Hirdetés
- iPhone topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Apple iPhone 17 Pro Max – fennsík
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi Mi 9 - egy híján
- Google Pixel 10 Pro XL – tíz kicsi Pixel
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Megtartotta Európában a 7500 mAh-t az Oppo
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom
#18897
üzenetére
Ebben az esetben az a csúnya, hogy "csak úgy" lóg középen. Magát a funkciót,
miszerint két bowden ki van vezetve a (két) fékkarról, továbbá kábelek mennek a
gázkarról, világításkapcsolóról nem tudok megúszni... Illetve de, ha nincs semmi
fékkar, plusz be van építve a gázkar a kormányba, a világítás kapcsolód meg egy
szoftveres funkció. Akkor valóban nem kell semmi kábelezés. A kormányon kívül.
(A kormányban elvezetett kábelek viszont "nagyon szeretik" az állítható kormány
magasságot. Meg eleve a furat miatt meggyengül a szerkezet, és ott kezd törni.)Azt lehet ilyenkor csinálni, hogy a kormányoszlophoz rögzíted, hogy ne lógjon.

Ez a masina épp annyiban speciális, hogy két kormányoszlopa is van egyszerre,
így középre nem tudod fogatni: el kell dönteni, melyik legyen, szereti-e bowden...Másik megoldás, hogy burkolod vmi műanyag szarral. És ráfogod, hogy letisztult.
A harmadik megoldás elbontani ezt a retket a francba alkatrésznek. Szerintem a
kolléga valami ilyesmi sorsot szánt neki, tekintve, hogy van benne egy nagy 60V
akku, ami miatt önmagában megérte(?) a vétel, a többi igénytelenség le van ejtve.
Senki sem akarja így használni, eleve a nyaka botrányosan gyenge megoldás.
Revolit: szerintem a szó, ami inkább ide illik, a Mad Max, bár az megint nem jó,
mert ott nem az utolsó darab 18650-ekért hajtották egymást, hanem benzinért...Szerk: jut eszembe, az állítható kormánymagasság sem trivialitás.. Na olyankor
jön az olyan vicces látvány, hogy valaki (leginkább kisgyerek) mellmagasságban
próbál navigálni, valaki (kosaras) meg a tökeinél... One size fits all... Ja nem.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
PociAti
őstag
válasz
Somatom
#18897
üzenetére
Rendkívül rossz a hasonlat, én is felkaptam rajta a fejem.
A cyberpunk a technológia egy szintjén megakadt, általában pont az elektromosság előtt (vagy annak elektroncsöves korszakában). Ezért mechanikus szinte minden. És ezt elektromos rollernál felhozni elég zavaró.Ez tré megoldásnak néz ki.
-
Revolit
senior tag
válasz
Somatom
#18894
üzenetére
Nagy roliknál jellemzően nem vezetik bele kábelezést a kormányrúdba, már csak azért sem, hogy cserélhető legyen egyszerűen (legalább is én ezt az előnyét látom leginkább). Mondjuk szebben is meg lehet oldani külső elvezetést az igaz, de így cyberpunkosabb

szerk.: Eszembe jutott megoldás: bluetooth-os fék és vezérlő! Nincs is jobb, mint 70-nel döngetve kiírja, hogy a fékkar elvesztette a kapcsolatot

-
Somatom
veterán
válasz
Peaceliker
#18893
üzenetére
Ez vmi házibarkács cucc? Mi az a kábelerdő a kormánynál?
-
Iludka
tag
Valaki tudja esetleg Xiaomi essential rollernél hogy lehet elfelejtetni a rollerrel a párosított eszközt? mert vettem egyet használtan, és a tulaj nem lépett ki belőle. köszi a segítséget!
-
DigitXT
félisten
Én is így voltam vele, amikor kiugrottam a Dragy-ért Vecsésre...
Régi szép idők: bevitt a susnyásba a térkép rendesen... De azért
végig tudtam csinálni, és a roller is kibírta. Természetesen teljes
menetfelszerelésben mentem, mert ugye ismeretlen útvonal, és
még a városból is ki kell menni, jobb a békesség. (Az olyanokkal
meg nem kell foglalkozni, akik hülyeségeket beszélnek egyetlen
fajta pálcika roller tapasztalattal: nem az a baj, ha vki felöltözik.) -
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom
#18886
üzenetére

Autóval sem sokkal jobb. Pl. amikor felüljárón akar megfordítani. Meg régebben, amikor még tanultam a budapesti közlekedést, Budán akart bevinni egy olyan helyre, ahol út helyett csak meredek lépcső van. Ráadásul nem most került oda, hanem több 100 évvel ezelőtt.
Valószínű azóta már sokat javítottak rajta, de nekem semmi bizalmam nincs a Google térkép felé autóval sem. Szerencsére nem túl sűrűn kell használnom online navigációt.
Szerk.:
Egyébként szerintem a Waze sem sokkal jobb. -
Fixmiki
tag
válasz
Peaceliker
#18885
üzenetére
Ok, köszi
-
Somatom
veterán
A G. Térképet több nyugati városban használtam már és teljesen jó útvonalakat tervezett. Amikor nálunk is aktiválták a bringás útvonaltervezést, akkor csináltattam vele pár útvonaltervet. Aztán kerestem, hogy hol lehet a programban kikapcsolni az "öngyilkos akarok lenni" opciót. Bringás (rolleres) szempontból egyáltalán nem térképezték fel Budapestet.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Fixmiki
#18860
üzenetére
Érintőre kell húzni, DE menetrögzítő kell. Azt viszont úgy kell, hogy ha kevés, akkor megint kilazul, ha sok akkor flexel jön majd szét
Szóval vegyél oldható menetrögzítőt és először csak a csavar egyik oldalára 1 pici csepp. Aztán érintőre húzod, vársz 24 órát és go. Aztán figyelni, sikerült e a művelet
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom
#18877
üzenetére
Jah hát én is azzal kezdtem. Aztán amikor bevitt a bringás útvonal egy erdőbe, akkor estem hanyatt. Termesztésen csak képletesen.
Félúton vissza kellett fordulnom, mert annyira szar volt az út pálcikával. Szóval először én is azt hittem az ilyen applikációkra rá tudom bízni magam. Még ha nem is teljesen, de mutat jó alternatívákat is. Rá kellett döbbennem, hogy nem. Szerencsére én is előre gondolkoztam és lejártam kb. minden opciót, mire beállt a végleges útvonalam.
Szükség is van rá, ha valaki nem csak 2-3 kilométeres egyszerű szakaszon használja.
-
Somatom
veterán
válasz
pescara
#18880
üzenetére
No igen. Még a rolleres idők előtt a bringatankommal

felderítettem a közlekedési lehetőségeket. Német, svájci és francia városokban vannak még rolleres tapasztalataim. Ott jobb a helyzet és a G. Térképre is jobban lehet hagyatkozni. -
ρσгτσ
addikt
Amúgy ez a korábbi hozzászólásoknak, hozzászólóknak szólt elsősorban. Mert már nem először volt téma, és még mindig meglepetés az, hogy bizony nem mindenhol ideálisak a körülmények.
Tehát igen, van ahol le kell menni az útra. Igen, van ahol nincs bringa út még a környéken sem. Egyszerűen nem lehet mindent azzal elintézni, hogy miért nem megy valaki normális úton.
-
pescara
aktív tag
válasz
Somatom
#18877
üzenetére
Igen! Es ajanlott a roller nelkul felfedezni a napi rutinban hasznalando jovendobeli utakat, igy legalabb elkeruljuk azokat a roller es rolleres gyilkos meglepeteseket, hogy egy katyu, vagy satufek, vagy egy mellettunk 20cm-re elhalado auto kozott valasszunk...Kb olyan ez, mint a forma1 en, vagy lovasversenyeken a palya bejaras. Utana mar lehet nyomni a gazt. Ez nem csak budapesti, hanem atheni tapasztalat is. Tok idegen helyre eloszor ha elkerulheto, nem a sajattal megyek, hanem felugrok egy berelhetore.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
pescara
#18876
üzenetére
Az utak, járdák minősége, és a közlekedési kultúra miatt írtam. Pesten azért aktívabb forgalom van és szerintem a vidéki, normálisabb vezetési stílussal szemben, itt sokkal markánsabb stílus a jellemző.
Nyilván nem ismerek én sem minden várost, csak néhány példából kiindulva írom. Meg amikor vidéki barátaim feljönnek ők is sokat panaszkodnak erre. Eredetileg én sem pesti vagyok, "csak" a 90 -es évek óta. Viszont a családom jelentős része vidéken él. Ebben van kis- és nagyváros, illetve falu is.
Ezt termesztésen autós szemmel értem. Tehát rolleres oldalról csak azt tudom elmondani, ami itt van.
Én több kilométeres kerülővel sem tudok csak jó úton menni.
Akkor sem, ha a 17 -be, és akkor sem, ha a belvárosba megyek. Ez van. Én ezt elfogadom, és igyekszem a körülményeknek megfelelően "vezetni".BKV egy másik téma. Biztos van olyan, hogy ez opció lehet. Nálam nem annyira. Meg amúgy bérletet sem szeretnék ezért venni. Leginkább autóval mászkálok. A roller nekem inkább egy plusz. Nem tudom lehet -e azt mondani rá, hogy szórakozás? Vagy elképzelhető, hogy lenne erre jobb szó is.
Szerk.:
Amúgy az utóbbi időben sok kerületben arra is panaszkodnak, hogy a közterületeken fűnyírás után nem szedik össze a füvet, csak ha már kiszáradt. Ennek köszönhetően sok helyen kint van a járdán és a bringa úton a fű, ami például szárazon és eső után sem jó.Szomorú, de én is tapasztaltam. A faleveleket sem szedik össze egy csomó helyen. Ősszel ezt szintén tapasztaltam.
-
pescara
aktív tag
Ez szerintem pontosan forditva van, mint ahogy leirtad. Pont Budapesten nagyon konnyu biztonsagos utvonalakat kitalalni, akar kis kerulovel, vagy mondjuk bkv-val osszekotve. Videken sok helyen a szomszed faluba is csak egy ut vezet, ami lehet jo, vagy teljesen rossz minosegu, cserebe az osszes auto, busz, teherauto, stb azt hasznalja, a rolleresnek pedig semmi valasztasi lehetosege.
-
Revolit
senior tag
Sisak résszel egyet értek, bár mindenki azt csinál amit akar, azért ne beszéljük le egymást róla. Inkább rá (eredeti komment amúgy nem is akar lebeszélmni róla, tudom!).
Én ugyen egykerekűvel mentem, de pont kb ilyen 10-15km/h lassú tempóval, mert le kellett mennem sárba, mert baszki a kerékpár útra egy betontömböt raktak. Kikerültem, pont mennék vissza betonra, bedőltem, és azzal a lendülettel oldalra kicsúszott alólam a masina. Elvágódtam mint egy darab fa, itt se kigurulás semmi, arccal előre betonba. A tempó kicsi volt, mégis elrepedt a full face sisak állkapocs védő részének szellőző rostélya. Nagyon szép mosolyom lenne most, ha nincs a full face... valami ilyesmi:

-
ρσгτσ
addikt
válasz
Aaron14
#18863
üzenetére
Eleve Budapest sem alkalmas arra, hogy tökéletes példája legyen a biztonságos közlekedésnek rolleren állva. Ez alapján be is tilthatnák az elektromos rollert az egész városban.
Elhiszem, hogy vidékről minden szipiszupernek látszik, de azért ne akarjunk már a saját környezetünkből országos példát felállítani.
Én nem mondom, hogy pálcikán legyen kötelező a sisak, de azt se akarjuk megmagyarázni, hogy aki sisakot akar venni az hülye. Mert már lassan tényleg ott tartunk.
Szerk.:
Most így általánosságban írom erre az egész témára. -
PociAti
őstag
válasz
Aaron14
#18863
üzenetére
Mindig is lesznek olyan körülmények, amik önhibán kívül bekövetkezhetnek.
Például amikor rendkívül forgalmas, rossz állapotú úton kell gyorsan menni, mert valaki késésben van.
És akkor visszatérhetünk az alap felvetésre, ilyenkor nem biztos, hogy az e-roller a legmegfelelőbb közlekedési eszköz. A sors olyan szintű kísértése, amin a sisak csak enyhíteni tud, de semmiképpen sem megoldás. Ha felmerül a sisak viselés indokoltsága, az már bőven túllép azon a szinten, ahol el kell gondolkodni azon, milyen más módon lehetne megoldani a közlekedést.
Nálam is a tempó visszavétele volt az, ami megteremtette az igazi biztonságérzetet.
Szerencsére a legtöbb célpontom felé egyirányú kerékpárút vezet, valamint sikerült olyan munkába járási időpontot találni, amikor rendkívül szerény a forgalom. -
Casseius
tag
válasz
Somatom
#18868
üzenetére
60-al nem mehetek járdán, ráadásul szerintem meg pont h oda nem való ez az eszköz kerülgetve a gyalogosokat egy méter széles helyeken.
Másfelől 25 km/órás csorgás helyett jobban járnék időben bkv-al, tehát hasznosságát is elveszitené."Sokkal jobb, ha tud odafigyelve rollerezni "
Ilyen alapon nem létezne semmilyen baleset, a valóság ettől nagyon messze van, mivel nem csak rajtad múlik. -
Iludka
tag
Másik kérdésem, van egy xiaomi essential típusu rollerem, és úgy kaptam postán, hogy nem léptek ki az app-ból, és így nem tudom csatlakoztatnia telefonnal. ki lehet valahogy lépni, esetleg ressetelni lehet?
-
Casseius
tag
Na, hát elsőkézből tudok hozzászolni a témához sajnos...
Másfél év és 10000+ km után elért az első közúti baleset, meloba menet délihez közeledve külső sávban mentem, belsőből szőke nő (mi más) Yarissal indexel, beengedtem magam elé majd megáll. Mondom remek, kielőzném balról, rágyorsítok, az meg hirtelen álló helyzetből rámhúzza a kocsit záróvonalon keresztül miközben még indexelt jobbra h belsőbe visszamenjen, első ajtójába belementem, előre bukva sréhen repültem pár métert négykézlábra érkezve (2 térd + bal tenyér és jobb alkarral fogtam talajt, bukó ellenzője meg megvédte az arcom h lefejeljem a betont)
Üvöltöztem egy sort vele h mi a faszt képzel, meg hol a picsába vette a jogsiját majd hülye voltam felpattantam a gépre és mivel nem fogtam fel h bajom lenne, mentem tovább.
Később éreztem csak h a tenyere-csuklóm bedagadt meg a k*rvadrága Columbia kabátom szétszakadt + első hátsó világításom is elszállt de talán még így is olcsón megúsztam.
Korházban elsőre doki törésnek nézte de kiderült röntgen után h zúzódás, így 3 hét pihi minimum... -
DGery
aktív tag
válasz
Reggie0
#18861
üzenetére
nem árt, ha tud valaki odafigyelve esni

Nekem mindkét esésemnél mákom volt ebből a szempontból, hogy sikerült "jól esnem", de ez nem garancia semmire.
És hiába nem tervezett egy esés bármikor megeshet a dolog.
Nekem mindkét eset figyelmetlen gyalogosok miatt történt, és vagy telibe csapom el őket, vagy kerülök. Az egyik esetben nem volt elég hely kerülni a másiknál pedig egy kátyú volt ami segített a fizikának.
Szóval nem lehet tudni milyen helyzet jön, de jobb legalább egy kesztyű és bringás bukó, mint a semmi legalább egy alapfelszerelésnek. Aztán ha valaki úgy érzi könyök és térdvédő, full face sisak,BDSMbőrruha....
-
Aaron14
őstag
válasz
PociAti
#18854
üzenetére
Én abszolút körültekintően közlekedem. Levezettem már több, mint 6.000 km-t a jelenlegi rolleremmel. Egy komolyabb esésem volt, akkor szerencsére csak a térdem horzsoltam le egy picit és ősszel történt, szóval volt mi védje a térdem és a könyököm.
Azonban feltételezem, hogy vannak olyan esetek, amikor önhibádon kívül eshetsz úgy, hogy a bukósisak igenis számíthat. Ettől függetlenül nem biztos, hogy fogok hordani, de megfontolandó.
Lassan két éves a Xiaomi Pro 2-őm és néha eszembe jut, hogy remélem nem marad majd egyszer a kormány a kezemben, vagy nem áll meg hirtelen valami miatt az első kerék. Eddig 25 km/h-val vezettem szinte mindig, de lehet átszokok a 20 km/h-ra.
-
Iludka
tag
válasz
Thunderzolee
#18859
üzenetére
értem akkor nem kell félni tölle. sok különbség van a 250 / 300 watt-os közt? kb az f30 nak 30 at írnak hatótávara az kb mennyi lehet a való életbe?
-
Fixmiki
tag
Sziasztok, Laotie Ti30 roller hátsó futóműnél a három 12-es csavar, kettő ami a hátsó rugós tagot, egy ami a lengőkarokat tartja teljesen kilazult, nem tudja valaki esetleg ezeket mennyire kell meghúzni? Ha teljesen meghúzzuk sokkal nehezebben mozognak a lengőkarok le-fel, nem tudom ez így jó vagy picit vissza kell lazítani? Az anyák önzárósak. Köszi
-
-
Unsign
tag
válasz
Reggie0
#18856
üzenetére
Fiam feje sem érintette a talajt, azt mondta a balesetin, aztán utána néztem meg, hogy el van nyalva a sisakon a műanyag. Így csak az alkarcsontjaiba került két titánszeg, mert kettétőrt a jobb kezében mindkét csont. Sík aszfalton, 25 km/h... azóta sem tudni, hogy pontosan mi történt. Védőfelszerelés nélkül még próbálgatni sem...
-
Iludka
tag
Sziasztok. Ninebot F25-be sok az 1700km? vásárlási szándék miatt kérdezem. vagy nagyából mi számít soknak már akksi szempontjából?
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT
#18848
üzenetére
A videon csak az elso kerek csuszott ki, de amugy en mar estem ugy, ahogy leirod. Meg a kereknek sem kellett megakadnia, csak elol volt a sulypont es egy pillanatra beleertem a fekkarba, amikor csengetni akartam es hopp, ment is a bukfenc. Szerencsere nyilt terepen tortent. Nem mondanam, hogy bagatel, tudni kell hozza esni, de par horzsolassal es egy feleves csuklofajdalommal megusztam aztan nem maradt vissza belole semmi. A fejemet viszont nem erintette a talaj. Igaz csak 25-tel mentem.
-
PociAti
őstag
Az önmagában elég komoly problémára világít rá, ha rollerre valaki bukósisakot keres.
Az meg meg végképp ha full face sisak kell neki.
Aki ilyen körülmények között használja, az lehet rossz eszközt választott közlekedésre. -
ρσгτσ
addikt
válasz
INGJOKE
#18852
üzenetére
Az a baj a sisaknál, ha olcsó, noname verziót veszel, akkor kb. annyit is ér. Nem azt mondom, hogy a legdrágább Abus vagy más egyéb márkát kell venni, de azért érdemes kicsit feljebb meghúzni a minimumot. Szerintem.
Főleg ilyen típusoknál. Mert lehet a sisak nagyobb sérülést fog okozni, mintha arccal találkoznál az aszfalttal.
Szerk.:
Ezek ugye kifejezetten könnyű sisakok, és az állrészt is le lehet kapcsolni. Lehet mondjuk pár kilométeres összefüggő bringa útra elégnek érzed a felső részt, de ha már szarabb út felé mész, beugrasz a belvárosba, nem éppen optimális az idő (...stb.), akkor feldobod rá az állvédőt is. -
ρσгτσ
addikt
válasz
DigitXT
#18848
üzenetére
Pl. Cratoni -nak is vannak bringás, könnyű, full face sisakjai. Rövidesen ki akarok próbálni egyet személyesen is, mert kíváncsi vagyok rá. Plusz néhány hónap és jobb idő lesz.
Nem mintha eddig annyira sok lett volna a hideg, téli időszak.

Szerintem ezek még pálcikán is frankók, és ahogy látom a látótérrel sincs gond.
Vagy ott van az Abus, de az már kicsit húzósabb tétel.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Peaceliker
#18849
üzenetére
Pinlock fólia a plexire?
-
Peaceliker
addikt
Ha már bukó a téma.
Nekem oneil sierra adventure sisakom van.
Ilyen :
És mocskos mód párásodik 10 fok alatt vagy tán picit fölötte is.
Szerintetek ha télen leveszem a plexit és felveszek egy cross szemüveget(talán bele fér) , az jó lehet? Vagy az is párásodik télen?/pinlock ot csak a v2 höz találtam, ez már régi sisak /
-
DigitXT
félisten
válasz
Aaron14
#18844
üzenetére
Rollernél viszonylag gyakori eset, hogy az első kerék elakad,
és a pilóta a gyönyörűen átrepül a kormányon. Na ilyenkor a
kezdősebesség marginális szerepet kap, a leérkezés kb. tök
ugyanannyi idő, és ugyanolyan függőleges sebességű lesz...Márpedig, ha aszfaltba harapsz, teljesen indokolt a full face.
(Aki erre azt mondja, bagatell, még nem próbálta ki élesben:
mi több, még azt is mondhatja, hogy nem tervezi, hogy esik.)UI: nem vicc, megtörtént: én erre csak annyit tudok mondani,
ha tudtam volna, hogy esni fogok, akkor inkább el se indulok.
A versenyzős példa arra jó, hogy még ők is eshetnek rosszul,
pedig elvileg nagyon tudnak.
Amúgy bele-belenyalnak akár
70 km/h-ba, azért van rajtuk bőrruha. De kis tempónál is oda
lehet rendesen csapni a fejet: arcot, vagy tarkót? Mindegy is.
Sima bili sisak csak az utóbbi ellen véd. Az arcod, állad nem.Nyilván a verseny extrém példa: nem sokan járunk 2x6000W
teljesítménnyel. De mikor repülsz, tökmindegy miről indultál! -
Aaron14
őstag
válasz
DigitXT
#18838
üzenetére
Én 25 km/h-val közlekedem. Nem tudom, ennél a sebességnél mennyire indokolt egy full face. Amúgy szinte 99%-ban ugyanazokon az útvonalakon járok, szóval már ismerem a terepet. Eddig egyszer zakóztam a két év alatt önhibámból, mikor a nyirkos úton túlságosan is bedőltem.
Ha mondjuk 25-ről lemennék 20-ra, azzal mennyivel csökkenten a súlyosabb sérülések kockázatát?
-
M3aN
senior tag
válasz
Peaceliker
#18842
üzenetére
Költői túlzás az 50mp, de legalább fele annyira gyorsul mint jobb töltöttségnél.
-
DigitXT
félisten
válasz
gergo5991
#18839
üzenetére
Több, mint 10 éve motorozom, de még csak nem is hallottam ilyenről...
Mármint F1-ben van ilyen, de még motorversenyzőkön is csak a púpos
bőrruha látható, nem tudom arra gondoltál-e: versenypályára elmegy...
Utcán szerintem nem jellemző a full bőr. (Oké, láttam olyan Dualtronos
videót aki 70-nél csúszott ki, és ilyen cuccban* semmi baja nem lett.
)*: értelmesebb sebességnél meg lehet úszni utcaibb jellegű (motoros)
ruhában egy esést, amitől nem véd (semmi), az a becsapódás. Sajnos.
(Gondolom a kulccsont törés is becsapódások következménye inkább,
ahol az még a kisebb baj volt, hogy eltört, de mit kapott a feje közben.) -
M3aN
senior tag
Sziasztok!
Van egy Xiaomi Scooter Pro 2-m és eléggé meguntam, hogy valamelyik szoftverfrissítés után az eszköz annyira védi az akkumulátorát, hogy kb 40%-os töltöttség alatt alig ad le teljesítményt. Garanciám már nincs, milyen utólagos megoldás létezik, hogy ne kelljen 40%-on töltőre raknom ha szeretném hamarabb elérni a 25km/h-t mint 50 másodperc?
Köszi! -
DigitXT
félisten
válasz
Aaron14
#18837
üzenetére
nyáron mennyire lehet kellemetlen
Elhiszed, hogy sokkal kellemetlenebb, amikor műfogsort kell gyártani milliókért?
Biciklis sisak ajánlott, ha tempósan mész (és fontos az arcod épsége): full face.Ha csak lépésben közlekedsz, azt meg lehet úszni nélküle... Én is estem párat
mindenféle sisak nélkül (15 km/h körül), semmi bajom nem lett. De 36 km/h-nál,
mikor kitört az első kerék, hát megfejeltem az aszfaltot: a sisak mentett meg.
Amúgy egy könnyű biciklis sisak egyáltalán nem kellemetlen, sőt, a napellenző
kifejezetten hasznos, ha szemben közlekedsz a nappal: reggel, vagy délután.
(Vannak plexis verziók, beépített napszemüveg, stb. de az már picit overkill ide.)Az igazán nagy vasakra meg nem hülyeség felvenni a motoros sisakot, mert ott
abszolút motoros tempóról lehet esni, ha valami nem adja ki. Az már nem játék.Ami kellemetlen, az inkább a motoros egyéb felszerelés a rolleren. Pl. térdvédő.
Motoron ülsz, ott annyira nem zavar, rolleren viszont rugózol lábbal. Na most én
is ilyen "megfontolásból" nem vettem fel térdvédőt anno, oda is vertem a térdem.
Szóval az még kellemetlenebb, mint egy könnyű biciklis bukó, de néha kellhet...Ui: a linkelt sisak anno csak 22800 Ft-ba került.
Ennek alig 2 éve... Szomorú.
Most meg 8400-ba fájna csak napellenzőt cserélni, ami eltört az esésemkor.
Amúgy azt mondják, hogy esés után a sisak kuka, mert ahol leért, és zúzódott
belső szerkezet, ott legközelebb nem fog védeni. Ilyen szempontból szerencse,
hogy csak a napellenző ért földet, mert a héjszerkezet elvileg nem sérült...
Motoros sisakban is estem egy olyan low-side-ot anno, hogy nem ért le a sisak.Szerk: természetesen pofára esésnél az állvédő is dolgozott. De mivel ott nincs
zúzódó réteg, mint a héjban, az max. eltörni tud... Simán lehet, hogy megreped
ha akkorát kap, és legközelebb nem véd, de úgy tűnt, egyben van. (Használtam
még párszor napellenző nélkül is. De tavasszal lehet, hogy inkább cserélem.
) -
Aaron14
őstag
Sziasztok!
Ti használtok sisakot rollerezéshez? Állvédősön gondolkozom, de nem tudom az pl. nyáron mennyire lehet kellemetlen. Van esetleg valami ajánlás? -
pescara
aktív tag
válasz
Peaceliker
#18835
üzenetére
Ok, koszi.
-
pescara
aktív tag
W 40 spray-vel erdemes idonkent fujkalni a mozgo alkatreszeket ? Ha olyan helyre kerul, az elektronikanak nem baj?
-
PociAti
őstag
válasz
Iludka
#18827
üzenetére
Az általad belinkelt kód az SKU, a kereskedelmi termékazonosító.
Abból leginkább csak az derül ki, hogy Xiaomi Mi Essential Lite rollerről van szó.
Az idő előrehaladtával egyre frissebb firmware-rel kerül ki a gyárból, de nem mindegy melyikkel. Illetve mondjuk a gyári applikációval te is tudod frissíteni azt.Annál sokkal hasznosabb az m365 Dashboard app, megéri feltenni, ez kiírja milyen FW verziók vannak. Pl:
ESC Firmware Version: 0623
BLE Firmware Version: 0132
BMS Firmware Version: 0128.
Ha a BLE 0155 fölött van, akkor válik komplikáltabbá a helyzet. -
DigitXT
félisten
válasz
pescara
#18829
üzenetére
Ha nem érzel motorféket, akkor mindegy: jelenleg csak az asztalon tudtam
tesztelni, és ha a töltőről ment a teszt (ami NEM tud áramot felvenni), csak
ilyen minimális nyekkegést okozott, semmit nem fékezett a motoron, hiába
volt maximális erősségre rakva... Ellenben akkuról leugrott az asztalról, úgy
megfogta. (Ugyanez élesben simán 10-15A visszatöltést jelentett, ami elég
sok lenne, ha valami picike akku hajtaná a gépet, de anno is 2x22Ah volt.
)Abból lehet baj, ha akkor is határozottan fog, amikor tele van az akku. Max.
akkufesz esetén nem szabad működnie a régen féknek, ezt diktálja a fizika.
Ha mégis működik, ott valami túlfeszültséget fog kapni, így eldurran idővel.Szerk: ha túl sokat tölt vissza, nagyon megszalad a feszültség. Bármi, ami
4.2V/cella fölött van egészségtelen az akkunak: a vezérlőnek kell figyelnie.
És egyben tudnia, hogy mekkora akku van rajta, feltéve ha több módja van.
Pl. A Kugoo S1 ment 48V módban, meg gyárilag, 36V módban is. Elvileg a
magasabb feszültségű akkuval lejtőn is nagyobb sebességről tud fékezni.
(Jó, hát a Kugoo nem a legjobb példa, mert az abszolút nem volt regen.
)Szerk: ami tempó 45V feszültséget okozott, így sok volt a 36V akkunak, az
egy 48V akkunak sima liba. Viszont ha a BMS túlfeszültség miatt leválaszt
akkor már csak a BEMF tartja életben a vezérlőt/kijelzőt onnantól necces...
Csak a rövidrezárós stratégia segít, ahhoz nem kell az akku... Regen: kizárt.
(Jártam úgy, fordítva, hogy a gyenge/hibás akku egyik cella csoportja miatt
kapcsolt ki a vas, viszont olyankor egy ráfékezés még pont életre keltette...) -
pescara
aktív tag
válasz
DigitXT
#18814
üzenetére
Ha peldaul full toltessel olyan utvonalon indulok, ahol sok a lejto, akkor erdemes a visszatoltest a legkisebb fokozatra tenni? Vagy ha nem erzek semmi motorfeket akkor mindegy? Es azt honnan lehet tudni, ha tul sokat tolt vissza? Van valami hibauzenet? Bocs, ha tul sok egyszerre

-
pescara
aktív tag
válasz
Peaceliker
#18809
üzenetére
Gondolom modell fuggo is, lehet, hogy az ujaknal mar jobb a helyzet.
-
PociAti
őstag
válasz
Iludka
#18825
üzenetére
Xiaomikra nagyon nem jellemző a garanciális időben garanciális jellegű meghibásodás, de ez nem válasz a kérdésre, de jobb az elején leszögezni.
Melyik típusról van szó, vagyis specifikusabban feltéve a kérdést milyen firmware verzió van most rajta?
Régieknél egyszerűen vissza lehetett tenni a gyári fw-t, de ha jól mondom, akkor a BLE157 óta már nem megy simán BlueTooth-on keresztül a hackelés, St-Link v2 adapterrel fizikailag rá kell csatlakozni a rollerre. (Vannak erre szakosodott szerelők.)Tehát visszaállítható.
És ha rejtve valahol marad is nyoma, én még nem hallottam olyan esetről, hogy valakinek visszaállított fw ellenére elutasították volna a garanciális ügyintézését. (Mint az elején említettem már, ez önmagában elég ritka jelenség.) -
Iludka
tag
Xiaomi rollernél a km korlátozás feloldásával ugrik a Garancia, vagy vissza állítható utánna full gyárira?
-
Peaceliker
addikt
válasz
dani993
#18823
üzenetére
Akkor rosszul néztük. Pedig ott nyomogattuk, de az is igaz, hogy csak futtában. Warriornál (és mantis nál is) eabs nek írja a manual de az sima efék on-off... De gyilkos, szóval off
Na de ha tudja azt az 5 fokozatot, amit szerintem jogosan elvár az ember, akkor lehet majd idővel váltok olyan vezérlő - kijelző párosra... Bár annyiból kijön egy flipsky 75100 is
Na de odébb van az még... Egyelőre tűnjön el az e10... Korai volt az örömöm a csati cserével. Most ritkábban dobja, de legalább be sem tudom határolni mire
Mindegy, úton pár alkatrész, majd jól kisakkozom mi a kínja... Sajnos nagyon tetszik a gép, így eladás tuti nem lesz, pedig gyorsan fel tudom durrantani magam az ilyesmin és ilyenkor jön a gép csere
-
dani993
senior tag
Na ne csináld

Kaabo Mantis King GT-n 5 fokozatban állítható az e-fék, és minden sebességfokozatnál külön meg tudod határozni, hogy melyik érték legyen...
Te szerintem az elektronikus ABS funkcióval keverted össze, az valóban csak on-off, de inkább off, mert tök haszontalan

-
Iludka
tag
Sziasztok. Melyik lehet a jobb vásárlás, azonos áron:
Xiaomi Mi Electric Scooter Essential
Segway Ninenbot F25E
Fő szempont számomra, hogy roszabb utakon is melyik a kényelmesebb!?
Illetve melyiket látjátok jobb,erősebb összeszerelésnek? Köszönöm a sgítséget előre is!
-
glaci
őstag
válasz
DigitXT
#18814
üzenetére
Én nem vicceltem!
Somatom viccelt és nagyon tetszett, mert én tényleg ezt tapasztalom a Nőknél. (Meg egy csomó embernél egy csomó témában, hogy jobb, ha nem elemzem, mert csak gond van belőle.)
Nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy részemről ez a tetszés nem Ellened szólt !!!
Neked nagyon hálás vagyok az információkért! -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker
#18809
üzenetére
Azért, mert ha gyorsabban mész, akkora a BEMF.
Amit idéztem, hogy
a Kugoo eldobta a féket, és 45V-ot látott a kijelzőn, az már pont ilyen...
És nem kell hozzá sokkal gyorsabban mennie. (Teli gázon nem is megy.)
Ha hagyod gurulni (gáz nélkül), akkora feszültség keletkezik, vagy még
nagyobb... Nem kell hozzá fékezni sem. Csak gyorsan forgatni a motort.
(Amikor aktívan hajtod a motort, az adott esetben fékezést jelent neki.)glaci: el lehet viccelni a dolgot, csak akkor kár belemenni a fizikájába.

-
glaci
őstag
válasz
DigitXT
#18812
üzenetére
Érdekel is és nagyon szépen köszönöm amiket írtál!
Én az a típus vagyok, aki szeret a dolgok mögé nézni és kielemezni, hogy mi miként működik és miért van úgy, ahogyan.
(Ez az elemző hozzáállásom igaz a technológiai dolgokra és akár egy bekövetkezett eseménysorozat utólagos jobban megértésére is.)Viszont Somatom barátős hasonlata ettől függetlenül még tetszhet. Sőt, a Nőknél tapasztalatom szerint ez nagyon is így van. A legtöbbjük egyáltalán nem szeretné kielemezni a dolgokat és ha Te mégis megteszed abból csak baj van. (Legalábbis nekem ilyen nem igazán pozitív tapasztalataim vannak velük.)
Elnézést kérek, ha megbántottalak!
Még egyszer:
Köszönöm, amiket írtál! Érdekesek és hasznosak voltak számomra!
Ettől függetlenül Somatom hasonlata is nagyon tetszett.
(Egyébként Ő is oda rakta a teli szájjal vigyorgó szmájlit, feltételezem nem véletlenül.)
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker
#18809
üzenetére
A Xiaomi rollereket legfeljebb 100 kilós emberekre tervezték, és normál gyorsulás mellett adott erősségű áram folyik át a vezérlőn.
Amikor egy 120 kg-os ember lejtőn belendül, és hirtelen nagyot fékez, akkor a visszatáplál energia nagyobb lehet a gyorsításkor leadott energiánál. Vagy ha nem is nagyobb (mert a mechanikus féket is le kell vonni belőle), de jellege, hirtelen megugrása gondot okozhat.Kb. másfél éve beszéltünk róla először itt, hogy custom firmware esetén az energia-viszatáplálás értékét a gyári érték alá tanácsos beállítani. Pont a rendszer károsodásának elkerülése végett. Gondolom voltak akik saját kárukon tapasztalták meg.
-
pescara
aktív tag
válasz
Peaceliker
#18798
üzenetére
Pedig nekem tele akkunal kb 0 motorfek van, 90% alatt kezd erezheto lenni.
-
glaci
őstag
Ma jobb idő van, végre ki tudtam próbálni ezt a G30 -at.

Egyelőre minden a gyári beállításon volt, így a visszatöltés nem tudom, hogy be volt-e kapcsolva és ha be, akkor min állt.
Első és legfontosabb tapasztalat: most már értem, hogy az emberek miért akarnak egyre nagyobbat, meg gyorsabbat.
Gyárilag ECO -n állt, így indultam neki az első utamnak. Kb. 150 méter után, már felraktam D -be, mert idegesítően lassúnak éreztem. Aztán nem mentem még 1 kilométert sem, már S -be raktam, mert a 20 is uncsi volt. Aztán így, hogy nem kell érte megdolgoznom egy idő után már a 25 sem tűnt valami túl nagy sebességnek. (Pedig bicajon tökéletesen meg szokott felelni, amikor tekerem a pedált, érdekes ...)
A rugózás hiánya eléggé érezhető. (Főleg, amikor nagyon sz@r az út.) Emiatt félek is, hogy egyszer letöröm a kormányt. (Bár elég masszívnak tűnik, de én meg eléggé nehéz vagyok.) Apropó nehézség. A 100 kilómhoz képest azért egész jól elcipelt. Még fűben, emelkedőn is meglepően jól vitt.
A gázkar S -ben kicsit furcsa volt. Kielemezve arra jutottam, hogy valószínűleg nem csak a bevinni kívánt energia mértékének megadására szolgál (mint, ahogyan azt gondoltam), mert ha totál lenyomtam, akkor tarotta a 24 - 25 km/h sebességet szépen egyenletesen, de amint egy picikét is feljebb engedtem rögtön erőteljesen lassult és egy alacsonyabb tempóra állt be. Mindezt sík úton. Tehát kb. olyan volt, mintha a kívánt sebességet állítottam volna egy tempómat lejjebb. Ráadásul ha teljesen felengedtem (elengedtem) a gázt, akkor jóval kisebb lassulást produkált, mint ilyenkor, mikor csak picit. Viszont emiatt, ha kicsit beremegett az ujjam, akkor olyan rángatós (ideges) volt, de azért meg lehetett szokni. (Meg persze mikor rájöttem, hogy mi okozza, akkor utána már jobban vigyáztam.)
No mindegy, majd igyekszem még jobban megfigyelni meg kitapasztalni a működését.
A féknél nem tűnt fel különösebben kis fékezésnél a motorék munkája. (A kicsi gáz visszavételes dolog eserén sokkal agresszívebb volt a lassulás érzés.) Persze előrelátó használattal mindenhol szépen meg tudtam álni, de tesztelnem kell még, hogy ne egy valós vészhelyzetnél érjen majd meglepetés.
Hirtelen fékezni nem szabad, mert az első fék miatt, ha nem dőlök hátra, akkor előre billen, ezt megtapasztaltam már. Meg azt, hogy szlalomozni nem könnyű vele. (3 labirintus átjáróból egy alkalommal sikerült rendesen átmennem. Egyszer nem sikerült, egyszer meg inkább megálltam.)
Összességében azért tetszik. Igyekszem majd jól kiismerni és hozzá szokni. Lecserélni pedig nem fogom nagyobbra, mégha lassúnak is érződik, inkább megszokom. (Nem szeretnék egy rolleren meghalni ...)
Köszi még egyszer mindenkinek a segítséget.
Remélem nem gond, hogy írtam egy kis élmény beszámolót! -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom
#18801
üzenetére
Nem te babusgatod, hanem a BMS.
Annyi, hogy a fizikával kár vitatkozni:
ha tényleg, csutkára tele van, nincs hova mennie az energiának, és így nem
fog fékhatás kialakulni. Egy roller kijelzőnek szíve joga 100%-ot jelezni picit
kisebb feszültség esetén is. Eccerű felhasználót nem érdekli a fesz: menjen!Ui: előfordulhat, hogy fékezéskor még feljebb engedi a feszültségét, mint a
töltés normális* befejezésekor, egyszerűen azért, mert a lehető legrosszabb
megoldás teljesen fék nélkül hagyni a pilótát, amikor az nagyon kéne neki...
(Egy kis túlfeszültség még talán belefér, akár élettartam csökkenés árán is.)*: sérült akku esetén, ha egy cellacsoport feszültsége nagyon megszalad, a
BMS babusgatásának hála nem gyullad rád a garázs. És ettől még jelezheti,
hogy jóllakott teljesen, lehet vele menni. (Azért ha nagy a baj, hibaüzenetet
dob szerintem, mivel javítás nélkül nem csak a hatótávolság csökkenés fájó:
gyönyörűen ki lehet nyírni a cellákat is, aztán persze lehet új akkut venni.
) -
Anaconda
tag
válasz
PociAti
#18785
üzenetére
Girtelen az az ötletem támadt, hogy 3D nyomtatott tartókat lehetne csinálni és 2db parkside akkut rá lehetne pattintani a kormány szárára és erről menne, melóhelyre be tudom vinni az aksikat, de a rollert nem lehet bevinni. Plusz kap egy BMS emulátort. De ennyi erővel már nagyobb akkut is vehetek bele...
A Pro akku egy az egyben belemegy? Ha igen honnan érdemes 7200Ah-sat venni? Asszem NE1003-H a típusa.
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3425, 94% Akkumulátor
- Dell Latitude E7440 - i5, 8GB RAM, HDMI, eu bill - számla, 6 hó garancia
- Bomba ár! HP EliteBook 850 G1 - i5-4GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5420 - i5-1145G7 I 16GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- GYÖNYÖRŰ iPhone Xs Max 256GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3537, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



Ennek alig 2 éve... Szomorú.
)



