- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #33425 üzenetére
Erdekes, a tok olcso kugoo s1 plus-ra ilyen fek kerult. Biztos nem hallottak rola, hogy ez nagyon draga.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
pusszycat #33427 üzenetére
Pedig nem árt gyakorolni a váratlan helyzetekre, legyen az kerékpáros vagy autós múlt, a roller egy másik világ. Újonnan érkezőknek szerintem hasznos videó, kezdőként én is tanultam belőle:
https://www.youtube.com/watch?v=A-tJUQwwKDE
Nekem elől csak motorfék van, hátul tárcsafék. Nem szoktam kímélni, de jelentéktelen a betét kopása 1500 km után, tárcsán sem látszik semmi. Gyakran úgy állok meg, hogy a lehető maximális lassulással, de azért ne csússzon meg a gumi. Nem a kormányt támasztva természetesen (ld. videó). De elég jó kopásálló, CST van most hátul (autós minőségű gumi).
-
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #33425 üzenetére
Nincs kivétel!!
Nos, ha van tárcsafékes rollered, vedd már a fáradtságot, hogy megnézed hogy működik. Ugyanis pontosan ez az a kivétel(!!), ami lehet, hogy más járműveken soha nem fordul elő, ha eltekintünk a kerékpároktól, mert azokon bizony ugyanilyen fékek az általánosak... Létezik 2 dugattyús verziója, de viszonylag bumszli és nem elterjedt (pláne rolleren nem).
Ui: már ha adekvát dugattyúnak nevezni azt, amit egy csavarodó mechanika mozgat.
Mellesleg van a kopás mértékében után állító kiegészítő: lelazítod a rögzítőt, után állítod a fix fékpofát, igen, kézzel (ilyenkor az is dugattyú? Hehe!), majd vissza rögzíted, és kész.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #33428 üzenetére
Ha nem használja az első féket, akkor igen. Sikító hátsó kerékkel.
Amúgy a motoromon pont azt csinálja a kombinált fék, hogy az első
nyereg egyik dugattyúját (is) mozgatja, ami biztonságosabbá teszi a
mindennapokban, ha már ABS nem jutott neki: hátránya ennek, hogy
kanyarban kompromisszumos, amikor az ív szűkítésére használnád.
(De hát nem is "kanyarvadász" a masina, hanem egy nagyrobogó.)
Előző robogón független volt a két fék: a hátsó magában elég kevés.
-
válasz
alphamooncam #33428 üzenetére
Inkább, mint hogy költeni kelljen rá.
-
pusszycat
nagyúr
Én az első féket nem használom, csak kipróbáltam, a hátsóval is csak fékezgetek, semmi kedvem mindig gumit meg fékpofát cserélni, nem berántani csak finoman huzigálni.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus #33424 üzenetére
Most mit akarsz ebből kihozni, komolyan nem láttál még olyan egyszerű tárcsaféket, ahol a belső oldalon nem mozog a fékpofa, csak egy állandó légrést lehet beállítani?
A fékezés pedig úgy történik, hogy a külső pofa kicsit meghajlítja a féktárcsát, hogy benyomódjon a belsőhöz is, de a tárcsa rugalmassága folytán ez mit sem árt? Már amíg jól be van állítva.
Az sem igaz, hogy nagyon gyakran kellene utána állítani (a kopás miatt), nekem 1500 km után sem azért kellett szétszedni tisztításra.
-
Mindenkinek, hogy megértse!
A fixnyerges rendszerek, két dugattyús rendszerek.
Az egy dugattyús fékek, kivétel nélkül úszónyerges rendszerek. Nincs kivétel!!Szakirányú ismeretek nélkül, önmagában a hatalmas tapasztalat nem elegendő egy kissé bonyolultabb mechanika működésnek értelmezéséhez. Arisztotelész a homokban elgurított golyó mozgást mechanikáját értelmezte félre. Ezzel évszázadnyi időre állította meg a fizika fejélődését. Nem értette meg, hogy mit lát.
Az egy dugattyús fixnyerges rendszerek esetében a kopás mértékében után állító kiegészítőre lenne szükség az életveszély megakadályozására. Vagy a tárcsa törne vagy a fékhatás szűnne meg. Többe kerülne megvalósítani.
-
válasz
Tangerine #33418 üzenetére
Az a fix nem azt jelenti, hogy a teljes fékszerkezet egy fix pozícióban áll. A fixtárcsához képest a "fix" rész is mozog.
Ha nem így lenne, akkor minden fékezés után állítani kellene a fékbeállításon.Magyarázat.
Elegendő egy oldalról nyomni a fékbetétet, ha a másik oldalon "fix".
Sőt, két oldalról nyomva nem garantálható, hogy valamelyik irányba nem keletkezik extra erő, ami a féktárcsára hajlítóerőt képez. Ez kerülendő.A fék rögzítő konzol fixen van rögzítve a járműhöz.
A féknyereg tartja a fékbetéteket és a nyomószerkezetet.
A nyereg részei a tengelyek, amiken "úszik" és csúszik. fékbetét és a nyomószerkezete. Illetve a "fix" ellennyomó fékbetét.
Az teljesen normális, hogy a "fix" fékbetét irányában kevesebb a légrés.Ha a fék szerkezet lekoszosodik, olajos, földes illetve mindenfajta szennyeződéssel, akadály keletkezik a fékbetétek szabad elmozdulásában. Ez legtöbbször a "fix" oldalon jelentkezik, mert az mozog kevesebbet. Ekkor összeérve marad a féktárcsa a fékbetététel. Jobban kopik és hangja is lehet.
Tisztítani kell!
Szükség esetén cserélni a tárcsát és a betéteket. (A kopások megengedett értékére gyári előírásnak kellene lennie. A féktárcsán jelölni szokták a minimális vastagságot.)
Ha a betétek egyenetlenül kopnak, szétszedve alapos szerkezet tisztítás szükséges.
Mivel fékezéskor hő keletkezik, a mozgási energia hővé alakul, nem mindegy milyen a kenőanyag. Hőtűrő zsírt érdemes használni.
Mondanám, hogy a kerámia zsírnak van ma legjobb tulajdonsága, de olcsóbb zsír is megteszi a rollerek esetében.A tárcsafék szép, de gondozásigényesebb mint a dobfék. Kevésbé zárt.
-
Enigma1945
őstag
válasz
Dr. Szilikát #33422 üzenetére
Köszönöm szépen
Rendes vagy hogy leirtad. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Enigma1945 #33409 üzenetére
Saját tapasztalatok a féktípussal (más jármű):
- Talán egy hónapos volt, amikor szétszedtem átnézésre. Tisztítás után egy kis zsírzásra szorultak a mozgó alkatrészek, persze módjával, hogy semmi ne kerüljön a fékpofákhoz. Beállításhoz alkalmaztam a kézi behúzós módszert, de utána az álló felén még finomítottam a beállítócsavarral, mivel túl közel került, tehát legyen egy kis légrés is, de minél kevesebb. Sajnos a keréknek is van egy kis oldalirányú mozgása a tengelyen, ezzel is kalkulálni kell, ha olyan. Van egy biztonsági rögzítő csavar, amit lazítani kell, utána finoman állítani a másikkal a légrést, majd ismét rögzítés.
- Egy másik módszer, amikor az álló felén papírlapot vagy valami alkalmas vastagságú lapot teszek be, kézzel behúzom, utána rögzítem a nyerget, így beáll a megfelelő légrés.
- Viszont mindez nem segített már 1 év / 1500 km után, mert a mozgó oldal időnként nem húzódott vissza rendesen. Itt megint szétszedés / tisztítás / kenés és kész. Nem egy bonyolult szerkezet. A bowden kötését nem kell piszkálni, bontani, így megmarad a beállítás.
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine #33418 üzenetére
De azt vágod, hogy ennek az egypálcás
biciklisféknek köze nincs az úszó nyereghez?
Jó, hogy mindjárt az úszó tárcsát nem citálod ide, mert az is van motorokon.Mókás lenne megpróbálni egy ilyen biciklis fékkel meghajlítani egy motor féktárcsáját.
(Megjegyzem, a motoromon pl. a hátsó nyereg az fix, a tárcsa fix = két oldalról szorítja
a dugattyú - 1+1=2 db -, az első meg háromdugattyús úszó nyereg, és a fék kombinált.
Viszont, hogy ennek az ég világon semmi köze a rolleres, biciklis fékekhez, az ziher.)
Ui: magyarán az első mondatod sántít, hogy az is ilyen megoldás lenne. Nem ilyen.
Én komolyabb járműről nem tudok, amin a tárcsa görbítése része lenne a fékezésnek, persze ez nem jelenti azt, hogy nem létezik ilyen: attól még ez a leggagyibb megoldás. -
Tangerine
senior tag
válasz
DigitXT #33413 üzenetére
Komolyabb járműveken is van ilyen megoldás, hogy a belső fékbetét fix, a külsőt meg a dugattyú(k) mozgatják. Sportmotoron és autón is láttam már ilyet. Itt viszont a nyereg tud mozogni oldalirányban két tengelyen, azaz fékezéskor pont középre fog beállni. Ezt hívják úszó féknyeregnek.
Itt látszik, hogy hogyan működik. -
xandrush0831
aktív tag
válasz
Enigma1945 #33416 üzenetére
Igen.
-
Enigma1945
őstag
válasz
xandrush0831 #33414 üzenetére
Köszönöm hazaerek kiprobalom.
G2 van neked is? -
DigitXT
félisten
válasz
xandrush0831 #33414 üzenetére
Nem egyszerű, mert elmozdul könnyen.
Pont ezért jó behúzni a féket: az helyén tartja, amíg meghúzod a csavarokat. -
xandrush0831
aktív tag
válasz
Enigma1945 #33409 üzenetére
Ezzel én is szivoláztam, életemben először van tárcsafékem. Nekem ezt úgy sikerült megoldanom, hogy a pirossal jelölt csavarok meglazítása után középre/egyenesbe állítottam a cuccot, aztán igyekeztem ebben a pozicióban visszahúzni a csavarokat. Nem egyszerű, mert elmozdul könnyen. Amikor ez megvolt, és nem volt súrlódás, a kékkel jelölt tekerőt lazítottam meg, hogy fogjon is a fék. Így elég nagy a fékerő, súrlódás sincs, és a kart sem kell tökig húzni. AZTÁN HA EZ ROSSZ MEGOLDÁS ÉS ÖNGYILKOS SZERKEZETET KÉSZÍTETTEM, VALAKI JAVÍTSON KI!
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945 #33411 üzenetére
Mindkét oldalon van 1-1 fékpofa, közrefogják a tárcsát, csak így jön létre a fékhatás.
Annyi van, hogy ezeknél a legegyszerűbb mechanikus féknyergeknél (mint ez is) az egyik fékpofa nem mozog, fékezéskor, így a mozgó pofa picit görbíti a tárcsát, így nyomja neki.
Ezért fontos a helyes beállítás, azaz hogy az álló fékpofa nagyon közel legyen a tárcsához, mert annál kevésbé deformálódik a tárcsa fékezéskor. Beleérnie viszont nem szabad(na)! Viszont csak a nyereg mozgatásával (szimmetria!), ill. az állítócsavarral tudod mozgatni...
Az látható a képeden, hogy a nyereg nem áll egyenesen, azaz féloldalasra fogja koptatni a fékbetéteket, és a fékhatás sem ideális ilyenkor. Amúgy ha tökéletes is a beállítás, sajnos akkor is előfordulhat*, hogy bele-beleér a tárcsa, amennyiben nyolcas van benne, mert pl. megpadkáztad: ideig-óráig javítható (egyengető szerszám), de hosszú távon cserés.
*: természetesen ezt el lehet fedni azzal, hogy kicsit nagyobb hézagot hagysz, hogy akkor se érjen bele, mikor éppen a görbe része forog be a féknyeregbe, de ezzel azt kockáztatod, hogy a fékkarnak hosszabb útja lesz, extrém esetben annyira be kell húzni, hogy rácsukod az ujjaidra, az meg nem kellemes, és balesetveszélyes is. (Úgy kell beállítani, hogy tudjad blokkolni a kerekeket maximális fékkar behúzásnál, de azért legyen pici holtjátéka is...
)
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945 #33409 üzenetére
Mi más érhetne ott hozzá, mint a fékpofa?
Amúgy ez nem OFF kérdés, egyáltalán.
Be kellene állítani a féknyerget középre. Hasznos trükk ráhúzni a féket, miközben lazák a csavarok, ezzel beállítja magát... A nem mozgó fékpofát (ha "féloldalas" mechanikus fék) meg általában egy imbusz csavarral lehet finomhangolni, ha a nyereg már szimmetrikus. (Hidraulikus fékeknél szokott mozogni mindkét fékpofa mechanikusnál nagyon ritka.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #33407 üzenetére
Ettől függetlenül abban valóban nem segít, hogy ne legyen ellopva.
Az esetleges visszaszerzését könnyíti meg. De azt is fenntartásokkal.
(Egy lopott mobilt se mindig képes a királyi rendőrség visszaszerezni,
akkor se, ha megvan a név+cím adat, ahova lehetne menni lefoglalni.)Ui: tudom, odamész, visszaszerzed (erővel), akkor meg önbíráskodás.
(Ha rendőrrel mész oda, az az igazi, csak ahhoz meg kellene rendőr...) -
PociAti
őstag
válasz
lemmy71 #33405 üzenetére
GPS tracker + ha annak folyamatos költségei is vannak elég szép összeget ki tud tenni, és semennyire sem segít abban, hogy ne legyen ellopva a roller.
Szerintem azt az összeget inkább a védelembe kellene rákölteni, a tolvajok is a kisebb ellenállás felé mennek.
A visszaszerzésben segíthet a tracker, de az se szórakoztató folyamat. És valószínűleg elkerülhető lenne jobb lezárással. -
DigitXT
félisten
válasz
V.Stryker #33402 üzenetére
U lakat. Vagy hát van ahol be lehet tolni, akár a bevásárló kosár aljára is elfér, ha kisebb pálcika. Ha nagyobb, akkor persze ez nem opció, marad a lezárás (ahogy a motornál is).
-
válasz
V.Stryker #33402 üzenetére
Ellopni mindent lehet, csak idő kérdése mindig. Nyilván ha egy jó látható helyen van és van rajta egy lakat is, akkor sokkal kisebb az esélye, hogy elviszik. Én anno betoltam mindenhova magammal,(ahova engedik) de úgysem ezzel fogod elvégezni a hétvégi nagy bevásárlást. Emlékszem a 11. kerületben a kormányablakban ki is volt írva, hogy csak összecsukva kézben lehet vinni a 13-14 kg-os pro 2-vel nem volt para, de ha egy 20+ kg-os rollert kell cipelned...
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Még nem volt elektromos rollerünk, de kacérkodom vele. Viszont olyan láma kérdésem lenne, hogy ha elmegy az ember vele boltba, akkor mit csinál vele, hogy ne lopják el? Azért egy 300k-s rollert le tudsz zárni biztonságosan? Vagy becipeled? -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Dr. Szilikát #33359 üzenetére
Rejtélyes reccsenések, szétszedni nem tudtam, mert durván be vannak állva a csavarok. Legalább valami jó T szerszám kellene, L imbuszkulccsal nem akartam kínozni.
Pár csepp műszerolajat juttattam be a résen, papírlappal is igazgatva, azóta nem pattog. WD 40-et egyszerűbb lett volna benyomni, de az még a műszerolajnál is hígabb, jól bekúszik mindenhová, de hamar távozik is, a meglévő kenést is kimoshatja, ezért nem akartam használni.
Ugyanígy néz ki az enyém is, csak belül megy a két kábel (de attól még nem hagyták ki a középcsavart, hanem egy nagyobb, lyukas kivitelű menetes alkatrész helyettesíti).
Valószínűleg a felső gyűrűknél súrlódhatott valami, itt szétszedik teljesen:
https://www.youtube.com/watch?v=kMOuQXR6BAg
-
pusszycat
nagyúr
Csatlakozom.
-
Reggie0
félisten
válasz
xandrush0831 #33397 üzenetére
De tanult belole.
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
DigitXT #33396 üzenetére
Sajnos akadt a közvetlen közelemben példa. Egy gyerekkori barátom ment haza motorral munkából, és valahogy átkeveredett a felezővonalon, takarásból. Ott meg jött a busz, a takarás miatt 0 fékezéssel. Állítása szerint ott soha nem előzött, de az esetre nem emlékszik, szóval bármi történhetett. Ő életben maradt, de teljes élete már soha nem lesz sajnos. Az egyik keze lebénult, torz az arca, és nagyjából 100 métert tud bicegni 27 éves kora óta.
-
DigitXT
félisten
válasz
xandrush0831 #33395 üzenetére
Lehet ha lassabban megyek, akkor odaér és meghalunk.
Így.Anno motoron csapattam sötétben országúton, és egy akkora nyúl futott ki elém, hogy csak lestem. Mit csináltam? Semmit. Ideális volt a tempó, hogy ne találkozzunk!
Ha ugyanitt ráfékezek ökör módra (ledöntött motorral), abból lehetett volna fetrengés.
Megjegyzem, a minap láttam egy megrázó videót. Motorosunk beláthatatlan kanyarban kirántotta előzéshez, ott meglátta, hogy jönnek szembe, rámarkolt a fékre, első kerék ki: mivel pontosan a sávba esett, a szembejövő autós átment rajta, így a motorosnak vége.
Ennyin múlik egy élet két keréken.
(Autónál ilyenkor az anyagi kár jelentős rész jön...)
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
DigitXT #33392 üzenetére
Gyorsulásban nem vettem észre érezhető különbséget, de nem mondom hogy nem így van.
Ja persze tudom, tervezek hazaérni a családhoz.Ez csak egyszeri volt a próba kedvéért, egy üres úton este 10 után. Fékezve szoktam itt legurulni 10-ből 9 alkalommal. Nem is merek vadulni. Mióta megvan a lámpám amivel látok is este, azóta látom hogy mekkora élet van a kerékpárutakon (is) sötétedés után. Kerültem már sünt, hódot, macskát. Eddig szerintem ők kerültek engem... A múltkor egy macska ijedt meg az út szélén, és rossz irányba kezdett el menekülni. Az én irányomba... Már szorítottam össze a fogam, hogy beszalad a két kerék közé, mert onnan láttam kb 20 centire amikor utoljára rápillantottam. Aztán valahogy megúsztuk.
Lehethalassabban megyek, akkor odaér és meghalunk.Figyelni kell no, nem vadulni. Néha sem szabadna megküldeni.
-
DigitXT
félisten
válasz
Emunem #33393 üzenetére
Nem, hanem másképp van tekercselve... Két kívülről tök ugyanolyan motor is tud másképp viselkedni, ha másképp van tekercselve. Amiben több a vezeték fordulatainak száma, az nyomatékosabb (Lorentz óta ez triviális), cserébe fix helyen több fordulat csak úgy fér el, ha a vezetékek vékonyabbak, szóval szükségképpen nagyobb lesz az ellenállása, azaz ha azonos áramot kap, akkor igen, előbb fog elfüstölni. (De addig legalább jobban húzott...
)
-
DigitXT
félisten
válasz
xandrush0831 #33389 üzenetére
Kurvanagyot lehet ám esni 70 km/h-nál.Amúgy nem ugyanaz,
ha nagyobb végsebességet tud, akkor szarabbul gyorsul. -
válasz
Enigma1945 #33388 üzenetére
Vegyen. Lebeszélni úgysem lehet.
Ebben az ársávban csak a Kugook vannak, vagy a többi noname.A jobb rollerek jóval drágábbak, úgyhogy marad ez.
-
xandrush0831
aktív tag
Végeredményben még örülök is a motorcserének, az eredeti megfogott 60-nál überdombon lefele. Ezt nem érdekli, pedig tök ugyanaz.
-
Enigma1945
őstag
sziasztok, testvérem nagyon szeretne venni egy kukirin g2 max rollert.
tudnátok róla véleményt mondani?
akinek van esetleg? köszi -
-
PociAti
őstag
válasz
balhmm #33385 üzenetére
Nem tudni mit jelent az, hogy "kezdetektől", de ha lemerülten áll az akku, az már önmagában képes nagyon csúnyán öregíteni. A D28-ban eleve nagyon kicsi az akku, és ha a hosszú állás miatt megfeleződött annak a kapacitása, akkor azt már csak amiatt is cserélni kellene.
Viszont számomra az is kérdéses, hogy megéri-e vele foglalkozni? Mert általában az akku a legdrágább komponens, emiatt nem lesz olcsó a csere, de ha nem csak azzal van a probléma, akkor többe kerülne az egész javítás, mint amennyit a roller ér. És a Ninebot D28E nem annyira jó roller, aminek a felélesztéséért megéri nagyon küzdeni. -
balhmm
tag
Sziasztok!
Van egy SEGWAY Ninebot Kickscooter D28E Elektromos rollerünk, ami a kezdetektől nem kapcsol be, gyakorlatilag semmire nem reagál. Lehet az akku lesz a hibás, de van itt valaki aki tud ezzel kapcsolatban segíteni? Vagy van bármi ötletetek?
-
Mustármag
őstag
válasz
Emunem #33381 üzenetére
Magyarország, Budapest, az én tapasztalatom az hogy amit tudnak az viszik, és nem igazán vigyáznak a máséra. Úgy döntöttem hogy nekem havi 3000ft-ot megér az hogyha valami történik akkor azt nem egyedül kell helyreállitanom.
2 autóm volt, mind2 körbe lett verve pár év alatt...
-
válasz
Dr. Szilikát #33382 üzenetére
Nem szoktam padkáról fel le ugrálni vele. Nem is akarok. Keresek egy lejárót, ha nincs akkor megállok és leemelem, ez volt a pro2-nél nyikván 27 kg-ot nem fogok emlegetni, de finoman fogom legurítani majd. Mivel keveset, vagy egyáltalán nem megyek vele járdán, így nem hiszem hogy probléma lenne.
Én nem tudok és nem is akarok zsírózgatni meg szétszedni én nem éretek ehhez és nem is akarom megtanulni. Láttam a videóját, de ő mindent is cserélne a rolleren és akkor is csak hobby roller lenne max 30-al. Nyilván én nem így használnám. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
INGJOKE #33380 üzenetére
Rollert otthon ingyen üzemel be sok ember. Hogy ezért miért kér annyit, itt a videó második felében szerepel. De én semleges vagyok ebben, alaposan meg sem tudtam nézni:
https://www.youtube.com/watch?v=xrIUkzh9qVM
Teleszkóp nekem is szimpatikusabb, minta a C-megoldás, de ilyen rövid teleszkóp könnyen fel is koppan. Igaz, hogy az enyém olcsóbb kategória és még így is jobb a semminél.
Kis trükk, amikor járdaszegélyre megyünk fel, egy toppantás a rolleren le-fel és szépen felugrik. Érdemes gyakorolni.
-
Emunem
őstag
válasz
Mustármag #33374 üzenetére
azt értem, de milyen gyakran fordul elö, hogy ezek megtörténnek nálad? Erre gondoltam. Ha rossz környéken kell hagynod, (Miért nem lehetséges magaddal vinni?) akkor ok, minden más esetben ítélhetik úgy is, hogy magad okoztad. (Német ismerösök tapasztalatai) Ott mondjuk kötelezö a bizti...
-
Angwatt f1-et próbált már valaki, vagy van neki? Pár tapasztalat jöhet. Roller garázsnál egy Angwatt f1 beüzemelése 90k. Az reális?
(A g2-é 28.)
-
PociAti
őstag
válasz
Gergőke88 #33375 üzenetére
25 km/h sebességgel haladni még szabályos, 30 már valószínűleg nem az.
A kategóriahatárt 5 km/h sebesség többletért szerintem nem éri meg átlépni.
Ha megbízható bolt kell, akkor gondolom újat szeretnél venni.
Valójában nagyjából mindegy melyik magyar kereskedőnél veszed meg, ha olyan választasz aminél kicsi a meghibásodás esélye. (De akkor tényleg magyar legyen, ne román, lengyel, stb. és ne egy frissen alapított, mindenféle dolgot forgalmazó, valós telephely nélküli webshop.) -
válasz
Gergőke88 #33377 üzenetére
Segway G2 tud 35-40-el is menni átszoftverezve. Ezt használtan érdemes beszerezni inkább, 150-170ezer közt vannak, néha kevesebbért is látni Hardveraprón, Marketplacen.
Segway G3 szintén tud 40-et, ha visszagörgetsz, van rá megoldás, (asszem az F3 sorozathoz is jó).
Xiaomikat nem lehet, csak a 4 Pro (2nd gen)-t, de azon meg nincsenek lengéscsillapítók, anélkül meg nem ajánlanék 25-30 feletti sebességet.Navee 32-vel tud menni, visszagörgetsz, ahhoz is van megoldás.
-
Gergőke88
addikt
válasz
Thunderzolee #33376 üzenetére
Nincs. Sima út. Balaton déli part illetve Kecskemet. Koszi!
melyiket lehet “kiütni” és akar nagyobb sebességet elérni? -
válasz
Gergőke88 #33375 üzenetére
Emelkedő is van az útvonalon?
Ezek kábé a jelenlegi választék:
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
Xiaomi 5 Pro / 5 Max
Navee GT3 Max
Segway F3 / F3 Pro
Segway G3
Esetleg Segway F2 Plus, Segway G2A "sima" Xiaomi 4 Pro-t azt ne, 100kilóhoz kevés.
Itt össze tudod hasonlítani az adataikat.
Xiaomi ötös sorozat ismertető.Kb mindegy hol veszed, Árukeresőn nézd meg hol mennyibe kerül.
-
Gergőke88
addikt
Sziasztok,
rollert szeretnek venni.
heti 1-2 alkalommal használnám főleg betonon. 25-30 km-t tudjon menni max sebességen (25km/H) úgy hogy 100 kg vagyok.
keret 150-250 között. Mit ajánlotok? Megbízható bolt?
xiaomi 4 pro/5 pro vagy nézzek mást ?! -
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #33371 üzenetére
Jellemzően nem ők keresik meg ezeknek a kínai vackok kapcsolattartóit, hanem azok keresnek olyan "influenszereket", véleményalkotó tartalomgyártókat, akik elkészítik az ajándékba kapott termékről a reklámanyagot, és ha azzal a videóval sikerül másokat vásárlásra buzdítani, akkor további jutalékot kapnak. (Ennek számszerűsítésére jó a kuponkód). Ha leszólják a terméket, akkor legközelebb ők kimaradnak.
Hogy te mit tartasz nome vacaknak és mit nem az pont azon múlik, hogy ezekből a noname vacakoknak mennyire erős a marketing kampányuk. Aminek a múltban erősebb volt, abból többet vettek az emberek, az utcán is többet látsz belőle, de ettől még ugyanazon alacsony színvonalon készülnek, és nem véletlenül hasonlítanak egymásra. Licence alapján készült tömegtermékek, részben közös beszállítói háttérrel (gázkar, kijelző, stb. apróbb módosításokkal).
Megmondani másoknak mit kellene csinálni, kb. olyan bölcs, mint amikor a szabálytalankodó vezető kezdi el elmagyarázni a rendőrnek, hogy szerinte szabálytalankodók melyik más csoportjával kellene inkább foglalkoznia.
Ha megnézed milyen
hirdetéseiktesztjeik vannak ezeknek az influenszereknek, láthatod ők inkább a "jó mókának tűnő, "vagány" termékeket tesztelik, melyek alacsonyabb árat képviselnek, ezt a (a minőség rovására érik el). Előfordulhat Segway, Xiaomi roller is közöttük, de ezek a cégek nem osztogatnak jutalékot (kuponkódot), viszont konkurenciának számítanak, rontják az ő üzletüket. -
válasz
Emunem #33369 üzenetére
Az a gond a Bog tesztjeivel, h nem szedik szét a rollereket. Az elektronikáról igy csak szervizesek tudnak mesélni. :/
Meg nem értem miért kell noname vackokat bevállalni tesztre a Péhának. (Nem a Kugookról beszélek.)
Inkább Segway G2 vs Xiaomi 5 Pro/Max vs Navee GT3 Max-ot próbálnának ki egymás ellen. Pl mennyivel másabb a Navee a Xiaomitól.
Vagy az új F3 sorozatot mennyivel érdemesebb választani a Xiaomi 5 Pro/Max helyett.Ezek érdeklik inkább azokat, akik városi pálcikarollert keresnek.
-
-
DigitXT
félisten
-
Emunem
őstag
válasz
Hieronymus #33325 üzenetére
a rendör nem lesz mindig tisztában az aktuális jogszabályokkal, csak az, aki tudja, mit kell írni a bún cédulára, hidd el, minden országban ez van, még a hanyatló nyugaton is.
-
Emunem
őstag
válasz
gyenesmartin #33317 üzenetére
vagy az elektronika... Vannak pillanatok, amikor elhiszem neki, hogy menne akár 50+ kmh-val is, csak nem szabad.
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #33310 üzenetére
pont a linkedben is van egy WD-40 lítium zsír...
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #33306 üzenetére
de ö a szilikon wd-40-et mondja, ami már csak egy "márka"...
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
lemmy71 #33338 üzenetére
Próbáld nekitolni falnak vagy bárminek, illetve nálad első fék is rendelkezésre áll a rögzítéshez. Amellett taposással is kitámasztva, feszegesd a kormányoszlopot előre-hátra.
Ha a nyíllal jelölt helyről hallasz reccsenéseket, akkor lehet ott a gond. Nekem is szokott időnként (más típus), de egyelőre csak tervezem, hogy leszedem és megnézem közelebbről.
-
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #33357 üzenetére
30-ig teljessen vallalhato tomor.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
NOKA32 #33350 üzenetére
Hintőporral védekeztem a kidörzsölődés ellen, így kb. 1 év és 1500 km után keletkezett egy tűszúrásnyi lyuk, pedig relatív alacsony nyomással is jártam, 2 bar körül, kényelmi okból. Érdekes módon 2 hét különbséggel a két keréken, és mindkét esetben a szelep közelében, oldalt, ahol a felni és gumi találkozik. Alaposan megvizsgáltam a köpeny belsejét is, de semmi hibaforrás, minőségi CST gumi egyébként.
Nem találtam semmi más magyarázatot, ezen a részen volt minimális gumiporos dörzsölődés. Foltragasztással menthető volt, nem ereszti a nyomást. (Cseréltem volna, de nem rendeltem tartalékot, így hirtelen nem volt mire.)
Eredetileg tömör / kamrás gumit vágtam le róla vasfűrésszel, mivel annyira kemény volt, hogy nem bírtam már elviselni, teleszkóp és hátsó rugózás ellenére sem.
Sima aszfalton nem lett volna vészes, de amúgy minden rezgést / ütést átvisz sajnos. Egyébként tudtam volna vele élni, 30 km/h sebességig, noha bennem volt a tudat, hogy ennek nem olyan jó a tapadása, de azért kezelhető volt, ilyen szempontból. Gyorsabb rolleren nem merném alkalmazni.
Mióta átalakítottam tömlősre, a 8,5 collos köpeny helyett 10 collost is fel tudok tenni, amivel 34 km/h a végsebesség. Noha utóbbi nem CST, de a defekt után most erre váltottam, a "száguldás" érdekében, meg a menetkomfort is másabb, a nagyobb kerékkel.
-
DigitXT
félisten
válasz
NOKA32 #33354 üzenetére
Teljesen tökmindegy, hogy mennyit mész naponta, ha egyik kanyarban kiesik alólad.
Vagy egyszer eléd lépnek, és meg kéne állni, ehelyett sikító gumikkal elgázolod...Sajnos, még a pneumatikus abroncsok közt is brutális különbségek vannak, ám egy tömörgumi elvből is szarabb lenne, hát még ha olyan anyagból van... Nem ajánlom!
Természetesen cserélj külsőt, mert ha már az nyírja a belsőket, akkor nagy a baj.Amennyiben be tudnál szerezni PMT gumikat az lenne a legjobb megoldás, ugyanis konkrétan rendes gumiból van, ráadásul radiál abroncs, hihetetlen jó minőség.
(Egyetlen hátránya az ára. Amúgy tubeless is. De abba lehet belsőt rakni, nem tilos.)
Ui: a Tuovt sem szar, de nekem azzal kapásból defektem lett. Nem tubeless. Ehhez valójában csak egy kicsit speciálisabb belső légzáró réteg szükséges. (CST-re még mondogatják, hogy nem rossz, de szerintem csak a zselés, önjavító verziója miatt.)
Jut eszembe a 10x3 PMT-k megvannak még, újszerűek, sosem lesz kész a roller. -
lemmy71
őstag
válasz
Hieronymus #33349 üzenetére
Minden "flottúl" megvan húzva, semmi sem lóg-lötyög. Egy hetes gép 50km futott eddig. Alzás rendeléses vásárlás volt, nem tudom hogy békés m. -n hogy tudnám ezt garanciában megoldani
-
NOKA32
aktív tag
válasz
DigitXT #33353 üzenetére
Olvasgattam hogy rosszabb a tapadása de általában 2-4 km megyek naponta. Kanyarodásnál bőven lelassítok mert városban használom. Igen néztem hogy a pereme szerintem is alkalmatlan sajnos. Nem tudom akkor lehet új külső kellene ami nem szálasodott ki, úgy olvastam az általában még hamarabb kikoptatja.Talán belsőből is nagyobb átmérő kellene hogy jobban neki szoruljon.
-
DigitXT
félisten
válasz
NOKA32 #33350 üzenetére
Mivel szétszedhető a felnije (így láttam egy videóban, javíts ki ha tévedek), nem igazán fog menni, mert maga a felni nem zárt légmentesen. Elméletileg lehetséges valami szigetelést gyártani a két alkatrész közé, de gyakorlatban nem triviális a dolog. Aztán ott van a szelep kérdése, nem biztos, hogy találsz olyat, amit bele tudsz húzni, el is fér, és még pumpálni is lehet utána, azaz hozzáférsz.
Szerk: tömör gumit nem akarsz egy ilyen rollerre.
Azt hagyjuk meg a lassabb, könnyebb modelleknek... Nem csak azért, mert "kényelmetlenebb" lesz vele, hanem mert a tapadása is rémes tud lenni, nagyobb tempónál balesetveszélyes.
-
NOKA32
aktív tag
Javítás: 1 hónapja az első kerekemen a gyárival történt meg, elsőnek a hátsóval tavaly szeptemberben történt meg, most pedig újra a hátsónál.
-
PociAti
őstag
válasz
INGJOKE #33348 üzenetére
Bog a leginkább objektív mind közül, akik tesztelési céllal rollert kap a kínaiaktól, cserébe videót kell készíteni róla.
A többiekkel ellentétben nem kurvul el, nem csak a súlytalan hibákat emeli ki (nekem nem tetszik a festése, de ízlések és pofonok, meg a kijelzője lehetne jobb..., stb.). És nem azzal kezdi a "teszt"-et, hogy adott kuponkóddal most olcsóbban meg lehet vásárolni a rollert. Viszont ő is jellemzően csak pár 10 km gurulás után készíti el azokat a videókat, cikkeket a termékekről. Csak kedvcsinálóknak jók ezek a rövidtávú videók, és mindenki megelégedetten konstatálja, hogy 50 km után nem fosta össze magát a roller, tehát hibátlan.Csakhogy a gyenge minőségbiztosítás és olcsó alapanyagok egyik következménye az, hogy baromi rosszul öregszenek, 2 év vagy 5.000 km után már kb. a felük nincs életben. És egy jelentős részük már 1.000 km előtt beadja a kulcsot. Ahhoz viszont elég drága, garancia meg vastagon szerencse kérdése.
Ja és persze ez alatt a rövid távú tesztek alatt a többség úgy vigyáz rá, mint a hímes tojásra, mert a dicsérő videót követően így jobb áron túl tud adni rajta. Sokan csinálják ezt.
-
NOKA32
aktív tag
Sziasztok, valaki tudja esetleg hogy Kukirin g2 maxra fellehet-e rakni tubeless kereket? Első alkalommal hátsó defektem lett a belső kopása miatt tele is volt a külsőm gumidarabokkal is kicsit szálasodott is, ez után jobban felfujtam és figyeltem is a nyomást, erre most megint defektem van nagy eséllyel ugyan úgy kidörzsölte, 1 hónapja a gyári belsővel is megesett.Kezdem unni, 10x2,5" belsőt raktam bele azt hiszem a gyári is ekkora volt maximum 2.75 lehetett még.Gondolkozom kemény gumikon is.
-
-
válasz
Thunderzolee #33347 üzenetére
Megvárjuk majd Bog tesztjét és őneki nem érdeke, hogy ezt vagy azt mondjon róla, mindig objektív. Nekem túl tankos egyébként és a súlya is ijesztő, arról nem is beszélve, hogy minden indulás előtt fel kell oldani a nagyobb sebességet.
-
válasz
INGJOKE #33346 üzenetére
Ez nem teszt, csak egy ismertető.
A forgalmazónak érdeke, h csupa jót mondjanak a rollerről, rosszat meg lehetőleg ne, mert hiszen kuponkódot is adnak, h minél több jutalékot kapjanak a minél nagyobb eladott példányszám után.Ez egy átlagos roller, semmi extrát nem kell belelátni. Helyén kell kezelni ezeket.
Ennyi pénzért nem lehet annyira jó, mint amennyire reméljük, h az.De ne az jöjjön le a fentiekböl le, h leszxroztam, mert nem ez volt a célom.
-
válasz
enginev3.0 #33344 üzenetére
-
DigitXT
félisten
válasz
enginev3.0 #33344 üzenetére
A papír mindent elbír... 50 km/h-hoz 1200W körül kell teljesítenie:
a névleges érték semmit nem jelent. Van névleges 1200W motor,
nyilván az is túlhajtható (ideig-óráig), meg is teszik a gyártók. -
válasz
Thunderzolee #33340 üzenetére
Szívesen kipróbálom, de 40-az kevés lesz.
-
válasz
enginev3.0 #33341 üzenetére
31 kg ha jól hallottam a tesztben tiszta fém. Az is megy 50-el.
-
-
válasz
enginev3.0 #33337 üzenetére
Én is a G2 (2025) és a az OOTD T10 között, de egyenlőre a g2 a befutó.
-
lemmy71
őstag
válasz
enginev3.0 #33336 üzenetére
Lazán tolva egy aránylag sima úton is recseg ha egy nagyobbacskát lépek és nem támaszkodok rá.
Akiknek van ugyan ez a modell, azoknál is ilyen, vagy itt valami baj van
ui. szerintem nem természetes ez a recsegés ropogás -
enginev3.0
félisten
Nem vagyunk egy nagy város, de Kukirin G2-ből van vagy 8-10db
Mennyi jó ízlésű ember -
enginev3.0
félisten
válasz
lemmy71 #33335 üzenetére
Hangtól is függ, de akár lehet teljesen természetes recsegés is, mivel ott munka folyik, így megeshet hogy hangot is hallasz, ha nem hallanál akkor full merev lenne az egész, és előbb eltörne
Viszont mivel ott fém a fémen dolgozik, vagy épp attól hogy erőhatás éri fékezéskor vagy gázadáskor, így nem meglepő hogy az anyag a hangját hallatja
A régebbi xiaomi rollerekhez lehetett kapni ilyen hangtompító gumit, ami arra is hivatott volt, hogy a holtjátékot csökkentse, ehhez nem tudom van-e
Esetleg fújsz be egy kis szilikont oda is, vagy zsírsprayt, hosszútávon lehet megköszöni.
Főleg a forgáspontokhozilletve én nagyon szoktam figyelni arra, hogy se fékezéskor, se gázadáskor, és egyéb esetben se minden erőt ide összpontosítsak, ami a saját magam stabilizálásához kell, sőt, pont hogy inkább minden "támaszkodásomat" a lábaimra igyekszem irányítani, hogy kíméljem a rollernek ezt a részét, mivel kb mindegyik itt szokta magát elsőnek megadni, mivel gondolom egy fékezéskor mindenki szépen nekifeszül a kormánynak és tolja előre, gázadáskor meg húzza magára a kormányt
Én igyekszem kímélni amennyire csak lehet a roller nyakát, és így talán megkíméli ő is az én nyakamatCsak bele kell gondolni, mikor egykerekeznek a rollerrel az emberek, vagy csak egy padkáról lejönnek vele és kicsit próbálják megemelni a roller elejét, hogy ne essenek orra, micsoda erő megy olyankor a kormányra, és a roller nyakára
-
lemmy71
őstag
-
PociAti
őstag
válasz
lemmy71 #33331 üzenetére
Köszi az infókat.
Azzal kevésbé értek egyet, hogy bő fél kiló abban a magasságban ne lenne befolyásoló tényező. Tudom léteznek ennél előnytelenebb konstrukciók, amikor az akkumulátorcsomag a kormányon van, vagy valami nagyobb táska, de attól még ez sem jó, inkább elkerülendő.
Bazi nagy, lekerekített telefon tokban kevésbé tűnik veszélyesnek mell magasságban, mint a nemi szervek irányába kidudorodó fém kupac a kormányoszlopon.
És megint nem az a kérdés, hogy tudunk-e ennél is rosszabb megoldást kitalálni!!
Hanem hogy jó ez így, vagy nem igazán jó? Mert ha utóbbi, akkor törekedni kell rá hogy ne így legyen. -
lemmy71
őstag
válasz
PociAti #33329 üzenetére
Gyári adatok szerint 575g. amit én mértem az 590g.
A láncszem gyári anyag vastagsága "műanyag" bevonat nélkül 5mm. amit én mértem az éppen még az 5mm. sem éri el, bevonattal együtt
Szóval ez egy " remek másolat"A lakat tartó is más, bár az lehet egy időközben "ráncfelvarrás" is.
Ez nem egy Forma 1 -s autó, amit befolyásolna az a fél kiló abban a magasságbanKényelmi és praktikusság szempontból is jó helyen van. Esetleges esésnél sem veszélyesebb mint egy b@zi nagy telefon a kormànyon.
Amúgy itt volt a kormány oszlop gyári csavarja, így az egyik csavarral biztosan tudtam rögzíteni, plusz a tartóhoz adott tépőzáras pántal.
Alul a vázra majd teszek egy átlátszó öntapadós teflon fóliát ha eljutok egyszer a papírboltba. -
Valaki a napokban kereste. 🙂
-
PociAti
őstag
válasz
lemmy71 #33327 üzenetére
Mennyire nehéz a lánc?
Nekem nem tetszik hogy ilyen magasra tetted, mert
- előnytelenül változtatja meg a roller egyensúlyát (pl. állva is könnyebben felborulhat),
- balesetnél az emberi lágy részek környékén okozhat extra sérülést.A festéket meg tudod védeni. Én visszaszedhető ragasztószalaggal tekertem körbe a rollert, hogy eltávolításkor ne sérüljön a festés, és utána fekete duck tape-pel (textil ragasztószalaggal) körbe tekertem.
-
Aflamin
tag
válasz
Thunderzolee #33264 üzenetére
Köszönöm!
-
lemmy71
őstag
Megjött a 🔒 Aliról rendelve 6,3k postával együtt, szerintem ez nagyon baráti ár, a hétnapos szállítási idő mellett 👍
Őszintén szólva, ennyi pénzért valami gagyi "tv shoppos" terméket vártam, de kellemesen csalódtam
Egy mezei oldal csípő vagy egy kisebb erővágónak, szerintem ellenáll. Flex nagykalapács stb. ami a promo reklámokban van, azoknak nem ellenfél (de gondolnom egy felsőkategóriás lakat sem)
A tartó igazán praktikus és könnyen felszerelhető, én biztonságból az egyik kormány oszlop csavarral is rögzítettem
Az első keréken áthúzva jól használható, úgy nem karcolja össze a vázat. Valami műanyag bevonat van a láncszemeken, de inkább nem próbálom ki, a roller festésének az erősségét -
válasz
GoodSpeed #33320 üzenetére
A kerékpárra vonatkozó szabályok nem egyértelműen vonatkoznak rollere. Amikor meghozták a szabályokat, még 2 láberő nyomatékkal számoltak. A gyerekutánfutóval nem fog az anyuka versenyezni.
A rollerek nyomatéka tartósan múlja felül a lábakét.Van egy másik megközelítése is a problémának. Láttam személyautó utánfutót megborulni kanyarodás közben. Üres volt, terhelve nem borult volna.
De nem szeretném azt a roller utánfutót megborítani, annak az oszloppal együtt, amire rögzítették. Ha sikerül, 10 pontos talajfogás lesz a vége.
Az eredményt a sebek és foltok igazolják.Ha jól tudom az e-scooter nem szerepel a vontató járművek listájában. A kerékpárra viszont tisztázzák a jogszabályok az utánfutóra vonatkozó megkötéseket,
Az egy másik történet, hogy elektromos hajtású kerékpár esetében sem feltétlenül biztonságos az engedélyezett utánfutó.
Érdemes lenne a kipróbálás helyett megkérdezni egy rendőrt.
-
válasz
Hieronymus #33316 üzenetére
Szerintem is, de van úgy a babaszállító kerékpáros utánfutó, az nem ugyanilyen veszélyes?
Vásárlás: Thule Coaster XT Blue (10101806) Kerékpár utánfutó árak összehasonlítása, Coaster XT Blue 10101806 boltok
vagy ez:
Topeak Journey Trailer TX kerékpáros utánfutó
és ilyen kamionos előznek
-
DigitXT
félisten
válasz
gyenesmartin #33317 üzenetére
Ha a vezérlő fázisáramra szabályoz, akkor igen, addig ugyanakkora a nyomaték.
Tudna nagyobb gyorsulást, persze, csak sanszos, hogy túlmelegedne a motor...A fázisáram, és az ezzel egyenesen arányos forgatónyomaték csak akkor kezd
a mesterségeses határ alá csökkenni (ha van ilyen határ beállítva!), amikor már
akkora a sebesség, hogy a motor által gerjesztett ellenfeszültség (BEMF) és az
akku feszültség különbsége nem elegendő adott fázisáram áthajtásához.Megjegyzem a legtöbb egyszerű vezérlő nem foglalkozik a fázisárammal, csak
az akkuáram alapján szabályoz, ezzel kis sebességnél valóban durvább lehet a
megindulás, cserébe ha nem tud felgyorsulni, mert mondjuk emelkedik, leég.
(Ne kérdezd, honnan tudom... Pár vezérlő és motor égett már le a tesztjeimen.) -
gyenesmartin
őstag
válasz
GoodSpeed #33315 üzenetére
Valamelyik nap ezért a járdán lekapcsoltak egy gyereket a rendőrök.
Igaz azon 2 futó volt.
Azt jól érzem a rollernél, hogy 5-24kmh között mintha ugyanolyan nyomatékot adna le az F2?
Pont annyira indul meg 5-ről, mint 20-ról is. Ha ez ígyvan akkor a hajtás elèg rendesen visszafoglya a motort, tudna az nagyobb gyorsulást is csinálni kisebb sebességen. -
-
Bevásláshoz:
-
S@c@
őstag
válasz
Thunderzolee #33313 üzenetére
Köszi a segítséget, Aldiban láttam 2500ért.
-
-
válasz
hentes555 #33297 üzenetére
Hány kiló vagy?
Emelkedőkön is fogod használni?A Neon Lite kb 20km-t tud megtenni 25-ös tempóval. De 100kiloval már jóval kevesebbet.
Ha emelkedő is van az utvonalon, akkor meg még kevesebbet.Hát ez így necces lesz, h könnyű is legyen, meg nagy hatótávja is legyen. A lengéscsillapító például nagyon jó dolog, csak sajnos növeli a roller súlyát.
A Ninebot alu ötvözetből készíti a rollereit, ezért azok kb hasonló specifikációk mellett valamivel könnyebbek a Xiaomi rollereinél.Ezek az ajánlott rollerek:
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
Segway F2 Plus
Xiaomi 5 Pro, 5 Max
Navee GT3 Max
Segway G2
Segway F3, F3 Pro
Segway G3A Segway E3 Pro akksija kicsi, 10Ah, az kb 25km-t tud.
A "sima" F2 akksija szintén ekkora, az is kb 25km-t tud, ezért nem is raktam bele a fenti felsorolásba.
Az F2 Plus kb a legkönnyebb a fentiek közül, azt javasolnám elsősorban. Használtan is elég gyakori, 100-130ezer között megéri, 150ezerért már annyira szerintem nem.Itt össze tudod az adataikat hasonlitani.
Xiaomi ötös sorozat ismertető.
A rollerek tömege is benne van a listában.A Xiaomi Elite 10Ah-s, kb 25km-t tud, de 100kilóhoz nem vennék 350W-os motorral rollert.
A Xiaomi 5 meg kb ugyanazt tudja, mint a 4 Pro (2nd gen), csak gyengébb a motorja, annak is csak 350W-os, (mint az Elite), így azt se javaslom.
Így Xiaomikból csak az 5 Pro, és az 5 Max maradt, de azok meg nehezebbek már sszerintem annál, amit még az ember felcipel magával a harmadikra kétnaponta.. :/
A 4 Pro (2nd gen) ugyanilyen erős, mint ez a kettő utóbbi, csak nincs rajta lengéscsillapító, igy könnyebb is. Kár, h a Xiaomi kifuttatja, mert sokáig az egyik legjobb ár/érték arányú roller volt a piacon, és utódja meg nem marad, mert a sima 5-ösben gyengébb a motor.A G2, G3 szintén nehéz.
Az F3 sorozat is jó választás, de azoknak is van súlya.
Az F2 sorozat még ami könnyebb, a Plusban annyival nagyobb az akksi, h pont megfelelne neked.
Hardveraprón, Marketplacen sokszor látni 100ezer környékén.Kimaradt még a Xiaomi Pro 2.
Ez egy régebbi modell, de ez még aluötvözet vázas, így könnyű. Ennek 8.5"-os kerekei vannak, index sincs rajta, viszont csak 350W-os, 100kilohoz nem ideális annyira.
Újonnan nem éri meg már szerintem, de használtan olyan 100ezer körül vannak. Kb 30-35km-t tud, bár 100kilóval ez is kevesebb lesz.Hát kábé ezek lennének. 55km-t egyik sem tud 100kilóval megtenni. És a keretbe se fér bele sok típus ezek közül sem.
A G3-ban, és a Naveeban van a legnagyobb akksi a fentiek közül. Navee jó ár/érték arányú, 200ezerért kb ugyanaz, mint a Xiaomi 5 Max, de még nagyobb akksival, viszont 23kiló. :/
https://hardverapro.hu/apro/igen_tudok_itt_van_egy_javaslat_elado_hibatlan_seg/friss.html
https://hardverapro.hu/apro/elado_egy_ninebot_by_segway_kickscooter_f2_plus_e/friss.html
https://hardverapro.hu/apro/segway_ninebot_f2_plus_2/friss.html
Gondolom a nagy hatótáv azért kellett volna, h ritkábban kelljen tölteni. Ekkora súlyhoz inkább 48V-ost vennék, azok nem szenvednek annyira a nagy tömeg meghajtásakor, viszont hát nehezebbek.
48V 10Ah akksi kb 40-45-50km-t tud, de 100 kilóval ez kevesebb lesz valamivel. -
S@c@
őstag
válasz
Thunderzolee #33310 üzenetére
Sajnos nekem nem...Nagy Teljesítményű Fehér Lítium Zsír - WD-40 Magyarország ezt vettem akkor a teleszkop bekenéséhez. Remélem jól döntöttem.
-
S@c@
őstag
válasz
Thunderzolee #33307 üzenetére
Az jo a rugozashoz, villas teleszkophoz?
-
Ahol hő termelődik és kopás is felléphet, ott a kerámia zsír a jó.
Golyóscsapágyba viszont nem tenném. Legfeljebb akkor, ha már az lesz az utolsó kenet. Lehetetlen kitakarítani egy golyóscsapágy belsejéből.
Eredetileg a tárcsafékek fékbetét tartó tengelyeihez kezdték alkalmazni.Valóban tudni kellene, pontosan mit akarsz kenni.
-
Líthiumzsír lesz az, amit keresel a forgáspontokhoz.
A motor (hátsókerék) kétoldalt levő csapágyát nem tudod "olajozni", mert zárt csapágyak, ugye hát vízálloaknak kellene lenniük, elvileg, így oda kb hiába fújkálsz be WD40-et (az amugy se erre való), nem nagyon hatol be oda, ahová szeretnéd, viszont remekül össze lehet kenni vele a hátsó felnit.
-
-
S@c@
őstag
válasz
Peaceliker #33304 üzenetére
mit értesz az alatt, hogy meg tudja enni?
én a teleszkopra illetve esetleg motorra gondoltam szilikon wd 40-et...de lehet rosszul olvastam itt.
-
S@c@
őstag
WD-40
SZILIKON-, VAGY KONTAKTSPRAY VAGY LÍTIUMZSÍr elektormos roller kenesere melyiket kell venni?
-
somé
őstag
Nem láttam erről infót, ezért kérdezném, G2-re kötnék biztosítást, több helyen néztem kalkulációt, a kérdésem az, hogy a roller általános adatai mellett nincs lehetőség sorozatszámot, szériaszámot megadni. Ez így rendben van?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
- Samsung Galaxy S22 Ultra 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Csere-Beszámítás! Akciós Gamer PC! R5 5500 / GTX 1070Ti Rog Strix / 32GB D4 / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest