többségében csak ennyi a baja.
Az 1.9-et azért nem ajánlottam, mert az szerintem kevés ehhez a bódéhoz.
A linkelt 2 literes már jónak tűnik. -
Sutee89
aktív tag
válasz
footy #106614 üzenetére
Igen, az elsőnél az egyetlen beltéri képen látszik is egy szép nagy folt az anyósülésen. Tudom, hogy nem Ghia, sajnos.
A másodiknál én sem értem az effekteket, de egész közel lakom hozzá, lehet beugrom megnézni a hétvégén. Kicsit félek a napfénytetőtől, vagy azért 2000 után már nem beázósak ezek?
12 éves autónál amúgy nem várom el, hogy makulátlan legyen, szerintem kisebb karcok, kicsit kopott kárpit még belefér. -
emre
veterán
válasz
footy #105967 üzenetére
Nem mánia. Csak a magyar forgalombahelyezés nálam nem élvez feltétlen előnyt. Valahogy jobban el tudom képzelni hogy a kinti életszinvonalból több jut erre. Persze a frissen behozott tip-top állapotú 300k futott gépet itthon simán 190-el hirdetik, de ettől fűggetlenül még lehet jobb állapotú ugyan abban az árban mint egy magyar sufniszervizes amibe csak a pecsét került bele szervizkor, de anyag nem.
-
nesa
veterán
válasz
footy #105792 üzenetére
A fiat tipomba ugy toltam bele 100k hogy az olajcsren meg a tankolason kivul gyakorlatilag semmi nem volt, a 17. es a 20 szulinapja kozott, ez utan is a rakoltott penz 90% lakatos munka volt, es meg mindig hasznalom, jovo honapban kezdi a 23. at taposni
egyszeru jon, megy, ha kell megal, amit epp akarok.
-
-
belaazallat
addikt
válasz
footy #105764 üzenetére
Használtautón kombiba nincs...
(#105768) Morris
Ha a benzines olyan, mint a dízel, akkor köszönöm nem! A Passat fanatikus munkatársam(4. passatja van) 2005-ös passat wariantja 2.0 Dízel DSG automata váltóval fél éve szerelőnél van és nem tudják megjavítani. Először motor csere, most már váltó is megvolt, de még mindig nem működik... Ma kijelentette a srác, hogy hogy utálja a VW-t. Először azt hittük vicc, de nem.
Asztrának( G), Fócus olcsóbbak az alkatrészei, ha jól tévedek!
-
Dare2Live
félisten
válasz
footy #105282 üzenetére
hagyomásnyos "tűzhelyes" ellenálláson áthajtjuk" nincs.
Két része van.
-1- AC kapcsol, mint első lépés. Ezt prius 2től egy elektromos motor hajtja, ez kb egy fél perc múlva már meleget kéne benyomjon. kb mint a légkondi amikor fűt.
-2- ha aksi merül és motor bekapcsol nem a hütővíz fűt hanem a sokkal kissebbkör, sokkal gyorsabban bemelegedő kipufogógáz által melegített fűtökör. Ha ez nem lenne ACt kihuzva rosszabb lenne prius mint dizelek.Rendes hidegben még nem próbáltam elvileg sokkal gyorsabban jönnie kéne a melegnek mint hagyományos hűtőkörös megoldásoknál.
-
#67688960
törölt tag
válasz
footy #105215 üzenetére
elvileg lehet, de az is előfordulhat hogy nem
nekem pl. írja a könyve(a gyári audi) hogy mehet bele az(szabványnak megfelelő) 5w30 is de akkor nem szabad taposni csak normál fordulaton szabad hajtani
viszont vannak már(régi a könyv is meg a kocsi is) olyan 5w30-as olajok is amikkel szerintem simán lehet tolni 6000-ig is, bár én inkább maradok a 0w40-nél -
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
válasz
footy #104999 üzenetére
csak halkan kérdezem de a kuplungtárcsa kopását is beleszámoljátok ebbe a nagy robbanódinoszaurusz-vadászatba?
persze tudom hogy mindenkinek komputervezérelt hidraulika vezeti a bokáját és tökéletes fordulatszámegyeztetéssel váltogatja a visszakettőt de érzésem szerint ez akkor is jelent nem kevés többletsúrlódást a tárcsán (főleg hogy fel kell rúgni a fordulatszámot hogy rendesen visszaválts és fékezzen is valamit). a váltót meg a kinyomócsapágyat nem számolom.
-
Declare
őstag
válasz
footy #104970 üzenetére
Jaaa Neked a semmi köze nincs a valosaghoz, az esetedben 0,4 l/100 km-t jelent?
Amit szamolsz tankolaskor az sem pontos, hisz par liter több vagy kevesebb siman van a tankba, hiaba tankolod csurig, vagy kattanasig vagy barhogy.....szvsz 0,5liter/100 km különbsegeken nem erdemes meg csak gondolkodni sem....
Nektek olyan nincs egyebkent, ha pillanatnyi fogyit nezel, akkor ha gurul az auto alapjaraton, többet fogyaszt, mint ha nem gurul es ugy megy az alapjarat?
-
Declare
őstag
válasz
footy #103424 üzenetére
Figyi, akkor igy az alfa alatt a masodik kepen, amit linkeltel, akkor annak aztan igazan van egy stilusa
egyedi, ujat mutat, nem megszokott es egy auto
1. szerintem ha mar stilusrol beszelünk egy autonal, ami nekem tovabbra is fura, de legyen, akkor nekem pont az audi/bmw stilusa jön be...azaz egyöntetü, szep, letisztult...amiröl multkor beszelgettünk itt cokpitek eseten....egyszerüen ültem csak es neztem, hogy hogy mondhatja valaki egy szamomra olcso hatasu müanyag feelinget keltö, toyota/honda belsöre hogy szep es izgalmas, amig nekem a szemem fennakad azon, hogy latszik, hol vannak bepattintva az egyes müanyag blokkok, a nagy müanyag cockpitbe, es hogy mondhatja valaki egy szep letisztult bmw belsöre, hgy unalmas
nem vagyunk egyformak ez ilyen egyszerü
2. de akkor ha mar audi. Az a gyarto amelyik talan a legtöbb innovaciot, K+F et tolja bele a kocsikba...altalaban audi/bmw jön elsökent valami ujdonsaggal (led lampa, night vision, vagy bmw angel eye, ami ma mar minden autoban a drl kb...). Persze ezeket az elejen lehet fikazni, mert mindig vannak bökkenök az ujitasokban, de elöbb utobb atveszi mindenki (tablafelismerö rendszer is talan az audinal olvastam elöször, most meg mar benne van a nissan ban is.
3. design es evolucio:
Ha azt mondod nem latsz mas különbseget, mint, hogy mas a lampa, kiszaladok a hoesesbe
btw, ez az uj allroad cockpit pl...hat ez nekem a non plus ultra....egyszerüen gyönyörü....masnak meg biztos unalmas.....de ha pl a mazda 6 al nezem össze [link] hat azert nem hezitalnek sokat
es akkor mint irtam az uj madak egeszen tetszenek...nem is honda t vagy toyotat hoztam...vagy nissant...
-
Declare
őstag
válasz
footy #103414 üzenetére
Ma ebedszünetben ramegyek, hogy mit is jelent az, hogy egy autonak van stilusa, komolyan
mert hogy egy embernek van stilusa az oke....de egy autonak?
Szerintem tök szubjektiv, tetszik/nem tetszik. Ennyi egy auto eseten a dolog.
De egy amugy aranytalan, igenytelen, olcso anyagokbol összerakott kocsi, ami szubjektiv velemenyem szerint ronda es ha a netetes velemenyeket nezzük nagyon sok ember szubjektiv velemenye szerint ronda.... ehhez hogy jön a stilus?
Mert ha valakinek olyan a stilusa, hogy ez az auto passzol hozza az ugy oke
Az az alfa tenyleg szep!
mod: jah es ezek a sangyong meg sianghuang, juanhuaang ezek nalam nem tartoznak az auto kategoriaba, szoval nem lehet ronda auto
(#103420) kornelka: na a giulietta az az auto, amiben mindig furcsan hat egy ferfi ember.. szvsz
-
runner 125
nagyúr
válasz
footy #103414 üzenetére
Tavaly szeptemberben a mijjaarandaautó téma ki lett már vesézve.
DeFranco
..én ugyan nem. Egyszer vettem UV álló fóliát a Honda frissen polírozott lámpáira, de úgy döntöttem h mégsem rakom fel.
Ilyen fóliát kb. bármelyik dekorostól tudsz venni. -
Agostino
addikt
válasz
footy #103288 üzenetére
a fogyasztáson rugóztak páran, ahogyan utánakerestem. viszont nem olyan borzasztó szerintem egy ekkora autóhoz. mondhatni átlagos. illetve sokak szerint az 1.6 kevés. mondjuk azt sosem írják mihez képest. ahhoz, hogy elvigyem a családomat 200 kilométeren kényelmes tempóban, szerintem elég.
-
Declare
őstag
válasz
footy #102906 üzenetére
Jah,de a lenyeg a hozzaallas....en a kis opelemnel is figyelek, hogy hidegen jaratom picit, eröltetes utan visszahüöm, olajcserekor a legjobb olajat vettem 2x es aron, neha öntök hozza üzemanyag rendszer tisztitot....stb, azert ezek a dolgok hosszutavon biztos hogy hozzatesznek a hibak minimalizalasahoz.
De amugy is, nem ilyen okoskodasbol irtam, tenyleg, sajat magambol kiindulva es tanulva. Hasznaltauto vasarlassal semmi tapasztalatom nem volt...uj autonal fizetsz, beülsz, tankolsz, ennyi. Hasznaltautonal nagyon nem
Ugy hogy a turbo koszossagon kivül (remelhtöleg ennyi amiert neha kapok egy szervizkulcsos lampacskat es ez most ki lesz tisztitva), semmi baja nem volt eddig a kocsinak...kopp-kopp... de akkumlator, folyadekok csereje, veerles, ekszij, egy elsö fekbetet, egy csomagtarto talca, ablakmoso, jegkaparo
............nevetseges apro tetelek es hopp 200-250k ugy rament az autora, hogy eszre sem vettem. Iden uj nyari gumi, uj teli gumi, meg jo lenne egy alufelni, hopp ez igy 300k....most kiegett a xenon, hopp 30k, ez a turbotisztitas egy 30-40k biztos lesz.....jah es akkor tankolasok, es biztositas.......es akkor ez csak egy kis opel egy kis dizel motorral, nem extrem idös, nem megy extrem sokat.....abszolut "atlag"
szoval ha valaki igy indul neki a hasznaltauto vetelnek, hogy nem akarok költeni, hat az tenyleg nem gondolta at alaposan
sokszor en is azon agyalok, hogy nekem is abba kellene hagynom ezt az "exceles költseg nyilvantartast"
-
Declare
őstag
válasz
footy #102900 üzenetére
Persze lehet csökkenteni a rizikokat, de ha valaki mar az indulasnal igy indit, hogy ugye 5 evig erre nem kell költeni, ott szerintem elbukik a hasznaltauto vetel, de az ujonan vasarolt autojat se szeretnem 5 ev mulva megvenni.
Mar leirtam parszor a cegnel az ablakom elöt parkolo zsir uj a6 allroad...megafull...dizel....es minden indulasnal gyönyörködhetek a hangjaba mert emberünk beül es ratapos a pedalra....3-5 ev mulva valaki megveszi ezt a kocsit, akkor is egy kisebb vagyonert, "kevesetfutott, par eves, megafull" aztan joesellyel a hidegen terhelt 30ezres csereperiodussal szervizelt disel motor elkedi szorni a meglepeteseket es gyarapszik eggyel a "szarfosaudiautomata" tabor
szoval ezert irom, hogy tök mind1 minden, ha gondos a tulaj, akkor tuti vetel a hasznalt auto, ha egy lesz@rom ez csak egy darab vas, 3 ev mulva ugyis betolom a szalonba es beülök az ujba, akkor meg oriasi buko es kinszenvedes (jo esellyel)
-
#27813376
törölt tag
-
-
sasa134
addikt
válasz
footy #102846 üzenetére
Az a kocsi ami 20ezer km után ilyen, az fos, gyenge minőségű autó. Van nyilván olyan példány ami jobb, és van ami rosszabb állapotú. Ez van. Gondolom a 20 ezer km-t még ha bérautó is volt, nem telekjàràssal tették bele földutakon, hanem városnéző turistàk Lisszabonban. 20ezer után kiszakadt váltóbőr, kézben maradó alkatrészek, külön életet élő futómű, kellemetlen váltó. Hogy fog kinézni, működni 150 ezernél? Érdekes, ilyet egy hasonló Golf,Jetta, Polo, Audi A1,A3, Skoda Yeti, Peugeot 107, Corsa, 1es BMW, Ibiza, B Merci esetében sem tapasztaltam - ezek azok a bérautók amikben az elmúlt 1-2 évben ültem (Hertz, Avis, tehát nem garázscégek ócskavasakkal, több 100ezres futàssal - azt hiszem a Hertz 30 ezer után cseréli a kocsijait).
De részemről pont, nem baj ha tetszik az 500as, lelked rajta.
-
parandroid
félisten
válasz
footy #102846 üzenetére
"Az viszont erős, hogy egy huszon valahányezret futott 500-as Fityó milyen elhasználtnak bír tűnni. Lötyög a kormány, kotyog, mondhatni, a pedálok nyekeregtek, a váltóbőr kikopva, a vezetőoldali kilincs műanyag burkolatát én nyomtam vissza. Mondom, mindez egy 1 éves, huszonvalahányezer km-t futott autóban. Ugyanilyen körülmények közt a Polo meg az A1 egy atombunker, minden precízen, makulátlanul működik, egyben van. A kis 500-as futóműve akkor produkálta a legnagyobb meglepetést, amikor először áthajtottam vele egy fekvőrendőrön. Hajtottam, jah, kb 3-al mentem, ahogy az ember egy ilyet megközelít. Azt hittem , kiszakad a futómű, irdatlan kellemetlen vele minden úthiba,egy kotyogós, külön életet élő fos az egész."
Ui.: Sok minden alapján válogatok barátokat, ez az egyik kizáró ok, igen. Illetve a színt még elnézném, de a zongoralakkal kombinálva azonnali mindennemű kapcsolatmegszakítás. Nincs is sok barátom.
p
-
parandroid
félisten
válasz
footy #102834 üzenetére
Lehet ízlés kérdése, nekem az autó színére fújt csillogós zongoralakk akármilyen autónál kizáró ok lenne. Meg a barátaimat is megválogatom annyira, hogy aki ilyet vesz, azzal nemigen állok szóba utána.
"Vezettem olyan Golf 5-ot ami balra huzott. Akkor a Golf 5 szar auto?"
A Golf 5 mikori autó? 10, 15 éves? És balra húzott ennyi idő után? Ja, futóművet, szilenteket, lengéscsillapítókat időnként át kéne nézetni, az előbbit be kéne állíttatni, meg a gumikat is illik néhány évente újra cserélni, hogy a centirozást, vagy a guminyomást ne is említsem...
p
-
raczger
őstag
válasz
footy #102751 üzenetére
E90 belsőterétől én se vagyok hasra esve, még az E46-osé is sokkal jobban néz ki (szerintem). Ismerősée 320xd chiptuninggal, ott az erővel, nyomatékkal nincs gond, nagyon megy, viszont az ő véleménye az volt az autóról, ha neki kellene fenntartania (céges most), akkor biztos nem venne bmw-t, pedig igen jól keres.
Nem kellett volna eladnod a Mazdát
Gondolom abból már újabbat néznél ennyiért.
(#102753) Declare: "altalab egy nemet auto" olyan egyöntetü, letisztult, na ez nálam egyenlő az unalmassal, kell bele valami érdekes, izgalmas, amivel lehetőleg nem bonyolítják túl
A legtöbben a középkonzolnál rontják el az egész autó belső terét, jó példa nálam ez a merci: [link]
(#102755) Snoop-y: Volt már neki 6-osa, tudja
-
Declare
őstag
válasz
footy #102751 üzenetére
En is hasonlo arban neztem autokat anno...az elöszö hsz utan gondolhatod, hogy ott volt a 318i nekem is
de a racionalitas es ugyan ez, hogy a fapad 3 as ban borzaszto gagyi üles, zero extra....es a racionalitas ravitt a gtc H astrara 1.7 disellel
na igy dölnek meg a nagy szavak
-
Declare
őstag
-
szőröscica
addikt
válasz
footy #101367 üzenetére
Facelift után az elektronika ok. A váltóról én nem hallottam semmit (bár nekem francia van benne), a kormánymű lehet problémásabb, de én egy olajcserével megúsztam eddig 190 ezer km alatt.
Ennél az autónál a design a legkérdésesebb terület. Ha valakinek tetszik, bármit megbocsájt neki, más meg felé sem fordul, mert hány tőle.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- EAFC 25
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Formula-1 humoros
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- iPhone topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Őszre feketét ölt a THEC64 Mini
- További aktív témák...
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 8GB 256GB 14" FHD 1év garancia
- 35" ASUS ROG Swift PG35VQ curved GAMER monitor
- Azonnali készpénzes Apple Macbook Air felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- Telefon felvásárlás!! Honor 400 Lite, Honor 400, Honor 400 Pro
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest