Hirdetés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Garmin topik
- iPhone topik
- Apple Watch
- Kezünkben a mélynyomóval szerelt Redmi K90 Pro Max
- Még nincs is Vivo X300 Ultra, de már a nemzetközi kameratrónra pályázik
- Ennyiért vehetjük meg az első vízhűtéses gaming mobilt az EU-ban
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Az AI miatt biztonságosabb az Android, mint az iPhone
- Megtartotta Európában a 7500 mAh-t az Oppo
Új hozzászólás Aktív témák
-
heavygrip
senior tag
válasz
PociAti
#35641
üzenetére
Nem.
A beltéri az nálad mit jelent mérnök úr??
Kiviszem és rendszeresen megyek vele főleg esténként.Nem akarom használni esőben mert gané lesz tőle a roller én meg vizes...Egy szóval sem írtam hogy nem szabad

Írtam hogy elkapott vele az eső 2x is...semmi baja, vágod?
A Xiaomival is rengetegszer hazafelé, de nem vagyok degenarált hogy munkába menet esőben elinduljak egy rollerel
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti
#35617
üzenetére
"...a roller két nappal korábban megázott és szárítani vitte fel a lakásba a tulajdonosa."
Baszki... adott egy roller, ami elázott: bevitte bentre, hogy kiszáradjon, eközben kigyulladt. Normális emberek következtetése, hogy beázott a roller, és zárlat keletkezett az akkuban. Helikopter következtetése pedig, hogy nem volt ott semmilyen víz! Nem is szárítani vitte a szobájába, hanem csak úgy kitalálták! Spontán öngyulladás volt. És ezt az állításodat arra alapozod, hogy... Ja, semmire. Igen, végtelen sületlenség van. Elég elolvasni, amit írsz...
Ui: azt akarod bemagyarázni, hogy 2 nap után még esőcseppeket szárított volna róla le.
Amúgy az a legviccesebb, hogy mindezt azok után, hogy a vízállóságról elmélkedtél. Vicc! -
enginev3.0
félisten
válasz
PociAti
#35600
üzenetére
Miért érzed szükségét annak, hogy hülyeségekkel fűszerezd mondandódat?
Azért mert nem vagyok olyan karótnyelt ember mint te, és rajtad kívül mindig és mindenki érti az ilyen kommenteket, akkor gondolom nem mindenki helikopter rajtad kívülKi az a nem normális?
Ez a kérdés most komoly volt?
- Azok akik részegen mennek vele 50nel.
- Azok akik ketten hárman utaznak egy rolleren
- Azok akik 13 évesen egyfolytában egykerekeznek, ugrajtanak, meg egyéb gyilkos dolgokat csinálnakEbben semmilyen hozzáköltés nincs, csak te akarod annak látni hogy hátha igazad lesz
Te sem tudod bizonyítani hogy nem így volt
Ellenben veled, én tudom bizonyítani, hogy mivel az enyém nem látott vizet, így a szobát sem gyújtottam fel, míg a cikkben le volt írva, hogy a srác SZÁRADANI VITTE BE a szobába
Ennél több bizonyítékot hova? Ja, neked tök felesleges, megy a tiltás, elég volt belőled -
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti
#35599
üzenetére
Ha már pontosítás, maga a Segway mint fogalom a konkrét termékre vonatkozott anno.
Rohadtul nem most volt, hiszen egy közel 20 éves videoklipben közismert "szimbólum". 
"They see me roll on my Segway
I know in my heart they think I'm
White 'n' nerdy"Szerk: viszont ettől függetlenül, miután a kínaiak felvásárolták, már nem erről a termékről van szó, mi több, be is szüntették a gyártását a linkelt Wikipedia cikk szerint... A Kínában gyártott rollerek meg vagy jók, vagy nem. Láttunk már törött Segwayt. Mármint Ninebotot. (Szóval márka-buzulni már csak azért sem éri meg, mert ott is lehetnek problémák.
) -
enginev3.0
félisten
válasz
PociAti
#35592
üzenetére
Bocs, elfelejtettem hogy kinek válaszoltam. Neked csak pontos esőcsepp számok alapján lehet kommentet írni, drága minőségellenőr. Azt hogy "megúsztatta a medencébe" nem tudod úgy értelmezni hogy esetleg esőben belement a legnagyobb pocsolyákba mert menő ahogy kitaszítja a vizet maga alatt.
Ja, nemminőségellenőr, mérnök, ne hogy ezt is félreértsd, vagy zokonvedd -
Emunem
őstag
válasz
PociAti
#35582
üzenetére
1: végülis ugyanazt mondtuk.

2: gyártásra gondoltam. ugye így már más, ötvénynél drágább a dolog, tehát nem egyszerü. ötvény törik, nem hajlik.
3:nem engem kell meggyözz, hanem a gyártót.
Én csak a szempontokat összesítettem, nyilván amit te mondasz, az már könnyített, vékonyabb lemezekkel értendö (lásd 1. pont) A linkelt képen egy F3 látható, aminek a lemezvastagsága mennyi is? 1,2mm?
4: küllők:
ez is fel volt készítve, szemmel láthatóan, csak nem eléggé.
Eu gyártmány (Olasz papiron) Segway meg kínai (nem csak papiron
)
Értem, hogy mit szeretnél mondani, és lehet, hogy nem a legjobban magyarázom el amit mondani akarok, de legalább próbáldd meg megérteni, amit közölni szeretnék. Nem kell egyet érteni, csak megérteni.
#énpedigépítésztechnikus
deezmostnemfontos. 
külön köszönet, hogy tudunk építö kontentet is teremteni érvelésekkel a topikban, személyeskedés nélkül.
-
Emunem
őstag
válasz
PociAti
#35571
üzenetére
ez igaz, de ez fodítottan is igaz, amikor ki van élezve egy gép/szerkezet a könnyítés, innovatív irányban annyira, hogy az már a kárára legyen. (javíthatatlan, csak elöre meghatározott környezeti hatásokat képes elviselni, stb..) valahol a bolondbiztos, és a használható között van a jó metszés.
tehát nem gond, ha lemezböl van (vastag) mert nagyon egyszerü javítani, pótolni, lehet vele számolni, mert szög egyszerü a statikai modellje is, csak akkor a rendszer többi része is legyen hozzá méretezve. (csapágy, tengelyek, mozgó alkatrészek-> nagyobb súly, nagyobb igénybevétel, ami nem jelenti azt, hogy rosszabb, csak veszélyesebb egy ütközés során.)
Ez az én meglátásom.
-
Emunem
őstag
válasz
PociAti
#35566
üzenetére
tud az merev is lenni, hiszen itt a 2 lemez közti rész elég nagy, nem keskeny az eröfelviteli "szakasz", kvázi minél nagyobb, annál stabilabb. (kis túlzással) Ez szemre olyan 4-5 mm-s lemezböl volt hajtogatva. nagyon nem mindegy, hogy hidegen, vagy meleg hajtogatás, vagy préselés + volt-e utókezelés. nyilván nyeklik, azt alá írom, a kérdés az, hogy szerkezetileg okoz-e valami galibát, vagy nem. Ezt csak tesztekkel lehetne bebizonyítani. Ha az EU-ban hivatalosan engedélyezve van a forgalmazásuk, akkor azért átesnek 1-2 teszten, vagy 1-2 sztenderdet kell tudjanak.
(gondolom laikusként) -
-
-
Tangerine
senior tag
-
clon
senior tag
válasz
PociAti
#35354
üzenetére
Ezzel én sokra nem mennék, mert pont a bal oldalon rövidebb a markolat és a benne levő irányjelzés is pont hátra felé kevésbé látszik a tenyértakarás miatt. Így egy ilyen kamera még kevésbé lenne használhat.
Aki használt korábban biciklit az rolleren is hátra tud nézni
nem kellene mindent a technikára bízni hiszen még az F1-ben is a mai napig úgy ellenőrzik az csepegő esőt, hogy kiteszik a kezüket a pit munkások pedig mindenütt van kamera meg netes radarkép. -
-
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#35321
üzenetére
Az valószínű, csak az adott típusra gondoltam, ha valaki beszerezné, mire számítson.
Itt az olcsó ár velejárója a nagyon egyszerű mobilalkalmazás, a szoftverfejlesztés várható időpontja pedig sohanapján.
Az akkuban van BMS, mivel a Li-ion cellákhoz ez kötelező, de kifelé adatot nem kommunikál, vagyis csak a vékonyabb töltőkábel megy befelé és a vastag tápkábel jön kifelé. De láttam videón szétbontva, ilyen típusú akkut, egyébként masszív felépítésű mechanikailag és normálisnak látszó elektronika van benne.
Az akku rögzítése a fészekben szilárd, merev, az alsó lemezre felfekszik. Alsó fedőlemez nem műanyag, hanem alu. Mivel belül a taposóhoz ragasztott, a kék zsugorfólia felvágása útján javallott kiemelni, különben a feszegetéstől sérülhetne. A fólia pedig pótolható, rendelhető.
-
válasz
PociAti
#35314
üzenetére
Nekem is a "meg lehet-e ragasztani" felvetésen hullott ki a hajam. :/
Egyszerűbb lenne a gyártónak irni, csatolni a képet, és kérni egy alkatrészt - térités ellenében. Jó eséllyel sűrű elnézésem közepette ingyen is küldenek, amennyire tepernek ezek a kínai cégek mostanában.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#35316
üzenetére
Ebben az a poén, hogy az irányjelző megnyomása a tempomatot is kiüti, azaz leáll a hajtás.
Fényerőt tekintve, az előzőleg szerepelt videó nem feltétlenül valósághű, a kamera sajátosságai miatt, általában azért nappal is elfogadható szerintem, éles sípolása is van. Érdekesség kedvéért, alábbi képeket egy netes videóból vágtam ki, forrás nincs már meg.
A lámpa megoldása, a hátsó tengelycsavar körül van egy sárga LED-szalag beszerkesztve. A hosszú prizmát kétoldalas ragasztó rögzíti, alatta van két csavar, amivel eltávolítható a lámpa, utána tudunk hozzáférni a kerékcsavarhoz, aminek feje kis átmérőjű, imbuszkulcsos.


-
-
DigitXT
félisten
-
heavygrip
senior tag
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#35213
üzenetére
Csak neked, vagy akit érdekel. Noha itt a témában már rágcsált gumicsont, de hátha leválaszthatunk belőle egy újabb réteget. AI-kérdés:
"Magyar nyelvben használatos a "pálcika roller" az elektromos rollerek alsó kategóriájának jelzőjeként. De vajon mi alapján lehet ezt meghatározni, az angol nyelvben is van hasonló kategória?"
Válasz: https://iask.ai/q/electric-scooter-entry-level-definition-comparison-hungarian-english-5a0n4c8
-
válasz
PociAti
#35210
üzenetére
Így igaz csak 2 motor mivel forgalomba megyek és az az egymotoros ami alkalmas forgalomba még nem született meg. Nem a sebesség a lényeg hanem a gyorsulás.
A Segway MAX G3 Az első a pálcika kategóriában amit használnék a többi közül. Asszony megy vele én csak akkor ha melóba hagytam a Namit vagy épp ami van.
A lényeg benne hogy érzed azt hogy nem egy darab hulladékon állsz.
pusszycat: Nem konkurencia a kukirin, max ha minőséget gyárt.
Árultuk elég is volt.
-
enginev3.0
félisten
válasz
PociAti
#35169
üzenetére
Ember, 2-3 oldallal ezelőtt volt berakva olyan roller ami gyári és 9999km volt benne, egy G4es
Attól hogy te az ilyeneket ignoralod még vannak, korábban is tettünk már be
Lehet hogy te igénytelen vagy és nem tartod karban a saját rollered más még karbantarthatja, legyen az bármilyen márka
Egy 30 milliós autót megveszel is karbantartod, de egy motort is, mindent
-
enginev3.0
félisten
válasz
PociAti
#35165
üzenetére
Linkeltunk mar nem egyet ahol 6 de 10 ezer km is volt bennük
Arra sosem jött reakciód
Szimplán felhívás volt hogy amíg te azt látod meg amit te akarsz, amellett 100 pozitív is van, de inkább ezer, vagy több.
Továbbra is többezer eladott roller mellett néhányat kigyilkolnak a felhasználók még mindig nem a roller hibája leszNem engem minősít az itteni viselkedésed, hanem téged, és nem én vagyok innen kiutált tag, hanem te
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#35157
üzenetére
Ha korábban beáztatták, lassan berohad, (erre utal a hibajelenség is, már kezdett bizonytalankodni), később kigyulladhat a szervizben, ez szívás. De hibás lehet a felhasználó is, aki beáztatta. Nem tudom, mit szól erről a használati utasítás, az adott típusnál.
Munkafelvételnél nem ártana rákérdezni, volt-e vizes akció.
-
enginev3.0
félisten
válasz
PociAti
#35157
üzenetére
Még jó hogy azt is leírták kommentek között hogy valakinek 3000km után sincs semmi gondja vele, csak szimplán vigyáz rá és nem fürdeti meg
Szerencsére ez elkerülte a figyelmed
Napi vicc kommented ma is megvolt
Várjuk a holnapot
Hétvégére néha tehetnél valami bónuszt
Pl ufo támadás volt kifejezetten kukirin tulajokra összpontosítva, vagy ilyesmi
Együtt kitalálunk valamit -
PociAti
őstag
válasz
PociAti
#35074
üzenetére
850.000 Ft-ra rákeresve a Teverun Fighter Eleven Dual-t hozza fel.
https://www.rth-shop.hu/teverun-fighter-eleven-dual-3200w5000w-85-kmh-80km-hatotav-26ah-kh
És igen, ezen az oldalon ez szerepel:
Vízállósági besorolás IP56 (por behatolása elleni korlátozott védelem / védett az intenzíven ömlő víz ellen)
Már sokszor elmondtam itt, ne holmi magyar kiskereskedő honlapjáról tájékozódjatok, akik kényszeresen találnak ki új nevet a rollernek.És nehéz eldönteni, hogy figyelmetlenségből, vagy anyagi érdekből csalnak a paraméterekkel, és jobbnak tüntetik fel azokat annál, mint amik.
Nem egyszer megesett már, hogy az akkumulátorcsomagra vonatkozó vízállóságot adták meg "véletlenül" a roller egészére.https://teverun.com/fighter/
Ez tűnik a leginkább hivatalos oldalnak, itt a Teverun Fighter 11 és 11+ -hoz nem adnak meg értéket. Csak megemlítik, hogy a főkábelek vízállóak (Waterproof main cables).https://teverun.com/product/fighter-eleven-plus/
Itt már konkrétan is beszélnek arról, hogy a kábelezés IP67-es:
Waterproof Wiring, Easy Maintenance, IP67 Rated
Az külön gáz, hogy a szövegben a Blade GT II-t említik.
Mint a képen is látható, a kábelezésről beszélnek, nem a roller egészéről. Pl. Kijelzőről, motorról és egyéb érzékeny elektronikáról.A Minimotors / Dualtron / Teverun meg nagyjából egy cég. Nehéz megmondani, hol ér véget az egyik és hol kezdődik a másik.
https://dualtron-shop.com/product/teverun-fighter-eleven/
Ezen az oldalon a roller vízállóságáról írnak. Nem csak annak egy szerkezeti részéről:"A Teverun Fighter Eleven és Eleven+ elektromos robogók a modern személyes közlekedés megtestesítői. Mindkét változat rendelkezik egy korszerű, NFC-képes 4 hüvelykes TFT kijelzővel, amely valós időben biztosít hozzáférést a fontos utazási információkhoz. IPX5 vízállósági besorolással ezek a robogók különböző időjárási körülmények között is biztonságosan használhatók."
Eredeti nyelven:
"With an IPX5 water-resistance rating, these scooters can be confidently used in various weather conditions."
Tanulság:
Ha másod-harmadkézből származó információkkal dolgozok, jó eséllyel pontatlanok lesznek! -
Mustármag
őstag
válasz
PociAti
#35028
üzenetére
Semmilyen munkalapot nem kaptam,(viszont mást is javítottak ahogy írtam, nem csak a jelzett hibát) az állapot változásokról kaptam értesítést, emailben. A DHL-el intézték a szállítást, a csomagolásra ezeket az instrukciókat kaptam a hibajegy megírását követően:
"Küldje el nekünk az eszközt
Itt vannak a szállítási feltételek, amelyek mellett elküldheti nekünk készülékét.
Kérjük, biztonságosan csomagolja be készülékét (legalább párnázott dobozt javasolunk), hogy elkerülje a szállítás közbeni sérüléseket*. Ha olyan Kick Scootert kell csomagolnia/küldenie, amelynek nincs összecsukható szára vagy a kormány könnyű eltávolítása, kérjük, vegye le magát a szárat (T-bar) a megfelelő csomagoláshoz. A kormányt is tartalmazó szár (T-bar) szerelvényt könnyen eltávolíthatja a szárat az első villához rögzítő 5 mm-es hatlapos csavarok eltávolításával. Kérjük, tekintse meg az összecsukható klipszet rögzítő csavarokat. A T-bar eltávolításához távolítsa el a két 5 mm-es hatlapos csavart az óramutató járásával ellentétes irányban. Kérjük, tegye a szárat az eltávolított csavarokkal együtt és a felszerelt kormányt jól védve a dobozba/csomagba.
Ha vissza szeretné juttatni hozzánk csomagolt készülékét, szervizünk futárja két munkanapon belül az Ön címére érkezik, hogy átvegye a csomagot. E-mailt fog kapni tőle, amely megerősíti az átvétel részleteit."
Vissza, már rendes roller dobozban érkezett(natúr karton) , az én bubis fóliám is rajta volt, de tettek bele plusz rendes "tömést" pl. Kereket tartó papír bak.08.30-án írtam, hogy kérek garanciális javítást.(arról kaptam egy magyar nyelvű visszaigazolást még aznap a fenti instrukciókkal)
09.01. Kaptam egy angol emailt, ez részeletesebben kitért a csomagolásra mint az első email, de túl sok támpontot az sem adott. És ezzel az emaillel jött a címke amit rá kellett ragasztanom a dobozra
09.02.-án hívott a futár hogy jönne érte(nem volt még becsomagolva azt hittem kapok a szállítótól értesítést, hogy jönne) tehát a két nap amit írtak, az munkanap és reális
09.03. elvitte a futár D.U.
09.05. Email, megérkezett.
09.10.Email hogy elkezdték a javítást. Később újabb email a javítás befejeződött. kövi email: "A készüléket vissza küldtük önnek"
09.11. Email a DHL-töl hogy úton a csomag, várható szállítás 09.15.(sms-t is kaptam róla)
09.15. csomagkövetés, még nem írja hogy pontosan hol van még nem érkezett az országba.(valószínűleg fent akadt egy kicsit a vámon, de nem kellett ügyet intéznem vagy fizetnem)
09.16. reggel, újabb sms: Kézbesítés: "Ma nap végéig" és meg is kaptam.Ez a teljes időrend.
Lengyelországban történt a javítás ez rajta is volt a futárlevélen/címkén vagy hogy híjják
Visszafelé megált Szlovákiában mert rajta volt a dobozon, de lengyelből jött vissza.
Itt egy kép konkrétan ennyi infót kaptam a javításhoz tartozó követési kóddal amig távolt volt a roller a fentieken felül.
Más: Jövök haza, mellék utca de jól kivilágított, autó befordul szembe velem, haladtam tovább, nem nagyon volt hely hogy félre húzódjak, eddig ebből itt nem is volt gond, általában megvárta az autós hogy elérjek oda hogy félre tudjak húzódni, vagy azt hogy elmenjek mert ő húzódott félre. Itt semmi, épphogy be tudtam húzódni az utolsó autó után, le lassított majd elhajtott, mondjuk elég indulatosan közöltem vele szívfájdalmamat, és a bennem kavargó gondolatokat, nő volt, valamilyen szinten megértem, de ezért egy ne haragudj jól esett volna. Szóval jó fényviszonyok mellett, plusz fényvisszaverő matricával a rolleren, neonzöld sisakban, extra fényszóróval (1300lumen) egy olyan utcán ami csak egy járműnek ad teret, szemből majdnem elbasztak, én mobilozásra gyanakszom. -
válasz
PociAti
#35039
üzenetére
A xiaomi rollerek olyan vékony csővel csatlakozik a taposóhoz, h fel se merek állni rá. Én egy féknél konkrétan csüngtem a g2 kormányán és a hátsó kerék meg is emelkedett. Semmi baja jó stabil. Azt nem értem, h miért mindig a kukirint kell szidni annyi más roller van még.
Igen pontosan. Ez a leginkább szembetűnő különbség.
-
enginev3.0
félisten
válasz
PociAti
#35033
üzenetére
Az első mondatodban arról beszélsz, hogy az én fantáziámon múlik, hogy mennyi vizet kapott
Pár sorral lejjebb, meg már hogy egy kis esőt ki kéne bírnia mindegyiknek, mert ugye te biztos vagy benne hogy csak gurult haza a tulaj kis esőben és bumm, felrobbant a cucc
Ez már nem fantázia, ez biztosan így volt, de amit én állítok az csak fantázia
#35034PociAti@
Ez miért is felhasználói hiba, miért nem gyártói? Más a gyártó? Egy esetleges pocsolyákban való csapatás, az meg gyártói hiba, mi?Kommentjeid súlya egyenlő a nullával
-
enginev3.0
félisten
válasz
PociAti
#35021
üzenetére
Már megint kezded a baromságodat, kár hogy nem végleg dobtak ki, mostmár énis ezt mondom.
A cikkben is le van írva, hogy vizet kapott, gondolom nem keveset, ezért vitte be a szobába a gyerek, hogy kiszáradjon.
Ha a gyártó azt írja rá hogy ipx4 besorolása van, de a felhasználója a tengerbe kezd el vele szörvözni, akkor nem a gyártó lesz a hülye, hogy leég a roller a víz miatt.
Megvan a besorolás, nem annak megfelelően volt használva, leégett, ennyi. user hiba, ismét, megint nem a gyártó a hibásHa az lenne ráírva, hogy teljesen vízálló, és úgy történt volna meg, akkor igen, a gyártó lenne a felelős, így viszont nem.
Ne legyél már ennyire nehéz felfogású, de remélem még pár ilyen komment és ismét mész a topikból, semmi szükség továbbra sem a felesleges hangulatkeltésre.
Már a törökök is korrupció gyanúsak, csak azért hogy igazad legyen, ennél már nem lehet lejjebb süllyedni mint amit te csinálsz
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti
#35023
üzenetére
fóliával elvileg vízhatlanul körbe van zárva a csomag
Láttál már közelről bármilyen akkupakkot? Szerinted a fólia az egy lezárt zsák?
Persze, ki "lehet nyomni szilóval", illetve megfelelő tömítővel, de ugye eleve az akku nem csak egy fél tégla, hanem jön ki belőle pár kábel: rohadtul nem dobálnám vízbe az akkut. Eleve maga az XT60 csatlakozó sem vízálló, azaz nem búvárkodásra tervezték. Abban a rollerben, amiben a taposóban megáll a víz, szinte borítékolható a rövidzárlat. Ez van.
(Kétféleképpen szoktak ez ellen védekezni. Az egyik a teljesen tömített doboz, ami tök jó, amennyiben tényleg teljesen tömített, nem jut be a víz. Vagy pont ellenkezőleg, leeresztő lyukak alkalmazásával, miszerint bejuthat, de nem áll meg benne, hanem kifolyik belőle... Kisebb kárt tud így csinálni. Ha egyáltalán... Egy csomó motorkerékpáros cucc is ezen az elven készül. Akármekkora esőben sem megy tönkre, mert ami bejut, az nem halmozódik. Ellenben, ha beborulsz egy vizesárokba, akkor az rövidzárlatot fog okozni a kacsolókban.) -
-
enginev3.0
félisten
válasz
PociAti
#34824
üzenetére
És? Ez hogy jön ide? Hogy jön az én mondandómhoz? Vagy a biciklihez megkaptad a jogosítványt is, vagy a KRESZ vizsgát letetted ezzel együtt? Értetted amit írtam vagy csak próbálsz mindig mindenbe belekötni / okosnak lenni / felsőbbrendűnek lenni?
A biciklizés = KRESZ ismerete? Ez érdekes lenne, mert akkor legközelebb a bicikliző öregasszonyt kikérdezem már a táblákból. Sőt a most rollerező gyerekek is tudnak biciklizni, akkor a kreszt is ismerik, csak nem alkalmazzák
-
clon
senior tag
válasz
PociAti
#34824
üzenetére
Attól, hogy valaki iskola érettség előtt biciklizik az nem jelentette régebben sem, hogy "forgalomban felnőtt felügyelete nélkül" elengedték volna (régen óvodás kortól volt KRESZ parkozás mert minden városban volt).
Régebben kevesebb volt az autó az utakon és a legtöbben a házak között bicikliztek gyerekként ahová csak a lakók parkolni jártak és nem telt meg a parkol ha mindenki hazaért akkor sem.Értem én a roller a tinik játszótere csak HA a közúton elcsapja egy autó a tini rolleres hibájából a sofőr akkor is egy életre tönkre fog menni hiszen önhibáján kívül gázolt egy gyereket (tudom találkoztam buszvezetővel meg hétköznapi vezetővel is aki fiatal biciklist gázolt és hiába okozott "csak" nem maradandó sérülést komoly lelki problémát okozott mindegyiknek).
Aki nem tud olvasni az ne menjen motorizált járművel a közútra aki nem ismeri a KRESZ szabályait attól nem lehet megkövetelni a betartását mert nem tudja mit nem tud. -
.-..-.
tag
válasz
PociAti
#34790
üzenetére
Volt olyan nap, hogy 2* toltottem, az nagyjabol 60km lehetett.
Jol jott, hogy 3.5 ora alatt kepes feltolteni.
Volt 1-2 nap amikor rossz ido miatt nem hasznaltam.
Igazabol HO dolgozom, ez nekem a kimozdulast jelenti.
Fokent delelott es ejjel hasznaltam.
Szoval leginkabb szorakozas
(Most epp egy Szob - Helemba - Sturovo - Esztergom kanyart csinaltam vele, mert tul sok szabim maradt bent, ki kellett vennem mar egy napot)
A terdem is eszrevette ezt a honapot
-
clon
senior tag
válasz
PociAti
#34785
üzenetére
Az "akár" annyit jelent HA törlöd az értékelést visszakapod a pénzt HA nem törlöd akkor nem - ennyi van a sorok között. Magát a munka "javítását" elvégeznék (remélem - vagy "túszul" ejtenék a rollert
) mert ez az Ő érdekük is.A legnagyobb gond mindenféle hivatalos rollerszerelő esetén, hogy ez a munka is pont olyan mint az autószerelő munka felelősséggel jár DE ez "csak" roller így kétségeim vannak a szerelők mindegyike úgy vélekedik-e, hogy nemcsak a gázkarnak kell működnie hanem a féknek is és nem kellene az akkunak sem elfüstölni a társasházak pincéjében vagy erkélyén vagy szobájában (a családi ház esetén könnyebb a helyzet mert nagyobb a lehetőség az elhelyezésre és vész esetén akár az udvarra egy kötéllel is kihúzható DE a 7 emeleti lakásból az utcára "transzportálás" kicsit bonyolultabb).
-
clon
senior tag
válasz
PociAti
#34736
üzenetére
A legtisztességesebb akkor "lett" volna a tulaj HA visszafizeti a pénzt és "nem kér érte" semmi mást csak elnézést és a munkafolyamatok felülvizsgálatára tesz ígéretet.
Ezek után azért az értékelés HA nem is változik megjegyzésként biztos bekerült volna a visszafizetés ténye.
Hát ez van, személyes beszélgetés vagy fórumokon levő tapasztalat amivel lehet levonni némi konzekvenciát (ez azért időigényes) de értékelések a magyar cégeknél is olyanok mint a temu/wish/stb. nem igazán reálisak és tükröznék a valós helyzetet. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#34681
üzenetére
AI-trollok mindenhol vannak, te is ezt csinálod. Elkezdesz okoskodni, mintha nekem bármi újat mondanál. Hülyének nézel, mintha neked feladatod lenne, engem megvédeni a géptől. Unalomig elcsépelt közhelyeket harsogsz.
Végül mégis kénytelen vagy beismerni, hogy a válasz korrekt. Miután a kérdést direkt úgy fogalmaztam meg a gép számára, ahogy én azt szándékosan irányítani akartam. Nem azért, hogy te kimagyarázd nekem, én mit és miért csinálok. Ezt nyugodtan rám bízhatod!
Próbáld azt tekinteni, ami alapvető cél lett volna. Olyan tudás és információ átadása, ami az elektromos roller használóit terelheti arra, hogy nem csak várja bambán a balsors bekövetkeztét, hanem esetleg tehet is ellene?
Ennek érdekében úgy használtam a mesterséges intelligenciát, hogy azt én a saját tudásommal valóban irányítottam és ha hülyeséget írt volna, azt nem adom át!
Elég az AI-gáncsoskodókból! Értelemmel használva a gép tudást ad át, ott vannak a megjelölt források, azt is átnyálazhatod. Nem kérek ilyen okoskodást, ne nézz ennyire hülyének! A tartalmat nem tudod vitatni, így a számítógépet is felesleges kritizálni, ha egyszer jól válaszolt, és egyre jobb is lesz a jövőben, a károgók dacára.
-
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#34662
üzenetére
- fele álló helyzetben,
- 40 százalékuk töltés közben,
- 9 százalékuk pedig menet közben kapott lángra.A teljesebb képhez érdekes lenne tudni, hogy:
- Állóhelyzetben, de valójában már túlmelegedett állapotban spájzolták le és utána jött a hőmegfutás.
- Töltés közben ugyan, de az kimondottan melegítő típusú gyorstöltés volt és/vagy már használat utáni meleg állapot is társult hozzá.Az információk esetleg jobban megnyugtatnák azokat, aki nem túlhajtott, langyos akkuval parkol le és csak kímélő, lassú töltést alkalmaz, ami jobbára külsőleg érezhető hőt sem generál.
Egyébként azt tudni lehet, hogy a tűzesetek fő oka elvileg a hőmegfutás, de kisebb arányban egy kihűlt cella belsejében is kialakulhat spontán zárlat. Ezt lenne jó alaposabban felmérni, hogy milyenek az arányok, ilyen tekintetben. Kérdeztem egyébként okos gépet, nincs sajnos egyértelmű válasz. Vagyis röviden a kockázat csökken, de soha nem nulla:
https://iask.ai/q/elektromos-roller-akkumul-tor-biztons-g-t-rol-s-301m9b0
-
válasz
PociAti
#34642
üzenetére
Én úgy kímélem a cellákat h nem töltöm fel csak 80%, így elkerülöm az esetleges túltöltést ami valóban káros. Ez a rideg dolog mondjuk eszembe se jutott csak az h a hidegben hamarabb merül az akku. Még három vonalnál se mentem lejjebb a 10-ből. És töltéskor egy kis ventilátor van a töltő mellett mert elégé fel tud melegedni és nem szeretnék töltőt venni.
-
clon
senior tag
válasz
PociAti
#34609
üzenetére
Ezt hívják "nosztalgiának"
A skandináv államok ahol a kerékpáros kultúra magas "volt" az új generáció már rollerrel bizony jelentősen lerontja ezt a kultúrát tehát már nem a közlekedési kultúra az ami számít hanem a fiatalabb generáció akik már nem sajátították el ott sem azt a közlekedést és társadalmi felelősségvállalást ami régen volt.
A probléma alapja az, hogy egy rollerre (sőt biciklire) még csak KRESZ vizsga sem kell pedig a közlekedés részét képezik a roller ráadásul motorizált nagyobb stabilabb sebesség elérésével. Valamikor régen oktatási tananyag volt a közlekedés és használtak KRESZ parkokat (akkor még voltak) óvodától kezdve ami mára szinte teljesen megszűnt - és ilyen gyerekek kerülnek ki rollerrel az utakra közlekedni vagyis csak "menni" mert nem tudják mi a közlekedés mert nem tanulták maguktól meg ugye minek. Itt azért felmerül a szülők felelőssége is mikor egy 50-70km közlekedő rollert raknak a gyerek lába alá anélkül, hogy meggyőződnének róla van fogalma a közlekedésről... -
válasz
PociAti
#34574
üzenetére
Amit néztem videót, abban a szervizes mondta, hogy sokkal több meló van az Angwattal mint a Kukirinnal, több csavart kell gyártani/cserélni, ezért a többszöröse az üzembehelyezés ára.
Én most a kisebb csavarokat az összeset kiszedtem, menetrögzízővel megtaknyolva visszaraktam, beállítottam a kormányt, rajta a bizbaszokat. Fékeket, fékpofákat beállítottam. Megnéztem belülről a akkuteret, mi hogy van elrendezve. Holnap jön a maradék. Futóművek, felfüggesztés beállítása, stb. Rendeltem előlre, hátulra indexlámpákat. Amint azok megjönnek, felszerelem őket és megcsinálom a szigetelést normálisan, mert most szerintem a felfröccsenő vizet sem bírná. -
PociAti
őstag
válasz
PociAti
#34558
üzenetére
Rákerestem a cég tulajdonosára*, kiderült korábban még a másik, ugyanilyen széles kerekű rollereket kölcsönző cégben is vezető szerepet töltött be.
https://emaginetours.com/
Most is összefonódás van közöttük, mert contact-nál ugyanúgy szerepel a Március 15. tér 1. (és még másik 3 pesti cím: Bécsi utca 8., Várkert rakpart 16., Erzsébet tér).
* A Bazaar Budapest és a Pastamore éttermeket viszi a társával együtt.Lehet van még ezen a 2 cégen kívül, akik ezzel a típussal foglalkoznak.
A Luna Tours GYIK-ja szerint lehet használni őket esőben:
Vehetek e-robogót esős időben?
Szinte bármilyen időjárási körülmények között vezetheted rollereinket. Igény esetén kesztyűt és esőponcsót biztosítunk. Kérjük, öltözz az időjárásnak megfelelően, és vedd fontolóra egy extra réteg viselését hideg időben.
Csak feltételezés, de napokban pont jó kis esők voltak, és amit nem szabad csinálni, közvetlenül eső vagy más nedves körülmény után töltőre dugni mindaddig, amíg teljesen ki nem száradt. Beszámolók alapján ez a figyelmetlenség nem egyszer okozott ez már tüzet.
-
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#34516
üzenetére
Ugyanakkor másnak a szellemi termékét sem szabadna ellopni, ezért illik megjelölni fórumokon a forrást, sőt elvben kötelező is lenne.
Értem, hogy ez nem a te hibád és jól is tetted, hogy segítesz, itt más probléma látszik kibontakozni, ami egy inkorrekt elvárás, más részről.
-
PociAti
őstag
válasz
PociAti
#34518
üzenetére
Európa túlsó felében vörös színű áruházban már árak is vannak hozzá (még nincsenek készleten), de a Navee XT5 Pro 950 € (376k Ft), Navee XT5 Max az 1200 € (475k Ft), Navee XT 5 Ultra 1500 € (560k Ft).
Mielőtt még valaki szokásos módon elkezdene rinyálni az Euró árfolyama, összefüggésbe hozva a kormányt meg jó ég tudja kicsodákat még, a Navee ST3 ugyanabban a nyugati webshopban akciósan 577 €, ami az előző, kicsivel 400 alatti árfolyammal számolva 228.828 Ft-ot jelentene és árukereső alapján nálunk 229.999 Ft, 1%-on belül van a különbség, magyarán áfától függetlenül azonos áron kapható.
Ez alapján fenti árak elég jó kiindulási alapok lehetnek, hasonló árra lehet majd számítani. Ami nem is olyan rossz a tartalmat és a szolgáltatást nézve (beleértve a garanciát is). -
PociAti
őstag
válasz
PociAti
#34514
üzenetére
Készítettem róluk egy montázst, mégis milyen rollereket kell elképzelni.
A Navee N65i II-nek is mennyire masszív lett az első villája. Nem mondom hogy szép, de ahogy a Ninebot is a Max G2 - G3 váltáskor masszívan megerősítette az első villát, itt is az a komoly változás figyelhető meg az eredeti N65-höz képest. -
-
TomMusic
őstag
válasz
PociAti
#34429
üzenetére
a következő alkalommal már 25.000 km-nél törjön el ez a csapszeg?
Nem, hanem hogy soha.
Hú hát nem igazán vezettem róla naplót (bringánál ha épp eszembe jut, írom a dolgokat
).
Az elején elég sok defektet összeszedtem, ezt megelégeltem, és 2022-ben váltottam tömör gumikra. Azóta nem kellett a gumikhoz nyúlni.
Hátsó sárvédőt kellett egyszer cserélni, fékbetétet egyszer. Gázkart viszont vagy 3-4x. Valószínűleg egyébként nem magával a gázkarral volt a gond, hanem a csatlakozóval, ami a kormányban van.
A hátsó lámpa vezetékét kellett még cserélni. Vagyis hát én azt megkókányoltam, mert az eleve hibás konstrukció volt, azt tervezhették volna jobbra.
Mást nem kellett cserélni/javítani (csak amiket írtam még előbb), semmi elektronikai probléma nem volt vele.
Az akku nyilván már nem olyan combos mint újkorában, főleg hidegben.
Most a reális hatótáv síkon kb. 15-20 km, jó időben.
Szinte csak munkábajárásra használtam, 10 km oda, majd vissza. Nyáron szinte minden nap. Rossz időben és télen nem használtam. Csak száraz körülmények közt mentem vele. Talán 2-3x kapott el útközben az eső.
Nagyrész a budai felső rakparton mentem, a bringaúton. De voltak kátyús, rossz szakaszok is, bár abból szerencsére kevés. Emelkedő az volt, szinte minden úttal, lefelé kb. 1 km 4-5%-os lejtőn (illetve visszafelé ugyanez felfelé).
Most már máshol használom, ritkábban, kicsit rosszabb úton, végig síkon.
Így hirtelen ennyi jutott eszembe.
Szerk.: kocsik mellett keveset mentem, kb. 80%-ban bringaúton/járdán. De inkább bringaúton. Utóbbi hónapkban ez sajnos megfordult, lecsökkent kb. 20%-ra. -
xandrush0831
aktív tag
válasz
PociAti
#34099
üzenetére
Nekem az egész megfogalmazásnak ilyen megrendelt hirdetés szaga van, aminek a kötelezően leirandó részeit a szerző csak úgy összekúrta valahova, és ettől értelmetlen. Az appos screenshot szerint 300+km-et ment vele. Ezután kb annyi infót tud elmondani, ami egy 1 perces specs videóból is kiderülne.
No nem mintha érdekelne a Xiaomi. Leszoktam már róla hogy a padkák előtt leszálljak, az egyenetlenségek előtt meg lassitsak.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#34099
üzenetére
De épp a "nyelvi modell" válaszol a te problémádra is:
https://iask.ai/q/js-g-r-i-st-lus-szellemes-torz-t-s-p-lda-Xiaomi-roller-nqb4ip8
-
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#34050
üzenetére
Hifis konteós fantazmagóriás laikusok irreleváns a téma vonatkozásában, említésre sem méltó. Villamoson, metrón a hajtómotor elektromágneses tere lemágnesezhet egy floppy lemezt vagy magnószalagot, éppen nem zárható ki, de ez is irreleváns a tárgyalt problémára. (Merevlemez árnyékolt ilyen ellen.)
A roller beépített töltője lényegileg egy szokványos PWM-tápegység, csak CC/CV töltésre felkészítve (csak kicsit más a szabályzás, az áramot precízebben figyeli), ami általában 260-150 V input között működőképes, stabilizál, ez a lényege. De vannak PWM-tápegységek, ami 90-260 V között univerzális, így ugyanazt forgalmazhatják Amerikában is. Mint minden tápegység, néha elpukkanhatnak, egyéb okokból.
Új hozzászólás Aktív témák
- Delphi programozás
- Milyen TV-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xbox tulajok OFF topicja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Intel Core i7-5xxx "Haswell-E/EP" és i7-6xxx "Broadwell-E/EP" (LGA2011-v3)
- Autós topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Garmin topik
- Filmgyűjtés
- További aktív témák...
- Electromos Guitar ( Cort Kx300 oprb+premium ortega tok+ Black Star Debut 10E erősitő!
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett - 500m magasság, C1, Care Refresh, PL Filter
- Braun Series 9 Pro+ 9565cc Nedves-Száraz Elektromos Borotva
- Férfi 43-as Rollerblade görkorcsolya
- DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo (2 akku) RC Pro - drón szett újszerű állapotban
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3763
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3303
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i3 10105F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1050Ti 4GB Thermaltake V3 fekete NBase 650W
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


Amúgy az a legviccesebb, hogy mindezt azok után, hogy a vízállóságról elmélkedtél. Vicc!
Rohadtul nem most volt, hiszen egy közel 20 éves videoklipben közismert "szimbólum".
)
)
deezmostnemfontos.
(gondolom laikusként)


Mint a képen is látható, a kábelezésről beszélnek, nem a roller egészéről. Pl. Kijelzőről, motorról és egyéb érzékeny elektronikáról.

A Navee N65i II-nek is mennyire masszív lett az első villája. Nem mondom hogy szép, de ahogy a Ninebot is a Max G2 - G3 váltáskor masszívan megerősítette az első villát, itt is az a komoly változás figyelhető meg az eredeti N65-höz képest.
Feltetelezem a Battery azert inaktiv, mert eppen Sleep-modban van a gep, mert egy ideig most nem hasznalom.

