Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #22713 üzenetére
A pénzben egyetértünk, abszolút nem éri meg anyagilag, viszont maga
az építgetés nekem hobbi. Kikapcsolódás. Nem arról szól, amúgy, hogy
30 percet nyerek, mert gyorsabb! Hanem másra lesz alkalmas így...
Google kerékpáros útvonaltervezője néha meredek irányba vezetett...
Budafoki út: mondom biztos van bicikliút akkor ott is... Hát nincs: 25-tel,
ha nem tud többet, tuti nem megyek le az útra (hacsak nem áll a dugó),
de így közel 40-nel bevállaltam. Elfért. A másik, hogy ugyanez a cucc az
emelkedőn 10 km/h alá lassult anno: életveszélyes ennyivel szöttyögni...
(Járdán nyilván nem lehet, nagyon szűk itt, úton meg tényleg über gáz.)Így, hogy emelkedőn is megy 30-at, kicsit más a cucc közlekedésre való
alkalmassága. Lassan menni így is lehet, de gyorsabban a gyárival nem.
(És azt nem is mondtam, hogy rendes motor jön bele, papíron 3000W...
Ezzel a vezérlővel/akkuval még nem is lesz se erősebb/se gyorsabb, bár
ezekben sem vagyok biztos, annyira más a felépítése.) Mindig van több.
Ott kell megállni, ahol már kevés a váz, mert abból törés/esés lesz újra...
De arra az esetre meg készül a "kamion", amiben csak az akku 60 cm.
Csak lehet, hogy kicsinek fogom találni a 10" gumit ezek után... Habár a
bicikliút minőségproblémáján semmilyen 12.5" gumi nem segít: rugózás
kellene oda, vagy egy teljes újraaszfaltozás, botrányos mennyire dobál...Szerk: a nagy vasra 165 mm-es Exa, olajos rugót rendeltem. Nem rossz a
légrugó, de valahogy nem is az igazi, meg hát az csak 125 mm volt, hogy
hogy nem pont belefért az olasz gyári rugója helyett: árban már biztosan
a kétszeresét éri ezzel a sok aprósággal. De a 22 km és kikapcs vs. 40 km:
megint egy olyan különbség, amitől másra lesz alkalmas. Első alkalommal
felszenvedtem a villamosra, mert muszáj volt. Azóta ezt inkább kihagyom.
Az élmény meg, hogy oda visz ahová menni akarok, kötetlenül... priceless. -
dzsidzsas
tag
válasz
Somatom #22627 üzenetére
Ne feledjük, nem csak a rollereket kell szabályozni, elektromos gördeszka, egykerekűek, elektromos görkorcsolya, egyszarvú, hoverboard, és még kitudja mennyi újdonság. Lassan már kávéfőzővel is lehet közlekedni. Láttam néhány hónapja, hogy egy csávó épített lebegő deszkát.
-
PociAti
őstag
válasz
Somatom #22627 üzenetére
Tökölnek?
Mintha olyan nagy egyetértés lenne bárhol is arról, mi lenne az a szabály, ami a jelenben működne. És ha még a közeljövő trendjeire is képes lenne lekezelni, akkor túlteljesítené az elvárásokat.Mert az motor, ami emelkedőn szükséges lenne egy elhízott ember alatt, az sík terepen gyilkos gép lenne azon a kerékpárúton, ahol gyerekek és gyalogosok is vannak.
-
-
-
ridiculous
aktív tag
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #21940 üzenetére
Nincs hova tölteni, szóval a válasz természetesen igen: a regeneratív fékezés
ilyenkor nem lehetséges. Ha tud más fékezést, akkor még azt használhatná.Peaceliker: pont, ahogy egy szulfátos ólom-savas akkunál, gyorsan elszalad
fel a feszültség, ilyenkor szokták azt mondani, hogy "nem veszi a töltést".
És ez természetesen nem jó dolog. Fele kapacitás sosem jó, mert a súlya a
rollernek ettől nem lett kisebb.Mondjuk elég sokáig kell egy li-ion akkut
nyektetni, hogy 50%-ra essen a kapacitása: ha hirtelen történik, más baj van. -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #21710 üzenetére
Hát nem egy motoros platnis cucc. De ha nagyon kell, még lehet
belőle: volt egy hasonló kis dobozom anno, amibe a sisak már jól
belefért. Bár más nem nagyon. Ami most van doboz rohadt nagy
lenne rollerre, de a platni ugyanaz, kieg lámpa is megoldható...Szerk: amúgy a képen a légrugó az újítás, és a félhidrós fék.
-
PociAti
őstag
válasz
Somatom #21436 üzenetére
Működő eszköz esetében a kilométerköltség csak pillanatnyi állapot. Rövid távon teljesen felesleges jelentőséget tulajdonítani neki. Kirándulásra szánt kerékpár esetén a 2.000 km nem számít nagy távnak. Elektromos rásegítéses kerékpárnál pláne.
Élettartam számítás már realisztikusabb, vagy ha amortizációval / pillanatnyi piaci értékkel számolunk.A rollerem első évében én is nagyon elhanyagoltam a kerékpározást. Kb. 100 km-t tettem csak meg vele, míg korábban volt, amikor egy hónap alatt közel 1.000 km-t tettem bele. Viszont ha már letettem a kerékpárt, sokkal több sétára tudtam rávenni magam.
Most újra elővettem a bicajt, úthibáknál folyamatosan hasonlítgatom össze a rollerral. -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #21319 üzenetére
Értem, bocsánat: úgy értettem, hogy tekerni, nézelődni. Lábbal hajtani...
Fel sem merült bennem, amikor kerékpározást említek, hogy S-Pedelec.
És még mielőtt belekötnél, tudom, lábbal IS hajtod, de nem ugyanaz.
Sem a tempó, sem az esetleges esés következményei, abból fakadóan. -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #21316 üzenetére
Khm-khm, egyrészt nem rekreációs céllal mész, hanem veretni.
Másrészt nem egyedül pedálozol, hanem alád dolgozik egy motor.
Magyarán akkor az S-Pedelec közelebb áll a motorozáshoz, LOL!Peaceliker: faxom se akarja már tuningolni. Azt is.
Jó lenne vmi
kisebb közlekedőedény. De azért ne legyen nagyon ótvar, gyenge,
a nagyobbat meg aztán lehet tuningolni szanaszét, napestig.
(Amúgy ha valami, a King jó tuning alap. Valami rendes vezérlővel,
rendes gázkarral, nagyon kényelmes géppé lehetne alakítani, ami
ha akarod, akkor felveri a kúpot az átlag autósnak bármikor, LOL.) -
Pano
addikt
válasz
Somatom #21250 üzenetére
Igazából városon belül csak. Kisebb városban élek, így mondjuk egy 25-30 km már bőőőven elég. A belváros van tőlem kb 2,5 km távolságra, de lehet annyi se.
Hú, ezer köszi! Ezt nagyon jó tudni. Durva, hogy az új ennyivel olcsóbb, mert 40i-t lehet már kapni 180-190 körül, az F meg 250, vagy több és előbbi bele fér a keretembe és még egy bukósisak is bőven kijön belőle.
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #21201 üzenetére
Nem ismerem a konkrét helyet... Ám van egy kardinális különbség a
roller és a bringa között, nevezetesen a bringán van nyomatékváltó,
s vissza tudod úgy pakolni, hogy lépésben haladsz, pörgetve. Na ez
agymotorral nem megoldható, mivel annak hatásfoka kis fordulaton
nagyon rossz. Tehát hiába adja le ott is a nyomatékot, le fog égni.
Ha valamire, hát erre lehet mondani, hogy szenved... (Igen, ez fizika.)A Vihar utca meredek, ám megfelelő lábizomzattal megtekerhető.
Természetesen a váltó használatával: egy fixivel nem sikerülne, LOL.Szerk: brutál emelkedőre nyilván nem ajánlható első kerekes gép, és
a csak hátsó sem az igazi. Mindkét kerék viszont hatékonyabb lehet:
ha a bringán az első kerékben IS lenne motor, jobban húzná felfelé... -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #21098 üzenetére
Á, nem, ehhez már légtérfoglalást kell igényelni.
Amúgy vicces, hogy kisujjból rápakol egy turbinát, de az,
hogy a BLDC motor egy bizonyos sebesség fölé nem tud
menni az adott feszültségű akku miatt, nem triviális neki?
62-nél limitál? Nohiszen: akkora a BEMF, hogy megfordul
az energia áramlás, és nem hajt, hanem tölti az akkut... -
Revolit
senior tag
válasz
Somatom #21083 üzenetére
Bocs, lehet felre ertheto voltam. Szoval vett a magyar boltban uj rollert, amihez se doboz, se extra gumi, semmit nem kapott. Es erre irtam, majd ha vissza viszi boltba szerivzeltetni, jol felszamolja neki a bolt, amit o eltett.
szerk.: na tessek, itt volt rola szo ezen a forumon.
szerk2.: DGery: oke, visszament erte, jo, hogy odaadtak neki. (Errol lemaradtam amugy, koszi, hogy irtad, akkor ezt is hozzateszem legkozelebb ezzel peldaznek).
Az a baj en mar nem latom ilyen optimistan a vilagot, hogy veletlen, de jo, legyen. Az a baj en semmivel sem bizok jobban egy magyar szervizben, mint egy kinai webshop-ban, hogy megkuldi alkatreszt. -
xmad
őstag
válasz
Somatom #21016 üzenetére
ez nem hekkelt. a gen2 motor az ilyen alapból. próbálj ki egy g30P-t
én nem éreztem semmilyen diffit gyorsulásban, hogy annyira nyomatekos lenne a gen 1.
nekem is gen1 van most.. G30E csak átváltottam USA régióra, ezért tud menni 27-28 at kb 90%-os akkuig.. utána szépen vissza vesz. de van tempomatom és 0 ról indulás
de elképzelhető hogy sok múlik melyik szoftver verzióval van használva.. nem tudom.. az 1.7 óta kevesebb a nyomaték, mint amikor megvettem és akkor 1.5 volt rajta -
válasz
Somatom #20960 üzenetére
Nem csak szoftveres, a gen2-es motorhoz másabb vezérlő tartozik.
A német verzió pedig "jó tuning alap", mert "erősebb" a vezérlő alapból, jobban bírja a nagyobb terhelést - ha pl módosított szoftverrel használná valaki, azon a vezérlőn kevesebbet kell "erösíteni" (kábeleket vaatagabbra cserélni, stb), mert alapból strapabíróbb.Pescara:
A német roller kék, erről lehet felismerni messziről már. -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #20891 üzenetére
Ezen el lehet jogászkodni, hogy folyamatban volt-e már az előzés,
vagy épp ellenkezőleg, előbb jelzett kanyarodási szándékot az elöl
haladó, ahonnan kezdve viszont már nem előzhető balról. Biztos el
is fognak az illetékesek: a többivel egyetértek, kár volt belemennie.
(Mondják, hogy másodpercek is számíthatnak, így kockáztatni kell!
De ha az vége, hogy berepülnek az udvarba, az jó sok másodperc.)Ui: természetesen benézek a tükörbe már a szándék* jelzése előtt,
így eleve ki sem rakom az indexem, ha látom, hogy mögöttem már
valaki villog, hogy menne ő is... de ha én jeleztem előbb, akkor vmi
hasonlót elvárnék a többi közlekedőtől is, hogy nem előz rám.*: legyen az előzés, vagy akár csak egy sávváltás többsávos úton...
-
pescara
aktív tag
válasz
Somatom #20859 üzenetére
Egy probat meger. Elotte a xiaomit vittem a garis szervizbe, mert hatul valami elkezdett zorogni. ( xiaomi 3 lite) Egy honap utan hivtak, hogy sajnos nincs hozza alkatresz, cserelhetem, vagy visszakapom a penzt. Penzt kertem es vettem utana a masikat. Hala az istennek, hogy hozzajuk vittem, mert sehol nincs hozza alkatresz , nagyjabol egesz europaban. Ha mashova viszem, nekik sem lett volna, viszont cserebe buktam volna a garit.
-
pescara
aktív tag
válasz
Somatom #20855 üzenetére
Hat igy mar jobban hangzik, hogy a kozelemben van es ha szemelyesen viszem, akkor barmit megcsinalnak egy heten belul. Azt is ami nem esik bele a gariba, de azt fizetni kell. De mashol is fizetnem kene, ugyhogy akkor miert ne? Ha meg ok a hivatalos markaszerviz, akkor annyira kutyautok csak nem lehetnek. De remelem jo sokaig nem lesz rajuk szuksegem
-
pescara
aktív tag
válasz
Somatom #20847 üzenetére
Lehet, hogy Magyarorszagon nincs is kepviseletuk?
mert a magyar oldal ilyen https://hu-hu.segway.com/a gorog meg ilyen https://gr-en.segway.com/
A magyaron ha ramesz alul a vasarlas utani segitseg, vagy valami ilyesmire, csak egy formanyomtatvany van, ha ugyanott a gorogon , akkor egy fel oldal szoveg van a gorog elerhetesrol es telefonszammal. Utana van ugyanaz a formanyomtatvany.
-
generatoros
tag
válasz
Somatom #20699 üzenetére
Elemeztem a történteket én is, nem is értem , hogy történt. Boráros téren a Petőfi híd alatt van egy átjáró, a Lónyai felől kb 45°- ban közelthető meg, az út jobb oldalához soroltam, hogy minél nagyobb ívben tudjak fordulni, ne hogy gyalogossal találkozzam, enyhén rádőltem de csak éppen hogy, a lépcsőt ugye már későn érzékeltem és szerintem ezért nem a két kerékre jöttem le a levegőből, vagy a fene tudja lehet utcsó pillantban satuztam és nem is emelkedtem el így aztán előre estem. Az oldalam, térdem, bal alkarom,jobb sípcsont sérült még minimálisan, eszméletem nem vesztettem, de mégsem sikerül visszaemlékezni a pontos történésre. Pár perccel előtte néztem a srácokat a híd alatti gördeszkáspályán milyen ügyes mutatványokat csinálnak, volt köztük pár rolleres gyerek is. pár peccel később meg egyszerűen leblokkoltam. Idáig jutottam a visszaemlékezésben.
-
gergo5991
őstag
válasz
Somatom #20554 üzenetére
autósuliban ugy oktatták nekünk, hogy az autó az egyben fegyver is.. ilyen szempontból rendben van ha autóval ittas valaki elveszik a jogsit, de roller és ittasság miatt elvenni? akinek nincs jogsija attól mit vesznek el? németeknél bemernék vállalni ezügyben egy diszkriminációs pert, hogy csak attól veszik el akinek van
, és szerintem esély is lenne nyerni
-
PociAti
őstag
válasz
Somatom #20551 üzenetére
Ezt a következtetést, hogy "különválasztják a villanyrollert a kerékpártól" miből szűrted le?
Szó se volt róla.
Jelenleg a KRESZ szerint nincs is olyan kategória, hogy villanyroller. Kerékpár pedig van.Az ügy első két fokon emiatt bukott el.
"Mindkét bíróság “bűncselekmény hiányában”, pontosan ugyanarra hivatkozva mentette fel a férfit, eszerint az ittas járművezetéshez ittas járművezető és jármű kell egyszerre. Márpedig szerintük az elektromos meghajtású roller nem jármű. Ha nincs jármű, nincs ittas járművezetés. "És ezt a hibás érvelést tudták sikerrel megtámadni.
Tehát az elektromos roller is jármű. -
PociAti
őstag
válasz
Somatom #20549 üzenetére
Az általad belinkelt cikk amúgy nagyon jó. Csak nincs összhangban azzal, amit a kerékpáros blog állított.
A zéró toleranciát eltörölték, helyette ez van:
"Az ittas kerékpározás abban az esetben büntetendő, ha a kerékpáros olyan mértékben ittas, hogy nem tud biztonságosan kerékpározni. Tipikusan példa erre, ha nem tud egyenesen biciklizni, vagy nem tudja a karját irányjelzésre emelni stb."A törvényhozás nem olyan merev precedens alapú, mint mondjuk Amerikában.
Menyi is a 0,43 légalkoholszint?
Itt van egy véralkoholszint táblázat, mely szerint:
0,1 mg alatt - az alkoholfogyasztás nem bizonyítható
0,11 - 0,25 mg/l - ivott, de alkoholosan nem befolyásol
0,26 - 0,4 igen enyhe
0,41 - 0,75 enyhe (0,43 a cikkben említett személy értéke)
0,76 - 1,25 közepes, fölötte súlyos, majd 1,76-tól igen súlyos.És itt egy véralkoholszint kalkulátor.
Mely alapján 4 pohár (3,5 dl, 5,5%) sör kell egy 90 kg-os személynek innia, 1 órával a szondázás előtt, hogy a véralkoholszintje 0,872 legyen (kb. ez felel meg a 0,43-as légalkoholszintnek). -
PociAti
őstag
válasz
Somatom #20505 üzenetére
Önbíráskodás mások munkája lenne?
Nem hinném!
A vádpontok között még talán csoportos garázdaság is szerepelt.
Arról se lehet elmondani, hogy mások munkája lenne.
És ezekkel volt a probléma.
Módszereket kell úgy megteremteni, hogy az ne legyen törvénybe ütköző. Még ha a helyzet eldurvul, akkor se sodródjanak bele törvénytelen szituációba, mert ők voltak a kezdeményezők. A lopást külön esetként kezelik, mint a visszaszerzést. Aki ezzel nincs tisztában, az nem hivatkozhat a saját tudatlanságára, attól még nem mentesül a felelősségre vonás alól. -
PociAti
őstag
válasz
Somatom #20494 üzenetére
Ilyen kijelentésekbe azért erősen bele lehet kötni.
Csali kerékpárt akartak visszaszerezni, nem pedig ellopott bringákat. Szándékosan keresték a "balhét". De nem is ezzel volt a probléma, hanem annak módjával. Amit közben tettek.Amíg egyedi eseteknek tűnt a kerékpárjuk visszaszerzése, addig a rendőrség is némileg együttműködő volt velük. De belekeveredtek pár megkérdőjelezhető szituációba, és kaptak egyre nagyobb publicitást, így vált egyre "óvatosabbá" az állami szerv.
Örömteli lett volna, ha normális kereteken belül tudták volna folytatni a tolvajok felderítését és lebuktatását, de sokkal több kérdést vet fel a folyamat, mint az sokan gondolnák. Például ha a helyszínekben felül van reprezentálva a roma lakosság által lakott helyszínek, akkor az egész folyamat meggyanúsítható rasszizmussal.
Nem nagyon van erre a csal kerékpáros módszerre túl sok nemzetközi példa. Autó megfigyelések néha történnek, de inkább számítanak különleges esetnek, mint mindennapos gyakorlatnak.
-
Reggie0
félisten
válasz
Somatom #20494 üzenetére
Mert a rendszer ellensegnek tekinti. 1 esetet leszamitva az osszes tobbi esetben nem volt problema abbol, ha jogosan vedte a tulajdonat. Abban az egy esetben is eleg erdekes volt az itelet indoklasa es maga az eljaras is, nem veletlen kapott kanadaban politikai uldozottkent menedeket.
-
Reggie0
félisten
válasz
Somatom #20474 üzenetére
A kertkapurol nem vaghatod le a lakatot, de a rolleredrol igen. Az, hogy bemesz a nyitott ajton pedig nem eroszakos cselekedet, szoval nem onbiraskodas, max egy maganlaksertes(bar ahhoz is kell a megtevesztes/eroszak/fenyegetes), de az kit izgat, tomegek masznak at a keriteseken a veletlenul atugrott focilabda miatt is es megsincsenek teli a bortonok.
-
-
-
Reggie0
félisten
válasz
Somatom #20460 üzenetére
A "visszalopas" nem onbiraskodas, mert senkit sem fenyegetsz vagy kenyszeritesz, ezek egyike pedig minimum feltetel, hogy megvalosuljon.
#20458Somatom:
"Tegyük fel, hogy a GPS -szel megtalálod vki alatt"
Ha vki alatt talalod meg akkor siman visszatartod a rollert. Mivel GPS-el folyamatosan a felugyeleted alatt tartottad ezert a tetteneressel egy kategoria, visszatarthatod a tolvajt is a hatosag erkezeseig valamint a jogos vedelem ala tartozik. -
DGery
aktív tag
válasz
Somatom #20420 üzenetére
egy ilyen fémlemez haslemezen én is agyalok a Mi Scooter 3-ra... jó lenne, ha meglennének a méretek, olcsóbban le tudnám gyártatni mint amennyiért venni lehet
(levenni nem szeretném a gari miatt a pontos méretezéshez....)Sajna viszonylag sokat járok szar úton is, kis kövek, stb, és a műanyagon már látszik pár harci seb :/
-
OhYeah
kezdő
válasz
Somatom #20383 üzenetére
Köszönöm - ez is majdnem teljesen új 340km van benne még 1 év 8 hónapig garanciális futureboardnál. Viszont dobozom nincs hozzá, így nem tudom hogy lehetne garantálni a sérülésmentességet
azt hiszem ejtem a megkeresést, felajánlottam neki hogy ha megmondja hol van helyileg akkor esetleg elviszem valameddig, vagy ha belefér akkor oda ahol van, de az nem kellett, így még gyanúsabb a dolog
-
pescara
aktív tag
válasz
Somatom #20322 üzenetére
Koszi! Nekem igazabol azert kene, mert neha szoktam magammal hajon vinni es ott berakatjak osszecsukva egy tarolo helysegbe, sokszor tobbet egymas melle, egymasra
Ezert lenne jo valami ami vedi. Hordozni nem igazan akarom benne. Ezert fontos hogy kicsi legyen osszehajtva, mert kb egy hatizsak az egesz cuccom es abba kene fernie.
-
Bep
őstag
válasz
Somatom #19913 üzenetére
Így van! Vagy hozol be olaszból robogót senki nem kérdezi meg. Nincs műszaki. Kell rá kötni egy azonosító alapján (ami általában az alvázszám) egy biztosítást.
16 éve nyomom egy Piaggio NRG Mc2 Extreme-el. Gyári 50-es henger van rajta a mai napig. Egyedül ami a végsebességet korlátozó tényező a variátor távtartó "hiányzik" belőle, így tudja a legkisebb áttételt és nem gyári már a kipuff (míg a kipuffogó is gyári volt, addig a "vakcső" lett levágba a leömlőnél, hogy ne folytsa vissza magát a 2T). Minden más az.
Simán viszi a +80-t még így is, hogy 22 éves bontatlan (pedig üresen van +95kg maga a robogó).
Tudom, hogy van egy kirakat NKH-s pad, de sose állítottak meg, azért mert tartottam a forgalom ritmusát, (sőt inkább gyorsabb voltam).
Szóba kerültek az épített rollerek is. Segédmotoros kerékpárnál sincs semmi, láttam már épített chopper Simsontól elkezdve, több épített robogót. Nincs műszaki, nincs papír, nincs rendszám. Biztosítás van egy azonosítóval. Egyedül régen, úgy 10 éve volt egy időszak, mikor a láthatóan nem gyári kormány (pl. BMX szerű kormányos épített kis Honda Dio-k) miatt hápogtak, meg volt akinek mérőszallagozták itt nálunk.
Az elején biztos rá fognak hangolódni, de utána le fog ülni az egész szerintem.
Az, hogy hol használod már más tészta lehet egyedül. Itt a nagy rollernek számító eszközöket értem, ami kerékpár sáv/út viszonylatában. Robogóval is megb***nának autópályán, kerékpárúton. -
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #19841 üzenetére
Ez is egy elég nyitott kérdés...
Meg egyébként az is, hogy a sok noname klónnal vajon mi lesz, aminek nagyobb a végsebessége, mint 25 km/h. Nem mintha ez ajánlott kategória lenne.
Peaceliker:
Nah király. Nem is néztem még. Majd meglesem.Bár engem ez a része nem nagyon érint, de kíváncsi vagyok.
-
Revolit
senior tag
válasz
Somatom #19827 üzenetére
Akkor dobok koncot, mi lesz az egykerekűekkel?
Arról sehol nem írnak, pedig bőven 25 felett mennek. Amúgy nincs bajom SMKP besorolással, pont hétvégén is egy nagymotorossal toltam le együtt a körutatPersze csak az enyhe dugó miatt tartottam tempót vele, azért tudott haladni jobban ő is mert állandóan besorolt bicó sávba, de ott se ment többel 50-55-nél. Jó volt egy motorossal haladni amúgy, innen is pacsi
-
PociAti
őstag
válasz
Somatom #19553 üzenetére
"Amúgy is szokásom Google Térkép műholdképen utánanézni annak, ahova megyek."
???
És ha igazi a vevő, és tényleg ott a roller? Lehet neked nem tetszik, hogy egy gazdag környéken valaki Scooterking néven árulja a rollerét, és nem szeret órákon át fecsegni a telefonba."Facebookon is utána lehet nézni az eladónak"...
Rengetegen nem vagyunk fent a facebookon. Egyre gázabb az a platform, lassan csak a nyugdíjasok és a laposföldhívők maradnak ott."Ha valami nem kerek, akkor az a vétel ugyanúgy nem jó, mintha drágán adná a cuccot."
Utólag derül ki mi kerek, és mi nem. -
PociAti
őstag
válasz
Somatom #19549 üzenetére
Ez messze nem ilyen egyszerű.
A lehúzós üzleteknél gyakori mintázat, hogy megyeszékhely melletti településen, fent a hegyen van a helyszín, ahol meg lehet nézni, ki lehet próbálni a cuccot. Ha nincs autód, vagy aznap nem érsz rá, akkor buktad az üzletet, mert "mások is érdeklődtek nálam", "este jön valaki megnézni" szöveggel döntéskényszerbe kényszerítik a vevőt. Arra nincs mód, hogy 1 héten át tartogatja neked az árut, és majd akkor a belvárosban átveheted.
Nem fognak kézzel-lábal tiltakozni a személyes átvétel ellen, ha nagyon erőlteted, legfeljebb kamu címet adnak meg. Majd lesznek mások, akik lecsapnak a "bomba üzletre". Nekik jó lesz a postázás előre utalást követően.
Vevő részéről pár sikeres vásárlás után az óvatosság szintje csökken. Főleg akkor, ha valaki tétovázás miatt maradt már le jó üzletről.
-
gergo5991
őstag
válasz
Somatom #19515 üzenetére
enyémnek picit görbén áll a kormánya, vagy a kereke, nézőpont kérdése.. párszor már egyenesbe állitottam jól meghúztam a csavarokat, akkor nehezen lehetett forgatni a kormányt, kb 10km után visszaált a görbe állásába.. szerintem nem bajlódok vele, hozzászoktam..más "'tipusbetegség" egyenlőre nem jött elő
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #19436 üzenetére
Jah nem is ezért kérdeztem, mert amúgy tök frankó dolog, hogy ilyen olcsón mennek a KGFB -k. Csak azért futott végig az agyamon, mert egy autóban elég könnyű több százezres kárt csinálni. Közúton meg ennek azért van kockázata.
Szerk.:
Autónál ugye jóval magasabb költségek vannak. Mellette pedig sávos rendszer.Nyilván mondhatjuk azt, hogy más érték egy autó, de néhány roller árát elnézve simán lehet venni annyiért egy használható 4 kerekű modellt.
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #18897 üzenetére
Ebben az esetben az a csúnya, hogy "csak úgy" lóg középen. Magát a funkciót,
miszerint két bowden ki van vezetve a (két) fékkarról, továbbá kábelek mennek a
gázkarról, világításkapcsolóról nem tudok megúszni... Illetve de, ha nincs semmi
fékkar, plusz be van építve a gázkar a kormányba, a világítás kapcsolód meg egy
szoftveres funkció. Akkor valóban nem kell semmi kábelezés. A kormányon kívül.
(A kormányban elvezetett kábelek viszont "nagyon szeretik" az állítható kormány
magasságot. Meg eleve a furat miatt meggyengül a szerkezet, és ott kezd törni.)Azt lehet ilyenkor csinálni, hogy a kormányoszlophoz rögzíted, hogy ne lógjon.
Ez a masina épp annyiban speciális, hogy két kormányoszlopa is van egyszerre,
így középre nem tudod fogatni: el kell dönteni, melyik legyen, szereti-e bowden...Másik megoldás, hogy burkolod vmi műanyag szarral. És ráfogod, hogy letisztult.
A harmadik megoldás elbontani ezt a retket a francba alkatrésznek. Szerintem a
kolléga valami ilyesmi sorsot szánt neki, tekintve, hogy van benne egy nagy 60V
akku, ami miatt önmagában megérte(?) a vétel, a többi igénytelenség le van ejtve.
Senki sem akarja így használni, eleve a nyaka botrányosan gyenge megoldás.Revolit: szerintem a szó, ami inkább ide illik, a Mad Max, bár az megint nem jó,
mert ott nem az utolsó darab 18650-ekért hajtották egymást, hanem benzinért...Szerk: jut eszembe, az állítható kormánymagasság sem trivialitás.. Na olyankor
jön az olyan vicces látvány, hogy valaki (leginkább kisgyerek) mellmagasságban
próbál navigálni, valaki (kosaras) meg a tökeinél... One size fits all... Ja nem. -
PociAti
őstag
válasz
Somatom #18897 üzenetére
Rendkívül rossz a hasonlat, én is felkaptam rajta a fejem.
A cyberpunk a technológia egy szintjén megakadt, általában pont az elektromosság előtt (vagy annak elektroncsöves korszakában). Ezért mechanikus szinte minden. És ezt elektromos rollernál felhozni elég zavaró.Ez tré megoldásnak néz ki.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen okostelefont vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- iPhone topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Mielőbb díjat rakatnának a görögök az olcsó csomagokra az EU-ban
- NBA és kosárlabda topic
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Milyen monitort vegyek?
- Autós topik
- További aktív témák...
- DJI AVATA Explorer Combo drón - 3 akku, Goggles Integra szemüveg, hátizsák
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett +128GB SanDisk SD
- DJI NEO Fly More Combo (FMC) drón szett - garancia 2026.11.17-ig
- DJI Mavic 3 Pro RC - drón szett új állapotban - 2 akkuval
- DJI Air 2s drón szett megkímélt állapotban, kofferrel
- AKCIÓ! Gigabyte B450M R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RX VEGA64 8GB CM 690 III FSP 600W
- DUPLA XEON GOLD 6134!!! HP Z8 G4 LEGNAGYOBB WORKSTATION 64GB 2x8 mag 2x16 szál gamer, szerver, munka
- Alkatrészt cserélnél vagy bővítenél? Nálunk van, ami kell! Enterprise alkatrészek ITT
- AKCIÓ! HP Victus 16-R1002NF Gamer notebook - i7 14700HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB WIN11
- Realme 8i 64GB / Normál állapotban / 12 hónap jótállással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest