- Kikristályosodik a Razr 60
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
kiskornel
addikt
válasz
rumos14 #25292 üzenetére
Az első két képről az jutott eszembe: letargikus. Kicsit tovább nézve rájöttem, hogy el van cseszve a WB. Olyan hideg színek vannak, hogy az csak na. Úgyhogy megnéztem őket PS-be, kicsit felhúzva a melegebb színek felé, és voálá... Sokkal jobb lett. A felhők is jobban kirajzolódtak, textúrákat kaptak. (Szerintem elfelejtetted beállítani a WB-t.)
A HDR a végén meg nem is olyan brúúútális. Szerintem tök jó. Alig látszik rajt, hogy műanyag... -
sztyui2
őstag
válasz
rumos14 #17099 üzenetére
Igen, mind a "kis" sonyval készült, ahogy ezek is.
A normál előadáson nem lehetne fotózni, de írtam a #17003-es hsz-ben, hogy ez főpróba volt.
"Voltam fotózni múlt héten színházban. Ez ilyen direkt sajtós embereknek, irodalmi és egyéb kritikusoknak, és hobbifotósoknak tartott főpróba volt. A jegy ingyenes volt, csak kellett ember, aki be tudjon szervezni
A jegyárat leszámítva minden ugyanolyan volt, mint a normál előadás, de gondolom ezt nem kell ecsetelnem"
A nézőtér tele volt, de úgy képzeld el, hogy kb 10-20 ember lehetett(ők voltak a kritikusok), akinél nem volt fényképezőgép, vagy videókamera. Szinte minden széknél volt egy tripod vagy egy monopod, szóval ez mondhatni direkt fotózásra volt
Többek között ezért nem készült a színházról a panoráma pontosan középről, mert a sok állvány miatt egyszerűen nem lehetett elférni. Esélyem se volt, hogy egyáltalán elinduljak középre
Bár láttam elég durva embereket is, mondjuk canon eos 5D/1D+85mm f1.2-vel szaladgálni, meg kb a második sorban már mindenkinek 70-200 f2.8 volt az vázon. Nem beszélve az utolsó sorban ülő 300mm f2.8-asokrólSzerencse, hogy én az első sorban ültem, így nem kellett végig a maximum gyújtótávot használni, amit a gépem tud, mert mint tudjuk ott gyengébben is teljesít.
Ezeket a képeket, kb átszámítva 90-120mm között lőttem az első sorból, de hozzá kell tennem, hogy ennél a gyújtótávnál az én gépemen már f4 vagy f4.5 a legtágabb blende, ami nem valami jóEzért a legtöbbször sorozatképpel lőttem 1/4-es záridővel, így kb minden sorozatból 1 kép lett, ami nem mosódott el
Ez nagyon jó módszer volt, mert másként lehetetlen lett volna mindig megtalálni, hogy mikor van az az 1/4 másodperc, amikor minden éles. El is lőttem 670 képet, amiből kb 30-40 lett éles, aztán ez a 15 lett egyáltalán fórumra felrakható. Flickr-en még gondolkozok, hogy ebből mennyi megy fel.
Viszont van egy ismerősöm, akinek van egy canon 100mm f2-je, és egy 70-200 f2.8 L-je, szóval ha majd meglesz a canon DSLR-em, akkor majd lehet valamikor még elmegyek színházba, mert ugyebár nem csak ennek az egy előadásnak van főpróbája.Ez külön meg volt szervezve, hogy el tudjunk menni. És ha adódik újra ilyen lehetőség, akkor megint el fogok menni. Remélem addigra már meglesz az új gép. Ez csak attól függ, hogy megveszi-e valaki a mostanit.
Azonban midnenképp kölcsönobival kell majd mennem, mert vagy fél évig csak egy 50mm f1.8-am lesz, ami a színházhoz túl rövid. Aki megszervezte ezt, hogy el tudjunk menni, ő egy 50mm f1.8-al lőtte végig az előadást, mert neki kitobin kívül csak az volt, azonban így csak nagyon erősen croppolt képei lettek, amiknek a minősége nem olyan jó, mint például az enyémek, vagy bárkié, aki 50mm felett lövöldözött -
sztyui2
őstag
válasz
rumos14 #16723 üzenetére
30D-t szeretnék. 20D-nél sokkal jobb(meg újabb is, és használtan már jó áron lehet venni), 40D-nél meg csak kicsivel rosszabb. Sorozatképbe rosszabb, de csak egy nagyon kicsivel, az nekem annyira nem fáj. A kijelző mérete is elhanyagolható, viszont a 30D kényelmesebb, mert a kijelző mellett vannak a gombok, nem a kijelző alatt.Liveview se kell.
Egyetlen dolog, ami fáj a 30D-ben, hogy nincs benne szenzortisztítás. A 40D-ben pedig van. Viszont az meg nem ér meg +50ezret, na meg azt az 50ezret még a DSLR-re váltás elején nagyon könnyen el lehet verni másra... -
sztyui2
őstag
válasz
rumos14 #16721 üzenetére
Sonyt nem akarok, mer ha most vennék egy sonyt, az megint csak egy átmeneti megoldás lenne, mert később úgyis canonra váltanék. A rendszerváltás meg nem a legolcsóbb dolog
Inkább várok, amíg lesz pénzem egy canonra, mert ahhoz bármit veszek, akár megtarthatom örökre(amíg jobbat nem akarok), mert úgyis canonnál maradok.
Egyébként ha lenne zsém egy A700 árkategóriás vázra, akkor inkább 40D-t vennék. -
sztyui2
őstag
válasz
rumos14 #16719 üzenetére
aproneten már meghirdettem. vatera meg a többiek annyira nem szimpi, a licitálás miatt, meg "elégedett vásárló" meg ilyen arányok miatt, de azért majd oda is felteszem.
Jaja, canon leszGondolkoztam nikon-on is, de mivel nincs sok különbség a két márka között tudásra, ezért az döntött, hogy a canon számomra sokkal kényelmesebb, mint a nikon, és sokkal szimpatikusabb. Nem a felfogása miatt, hanem az obiparkja miatt. A nikonhoz nagyon drága egy jó obi, és nincsenek meg pont azok az átfogások, amik nekem kellenének, vagy csak nagyon drágán.
Ezzel szemben a canon obiparkja az olcsóbb obik és az örök életű L-es obik miatt sokkal szimpatikusabb, és használtan már elég jó áron lehet kapni obikat. Mint már említettem, az első egy 50mm f1.8 lenne, ami olcsó, de nagyon jól rajzol, és tökéletes alapobi. A második meg majd rá fél évre, vagy még többre a canon 70-200 f4 L lesz(használtan), de az tényleg csak nagyon soká, mert lehet, hogy csak nagyon soká fogom tudni eladni a mostani gépemet, ezért a nyári munka is belemegy a vázba. Sőt, lehet a nyári munka se lesz annyi, amennyi kéne, szóval minden nagyon bizonytalan, de azt tudom, hogy addig nem költök semmire, amíg nincs egy(saját) DSLR a kezemben.
Tudom, hogy a 70-200 F4 L nagyon drága(fotós viszonylatban egyáltalán nem drága, viszont diák viszonylatban nagyon) obi, és tudom, hogy ezer évig kell gyűjtenem rá, de örök élet, és tényleg csak egyszer kell megvenni. Eleinte úgy volt, hogy a gagyi sigma 70-300 f4-5.6 elég lesz, de nem adok ki 40ezret, hogy aztán egy év múlva ugyanaz legyen, mint ami most is van a bridge->DSLR-el, ezért inkább várok, gyűjtögetni fogok, és majd ha összejön, akkor megpróbálok valami jó példányt szerezni használtan.Meg közbejátszott az is, hogy egymás után próbálhattam ki a két obit, és nagyon megéreztem az ég és föld közötti különbséget.
Jah, és még táskáról meg memkariról szó se volt, ami szintén +30ezer forint. Azért az se a fán terem -
sztyui2
őstag
válasz
rumos14 #16714 üzenetére
Én mindenre Photoshopot használok! Nem nagyon hiszek ezekben az autómatizált progikban. Mindent precízen beállítva, magam szeretek megcsinálni.
Bár egyre jobban hajlok valami panoráma készítő progi felé(mert látom sokan használják), hátha gyorsabban össze tudná fűzni, mint a PS. Viszont ha ez csak a számítógép teljesítményétől függ, a programtól nem, akkor valszeg maradok a PS-nél, addig, amíg nincs vele valami probléma. Ha esetleg egyszer szarul fűzne össze valamit, és sehogy se tudnám megoldani, akkor majd keresek valami panokészítő progit.
Ami viszont elgondolkodtat, az a HDR, mert a PS-nek a gagyi automatizált HDR-je nagyon gagyi. Viszont én inkább layerek és maszkok variálásával szoktam HDR-t csinálni. Viszont abból is sokan használnak mást(nem PS-t), és az viszont már elgondolkodtató lenne, viszont addig nem kell az sem, amíg nincs szükségem rá. Eddig PS-el mindent meg tudtam oldani, amit csak akartam vagy elképzeltem.A gépváltásról meg annyit, hogy sajna nem nagyon van(még) vevő a mostani gépemre, pedig már nagyon jó lenne DSLR-el tolni.Jelentkeztek néhányan, de mindenki csak cserélni akarja, vagy volt aki csak valami elektronikai cikk utalványra akarta cserélni.Az utalvány rendben is lenne, ha obira költeném a teljes összeget, amit a gépért kapok, viszont nem így tervezem, mert az ár fele belemenne a vázba, amit viszont használtan szándékozok venni, ahova meg készpénz kell.
Bandesz99:Az első képen jók a színek, de sajnos nagyon bemozdultak a fák a hosszú záridő miatt. A csillagok elhúzásához meg túl rövid volt a záridő. Erre hallottam egy jó módszert egyik fotós ismerősömtől. A lényege, hogy ki lehet nem biztos, hogy ennyire bemozdulna vele a fa, és jobban ki lehetne húzni a csillag vonalát, azzal, hogy mondjuk nem 1 órás záridőt(ezzel már jól látszik a csillagok útja, és sokkal hosszabb is) használsz, hanem helyette mondjuk 12x5 perceset. Ezzel kiküszöbölhető a hosszú záridőből fakadó zajosodás, és utána csak könnyedén összeilleszted Photoshoppal, és így ugyebár sok kisebb részletből áll össze a csillag útja.
És mellesleg ha véletlen kicsit elmozdulna az állvány, vagy valami, nem kell kivárni az egy órát, egy elrontott képre, hanem ebben az esetben csak öt percet "pazaroltál" el az idődből. Nem beszélve az akku kapacitásáról...
Bárcsak meglenne már a DSLR-em, elsők között lesz majd egy távkioldó vásárlása, és utána már csak talán egy ND szűrő kell, és majd én is próbálkozok ilyenekkel
A másik betervezett kép a DSLR-el a hosszú záridő vizes kép, ahol szép sima a víz, és fekete-fehérben, és úgy néz ki, mintha ilyen ezüstös zselészerűsg lenne a vízImádom az olyan képeket, és végre akarok egy olyan képet is magamnak.Sajnos ezek még anyagi akadályokba ütköznek, amit remélem sikerül minél hamarabb elhárítani.
-
sztyui2
őstag
válasz
rumos14 #16704 üzenetére
Nem igazán van érzékelhető különbség a kézből és az állványról lőtt pano között szerintem. Én eddig mindig állványról csináltam, mer ha van, akkor miért ne használjam?
Ha már ennyire megy a panorámázás, akkor itt az én legutóbbi panorámám.
A nagylátósítás nagyon jó dolog, csak nehéz, és sok utómunka van vele, és gyenge gép esetén egy szabad fél óra, amíg egyáltalán összeilleszti. +egyéb utómunka, az már mástól függ.
Én régen csináltam ilyen nagylátósítást, ez a kép például úgy van. Igaz, csak két képből van összerakva, de jelentősen megnőtt a látószög.Egyik kép a levelek volt, másik kép a fák.
Megjegyzem Photoshop is tud egymás tetejére tenni képeket panorámába, és(bár néha megtréfál, mert ugyebár több eljárással lehet összeilleszteni a panorámákat) ha auto módban nem sikerül(ahol maga választja ki az eljárást), akkor a különböző eljárások variálásával valamelyikkel sikerülnie kell. Nekem eddig mindig sikerült.
Meg még ennél a képemnél is ezt a nagylátósítást alkalmaztam.Látszik,hogy elég jelentős perspektíva növekedést biztosít. Főleg, ha nem csak 2 képből tesszük össze.
Lehet nyomok be még egy panorámát a mai napról(ha van valami feltöltésre érdemes), amit elvileg ha jól emlékszem kézből lőttem, de nem biztos, mert volt, amikor nem voltam lusta elővenni az állványt. -
pisti
őstag
válasz
rumos14 #16704 üzenetére
Számít, szerintem legalábbis, tájképnél nyilván az előtér ahol leginkább előjöhet.
Én jártam úgy régebben mikor nem voltam tisztában ezzel, hogy emiatt mosódtak az illesztések.
Azért nagy a különbség a között, hogy természetes módon a gerinced körül forogva mozgatod a gépet, vagy próbálsz te körbemozogni a gép körül, a gépet amennyire lehet egy helyben tartva. Ami lehet hülyén néz ki de nem az a lényeg. -
-
johnjohn
addikt
-
johnjohn
addikt
válasz
rumos14 #16694 üzenetére
Ez tud olyat ! Én is ezt használom.
-
Dtomi
őstag
válasz
rumos14 #16515 üzenetére
Novemberben volt alkalmam egy bennfentessel együtt dolgozni aki mesélt egy jó kis történetet Zita porráégetéséről a fotózással kapcsolatban jót röhögtem rajta, ahogy egy volt fotós operatőr porrá égeti a szakmai beszélgetés alatt. Valószínüleg ő se ájult el a 2millás felszereléstől
A fókuszos videóban is nagyon jó dolgok vannak mint pl beépített vakuval nagylátós portré
és 1000% os nagyítás ahogy a kocsi esik a hídról ahol "olyan szépen átfordulnak a fények" és a kocsi még mindíg csak 10 pixelt tesz ki
. Kíváncsi lennék ki merne egyébként az itt jelenlévők közül kamerák előtt olyan területen munkálkodni ahol még 0 tapasztalata sincs... Én biztos nem. Ehhez kellenek az ilyen Zitákok. Mint ahogyan a másik kettő Dj-zik
Ellenpéda Pedig Kasza Tibor fotóművész. Aki pedig énekelni akar fotózás helyett. -
*Ropi*
félisten
válasz
rumos14 #16515 üzenetére
A már emlegetett Scott Kelby fogalmazta ezt meg, nem szó szerint idézem, csak a lényegét: szép embereket sminkessel, stylisttal, profi világítással nagyon könnyű jól fotózni, de hozd ki a legjobbat egy átlagemberből a stáb nélkül, átlagkörülmények között - na az az igazi művészet.
-
Cassidey
senior tag
válasz
rumos14 #16515 üzenetére
szerintem sem azok. divatfotozasnal nyilvan jelen van sminkes, fodrasz, stylist, ezek kulon szakmak, kicsit sem a fotos dolga egyik sem. feny? ez nemtom mi lehetett, de ha nem o lotte be oket legalabb odairt. Zita nem vette el senki elol az 1Ds-t es a lehetosegeket, nem all senki utjaban.
mellesleg Mo-n ahhoz, h vki divatot csajokat fotozzon lenyegeben kapcsolatok kellenek, az a 3-4 noi magazin egy kezemen megtudom szamolni, h hany fotost foglalkoztatnak. ferfimagazinok detto. kasza tibi is kedvtelesbol fotoz, nem fogjak halalra dolgoztatni se itt, se kulfoldon, meglehet nyugodni ugymond.javaslom terjunk vissza digitalis fotoinkhoz
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
rumos14 #16391 üzenetére
Az első kettő nagyon jó, hangulatos, a színeik is nagyon jól eltaláltak, tipikusan olyan képek, amit többször is szívesen megnézek. A harmadik viszont nagyon elüt az előző kettőtől, nem való ebbe a sorba, nem látok benne igazán semmit
Mindenesetre az első kettő telitalálat, grat -
Viszlát
addikt
válasz
rumos14 #16391 üzenetére
Az első kettő jó lett, de egy-egy megjegyzésem lenne hozzájuk.
1. Túl sötétek a sötét részek, ezen PS-ben könnyedén lehet segíteni. Nem gondolok durva beavatkozásra, csak ici-picit tolni a shadows-on.
2. Ezt az elsőhöz is írhatnám, de ennél méginkább úgy gondolom, hogy kissé túl sok a tint-ből, a szín maga jó, csak túl erős.
V
-
Zozzant
addikt
válasz
rumos14 #16342 üzenetére
Bármire rá tudod tenni, stepping gyűrűvel, vagy többel
A hozzá adott rugós felfogatóval nem tudod akármire rátenni, csak az említett határokon belüli szűrőmenetre. A példának okáért rácsavarsz egy 72-67-es szűkítő (step down) gyűrűt a 72-es menetre, és már rá is csíptetheted. De ha találsz 72-43-ast, vagy több darabból jutsz el ide, akkor a csíptetőjét sem kell használni.
-
sztyui2
őstag
válasz
rumos14 #14766 üzenetére
Még nem tudom, mert jogsira is kéne a pénz, de én meg sajnálom rá
Azt a 150 rugót simán elverném obikra, és nem sajnálnám, ha lenne már egy jó vázam.
De egy papírra meg sajnálom.
Mondjuk egyelőre semmi pénzem nincs, de közeledik a karácsony. Majd elválik, hogy jogsi, vagy váz+egykét obi lesz-e. Ha DSLR lesz, akkor még várni kell, mert csak úgy fogom megvenni, hogy már ott lesz a zsebemben a váznak az ára, egy 50mm F1,8-nak az ára, és egy Sigma 70-300/4-5.6 Macro super-nek az ára.
Szóval a nagyon közeljövőben biztos nem lesz DSLR, de mondjuk fél év múlva már esélyes lehet.
Egyébként tényleg nagyon kellene márNéztem a tesztképeket, és iso 1600-on van olyan zajszintjük, mint a mostani gépemnek iso 100-on vagy 200-on
-
toth_janika
őstag
válasz
rumos14 #13675 üzenetére
Hello! Tökéletesen egyetértek Veled! Én 3 évig nyúztam egy S7000-et, és most nagy dillemmázás után lecseréltem egy 350D-re! Ég és föld a két gép!
Nem bántam meg a váltást, főleg úgy, hogy viszonylag olcsón megúsztam, hála a PH! apróhírdetésének!
Erről a képről mi a véleményetek? Min változtassak rajta? Hálistennek ezt a képet bármikor megcsinálhatom újra!
-
pisti
őstag
válasz
rumos14 #13410 üzenetére
Nemtudom, hogy hogy kell exiffel együtt menteni a jpg-t.
Mire vagy kíváncsi egyébként?
Az alapdolgok: 1/250, F2.7, maximális látószög mellett készült, ami 31mm ennél az optikánál.
A kép felső részén két ND4-es szürke átmenetes szűrő sötétítette az eget, plusz az utómunkában volt 1 kis egy képes HDRI-s kontraszterősítés/sötét részek világosítása, ezután szelektíven világosítottam még kicsit a kutyán úgy egészében, aztán külön még kicsit a fején, végül külön a szemein.Az első képed az ürességével meg ezzel a színvilágágával mindenképp érdekes, de nehezen tudnám megmondani, hogy konkrétan milyen hangulatot szerettél volna közvetíteni vele.
A második tetszik, de a legtetejét levágva talán még letisztultabb lehetne. -
sztyui2
őstag
válasz
rumos14 #13409 üzenetére
Hát egy nagyon minimális feelingje van az elsőnek, de nem esik hasra az ember tőle. Nincs igazán mondanivalója, leszámítva, hogy egy üres játszótér elvileg alapból szomorú, és még rájönnek a búskomor színek, de egyébként nem nagyon lehet érezni azt, hogy ránézünk a képre, és mindenkinek ugyanaz jön le belőle. Nem lehet érezni, amit el akartál mondani vele. Inkább szerintem csak a színek a szépek, és ennyi.
A lámpa alja, meg egy lyuk az égen -
sztyui2
őstag
válasz
rumos14 #13260 üzenetére
Hát igen, akkor vettem a nokia 5700-t. És mivel mindent elég rendesen megfontolok, amit meg akarok vásárolni, ezért jártam abban a topicban. Akkor szinte teljes volt az életem a kütyük terén, csak egy fényképezőgép hiányzott évek óta(pontosan azóta akartam fényképezőgépet venni, mióta megjelentek a digitális fényképezőgépek, azonban egy 6 éves telefont kellett leváltanom, így nem halogathattam tovább a nokiát)
Aztán jött a Sony H50. Közben csak egy-két kisebb költekezés volt, pl Sennheiser CX300, és Sennheiser HD485, jah, és egy wacom Bamboo, viszont ezek együtt, elvittek 50rugót. Bár egyiket sem bántam meg, és szinte mindegyiket használom nap mint nap, azért örülnék, ha most fényképezőgép vásárlás előtt az az 50 rugó a zsebemben lett volna. Lehet kimaradt volna a H50. Viszont akkor most, miközben írom ezeket a sorokat, nem tudnám ilyen brutális minőségben hallgatni a zenét a fejhallgatómmal például.
Jah, és hogy tudd, a zsé nagy része nyári munkából jön össze mindig, vagy pedig karácsony.
Ezért mondtam, hogy ha akarnék is váltani DSLR-re, legfeljebb jöbő nyár körül tudnék.péter007:Ilyen vakus, nekem is van
-
Motion_Blur
félisten
válasz
rumos14 #13248 üzenetére
Én Pana FZ50-ről váltottam tükrös gépre. Első blikkre megbánós volt a dolog, mert nem igazán tudtam használni a gépet, illetve fingom se volt a RAW-hoz. Most már elégedett vagyok a minőséggel és egyelőre a 420mm se hiányzik, mert azt csak nyáron szoktam használni (F1, motokrossz, stb...). Viszont a 18mm-nek nagyon örültem, hasznos
Jövőre veszek egy 100-400-at és le van a gond
-
sztyui2
őstag
válasz
rumos14 #13222 üzenetére
Hát igen. Még amikor beléptem a fotózás rejtelmes világába, láttam, hogy milyen árak vannak, de úgy gondoltam, nekem nem kell 100ezernél többet költeni egy gépre. Mer hát minek, meg őgyse tudnám kihasználni, meg sokkal komolyabb az annál, mint amire még most kezdésnek nekem kell...
De! Megvettem 70ezerér a H50-et, és már így is 90-nél járok, mer állvány,táska, memkari...
Úgy gondoltam, hogy egy fényképezőgép 70-80ezerért elég szép képet fog csinálni, de sajnos tévedtem. Meg se közelíti azokat a csodálatos fotókat, amiket én neten láttam előtte.
Zajos, életlen, és nem túl színhelyes képük van. 100% cropról meg ne is beszéljünk.
Igazából alig van lényeges különbség a 20ezres szappantarók között és egy csúcskompakt között, mert mindkettő kompakt, csak az egyik azért csúcskompakt, mert éppen az aktuális funkciókból a lehető legtöbb van benne, és mondjuk nagyobb a zoom-ja, nagyobb látószöggel rendelkezik, van markolata, néhol vakupapucs(bár nem hiszem hogy bárki is venne vakut a csúcskompaktjához, mert közel annyiba kerül egy jó vaku, mint az egész gép), nagyobb/szebb kijelző, EVF,manual fókusz, jobb beépített vaku, azonban a képük közel ugyanolyan 100% crop-ban.
Egy előnyük van igazából a csúcskompaktoknak a szappantartókkal szemben, a manuális beállítások. Tehát ezek a gépek már jók arra, hogy egy kezdő fotós megtanulja a beállítások neveit, értékeit, mit mikor érdemes alkalmaznia, de sajnos ha valaki tényleg szeret fotózni, akkor sokat fogja használni a gépét, gyorsan megtanul mindent, és szeretne tovább lépni, azonban nem tud, mert ott a zsebében egy gép, amit még el is kellene adnia(áron alul), és még pénzt kéne szereznie egy tükörreflexes gépre, és még hozzá minimum egy 70-200/300-ra, meg újabb táska, új memóriakártya...
Ami még idegesít a bridge-nél, hogy nem nagyon lehet fullosan megállapítani, hogy éles-e a kép, vagy nem. Mindig vissza kell nézni monitoron, és az adott pillanatban is csinálni kell vagy 5 képet, ha biztosra akarsz menni. Tükrösnél a keresőben alapból meg lehet állapítani, hogy mi éles és mi nem, és bőven elég 1, esetleg 2 képet készíteni.Nekem is jól esne egy tükörreflexes, azonban ha ezt a lépést kihagytam volna, nem biztos hogy érezném, miért is kellene, meg csak ennyi pénzem volt, és már akartam venni egy gépet, és objektívekre már nem lett volna pénzem.És lehet, hogy ha most lenne egy tükrööm kitobival, akkor meg az lenne a baj, hogy nincs nagy zoom-om, meg kb ugyanolyan képet készít, mint a bridge-ek.Azonban tükrösre én max jövőre fogok áttérni, és csak akkor, ha lesz pénzem hozzá venni egyből minimum egy 70-200/300 f4-et, meg mondjuk egy fix gyújtós f1,8-at.A kitobival semmire se mennék, csak kidobott pénz, mert a zajtól eltekintve majdnem ugyanolyan a képe, mint egy bridge-nek.
-
Xantomas
őstag
válasz
rumos14 #13119 üzenetére
Jaja, de ha az ember telézni akar, nem kell obit cserélnie. Ok, van alternatíva, tamron 18-300 de amit az ember olvas róla, az alapján hanyagolnám. Ha tényleg huzamosabb ideig használok DSLR-t és nem órákra kölcsön kapott gépeket, akkor biztos megjön az obicserélgetés íze, de addig nem. Félek, hogy tönkre vágom a bajonettet. Két dolog van amiért a dslr felé húz a szívem: a DOF, és a bokeh. Csak erre a technikára 2 tonna ötletem lenne, és ha csak 10 tetszene másoknak, már megérné.
(#13118) Allien, én tuti a vízparton hasalva szedtem össze a vérszívó csajokat, nem az erdőben.
(#13126) polika, nem, mert így a gép dolgozott, nem én. Inkább szórakozok azzal, hogy hogyan automatizáljam a folyamatot, minthogy megcsináljam kézzel. Lusta vagyok, no.
(#13131) Motion_Blur , de jó ez a miez, de komolyan... mi ez?
mindenki másnak, köszönöm. A DA-s galériámban vannak még képek, de annyira nem jók, hogy mutogassam, inkább csak haveroknak szólnak
-
Xantomas
őstag
válasz
rumos14 #13097 üzenetére
Ma, munka után egy Fuji S100FD-t szorongattam. Nem akartam megválni tőle. 100x jobb a fogása, mint az S9600-nak, olyan kényelmes, mint a k200 portrémarkolattal, sokkal kevesebb a zaj, (sikerült olyan képet lőni ISO 64-en amin alig volt
) a nagyobb érzékelő miatt (2/3").
Majdnem 1 Kg.(#13104) Brian_RL, gyere
15 perc sétára van a cinkotai autóbuszgarázstól. Ellenben fújd be magad kullancs ellen. 2-t szedtem ki magamból, és másik kettőt meg éppen mászás közben nyírtam ki rikítottak a fehér zoknimon,. Most van a szezonjuk.
-
berniemaci
csendes tag
válasz
rumos14 #12585 üzenetére
Koszi a valaszod, a nappali, kinn keszult fenykepekkel nincs gond. Akkora. Inkabb a vaku nelkul keszult benti kepekkel, meg a tavoli alakos kepekkel, meg amikor lampa eg. Meg az elejen, telen egy indianfesztivalon keszitettunk rengeteg kepet, de a tancolo, mozgo alakok szines foltok es csikok lettek, es ettol felforrt az agyvizem.
Kosz, felteszem a kerdest a masik topikban is.
Nagyon koszonom, meg egyszer.
berniemaci -
Xantomas
őstag
válasz
rumos14 #11590 üzenetére
Sajnos a kép nem adja vissza, de lehett látni, hogy a szmoghatár felett voltam. Nagyon durva volt úgy ránézni a városra.
Semmi zajszűrés, pedig nincs is magas ISO (100), f/3,2-es rekesz, 63,0 mm-es gyújtótávolság, 1/800s-os záridő.
Nekem az a véleményem, hogy csak a mazohisták fotóznak ezzel a géppel jpg-be
Mindenki más azt gondolja én vagyok az. Ha elmegyek fotózni, megszoktam, hogy takarékoskodok. 512MB-ra fér 44 RAW kép, hát annyit lövök. Ha elfogy, szortírozok.
-
Pilács
senior tag
válasz
rumos14 #11586 üzenetére
Helló!
Kis vágás a tetejéből, némi egyensúly állítás, keret, kicsinyítés és ennyi, semmi effekt
Teljes méretben meg a képfeltöltés nem tudta fogadni, mert 2.4 mega, de igen S5600-tól azért csodákat nem kell várnimaximálisan bele lehet kötni
Xantomas:
Biztosan nagyon szép lesz! Krka is gyönyörű lehet! Várom majd a képeidet!!!! -
Xantomas
őstag
-
pisti
őstag
válasz
rumos14 #11384 üzenetére
Photoshop-ban a Select/Color Range funkcióval lehet a legjobban kijelölni szerintem a sötét vagy világos részeket, csinálnám a Gimp-be ezt is szívesen de ilyet nem tud legjobb tudomásom szerint.
Sony H7-el készültek a képek, meg ahol lehetett használtam a Cokin szűrőt amit vettem (P120, átmenetes szürke). -
morceaux
aktív tag
válasz
rumos14 #10966 üzenetére
Jó kép!
Bocsánat, hogy má megin kritizálok, de az lett volna király, ha a fa a bal oldalon van, esetleg csak a fele látszik, és így van tér a madaraknak rászállani, meg róla elszállani (-> direkt írtam így).
De hogy lehessen engem is kritizálni:
Kanin, Szlovénia
Prisojnik, Szlovénia
Paklenica, HorvátországEzek mind Canon Powershot S3 IS-sel készültek.
-
Bandesz99
tag
válasz
rumos14 #10939 üzenetére
koszi meg1x. a makon kivul sztem a turelem a legfontosabb, na meg a megfelelo idojaras.
szerencsere villambol van eleg itt 2 honap alatt eddig 4et sikerult elkapnom.
hogy mi kell meg? allvany, gyors gep, nehogy lamardj a lenyegrol...
regi kompakt gepem lassan mentette el a hosszi expokat, de a d80 iszonyat gyors (persze csak ha leveszem a zajszurest). turelem, kiatartas, vizhatlan taska nehogy elazzon a felszereles.
zarido meg hat a fenyekol fugg. nappal eleg nehez loni sztem. Ez a villámtrigger erdekes lehet, majd utananezek... -
morceaux
aktív tag
válasz
rumos14 #10903 üzenetére
köszi.
Canon EOS 40D-m van, Sigma 18-50 /2,8 EX objektívvel (egyelőre), Adobe Lightroom-mal végzem a zutómunkát, HDR-t meg Photomatix-szal csinálok, panorámát Arcsoft Panorama Maker-rel.
Ezen a képen speciel csak Photomatix, 3 db képből összerakva. Pontosan nem tudom mennyi volt a különbség köztük, de biztos több mint 1 EV és kevesebb mint 2 EVVillámos képet úgy tudom hosszú záridővel, szűk rekesszel, és szerencsével kell csinálni
nekem egyszer sikerült 2-3-at lőni, de olyan pici rajta a villám, hogy épphogy ki nem töröltem (a nagylátószög miatt, mert én nagylátószögbuzi vagyok). -
morceaux
aktív tag
válasz
rumos14 #10717 üzenetére
örülök, hogy tudtam segíteni.
ezekhez a képekhez annyit tennék hozzá, hogy a helyedben kicsit levettem volna vagy a fényekből (lights, nem highlights, az kell hogy megmaradjon a dinamika), az talán segített volna a túl fényes napon, vagy ha lights nem segít, akkor a globál expozíciót vettem volna le 1/3-2/3 értékkel kb, aztán a sötét részeket fill light-tal vissza lehet hozni.
Sony DRO-ra annyit mondanék, jobb az ha nem a fényképezőgép machinálja a képet előre tárolt beállítások alapján, hanem te csinálod utólag, annyit amennyire szükség van.
(zárójelben: szerintem nem véletlenül nincs ilyen a komolyabb gépekben) -
rumos14
nagyúr
válasz
rumos14 #10717 üzenetére
na megnyugodtam nem kell Sony gépet venni
fogtam a korábban általam belinkelt Sony képet (ahol úgy rácsodálkoztam a DRO hatására), azt amelyiknél a DRO ki van kapcsolva. aztán LR-ban részben morceaux mester útmutatásai alapján megdolgoztam, és legalább olyan látványos, ha nem látványosabb (már bőven túlzó) hatást el lehet érni, mint a Sony gép 5-ös fokozatú DRO effektjével. a contrast-ot viszont nem növeltem, hanem csökkentettem. ez, és a Fill lights emelése hozta meg a hatást. a sötétek kivilágosodnak, a világosok nem égnek ki. hurrá. -
Szoles
senior tag
válasz
rumos14 #10714 üzenetére
Nagyon izgat téged ez a dinamikaátfogás téma!
Nem olvastam ugyan el, csak a mintaképeket néztem meg, de ilyet szerintem simán lehet csinálni utólag is, egyszerűen csak a túl sötét részek világosításával. Persze pöcsölősebb, hogy szép legyen, mintha rögtön megcsinálná a gép.
Én sok képemen kényszerűségből megcsinálom, mert inkább alulexponálok kicsit, nehogy kiégjenek a világos részek. Igaz, én kompakttal kattogtatok, eg yDSLR többet képes átfogni.(ha hülyeséget írtam, majd a többiek kijavítanak!
)
Szerk.: Na, közben morceaux beelőzött.
De legalább precízen le is írta dolgot. Az alulexpónál persze én is csak a szükséges mértékre gondoltam, különben a sötét részek világosításánál előjön egy iszonyú zajmassza.
-
morceaux
aktív tag
válasz
rumos14 #10713 üzenetére
A dinamika természetesen elsősorban a gépnek köszönhető, a szenzornak meg a processzorának. Aztán a RAW formátumnak, és végül az utómunkának. Ahhoz, hogy a szenzor meg a processzor által a látvány RAW-ba tömörítésével nyert adatokból kinyerjük ezt a dinamikát, kell az utómunka, ha nem teljesen optimálisak a fényviszonyok. Én ilyenkor próbálom úgy kiexponálni a képet, hogy minden legyen rajta, de azért épphogy ne égjen ki. Hogy érdemes-e alulexponálni? Hááát, inkább arany középút. Ha alexpónál lesznek bebukott részek, az ugyanaz mint a kiégés, azt se tudja a jóisten visszahozni
Aztán kezdem a középtónus kontraszttal (clarity), ez eltünteti a szürke fátylat, a kép "laposságát". Aztán jöhet a recovery, ami a csúcsfényeket veszi vissza, így azokból további részletek nyerhetők ki. Aztán globál kontraszt, majd tónusgörbe állítgatás, itt le szoktam venni az árnyékokat, hogy jó "dinamikus" legyen a kép, majd fill light-tal visszaadom a részleteket. Minden képnél persze máshogy kell ezeket állítgatni, és valahol nem is kell, mert már nem lehet tovább "vadítani" a látványt.
Nem DSLR gépnek nincs ilyen dinamikatartománya, és hiába fotóz esetleg RAW-ra, ha egyszer nincsenek benne a fájlban a szükséges adatok...
JPG-t is lehet Lightroom-mal ilyeténképpen utómegdolgozni, de ebben az esetben szűkebb határok között lehet dolgozni, és zajnövekedésre kell számítani.
HDR-hez minimum 3 kép kell, a látványos hatás +- 1EV-nél jelentkezik, de vannak akik több képből csinálják, ekkor részletgazdagabb lesz az igaz, de valahogy olyan "hálflájfos" lesz a kép hangulata, olyan nem evilági. [link]
És ne PS-sel hanem Photomatix-szal csinálj HDR-t, sokkal jobb.
Az a DRO jó pojén, a 40D-ben nincs ilyen opció, csak Highlight Tone Priority, ami a csúcsfények részletességén dob. Viszont utólag a Lightroom-ban ott van a Fill Light, ahol fokozatmentesen lehet ezt a DRO effektet előállítani. -
morceaux
aktív tag
válasz
rumos14 #10684 üzenetére
Köszönöm mindenkinek az értékeléseket!
A dinamikatartomány az EOS 40D miatt van
Egyik kép sem HDR, Lightroomban végeztem több-kevesebb utómunkát a képeken, a pillanatnyi fényviszonyok nem voltak épp a legkedvezőbbek, az eredeti kicsit "lapos" lett, úgyhogy utólag húztam kontraszton, tónusgörbét igazítottam, középtónus kontrasztot emeltem, színenkénti fényességet állítottam.Folytatás:
ez HDR
ez nem HDR, csak DRI
Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Futás, futópályák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kikristályosodik a Razr 60
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Mobilinternet
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen autót vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- HIBÁTLAN iPhone 11 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3027
- Samsung S23 Ultra 8/256GB Állapot: 10/10 6 hó jótállás!
- HP EliteBook 830 G5 16GB 256GB 13.3" FHD IPS
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A14/Samsung Galaxy A34/Samsung Galaxy A54
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest