Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz pescara #18829 üzenetére

    Ha nem érzel motorféket, akkor mindegy: jelenleg csak az asztalon tudtam
    tesztelni, és ha a töltőről ment a teszt (ami NEM tud áramot felvenni), csak
    ilyen minimális nyekkegést okozott, semmit nem fékezett a motoron, hiába
    volt maximális erősségre rakva... Ellenben akkuról leugrott az asztalról, úgy
    megfogta. (Ugyanez élesben simán 10-15A visszatöltést jelentett, ami elég
    sok lenne, ha valami picike akku hajtaná a gépet, de anno is 2x22Ah volt.:D)

    Abból lehet baj, ha akkor is határozottan fog, amikor tele van az akku. Max.
    akkufesz esetén nem szabad működnie a régen féknek, ezt diktálja a fizika.
    Ha mégis működik, ott valami túlfeszültséget fog kapni, így eldurran idővel.

    Szerk: ha túl sokat tölt vissza, nagyon megszalad a feszültség. Bármi, ami
    4.2V/cella fölött van egészségtelen az akkunak: a vezérlőnek kell figyelnie.
    És egyben tudnia, hogy mekkora akku van rajta, feltéve ha több módja van.
    Pl. A Kugoo S1 ment 48V módban, meg gyárilag, 36V módban is. Elvileg a
    magasabb feszültségű akkuval lejtőn is nagyobb sebességről tud fékezni.
    (Jó, hát a Kugoo nem a legjobb példa, mert az abszolút nem volt regen.:DDD)

    Szerk: ami tempó 45V feszültséget okozott, így sok volt a 36V akkunak, az
    egy 48V akkunak sima liba. Viszont ha a BMS túlfeszültség miatt leválaszt
    akkor már csak a BEMF tartja életben a vezérlőt/kijelzőt onnantól necces...
    Csak a rövidrezárós stratégia segít, ahhoz nem kell az akku... Regen: kizárt.
    (Jártam úgy, fordítva, hogy a gyenge/hibás akku egyik cella csoportja miatt
    kapcsolt ki a vas, viszont olyankor egy ráfékezés még pont életre keltette...)

Új hozzászólás Aktív témák