Új hozzászólás Aktív témák
-
andersen10
aktív tag
Nálam az E-M5II nem vizsgázott jól tartósságból: zárhiba, forgatótárcsa széthullás... ellenben Pana vázakkal soha nem volt gondom, a G80-ra szavaznék, olcsóbb is használtan mint a másik kettő.
yle_greg: Sajnos a GX9 a keresőn vérzik a el a G80/G90-hez képest, ettől függetlenül 3. rendszernek a felsorolt pici m43 obikkal én is inkább GX9 mellett döntenék, a jobb hordozhatóság jegyében
-
Lassú Víz
addikt
Bosszantó, de vissza tudsz menni újra elkészíteni a képeket. Azért az egy tanulság, hogy ha szarakszik a kis vaku, akkor érdemes egy akkucserét bevetni. Nem gondoltam volna, hogy annak ilyen jelei vannak. Az, hogy nem exponál a gép, amíg nem tölt fel a vaku, az érthető. Ekkor sem ártana a keresőképbe valami ordítóan nagy figyelmeztetést betenni, hogy miért nyomod hiába a gombot. Főleg ha a külső vaku sem vitéz az akku probléma kijelzésében. Pl. a Godox TT685 esetén egy olyan vékony üres akku ikon villog, hogy szemüveg nélkül alig látom.
Ami az utolsó mondatot illeti, azt nem akartuk tudni rólad.
-
totálkezdő
tag
Hát igen, ez a baj velünk, hogy azt hittük, hogy a vevők piaca van. Azaz, hogy a piacgazdaság olyan, mint Börcsök Mária Tapsifül című versikéjében (Kaláka megzenésítés) "Milyen furcsa eladó, a vevőt lesi, várja". Pedig hát nem, ez a gyártók piacgazdasága, azt vesszük, amit ők (a mi igényeink figyelmen kívül hagyásával) gyártanak nekünk. Pl. az a szolgáltatás, amit a kis Canon kompaktomba (A650IS, milyen jó kis markolata van, kihajtható kijelzővel) a(z ingyenes) CHDK feltelepítésével (ez 2008 óta létezik) kaptam, hogy a négy ceruzaakku állapotát százalékosan mutatja (és még rengeteg hasznos dolgot nyújt), tudtommal csak valamelyik legújabb Olympusban jelent meg.
-
Terapeuta
őstag
Amíg nem találom ki, milyen natív üvegeket szeretnék addig gondoltam, hogy az EF50/1.4-re esetleg a 70-200/4-re használnám, a fixet esetleg lakásban is, a zoomot inkább kültéren, AF-S módban (azt nem tudom, hogy az arcfelismerés megy-e?).
18-35 f1.8 --> 12.78-24.85 f1.3 vagy 50-100 f1.8 --> 35.5-71 f1.3
Itt nem maradt ki egy kétszeres szorzó? Úgyértem pl. az 50/1.4-ből nem 71/2 lesz?
(50*2)*0,71 (mm) -
totálkezdő
tag
-
|AP|
veterán
Hát igen, flare és coma is van. Viszont ezek ugyanúgy megvannak a 9-18-nál is (én legalábbis sokszor találkoztam vele éjszakai képeknél). És valóban éjszaka még nem sikerült mikrós cuccal szép, csillagszerű fényforrásokkal éjszakai képet lőni. Ezzel sem fogok
Ami viszont még ezeknél is jobban zavar az a torzítás. Persze ekkora méretben nincsenek csodák, de azért sajnálom, hogy nem tökéletes
-
voriae
tag
Háááát...
Amúgy az m43 rendszerben én még nem találtam olyan obi-beállítás kombót, amivel normális éjszakai képet tudtam csinálni. A pontszerű fényforrások leképezése teljesen elrontja a képeket. Pedig próbálkoztam, EM10, Gx80, 45 1,8; 60 2,8; 25 1,7; kitobik... még a Samyang halszem a legjobb. Mit rontok el?
A Canon cuccom meg teljesen jól dolgozik, pedig az sem a legdrágább felszerelés (6D, 17-40, régi szétesős Tami 70-200/2,8... ilyesmi). -
Studi
veterán
exposureplot: nekem működött, amikor kipróbáltam. Viszont valami olyan szívásra emlékszem vele (3-4 éve próbáltam), hogy az egyik (4/3 vagy mikro) rendszernél a fizikai, a másiknál az ekvivalens gyújtótávolságot írta. De az is lehet, hogy a váz gyártójától függöt, nem emlékszem pontosan. De az összehasonlíthatósággal emiatt voltak gondjaim. Nem kizárt, hogy paraméterezéssel megoldható amúgy.
szerk: 12-50: akkoriban még nem volt az azóta nagy népszerűségnek örvendő 12-32-es Pana. A bővebb kitobi kínálat vitte lefelé az árakat. Amúgy jó cucc az a 12-50 ennyiért, főleg új (3-5 tengelyes) stabival rendelkező vázon..
-
mikrofon
veterán
Elképzelhető, hogy félre néztem... Van ilyen ....
Igazából nem irányult se ellened se senki ellen....
Utólag a ..... könnyű belemenni egy hibás ajánlásba.... részt ki is vehetném, ha tudnám.... Nem ez volt a lényeg... Sajnálom, hogy magadra vetted!Többen írták itt a fórumon, hogy 12-50-re váltottak és szerették, most láttam valahol 35e környékén... Ez is csak egy vélemény... Mint az ha valakinek jobb a 17 mint a 20.... vagy éppen a 20 jobb a 17-nél... Hiszen a jobb az szubjektív és nem objektív, mint a nehezebb, vagy nagyobb........
-
-
Grga_Pitic
aktív tag
Flashhavoc ezt írja:
"The TT350 provide full TTL and Remote Manual radio master and slave modes. And auto switching, Canon, Nikon, and Sony, radio slave modes."Ez alapján az Olympusnak is tudnia kéne (valószínűleg azért nincs a felsorolásban, mert a cikket követően jelent meg a TT350o, és még nem update-elték), de erre persze nincsen garancia. Manuálban persze gyakorlatilag bármilyen Godox cuccot tudsz Godox kioldóval vezérelni - teljesítmény állítása, beállítóizzó ki/bekapcsolása.
-
-
madgie
titán
A 9-18 kitobi kategória. És ezt most nem pejoratívan a képminőségre értem, mert ugye vannak pöpec penge kitek is (én most 126 MP panorámát rakok össze, amit telekittel lőttem), hanem az építési minőségére és a fényerejére.
Nincs ezzel gond, az ára is kábé ezt tükrözi, de kár ilyen árba álmodni a Leica feliratos mokány kis 8-18-at, ami kerek 1 fényértékkel világosabb, súlyban meg méretben meg eleve közelebb áll a Pana 7-14-hez és ugye ahhoz képest is fényerősebb.
Tudom, századszorra írom le, de nekem ez a 8-18 az, amivé az MFT-nek válnia kellett volna (a FT ismeretében). Mind méretben, mind kompromisszumokban (változó fényerő), vagy akár a tipográfiában, ami azt az L1-es időkez idézi, mikor a Panasonicnak még volt fogalma arról, hogy legyen stílusos és rendszerszinten összeillő valami.
Aztán lehez csak túlgondolom és egy nosztalgiázó vénember vagyok
-
madgie
titán
Én tökre elhiszem, hogy neked kényelmes objektívet cserélni, de pont ez a lényeg a 9-18 ekv 36 végével, hogy az már a normál látószög terepe, nem muszáj cserélgetned, ha nem akarsz nagylátós húzást a képeden.
Vitázhatunk tovább, ki hogyan szokta meg, hogy szereti, de szerintem az tény, hogy univerzálisabbá teszi a használatot, ha ekv 35mm körüli gyutávig tekerheted el szükség esetén az ultra-nagylátót.
Az én szubjektív véleményem emellett az, hogy ezzel az átfogással, fényerővel, szűrőzhetőséggel (és mérettel, súllyal) az eddigi jolly joker UWA az MFT-n ez a cucc. 200-250 ezer forintos itthoni áron főleg az lenne, de a nettó 1400 USD ettől elég messze lesz
-
krisztosz89
csendes tag
Lehet rosszul tudom, mivel csak a PH-s tesztekből/cikkekből, meg max külföldi fórumok olvasgatásából merítem a tudásom, de nekem olyan rémlik, hogy az EM10 az EM5 "light" stabit kapta, és nem régebbi gépből lett átemelve.
Azért nem lett 5 tengelyes, mert kb 1 centivel alacsonyabb a váz mint az EM5, plusz ott a vaku, így valami szenzoroknak nem maradt hely a vázban, amik a +2 irány korrogálásához kellene.
Épp az említett PH-s tesztben volt összehasonlítás is az EM5-EM10 stabijára vonatkozóan, és nyílván jobb eredményeket produkált az 5, de nem fényévekkel.
Plusz én abból indulok ki, hogy a Pana GX7, amit használok, oké van benne tán 2 vagy 3 tengelyes stabi, de őszintén szólva nem valami acélos... korábban rövid ideig volt egy EP1-em, szerintem annak a stabija hasonló eredményt produkált mint a GX7-é.(most meg majd a Pana hívek köveznek meg
)
-
Studi
veterán
Nem, az E-M10-ben az E-M5-ből lebutított, 3 tengelyes stabi van, aminek már nincs köze a régi, E-510 óta reszelgetett kéttengelyeshez. Gyakorlati működése nagyon közeli az E-M5-éhez, klasszisokkal jobb, mint a PL3-é.
Lehet, hogy te a GX7-re gondolsz, abba került olyasmi stabi, mint az Oly régi kéttengelyese.
-
-
asdf_
veterán
Flash taroloknal szerintem majdnem* lenyegtelen, hogy mennyi lyuk van, mert milliszekundumos nagysagrendu az eleres, majdnem* teljesen mindegy, hogy folyamatosan ir 100 megat, vagy 10 kulonbozo helyre 10 megat. SSD-t sem toredezettsegmentesitunk ugyebar, mert minek.
*: annyit szamit csak, hogy a flash tarolon egy memoriakezelesi egyseg az nagyobb, mint a filerendszer blokkmerete, legyen mondjuk 4 kbyte az filerendszere, a tarolo meg mondjuk 64 kbyte-os szeletekben tud irni, ilyenkor ha ebbe a 64 kbyte-ba iras tortenik, aminek mondjuk a fele ures, a fele foglalt, az ugy zajlik az iras, hogy hiaba csak 32 kbyte-ot akarsz irni, egyszerre csak 64-et lehet, igy a lap jelenlegi tartalma beolvasasra kerul, atmeneti taroloban hozzaadodik amit hozza akarunk rakni, majd kiirasra kerul ez a 64 kbyte. Tehat van benne egy tokfolosleges olvasas, es az iras fele is folosleges.
Disclaimer: a fentiek has szamok, csak szemleltetesul irtam oket
En egy olyan probat megtennek ellenprobazni ezt a toredezettseg velelmet, hogy egy ilyen "belassult" kartyara (backup keszitese utan) raengednek egy toredezettsegmentesito-programot, annak is a legegyszerubb fapados toredezettsegmentesites modjat valasztanam, ami siman csak sorba rakja a tarolo elejere toredezettsegmentesitve a file-okat (mydefrag-ot mondanam, de mar abandoned, lelottek a weboldalat, installt szerezni belole meg esetleg rizikos lehet, a mar el nem erheto programokba eloszeretettel raknak neha meglepetest). Aztan ha ez kesz, akkor visszarakni a kartyat a fenykepezogepbe, es megnezni, hogy meg mindig lassu-e.
-
MrChris
nagyúr
G6-al nekem is többször csinálta, pár száz képnél már jelentkezett, az olyan 6-8GB volt a 32GB-os kártyán. Ráadásul a bekapcsolás után a kártyajelzés nagyon sokáig jelzett, fotózni még engedett, de már az se volt gördülékeny, videót meg egyáltalán nem. Érzésre 15-20-30 másodpercet kellett várni videóhoz. Formázás helyre tette, de azért időnként előjött.
GX80-al még nem hagytam fent ennyi képet, hamarabb letöltöttem róla, videóval már majdnem megtelt. Beújítanék egy 64-es biztosan nem lassuló kártyát, 100mbps zabálja a helyet. Szilárd test memóriánál furcsán hangzik, hogy lyukak keletkeznek és ilyen nagy mértékben kihat a működésre, persze valahol a kártya vezérlésben vagy kártyában lehet a probléma. -
Grga_Pitic
aktív tag
Én is pont ezt akartam írni.
Annyi előnye lehet a 8-18mm-nek, hogy belefér az ekv. 35mm gyútáv is. Csak hát aki ennyi pénzt hajlandó egy UWA pro zoomért kifizetni, az jó eséllyel rendelkezik egy normál pro zoommal is, és többre fogja értékelni a 7-14-esek szélesebb végét.
-
Dolphin
tag
Látom dícsértek sokan, tőlem egy kis kritika akkor, ahogy én látom: szerintem túlszaturáltak többnyire, leginkább a naplementés képek, illetve ezek kb mind alexpós. (Ebből a szenzorból simán kihozható nagyobb dinamika, igaz, akkor már kezd HDR-es kinézete lenni, de a világosakat jól tűri) Többi között pedig akad jópár kissé bebukott. A monitorom kalibrálva van, nem tudom te min szoktál szerkeszteni. De szóljatok ha tévednék, amúgyis csak egy vélemény..
Remélem építő jellegű..
-
Grga_Pitic
aktív tag
Leginkább a Szabadság hídról készült képeken, mert ezeken a kompó is rendben van nekem. Ezen kívül a világítótornyos képeken is lehetett volna picit világosítani, akkor még jobban ütne.
Az MFT szenzor sajna tényleg nem bír túl sok húzást, esetleg HDR-rel érdemes próbálkozni. Mondjuk ősszel nekem azt is sikerült elbökni a Garda-tónál, mert bracketinggel is alexpós lett az előtér... -
Mercutio_
félisten
-
un2112
tag
Ahoy!
Hagy kérdezzek lamert. Írod, hogy zárható műanyag zacskóba kell rakni a gépet, mielőtt bemész vele a hidegről. Az alábbi kiváló termékek közül melyik lenne erre a legalkalmasabb?
https://www.praktiker.hu/haztartas/zacsko-torlo-papir-iroszer/zacsko-folia-zsak/259873-sarantis-hewa-uzsonnas-tasak-17x28cm-100db-regi-233433
https://www.praktiker.hu/search/index?keyword=tasak&category=561
https://www.praktiker.hu/haztartas/altalanos-haztartasi-termek/arucsoportos-termekek-3-arucsoport/305133-koopman-vacuum-taska-60x80cm-2eu-000018-kulonbozo-szinekben -
LélekVándor
tag
Videóra kell a cucc, fotó nem lényeges szempont számomra. Mára már csak 2 gép maradt ami szóba jöhet. A7sII és az újdonsült Panasonic GH5. Számomra a képminőség a legfontosabb, és az előrelépés miatt a 4K megléte is. A Fuji XT-2 remek kis gép, ha tudná az F-Logot külső rögzítő nélkül, Ő is ott lenne a 2 mellett. Tehát elérkeztünk a harmadik szempontomhoz, hogy tudjon vmilyen LOG-ot a rendszer. Első blikkre röhejesnek tűnhet a dilemma, hiszen egy FF-es rendszer áll szemben egy M4/3-ossal. Azonban mélyebben megvizsgálva a gépeket nem alaptalan, sőt! Mivel a GH5 tudja a 10bit-es rögzítést, még az a7SII csak küllső rögzítővel, ezért igazán az a7SII előnye 2 dologra redukálódik, a mélységélesség és az, hogy verhetetlen gyenge fényviszonyok között. Viszont számomra a megbízhatóság még további fontos szempont, ami viszont a GH5 malmára hajtja a vizet, mert megelőlegezem a bizalmat Neki már most látatlanban is hogy nem fog úgy melegedni, mint az a7sII 4K rögzítés mellett sem.
Lényeg a lényeg el tudnám képzelni a GH5-öt egy 50mm(ugye ekv.100)-es objektívvel f1.4 körüli fényerővel a közeli témákhoz, riportokhoz, stb.. Ez így adapter nélkül is lefedné a DOF szükségleteimet(kell a halálnak, hogy a szem éles legyen a szempilla meg már homályos, sztem extrém esetekben indokolt csak az olyan brutálisan kis DOF, mint amit egy FF gép tud mondjuk egy 85mm 1.4-es obival nyitva) és az új 12-60 Leica DG Vario-Elmarit F2.8-4 lehetne a mindenes emellett.
Nem lehetetlen, hogy beszerzek egy focal reducerta GH5-höz, ha emellett döntök, de Nekem fontos a kép élessége, és a plusz egy üveg csak lágyítja szóval amit natívan 1.4 körül tud Nekem elég az is, csak legyen éles, és ugye a Fuji XF 56 talán a legjobb APS-C-s objektív, amit kapni lehet, szóval sajnálom, hogy nem lehet rátenni a Panára.
Sokáig nézegettem manuál objektíveket, töméntelen tesztet hozzájuk, de nem győztek meg, nem elég élesek nyitva még a 2-300e FT-os Canon FD 55mm 1.2 Aspherical sem ami az egyik legjobb régi manual obi sztem. Ugyanez a helyzet a Voigtlander 0.95-el is, hogy 2.8-tól lesz annyira éles, amire Nekem szükségem van.
Ha a Sony mellett döntenék, biztos hogy adapteres megoldást használok majd (túl drágák a Sony obik), Sigma MC-11 -el. Szépek lennének hozzá a Sigma Art obik. Erre azonban nincs keret, 1,5M a felső határ amit rászánok a rendszerépítésre. Jelen pillanatban van egy Canon 24-70L f2.8 -em van, ami a7SII esetén maradna és egy sigma 70-200 f2.8 jöhetne be mellé.Tikakukac: Hol 230 a G80???
-
asdf_
veterán
Az angol araknal szerintem azert benne van, hogy a brexit miatti eleg durva arfolyamvaltozast egyelore probaljak a cegek benyelni, es nem ratolni a juzerekre, igy azt nem biztos, hogy realis dolog viszonyitais alapkent kezelni, de ezt csak gondolom, szivesen megneznek par termekrol egy egy evet atolelo argrafikont par termekrol, hogy igazolja/cafolja ezen gondolatomat.
-
Studi
veterán
Olympus oldalon ettől függetlenül szerintem nem rossz a helyzet, sok minden volt már, ami az elérhető kedvezményekkel az EU átlagár alatt nyitott, vagy volt tartósan. Az viszont biztos, hogy míg egy angol, német márkaképviselet akkora mennyiséget tud forgalmazni, hogy egyrészt kaphat kedvezőbb nagyker árakat, másrészt alacsonyabb haszonkulccsal is megelégedhet, addig itthon nagyon kicsi a piac, nehézkesebb megtartani az egyensúlyt a piaci és a tulajdonosi elvárások között. Újként itthon leginkább a Media Markt offline készleteket érdemes figyelni, mert ott ahogy korosodik a készlet biztosan lejjebb viszik az árat.
-
madgie
titán
Videózni éppen az X-T2-vel is lehet, az is opció, nem? Igaz, elég keményen zsebbenyúlós opció az 56/1.2-vel együtt most megvenni, és ráadásul elég darabos is a kézi fókuszálás az 56-tal (mint minden egyéb focus by wire objektívvel).
Egyébként ott a Samyang 50/1.2, az is az 56/1.2-höz hasonló látószög, fényerő, rendes, "fogaskerekes" MF-fel.
-
gorgo
őstag
Nekem a fotózási szokásaim is megváltoztak. Már nagyon nem akarok mindent meglőni, már nem szükség, hogy ott legyen velem a kis ketyere. Ha kell, meg leszarom, hogy 80 deka, + csereobik. Egy dolgot változatlanul rühellek, az obicserélgetést, viszont szeretem a szűk dof-ot, úgyhogy ez van, vagy csak 1 obit viszek és azzal oldom meg.
Sztem a GM1/5 ha olcsón meg akarod úszni jó választás, mert az 12-32.vel mindenhová hurcolós. Marad mellette az EM5 marcsával és kész. A Fuji XT2-re meg egyik obidat sem tudnád felcsavarni
-
madgie
titán
"Fizikkel a veletechen megnéztük a stabi nélküli G7 vázán a stabis Oly 300 f4-et és a stabi nélküli 40-150 f2.8-at."
Szép, meg jó, de az alapfelvetés arról szólt ma, hogy kitobinál is hűdemekkora segítség. Pedig hát na....
Arról nem is szólva, hogy az expógomb-lenyomásos bemozdulásról mindenki elmorzsol egy könnycseppet, de az komolyan senkinek nem tűnt még fel, hogy a híres-nevezetes öttengelyes stabi is magasról tesz arra, hogy te épp kifújod a levegőt és szépen elhúzza a kompozíciót, mert előtte ő mozgást érzékel. Persze nem tudhatja, hogy kell kitartani a gépet, de engem konkrétan ez mindig halálra idegesített nagyobb gyutávoknál. Beszív, kifúj, pontos kompó pont akkorra időzítve, mikor kiér, tart lő... és a stabi elhúzza.
Jó, tudom, legalább ennyiszer előny is, sőt. Főleg nagytelénél. De az MFT topikot olvasva komolyan ez jut az ember eszébe
-
Balinov
titán
neked is t72killer
igazabol, ha MF van, az mar nekem jo. igazabol ugy tippelnem,hogy ugy mukodne a dolog m4/3-on ,mintha egy par eFt-os M42 adapterrel hasznalnam. Arra meg a 10-20€-s adapter is jo lenne az AF-D 50-essel.
vagy ha mar nikkor adapterezve akkor inkabb AI/AI-S uvegeket kene nezni, megfelelo adapterrel, bar ott meg ott a regi nikkkor koltsege is
-
madgie
titán
"4k-t azért ne keverjük a videó-centrikus váz fogalmával."
Nem is kell, de elég sok ismerősöm hanyatt vágta már magát a Fuji gyári Classic Chrome-jától. És a videósok morogtak ,hogy miért ad ilyen színek mellé ilyen szar mozgókép-outputot? Most már elérhető normális minőségben, az év végére valószínűleg 4K-ban. Videósoknál sem vágyik mindenki S/V/akármi log-ra, megkockáztatom a 80%-uk grade-elni sem tud normálisan
-
Ok, meglátjuk mit jelent majd ez valójában, állítólag pár héten belül új gépet dobnak a piacra. A fuji se a kamkordereiről híres, mégis nekifutnak a 4k-nak, ahogy a Nikon is tolja az új DL kompaktjaiban (+tippelném, nemsoká a nikon1-ben is).
"The PEN-F sensor does not have Phase AF because the target user for the camera doesn’t need that" - végülis igaz. A target usernek AF se kell, csak munkavédelmi kesztyű (bővebben ld Art Dial), 20centi szakáll és egy svájcisapka.
#74202: Most volt időm megnézni, minőségi munka
Nem semmi lehetett mozgó emberekkel összerakni, az utcán a tábla mellett levágott lábú emberre majd adj cipőt
-
madgie
titán
Azért ezek a válaszok elég magas lóról lettek adva. Nem raknak a Pen F-be PDAF-et, mert a kiszemelt felhasználói csoportnak nincs rá szüksége? Lol, milyen válasz ez? Az MFT-n kívül a MILC világban már szinte mindenütt alapelvárás a PDAF, A5100-ban ott figyel, a Fuji nem akaródzik X-A2 utódot hozni, nem véletlenül, mert a drágább gépeket viszik náluk, de azon belül az X-T10 és a régi X-E2 is szintén tudja.
Tudom, nem mindenki fotóz rohangáló kutyát, szaladgáló gyereket, de ha tájképezni akarok, nem biztos ,hogy az állványt követelő érzékelőtáncoltató nagyfelbontású Olykat fogom nézni 2016-ban. Szóval igenis szükség lenne rá, már a sz*ros mobilokban fejlettebb AF van lassan, mint a mesterségesen csepegtetett fejlesztésű Olykban.
"because they are more focuses on the classic photography world"
Ez is kicsit fail, láthatólag nem tudnak olyan hype-ot csapni ezzel, mint a Fuji. Vagy Sony eladásokat.
Szóval valahogy kezdem azt érezni, hogy az Olyból kifogyott a lendület, kicsit reszelgetnek itt-ott, néha valamelyik tervező több kokszot szív, mint kéne, de ideje lenne felébredniük, hogy nem 2012-2013-at írunk.
szerk: ja és silmatauki: türelmes, szép munkák, grat! 72 kép, jesszus, hányszor csámpázhatnak be oda az emberek, ahová nem kéne
-
gorgo
őstag
"túl drága + nagy + nehéz"
még ennyi problémát!
Az első nem szempont ha meg tudod fizetni azért, ha nem azért
Nagy: ez van, megfelelő mennyiségű fény így jut be, nem lesz kisebb később sem, máshol sem
Nehéz: az élet is nehéz, mégis azt választjuk.De legalább képminőségben hozza az elvárhatót!
Van még másnak is sok látszat problémája? Ki vele, megmondom a tutit meg a frankót!
u.i.: písz
-
Nippon
őstag
Élességben viszont a Sigma jobb, bár a 45-ös sem vészes, f2.2~2.5-től (~f5.6-ig, f6.3 már megint lágyul, f8 már jobban láthatóan, tehát kevésbé szereti az erős rekeszelést; nem tudom, hogy a Sigma ebben hogy teljesít).
A 60-as Sigmával is hasonló a helyzet 5.6 után lágyul, F8-ig jó. Szerintem a 75-ös nem éri meg a különbözetet.
-
silmatauki
őstag
"azt nyilatkozták, hogy az új szenzor a dp-knél >1 FÉ-kkel jobb ISO-ban; és mintha újabb feldolgozó processzort is kapna."
Igen, high ISO-ban sokkal jobb, de persze így sem jön az azonos pixelméretű Bayer, pláne nem, színzaj tekintetében, az X-Trans szenzorok közelébe. Meg persze maga a CPU is gyorsabb + van vezetékes távkapcsoló (szemben a Merrillel) + lényegesen nagyobb az akku, így tovább is bírja.
Alap ISO-n (ami ugyebár “adja magát” - nem hiszem, hogy sokan akarnának ISO400 felett fotózni Quattro-val (sem)) ellenben egyetlen (nagy!) előnye a Quattro-nak a Merrillhez képest az, hogy mócsingos színzaj helyett a világosságjel zaja dominál az árnyékokban, ami sokkal-sokkal elfogadhatóbb, mint a mócsingozás. A mócsingok kb. 2 fé-vel halványabbak.
Amúgy kifelejtettem egy igen nagy Quattro-hátrányt: az SPP 6.x hihetetlenül lassú, és csak az képes Quattro-RAW-okat feldolgozni. A Merrill-RAW-okat az SPP 5.x ezzel szemben elfogadható gyorsasággal kezeli. (Nem egy C1 vagy LR / ACR, de legalább nem kell fél percet(!) várni egy csúszka elhúzása után…) Az egyetlen nem-Sigma-eredetű RAW app, ami még olvassa a fájlokat, az Iridient, általában az SPP-nél lényegesen rosszabb (sokkal erősebb mócsing-színzaj + soxor nem természetes színek, különösen az égbolton) outputot produkál Merrillel, és egyáltalán nem támogatja a Quattro-t. A Quattro kamerák OOC JPEG-ei szerencsére sokkal jobbak, mint a Merrill-éi, de ha valaki bőszen pl. ETTR-ezik (ami a Quattro esetében sem árt), akkor ez nem sokat segít majd rajta.
Szal én hanyagolnám jelenleg a Sigma-szenzoros gépeket. Ha kell a jó felbontás viszonylag elfogadható áron, és nem gond a tripod- meg statikusság-igény, akkor E-M5MkII vagy a K3-II (meg persze a K1, ha tényleg olyan jó lesz, mint aminek ígérik) a jó választás.
-
ati3x
senior tag
Gyorsban ezt találtam a DP fórumon:
"I had the same error code. I pressed ok and it disappeared. I am not sure but I suspect that it might be from turning on the camera without the lens fully clicked in. Would love to see an actual list of damage codes from Olympus."
Valami olyasmire gyanakszik hogy az obi nem rendesen pattant be.. És előző hszban pedig azt írja, hogy egyszer szintén leesett a gép, de nem talált külsérelmi nyomot..
-
evo87
őstag
A napellenző nélkül nem olyan vészes ám, azt csak a hatás kedvéért csaptam fel rá.
Alapvetően nem 100%-ban a méret miatt választottama GM1-et, hanem azért, hogy a méretes Nikon DSLR helyett egy hordozhatóbb játékszerem legyen, mivel munka jelleggel kevesebbet, de élmény, hobbi jelleggel többet szeretnék fényképezni. A GM1 pedig kis ékszerdobozként nagyon megtetszett, és úgy gondolom, hogy a régi Nikon vázhoz képest a sok-sok újdonság benne ismét motivál a fotózásra. Tehát nem a GM1 mérete volt az első szempont, szimplán szembejött, tetszett, jó ár-érték aránnyal rendelkezik, ezért döntöttem mellette.
Alapvetően az a cél, hogy legyen egy alap zoom, ami sokszor jó, ha nem akarok cserélgetni... ez volna a 14-42mm.... aztán jöhet mellé a későbbiekben egy fényerős fix, amivel tényleg mini, mondjuk a 20-as, illetve harmadikként akár egy 35-100-at tudok elképzelni, ha telézni támad kedvem.
-
Egyelőre szépen beleültek a jó piaci pozijukba, és elkezdtek normális gépek (omd vagy pl vonal) helyett túlárazott játékokat gyártani.
Az a baj, hogy olyan konkurrens, ami mindenben lesöpörné Olyékat az asztalról nincs. A6300? Igen, szuper videó, jobb szenzor - gány lencsekínálat. Fuji? Kösz, 1800eur-t egy vázért - még ha az tleg nagyon jó is - nem. Ja, és hol az ibis? (ezt a sonytól is kérdezhetném)
-
madgie
titán
Értelmes multi-shot... könyörgöm, egy 36 MP, AA nélküli érzékelő mellett mire kell egyáltalán egy a tripodhoz kötött lassú szenzormozgatós cucc? Legalább annyira értelmes, mint a Z tengelyes tekergethető LCD.
Én nem tudom, mit szívnak a Ricoh/Pentax HQ-n, de rendelnék egy raklappal
-
rumos14
nagyúr
amit a Panáról írsz, az csak részben igaz, vannak nagyon jó áron kínált gépeik, pl. a G7. és/de ott (is) pont a videós AF-fel van elég komoly gond, mert PD-AF nélkül állandóan túlteker meg vissza, baromi zavaró, a cameralabs tesztjében vannak minták erre (mind témaváltásoknál, mint "dolly" mozgásnál. a Sony A6000 pedig lényegében tökéletesen megoldja.
ja és nem hajlandók electronic first curtain-t (fordítsa le aki akarja) beletenni a vázakba, ezért a shutter shock. -
Mercutio_
félisten
Amíg a Sonyra a kicsi-jólrajzoló-nemelszálltárú harmasból szinte minden obiknál csak kettő teljesül, addig hiába egyre jobbak a vázaik...
madgie :Pentax 10 éve reszeli az FF vázat, kétlem, hogy a ricoh miután 1-2 éve bekebelezte kukázta és a nulláról letett egy FF vázat. Tamronnal évtizedes az együttműködés, a Pentax 12-24 is közös fejlesztés, ezért lehet Tamron címkével csak CaNikonra megvenni (70%-os áron a Pentaxhoz képest
)
Azt továbbra se értem, hogy a Pentax miért nem porolja le a régi fényerős FF obijait, kapna az első - hátsó lencse egy modern bevonatot, beraknák egy weather resist borkolatba, közben pedig lehetne fejleszteni a videóra optimalizált lebegőtagos lencséket, de legalább lenne választék obik terén.
Bár gyanítom, hogy az FF vázakat első körben azok veszik majd akiknek már van régi FF lencséből otthon. -
Lehet, h ügyetlen vagyok, de ha nagyon pörögnek az események és "muszáj lőni", akkor nekem nem megy a cserélgetés. A 12-40 szuper obi, egyszer próbáltam picit tesztábrával tesztelgetni, de a nyomtató húzta a rövidebbet
(a nyomtató felbontása volt a "határ"). Ha nincs ekkora kényszer, akkor mehet a zoom mellé estére egy-két fix (1.7/20+1.8/45 vagy vmi még fényerősebb cuccos, h iso1600 környékén v azalatt megúszható legyen a dolog).
-
Dolphin
tag
A tömeg nemigazán számít, cserélgetéssel nincs bajom, más gyújtótávokat meg megoldok manuális zoom-mal (lábbal), ellenben az élesség mindenképp fontos, és + pont lenne az időjárásállóság is.
Ha lesz party is, én egy nagyobb fényerejű, relatíve nagyobb látószögű (max 25mm) obit vinnék a 12-40 mellé, fix sorral is meg lehet oldani (én általában ilyeneket fixekkel fotózok)
b.vr: Köszi!
-
#16820480
törölt tag
Bár úgy lenne, HK sokkal jobb hely
Tudok egy fotós "plázát" itt, ahol 5 emeletnyi bolt van csak fotóra/videóra, olyan használt cuccaik is vannak, hogy lef...od a bokád, de mondjuk azok fele vintage már. Sajna az MFT nem annyira népszerű errefelé, inkább a CaNikon, de majd körülnézek, hátha. -
-
#16820480
törölt tag
-
qpakcovboy
őstag
Nekem volt első és második szériás 14-150 -es kitobim, meg persze 14-42 és 40-150.
Nekem az a tapasztalatom hogy a első generációs 14-150 felett eljárt az idő, a képminősége egyáltlán nem teszett. A második generáció nagyságrendekkel jobb és szerintem pont ugyan azt tudja, mint a 14-42 40-150 külön-külön.
A kényelem és az hogy időjárásálló az nekem megért plusz pénzt. Igaz általában a lumix 20 1.7 van fent.
Ár/értékben verhetetlen a 14-42 40-150. Ebből egy párost már 40 ért is bel lehet szerezni, viszont a 14-150 mkii 130 alatt nem talász még.
-
" Miért ne lenne életszerű? Hátra van kötve a
kezed? Szintidő van, és futva teljesíted a távot?" Szintidő is elképzelhető - bár teljesítménytúrára nemigen visz az ember full cuccot, vagy ami jellemzőbb, hogy simán gyorsan történik vmi, ami szuper kép lenne, de elmegy mire lencsét cseréltél. Anno így maradtam le erdélyben túra közben egy mackóról.Egy kicsit az esküvői/eseményfotózáshoz hasonlítanám a pörgős túrát, azt is a legtöbb általam ismert hivatásos 90%-ban zoom-párral nyomja.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- PS3 Játékok 1500Ft/db - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- Akciós Windows 10 / 11 Pro OEM Licenc Kulcs 100% eredeti, jogtiszta!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest