- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- One mobilszolgáltatások
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Kikristályosodik a Razr 60
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- iPhone topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
Miert az, hogy az uj autokat 2 liter benzinnel adjak at az mi?
Emelje meg az auto arat 15 ezer forinttal, de milyen tree dolog mar ez is. Vagy a virag meg a pezsgö arabol inkabb toljon bele benyat
Jo hogy nem azt mondjak, hogy "Kedves Uram, lehet jönni atvenni az autot, de az 5 liter olajat ne felejtse otthon, mert azt elsö inditasnal bele kell tölteni, meg az ablakmosot es a hütövizet is"
-
gaborbol
őstag
Ket szerelo jott ma reggel tesztvezetni, szerintuk is csapagy hang, de nem tudjak megmondani, hogy honnan jon a hang, ma majd dolgoznak rajta....
Most hivtak, hogy bedobtak a torolkozot, nem tudjak mi a gond, ezert atviszik a Mitsubishi markaszervizbe es talan ok majd tudjak mit kell vele csinalni. A gond csak annyi, hogy a kovetkezo szabad idopont hetfo reggel es valoszinu 2-4 napig kell neki majd a kocsi.
-
gaborbol
őstag
Ne is mond...
Szombaton felvettem a szervizvezetotol, azt mondta O szemellyesen probalta ki miutan a szerelo is kiprobalta, minden fasza hibatlan, ha barmi gond van neki szoljak, elnezest az eddigieket.
Mikor visszavittem es a szerelo vezette, valami elkezdett vinnyogni- susogni , olyan hangot adott ki mint amikor az ekszij csuszik, de nem pontosan az volt. Mondta a szerelo, hogy igen , hallja O is, ez ist megoldjak szerinte csak a feszito vagy valami aprosag.
Elhozom, a centirozas ezuttal sikerult, bemelegszik a kocsi, es a vinnyogas el is kezdodik rogton, ugyhogy most reggel visszem is vissza.
Raneztem hogy meg is mi lehet, total ugyan az mint a Acura(Honda) osszkerekes TL-je eseten:
Aztan ez alapjan mar az Outlander alatt meg is talatam, szogre ugyan az a hiba amit o is ir meg az Acurasok is irtak.
$1100 dollar koruli a varhato javitas, garos meg az auto, de sajnos csak a Toyota markaszalon belso garja van ra, ha a centirozas negy alkalmat kivant, bele sem merek gondolni ,hogy ez mennyit fog.
-
-
-
gaborbol
őstag
Ma szoltak, hogy kesz, megint. Talan negyedszerre-otodszorre?
Megkertem aki felhivott es mondta, hogy kesz a kocsi, hogy mivel ez a negyedik alkalom,hogy kesz, legyen szives es menjen mar vele egy kort es gyozogyon meg rola, hogy nem raz-e a gumi/futomu?
A szerelok mar kiprobaltak, es jo! De most o is megy vele. Visszahiv, kiprobalta, hibatlan, jojjek batran.Odamentem, motorhazteto szep, eg es fold, elek szepen futnak, egy nagyon kis elteres van talan egy 5 centis reszen. Elhoztam, autopalya, es ugyan ugy raz 110 korul.
Megint vissza hozzajuk. Adtak egy szerelot, mondtam vezzesse o batran,( en tudom, hogy szar) autopalya...jee ez tenyleg raz...Igen ezert hagytam itt tegnap es kertem, hogy centirozzatok ki.
Hjaaaa, ok tegnap csak a futomuvet allitottak, a kereket nem centiroztak. Es ez egy hivatalos Toyota markaszerviz.Harom ember vezette, (latom is, mert beleraktak 45 Km-t es ket kilometerre van az autopalya) es mondtam nekik, hogy 100-tol raz, 110-nel meg mocskosul raz, a 15 eves 350K--t futott Volvo nem csinalt ilyet.
Szoval itt az elso kep az "Outlander- rol"
-
-
gaborbol
őstag
Ma hivtak, hogy kesz a kocsi, lemuszakizott, bealitottak a motorhaztetot, raktak ra ket uj gumit ingyen, csereltek elso fekbeteteket szinten ingyen. Mondom WTF, es ezt tenyleg csak ugy ingyen kicsereltetek?
Azt mondtak muszaki nelkul kereskedo nem adhat el maganszemelynek kocsit, es igen, addig meloznak rajta ingyen amig at nem megy at muszakin. Ez nagy pozitivum.
A valosagban a motorhazteto ugyan olyan csale volt, de este 9-ig vannak nyitva varjam meg, megcsinaljak.
Ez a sajat kepuk a hirdetesbol:Oke megvarom, de addig lebasszak a karosszeria muhelyeseket,meg foglalnak idopontot azonnalra, menjek addig meg egy probakort vele, ahova akarok, egyedul, csak akkor jon velem valaki, ha en kerem.
Elmetem a ket uj gumi nem volt kicentirozva, razott a kormany, amugy iszonyatosan megy. Ez elott volt a 2007-es Outlander XLS, elvileg ugyan ezzel a motorral, de az nem ment ennyire. Persze a Prius 2-bol ultem at kovetlen, lehet azert tunt sokkal erosebbnek, vagy a GT-n mas program fut.
Na vissza a szerivzbe, kozbe a karosszeria muhely bezart, mert ok csak 5-ig voltak, csak a szalon es a szerviz van estig. Szoval holnap megint vissza. Amugy eszmeletlen udvariasak, rendesek, csak oda kell rajuk figyelni
Ha valaki ilyet keres es gondolkodik a Rockford- Fosgate premium hangrendszeren akkor ne tegye. Ahogy a neve is mondja egy fos, pont ugyan olyan szarul szol mint a sima gyari alap rendszer, bar a hangszorok es a gyari mely a csomagtartoban szepnek szep
Amugy nagyon korrekt joszag remelem sokaig huzza majd.
-
footy
addikt
Én sehol nem írtam hogy új gumival kell eladni/megvenni az autót, a kolléga keverte bele ezt.
Arra próbáltam rávilágítani, hogy a félrekopott gumi utalhat futóműhibára amit esetenként csak súlyos összegekért lehet rendbe rakni.(#111822) trassher
Valamit rosszul csinálhatsz ha nem látsz be egy autó alá sem ha lefekszel.
Jaja, az a baj, hogy nem vagyok polihisztor autószerelő amőbaAmúgy most beszélünk a semmiről. Aki nem ért az autóhoz azt a szervizben is simán átvághatják nem? Legyen az állapotfelmérés vagy szerviz, teljesen mindegy.
Ezek szerint a konklúzió az, hogy csak autószerelőknek szabad autót venni, igaz?
A pár nappal korábban említett áltag user két gyermekes anyuka meg járjon gyalog mint az állatok. -
Amelyik nepper nem engedi meghajtani a kocsit pályán az nem is akarja eladni, vagy van mit rejtegetni. HA nem engedi át a kormányt de ő maga megküldi már az is jó.
(#111822) trassher: akkor csak az épülésedre. Aklímakompresszor működési hőfoka, a szállított gázmennyiség és a nyomás pl megaszongya h mennyire öreg. Nekem Gazsiban robbanáshatárig volt töltve. Valami 24-25 bar volt benne. És ugyanígy van értelme az alapos átvizsgálásnak.
-
maggi1886076
addikt
2 éve, amikor én vettem az autót, elvihettem átnézetni. Persze ő is ott volt a helyszínen. Sőt előtte meg sem mondtam, hogy hova viszem. Csak jött utánam az autóval. Átnézettem, mindent megnéztek, annyit találtak, hogy kopottak voltak a fékek. Műszaki vizsgához még tudtam alkudni egy keveset. Így nyugodtabb szívvel vettem meg, persze így is lehet rizikó benne. De 2 év alatt bele ment 40k, olaj, vezérlés cserén kívül, csak a fékbetéteket cseréltettem, meg gumit, de ezek mind kopóalkatrészek.
Amikor beültem az autóba jól éreztem magam, nem zavart semmi, hiba sem volt, kormány sem volt kopott( persze ez megtévesztő lehet), egyben volt az autó, új állapotú volt. Akkor volt 6 éves. Azt mondták,ahol átvizsgálták, hogy kicsi rá az esély, hogy tekert az óra. Mondjuk az sem érdekel, ha az. Nem vagyok szakértő, amit neten olvasgatok,azok alapján tudok nyilatkozni, de ez kevés, egy szervíz többet tud mondani, persze az sem lehet 100%-os.
-
rbalint88
addikt
Egy 10km/fél órás próbakör bele szokott férni azért. Ebben lehet találni rossz utat, ahol kijön a futómű nyűgje és a beltéri zörgések is adhatnak támpontot töréssel (inkább annak javításával) kapcsolatban. Motorba nem látnak bele, az alap dolgokat tudod ellenőrizni te magad is (kartergáz, nem forralja-eszi a vizet). Kettőstömegű csattanását és a futóművet lehet kihallani, olajfolyásokat figyelni (jó zseblámpa aranyat ér!), aláfeküdni a rozsdát megnézni, de a használt autó a 25ezres átvizsgálás után is lutri marad. Féket rendbe rakni nem drága dolog, a motorba nem látnak bele, viszont az a legnagyobb lutri és költségtényező is, szóval felesleges túlaggódni, úgysem tudod kizárni az összes hibalehetőséget.
trassher: ez így van, amit leírsz. csak arra akartam rávilágítani, hogy nem kell túlmisztifikálni ezt a márkaszervizes átnézést. főleg úgy, hogy ott meg szeretnek huhogni, hogy vagy tőlük vegyél autót vagy náluk javíttasd és cseréljenek olyan dolgot is, aminek semmi baja.
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
Nagyszerű, ez a Suzuki szervíz saccra 2x annyira nézi át a kocsit mint a Porsche M5, ott azt mondták, féket se mérnek (csak tudnám mi a redva van akkor a bruttó 25000-ben).
A második cikket ismertem.Kérdés: normális átvizsgálás hol van a nagykőrösi autópiachoz nem messze?
Vagy igazából az a budaörs nincs is olyan messze, az meg lehet a próbaút60 km és 60 perc pályán oda-vissza.
-
Rick4
félisten
Az, hogy egy motor láncos, nem jelenti azt, hogy örök élet, az egyik haveromnak, (aki történetesen a totalcaron az lpgdoki) volt egy Honda Stream-je, ami láncos, és milyen meglepő, vacakolt a vezérlés, nem is tudták volna megcsinálni, pedig 150K alatt volt benne, csak ha a fél motort kicserélik.
Lett helyette egy Prius hybrid, meg egy Toyota Highlander hybrid. Attól függetlenül, hogy láncos vagy sem, nincs velük gond.
-
-
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
Köszi, ezek felírva, bár SX4-et nem akarok.
Toyota Corolla-t már vagy a harmadik ember ajánlja, de még egy darab eladót nem találtam a megfelelő paraméterekkelViszont találtam pár másikat, amiről kérnék véleményt (mind magyarországi, első tulajdonos!):
Renault Scenic 1.6 automata:
- gyári gázos tényleg lehet?
- 4.2 m csak, abszolút perfekt Pesten parkoláshoz, viszont széles, ez nekem kb az álom méret!
- friss műszaki, rakat extraVW Bora 1.6
- tempomat, stb. minden van ami kellAudi A4 V6
- izé, ez mennyit eszik és mikor hullik szét? ha széthullik sokba fáj? széthajthatták már, mi?Hyundai Sonata 2.0 CRDI
- bár nem akarok egy ilyen b nagy szedánt, de ismeretségi körben van egy, amiben 500e km után max olajat tettek, inkább érzelmileg tetszik
- fullextra kb. -
köszi mindenkinek.. igen, én is így gondoltam. 6-800 ezer az még mindenből eléggé az ársáv alja esetleg közepe, arra is még kellene költeni, átírni stb. amiből meg ennyi pénzért jót lehet venni, olyat meg nem vennék az Opel helyett.
a Vectra édesapám nevén van, gondolom itt működik az üzembentartói.. ha meg itthon van rá szükség, akkor el tudok menni néha a Corsával is.
köszönöm, akkor ezt a karbantartást a nyárra valahogy elosztom, hogy ne egyszerre kelljen olyan "szabad szemmel jól látható" összeget rálocsolni
-
-
emilio3
csendes tag
Nekem kettes van, a listàdból ítèlve neked is az volt, ezèrt is kèrdeztem.
Akkor valamelyikünk jól belenyúlt, mert èn, az àlltalad leírt problèmàk, egyikèvel sem talàlkoztam. A vàltó pld. kifogàstalan, egy ùjjal lököm be a sebessèget, imàdom! Az ülès olyan tartósnak tűnik, hogy a 95ezer km-ből, 90ezret simàn letagadhatna. Szóval nàlam minden patika, èn örömmel ülök be az autóba. Remèlem mèg 4-5 èvig így is marad. -
jerry311
nagyúr
-
-
footy
addikt
A zárt rendszerű DPF
örök életű.az autó teljes életciklusára van tervezve. A nyitottat kell cserélni. A Fordoknál az elején tuti nyitott volt és ott 120-150(valamikor hamarabb) között esedékes volt a csere.(#110525) Csaby25
Piaconként eltérő. Németországban és Ausztriában 2006-tól, Magyarországon pedig 2008-tól. (Gondolom Romániában is 2008-tól lehet.)
Mondjuk én úgy tudtam te benzinest keresel. Ott pedig nincs DPF. Nem lehet hogy a DMF-fel kevered? -
TaaT
nagyúr
-
-
footy
addikt
Akkor már csak azt kellene eldönteni, hogy hogyan cseréljem. Elég lenne 1-et venni, vagy inkább 2?
Csak mert a minta olyan 6mm körül van. Más részről ha +1 veszek, akkor muszáj Conti Premiumcontact5-öt vennem, ami annyira nem gyere be(hangos) de legalább drága. (75+5euro)
Viszont a Falken Ziex sokkal szimpatikusabb lenne és abból a kettő 120, viszont akkor más gumi lesz elől mint hátul.
Ti mit mondtok? -
-
Az a baj hogy az audi automatája a váltó épségét tartja szem előtt, és akkor is beavatkozik ha szerinte kell. Plusz mögöttem volt 1750 km Dániából hazafelé, a 2x. óra végén már nem azt néztem hogy milyen fokozat, csak hogy legyen meg neki a 20 perc nagy fordulat, meg hát hogy gyorsan haza érjek
Munez: akkor is csak életem második bírsága, uh ha leosztom belefért. Rohadjon meg a DPF meg a kitalálója
-
-
runner 125
nagyúr
Beszállhatok én is?
Attól h nem alvázas.
A hajtás nem minden. Jó terepjáróban valóban elengedhetetlen 1-2, legjobb esetben a központival együtt 3 diffizár, de az önhordó kaszni (ebből adódóan futómű, rugóutak..) megszabja a határait. Eleve a hasmagassága is töredéke egy Patrol-hoz, Pajero-hoz, LandCruiser-hez viszonyítva.Subaru-nál vallás a profi hajtás, de attól sajnos nem lesz még terepjáró.
-
proci985
MODERÁTOR
normalis teligumival oke.
mondjuk nem tudom, hogy vegul szoges teligumim lett vagy csak sima premium, igazabol a ketto kozott nincs kulonbseg tukorjeg kivetelevel, de ott meg ugyis szinte mindegy.
teligumin erre nem szabad sporolni, a negyevszakos erre meg varosban egy yarisra a boltig elmenni is bevallalos kategoria. nyari gumiert elvileg meg is buntetnek telen.
EQMontoya: ez igaz, a kombi volvo is fenekkel csuszik a kanyarokban telen, viszont olyan auto amivel nyaron a betonon lehet keresztbe menni az itt telen veszelyes. ertsd, az echte helyi volt szomszedom telen az otos bmwt hasznalta, mert a 3.0as Z3 eletveszelyes volt.
nem az a baj, hogy nem megy el, az a baj, hogy elsokerekes autoval is nagyon esznel kell lenni. az a harom nap amikor Magyarorszagon tetozik a tel es tornek a kocsik, az itt honapokig tart.
-
proci985
MODERÁTOR
GT86bol a legolcsobb peldanyokat en 19e eur korul lattam (2012es, 35ezer koruliek). szoval lehet aki olyat vesz, annal nem a 150euros 4 evenkenti olajcsere lesz a legnagyobb baja szvsz jelenleg
. 10 ev mulva talan.
---
egyebkent nezegettem azokat is, de nekem olyan coupé kellett ami elmegy telen is, szoval kiestek.
-
-
EQMontoya
veterán
Persze, de ez azt jelenti, hogy 50-100k tervezhetően, 5 éven 1-2x. (mikor melyik)
Nyilván a hobbiautó nem olcsó műfaj, nem is havi nettó 170ből kell ezen gondolkozni, az evidens.Nyilván ezek nem filléres tételek, de egy prémium vagy egy 370 fenntartásához képest még vállalható.
Illetve ami mellette szól, hogy az értékvesztés sokkal kisebb, mint egy átlag autónál,
Ha megveszed mondjuk 3-4 évesen, akkor utána ~10 éves koráig is csak 50% körüli bukód lesz. Lásd: jobb MX-5 NB-k máig 1.5-2 között mennek.Ace owner: hát... A 2JZ még a sorhatok között is nagy (nehéz, hosszú), szétborítja az egyensúlyt.
Aztán nézzük a további problémákat: a 2JZ-hez való 6os váltó egy ritka Getrag váltó, itthon is misi fölött kezdődik. Csak a váltó. És a turbós 2JZ is csak valami 280le, tehát a komoly súlynövekmény miatt még olyan sokkal jobban menni sem fog. Persze az tény, hogy jobban tuningolható, láttam már itthon is 400le körüli, biturbó (nem twin-turbo!) 2jz-t, de iszonyat meló és pénz.
Egy AE86ban volt benne, és kiszedték, mert egyszerűen vezethetetlen volt. Orrnehéz, viszont gázadásra 3.-ban is indul a fara, egy pályanapra nem lehet vele kimenni, mert csak driftelni tudsz, azért meg kiintenek.Driftre persze jó, de másra nem nagyon.
-
EQMontoya
veterán
Ezek reális tételek, az a helyzet.
Azért ha jönne egy GT86, az valszeg második autó lenne, szóval ezek a költségek azért elég ritkán jelentkeznek.Illetve ezek a tételek azért márkaszervízes árak, ha pár éves autót veszel ennek feléből, kétharmadából megoldhatók.
Egy 50-100k körüli, tervezhető tétellel szerintem nincs nagy gond egy autó fenntartásánál, ha nem egy 200e értékű autód van, akkor ez benne van a pakliban.
-
EQMontoya
veterán
Se a GT86, se az S2k nem fogyaszt 15-20 litereket, S2000 motor tudtommal kb. teljesen problémamentes értelmes használat mellett (értsd: pályanapozni mehetsz, csak cserélj olajat meg ne hidegen gyilkold), nem látok benne nagy szopórollert
Szerintem GT86-tal sem lesz nagy para ilyen szempontból, de ott még kell 1-2 év a tapasztalatokhoz. -
TaaT
nagyúr
A skyactive egy gyűjtőnév, és többek között mind2 motor oda tartozik
Az 1.8T korszak olyan régen volt hogy az auto bild már el is felejtkezett róla.
(#109747) bitpork: A karbonosodás nem egy egetverően nagy probléma (tény hogy ha nem szüntetik meg akkor tud galibát csinálni) de álljunk meg egy szóra, a hiperszuper skyactive mocikban is van EGR?
-
DeFranco
nagyúr
Hát... mertóval pont ellenkezőleg
(hozzáteszem kettes metró master race, az szerintem egy kifejezetten élhető, európai, kellemes és kényelmes vonal.
)
@Bigemperor: jó, hát persze kifogás mindig van, napi szinten tömegközlekedem 2x40 percet ~8 éve, szerintem teljesen OK. vannak gázos részek, de itt meg a kiszámolóblogot tudnám idézni, ha akarnám. de elvből nem akarom
-
Declare
őstag
Most eppen még megcsinalta a Mazda....mindenki mas fejleszti a turbokat es ha jol csinaljak es van benne potencial itt meg lehet mit fejleszteni böven....mazda szerintem 110%ot hozott ki a benzinböl, de szvsz nem fogja tudni tartani a lepest par even belül es beall a sorba....kivancsi leszek
Meg nyilvan ki mire mennyit hajlando költeni, mi a fontos. Nekem pl autovasarlaskor egy 320i fel sem merült....hangja gyönyörü, vezetni szuper, jol is nez ki....de autopalyan kajol rendesen, varosban zabal...ez ki is üti az en listamrol...
Tiedröl nyilvan nem, mert a hang, vezetesi elmeny fontosabb / megteheted
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Milyen légkondit a lakásba?
- One mobilszolgáltatások
- Mindenki Z Fold7-et akar
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Eldőlt, hogy lesz-e céges internetadó az EU-ban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Felsőkategóriás Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I9 13900K / RTX 4080 / 32GB / 1TB SSD
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Natura Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3008, 97% Akksi
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! R9 3900X / RX 6700XT 12GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B360-Pro i7 9700 16GB DDR4 512GB SSD RTX 4060 8GB ZALMAN S3 TG Zalman 500W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest