- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Nem várt platformon a OnePlus Nord 5
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
PociAti #32675 üzenetére
Oké, legyen oktatva, de jogosítványt ne kapjon érte, mert az meg igazságtalan, ha a rendőr kéri azoktól is akik nem kaptak ilyen oktatást?
Más: F3-nál eddig az volt, hogy amikor letámasztottam a kereket beblokkolta. Most meg nem csinálja, és nem állítottam semmit.
Automatikus fék: Egyes modellek a kitámasztó leengedését érzékelik, és ilyenkor automatikusan aktiválják a „parkolóféket”.
-
válasz
PociAti #32673 üzenetére
Csak mondjuk az sem mindegy, hogy ezt mikor vezették be. Magyarországon nehezen tudom elképzelni, ha bevezetnék a kerékpáros KRESZ oktatást és kollektíve - mert mit ér, ha csak a fiatalokat kötelezi, a Boomer, meg továbbra is megy mint a meszes?! - kötelező vizsgával, abból komoly társadalmi feszültség keletkezne egy olyan országban, ahol ez sosem volt kötelező. Az E-Rolleres dolog annyiban más, hogy még bicikli 120 évvel ezelőtt is létezett, elektromos roller 15 -évvel ezelőtt sem! Ráadásul kerékpárja még az 1920-as években is szinte mindenkinek volt. Avagy vagy akkor be kellett volna vezetni az elején, vagy most már nem!
Az első automobil 1895-ben jelent meg.
Magyarországon 1901-ben vezették be először a jogosítványt (vizsgakötelezettséget) Budapest területén, országos szinten pedig 1910-től lett kötelező a jogosítvány az autók vezetéséhez, tehát ott is viszonylag rövid időn belül. -
válasz
PociAti #32668 üzenetére
Őszinte leszek: a címet olvastam csak el, mert a hangsúly azon volt, hogy valaki most kitalálta a kerékpáros jogsi féle baromság előhozását is. Nem szokásom például sorozatban linkelni, amikor hirtelen megjelenik egy főbb oldalon (pl híradó.hu), aztán átveszi mindenki más is.
Más: kíváncsi voltam, hogy mit mond a hatótávra a ChatGPT és a Perplexity Pro Ninebot F3 és Max G30E II esetében.
Megmondom őszintén, én a G30-ot biztosabbnak érzem, hogy kiérek vele Berettyóújfaluba, és pont ezért kérdeztem rá.
A válaszok: ChatGPT:
1. Akkumulátor‑méret ≠ hatótáv
Noha a G30E II 15 %-kal nagyobb akkumulátort visz, a nagyobb saját tömeg (≈20 kg → 19,9 kg), a régebbi hajtáslánc és a 10″‑os, nagy gördülési ellenállású gumibelsős abroncsok miatt valamennyit veszít hatékonyságából.
2. Az F3 újabb „SegRange/RideyLong” csomagot kapott
A Segway saját, alacsony gördülési ellenállású, önjavító gumikat, optimalizált vezérlőt és energiamenedzsmentet csomagolt a F3‑ba, amivel a gyakorlatban 11‑13 Wh/km körüli fogyasztás mérhető 25 km/h‑nál, szemben a G30E II ~14‑16 Wh/km értékével. Ez magyarázza, hogy kisebb akksiból is hasonló (sőt, kedvezőbb) távolság jön ki.
3. Feltételek, amelyek komolyan befolyásolják a számokat
Testsúly & rakomány: +10 kg ≈ −1‑2 km hatótáv mindkét modellnél. Hőmérséklet: 5 °C alatt nikkel‑kémia miatt akár −25 % hatótáv. Guminyomás: F3 önjavító külsője 3,5 bar körül dolgozik a leghatékonyabban; 0,5 bar hiány ≈ −8 % hatótáv. Emelkedők: 5 % állandó kaptató 25 km/h‑nál akár 30 % plusz energiaigény.
Összegzés
Ha pusztán a hatótáv a döntő és jellemzően városi, 25 km/h tempójú, sík terepen közlekedsz, az F3 2‑4 km‑rel hosszabb távot bír egy töltéssel. Nehéz vezetővel, sok emelkedővel a nagyobb akku miatt a G30E II előnye kiegyenlítheti a különbséget, de ilyenkor is fej‑fej mellett futnak. Egyéb szempontok (felfüggesztés, kijelző, turn‑signal, Find My‑támogatás) az F3 felé billentik a mérleget; beépített gyors‑töltő viszont a G30E II aduásza.
Verdikt: Átlagos testtömegű (≈70‑85 kg) felhasználónál, döntően 25 km/h‑s tempóval közlekedve, az F3 adja a nagyobb valós hatótávot; a G30E II csak akkor lép előre, ha hosszabb, de lassabb (Eco) üzemet vagy meredekebb útvonalat választasz.
[
Direkt a gyakorlatban kérdeztem, eddig egymásnak ellentmondanak.
Ezért harmadiknak a Gemini véleménye.
A CO Pilot 80 kilométert írt a G30-nak meg általános lózungokat nyomott, szóval őt nem vettem figyelembe. -
Chamoro
tag
válasz
PociAti #32616 üzenetére
Szia! Én is néztem a yt videót erről a módosításról, szerintem nem lehet rossz. Annyi, hogy ha kikapcsolod a rollert, majd be akkor 22km/h óra lesz a sport mód (németországban ennyi a megengedett) de meghúzod 5-ször a bal, majd a jobb fékkart és újra max teljesítmény lesz. (40-45 km/h) Megy a tempomat is.
Hozzátenném, hogy inkább megcsinálom ezt, mint hogy szétszedjem, forrasztgassam stb...)
-
Golota
aktív tag
válasz
PociAti #32586 üzenetére
Igen, értem amit a futómű témában írsz. Régebben motoroztam és eléggé képben vagyok azzal, hogy egy jól kinéző, de nem az optimális tartományban dolgozó futómű mit jelent.
Viszont mindenképpen szeretnék egy robosztusabb futóművet alá, mert tapasztalatom szerint egy kiélezett helyzetben ez a különbség a csúfos bukás és egy megúszott helyzet között. Ezek az M365 klónok nekem ezért nem szimpatikusak. Szerencsére a lányom kevésbé ad a külsőségekre, hallgatni fog rám, ha a műszaki tartalom mellett érvelek majd.
Néha én is használnám azért a rollert, ezért sem lenne baj, ha nem csak a lepkesúlyú zsokéval működne optimálisan.
-
reku.simon
friss újonc
-
-
-
válasz
PociAti #32447 üzenetére
Az nem jó "taktika" ilyenkor, h lassabban megyek, ha mindenképp parkoló autók mellett kell elhaladnom, és ha netán kinyílik egy ajtó, akkor nekihajtok?
Én nekipuffanok az ajtónak, mivel alacsony a sebesség, és vészfékezek is, elvileg nem lesz sérülésem sem, de a kormányrúd remélhetőleg maradandó sérülést fok okozni az ajtón, és ez némileg felvidítana.Ez is egyféle "hozzáállás".
-
válasz
PociAti #32424 üzenetére
Amúgy lenne értelme a kijelzőt védeni.
De nem az esőtől, hanem az erős napfénytől (UV).Ha valaki komolyan gondolja, akkor.
Alul az UV védő. Felette az eső védő. Hiszen az UV védő nem jól véd az esőtől. De ez esetben szükség lenne egy esővédő - védőre is, hogy a széltől is meg legyen óvva a kijelző.
Ha van lehetőségem, akkor olyan helyre rakom a rollert, ahol nem éri nap és az eső sem. Ezzel le van tudva a dolog.Ami inkább zavar az, hogy a roller már 2 órát számolt, amikor túl meleg volt az akkumulátor.
Ha nem fekete lenne a taposó felülete a rollernek, hanem világos (sár) szürke, akkor az akkumulátor sem melegedne túl napos időben közlekedve..
Már 2 óra, mi lesz majd a forró hónapokban!? -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #32431 üzenetére
Leszokhatnál a nevezéktanon való kötekedésről, kontextusból úgyis kiderül, nem?
Amúgy két fajta fék felfogatási szabvány van... Mindkettőt alkalmazhatják rollereken...
(Ha és amennyiben váltani akar köztük, vannak megfelelő adapterek, ahogy a tárcsa is
változtatható bizonyos határokon belül.) Szerintem nincs is Segway "márkás" fék.
A linken a legalja egypálcás féloldalas általános kerékpáros tárcsafék-nyereg van: nem
csoda, hogy borzalmasnak érzi a kolléga, annál bármi jobb... Ha érdemi fékerő növelés
a cél, és adottság egy gyenge, műanyag fékkar, amivel nehéz nagyot húzni, kézenfekvő
választás a félhidraulikus nyereg: ugyanúgy bowden üzemelteti, mégis fog rendesen.Szokták ajánlgatni a hidraulikus, több dugattyús tárcsafékeket, mint legjobb megoldás, viszont egyrészt teljes átalakítással jár, nem kevés pénzért, másrészt nincs szükség rá,
hogy egy ujjal blokkolható legyen az első kerék, hiszen abból könnyen baleset lehet. -
-
-
válasz
PociAti #32361 üzenetére
Mivel már többen (máshol is) szóba hozták, mikor ránéztem, meglepett az ára.
Azt hittem azért népszerű, mert valami nagyon olcsó lehet, de a paramétereihez képest elég derekas ára van, (180-190ezer valamelyik olcsókínais oldalon), és azt gondoltam, talán ha már ennyibe kerül, biztos jó is. -
DigitXT
félisten
-
Enigma1945
őstag
válasz
PociAti #32306 üzenetére
"A KuKirinnél A1-nél nem csak az egész kormányoszlopnál lehetnek problémák, hanem bárminél. "
de, a kukirin a1-et mondtad, és nekem olyan van, és én 2 hét használat után írtam cáfolatot. Ha én is ezeket tapasztalnám, hidd el igazat adnék. De szerintem nagyon jó roller, ár/érték arányban, és ezt nem csak én írom.
-
Enigma1945
őstag
válasz
PociAti #32289 üzenetére
Eros kotyogas? Kukirin g2? Ugy erted szital a roller nagyobb sebessegen?
Pociati: probaltad is a rollert, vagy csak mondod? Nagyon sokan dícsérik a rollert, elég masszív, stabil. Abszolút nem szitál nagyobb sebességen sem.. Engem boldogít már 2 hete, én semmi rosszat nem tudok mondani róla!
Kormány oszloppal sincs semmi baj, masszív, nem mozog. Kibontás után megnéztem mindent, amit kelett meghúztam erősen, ami gyárilag megvolt húzva azt is átnéztem.. a kereket érdemes még figyelni, én felfújtam azonnal. -
vigyorgó
tag
válasz
PociAti #32289 üzenetére
Na az ehhez hasonló hasznos információk miatt írtam be a fórumra
hálásan köszönöm!
akkor ez is kiesett
Mondjuk az ninebot F3 mellett az új kukirin A1es is szimpatikus, de nemrég épp te írtad hogy a kormány oszlopával lehetnek problémák. Ettől függetlenül lehet hogy megrizikózóm mégis,ha az f3 ra nem találok fix sebesség kikódolást. -
vigyorgó
tag
válasz
PociAti #32261 üzenetére
Nagyon jók a felvetéseid!
lehet érdemes lenne kívárni az új jogszabályok hogy alakulnak. Most vetődött fel bennem hogy hivatalosan 25 km/h sebességű, de utólag sebességét tuningolható rollert kell vennem. Ezzel ki tudom játszani a biztosítást. Mindenesetre szomorú vagyok hogy bonyolódik a helyzet, nehézkessé vált számomra a megfelelő roller kiválasztása.
-
vigyorgó
tag
-
devast
addikt
válasz
PociAti #32201 üzenetére
Én nem konkrétan telefonra gondoltam, illetve konkrétan nem. Abban olvasó van, az ilyenek meg security chip-el működnek, köznyelvben "nyalóka" néven futnak, lásd "ISO14443A-3A/UID, Mifare 1k". Nekem pl van egy ilyen a kulcstartómon, ami több zárhoz/nyitóhoz/egybébhez is fel van programozva. A kulcsot meg az ember legtöbbször a zsebébe tárolja, így szerintem teljesen életszerű, hogy pl mikor bekapcsolásnál kiveszem a kulcsom a zsebemből, és odacsapom a kormány végéhez a nyalókámat, amitől a roller bekapcsol. Akár több ilyen nyalókát is fel lehetne programozni a rollerre simán, darabja 300ft körül mozog, elveszted nem nagy kár.
-
Aaron14
őstag
-
Lehiñito
senior tag
válasz
PociAti #32173 üzenetére
Épp néztem az appban, hogy teljesen nem lehet kikapcsolni a motorféket, csak alacsony közepes és magas választási lehetőség van. Én alacsonyon hagytam, az a default. Mikor elengedem a gázkart, érezhetően finoman lassúl magátol a roller. Nem tudom ha e mellé még bekapcsolnám az energia visszanyerést, akkor mégjobban lassulna-e, vagy az már nem befolyásolná a motorféket? Az első lengéscsillapítók tetején van egy imbusz csavar. Gondolom azzal lehetne állítani mennyire legyen kemény a rugózása( bár lehet tök hülyeséget írok), de nem értek hozzá és nem szeretném elállítani. Olyan sokat nem fogom használni a rollert, csak alkalom adtán, de kíváncsi leszek a súly miatt meddig fogják bírni a hidraulikusok, mert ezek a rossz utak tuti folyamatosan megdolgoztatják.
-
Lehiñito
senior tag
válasz
PociAti #32167 üzenetére
Nah kipróbáltam 5km távon. Meglepődtem, hogy D állásban 20 a max sebessége. Valamiért arra emlékeztem, hogy csak 15km/h a D állás. A 120 kilómmal sík terepen pár másodperc alatt elérte a huszat és szépen tartotta. Utána mikor már megszoktam felkapcsoltam S-be is, de nem tükör aszfalton mentem, hanem kis utcákban. Így elsőre nekem (akinek nulla tapasztalata az elektromos roller használatban) a 25 majdnem sok volt, de szépen dolgoztak a lengéscsillapítók. Eddig tetszik a gép. Nem bántam meg, hogy a maxot vettem. Szerintem a 120 kilómhoz jobb ha hátul dupla rugó van. A héten még tesztelem és egyenlőre hanyagolom a frissítését. Kb. Fél éve olvasom napi szinten ezt a topikot és ezúton is köszi mindenkinek a rengeteg infót amit megosztotok. Jó olvasni a tapasztalatokat és az eszmecserét. Továbbra is maradok read only módban.
-
válasz
PociAti #32135 üzenetére
Ezt csak azért mondtam, hogy érzékeltessem: a gyártók közül azok, akik 25 km/h-ra limitálják a sebességet, nem térnének el ettől akkor sem Magyarországon.
Sőt! Itt az élő példa! Most Magyarországon ugye nincs is érvényben az új KRESZ, a Mamba Phantom pl kis pálcikaként is 32 km/h-val teker, vagy Kugoo S1 Pro szintén ennyivel ment.
Mégis a Ninebot és a Xiaomi 25km/h-ra van limitált, miközben Amerikában a ZT3 40-nel is tud menni.
Ahol a Xiaomi és a Ninebot eltér Amerikán kívül ettől:
Németország 20 km/h
Svájc 20 km/h
Olaszország 20 km/h
Szóval ők még rosszabbul járnak mint mi.Ott sincs érdemi súlya a rolleres közösségnek, mert nem hiszem, hogy ők erőltették volna a 25-nél is lényegesen lassabb tempót.
-
Chamoro
tag
válasz
PociAti #32098 üzenetére
Az a helyzet, hogy ma értesített az Alza, hogy változott a beérkezés és szállítás.. 6.hó 20ára (de mérges vagyok) le is mondtam a rendelést, majd megrendeltem egy F3 pro-t másik üzletből. Remélem ott is működik a szériaszám átírás. Annyiba tudnál segíteni, hogy melyik betűt kell átírni?
Emunem: át kell írni egy számot a szériaszámban. Az F2nél számjegy. De az F3 pro-nál betű lesz. -
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #32079 üzenetére
Xiaomi m365 szériához sokkal jobban hasonlító járművek vannak, más néven, de szemre azonos alkatrészekkel is, melyeknél felmerült, hogy ugyanott gyárthatják, de azokat a klónokat lenézik sokan.
Ez a Shell RIDE viszont mindenben eltérő design, egyetlen hasonló vonást nem látok rajta. A gyártás földrajzi helyét nem árulják el, egy amerikai cég a szállító vagy közvetítő, a Shell régi partnere:
-
Emunem
őstag
válasz
PociAti #32057 üzenetére
értem. Így videó alapján nem egy nagy valami (32 is elég) munka lenne, nyilván 495€ (akciósan vettem) is pénz, aztán nem akarom azt is ablakon kidobni, az alis megrendelésekkel együtt.
Köszönöm a tippet.
Most ezen a fórumon is nézelődök, milyen konkrét mókolásokat csinálnak még az emberek. (Ez csak roller fórum) -
Emunem
őstag
válasz
PociAti #32036 üzenetére
Tuningolta-e, mennyire kivitelezhető? Ugyanaz a bajom, hogy lutri nagyon, hogy az F2Pro-t tudod-e tuningolni, vagy sem. Van, akinek ‘23 gyártású rollerrel sem sikerült, volt, akinek a ‘25 gyártásuval meg igen, holott gyakorlatilag az ellenkezője kellene, hogy igaz legyen.
-
PociAti
őstag
válasz
PociAti #32042 üzenetére
Nagy nyelvi modellek erre pont jók, hogy nagyobb jogi anyagon átrágják magukat és szintetizálják a benne foglaltakat. DeepThink (R1)-et megkérdeztem szerinte miért nincs az európai rollerekben, és konkrét szabványokon, direktívákon keresztül magyarázza el.
----Biztonsági előírások: EN 17128:2020 szabvány
Ez az európai szabvány a könnyű elektromos járművek (PLEV) biztonsági követelményeit határozza meg. ... A szabvány nem tiltja kifejezetten a funkciót, de követeli, hogy a jármű azonnal reagáljon a felhasználó beavatkozására. Ha a gyártó nem tudja ezt bizonyítani, a roller nem felel meg a szabványnak, így nem kap CE tanúsítványt.
OKAI roller és a többiek is megkapták a CE tanúsítványt. Nem lehet nehéz bizonyítani.
----Járműosztályozás: EU Regulation (EU) No 168/2013
Ez a rendelet szabályozza a két- és háromkerekű járművek (L-kategória) technikai követelményeit. Az elektromos rollerek (PLEV – Personal Light Electric Vehicle) általában az L1e-A vagy L1e-B kategóriába esnek, attól függően, hogy:
- Maximális sebességük 25 km/h (L1e-A: alacsony teljesítményű, segédmotoros kerékpár),
- Vagy 45 km/h (L1e-B: gyorsabb, de még mindig "könnyű" jármű).
Ha egy roller cruise controlt tartalmaz, a szabályozás szerint (Annex I, 2.12) olyan "technikai megoldásnak" számít, amely növeli a jármű komplexitását. Emiatt a gyártóknak bizonyítaniuk kell, hogy a rendszer nem veszélyezteti az irányítás stabilitását (pl. azonnali leállítás a fékezéskor). Ha ezt nem tudják garantálni, a jármű automatikusan magasabb kategóriába (pl. L3e vagy L6e) kerülne.
Nem tűnik komoly feladatnak bizonyítani, hogy a rolleren a fékezésre kikapcsol a cruise control. Ez nem lehet kifogás. Csomó más mindent is bizonyítani kell a L1e-A kategóriához, mint pl. hogy nem megy 25 km/h-nál gyorsabban.
----Felelősség és biztosítási kérdések
Baleset esetén a biztosítók és bíróságok gyakran a gyártó felelősségét vizsgálják. Ha a roller tartalmaz olyan funkciót (pl. cruise control), amely kockázatot jelenthet, a gyártó perek és visszahívások kockázatával szembesül. Emiatt a legtöbb cég megelőzésképp hagyja ki a funkciót, hogy ne legyen köteles bizonyítani a rendszer biztonságosságát.
Az emberi hülyeség ellen nehéz védekezni. Ha valaki az applikációban bekapcsolja a rollerjén a sebességtartó automatát, aztán az új rollereknél állandó sebesség mellett a bal kézen lévő külön gombot 3 másodpercig benyomva aktiválja azt, majd megfeledkezik róla hogy nem nyomja a gázkart ....
Régieknél is, amikor a gázkarra aktiválódott, azoknál is előbb az applikációban kellett engedélyezni.
-
enginev3.0
félisten
válasz
PociAti #32037 üzenetére
Azt is vágod hogy mire írtam a kommentem?
"En ugy halottam, hogy ha nem mesz vele max sebessegen, hanem olyan 25-30km/h, akkor a gyari ertek meglehet vagyis a kozeleben lehetsz."
Erre.
Neked is lehetne annyi IQ-d hogy fel tudj fogni egy vicces de edukatív kommentet. Egyetlen lényege az volt, hogy megcáfoljam az állítását miszerint összejöhet a gyári érték. Nem, nem jöhet össze, főleg az ő súlya alatt, és mivel a gyári értéket nem úgy mérik ahogy ő fogja használniSzerencsére rajtad kívül mindenki értette
-
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #31962 üzenetére
Ez amúgy egy tök jópofa videó, összeszedett, hasznos infókkal! De ~39 perc után meg kellett állnom, hogy ezt beírjam: don't try this at home! Amikor konkrétan a cella pozitív pólusát melegíti fél óráig, hogy ráforrasszon egy vastag szilikon kábelt, azt rossz nézni.
Korábban azt írtam, hogy az ember inkább vegye meg tőle. De ha az összes így készül, visszavonom, inkább építtessen, mással. (Ő maga is elmondja, hogy ha csak egyetlen akkumulátorra van szükséged, akkor nem éri meg beruházni egy ponthegesztőbe stb.)
Ui: én az ilyet úgy szoktam megoldani, hogy előbb forrasztom a nikkelszalagra a vastag vezetéket, majd csak utána hegesztem a helyére. A cella tetején való forrasztás, főleg a vastag kábelt figyelembe véve nagyon rossz megoldás, tönkre lehet tenni az adott cellát. (Fel is lehet gyújtani a retekbe, bár az nyilván nem történt a videóban. Kapacitásvesztés, vagy egyéb degradáció történhetett, ami csak használat során derül ki, illetve a balance áramkör egy ideig elfedi, de összességében ezt a módszert nagyon nem ajánlanám!
)
Ettől függetlenül a 3D nyomtatott doboza nagyon kreatív, kábelátvezetés, minden tök jó!
Szerk: még egy apróság. Többször mondja, hogy fontos, hogy egyenletesek legyenek az áramutak. Ez így is van. Viszont ezzel ellentétesen azt a vastag vezetéket csak 7 cellára forrasztja: a 8. cella csak a 0,15-ös nikkelezett acélszalagon kapcsolódik... Magyarán itt borul az elmélet, az adott cellán nem ugyanakkora áram fog folyni, lógathatja a lábát, és ezzel bele van kódolva ebbe a dizájnba, hogy megintcsak szét fog csúszni a balance.
Szerk2: a balance vezetékek méretre vágása nagyon szép dizájnt tesz lehetővé, egyetlen probléma, hogy a balance vezetékek ezred volt nagyságrendű feszültségmérésre vannak kitalálva, tehát nem mindegy, hogy milyen ellenállásúak. Ha méretre vágod, mérési hibát fok okozni a BMS-nél. Persze kibalanszolja majd pontosra, csak az nem lesz pontos.Arról nem beszélve, mikor több vezetéket visz adott cellacsoportra, mert 16s-ig jó BMS... bár ezt jobban lehet kezelni (pont a fele/harmada lesz az ellenállása a mérő vezetéknek).
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #31970 üzenetére
Az az elméleti számítás kizárólag a mozgási energia növekedését vette figyelembe...
Nagyon kis sebességeknél ad használható eredményt, de már a 20 km/h is elég nagy ahhoz, hogy ne lehessen elhanyagolni a légellenállást... Ami azt jelenti, hogy ha csak 150W-od van, akkor az bizony nem fogja megoldani 8 mp alatt. Több idő kell neki.Természetesen ez is csak akkor igaz, ha amúgy elegendő az a 150W? Nem mindegy, pontosan mire értjük... Akkuból kivett teljesítmény, vagy a motor által leadott: a kettő között ugyebár ott van a motor hatásfoka, ami bár sokkal jobb, mint egy belső égésű motor esetén, azért messze nem 100%, inkább csak ilyen 85% körül adódik... Kisebb homlokfelületű (vékonyabb, kevésbé vállas), illetve könnyebb pilóta esetén elegendő 100W körüli mechanikai teljesítmény, ez a motor hatásfokát nézve befér 130W-ba.
Amennyiben viszont feljebb megyünk a terheléssel, nő a gördülési ellenállás, megnő természetesen a légellenállás is (utóbbi sokkal), így 150W akku teljesítmény esetleg egyáltalán nem elegendő 20 km/h tartásához, hanem mondjuk csak 19-ig visz el.
Itt az Auto throttle bekapcsolásával lehet játszani a paraméterekkel. Természetesen konkrét roller motor ismeretében annak paramétereit is be lehet neki írni, annál jobb!
-
válasz
PociAti #31959 üzenetére
Elmélet.
4 kg eltérés van a két roller között. A 4kg nulláról 20 km/h sebességre gyorsításhoz kb. 61.88 J energiát kell befektetni.
Ha ezt Wattba, teljesítménybe akarom átszámolni, akkor időt kell hozzá rendelni.
- 1 s alatt: 61.88 W
- 2 s alatt: 30.94 W
- 5 s alatt: 12.38 WÁltalánosítva
1 kg 20km/h kb. 15.47 J
1 kg 25km/h kb. 24.1 J
Jó lenne tudni milyen feltételek között határozzák meg a rollerek egy töltéssel megtehető távolságát.
Felénk a bérelhető rollereken ketten is szoktak utazni. Nagy terhelés az akkumulátor - motor párosnak. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #31962 üzenetére
"házilag"
Amennyiben, mindenkinek lapul otthon ponthegesztő a műhelyben, akkor tényleg házilag. Mindenki másnak inkább azt javaslom, hogy vásárolja meg tőle, jobban jár, anyagilag is... A háztáji akkuépítés azon kívül, hogy veszélyes üzem, komoly befektetés után végezhető, mármint biztonságosan. Főleg úgy, hogy a végtermék se tűzveszélyes fostalicska legyen.A hivatkozott watt értékek nem fogyasztási, hanem teljesítmény adatok... Amúgy erősen nemlineáris görbére illeszkednek, durva közelítés, hogy 12W kell 1 km/h sebességhez.
nagyobb sebesség megtartása több energiát igényel
Nem meglepő, maximum az lehet meglepő a laikusnak, hogy MENNYIVEL többet, hiszen a sebesség tényező négyzetesen szerepel a képletben, tehát a görbe parabolikus...normál úton kb. 340 W, földúton pedig már 520 W
Elég durva földút lehet, ahol a gördülési ellenállás ennyire bejátszik: inkább mondanám mérési hibának, amire az is utal, amit írsz, hogy "rángatja a gázkart", tehát nem tartja az adott sebességet, hanem gyorsít, lassít. (Nyilván azért írod, mert szerinted tempomattal ugyanitt egyenletesebben lehetne menni... elképzelhető. De ha annyira rossz az út, hogy összevissza változik a sebesség, én teljesen biztos, hogy nem akarnám, hogy helyettem erőltesse az elektronika a fix 30 km/h-t, hiszen ott aktívan vezetni kéne a járművet - akár gödröket kerülgetni - ehhez szükség van a teljes kontrollra, beleértve a gáz kezelését is.)Ui: motoros oktatóm mondta anno, és nagyon igaz, hogy nagyon gyorsan bele lehet abba halni, ha a motor viszi az embert és nem az ember a motort. Aki érti, érti, aki nem, így járt.
-
PociAti
őstag
válasz
PociAti #31959 üzenetére
Denis Yurevnek nagyon jó a friss videója, lépésről lépésre bemutatja hogyan lehet házilag is a Ninebot Max G2 hatótávját, 2,5-szeresére növelni (ami az ő használati szokásai alapján kb. 80 km-t jelent).
A gyári 10s6p 18650-es cellák helyett, 10s8p 21700-as cellákat kell bele pakolni (vagy ha nagyobb sebességre is szükség van, akkor 36 V-ról áttérni 48 V-os rendszerre a 13s6p konfigurációval). Teljesen passzol az eredeti házba, tőle vásárolva 390€, ami kb. 160.000 Ft.
Tesztelés közben lehet látni pár képet mikor mennyit fogyaszt a rollere, és esetünkben a sebesség megtartása a lényeg:
23 km/h, kb. 270 W,
30 km/h, kb. 340 W,
38 km/h, kb. 650 W,
50 km/h, kb. 900 W.20-30 km/h között kb. 12 W kell 1 km/h sebességhez.
40-50 km/h esetén már 17-18 W szükséges minden egyes km/h-hoz.
Nem meglepő módon nagyobb sebesség megtartása több energiát igényel.Valamint 30 km/h sebesség normál úton kb. 340 W, földúton pedig már 520 W. Részben nagyobb ellenállás, és részben a gázkar folyamatos rángatása miatt.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #31948 üzenetére
Próbálj már ki egy komolyabb teljesítményű rollert, aztán utána írd be ide, hogy pusztán tanulás kérdése a hüvelykujjas gázkarral való biztonságos közlekedés. Úthibákon, ha pl. belenyomsz, vagy ha a hirtelen indulástól megváltozik a fogásod. De eleve nem is stabil fogás, ha a hüvelykujj kvázi a levegőben van. Az egy kényszer megoldás, ami pálcikákra szódával elmegy, minden másra meg a pilótával való kibaszás. A cruise control meg tök felesleges egy erősebb vason, mert azzal nem úgy mész, hogy 25 km/h mindenhol.
Rettenetesen szűk látókörű a legutolsó mondatod.
Ellenben tű pontosan bemutatja a problémát: kis rolleren szocializálódott felhasználó azt hiszi, hogy a gázkar "digitális", és kiváltja a nyélgáz tartó automata, mivel a rollerrel közlekedés egy végtelen egyenes, ami biztonságosan abszolválható végsebességen (ami lehetőleg legyen 20 km/h alatt ugye).
Namost ennél picit színesebb a paletta, és ha egyszer kipróbálod, idővel te is belátod.
Azt már nem is akarom megkérdezni, hogy hány félét próbáltál, ami majdnem mindegy?
-
Aaron14
őstag
válasz
PociAti #31949 üzenetére
Az F2 Pro érezhetően jobban gyorsul, de eddig nem az volt a mondás, hogy pont ez fogyaszt kevesebb energiát? A kisebb motor meg többet?
Kicsit már össze vagyok zavarodva. De nekem az lenne logikus, minél lassabban gyorsul, annál kíméletesebb az akkumulátorral. Az ECO mode-ban is ezért gyorsul érezhetően lassabban minden roller, kvázi visszaveszik a teljesítményt a megtehető táv növelése érdekében. Nem?
-
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #31940 üzenetére
Az a hüvelykujjas egy botrány. És nem csak azért m (persze azért is) ert nagy a holtjátéka és nem érzed hol indul meg. Hanem mert rángatja (nyomkodja) az ember rosszabb úton megállás nélkül. Persze gyengébb gépen mindegy, de ezt tették combos jószágokra is. Egyik legrosszabb volt.
Ha ilyesmit keres az ember akkor inkább [ez] de én ezt sem éltem annyira. Félmarkossal lehet legstabilabban kordában tartani a lovakat. Részben tempomat is, mert összefogod markolattal ha az kell
-
válasz
PociAti #31869 üzenetére
Egy átlagos benzines 1 literes szívómotor nyomatéka 80-110 Nm körül mozog. Ez is csak szúk fordulatszám tartományban használható ki. Turbóval megduplázható, némileg szélesebb fordulatszám tartományban.
Kerékpárok között van olyan aminek a motorja 200 Nm felett képes teljesíteni. De annak a motorja kerül kb. annyiba, mint egy belépő szintű roller.Azt gondolom 40-60 Nm körül körül lehet a belépőszintű rollerek nyomatéka. A 10 nagyon kevés, a 100 Nm viszont sok. (Arányaiban még 40 Nm nyomaték mellett is látványosan jobban teljesítenek a benzines autóknál
A rollerek esetében nincs gond a fékek képességeivel. Mindegy hogy dob vagy tárcsafék, ha nem tervei alul a gyártó. Nagy közelítéssel 150 kg tömeget kell megállítani 25 km/h sebességről lassítva.
A rollerek elektromos motorfék ereje okán a mechanikus fék használatára alig van szükség.
Autók esetében gond a dobfék. Túl nagy méretűre lenne szükség . Minimum 1500 kg és 130km/h sebesség mellett. A belsőégésű motorok motorfék ereje elhanyagolható. A luxus sportautók felső kategóriájában kerámia féktárcsákat használnak. Jól tűrik a magas hőmérsékletet és lassan kopnak. A cseréjük viszont kémény összeg. Tárcsánként egy komolyabb autó árát is elérheti a csere költsége.A dobfék zártabb, kevéssé van kitéve a környezeti ártalmaknak. A tárcsafék látványosabb.
Azt vásárold meg, ami neked jobban teszik. Az átalakítás viszont kidobott pénz. Főleg akkor, ha gyengébb konstrukció kerül az eredeti helyére. -
válasz
PociAti #31866 üzenetére
Hátsó kerék: 152 tárcsafék és 37 dobfék.
A hátsó kerék esetében teljesen érdektelen a fék típusa.
Fékezéskor átbillen az első kerekek irányába a jármű súlypontja.
Autók esetében az első kerekekre esik a fékerő 80%-a. A maradék fékerőt a hátsó kerekek biztosítják.
A rugózás nélküli rollerek esetében valamivel kiegyensúlyozottabb a fékhatás, a két tengely között. De nagy mértékben nem tér a tengelyek közötti fékhatás.A divat illetve elvárások jobban számítanak a mechanikánál. Ha az emberek többsége tárcsafékes rollert szeretne vásárolni, akkor azt fognak gyártani hosszú távon. Pont.
Az első- vagy hátsókerék hajtásra is egyértelmű válasz van.
Kb 300-350 Nm nyomatékig előnyösebb az első kerék hajtás. Erősebb motor esetében már a hátsó kerék hajtása a jobb.
A dupla motoros rollerek tekinthetők a legjobb felállásnak.
Sajnos az árukon is meglátszik.A saját rollerem is hátsókerék hajtású. Külön elektronika gondoskodik az oldalirányú hátsókerék kitörések megfékezéséről.
-
-
Frozzy
őstag
válasz
PociAti #31765 üzenetére
Nem tudom, hogy neked miért maradt meg a 150kg, gondolom azért mert mondtam, hogy láttam olyan specifikációjú rollert is.. 125 vagyok egyébként, és ehhez mondták, hogy már 100kiló felett is inkább nem ajánlják a pálcikát hanem inkább valami robosztusosabbat hiába írják, hogy 120kg-ig jó. Valahogy gondoltam amúgy, hogy ez a Flare is valamennyire kínai roller ál maszkolva.. (persze az nem gond, hogy kínai csak én azért fizetek többet nyilván mert ők már átcímkézték.
Az ms energynél nehezíti a döntést, hogy szinte semmilyen teszt nincs róla sem vélemény neten, gondolom még nem sokan vásároltak ilyet és aki vett is az horvát és olyan nyelven is van a teszt és a ZT3 pro-ról meg rengeteg akár a magyar és a külföldi (angol nyelvű) teszt ami még inkább a segway felé billenti a mérleg nyelvét.
egyetlen hátránya ezeknek, hogy erre kell a biztosítás és a sisak. Bár az utóbbi az szerintem lehetne akár biciklin is kötelező nem, hogy egy szálguldó 20-30kgos deszkán.. -
dzsidzsas
tag
válasz
PociAti #31747 üzenetére
VPN-en Usa szerveren keresztül indítottam el a kapcsolatott és usa-t adtam meg az appban; de lokalizált a szoftvere, mert 25km/h maradt. Csak érdekelt azért próbáltam ki. A kormányon lévő zárszerkezet nem egy több kilós rendszer és bocs, de minden eroller kormányrúdja csukható. Legalábbis én még másmilyet nem láttam, ez a szerkezet zseniális. Nem értem ez miért lenne hátrányos. Ha nem akarod, nem csukod. Ennyi.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #31741 üzenetére
várjuk hogy megjelenjen a Közlönyben
Azért addig ne állj fél lábon szvsz, ha előbb még "nemzeti konzultáció" is lehet róla: LOL
Az idővonal, amit felvázolsz, egyébként nem egészen pontos, hiszen már sok (SOK!) éve terítéken van, hogy az egész KRESZ elavult, le kellene cserélni... Magyarán szólva nem a rollerek kapcsán, és nagyon nem 2023-ban jutottak erre a következtetésre. Amúgy is, ha már érdemben hozzányúlnak, akkor talán bevezethetnék az SMKP-k rendszámozását is. -
User05
tag
válasz
PociAti #31701 üzenetére
Ahham.. Ilyesmi egyébként. Az első generáció (szegeden) még húzott is, asszem annak nem is volt korlátozva a sebessége. A mostani pedig ilyen.. sokkal gyengébbnek érzem, és itt ahogy csökken a hatótáv annál lassabbak. Nem is bírnak olyan sokat, teljes töltöttséggel olyan 16-20km, de van olyan (gondolom jó régi, vagy sokat használták már) aminél 9km a teljes töltöttség.
Azt hittem van egy átlag teljesítmény mondjuk 350W és 35V vagy valami. Sok helyen, külföldi oldalon azt olvastam, hogy ha azonos teljesítmény kell akkor legalább 500-600wattosat nézzünk. -
BBpeter
tag
válasz
PociAti #31690 üzenetére
Igen, pontosan az a típusom van.
Igazság szerint a nagyobbra váltás minden paramétert egyben takart.
Eladni csak azért terveztem az F2-t, hiszen a másik mellett szükségtelennek éreztem, viszont ebben az esetben, amit felvázoltál, valóban ésszerűbb megtartani napi ingázásra, és venni mellé valamit, ami csak ökörködni jó.
Arra azért nem számítottam, hogy ezért az összegért ilyen rövid élettartamú típusokat kapni. Újra kell gondoljam az elképzeléseimet ezekre alapozva.Köszönöm!
-
zzola
titán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elektromos cigaretta 🔞
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- bambano: Bambanő háza tája
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- PR-Telecom
- Vezetékes FEJhallgatók
- One mobilszolgáltatások
- Le Mans Ultimate
- További aktív témák...
- DJI Mavic 2 Zoom drón, gyári dobozában, 4 db aksival és táskával eladó
- 2Drive Off-Road 8.5" Hoverboard
- DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo RC Pro - drón szett újszerű állapotban, garanciával
- DJI Avata drón +MasterAirscrew tuning propellerek (AV5)
- DJI AVATA Explorer Combo drón - 3 akku, Goggles Integra szemüveg, hátizsák
- AKCIÓ! GIGABYTE AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Realme C30 32GB, Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- Lenovo ThinkPad X270 (16) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD
- AKCIÓ! Csere-Beszámítás! Gainward Phantom RTX 4070Ti 12GB GDDR6X Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest