Hirdetés
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Átcímkézett TCL modellekkel nyit az Alcatel
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Yettel topik
- Magisk
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Android szakmai topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
Van már elég tapasztalat elektromos autókkal, például taxik, bérautók nagyon sok kilométerrel, és hát azt lehet látni, hogy az akksi degradáció messze nem akkora gyakorlati probléma, mint amennyire túl van lihegve.
Valóba, belső égésűhöz képest szokatlan. Mert ott az van, hogy monduk 300k kilométer alatt cserélni kell a vezérlést, az egr-t, a gyertyát, a generátort, meg még a tököm tudja mit, ami kopik, koszolódik és fogy a motorban.
Egy akksis hajtásláncban az akksi meg mondjuk ennyi idő alatt degradálódik 80%-ra, viszont nincs folyamatos szervizköltség, egy modern belsőégésűhöz képest majdhogynem gondozásmentes.
-
dionaea
őstag
Ha otthon vagyok töltöm. Munka helyen töltöm. Az autó 24 órából minimum 21 et áll. És ez a nagy átlag. Elektromos autó nem mindenkinek. De ha az marad akkor mindenki alkalmazkodni fog. A legnagyobb hátul ütoje hogy, hogy fogja pótolni a költségvetés a kiesett adót. Ha napelem van megadóztatják? Km után fizetek X adót? Biztos kitalálják. Sok potenciál lesz az egészben akár a 10 éves akkukra is. De hát a nyomorult flakon újra hasznosítását sem sikerült megoldani 30 év alatt normálisan.
-
bteebi
veterán
Vedd úgy, hogy 2 naponta mindenképp töltened kell. Ha nem töltöd sok pénzért sokáig vagy otthon, jóval kevesebb pénzért nagyon sokáig, akkor biza' NEM mész vele sehova. És nem tudsz elmenni a legközelebbi trafóházhoz egy kanna elektronért.
#40: Bocs, az vegán bőr.
Szerintem amúgy viszonylag ritka, hogy valaki a szövetet preferálja, de persze nem érthetetlen. Kevésbé rohad bele az ember, bár valószínűleg egy perforált bőr és az üléshűtés ezt megoldja, sőt. (Már amíg működik persze.)
#43: Tulajdonképp erről van szó. Meg baromi jól hangzik az, hogy lesz otthon 2000 töltési ciklusos 40 kWh-s akkum, de nem lesz. Ki és hogy fogja azt beépíteni?? Mert tutira mindenki a mi érdekünket fogja nézni.
És aligha lesznek majd adott autókhoz "custom built" akkuk, vagy majd max. meghekkelheted a gyári szoftvert, hogy egyáltalán hajlandó legyen fogadni bármilyen third party megoldást, még akkor is, ha az amúgy az gyakorlatilag ugyanaz is, mint a gyári. Reménykedni lehet persze, csak szerintem felesleges.
#45: Meglátjuk majd azt. Egy darabig még tudnak a pufferből gazdálkodni, addig látszólag nulla, vagy legalábbis minimális a degradáció. Ami egyébként valószínűleg ~~80-85% körül fog brutál mód beindulni, vagy amikor elérik a gyártói specifikációban lévő értékeket. Mert minden nagyon el lesz használódva, és kb. egyszerre döglik be minden. De az is lehet, hogy nem így lesz, sőt inkább az a valószínűbb. Jobb lenne, ha tovább/jobban bírnák. Egyelőre azért elég jók a tapasztalatok, remélhetőleg ez a jövőben se fog nagyon romlani.
-
cucka
addikt
válasz
fabris1234 #41 üzenetére
A modern akksik sokkal lassabban degradálódnak ennél.
Évi 20 ezer kilométerrel számolva 10 év után kb. 90%-os lesz az akksi.Amit jelenleg látunk a villanyautóknál, az pont az, hogy az akksi és az elektromos motorok lényegesen tartósabbak, mint egy modern downsizing-olt belső égésű motor.
-
dionaea
őstag
Az elektromos autó fejlesztése tízen éve kezdődött komolyan előtte tolták a dizelt aminek kellett vagy 40 év mire "kiforrott" 20 év múlva lehet majd magyarázni hogy mi volt jó rossz az e autónál Most az a legnagyobb bajuk hogy a szegény európai fostalicska gyártokkal mi lesz, most kapkodnak a szabályozással mindennel.lPróbálkoznak de minden megváltozott a vásárlók igenye, a piac. Meg minden. De jó lenne ha a többségnek gyártanának már autókat nem csak a gazdagoknak. És erre ez egy jó kezdés. A lobbi majd eldönti helyettünk mi lesz nekünk a jó.
-
worxland
addikt
válasz
fabris1234 #41 üzenetére
"Remelhetoleg 10 ev mulva egy uj akkupakk nem a kocsi aranaka a fele lesz hanem joval kevesebb" - ezzel hitegettek 10 éve is. Meg hogy az egyszerűbb felépítés és kevesebb alkatrész miatt jóval olcsóbb lesz a villanyautó. Az is hogy bejött...
-
fabris1234
újonc
Alaaf, bocsanat, setup-nak akartam valaszolni.
-
fabris1234
újonc
A villanyautok aranak esesevel es a belsoegesu motoros autok aranak novekedese miatt ma mar lassan ott tartunk, hogy az elektromos nem vagy alig dragabb mint egy dizel vagy benzines. Az 50-60 kwh-s akkupakkot meg miutan kb. 10 ev alatt ledegradalodik annyira, hogy a kocsiban mar nem akarsz szivni vele felhasznalhatod otthon a napelemes rendszerhez tarolonak.Ha 40 kwh marad hasznalhato egy 10 eves akkupakkban az otthoni buffernek par napra telen boven eleg. Remelhetoleg 10 ev mulva egy uj akkupakk nem a kocsi aranaka a fele lesz hanem joval kevesebb igy talan a kocsi se lesz akkucsere eseten gazdasagi totalkar. Persze ezt majd az ido donti el, hogy 10 ev alatt lesz e jelentos fejlodes akkutechnologia fronton.
-
setup
tag
Ha majd ott tart a történet, hogy mindegy mennyit megyek az autóval, tökmindegy a méter, mert éjjel-nappal használom az autó pakkját, mert az az otthon elektromos rendszerének a része állandó használatban, akkor lesz nekem értelme.
Amíg ez van, hogy arra kell megvenni egy (nekem) nagyon drága akksit, hogy az néha megmozgassa a bódét... így magának az pakknak az értékvesztése, ami csak attól van, mert eltelik az idő akkora, hogy vetekszik az üzemanyag árával. Egyszerűen olyan az elektromos nekem emiatt, mint a dízel, hogy nem megyek ahhoz elég sokat, hogy megérje. -
dionaea
őstag
Én napi 150 km-t megyek. Nem mondom hogy ez nagyon sok de ebből semmi nem pálya tehát ha 2 naponta töltöm az elég. Én azt várom hogy kb ilyen áron lehessen venni hasonló méretű autót. Suv nem suv kit érdekel? Minek nevezzük az is lenyegtelen.A hazai utakon suv kell egyébként. Ott nem kell felni a padkatol, katyuktol, diletacios csíkoktól.
-
bteebi
veterán
Nem voltam benne teljesen biztos, hogy van-e másik. Valószínűleg van még több is, csak nem (annyira) közismertek. Ami szomorú, hogy nem igazán vannak.
De az i5-öt inkább ne keverjük ide, egészen más kategória. 29 milláról indul, de az M60 xDrive-os alapváltozata már 41 millió. És az még közel sem a vége. Sikerült felkonfigurálnom 54 millióra:
Abból majdnem 5 (öt) db MG5-öt veszel. És hiába M modell alapból 41 milláért, de még csak egy csöves kormányfűtés sem fért bele (az alig egy százas - 115k konkrétan). Fényezés 838k, felni 938k (télikerék szett 1,6 milla!), bőr ülés 842k (41 milláért szövetet kapsz az M-es bömösbe
), karbon csík belül 153k, kívül 440k, vonóhorog 460k, panorámatető 624k, sportfutómű 1,57 milla, hővédő üveg hátra (néhány 100 Ft anyagköltségű fólia) 203k, napfényvédő roló ugyanoda 115k. 5 év szerviz 1,22 milla - mondjuk ez utóbbi valószínűleg nagyon megéri.
Tegyük hozzá, érdemes lenne ahhoz tudni a kisbetűs részeket, mert jó eséllyel nagyon könnyen fizetőssé válhat minden javítás az 5 éven belül is.
-
bteebi
veterán
Háátt... azért az autópályán <300 km hatótáv nyáron elég vékonyka, de a 400 se brutál sok. 600-ra már azt mondanám, hogy so-so, pláne ha télen is tudna belőle legalább 550-et (de nem fog). Kicsi az akkuja, ráadásul a nagyobb akku NMC-s, olyat már inkább nem vennék.
Nekem ráadásul az összes műanyag bazárinak hat, aminek nem örülök.
Ráadásul kombinak se olyan brutál nagy, egy jó 10, de akár 20 centivel lehetne nagyobb - és az nyugodtan mehetne akár egy az egyben a puttonyba. Összességében azért nem rossz autó ennyi pénzért, de akkor már inkább vennék helyette valami mást - jobbat - használtan, akár ettől kevesebbért. Tegyük hozzá, (full) elektromos kombik nincsenek, szóval a maga nemében ez talán vagy unikornis, vagy pedig majdnem az.
-
bteebi
veterán
válasz
Döglött Róka #15 üzenetére
De neki nem 21°C kell, hanem a leghidegebb (ami egyébként egészen brutál). Ilyen szempontból (neki) gyakorlatilag mindegy, hogy manuális vagy digitális. És nem a digitális ellen van, csak azt mondja, hogy nem adna ki érte plusz pénzt.
-
Bog
HÁZIGAZDA
5 (öt) cm az eltérés.
Az volt az eredeti problémád, hogy ez mitől kombi. Egyrészt azért, mert még mindig nem olyan magas, mint egy SUV, másrészt azért, mert valóban egy limuzinból csinálták. Harmadrészt pedig ezen az elven a Subaru Outback, az Audi Allroad Quattro, meg a Dacia Logan MCV sem kombi nálad, szóval azon rugózni, hogy ezt miért nevezzük kombinak szerintem vihar a biliben és meglehetősen felesleges. -
Egyébként ha a klímát és a pár bosszantó apróságot nem néztem, akkor alakul ez szépen... 10-12 millió körül mennek a hasonlóan felszerelt benzines kompakt kombik is. Ha otthon töltöm napelemről és nem megyek rendszeresen napi 300 km felett, akkor simán megéri az elektromos.
-
-
Yeffy
veterán
válasz
Döglött Róka #22 üzenetére
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
Donki Hóte #25 üzenetére
Asszem az pont benne van, hogy az ülés manuális, a hátsó lábtér nagy, a hátsó üléseket viszont nem lehet síkba dönteni. Csináltam fotót a csomagtérről, csak nem töltöttem fel a teszthez (mert sz#r lett, ez hiba), meg a hátsó lábtérről is, meg minden, legközelebb ezek is benne lesznek az anyagokban.
-
ROBOTER
addikt
A hatótáv csökkenés a sebesség és a forma függvénye. 95km/h-nál lehet 10%, de 145-nél inkább 20%. Tudom, mindenki 130-cal megy az autópályán...
Ha egy Tesla tud 1445mm lenni, akkor bármi lehet jóval 150cm alatt. És ugye a hatótávban némileg versenyképes.
Bocs, de nekem ez továbbra sem kombi. A kombi az, amit egy limuzin átalakításából nyernek. Ez nekem egy fél SUV.
-
Hát igen,ez egy tipikus techie teszt, csak arról van benne szó, ami elektromos, a mechanikus dolgok (csomagtartó méret, fej/láb tér, ülés/kormány állítási lehetőség, előre/hátra/oldalra kilátási lehetőség, stb.stb.) se említve, se fényképezve
Ezekről csak akkor nem szoktak megemlékezni, ha mind vita nélkül tökéletes, de félek, hogy ennél az autónál nem így van
-
cucka
addikt
A padlóban van az akksi, azért nem tudják alacsonyabbra csinálni.
Vagy tudnák, de akkor az utastér lenne kényelmetlenül szűk.
Vagy a hasmagasság nagyon alacsony, ami városban és rossz úton nem előnyös.
A hatótáv csökkenés emiatt legfeljebb pár %, szóval tényleg kár ezen derpegni. -
Ha már kombiról van szó, akkor jól jött volna a tesztbe egy fotó a csomagtérről, említve, hogy hány literes, vannak-e padló alatti rekeszek, kampók, csomagrögzítő, stb...
A manuális klíma gyászos, egy 10 millió feletti kocsiban...
-
Alaaf Pi
senior tag
Digitklíma előnye: reagál a változásra. Pl. Szuttyos időben ablakot leengeded valami miatt, amikor felhúzod, elkezd párásodni a szélvédő, de a klíma már azelőtt kapcsol, hogy neked bármit állítani kéne. Nem valami űrtechnika, 2003-ban hülye olaszok már alkalmazták.
Nem tudom merre és hogy szoktál utazni, de nekem van, hogy igen gyakran kell állítani, mert oda süt a nap, vagy nem, egyik nagyon meleg, másik esetén fázom a klíma azonos pozíciója mellett.
-
dionaea
őstag
Klíma hatalmas probléma, ki mihez szokott. De a fontosbb, hogy végre egy normális mértetű kombi szerü elektromos autó normális hatótávval, árral. Én ennek örülök. Talán más gyártót is ösztökél, hogy hasonló áron adjon ilyesmi autót. Egy 70-100ekm es használt teszttel vissza lehetne térni pár hónap, év múlva, hogy akkor milyen a paripa.
-
válasz
Döglött Róka #15 üzenetére
Az hát
-
tthom
senior tag
Az igazi klasszikus kombik magasabbak voltak, mint a most elterjedtek, cserében nem kellett annyira mélyre ülni. Csak ugye ha alacsonyabb, kevesebbet is fogyaszt.. Meg a SUVoknak kb. papíron akkora a csomagtere, mint ezeknek..
A jelenlegi Pug 307 kombink kb. centire ilyen magas és a fényévekkel tágasabbnak érzem, mint a mai hasonló kategóriás kombikat. Tehát van azért előnye.. Csak emiatt lecserélni se egyszerű, mert nem hozza azt a komfortot belső térben egyik se. Főleg sötét kárpittal a mostaniak mint egy bunker. -
cs.zs.
veterán
válasz
Döglött Róka #11 üzenetére
Nem kell "tekergetni".
1 úton te is jellemzően egyszer állítasz hőfokot.
De nekem pl mindig legalul van, leghidegebben, ha digitális, ha kézi. Sajna én nagyon nem bírom a meleget. Tavasszal egyik nap még fűtök, másnaptól meg hűtök.
Ezért mondtam azt, amit mondtam:
(nekem) 5 Ft-ot nem ér a digitális, mert nem lesz tőle hidegebb.
Másik, amivel rendszeresen találkoztam, sok autóval, a fűtés télen. Digitális. Beállítva mondjuk 24-re. Ha csak egy kicsivel is fölé megy, akkor beenged némi hideget, hogy kompenzálja. Na az a halálom...
Mindegy, hagyjuk -
cs.zs.
veterán
Nekem nem ég és föld. Én vezetek ilyet is, meg olyat is. A simát szeretem, a gombnyomkodóst meg nem. A digitális egyetlen előnyét a 2-zónásban látom, másban nem.
21 évig dolgoztam márkaszerviz ügyfélszolgálatán, napi 10-20 autó ki-be, próbautak, tesztek, stb. Jelenlegi autómban is automata váltó, tempomat, stb stb stb - és manuális klíma.
(nem vagyunk egyformák, na)
Bog:
"...egy ponton már fázol, akkor kikapcsolod, de megint melegszik az utastér, megint hűtened kell..."
Ebben az esetben manuálisnál rátekersz egy kis meleget. Oda állítod ahová akarod, semmit nem kell kapcsolgatni. -
sfefe
addikt
Használtam már ilyen meg olyan autót is... Nekem tökmindegy milyen klíma....csak legyen benne
-
plömplöm
őstag
azt az ntc-t el is kell helyezni valahol, és ez nem annyira magától értetődő, ráadásul több is kellene belőle. a mit és hová fújjon állítókat is motorizálni kell. a belsőlevegő-keringetést is.
amit viszont nem értek, hogy ha jól értem, akkor app-ról lehet hűtést és fűtést indítani, ez viszont manuális légkondival fura, nincs célérték °C? on vagy off, és kész, lesz, ami lesz?
-
strogov
senior tag
-
Gynt
tag
Igen, a manuális klíma kevés szolgáltatás. 12 millióért biztosan az.
Valóban nem vagyunk egyformák, korábban én magam is azt gondoltam, hogy teljesen felesleges a digitális klíma, mert minek?
Aztán lett olyan kocsim, amiben az van, és akkor rájössz, hogy sokkal egyszerűbb és kényelmesebb. Annyi a dolgod, hogy bekapcsolod, és beállítod a kívánt hőfokot. Télen rendkívül hasznos, mert az automata páramentesítő bekapcsol, ha szükséges (nekem ez jó, mert sokat használom télies körülmények között a kocsit). Nem kell törődnöd a különböző beállításokkal, azzal tudsz foglalkozni, ami igazán fontos: a vezetéssel. A hőfokkal sem szoktam variálni, télen-nyáron általában 22-24 fok közé állítom, kétzónás, ha éppen van mellettem valaki, akkor állítgathatja ő is, ahogy akarja.
Mindemellett persze kapcsolgathatsz rajta bármit, ha úgy tartja kedved, de teljesen felesleges, mindig kellemes hőfok van a kocsiban.Az már egy más kérdés, hogy mennyit adnék érte, ha nem lenne alapból a kocsiban.
-
Bog
HÁZIGAZDA
Hát ezt kell. Mert mondjuk a napon állt az autó indulás előtt és megpukkansz benne a melegtől, akkor elkezded hűteni, egy ponton már fázol, akkor kikapcsolod, de megint melegszik az utastér, megint hűtened kell... a digitklímával meg ezt megoldja egy ún. termosztát, aminek az ára elhanyagolható, még fizikai kapcsoló sem kell hozzá csak át kell rajzolni a UI-t...
(Amúgy engem sem zavar a manuális klíma, ha egy mozdulattal egy tekerőn állítok egyet anélkül, hogy le kéne néznem az útról, de azzal, hogy beleerőltették az érintős menübe már konkrétan veszélyes.)
-
ROBOTER
addikt
Ha egy autó 8 (vagy több) centivel magasabb, mint a klasszikus kombik, magasabban ülsz benne, és az autópályás használatban ennek minden hátránya tapasztalható is (durva hatótáv csökkenés), akkor az mitől kombi? Ezen az alapon ha egy traktorra teszek egy hátsó ajtót, az is kombinak számít?
-
cs.zs.
veterán
A manuális klíma talán kevés (mint szolgáltatás)?
Nem vagyunk egyformák: soha nem adnék 5 Ft-ot sem a digitális klímáért (de néha nincs más). Sem hidegebb, sem melegebb nem lett vele...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Facebook csoport eladó! Hardver, laptop, TV adás-vétel lendítsd fel a vállalkozásod!
- Facebook csoport eladó! Hardver, laptop, TV adás-vétel lendítsd fel a vállalkozásod!
- Facebook csoport eladó! Hardver, laptop, TV adás-vétel lendítsd fel a vállalkozásod!
- Facebook csoport eladó! Hardver, laptop, TV adás-vétel lendítsd fel a vállalkozásod!
- Facebook csoport eladó! Hardver, laptop, konzol adás-vétel lendítsd fel a vállalkozásod!
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest