Hirdetés
-
Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
ph A Mhz megy, a MT/s paraméter pedig jön, amitől kevesebb félreértést várhatnak a gyártók.
-
Kicsit később indul a The Rogue Prince of Persia korai hozzáférése
gp A pontos dátumot a következő hétfői napon jelentik meg a készítők.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
+1, nekem is a környezetemben hány embert látni, aki megveszi a legnagyobb CaNikont, amire fussa, tesz rá egy Tamron szuperzoomot, mert az jó nagy, árban még ki tudja fizetni, és jó tekergetni, és utána teljesen automata módban ontja a képeket.
Egyszer egy ilyen meglátta, hogy A módban fotózok, erre átrakta M-be a gépét, hogy ő is tud, aztán jött csodálkozva, hogy miért hófehérek a képei, miután értetlenül tekergette össze-vissza a tárcsákat.Végül csak lett egy 12-32. Megpróbálom ezzel beérni, az UWA-t túl keveset használnám az árához képest, ez azért jóval olcsóbb volt. Nagyon pofásan néz ki az ezüst obi az ezüst EM10-en Mondjuk fotózni majd csak hétvégén lesz időm menni vele.
-
Studi
addikt
válasz madgie #73748 üzenetére
Attól még jó lehet. Más kérdés, hogy szerintem 6-8-10 évvel elkéstek azzal, hogy a tükrös kategóriában versenyezzenek, a CaNikonok előnye nyilvánvalóan behozhatatlan már. Nem értem a kis gyártókat, miért nem indítanak egy m43-hoz hasonló közös, FF milc platformot. Tarolhatnának.
-
evo87
őstag
válasz #16820480 #73751 üzenetére
Egyetértek. A belépő szintű DSLR kategóriát teljesen feleslegesnek tartom, én magam is annak idején inkább egy használt, de tistességes Nikon vázzal indítottam, minthogy felső LCD és két vezérlőtárcsa nélküli belépő vázat vegyek. Aki csak azért vesz DSLR-t, hogy elmondhassa másoknak, hogy ő bizony (belépő szintű) tükrös géppel profin nyomja, annak még egy bridge vagy egy MILC is túl sok.
Az én környezetemben is vannak hasonló ismerősök, akik csak azért vették meg a tükrös gépet mert ők imádnak fényképezni és most épp utaznak nyaralásra és ott majd milyen komoly képeket fognak lőni. Persze, iA-ban miközben folyamatosan megy a hiszti, hogy a nagy cucc húzza le a vállát az egész napos városnézés közben, meg túl sok helyet foglalt a bőröndben és nem fért be miatta a fogkefe...stb.
Számomra is nehéz döntés volt a DSLR-ről MILC-re váltás, de úgy gondolom, hogy abszolút megérte, tudok lelkesedni a kis kulcstartó formátumú GM1-ért, sokkal többet van nálam és ebben is ugyanúgy megvan a manuális módok adta szabadság (ami egyébként a laikusok szerint egyenlő a tükrös géppel).
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
neevous
tag
válasz hemaka #73743 üzenetére
Sajnos egyet kell értenem Kaial. Amennyire ígéretesen indult a rendszer, annyira beleült az apró reszelgetésekbe a generációk között. Tényleges fejlesztést nem nagyon tudok felsorolni a GH-s videós masinékat és az E-M5 stabiját leszámítva. A G és a GF sorozatot sikerült teljes egészében szétcseszni például.
Nagyon szeretem a kisebb obikat, imádtam a 14/45-ös kombót, de képminőségben felfelé lépni vázak terén némileg költséges és még a csúcsvázakkal is képminőségben van elmaradás egy mezei croppos APS-C vázzal szemben (Fuji, Sony), ami nem óriási és lehetne normális fejlesztésekkel ellensúlyozni, de sajnos nem ebbe az irányba indultak el art filter tárcsástól, mindenestől. A normális hibrid af továbbra sem megoldott, így akinek kicsit is melóra kell néha (jelen), az nem fogja bevállalni, mert nem mindegy, hgy 10-ből 2 vagy 10-ből 7 kép sikerül nem statikus témánál.
A másik a borzasztó magas nyitóár a Panánál, ami mindig megzuhan és fogalmad sincs, mikor vegyél cuccokat. Az ilyenek elkerülhetőek lennének, ha felvennének egy gyakornokot, aki tud Marshall keresztet számolni.
Ha visszamegyek Micro 4/3-ra az valószínüleg a videó miatt lesz, de nyilván ott is játszik, hogy a GH-kban valami furcsa ok miatt nem nagyon pörögnek a szezorstabin.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/david_papp/
-
Mercutio_
félisten
Amíg a Sonyra a kicsi-jólrajzoló-nemelszálltárú harmasból szinte minden obiknál csak kettő teljesül, addig hiába egyre jobbak a vázaik...
madgie :Pentax 10 éve reszeli az FF vázat, kétlem, hogy a ricoh miután 1-2 éve bekebelezte kukázta és a nulláról letett egy FF vázat. Tamronnal évtizedes az együttműködés, a Pentax 12-24 is közös fejlesztés, ezért lehet Tamron címkével csak CaNikonra megvenni (70%-os áron a Pentaxhoz képest )
Azt továbbra se értem, hogy a Pentax miért nem porolja le a régi fényerős FF obijait, kapna az első - hátsó lencse egy modern bevonatot, beraknák egy weather resist borkolatba, közben pedig lehetne fejleszteni a videóra optimalizált lebegőtagos lencséket, de legalább lenne választék obik terén.
Bár gyanítom, hogy az FF vázakat első körben azok veszik majd akiknek már van régi FF lencséből otthon.Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
|AP|
veterán
én is egyre többet gondolkodom a Fujira váltáson, de mivel egyelőre nem tudom kigazdálkodni azoknak az obiknak az árát, amik kellenének abban a rendszerben, így egyelőre maradok.
És ezzel ki is fejtettem, miben vezet (még) a m4/3 (elérhető árú -főleg a használtpiacon-, korrekt képminőségű, kis méretű obik)
[ Szerkesztve ]
-
grigo
őstag
Toljátok csak. 1 óra alatt több infót szedtem be mint egy nap dxomark túrás után
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
Mercutio_
félisten
válasz neevous #73756 üzenetére
Azt ne mond, hogy a Fuji AF az X-T1(0) előtti vázakban idő közben úgy megtáltosodott, hogy beérte a sebességben és pontosságban a Pana G3-at (főleg kevés fényben)
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
eeXaa
addikt
...pusztán csak leírtam.. gondolom azért rengetegen várják, ill. megveszik, de mégtöbben kételkedtek abban, hogy ebből lesz vmi valaha.. gondolom a sony ff szenzor mostmár lecsordogál mindenfele... aztán lehet azt is megérjük, hogy Olympus ff vázat is látunk
-
neevous
tag
Statikus témánál minden jó, még az iPhone-om is. Nyílván ilyen helyzetben rohadtul jóra sikerült reszelni mind a Panákat, mind az Olympusokat. Gyorsak pontosak, satöbbi.
Nem a gyártókat akarom mentegetni, de a tükrösöknél sokkal több tényezős a dolog, sokkal kisebbek ideális esetben a megengedhető gyártási szórások, mert a bajonettől elkezdve az AF szenzoron ár mindennek pontosan kell beállítva lennie, hogy pontos legyen a fókuszod. A kontrasztos AF-nél ez annyira nem komplikált. Ez vagy sikerül, vagy nem, de ha jó példányt fogsz ki obiból és vázból is (aminek a valószínüsége több, mint nagy) és karban vannak tartva, akkor kb soha nem lesz szar AF-ed. Persze semmi nem 100%-os.
A gond csak akkor kezdődik a m4/3-mal, ha kell AFC, ilyenkor összevissza fókuszál, így marad a zone focusing, aztán várod, hogy belesétáljon a téma. Ilyenkor kell a tükrös, bár én örülnék legjobban, ha normális hibrid AF kerülne a gépekbe.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/david_papp/
-
neevous
tag
válasz Mercutio_ #73760 üzenetére
Nem, nem jobb a Fuji sem, ettől még teljesen releváns a véleményem, hogy a Pana/Oly 2008 óta megoldhatta volna a hibrid AF-et, ha a Nikonnak az 1-essel kapásból sikerült, főleg ha nekiállnak 300mm F4 obikat piacra dobálni.
X100-am van továbbra is, ami rohadtul lassú. A Flickr-ön az Isztambulos képeim nagy többsége zone focusing volt. Ezt egy kompaktnak viszont könyebben megbocsájtom.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/david_papp/
-
Mercutio_
félisten
válasz neevous #73763 üzenetére
Persze, hybrid kéne minden vázba, csak én a munkára aps-c témához nem értettem hogy kapcsolódik a Fuji. (a szenzorméreten túl)
Mert, ha azt mondom, hogy hipszter faktor + f*sza (bár nem kicsi) obik + jó színek, akkor persze Fuji ugrik be nekem isDslr hiába követi le ha a front-/back miatt ott is csak a sorozatlövés megy, ha munkáról van szó
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
neevous
tag
válasz Mercutio_ #73764 üzenetére
Túl van lihegve fórumokon ez a front-backfocus dolog.
Vannak gyártóknak olyan sorozataik (Sigma 30mm), ahol szinte lehetetlen pontosan fókuszáló obit venni, de az esetek borzasztóan nagy többségében nincs ezzel baj (vagy a hiba konzisztens és korrigálható), persze az obinak a váznak és az obinak is teljesen precíznek kell lenni a tükrös PD-AF technológiából adódóan. Persze itt nem játszik az, hogy használt obit veszünk Ebayről, de ha valakinek erre van igénye, akkor be kell nyelni, hogy ki kell próbálni mindent és ha nem jó, nem megvenni, vagy visszavinni, de ami jó, az utána is jó lesz.
Mondom mégegyszer, az lenne a legjobb, ha erről nem kellene beszélnünk és nekem sem kellene D7200-at használnom, ha olyan a téma.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/david_papp/
-
#16820480
törölt tag
Én is pontosan ezért váltottam MILC-re a belépő DSLR után, és nem komolyabb DSLR-re, mert azzal pont ugyanaz lett volna a gondom, hogy nagy és nehéz, így sokkal ritkábban dobtam volna be a táskába, mint az EM10-et. Ez pedig elfér a 4 obival akkora helyen, mint az 550D az egyetlen obijával, és még szerintem könnyebb is súlyban.
Egyetlen dolgot viszont nagyon szerettem a tükrösökön, a keresőt. Biztos a komolyabb MILC-ek keresője jobb, de az EM10 még mindig pixeles, és nem teljesen tudja követni a kamera mozgását. Igaz, cserébe látszik rajta a kompozíció és beállítások. -
Studi
addikt
válasz Mercutio_ #73757 üzenetére
Ha a Sonynál ebből kettő teljesül, akkor már igen jó obiról beszélhetünk.
pollai: na ja. A Szent Grált még mindig nem találta meg egyik gyártó sem. Vannak különbségek, vannak szuper cuccok már minden milc rendszerben. A m43 most azt tudja, hogy vannak f@sza 16 megapixeles vázak, fotózásra bármelyik vállalható. Vannak jó videós vázak a Panánál. És vannak objektívek, zoomokat ekv 14mm-től ekv 600mm-ig végig legalább 2-3 különbözőből lehet választani, és vannak fixek. Nagyon sok fixek. Különböző árszinten, a minőség pedig a nagyonjónál kezdődik, és onnan csak felfelé...
És persze vannak hiányosságok, lehetne minden jobb, lehetne az összes tudást egy vázba gyúrni. De szerintem momentán egyik gyártónak sincs olyan váza, ami ezt tudná.
-
|AP|
veterán
igen, egyelőre bármennyire is birizgál a Fuji, teljesen ésszerűtlen lenne váltanom. Főleg mióta az asszonyt meggyőztem, hogy maradjon a GM1 is, amit ő használ a kitobival. Nálam meg általában az E-M10 van, de nagyon jó, hogy ott van alternatívának a mini váz, átjárható obiparkkal.
-
rumos14
nagyúr
amit a Panáról írsz, az csak részben igaz, vannak nagyon jó áron kínált gépeik, pl. a G7. és/de ott (is) pont a videós AF-fel van elég komoly gond, mert PD-AF nélkül állandóan túlteker meg vissza, baromi zavaró, a cameralabs tesztjében vannak minták erre (mind témaváltásoknál, mint "dolly" mozgásnál. a Sony A6000 pedig lényegében tökéletesen megoldja.
ja és nem hajlandók electronic first curtain-t (fordítsa le aki akarja) beletenni a vázakba, ezért a shutter shock. -
rumos14
nagyúr
válasz Mercutio_ #73757 üzenetére
jaj de unalmas már ez a Sony obi szöveg... úgy tálalod, mintha ez valami alapigazság lenne. én elfogadom, hogy több m43 obi van (főleg kitobi...) mint E bajonettes obi, és vannak lyukak a Sony-nál, de "odaát" is, pl. a kitobik és az f2.8 obik között van egy óriási űr, semmi kicsit nagyobb átfogású de elfogadható fényerejű zoom. olcsó nagylátó fix, pl. egy 9/2.8 jöhetne. meg egy stabilizált 25-ös - hiába van 2 Pana és 1 Oly.
szóval megint leírom a Sony 35/1.8 és 50/1.8 lényegében hibátlan üvegek. a 18-105/4 pedig olyan átfogást és fényerőt ad ami m43 világban álom kategória. (~14-80/f3.2)de még csak abban sincs igazad, hogy egyre jobbak a Sony vázak, mert emelett egyre drágábbak is
-
Sefter
veterán
Az oly 40-150 f2.8 obinak addig van "értelme", míg nem csavarom rá az 1,4 telekonvertert, hiszen így +1 fé miatt elveszíti az előnyét a pana 100-300-hoz képest (ár/értékben mindenképp)...jól látom a dolgot?
Vagy így is sokkal szebben rajzol, a más felépítés miatt[ Szerkesztve ]
Psn ID: sefter_hun
-
Mercutio_
félisten
válasz rumos14 #73771 üzenetére
Aham, magyarul van 2 normláis fényerős fix, a klasszikus látószögben, amik aps-c rendszerekben 30-50 éve léteznek, ezen felül egy 40+ dekás zoom az egyetlen érv a rendszer mellett
Ezekre az m4/3 gyutávokra hasonló fényerővel mennyi alternatíva van, mekkora méretben és árban:
Olympus 12/2, 17/1.8, 25/1.8, 45/1.8, 60/2.8 macro, 75/1.8, 9-18, 75-300
Panasonic: 14/2.5, 15/1.7, 20/1.7, 25/1.7, 42.5/1.7, 12-32, 35-100, 14-140, 100-300madgie: Miért, CaNikon a szenzoron és az AF-en kívül (na jó, LCD méret/felbontás nyilván) mennyit módosított az FF vázain?
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Grga_Pitic
aktív tag
Azért a DRTV-s srácok is túltolták a dolgot, nem kicsit. Be is jött nekik, nem kis komment folyamot sikerült generálni Youtube-on és itt is.
Nyilván már nem a m4/3 a nagybetűs MILC, a Sony, Fuji felzárkóztak, sőt pár dologban le is hagyták ezt a rendszert. Ettől ez még messze nem halott.
Ahogy valaki a YT kommentek között leírta, a m4/3 az a rendszer, amelybe beruházás a legkönnyebben indokolható a legtöbb ember számára. Legalábbis nekem így volt, amikor néhány hónapja erre váltottam. Ez nem jelenti azt, hogy ez a legtutibb rendszer (olyan nincs), de kellően sok érv szól mellette (széles váz- és obi választék, pörgős és kedvező árú használt piac, átjárás a két különböző filozófiát követő gyártó között stb.)
Na, én is felültem a kommentlóra b*kker.[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz rumos14 #73771 üzenetére
Unalmasnak unalmas, de amíg rendes áron nincs fényerős fixobi kínálatuk addig igaz marad. A 2.8 pont annyira sötét hogy bukod vele a nagyobb szenzor előnyét. Kb plusz ½EV-t tud, míg az 1.7-1.8 obik híján van a sigma sor 2.8, ami barátok közt is 1,3 EV veszteség. Csak 3 db fényerős (f:2.0/nagyobb) rendes fix obit kéne gyártaniuk emberi áron hogy kiegyensúlyozott rendszer legyen.
-
.mf
veterán
Baszki és tényleg
Jó szenzor, zsír IBIS és az IBISt kihasználó sok okosság (AA-szűrő szimulálása a Sony extra üveglapjai helyett, az Oly-féle erőltetett nagyfelbontás helyett értelmes multi-shot mode, horizont-korrekció (esetleg tilt is valamikor, prettyplease?), astro-tracker), látszólag jó ergonómia és kezelhetőség; de tükrös Ha a belsejét kihozták volna MILC-ben, tükör helyett EVF-fel, és pluszba e-shutterrel, előrendelném.Merci: rengeteg kicsi+jólrajzoló+filléres obi van. Csak adapter kérdése. Tájfotónál van idő manuálozni. Még koncertet is fotóztam manuállal.
Rumos: a G-ket is először egy kicsit magasra lövik be, majd utána kezdik el akciózni árleszállításokkal, kedvezményes kitekkel. Nem nagyon videózok, így a tesztek ezen részeit is ritkábban nézem, kár, hogy a Pana is ilyen gyenge ebben. Akkor rájuk is vonatkozik, hogy azt a nyamvadt hibrid AF-et ennyi év alatt mi a halálért nem csinálták meg?...
Sefter: "Az oly 40-150 f2.8 obinak addig van "értelme", míg nem csavarom rá az 1,4 telekonvertert, hiszen így +1 fé miatt elveszíti az előnyét a pana 100-300-hoz képest (ár/értékben mindenképp)...jól látom a dolgot?"
Nem. Alma-körte.
Gyútávok, fényerő: Oly + 1.4 TC --> 56-210 f4 lesz, míg az 100-300 f4-5.6 210-nél kb. f4.8 lehet.
Az Oly még konverterrel is szinte biztosan végig élesebb, mint a Pana
Az Oly időjárás-álló
A Panában van stabi, ami a hosszú oldalán már eléggé kell (reciprok-szabály szerint min. 1/600 záridő kéne nélküle)Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
madgie
titán
Értelmes multi-shot... könyörgöm, egy 36 MP, AA nélküli érzékelő mellett mire kell egyáltalán egy a tripodhoz kötött lassú szenzormozgatós cucc? Legalább annyira értelmes, mint a Z tengelyes tekergethető LCD.
Én nem tudom, mit szívnak a Ricoh/Pentax HQ-n, de rendelnék egy raklappal
-
rumos14
nagyúr
válasz Mercutio_ #73774 üzenetére
bocs, a legnagyobb tiszteletem mellett sem fogok reagálni, de ha jól esik, írd le jó gyakran, hogy nincs megfizethető, jó, nem túl nagy obi E bajonettel
MrChris: egy kicsit olvass már figyelmesebben, most írtam le, hogy 35/1.8, 50/1.8 -> ezek a jó, megfizethető, nem túl nagy fixek. ráadásul stabi is van bennük, ami sztem tök jó
-
Mercutio_
félisten
válasz rumos14 #73779 üzenetére
A figyelmes olvasásról csak annyit, hogy eredetileg én ezt írtam:
"Amíg a Sonyra a kicsi-jólrajzoló-nemelszálltárú harmasból szinte minden obinál csak kettő teljesül, addig hiába egyre jobbak a vázaik..."
A szinte minden obi-t a 2 fixeddel ki is merítetted
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
MrChris
nagyúr
válasz rumos14 #73779 üzenetére
Tudok mindkettőről, nem nehéz észben tartani a teljes kínálatot. Ebből sajnos a 35-össel ki is merült az értelmes 1.8-as válogatás. Az 50-es szép-jó hogy van, de ff-re 75mm-es üveget soha sem gyártottak, nem véletlenül. m4/3-hoz van egy régi, jó manuál 35-ösöm, ami ekv. 70mm, nem kedvelem, portréhoz rövid, normáltól messze van. Vázból már egy nagy táskányi a kínálat én azért nem lennék elégedett ha sony fényképelőm lenne, mit is csavarjak rá...
[ Szerkesztve ]
-
válasz Sefter #73772 üzenetére
Nem tudom, hogy a pana hogy rajzol a hosszabb végeken, az oly 40-150 még konverterezve is szuper. Fényerőkérdés: a panának mennyi a max blendéje 200mm környékén? Tippelnék, hogy közelebb van az 5.6-hoz, mint a 4-hez.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Mercutio_
félisten
válasz rumos14 #73782 üzenetére
Nem vagyok semminek az elrontója, nekem a nex 6000 az amit a Panától vártam volna, de sose csinálta meg (gx7 nem az, nagyobb és nehezebb)
Addig is villantok egy nyaralós szettet (9-18, 20/1.7, 45/1.8, kis zsebben Raynox DCR-250, tartalók sd-kártya, lenspen, a has felőli lapos nem látható részben tartalékakku, személyi, hitelkártya, papírpénz) valami hasonlót hiányolok én más rendszerekből, ezért nem látok jelenleg alternatívát, amire válthatnék.
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
.mf
veterán
válasz madgie #73778 üzenetére
Igen, 36 Mpx már elég magas felbontás, AA-szűrő nélkül elég éles; de pont az AA-szűrő hiánya és magas felbontás miatt jön jobban elő a moiré. Több hasznát látom, ha csak 4-et lő és ezzel a Bayer-interpolációs színzajt csökkenti (főleg, ha a 4 lenne olyan gyors, hogy kézből kitartható), mint azt, hogy lő még 4-et, hogy legyen egy 2.5x felbontású jpg vagy négyszeres felbontású raw. Nekem már a 16 is elég, ha választhatnék, inkább egy 4-képes, 16 Mpx-es, de kézből is kitartható verziót kérnék. Vagy legalább lenne választható, de hiába van bő egy éve piacon, még mindig nem csinálták meg. Gondolom megvárják vele az őszi Photokinát, csak hogy még nagyobb lépéshátrányba kerüljenek...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Egyelőre szépen beleültek a jó piaci pozijukba, és elkezdtek normális gépek (omd vagy pl vonal) helyett túlárazott játékokat gyártani.
Az a baj, hogy olyan konkurrens, ami mindenben lesöpörné Olyékat az asztalról nincs. A6300? Igen, szuper videó, jobb szenzor - gány lencsekínálat. Fuji? Kösz, 1800eur-t egy vázért - még ha az tleg nagyon jó is - nem. Ja, és hol az ibis? (ezt a sonytól is kérdezhetném)
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
eeXaa
addikt
akárhol bogarásztam nem leltem hogy az em10mk2 nak van e mikrofon bemenete?
...elment a GX7, szval elég esélyes ez a váz... -
#31733248
törölt tag
válasz Mercutio_ #73774 üzenetére
(#73774) Mercutio_
Azért ez az érvelés nem kicsit gáz, akár az Általad eredetileg írt "kicsi-jólrajzoló-nemelszálltárú" kitételt nézem, akár a "hasonló fényerővel" kitételt nézem...
Ha Nálad beleférnek az f2.8-as fixek, akkor nyugodtan tedd a Sony mellé az APS-C-n legalább értelmes látószöget adó 19-30-60 Sigma sort, a 30 mm-es macro obit is. És azt sem felejtsük el, hogy MFT-n a 25 mm-es fixek nyitva aligha fognak úgy rajzolni, mint a Sonyn a Sigmák.
A Sonynál a 10-18 f4, a 18-105 f4 egyaránt nagyon jó a saját műfajában és az áruk sem elszállt. Ha valakinek hosszabb utazózoom kell, akkor ott a 18-200, ami legalább olyan jó, mint a Pana 14-140.
-
hibavissza
veterán
válasz #31733248 #73797 üzenetére
Ha eltekintünk a Sigma sor Tstop értékétől, akkor az valóban jó cucc.
Annyiban szólnék még hozzá a témához, hogy ha eladják az utolsó 5100/6000-es vázat akkor már értelmezhető árú gépe sem maradt a Sony-nak.
Pl. egy szimpla 6300-as kit már nem fér be semmilyen poggyászbiztosításba sem. Külön kell biztosítani, mint nagy értékű fotós felszerelést. Ami azért elég vicc kategória a gép terméksálán elfoglalt pozícióját tekintve. -
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #73798 üzenetére
Korábbi évek vázdömpingje után kvázi kivezeti az apsc vonalat, elég fura, mi lehet az oka?
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- BestBuy topik
- Napelem
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- Étrend, diéta, dietetika
- Ukrajnai háború
- Gumi és felni topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen