Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szplöttyy
senior tag
Miért neked Puntód van?
Azthittem Metroval jársz
Túl viccesnek érzem ma magam
On: Lehet, nem tudom, mikor Rick4 kerül szóba, mindig a "kékgázospuntó" ugrik be meg az amerikai vasak... Aztán lehet te tettél be ide képet, és azért. Meg van/volt még itt a fórumon valaki, akinek kék Puntója van/volt IBM rendszámmal.
-
zeno70
tag
Bocsanat, nem akartam a lelketekbe taposni. Nekem is tetszik az oldal es lenne szitu, mikor engem is erdekelne a gumi vagy a trafipax tema, ezert megertem, ha nepszeru.
Csak megjegyeztem, hogy kicsit off, ami nem baj, csak kezdo fejemmel azt gondolom, hogy kit fog majd erdekelni az ujonc x hozzaszolassal ezelotti kerdese, mikor masrol porog a topic.
Olyan is van es ertheto, hogy senki nem jartas az adott temaban, csak meg egy halvany reagalas sem jott ra...csak ez az "elhuzhatsz" tipusu.Nem baj, most majd csendben varok...
Es megegyszer: -
8th
addikt
Verseny slick teljesen más téma azt ne keverjük ide. Az élelmesebbje akinek nincs pénze ge*idrága slick-re illetve csak alkalmi versenyző és sajnálja szétrúgni a rendes utcai gumiját az téli gumival tolja mert felhevítve jobban tapad mint a nyári. Ez önmagában 1-2 tizedet is hozhat a jobb rajtkészség miatt. Legnagyobb nyári hőségben a tűző napon 50+ fokosra hevült reptéri betonon gumimelegítéssel még tovább hevítik az amúgy is meleg gumit és 0.7-0.8 bar guminyomással támadnak. Gyakorlatilag szemmel láthatóan gyűrődő oldalfalú gumikon mennek a szar rücskös kocka betonon oszt' valahogy mégsem robbant fel még egy sem. Ki érti ezt?
Minirally-n is láttam már téli gumis versenyzőt, ott sem volt semmi probléma pedig az a szerencsétlen abroncs kapta az ívet rendesen és nem csak 10-20másodpercig mint emitt.
Ha nyáron 30°C-ban autópályán letolsz egyhuzamban 200kilométert 160km/h-val téli gumival akkor el tudom képzelni, hogy annyira felszökik a guminyomás, hogy az akár balesetveszélyes is lehet. De ez megint más téma. Azért ki van az találva rendesen nem lufi az, hogy átlagos használat mellett kipukkadjon. Magdianyus nyugodtan elmehet a boltba meg a fodrászhoz nyáron a téli gumis szuzukijával nem fog történni semmi. Gyorsabban kopik a gumija mint másnak, ennyi. Be is baszna ha csak úgy sorban pukkannának lefele a téli gumik a melegben. Mikor hallottál/láttál/olvastál te olyat, hogy valaki azért szenvedett autóbalesetet mert felrobbant a téli gumija?
(#9485) Rick4: Egyértelmű user error. A leghülyébb kalapos skodás is tudja, hogy téli gumival nyáron nem autópályázunk pláne nem akkora távolságokat mint ami a nagy pocsolya túloldalán vannak, ennyi. Én biztos vagyok benne, hogy nem volt 100%-os az a gumi. Csak úgy hipphopp nem robban fel egy sérülésmentes gumi nekem ezt ne mondja senki.
(#9487) zoo8800: Olcsó játék hülye gyerekeknek...
(#9490) BMW001: Elgurult a gyógyszered koma?
"Pár nagy sebességgel vett kanyar, majd az egyikben eldurrant a gumi, és ment ki egyenesen."
Most erre mit mondjak? Természetes szelekció? Még jó, hogy nem ölt meg senkit...
(#9493) m3tr0: mert nem is robban fel. Ez egy baromság.
(#9496) neduddki: AutoBild-et azóta nem veszem komolyan amióta durván lehúzták a 2.0 benzines Accordot, ugyanabban az összehasonlító cikkben pedig az egekig magasztalták a Peugeot 407-est. Abszolút nem vagyok Honda fan dehát azért na... ég és föld a két autó és nem a pug javára.
-
MPowerPH
félisten
De ha már verseny slick. Szvsz, több osztálya van annak is, mindegyiknek más az optimális hőmérséklete.
Lásd F1, szvsz eső gumival szárazon menni = túlmelegszik, és szétrobban. De ezek egyike sem hasonlítható össze egy téli gumival. Alapból egy verseny slick nem vethető össze egy utcaival. -
Rick4
félisten
-
Rick4
félisten
Mit kellene elismernem? Van itt 2000-es gumi is, van 2006-os is, meg 2011-es is. Én leírtam, mit tapasztalok. Más írja, hogy neki vegyipari végzettsége van. Innentől nekem azt kellene mondani, hogy akkor mégis neked van igazad, és én nem látom jól a 20-25 guminál azt amit 8-7 éve figyelek? Te most viccelsz. Azért mert valaki ideír egy hülyeséget, én még nem fogom másképp tapasztani. Az hol érv, hogy valaki 3-4 évig könyveket olvasott a témában? Sehol. Inkább egy szánalmas próbálkozás. Persze egy komoly érvelés után, mikor visszakérdeznek, hogy miért tudja ilyen jól, le lehet írni hogy azért ért hozzá, mert vegyipari végzettsége van, de rögtön ezzel kezdeni űbergagyi.
Mondom, meg kell győzni, hogy én rosszul látom azt amit. De szobatudósoknak, könyvből tanulva, ennyi ésszel nem fog menni.
-
lsc
nagyúr
-
megema
őstag
Ezzel ugyanaz a probléma. Ha elkapják a jelet, hogy rányomtad a riasztót, utána ki is tudják nyitni a kocsit... Vagy a riasztó nem vezérli a központi zárat is nálad?
Gyári rendszernél viszont kulccsal zárásra bekapcsol(hat) a riasztó is. Persze, ha úgy van beállítva. Biztos meg lehet oldani utólagosnál is ezt, csak szerintem nem jellemző.
-
"Szerintem pont azért felel meg mint hiteles bizonyíték,mert nem lehet belehekkelni."
Belehekkelni mindenbe lehet, ez meg nem ugy nez ki, mint ami kulonosebben vedve lenne ez ellen. Na meg birosagon nem is az a lenyeg, hogy szerinted bele lehet-e hekkelni, hanem hogy errol van-e elfogadhato papirod.
-
-
Nordik
őstag
Szerintem se rossz. Vajon ebből az árból engednének még mondjuk 5-10ezret?
Sajnos eléggé ki lenne számolva a pénzem.
Biztosítás egy kezdő jogsisnál ill. első autónál kb. mennyire számíthatok 3 havonta? Gondolom az első 3 hónapot be is kellene fizetnem mikor megkötöm vagy tévedek?
-
Kickass
őstag
Zoli már úgyis leírt mindent
mondjuk én PGT-sek közt fekete bárány vagyok mert megvettem, kevesebb mint másfél év alatt beletekertem 20k km-t kisebb hibákkal
Autóhoz én se értettem előtte, de GT mellett megtanultam alpszinten szerelni
Ha ismert autót veszel azzal azért annyira nem fürödhetsz be csak azt nem hahu-n kell keresni hanem pl fórumon.
Tervezem már régóta h itt indítok egy blogot elsősorban magamnak meg akit esetleg érdekel és abból nagyjából kiderül mennyi fenntartani egy ilyen hothachet, mert én az a fajta hülye vagyok aki elrakja a számlákat amiről csak tudom és vezetem excelben a javításokat/tuningot. -
8th
addikt
Az emberek jelentős része álomvilágban él. Kapásból több benzines autót tudok haveri körből ami családi autóként funkcionál és már negyed millió környékén járnak. A dízeleket 95%-ban azért veszik mert sokat mennek vele és bőven kitermeli a vételár különbözetet. Ez így volt régen és így van ma is. Erre jön gipsz jakab és megvesz egy óra szerint 160ezret futott ~10éves dízelt és vállon veregeti magát, hogy mekkora jó boltot csinált. Oszt lehet simán benne van fél millió csak a tulaj eladás előtt egy húszasért kiganéztatta a kocsit meg vett bele a bontóban 10ezerért egy kormányt, egy váltógombot meg a homasitában gagyi pedálgumit meg szőnyeget. Annyira hülyék az emberek...
(#8447) AMD Power: És gondolj bele mi lesz itt ha Izrael tovább provokálja Iránt és ezek ketten összeugranak. Az iszlámok meg nem sokat szaroznak neki mennek bárkinek ha fenyegetve érzik magukat.
[ Módosította: tiv83us ]
-
hobizoli
nagyúr
Azert ennel a sarganal azt tudni kell, hogy egy mar Coupe motoros, meg ~400lojj
SEB4.11 setup padon merve, szeria belu, GT3-s 1.4-s motor:
[link]-T25-s csiga
-front intercooler
-270cc/min injektorok (240-s a gyari)
-Sytec FSE power boost valve 1:1.7x (1:1 a gyari)
-Walbro 255l/h tapszivattyu (80l/h a gyari)
-freeflow 2.5"-s kipu egy atmeno rendszeru vegdobbal
-SEB4.11-s chipturbonyomas 1.35bar (1.2bar a gyari overboostban a gyari kis oldal intercooler-rel),a muszerfalon a skala 1.4-tol piros
motort meg sem bontottak hozza, teljesen gyari a hengerfej, de meg a vezermutengely is -
hobizoli
nagyúr
a GT forumon van is aki igy occsoe vette PGT-t igy leroggyanva, a hahu-n eleve csak 130k volt a kikialtasi arais, aztan maga rendberakta az egeszet
mondjuk az is igaz, hogy ritkan van ennyiert, de ki lehet fognipl masik havercsavo 50k-ert vett egy VEMS ECU-t, hat az is annyiert jo, ha par orat fent volt
persze abbol is van aki 150-ert adna csak el, de nem hiaba hirdeti mar november ota, meg annyiert mar van vatta uj is abbolpl: [link] GT3 klimas
mondjuk a kuszoblece hianyzik meg a felni sincs meg hozza mar
-
hobizoli
nagyúr
onnan lehet megismerni, hogy az alapjarati motor kozvetlenul a pillangoszelepnel van es nem a szelepfedelen
meg GT logo-s az uleshuzat (bar ezt paran mar kicsereltek Sada GT bontasaibol GT1-2-kben is GT3-sra)meg sotetszurke a muszerfal meg minden muanyagelem, GT1-2-nel ez vilagosszurke
GT3-nal a gyari alufelni antracit (gunmetal) szurke, az indexek es a fenyszoro smoked szurkek gyarilag
-
hobizoli
nagyúr
hat ha nem akarod nagyon buzeralni es gyarin hagynad meg a bevalt u.n. SEB osvenyen jarnal csak, akkor annyira nem para a helyzet am
de mindenkeppen klimast vegyel
"gyari" mar van 4-500k-ert is, ezt-azt meg majd megcsinaltatsz rajta, ha kell
a jokat ritkan adjak el ebbol van egy-ket tullihegett aru de azokat nem is eladni akarjak csak mutogatjak hogy nekik van egy elado
ismerek olyat a mar 9-10 eve is nyuzza, nekem is tobb mint 7 eve van megviszont egy tutijo legtomegmero az mindig legyen nalad a kocsiban mert az a lelke a gyari Bosch ECU-nak
amugy az olyan halottakat amit irtam alapnak ilyen 100-120k-ert meg lehet venni
-
hobizoli
nagyúr
persze jo gepek a futomuvuk qrva jo csak azt soha ne nalad kelljen szilentezni
meg ha a motor vagy a valto megis elkokad ugy szopsz mintha dizeled lenne
hasonloan nem emberi arak vannak ezekre meg bontottan is
a tuning cuccok sokkal olcsobbak hozza de mivel gyarilag is elegge hegyezett sokkal jobban bele kell nyulni ugyhogy vegulis tobbe kerul ugyanannyit faragni
pl ahhoz hogy +25-30lojj beleugorjon az 300-350k
PGT-nel ennel tobbet hoz egy chip meg a toltonyomas emelese nelkul is es 1/10-be (se) kerul -
hobizoli
nagyúr
en azzal jarok meloba is, de ugy tudom kickass is, sot PGT-s korokben elvetve van csak melle vkinek vmi mas
ahogy mar irtam is mskor is, a halott motoros es turbost kell pofatlanul olcson megvenni, aztan azt 2-3honap alatt megcsinalod magadnak jora
vagy hardcore juzerek vehetnek 1.6 sportingot is, aztan abbol lehet okozni 1.9-st a motorszam megtartasaval :p ,meg melle a GT hajtasa, feke es vmi futomu ala
de az melle akkor vmi standalone ECU is kell, mert a gyari ennyi ccm diffit nem tud kikorrigalni
viszont azzal oda lehet allni mar eleg sok mindenneken a "csak" 1.6-sal vettem cigire egy E46 M3-t
-
8th
addikt
Ott van pölö az Ibiza mk2 GT TDI. Stabil erős futóműve van, harapós fékei, motor egyszerű kiforrott nem PD nem CR. Amúgy is vas árban van hozzá minden és hekkelni is olcsón lehet. Kicsi, fordulékony és viszonylag könnyű is. Széria állapotában (110le/235Nm) nem egy versenyautó de azért elég sportosan lehet vele közlekedni és ha nyomkodod akkor sem zabálja le a fejed.
-
-
Zewa
senior tag
"Tepsi"... Jó fej vagy. Egy Sport(os) Autó milyen legyen?!
Ez igényesnek tűnik és talán megfelel az elvárásidnak.
Esetleg egy kicsit fürgébb Stfit?dabadab: Tudom persze hogy valahol nekem egy OPC Corsatól felfelé kezdődik a méregzsák kifejezés. Viszont ezeket az autók esetlegesen fenn is lehet tartani illetve ~500 000kjmf nem ad valami nagy mozgásteret..
-
Zewa
senior tag
Bejön a PGT? Akkor valóban jó választás lehet. Hobizolitól azt a választ fogod szerintem kapni hogy keress egy szerkezetileg jó állapotú de motor hibás filléres vasat és azt újítsd fel. A motorja szög egyszerű és viszonylag olcsón rendbe tudod tenni és akkor tudod mi a pálya..
Szállítható személyek száma? Teljesítmény? Mi az ami fontos még?
-
-
!Overdose!
őstag
Honda Concerto, D16A8 motorral. Egyébként a nyári városi fogyasztással elégedett vagyok, a téli sok nagyon, de ha belegondolok én nagyon rövid távokat járok ilyenkor folyamatosan hideg motorral. Ez ennyi. Budapesten ritkán használom a sajátomat, így az ottani fogyi csak elméletben érdekel.
-
Rick4
félisten
A téli fogyi szimplán lejjebb megy a nyárira, obd-n néztem, a -12-ben is 12-13°-on tartotta, tehát egy jó 20-25°C-t rá tud tolni. A leírás pont elég, kell a termosztát elé én egy kormánymű gumiharangot tettem, mögé meg két csövet. Itt is van egy jó leírás: [link] de mikor csinálod, úgyis adja magát. Ilyenkor télen 1 literrel kevesebbet eszik, mintha nem lenne benne.
-
!Overdose!
őstag
Soknak nem sok, de nem is kiemelkedően kevés. Nálam a Budapest - Békéscsaba több héten keresztül 6,5-7 literből volt meg 3 személlyel és csomagjaikkal. Autópálya 130-140, városon kívül 100-110, városban a megengedett. Ez egy 1.6-os kétszer olyan erős autó, mint a Punto széles gumikkal, valószínűleg rövidebb váltóval és hasonló tömegű bódéval. Ja és idén 20 éves. Tény, hogy a maga idejében elég korszerű volt. Békéscsabán nyáron szintén nem fogyaszt 7 liternél többet, most télen inkább 10. Budapesten még nem mértem fogyasztást, de itt is 10 körül alakul.
Egyébként nem kampányolok az öreg autók mellett, nyáron én is váltani szeretnék már egy modernebb, biztonságosabb autóra, de a Punto-nál nagyobbra van szükségem. 6gen Accord + LPG kombóra vágyom.
-
#10726912
törölt tag
Annyira nem tartom természetesnek, hogy hidegben visít az ékszíj...ha felmelegszik (azaz már nem visít még 3000-nél sem), akkor próbálj meg feszíteni rajta. De a legjobb lenne lecserélni, a kopott szíj miatti túlfeszítés hatása elő jöhet a szíj által hajtott dolgokon.
A műszerfalad meg tényleg eléggé egyszerű, nem hoz zavarba felesleges infókkal
Az enyémben van ford.szám mérő, a szomszédom ugyanolyan márkájú kocsijában ('90 előtti audi80) nincs. Ha 10 perc alatt, nem néztem meg a pontos időt a kocsijában 30* az órán, ami a ford.szám kijelző helyén van benne, akkor egyszer se
-
hobizoli
nagyúr
ABS messze gyakoribb, mint az ESP
Amugy ESP-vel is lehet nagyot zakozni, mind a 4 kerek eccerre jegen van vagy ha mar 2 is, akkor elszallsz az osszes 3 betus ilyen bigyoval egyutt az arokba.Pl mit csinal az ESP ha az altala befekezendo kerek eppen a jegen van...?
...vagy a levegoben?
-
hobizoli
nagyúr
Ha elol csuszol latod hova esel meg minek mesz neki.
Ha segge csuszik meg kiforgat es elkezdesz porogni.A hatso tengely adja a kanyarstabilitast.
Meg mindig jobb vminek orral nekimenni, mint oldallal, mert kb egy meterrel tobb a gyurodozona, meg az autokat elsosorban hossziranyu utkozesekre tervezik
-
Ha elveszik a tapadas, akkor egyikkel sem, ilyen egyszeru.
Viszont az alulkormanyzott auto (vagyis amikor az eleje csuszik) sokkal jobban kontrollalhatoan es biztonsagosabban mond csodot: ha megnyomod a feket, megall, ha valaminek nekimegy, akkor az orraval megy neki, a t. user tudja kovetni, hogy mi tortenik es miutan megall az auto, tudja, hogy hol van es jo esellyel ugy all az auto, hogy rovid idon belul normalis helyre tudja kormanyozni.
Egy tulkormanyzott auto a fekezes hatasara megpordulhet (meg amugy is tok idiotan viselkedik), siman elofordulhat, hogy az ut kozepen, keresztben fog megallni, ugy, hogy a sofor a porges utan azt se tudja, hogy mi merre van.Es mindezt nem hasbol irom, hanem ugy, hogy elso- meg hatsokerekes autom is van, mindkettovel voltam vezetesbiztonsagi treningen a Hungaroringen is, szoval van konkret tapasztalatom az ugyben.
Ja, igen, egy felkeszult, az autojaval osszeszokott (ami nem azt jelenti, hogy volt vele haromszazszor a Tescoban, hanem hogy sokat ment vele hataron (meg idonkent a hataron tulra is
)) versenyzo nagyon ugyes tud lenni tulkormanyzott geppel, ha meg megsem annyira ugyes, akkor ott a kavicsagy - de ennek semmi koze a kozuton kozlekedo soforokhoz.
-
!Overdose!
őstag
Általánosságban elmondható, hogy nagy hidegben csökken az akkumulátorból kinyerhető kapacitás. Ez természetes, amint újra felmelegszik, vissza áll.
Viszont most még nincs olyan hideg, hogy ez indítási problémát jelentsen. Rick4 leírta a tutit: villás terhelésmérő. Bár az sem mindig 100%-os.
-
Dare2Live
félisten
Csak meguntam a szokásos Rick4 lemezt. Aki nem nem ami+gáz autója van az hülye, a puntó gáz a legleg....
No nekem is megkellett már egyszer.... Nehogymár én legyek az utolsó...
Rick4: Nem nagyon kerestem, dogozni kell de amikor komplett törött ajtót találtam 8kért akkor ocsobb lesz az.
-
-
Rick4
félisten
Nem tettem úgy, mintha minden jól működne, tény, szerintem is mehetne jobban, de ha annyira fájna ami itt történik, felülnék egy repülőre, vannak ezen a bolygón jobb helyek is. Ettől én még messze vagyok. Ha meg felemelik, akkor 15km-re van a szerb határ, végig autópálya, kimegyek és megtankolok, kártyával fizetek és hazajövök, 1óra az egész. Régen sokszor jártam ki, még nyertem egy 30 ezres toshiba DVD lejátszót is anno, mai napig fent van a kép, mikor átveszem... [link]. Ott vagyok az első képen, hehe... Most is olcsóbb az itteni 210Ft-nál, csak annyiért nem fogok kimenni megtankolni. Sőt, azt is megtehetem, hogy két gázos kocsival megyek ki tankolni, és az egyikben ott marad az anyag miután a garázsba álltam vele, tehát elég 3 tankolásonként kimenni. De hidd el, nem fogják bántani a gázt.
-
#10726912
törölt tag
Két gyerekem van, 18 éve dolgozok, tele vagyok hitelekkel, amiket a régi lakás felújítására vettünk fel deviza alapon, ezért arra várok, hogy melyik nap mehetek ki németekhez melózni. 7 évvel vagyok nálad idősebb.
Nem vagyok egyedül ezzel a lépéssel és te sem vagy egyedül ezzel az érzéssel... -
#10726912
törölt tag
Erre gondol k.b. De az offban megjegyzem, hogy a külföldi rendszámosokra is tojok messziről. Magánszemélyek biztosan nem fogják nézegetni. A szerveknek meg egyre több rendszám felismerő kütyüje van, ami még azt is leellenőrzi, hogy az adott járműnek be van-e fizetve a kötelezője...úgyhogy egy nagy kamu alapú lehúzás az egész.
hobizoliHA a CCCP-ék meglássák, elkezdik a sorozat gyártást. Azokon is lesz ilyen lap hátul, hogy ne lehessen kilátni tőleA fél erdőt a hátsó ülésre...ennyire nem rossz a ladában a fűtés
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Victus 15-fb1002AX - 15,6"FHD IPS - Ryzen 5 7535HS - 8GB - 512GB SSD - RTX 2050 - Win11
- Lenovo ThinkPad X270 (16) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3034, 100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 Pro 24GB RAM 512GB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- 16 GB RTX 4080 HP OMEN - garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest