- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Honor Magic V2 - origami
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Nem fogod kitalálni, mire fókuszál a Dimensity 9300+
- Eleglide C1 - a középérték
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
ph A cég újdonsága azokat célozza, akik egy nagyobb fajta, hüvelykujjtámasszal ellátott, ugyanakkor pehelysúlyú eszközt vásárolnának.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Hi-Fi RUSH - Ismét felbukkant a Nintend Switch változat
gp Ezúttal az európai korhatár-besorolás oldalán találkozhattunk a játék adatlapjával, egyre esélyesebb hogy újabb platformra is befut a program.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bigemperor
senior tag
Nem tudom jó helyen írom-e, de szerintetek újabb (2008-as) automata váltós jármű mennyire viseli jól, ha legfeljebb 20 méteren megtolják?sajnos más segítség nem volt és rossz helyen is állt. Persze tudom,nem lehet betolni,de korábban nem volt ilyen autóm,honnan kellett volna tudnom.Hibajelenség nincs,majd a szakszervizben jól rákötik a computerre. Kár, hogy a mechanikus részt az nem látja.nem hinném,hogy bármi baja lehetne,csak tudom, hogy a váltó közvetlen kapcsolatban áll a kerékkel és fordítva. Bár,ha ennyitől baja lehet,az komoly konstrukciós baki, szvsz. köszi
[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
Köszi a hozzászólásokat, én is így gondolom. N-be,vagy D-be volt,nem volt erőltetve, egy lejtős részről is le kellett tolni, mivel ott bikázni sem lehetett volna. "Csak" akksi probléma volt, de ott és akkor nem volt jobb ötlet, persze ez nem volt túl jó és teljességgel használhatatlan előre tolták, elvileg P fokozatban vszínű. nem is ment volna.annyira rövid ezen szakasz,hogy gond nem lehet,szerintem.üdv.
-
Bigemperor
senior tag
válasz Napfénysüti #4288 üzenetére
Én 8. generációs civic (sedan) -t vettem nemrég. Nekem kifejezetten tetszik az autó, kívül és belül egyaránt szép. 1.8 es automata 2008.05. havi, na az automata váltóhoz nem ragaszkodtam volna egyáltalán, de olyan jó állapotú autót sikerült találni, jó áron, mintha új lenne.És az első tulaj látszik, hogy vigyázott rá, külföldi diplomata az úriember. A fogyasztás sem rossz aut. váltó ellenére,bár a városi mért értékekkel még barátkozom Miután nagyjából megvoltak a fő elvárásaim, én is hosszú ideig keresgéltem, majd redukáltam az általam elfogadható kört Toyota avensis, -corolla, honda accord, -civic-re.A civic volt a titkos favorit végig, az accord -magas ár miatt- hamar kiesett, az avensisek ebben az árban sokat futottak általában (ami papíron nem, az gyanús is volt), a corolla meg annyira alulmotorizált, vagy alulfelszerelt volt, hogy döbbenet.Egyébként az újabb corollák olyan bután néznek ki (inkább öreguras, nem való fiatalembernek szerintem).A kisebb csomagtartót úgy felróják mindenütt a civic-nek (350l),én nem érzem kicsinek, aki fuvarozni akar, vegyen kisteherautót.Lehet, csak azért gondolom így, mert ezelőtt 2 toyota yarisom volt? A civic sedan szerethető kocsi, országúton és pályán barátságosan is fogyaszt, bár a 6 gangos értéke valamivel jobb, de kezdem megszeretni az automata kényelmét.Összességében már most meg tudom érteni, akik a honda civicet megszerették.
[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
válasz h1n1_900 #4293 üzenetére
Fogadd együttérzésem. Pécsre is lehetne "jókat" írni, én 2-3 percre hagytam magára 2010.02 hóban az autómat (bezár,beriaszt persze) extrém időjárási viszonyok közepette délelőtti órákban (nagy hó mindenütt), kis forgalmú mellékutcában, balga módra csak letakartam az ülésen a cuccot, de mondom, ki bántja ennyi idő alatt?hát volt vki,akinek több se kellett ennél, azóta sincs meg az illető persze.
[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
válasz Integra #4302 üzenetére
Korrekt!A legnagyobb baj az és sajnos ezt nap mint nap látom, hogy más tulajdonát nem tisztelik. Ne örüljön neki, de ne barmolja szét! Én azt tartanám, hogy addig dolgozzon a kisk*csög a kényszermunka-táborban (bár lenne ilyen!), vagy nehéz melóban pl. bánya, külszíni fejtés, extrém időjárási körülményeken lévő melóhelyek, amíg vissza nem téríti a más kárát.Akár egy életen át.aztán a suttyók előbb-utóbb rájönnének, hogy ez nem biznic.De sajnos sok minden máshogy kéne ebben a fene nagy demokráciában.Ennyi az OFF-ból.
-
Bigemperor
senior tag
válasz kisza25 #4699 üzenetére
Ez így van. Speciális keverékkel készül a téligumi, azért javasolják, hogy mielőbb cseréltessék vissza a nyárit, amint lehet, mert állítólag a hő hatására ez a keverék megolvadhat és amikor visszahűl, már nem lesznek ugyanolyan tulajdonságai, mint korábban. Gyakorlatilag a túlhasznált téli olyan viselkedésű, mint a nyári, nem hozza azon pozitívumokat,ami miatt használni kéne.
-
Bigemperor
senior tag
Hogyne lehetne.Meg rágózni is. Annyi bizonyos, hogy a keverék megsínyli a túlmelegedést és nem lesz már olyan jóindulatú hideg, csúszós körülmények között.Érdekes azért a "min. 4mm-es profilmélység",meg a "legfeljebb 5 éves kerék" mennyire kevés infó a téligumi megfelelőségének megállapításához.
-
Bigemperor
senior tag
Korrekt,amit írsz.Derültségre okot adó volt a hsz-em. Nekem az előző gépen 6 éves volt a nyári-téli is már,de a gumis sose mondta,hogy: hé, kéne cserélni.Tényleg a repedezés egy komoly váltóok, valószínű nem érzed,amíg már túl késő nem lesz.Ezért érdemes átvizslatni a gumikat.
[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
Toyota Yaris az übersirály választás.Szerencsére még mindig értéktartó,de van is miért. Nekem volt Yaris 1.0 1999-es (2 évet), aztán Yaris 1.3 ráncfelvarrott 2005-ös (3 évet). Az első még eredeti japó gyártás, egyike az első magyar példányoknak (hozzám használtan érkezett). A második persze francia, mondanom sem kell, hogy a japó jobban egyben volt. Az elsőt elvittem kötelező olajcserére, aszongya a szerelő: Be vannak rohadva a motorháztető zsanérjai, mondom: Nem kellett nyitogatni, az lehet az oka, erre ő: Ja,ha csak úgy nem.
Egyébként nagyon jó választás a yaris, nekem az ezres átlag 5körül evett, az 1.3as kb fél literrel többet, de az klímás is volt.Nagyon szerettem őket, mert tényleg megbízhatóak voltak és keveset ettek, ugyanakkor jól is mentek, szerette mindkettő a pörgetést és nagyon agilis kis gépek voltak. De aztán kellett egy nagyobb, néha visszasírom a kis méregzsákomat.
Szóval +1 szavazat a yarisnak, 99-es tuti jó évjárat. -
Bigemperor
senior tag
válasz dízelracer #5344 üzenetére
Ez durva.
-
Bigemperor
senior tag
-
Bigemperor
senior tag
Tapasztaltatok már olyant, hogy ablaktörlő bekapcsolásnál a műszerfal felől egy halk kattanás, majd a törlés befejezésekor (illetve szakaszos törlésnél-1. fokozat) egy újabb, folyamatos törlés közben azonban nincsen? Mi lehet a jelenség oka? Maga a törlés és annak véghelyzete egyébként nem rosszabbodott/rövidült.
[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
válasz opeter87 #5605 üzenetére
Azért az szégyen és gyalázat, hogy egy újonnan közel 6 milliós gépben (most is 3,5milla) egy ilyen filléres dolog így el van b@szva! Megmondom nem olyan régen érzékeltem, mikor csend volt az utastérben, semmi nem szólt. Halk ugyan, de ilyenkor az ember füle arra van kihegyezve.
-
Bigemperor
senior tag
válasz Napfénysüti #5625 üzenetére
Úgy tűnik minél inkább felgyorsul a világunk, annál kevésbé lesz fontos minőségi dolgot gyártani. Szépen nézne ki, ha egy autó, tartós fogyasztási cikk 10-15-20 évet kibírna, mint ezelőtt 30-40 évvel.Persze valamiből fenn kell tartani a gyárakat és az azokat kiszolgálókat.No comment...
-
Bigemperor
senior tag
Nálunk leesett az első komolyabb hó (Pécs), na, mint ilyenkor szokás, megállt az élet a városban. Sokan nem tudtak alkalmazkodni a megváltozott útviszonyokhoz.
-
Bigemperor
senior tag
válasz Motion_Blur #5793 üzenetére
Nem picit tudok én is ilyentől agyérgörcsöt kapni. A srácok meg a tecsóparkolóban driftelgettek, legalább a kocsi viselkedését valamennyire kiismerik.Nem hülyeség,míg másokat nem veszélyeztetnek.
-
Bigemperor
senior tag
válasz Napfénysüti #5818 üzenetére
Nekem 8gen Civic Sedanom van,mi baj vele? Én nagyon szeretem, nemrégen vásároltam, de erre tényleg nagyon vigyáztak (mondjuk a tulaj nem is magyar, hanem tajvani).Én sokáig hezitáltam, mit vásároljak, eddig 2 Yarisom volt (99-es,2005-ös).Csak a Honda civic/accord és a toyota corolla/avensis maradt fenn a rostán, de a nagyobb accord/avensis páros azért esett ki,mert azok ált. elég sokat futottak, vagy leírás szerint kevesebbet persze a valóság sokszor már, mint tudjuk.Remélem beválik a gép, szerintem jó választás a honda és a toyota egyaránt. Persze mindenből van selejt, mint tudjuk.
-
Bigemperor
senior tag
válasz Napfénysüti #5822 üzenetére
Az összeszerelési minőség lehet, hogy romlott, sajnos nem egyedi, sok más márkánál is tapasztaltam.A 9gen civic tényleg iszonyú csúf,amiért még a 8as érdekes volt és lehetett szeretni, mindent kiöltek belőle.Megjegyzem a 8as hatchback eleinte tetszett, most már abszolút nem.A sedan szvsz átgondoltabb.
-
Bigemperor
senior tag
-
-
Bigemperor
senior tag
Válaszd a buszt! Nekem 68 lovas toyota yaris 1.0-m volt, 1999-es 2 évig. Első autóm volt, használtan vettem, akkor volt 7 éves. Nem akartam egy 100éves romot venni, mégha sokan meg is köveznének az itteni userek közül.Nekem ne mondja senki, hogy bezzeg 20 éve még tudtak kocsit építeni és az még jó lesz vagy tíz évig. Egyszerűen nem az örök életre vannak kitalálva, persze fel lehet újítani, lehet bele akár "gyártatni" is korhű alkatrészt, meg bizonyos alkatrészek kompatibilisek az újabb modellekből ia, sőt, sokáig van az alkatrész-ellátásnak is utóélete. Nem arról van szó, hogy egy autó 2 éves koráig autó és utána dobni kell, mert a szomszédnak újabb van, igenis jó lehet a 10 év fölötti gép is. Na de ne magasztaljuk már az égbe, hogy hú, annak még semmi baja nem volt, pedig 15 éves.És ezt ki hiszi el? Akinek csöpp esze is van, az biztos nem. Minél öregebb, előbb vagy utóbb annál drágább alkatrész/főegység romlik el. A veterán autók zöme is erősen át van alakítva, szinte "újragyártották".
Visszatérve a kisköbcentis benzinesre. Racionális dolog, ráadásul annyira akkor is voltam igényes, hogy inkább tömegközlekedek,amíg nem futja egy normális autóra. És az első yaris igenis az volt. Kicsi, pörgős, kellően fürge és kiváló városi és országúti autó.
-
Bigemperor
senior tag
válasz #10726912 #5890 üzenetére
Honnan tudod mennyi a tapasztalatom a régebbi kocsikkal?Azért,mert a tulajdonomban nem volt, a rokonságban előfordulhatott, bár ezt nyilván nem tudod értelmezni. Audi 80-as egy taxis ismerősnek is volt, hát nem volt elragadtatva tőle.Nem kéne az égbe emelned egy ennyi idős vasat, persze tudjuk, sosem kellett rá költeni, az alkatrész filléres dolog, nem hagy ott sehol, bőven elég az ereje, nem hiányoznak a fölösleges extrák, az mind csillivilli csak, sznob aki újabb kocsit vesz, mert az úgysem jó, blabalbla. Aztán majd mikor elfogy alólad az autó, csodálkozol. Amennyit ráköltöttél vszínű abból futotta volna újabbra is, de tudjuk, nem is kellett fizetni, csak az olajcserére.Legalább magadat ne csapd be,ha már mással nem is törődsz.Azért megnézném azt az autót, ami 25 éves és tiptop mindenfajta beavatkozás nélkül.Persze, ha hermetikusan lezárt térben volt tárolva és sosem használtad, az más.
[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
válasz dízelracer #5897 üzenetére
Szerintem mindkettő. Valószínűleg nem gyári állapotú volt az a Kadett, vagy ha igen akkor huszonév alatt ment 2000km-t és egyébként fűtött garázsban állt.Az ilyenre meg nem kell autó,én a mindennapi használtságot feltételezem egy autónál.Amíg nem voltam rákényszerülve, addig én is tömegközlekedtem.
[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
Ha valaki a munkája miatt rászorul az autó használatára és évente legalább! 20e km-t beletesz, na annak nem mindegy szerintem, hogy mennyi idős. Ilyen esetekben nem az van, hogy megyek egy lezárt, kontrollált, hőmérséklet, páratartalom szabályozott "alagútban", hanem kőkeményen adott esetben hideg, zord, csapadékos időjárási körülmények között. Ja és nem mindenkinek fűtött garázs várja a gépet és ahol napközben megáll a dolgait intézni, ott sem ilyen helyre teszi le.De ez csak az én -mint régi autókról tapasztalattal nem bíró személy- véleményem, megjegyzem inkább saját tapasztalat.
Ha valaki nem használja rendszeresen az autót, kedvtelésből kell neki, jól el tudja helyezni, tud rá költeni, az vegyen. Az ilyeneket inkább veterán autó gyűjtőknek nevezném.
-
Bigemperor
senior tag
válasz dízelracer #5901 üzenetére
Nekem azért hiányoznának belőle bizonyos dolgok. És most nem a kényelemről, hanem a biztonságról van szó.Azért megnézném hogyan szállnak ki belőle egy olyan balesetben, mint amit egy korszerűbb (és nem csak vékony lemezekből álló) autóval még könnyedén lehet venni.Sajnos sok balesetes autót láttam, amikről beszélünk: audi 80, opel kadett, nem pont túlélőautók.
-
Bigemperor
senior tag
válasz #10726912 #5902 üzenetére
Mondod Te.Ismerős tapasztalata nem számít?Vagy mindenki csak a saját kárán tanul, az okos a más kárán is? Szomorú, hogy mégis másokat győzködsz, milyen alapon? Legfeljebb részigazságokat tudhatsz (jó esetben) ezekről a dolgokról, ettől még nem kell mást tudatlannak beállítani. Ez intelligencia kérdése lenne.Ennyi.Én csak a saját véleményem mondtam el, ami azért, mert a tiéddel nem egyezik, még nem biztos,hogy kevésbé helytálló.
[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
válasz dízelracer #5905 üzenetére
Inkább sokszor járnék M1 Abrams-sal (és annak változataival), egy-két vicces gyerek megtanulhatná. Bár a régi "csőrös" Tátrák is elég masszívak voltak.
[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
válasz !Overdose! #5910 üzenetére
Az autó értékéhez és fenntarthatóságához képest gondolom drágának a cserét. Ne hasonlítsunk már egy huszonmilliós teleextrázott luxuslimuzin alkatrészeit egy 25 éves autóéhoz. A modern autó modernebb anyagfelhasználást is jelenthet, ezért nől folyamatosan az átrozsdásodás elleni garancia is. Szerinted mennyivel jobban éri meg egy 25 éves romot pofozgatni mint egy kisebb, de csak pár éves autót gondosan fenntartani? Mondok főegységet: pl.: karosszéria, ami a kor miatt öregszik el, tudod, az idő vasfoga.
-
Bigemperor
senior tag
válasz #10726912 #5911 üzenetére
Hol írtam olyant, hogy általánosságban minden régi kocsi xar? Szívesen belinkelem Neked a korábbi hsz-eimet, ha ilyenre ráböknél...De ilyen nincs. Én csak annyit voltam bátor megjegyezni, hogy 1misiért 15 év felett ÉN nem gondolkodnék. Lehet, hogy NEKEM (hangsúlyozva, hogy nem a családunkban, mint nálatok) még nem volt túl sok autóm, nincs annyi tapasztalatom sok márka terén, persze vszínű. te sem vagy egy komoly autószerelő szaki, aki mondjuk egy új kocsinál nem csak keresi az elejét. Ezt úgy tettem, hogy kérdés hangzott el, ahová véleményt írtam. Mindenki úgy ossza be, ahogy akarja.
OFF:Az intelligencia és az iq nem azonos, ne keverjük már össze azért!
ez ugyanis iq kérdése lenne, de az intelligenciám nem engedne erre megjegyzést tenni.[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
válasz !Overdose! #5914 üzenetére
Extra jó állapotában muzeális, gondatlanul rom. Köztes állapotban -igen gondosan- meg lehet őrizni. Mennyibe került az autód újonnan?Mennyit költöttél rá összesen, vagy a korábbi tulajok,ha voltak ilyenek (nem időszakos karbantartás)? Át tudod ezeket számítani reálértékre? Egy újabb autóhoz mérten milyen az objektív használati értéke? Ha ezekre válaszolsz,meglátod,hogy nem jártál jobban azzal sem,mint akinek most új van.
Az autó használhatóságát ne akarjuk egy adott pillanatképben rögzíteni. Amikor a tiéd új volt, biztos volt egy hozzád hasonló ember,aki mondta,hogy az ő 20évese milyen jó. Te ezen akkor (ha egyáltalán már éltél) jót mosolyogtál magadban,mert tudtad, hogy használhatóságban,élhetőségben a tiéd biztosan sokkal jobb. Vagy szerinted a technika megrekedt valahol a hatvanas években?
[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
válasz !Overdose! #5918 üzenetére
Valóban nem értünk egyet,mert Neked is csak az számít, hogy occsó legyen, minden más le van ejtve.
-
Bigemperor
senior tag
válasz Napfénysüti #5917 üzenetére
Persze, nem vennék zsír újan én sem,de a hsz. nem is erről szólt, hanem a használhatóságról. De minden autó volt egyszer új azért, nem?
Egyébként meg mindenki vegyen amilyet vérmérséklete, pénztárcája, hangulata, perverziója, fétise, stb... enged. De ha vki kérdez és véleményekre kíváncsi, engedtessék meg, hogy elmondjam. Pro és kontra vannak érvek, ez érthető is, de mindenki más szemszögből nézi és a saját véleményét próbálja indokolni.Az olcsó alkatrész jó dolog,de az csak egy valami-A legjobb autókhoz ritkán kell pótolni.ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
Megfordítva:Szerinted érdekel, hogy mennyi egy 89-es autó alkatrésze, ha az én 99-es yarisomnál nem kellett ezt tudnom, mivel nem kellett rajta sosem cserélni?Semmi mást nem javítottak rajta:
-légmennyiség-mérő hegesztés, mert szakadás volt benne (8e ft)
-jobb hátsó kerékcsapágy cserés (ez drágább volt valóban, kb.50k-t volt kb nálam.
[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
Nincs teljesen igazam,beismerem.De ez sem fekete,vagy fehér,hanem,mint a legtöbb dolog,szürke.
yaris 1.gen nagyon idiótán van a kerékcsapágy,csak szettben cserés (pl. abs jeladó is az újabbakon), ez a ráncfelvarrott második yarisomnál is előjött egyébként.
[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
válasz #10726912 #5928 üzenetére
"De ne akarjon senki meggyőzni arról, hogy milyen kocsim van és az milyen okokból...s ne általánosítson senki a régi kocsikkal kapcsolatban."
erre gondoltam, én nem általánosítottam.
"Köszönöm a intelligens felvilágosítást. Neked köszönhetően egy ponttal növekedett az iq-m: már nem mínusz kettő..."
nem ez okból írtam,de mindegy.Békés, boldog Karácsonyt mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
válasz !Overdose! #5927 üzenetére
Ismét csúsztatsz az én hsz-eim kapcsán, no ezért tényleg nem érdemes vitázni.
Mindegy, a témát lezárom a magam részéről.
[ Szerkesztve ]