- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Megérkezett Európába a Moto G55 5G és Moto G35 5G
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- One mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
lehella
senior tag
Sziasztok,
van esetleg itt más is, aki szerelt már ilyen [link] indexet a rolleréhez?
Nekem egy Xiaomi Pro2 van, akartam rá indexet, van némi előnye, végül megrendtem és beszereltem, de nem a legmegbízhatóbb darab! Bekapcsolom a rollert, tökéletes villog balra-jobbra, sípol is közben. Azonban menet közben változó időtartam után elmegy a sípolás, vagy teljesen a villogás funkció is. Ilyenkor ki és bekapcsolás megoldja azonnal.Úgy néz ki ez a cucc, hogy van egy három állású kapcsolója, amit a vezérlő kijelzőbe kell bekötni egy Y csatlakozóval a fő kábelkötegbe. Alul az új féklámpa-index vezetéket és a két első indexet összehozom egy 5 csatis Y vezetékkel és megy a roller alaplapra, kvázi plug&play bekötni. Ebből arra gondolok, valamilyen digitális jellel kommunikálhat. Kontakthibára is gondoltam, de az összes csatit átnéztem, megmozgattam. Azt is megfigyeltem, hogy ha lehúzom a bal első vagy jobb első indexet, simán működik az összes többi, ugyanígy a hátsó hármas lámpa vezetéktől is függetlenül villognak elöl.Amikor az index funkció nem megy, a hátsó lámpa világít/villog fékezésre ugyanígy illetve a roller is ugyanúgy üzemel.
Van esetleg valakinek tippe vagy mélyebb ismerete a xiaomi technológiával vagy hogy működhet egy ilyen index, miért okoz ilyen furcsaságot? -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #20098 üzenetére
Ne is mondd, én is a harmadik motort veszem az FLJ-hez, mert az első
verzió vékony kábelekkel és csak 35 mm magas mágnesekkel jött anno.
Persze sose derült volna ki, ha nem kell a második a szinkron hajtáshoz!Ez meg a fék teszten melegedett nekem azonnal. Sok neki 50A is...
(Márpedig az YKZ7280JA marad, miután már megvan hozzá a kijelző...)
Csak pár apróság van hátra, hogy gurulni lehessen vele... Mondjuk egy
hátsó felfüggesztés nem ártana, meg az akkut bele műteni. De amúgy!
(VESC kommunikáció, data logger, kipörgésgátló, WiFi, és kész is LOL.)Szerk: igen, az 50A@64V az bizony 3200W. És ez még nem a max.
-
Peaceliker
addikt
válasz
torrentszaki #20096 üzenetére
Nincs nagy trükk, akkor valszeg tényleg kijön az akkuból a fesz, gondolom kulcsos cucc szabira van kötve.
DigitX
Úgy úgy, ismersz
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #20095 üzenetére
-
torrentszaki
tag
válasz
Peaceliker #20095 üzenetére
Nagyon úgy tűnik, hogy semmi , a 4 vezeték jön ki stabilan, 2 fekete, 2 piros.
-
Peaceliker
addikt
válasz
torrentszaki #20094 üzenetére
A több amper sosem baj
Ennyi difi valszeg nem lesz gond.
De rendelés előtt azért megnézném akkuból mi jön ki. Nincs esetleg biztosíték valahol?
Esetleg dobj képet hogy fest a bele -
torrentszaki
tag
válasz
Peaceliker #20088 üzenetére
Szia!
Szétszedtem a gépet, a vezérlőt kiszedtem, sem szakadás, sem ázás nem látszik rajta. Vezetékeket megmozgattam, semmi reakció továbbra sem kapcsol be, ezért úgy döntöttem, rendelek hozzá egy kompatibilis vezérlőt. A kérdés erre vonatkozik, :Current 17A van ráírva áramerősségnek. Pont ugyanilyen a világban sincs már, rendelhetek hozzá nagyobbat, hogy ne legyen belőle gond? Pl. [link] -
válasz
LurkerSheik #20091 üzenetére
Úgy tudom, a D sorozattal is tud mit kezdeni.
hardverapro.hu/apro/ninebot_f20_f25_f30_f40_javitas_frissitve_tobb_mod/friss.html
-
Sziasztok!
van egy D38E-m, magyar mysoft vásárlás.
Kihozható belőle a 30km/h mókolással?50kg-ot cipel a roli, patika kertvárosi aszfalton, bicajúton.
-
bkiky01
senior tag
válasz
Peaceliker #20088 üzenetére
Ki javasolt? Future Board?
-
Peaceliker
addikt
válasz
torrentszaki #20086 üzenetére
Tippelni lehet csak, szét kell szedni. De gyanúsan vezérlőt. De lehet csak kábel beázás is. Bms akkor valszeg nem ha kulcsos cucc méri feszt
2 ismerős gépe ami ott járt jól meg volt gányolva. Egyértelműen nem értek hozzá /leszarom dolgok voltak az ottani szerelés eredményei.
Egy másik ismerősnek nincs túl jó tapasztalata gari ügyben.
Plusz rolleres fb csoportban volt róluk már nem 1 gázos story...
Nyilván nem mondom, hogy minden ami kezük közül kerül ki az tré, csak láttam, hallottam ezt azt. -
bkiky01
senior tag
válasz
Peaceliker #20084 üzenetére
Miért mondod?
-
torrentszaki
tag
Sziasztok!
A két héttel ezelőtti beázás eredménye az, hogy nem a kijelző hibás, mert az új sem működik. Egyszer felvillant, és annyi. Azon gondolkodom, hogy szétszedem a gépet, vezérlőt cserélek, ez alapján [link] . Ha már pont ugyanilyen rollerem van. Érdekes a hibajelenség, mert az akkufeszültséget jelzi a másik kijelzőn, de ez csak nem akar működni. Mit tippeltek, a vezérlő lehet hibás? -
DigitXT
félisten
válasz
INGJOKE #20083 üzenetére
Én nem lennék biztos benne, hogy azok az első alpontjai.
Persze ha mégis, ebben a listában semmi olyan nincs, amit az
ember ne csinálhatna otthon, normál karbantartás keretében.
De hát egy próbát megér, maximum tanulópénz, okulásunkra.Peaceliker: ne legyél gonosz, nézd inkább azt a képet, amikor
az illusztrációra odarendelt biorobot szakszerűen szaggatja a
fázis vezetéket csőrös fogóval, miközben tolja a gázforrasztót
rá ezerrel. (Otthon meg ugye mit össze szenved az ember egy
elektromos pákával: fel kell gyújtani a retekbe, attól lesz jó.)
-
PociAti
őstag
Heti nagy bevásárlás autó nélkül. Bér roller is megteszi.
https://www.youtube.com/watch?v=csh0Ddw7cz0 -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #20078 üzenetére
Érdekes koncepció.
-
Peaceliker
addikt
[nézd anya, kéz nélkül
] ez mondjuk nekem már sok
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #20074 üzenetére
Rolleren még nem teszteltem mennyit segít a térdszorító, mert csak a hozzászólásod közben jutott eszembe ennek előnyös tulajdonsága. Korábban rengeteget túráztam, rendszeresek voltak a 40 - 50 km-es távok (de a Kinizsi 100-at is teljesítettem). Viszont már leálltam róla, úgy van értelme csinálni, ha rendszeresen, kissé megszállottan tolja az ember, viszont az rontana a helyzeten.
Csak esős időben szokott jelentkezni a porckopás miatti fájdalom (tipikus jelenség). Esőben meg ugye keveset rollerezünk, ezért nem gondoltam még rá eddig.
Térdszorítóm konkrét típusának nincs jelentősége, hatalmas a kínálat, egyre jobbak vannak. Kényelmesnek nem mondanám, mert szorosan fogj a combot, attól meg hátul elszorulnak az erek. De hozzá lehet szokni, és annak kellemetlensége nagyon hamar megszűnik, a térdfájdalomról viszont ez nem mondható el.
Gyógyászati kellékeket áruló szaküzletben többet tudnának segíteni. Ha nem tetszik a kínálat, keress másik üzletet, vagy sportboltot. Vannak eszközök, melyek oldalirányú elmozdulásra nagyobb védelmet nyújtanak, egyén függő kinek mire van szüksége.
-
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #20072 üzenetére
Igen próbálok roggyasztani. Ami most nagyon szív fájdalmam, hogy warrioron rosszabb a térdem, mint mantisin vagy zero n volt. De futómű meg isten. Hátulját fel tudom majd picit puhítani, azt meg is csinálom, amint etwow hadrendbe állt.
Itt helyben (ha nem esik) én is szinte mindenhova rollerrel megyek, mert sajnálom is a kocsit hajtani rövid távon meg zavar is hogy 90 kilómat 1300 kilóval mozgatom.Viszont helyben meg ilyenre pont nem kell 2-3kw meg power, elég egy kisebb is. És amúgy igen, egy standard pálcika is simán jó lett volna... De kíváncsi alkat vagyok, olyan már volt, ez meg valami más, érdekel is nagyon. Inkább ez, mint az, hogy valóban szükség volt rá
Alirol jön, review ok alapján hamar szállították eddig eu ba, remélem nekem is úgy lesz, mert rá vagyok izgulva rendesen
Szóval térdvédő segít? Én ilyen gumis szorító valamire gondoltam, hogy kéne. De kéne védelem is (idén veszek kesztyűt meg mindent is). Dobsz linked mid van?
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #20071 üzenetére
Most nézem, későbbi hozzászólásban írtad is hogy már megrendelted.
Várom a beszámolót róla. Bár előnyeit inkább az élethelyzet teremti meg számára. Én se gondoltam, hogy a Xiaomit ilyen sokat fogom használni, de annyira természetesen teszi a dolgát azokon a körökön, amit nap mint nap bejárok, hogy szinte fel se tűnik a használata.
Bő egy éve volt egy kisebb műtétem, utána jelentősen segített, ha rogyasztva álltam a rolleren. Sokkal enyhébben jött át a rezgés. Akkor piszkosul tudott fájni minden apró gödör.
Térdvédő pedig bő nadrág alatt simán elmegy, Decathlonban egész széles választékban kapni őket. Teljesítménytúrázáshoz használtam vékony gumi rögzítőt. Elvileg a rolleren is működne, majd egy hosszabb út során kipróbálom. -
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #20067 üzenetére
Igen, ezért is lyukadtam ki ennél a gépnél. A sebesség meg saját hülyeségem, de ez a gép még abban is igen jót gurít... Elvileg.
Szóval pont az volt nekem is a gondolat, hogy a marha nehéz gép mellé egy marha könnyű legyen. Viszont felfüggesztés szar ízületek miatt must have. Xiaomin nagyon hamar fájt a térdem... És ha azokra megy felfüggesztés akkor már 20 kiló körül tartok vagy fölötte. Akkor meg mantis 10 is 24 kiló... De akkor megint portabulity sérül... Nehéz kérdés.
Na majd ha itt az etwow mesélek -
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #20061 üzenetére
Célszerűbb merőben 2 eltérő koncepciójú járművet birtokolni, mint 2 egymásra hasonlítani akarót.
Persze a Warrior X-hez egy pálcika nehezen fog tudni hasonlítani, de tuningolással pont az előnyeit áldoznád fel (kompakt méretet és könnyű súlyt). Ha jól értettem pont ezek miatt szeretnél egy második rollert.A többi már csak fejben dől el. Kenyérért 1 km távolságba 25 km/h sebességgel 2 perc 24 másodperc az út, de könnyen megeshet hogy a sorban állás tovább tart ennél. Az idő veszteség legyen a legkisebb probléma.
Az E-twow GT Sport tömegközlekedési eszközre könnyen felvihető, autó csomagtartójába is lazán elfér, ha úgy hozná a sors. Ez a páros szerintem több élethelyzetet le tudna fedni, mint a Warrior és egy tuning roller.
-
Aaron14
őstag
Ha valaki esőben is szokott rollerezni, annak ajánlom ezt az “esőkabátot”: [Decathlon Poncsó horgászathoz]
Gumis az ujja és állítható a kapucnija. Térd alá ér. Nekem bevált.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee #20063 üzenetére
Igazából nem kell range. Mondjuk gyorsulás is jobb nagyobb akkuval, tudom, warrior is azért kapott még 20ah t
Igazából minél kisebb súly volt a cél de mégis használható tempóval. Zero9 en agyaltam, vagy ilyesmin.
De most próbára berendeltem egy etwow gt sport ot. 13 kiló és 45 körül tud tempót. Ha kevés a range akkor kap külső akkut vagy inkább gyári akku ki és be nagyobb, már ha van hely benne, nem tudom...alig van infó, nem igazán modder lelkük brigád veszi ezeket, kicsit azt is érzem, hogy ha hozzá nyúlok az szentségtörés
-
Casseius
tag
válasz
Thunderzolee #20062 üzenetére
Most nincs nekik raktáron de folyamat gyártanak [link]
21ah befér 48v-on pro 2-be 2 centis spacerrel.
-
válasz
Peaceliker #20059 üzenetére
Mekkora akksi fér a Pro 2-be, ha 48V-osra alakítjuk át? Vagy csak spacerrel lehet ezt csinálni?
Ha nagyon elborulsz, előre tegyél Sharkot, hátra meg Konykot.
-
-
Peaceliker
addikt
válasz
Casseius #20060 üzenetére
Aliról lenne, engem is meglep. 9,6ah,nem a 20220/23 az 10,5 ös, de itthon is 560k az 9,6os. Szóval jól hangzik. Akciós, eladó megbízható, max pihen a pénzem pár hónapot ha átvertek (de volt magyar rendelő is).
Felfüggesztés gondolom annyi, mint lábas rolleremnél, persze.
De 13kg, míg ha g30 nézzük, akkor 20+ felfüggesztés.Azt látni kell, hogy warrior mellé nem kell sem hatótáv sem power igazán, de az nem bántana, ha 1km re kenyérért nem 25 el mennék ki... Ja hogy lehetne gyalog is menni? Lehetne.. Lusta vagyok? Az
valójában indokolt... Nem, távolról sem, csak kipróbálnék valamit, mert miért ne.
De ha jól értem ennyiért akkor nem riziko mert ha mégsem kell akkor el tudom adni legrosszabb esetben ennyiért? -
Casseius
tag
válasz
Peaceliker #20059 üzenetére
Etwow gt sport 330ért? Én 500 alatt nem nagyon láttam aksi pici szerintem, lengők kb dísznek vannak de kompakt és könnyű az tény.
G30 20 kiló konkrétan de ott jó nagy az aksi -
Peaceliker
addikt
válasz
Casseius #20058 üzenetére
Köszi, utána nézek.
Mondom min agyalok. 46 kilós warrior x mellé kéne valami kisebb könnyebb ami azért megy is.
Ami opció lehet : Xiaomi pro1/2 + felfüggesztés +tuning. Ha 48v ra kell akkor+ felfüggesztés az összesen lesz 250-300k (pro 1 el, kettővel +100k) akkor kb 20 kiló. 40 es tempó 48v on
Mantis plus 24 kiló 300-350k 45kmh kb
Zero 9 240k kb 19 kiló asszem 40kmh kb
Inokim ox et nézem 370be van fent de 28 kiló vagy hogy, lomha is, bár nem is az a célÉs amibe most bele futottam és rá is kattantam az etwow gt sport. 330k új, 47kmh max (alattam legyen 40) 13 kiló
Ez az egyetlen ami új, minden más használt( xiaomi nál szerelés és hekk idő is)Szóval ezért kérdeztem. Nagyon hajlok az etwow felé, ennyibe sztem el is megy ha mégsem az én világom és akkor lehet lesz pálcika tuning. G30 at azért nem néztem, mert tippre jóval nehezebb lesz mint xiaomi. Bár van belőle 48v os verzió is, de fw mod nemtom mennyire egyszerű.
-
Casseius
tag
válasz
Peaceliker #20057 üzenetére
De hátra én Konykot ajánlanám ha Xiaomi, az 1kg, és sokkal jobb mint monorim, Sharkset hátsó meg nincs is Xiaomira
-
Casseius
tag
válasz
Peaceliker #20055 üzenetére
Mindegyik darab 3kg körül
-
Peaceliker
addikt
Tudom vt róla szó már, de nem találom.
Egy monirim vagy sharkset első hátsó felfüggesztés mekkora plusz súly lesz egy pálcika gépen? -
DigitXT
félisten
válasz
pescara #20049 üzenetére
Dehát pontosan ezt csinálta a videóban is, és a kolléga is ezt írja.
Szétszeded, letüsszented, összerakod. Ebből a festés a legkevesebb.Lusta megoldás ha helyben tüsszented le, bár azt maszkolni szívás...
(Megjegyzem, akármennyire igénytelen, beválhat, ha jó a fedés, még
korróziógátló szerepe is van, nem feltétlen csak optikai tuning...)
-
ρσгτσ
addikt
válasz
pescara #20049 üzenetére
Jah hát a hibák javítása az más téma. Ahhoz önmagában a festék kevés. Meg aztán általában több réteget kell használni.
Részlegesen festeni valamit amúgy is elég kontár munka. Szóval teljesen igaz. Mert azt minimum elemenként kell.
Szerk.:
Én most egy projektet pont azért hanyagolok, mert 3x annyi idő szétszedni, mint lefesteni.Még lehet keveset is mondtam. Nem mindig van hozzá kedvem.
-
pescara
aktív tag
En ma megkerdeztem kivancsisagbol 2 auto festonel es kb kirohogtek, hogy nagyon nagy macera, mert szet kell szedni hozza, meg ez a matt femszemcses festek a legbonyolultabb, nem lehet csak a hibakat eltuntetni, mert latszik nagyon. Tehat csak egesz elemeket lehet, vagy az egesz rollert.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
pescara #20047 üzenetére
Obi -ban is lehet kapni pár fajta spray -t, ami jól használható. Én mondjuk alkalmanként konzolt és kontrollert is szoktam festeni. Utóbbinál ugye fontos, hogy kopásálló legyen, de persze egyik sem tart örökké. Mindegy hány réteg vagy mivel van fedve.
Erre ment pár réteg. Meg amúgy sötétebb, mattos is, csak a fény/vaku miatt tűnik magasabb fényűnek, de ez is selyemfényű.
Szerintem ezekre valamilyen selyemfényű akril jó lehet. Ami egy olcsóbb, készre kevert megoldás és a száradási idő sem sok. De igazából van pár fajta megoldás kész termékekből is. Meg aztán festékboltban színt is kikevernek neked. Az alapján is, ha viszel mintát.
Rollernél mondjuk az előkészület tovább fog tartani, mint maga a festés.
Szerelés + maszkolás.
-
pescara
aktív tag
válasz
Peaceliker #20046 üzenetére
Koszi, szerencsere meg nincs ra szuksegem, meg csak egy hete nyuzom es eddig meguszta, meg kiallithatnam egy szalonba siman az ujak koze. De tudom, hogy ez csak ido kerdese, ezert voltam kivancsi. Annyibol nem mindegy, hogy ha mondjuk 1-2 ev mulva valtani akar valaki, akkor sokaknak tobbet szamit a kulso allapot, mint hogy valojaban mit tud. Nem csak rollernel, ugy altalaban.
-
Peaceliker
addikt
válasz
pescara #20045 üzenetére
Én kormánynál azt csináltam, hogy körbe ragsztottam, és addig fújtam le. Festék is matt, alig látszott, engem is meglepett. De ahogy írtam, ez egy 2000ft os spayvel taknyolás. Ha minőségi valami kell akkor porfestetni kell az egész elemet.
Ha elviszed az elemet valami festék boltba akkor lehet hogy valami elég hasonlót ki tudnak keverni -
pescara
aktív tag
válasz
Peaceliker #20044 üzenetére
Na jo, de ha mas szinu, mint amit javitani akarsz, akkor a vegeredmeny rondabb lesz, mint volt, nem? Habar tenyleg, akkor nem csak serult feluletet fested be, hanem mondjuk azt az egesz blokkot, mondjuk kormanyt, ugy mukodhet. De en olyanra gondoltam, mint a videon, ami helyi seruleseket karcokat tud eltuntetni az eredeti szinben. Autoknal lehet rendelni ilyet, minden szinnek van egy kodja es lehet helyi hibakat javitani, anelkul, hogy az egesz autot atfestened.
-
pescara
aktív tag
válasz
Peaceliker #20042 üzenetére
Az mire jo? Azt sem tudom, hogy ezekre a specko aluminium otvozet vazakra van-e egyaltalan olyan festek, mint az autoknal, amit szin szerint meg lehet rendelni. Gyanus, hogy nincs, mert akkor gondolom hirdetnek es arulnak.
-
pescara
aktív tag
válasz
Peaceliker #20039 üzenetére
Hamarabb szarad azt mondja, kulonben hajszarito, vagy orakig varas.
-
pescara
aktív tag
válasz
gergo5991 #20036 üzenetére
Lehet egy vadi uj rollert is nekitolni valaminek, minek nezzen ki ugy mint egy veteran, amikor meg uj szegeny. Az autokat is meg szoktak csinalni ha talalkozik egy garazsajtoval a karosszerias. Rollereknel nem tudom mi a helyzet, a szervizek nem hiszem, hogy foglalkoznak ilyennel, pedig nagy uzlet lenne.
-
pescara
aktív tag
https://www.youtube.com/watch?v=JNBcHwe1UVs
Ilyet probalt mar valaki?
-
PociAti
őstag
válasz
generatoros #20032 üzenetére
Volt főnökömnek 70 éves koráig nem igazán volt balesete.
Szellemileg frissebb, mint sok más kollégája, jelenleg is ő fejleszti a cég könyvviteli programját, de egy hónapon belül 3 kocsit is meghúzott. Beszámolók szerint azóta is aktívan él ennek a hobbijának.
Egyik családtagja nagyon kedvesen úgy fogalmazott, nem az öreg lassult le, hanem a világ gyorsult fel körülötte. És ez szinte az egyik napról a másikra állt be nála.Előtte lévő 50 évben mennyi balesete volt, egyszerűen nincs befolyással a mostani állapotára.
EU Statisztikai Hivatalának 2018-as adata szerint:
"ha csak a városokban történt halálos kimenetelű közlekedési baleseteket vizsgáljuk, akkor a 65 év felettiek aránya 38 százalékos"Ez brutálisan magas arány! Szerintem a városban megtett kilométerek 10%-a se hozható velük kapcsolatba. És nem hinném hogy csak áldozatként, hanem okozóként is elég aktívan részesei a baleseteknek.
-
janes1976
őstag
válasz
generatoros #20032 üzenetére
+1
-
generatoros
tag
válasz
INGJOKE #20030 üzenetére
az öregeket akkor kéne csak baxtatni, ha notórius baleset okozók. Aki 70 éves korára 50 éves jogsival soha semmilyen balesetet nem okozott és vezettett több százezer km-t miért tennék ki procedurának, ha orvosilag egészséges. A kábítósokat büntetném sokkal szigorúbban
-
PociAti
őstag
válasz
INGJOKE #20030 üzenetére
A cikkben is szereplő résszel egyre gyakrabban találkozom:
"az Európai Unió komolyan gondolja, hogy
2030-ra a 2020-as szint felére kell csökkenteni a közúti balesetekben elhunytak számát,
* 2050-re pedig el kell érni, hogy senki ne haljon meg Európa útjain,
és tenni is kész e célok elérése érdekében."Vision Zero-ként is emlegetik.
Angolul: EU Road Safety Policy Framework 2021-2030 – Recommendations on next steps towards "Vision Zero".
Az Europai Parlament oldalán megtalálható az anyag magyarul is:
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/TA-9-2021-0407_HU.htmlHosszú az anyag. Elolvastam. Hátha valaki mást is érdekel, kikerestem a minket, rollereseket érintő pontokat:
F. mivel a kétkerekű gépjárművekkel közlekedők az összesen megtett kilométerek mindössze 2%-át teszik meg, mégis közülük kerül ki az összes halálos közúti baleset áldozatainak 17%-a; mivel az egyes országok között nagy különbségek vannak; mivel az EU-nak a következő évtizedben nagyobb hangsúlyt kell fektetnie az e személyek biztonságának javítását célzó intézkedésekre;
J. mivel a nemek, az életkorcsoportok és a társadalmi helyzet tekintetében fennálló egyenlőtlenségek a mobilitás és a közúti biztonság terén is éreztetik hatásukat;
3 ... felszólítja a Bizottságot, hogy folytassa a szoros együttműködést a tagállamokkal a közúti infrastruktúrára vonatkozó fő teljesítménymutató meghatározása érdekében, amely elfogadott közös minősítési módszertan alapján biztonsági szempontból minősíti majd a közúti hálózatot, függetlenül az úthasználók magatartásától vagy a járműtechnológiától; sajnálatosnak tartja, hogy a járműbiztonságra vonatkozó fő teljesítménymutatók figyelmen kívül hagyják a kétkerekű gépjárműveket; felhívja a Bizottságot járműbiztonsági index kidolgozására az L kategóriájú járművekre vonatkozóan, és hangsúlyozza, hogy abba be kell építeni az L kategóriájú járművekre vonatkozó valamennyi fő teljesítménymutatót is;
20. felszólítja a Bizottságot, hogy az L kategóriájú járművek típusjóváhagyásának közelgő felülvizsgálata során tegye kötelezővé a motorkerékpárok blokkolásgátló fékrendszerekkel való felszerelését; felhívja a Bizottságot, hogy bővítse azon járművek kategóriáit, amelyek esetében kötelező az e-segélyhívást lehetővé tevő eszköz beszerelése, különös figyelmet fordítva a kétkerekű gépjárművekre;
34. megjegyzi, hogy bizonyos új személyi mobilitási eszközök nemcsak általános biztonsági, hanem közlekedésbiztonsági szempontból is számos komoly aggályt vetnek fel; sajnálatát fejezi ki amiatt, hogy e kérdésben csupán néhány tagállam vezetett be jogszabályt, és hogy az előírások uniós szintű összehangolásának hiánya zavart okozhat, megnehezítve a nem helyi úthasználók számára a helyi szabályok betartását; felhívja a Bizottságot, hogy fontolja meg ezen új mobilitási eszközök típusjóváhagyási keretének kidolgozását, és adjon ki iránymutatásokat a tagállamok számára a biztonsági szempontok kezeléséről, ezen belül az ilyen eszközök biztonságos használatára vonatkozó közlekedési szabályokról; emlékezteti a Bizottságot és a tagállamokat, hogy uniós és nemzeti tájékoztatási és oktatási kampányokra van szükség a mikromobilitási eszközök biztonságos használatáról, különös figyelmet fordítva a veszélyeztetett úthasználókra, közöttük a gyermekekre, valamint az idős és a mozgáskorlátozott személyekre; felszólítja a Bizottságot és a tagállamokat, hogy osszák meg egymással a mikromobilitási eszközök biztonságos használatának javítása tekintetében bevált gyakorlatokat;
35. felszólítja a Bizottságot, hogy aktualizálja az Európai Unió közúti balesetekre vonatkozó adatbázisának (CARE) követelményeit, és vegye fel e követelmények közé a mikromobilitási eszközök, például az e-robogók és más, villamos hajtással támogatott kerékpárok ütközéseinek azonosítását; felhívja a tagállamokat, hogy a CARE adatbázisban szereplő információk alapján hajtsanak végre konkrét megelőző biztonsági intézkedéseket nemzeti, regionális vagy helyi szinten;
37 ... felhívja a Bizottságot, hogy terjesszen elő ajánlást a „biztonságos rendszer” megközelítéssel összhangban álló biztonságos sebességkorlátozások alkalmazására valamennyi úttípus esetében, többek között 30 km/óra legnagyobb sebességet írva elő a lakóövezetekben és olyan területeken, ahol sok a kerékpáros és a gyalogos, lehetőséget adva a kerékpáros és gyalogosforgalom növelésére, a veszélyeztetett úthasználók megfelelő védelme mellett; ...
39 ... kéri továbbá fokozatos engedélyezési rendszer bevezetését, amely a kezdő sofőröket tapasztalatszerzésre ösztönzi az olyan magasabb rendű készségek terén, mint a forgalom belátása, az önértékelés és a veszélyérzékelés, ugyanakkor korlátozza a magas kockázatú tevékenységeket, például az éjszakai vezetést és személyszállítást, a félreeső térségekben és a tömegközlekedéshez való korlátozott hozzáférés jellemezte területeken élő személyek mobilitási igényeinek figyelembevétele mellett; ...
40. felhívja a Bizottságot annak megvizsgálására, hogy a vezetői engedély megszerzéséhez a kétkerekű gépjárművek valamennyi kategóriája esetében kötelező legyen az elméleti és gyakorlati képzés, és vizsgát kelljen tenni;
42. megjegyzi, hogy a Covid19-világjárvány a házhoz szállító szolgáltatási ágazat bővüléséhez vezetett, és ennek következtében jelentősen nőtt különösen a kisteherautók, a kétkerekű gépjárművek, például segédmotoros kerékpárok és a kerékpárok jelenléte a közutakon, és ezzel lendületet adott a platformmunka új típusai és új üzleti modellek megjelenésének; ...
-
válasz
PociAti #20029 üzenetére
Azt is bejegyzik a jogsiba, ha automata kocsin vizsgáztál, akkor nem vezethetsz manuális váltósat. Szerintem ebben nincs semmi. Mi is állatok voltunk fiatalabb koromban friss jogsival, mondjuk a kispolszkival nem lehetett száguldozni nagyon, de meghalni meg lehetett volna.
-
PociAti
őstag
OFF,
de még akkor is sokkal közelebb áll a rolleres témához, mint az a politizálás, amit imént páran eleresztettek.indexes cikk a jogosítványról.
Elsősorban arról szól az írás, hogy az időseknek az EU-ban a jogsi megtartására milyen előírások vannak.
Igazából csak a cikk utolsó része miatt hoztam, ebből idéznék
"... a felmérések szerint a balesetek kockázata a friss jogosítvánnyal vezetők körében a legmagasabb.Minden ötödik balesetben érintett gépjárművezető a jogosítvány megszerzését és az önálló vezetés megkezdését követő első hat hónapban okoz vagy szenved el balesetet.
...
A kezdő sofőrök védelme és az általuk okozott balesetek csökkentése érdekében a tanács felnőtt jelenlétéhez kötné a kezdő sofőrök éjszakai vezetését.
Ennek az indoklása, hogy egy csapat egy autóban utazó fiatal ne kergethesse bele a még rutintalan, a közlekedés valós kockázatait felmérni nem mindig tudó sofőrt veszélyes helyzetekbe."
Elég meredek elképzelések vannak!
A szándékot értem, az úgynevezett "disco baleset" elég gyakori jelenség.
Viszont ezután úgy kaják meg a jogsit a fiatalok, hogy az csak nappali körülmények között engedélyezett.
De ha ül egy felnőtt a kocsiban, akkor már rendben van. (De hány éves egy felnőtt? Annak józannak kell lenni?)Az EU-n belül azért néha elég meredek elképzelések pattannak ki. Rollerek kapcsán is hasonlóan meredek elképzelések születtek. És a járművek káros anyag kibocsátása területén is, ami még durvább, van amit sikerül is végigvinniük.
-
BaLee
addikt
válasz
Thunderzolee #20023 üzenetére
"Ohhh wait... Idehaza nemrég egy hasonló (kudarcos) konzultáció után azzal plakátolták tele az országot, h a magyarok 97%- a egyetért a hangoskodó kisebbséggel...
"
Ami után ugyanúgy megszavaztuk a következő szankciós csomagot is.
-
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #20025 üzenetére
,,Kapott a roller ellenes brigád egy pofont."
Hat en meg pont azt hallom mindenhol, hogy a parizsi polgarmester azt nyilatkozta, hogy tiszteletben tarja a tobbseg akaratat az alacsony reszvetel ellenere es szeptembertol eltunnek a (ber) rollerek Parizs utcairol. -
válasz
pescara #20024 üzenetére
Bér-rollereket akarták betiltatni.
Csak a roller ellenes sajtóhadjárat részeként gyakran kimaradt az idézett párizsi szavazásról szóló cikkekből, h mindez csak a bér rollerekre vonatkozott.
Nyilván ahogy nálunk is, ott is inkább a turisták által használt bér rolleresekkel van a probléma.
De olvastam olyat is, h aztán arra hivatkozva, h a nép nem kér a bér rollerekből, ki lehetett volna akár terjeszteni az összes rollerre, hiszen a nép nyilván ezekből sem kér címszóval.
Kapott a roller ellenes brigád egy pofont.
Innentől be lehet fejezni a tilcsákbe, mindenki utálja mantrázást.Az egy más kérdés, h sok a felelőtlen rolleres, de inkább azokat szabályozzák (megfelelő mértékű büntetésekkel), így kordában lehetne tartani a rollereseket sztem.
Úgy nem, ahogy ezt idehaza tették:
www.miskolci.hirek/nagyon-enyhe-buntetessel-kinaltak-meg-a-kerekparost-aki-halalra-gazolt-egy gyalogostHát ha ilyen enyhe büntetéseket osztogatnak, akkor semmilyen visszatartó ereje nem lesz.
Vagyis nyugodtan lehet a járdán rollerezni 10km/h sebességnél gyorsabban is.
Ha meg még több baleset lesz, elkezdi "a nép" követelni, h tilcsákbe', és a nép hangját meghallgató bölcs, okos, művelt, tanult, intelligens, előrelátó, (fideszes) városvezetés enged a nép akaratának.. -
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #20023 üzenetére
Ez most csak a berrolerekre vonatkozik, vagy az osszesre? Csak mert elegge ossze vissza fogalmaznak a sajtoban.
-
Na, ki tudja mi lett a párizsi roller ellenes népszavazás eredménye?
"Rettegjetek rxhadt rolleresek, be lesztek tiltva, majd meglátjátok, végre Párizsban ott lesz a példa, a zemberek utálják a rollereket, és nem kérnek belőlük!"Azt mi lett?
Tessék:
A szavazásra jogosult 1.300.000 ember mindössze ~7.5%- a ment el szavazni.
Ez durván 100.000 ember.
Ennek a 100ezer embernek a 90%- a szavazott a rollerek ellen.
Ez a TÖBBSÉG. Ez az alig 100ezernyi hangoskodó szerette volna az akaratát rákényszeriteni a többire.Ohhh wait... Idehaza nemrég egy hasonló (kudarcos) konzultáció után azzal plakátolták tele az országot, h a magyarok 97%- a egyetért a hangoskodó kisebbséggel...
-
DigitXT
félisten
válasz
generatoros #20020 üzenetére
Sok balesetmentes kilométert hozzá!
-
DigitXT
félisten
válasz
INGJOKE #20013 üzenetére
Én arra lennék kíváncsi, hogy egész pontosan mit takar egy ilyen felkészítés?
(Meg mondjuk nem tudom, hogy annyi rollerszerviz egyáltalán van-e Budapesten,
hogy kerületenként még egy-egy ajánlottat is lehet közülük választani... tényleg.)Szerk: PayPal fixen rárak 5%-ot a banki árfolyamra, azért drágább vele váltatni.
És hát külön tánclépésekbe kerül, hogy az ember kikapcsolja... Tranzakciónként!
(De valamiből nekik is élni kell.Ha úgy tetszik: a kényelemnek lehet ez az ára.)
-
-
válasz
Thunderzolee #20014 üzenetére
Rev sokkal jobban váltja a dollárt/eutót, mint bármelyik sima bank. Végeredményben dollárral fizetve olcsobban jössz ki, mintha forintban fizetnéd.
-
válasz
spider23 #20012 üzenetére
Nem tudom.
Én bankkártyával fizettem a számlámról.
Már 12x vettem onnét rollert, mindegyik működött.
Nincs Revolutom, az miért jobb, mint a bankszámláról fizetés?Paypalnek ismerem sz előnyeit, de azzal kb 10ezerrel több lett volna, így maradtam a sima kártyás fizetésnél.
-
Újbudán vagy a környékén melyik roller szerviz ajánlott? Szezon előtti felkészítésre vinnék egy Pro 2-t.
-
-
pescara
aktív tag
Koszi, megoldodott, az volt a baj, hogy a xiaomiet probaltam ratenni, mar eleve a gyuru nem ment ra rendesen, aztan feladtam. ma megvettem a ninebot phone holdert, 2 masodperc volt felrakni es szuper.
Az utproblema megoldodott, mar felfedeztem a jo utvonalakat, telefont meg ugyis csak gps-nek hasznalom es azt is csak a ,,vegso megkozelites' nel, ha valami ismeretlen cimet keresek, de az utvonal nagy reszet ugyis megtervezem fejben, nincs szukseg gps-re egesz uton.
-
spider23
senior tag
válasz
Thunderzolee #19973 üzenetére
DHGate -ről tudja valaki hogy dollárért hogy lehet vásárolni? Minden áron ft -ban akarja levonni az összeget hiába dollárra van állítva az oldal. Revolut ról fizetném...
-
PociAti
őstag
A friss GoPro Hero 11-nél is az egyik selling point a továbbfejlesztett rezgéscsillapítás:
"Emmy® Award-winning HyperSmooth 5.0 video stabilization with Horizon Lock."
Illetve:
"HyperSmooth 5.0 features AutoBoost and Horizon Lock built-in, ensuring your smoothest, most stunning shots yet."Az oldalon lejjebb görgetve vannak bemutató videók ennek működéséről. Nem csak a rázkódást szedi ki, hanem a horizontot is rögzíti, azaz (szoftveresen) meg van oldva, hogy ne billegjen a kamera.
És ami jó hír, szoftveresen egyre több dolgot tudnak megoldani, nem kell hozzá stabilizátorral egybeépített hardver.
Az már más kérdés, hogy egy ilyen akciókamera pár kiegészítővel együtt annyiba kerül, mint egy belépő szintű roller.
Néha készítek felvételt a gurulásaimról. Szélkabátom egyik felső zsebéből pont kilát a telefonom. A hátizsákom pántjára tervezek készíttetni (vagy venni) egy tokot.
-
ρσгτσ
addikt
Közben megkerestem, Apple -nél is írtak róla. Bár itt ugye más típusú rezgés miatt a motoroknál, ami káros lehet az OIS és az AF miatt.
Pálcika rollernél azért neccesebb, mert 0 lengéscsillapításnál elég rendesen berázza a mobilban lévő szerkezetet. Nyilván olyan telefonnál, amit komolyabb kamerával szereltek.
Főleg ha olyan úton jár, ahol elég sokat rezeg a roller.
-
ρσгτσ
addikt
-
PociAti
őstag
Jó hogy megemlítetted a rázkódást. Mobiltelefonok kamerájára eddig nem így tekintettem, pedig belegondolva teljesen logikus. (Normális fényképezőgépeknél elterjedt a mechanikus optikai képstabilizátor, meg a zoomot is mozgó lencsével oldják meg, mobiltelefonra kevésbé jellemző, de attól még érzékeny szerkezetről van szó.)
-
ρσгτσ
addikt
válasz
pescara #20002 üzenetére
Kormánybővítőből olyat kell nézni, amit fel tudsz szerelni a gépre:
Arra kényelmesen rá tudod tenni. Viszont nem mindegyik telefon csípi. Csak azért írom, mert korábban említetted vannak gondok az utakkal, van macskakő és egyebek. Kamera részt rendesen ki lehet csinálni a rezgésekkel.
Már ha jól emlékszem és tényleg te írtad...
-
pescara
aktív tag
Es meg egy kerdesem lenne. G30 max2 -re mobiltelefontartot hova lehet feltenni? Egy helyet talaltam baloldalon a fek es a kijelzo kozott, de akkor kb teljesen kitakarja a kijelzot. Valami otlet? Koszi elore is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! nVidia Quadro P4000 8GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Update 06.12. Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT GAMER PC termékbeszámítással
- DELL, HP gyári töltők, sok db. 7,4x5mm - 4,5x3mm + USB-C/Type-C 65W
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged