- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Betiltották a Pixel 7-et Japánban
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Magisk
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
Aktív témák
-
P00By
nagyúr
-
deicide
veterán
-
Oliverda
titán
Nekem az jött le hogy ez egy tök új pálya lesz amit direkt az F1 igényeinek megfelelően fognak majd megépíteni. Mondjuk én már látatlanban azt mondom hogy egy Laguna Seca jobb lenne vagy Detroit (Belle Isle), Elkhart Lake, stb. Nem értem hogy minek kell kidobni millákat egy tök új pályára.
-
Iron Funeral
őstag
-
TOM-202
senior tag
Szerintem meg igenis sokat haszált Schumi image-ének hogy bevállalta a manővert és sikerült is neki. Ezzel ugyan végül a 12. lett, ...és...legalább nem úgy beszélnek róla már hogy berozsdásodott öreg trottyos aki mankóval is alig tud menni. Tessék itt a bizonyíték hogy nem felejtett el vezetni a "Mester" és a 7 világbajnoki címét sem a bazárban lőtte anno.
-
Iron Funeral
őstag
Hát az a 22-es annyira nem volt rossz, hogy nem az autón múlt, hogy nem a McLaren lett a VB
A 24-es év elején tényleg nem volt jó, de mindenki autója akiében volt KERS+szimpla fedeles diffúzor olyan kaki volt mint az! Év végére már egész jó kocsi lett belőle
Egyébként én a wikis életrajzában néztem.
-
Iron Funeral
őstag
Inkább Rory Byrne jöjjön és akkor helyben is vagyunk a kocsitervező duóval
Wiki szerint egyébként ő a páratlan évekért "felelős": "In 2002 he was promoted to the role of Chief Engineer of Race Development, and was responsible for the MP4-20 and MP4-22 chassis. As of 2008, he is working on the MP4-24, McLaren's planned entry for the 2009 Formula One season"
-
Pá
addikt
Itt van angolul, Maurice Hamiltontól is, ha úgy hihetőbb.
Watching with me from the Abu Dhabi Sport television studio, Mika Salo uttered a note of caution: “Ross (Brawn) knows the rules better than anyone. He won’t have got this wrong. There’s something we don’t know about this.”
Brawn’s interpretation focussed on a paragraph in Clause 40.11, which says: “As the Safety Car is approaching the pit entry, the yellow flags and SC (Safety Car) boards will be withdrawn and replaced by waved green flags and green lights at the line.”
There were indeed green flags shown at the final corner and further along the pit straight. This is Brawn’s interpretation: “We believed that the track had gone green and the race was not finishing under a Safety Car - when article 40.13 clearly would have applied. The reason for the Safety Car had been removed, the FIA had announced 'Safety Car in this lap' early on lap 78 and the track had been declared clear by race control. This was further endorsed when the marshals showed green flags and lights after ‘safety car line one’. On previous occasions when it has been necessary to complete a race under a Safety Car, full course yellows are maintained, as in Melbourne 2009. On the last lap, we therefore advised our drivers that they should race to the line and Michael made his move on Fernando for sixth place.”
In short, the rules are confusing. Clause 40.13 would seem to apply if trackside work is on-going during the last lap and the Safety Car, while still necessary, will disappear into the pits in order not to spoil the victory moment for the winner.
Brawn’s contention is that the Safety Car’s work was over and the track was clear, or ‘green’, from the so-called ‘first safety car line’, which is just after the pit entrance. In other words, overtaking can take place from that point on. (This is a modification to the old rule which said no overtaking could take place until the start/finish line had been reached. It’s a point which I confess I, and several others including McLaren and Ferrari, had missed).
Thinking about it now, Mika Salo was absolutely right. Brawn knows the rules better than anyone. Better, even, than the race stewards. There is every chance that Mercedes will win on appeal.
-
MPowerPH
félisten
Bizony. És ha az IM-et nézzük, ugye ott se tudott tiszta kört futni. De úgy néz ki lassan tényleg magára talál. De jól mondta, kell neki 1 év, minimum. A 2. évben még jobb lehet, akkor már talán lesz győzelem esélyes autója is. Ezek a manőverek pedig neki se ártanak, sokkal jobban feltüzelik, el is mondta, hogy éhezik ezekre a küzdelmekre.
kisza25: Oli elment aludni, így már véget ért.
mod: fenébe, tévedtem.
mod: Az a csatornafedeles dolog mi volt? Pint ott aludtam be, csak felkeltett Gyula ordibálása. Találtak valamit?
Oli: Lonzi megmozdulásaiból nem az jött le, hogy ő nyugodt. Igazán idegesnek tűnt, majdnem falnak csapta a gépet, aztán meg alig tudta megfogni Rosberget.
Mondom én, Alonsonak szurkolok. -
MPowerPH
félisten
Ez még nem végleges, lesz felebbezés. Nem hagyják annyiban, ha a felügyelők hibáztak, akkor nem varhatják Schumi és a Mercedes nyakába a büntetést. Továbbra is azt mondom, egész évben nem voltak a helyzet magaslatán...akit meg kellett volna büntetni, azt csak figyelmeztették. Felháborító ez az egész...
Ez a mai F1..sajnos.
Én Alonsonak szurkolok, de ez erős túlzás volt. Azért az 1 pontért...
-
Lehet, hogy pont a sportfelügyelők szabálytalan újraindítása miatt fellebbeznek az ítélettel szemben, akkor pedig csak hetek múlva lesz meg a végső döntés.
Ross Brawn helyében nem hagynám annyiban, inkább azt büntessék aki elrendelte a safety car in this lapot meg a zöld jelzéseket.
-
Peat;)
veterán
"Aki azt mondja, hogy Rosberget direkt hozták be Schumi mögé, az légyen szíves fejezze be, mert nyilvánvalóan fogalma sincs arról, hogy
1. hogy működik az F1
2. mi folyt adott pillanatban a pályán"Ha kivesszük a ", az légyen szíves fejezze be, mert "-t maximálisan illik Brawnra ezen a futamon. Rosberg ott lohogott Schumi nyomában az elejétől, mivel Schumit is lehet feltartották, talán Barika, majd elkezdték felrakni a kemény gumikat mert mindenki gyorsult tőle és aki nem váltott: az lemaradt mert sokaknak nem működött a puha keverék. Nem véletlen cserélt mindenki, ráadásul Schumi hamarabb megeszi még a gumikat saját elmondása alapján. Azonban Rosberg spórolt a gumival a vonatozásban és ahogy kimentek előle, megtáltosodott és többször a leggyorsabb köröket rótta. Többször. Msch mielőtt kiment volna a boxba egy másodperc ha volt köztük. Utána meg többször leggyrosabb kör. Majd elfogytak a puha gumik+Webber is Rosberg elé jön vissza, Brawn reakció: 2-3 körig kint hagyták, hogy a szerelők had pihenjenek egyet. Eredménye: 1s-el Schumi mögé jött vissza. Elbaszták? El. Szerintem.
Ezt a Koba gyereket nem tudtam követni, a tv-n át nem lehetett megítélni hogy az amit mondasz működhetett volna vagy sem. Majd ha lesz valahol összefoglaló táblázat kiderül.
-
prmcsk
addikt
-
hunnylander
őstag
Deutsche Post. Nem találkoztam olyan tegnapi fotóval, ahol ez felbukkant volna. Általában nem is szokás előzetesen lelőni a poént. Általában 'közönséges matricákról' van szó, közvetlenül az első szabadedzés előtt is fel tudják tenni. Talán ma reggeli fotókon már fel fog bukkanni.
-
#70869248
törölt tag
Az időmérő az nálam nem játszik, mert ziher van valami előnye a Red Bull-nak a többiekkel szemben a futóműbeállal....ez a része ködös maradt, de nem tudni hogy azért mert nincs trükk, vagy csak a többiek is megpróbálják ezen a területen is legyőzni a RB-t.
Szal a futam elején brutálisan elmennek a Red Bull-k, de aztán lehet őket fogni, én arról sem vagyok meggyőződve, hogy Alonso kitekerte a Ferrari-t azokban a gyors körökben, vagy csak kicsit közeledni akart hogy ha a verseny vége felé valakinek gumiproblémája van akkor ott legyen....esetleg az amit a Czollner-k mondtak...egy +kerékcsere ha baj van. -
#70869248
törölt tag
Szvsz a Ferka megtankolva lassú, ahogy fogy az üzanyag úgy talál magára, term. ez az élmezőny tempójához értendő, azaz a Red Bull-hoz. Üresen közel azonos tempóra képes, de egyformán nehéz autóval nagyobb a hátrány.
Ez egyébként szvsz a Red Bull erőssége, megtankoltan is gyorsak. A Merga-nak baj van a sebességével, jól mozog az autó a kanyarokban, de valahogy nagyobb tempónál egy kicsit kevés.
Hamilton-t sajnáltam (term.), Massa viszont kicsit elveszettnek tűnik.
-
ronaldo
őstag
Ha jobboldalon is lenne, akkor se tudná tekergetni, mivel vagy erősen fogja a kormányt, vagy az ujjaival tekerget. Szerintem nem annyira vészes ez. Mert ha gáz van, a bal kezét rászorítja a kormányra. Míg váltásnál azt nem hagyhattad félbe, mert akkor erősen köhög a motor/tönkrevágod a váltót.
Szóval én nem dramatizálom ennyire túl. Gondoljon mindenki arra, hogy egykor váltó+kuplung megoldással közlekedtek, ugyanúgy monacoban, mint a többi pályán nem mellesleg nagyobb végsebességgel mint most
Mert valljuk be, barcelonában ez a max. 310 körüli top speed eléggé nevetség tárgya.
-
#70869248
törölt tag
Ez már sorban a második olyan tükör ami nem tetszik,ezért nem reggelek oda hogy leírjam szal nem építő jellegű a kritikám.
Sosem vágtam hogy miért fontos már féligazságként is megmondani dolgokat, amikor sztem még igazságként sem mindig fontos.
Lehet hogy MS lassú, és ezt most minden formában fontos megjegyezni...de én erre nem vagyok kiváncsi, pedig nem vagyok MS drukker,..és mégsem akarok azon csámcsogni hogy mennyire lassú, mert így alakul ki a médianyomás meg a közhangulat ami aztán már valóban visszahat a versenyzőre is.
Nem mondom hogy tabutéma legyen a különbség kettejük között, csak szvsz nem kellene drámázni, meg saját diagnózisokról beszélni..
Sztem két dolgot lehetett feltételezni, vagy rögtön gyors lesz...vagy lassan. ..hát most úgy néz ki rögtön nem megy.
De ezzel a görbe tükör felét elhasználni...ráadásul egy tök izgalmas, és sok szempontból akár zavaros futam után...kár volt elolvasnom így utólag, pedig egy időben még kedveltem is. -
Peat;)
veterán
Amennyiben beigazolódik az "elfogadott" költségcsökkentés akkor az lehetne. De a nagy csapatok több mint valószínű, hogy nem fogják betartani még megközelítőleg sem.
A függetlenség meg van ahol működik, pl Force India. Van ahol meg egy gyár beszálása hatalmas blama lehet, lásd Mercedes, 4 futam után kezd leesni nekik hogy talán Rosberggel lehetne valamit kezdeni, de azért még mindig Schumi a fő téma és hogy jobb autót adjanak Schumi alá, mert Schumi nagyon tud és Schumi feljavul meg nyerhetett is már volna csak a többi hülye pilóta...és egyébként is Schumi az Schumi vili? Kb ez jön át tőlük idén.
-
Oliverda
titán
Szerintem túl konzervatív a tervező részlegük. Talán Sam Michael is megérett már a cserére. Azért az "vicces" hogy a Force India veri őket...
Chief designer : Ed Wood
1997-1999 : head of aerodynamics > Prost (F1)
1999-2000 : senior aerodynamicist > Jaguar (F1)
2000-2005 : consultant > Aerodynamics Dynamique Ltd
2002 : aerodynamicist > Minardi (F1)
2002-2003 : aerodynamicist > Piper Design (Le Mans)
2006-2008 : head of aerodynamics > Super Aguri (F1)Nem egy túl acélos múlttal rendelkezik a főtervezőjük sem....
-
hunnylander
őstag
A McLarennek Barcelonára/Monacóra jön az RW90-es 'hátsó szárny rendszer' (többek között). De ha minden jól megy a Mercedesnél, az ő updatejük lehet a legnagyobb előrelépés.
A Ferrari csomagja Gené állítólagos nyilatkozata szerint 4 tizedet jelent. Amit keveslek és, ha igaz lenne, amiatt lehet, mert javítani kellett a hűtést, és ezt csak az aero kárára lehetett megvalósítani.
-
hunnylander
őstag
Sőt, van egy alternatív megoldásom is.
Eszembe jutott, hogy az Autosport egyik topikjában olvastam egy hsz-t, amiben link volt recorded LT-ről, az előző futam. Először nem ugrott be, hogy melyik topik volt, de azóta megtaláltam. Rákérdeztem, hogy felveszi e a következő futamot, remélhetőleg igen.
-
hunnylander
őstag
Szerintem magától nem indulna az LT.
Én megpróbálom neked rögzíteni valami kisméretű de pontosan visszajátszható fájlba. CamStudioval van már egy kis tapasztalatom. De más is próbálkozhat, hátha nálam elszáll valami. Már egy tesztet csináltam, csak keresnem kell még egy jó kis kodeket, lentebb vinni a fájlméretet. 1 frame per másodperc tökéletesen elég lesz a próba alapján. A végeredmény pedig kb. 90 perc lesz. 100 MB alá szorítható.
-
Male
nagyúr
Nincs senki aki ránézne verseny előtt? Azért egy "Nyomj egy F5-öt"( © Gyulám
) -ot bárkivel meg tudsz csináltatni.
Még nagyon régen ezt használtam ilyenre.
hunnylander: Azért egy beszállító ilyet nem játszhat meg, már csak azért sem, mert következő évben is szeretne az maradni
A másikra: Azért eléggé mint tényt tálaltad a dolgot
"Engine pneumatic, mit nem lehet érteni?"
...ééés? Az nem egy alkatrészből áll... ahogy a Ferraris felsorolásnál is látszik, különböző részeket cseréltek a két autón. -
hunnylander
őstag
Nem ciki, 'ez csak egy furcsa egybeesés', ha 'újságíróként sztorit csinálnék' a dologból állításként, tényként, megnézhetném magam. De amúgy mindenki szabadon feltételezhet dolgokat.
Nem kell nagy szabotázsra gondolni, már annyi elég, hogy nem adták le a drótot a Sauber Ferrari-motor szakiknak és úgy gondolták 'ha észreveszik maguk, akkor észreveszik, ha nem, magukra vessenek, nem biztos, hogy van ilyen problémájuk'.
-
Male
nagyúr
-
Oliverda
titán
Az a bajuk vele hogy létezik.
Amúgy valami hasonlót akartam én is írni másnak feljebb.
"I wasn't weaving for him, I was weaving to break the tow."
Ugye nem az történt hogy Petrov egyszer csak kivágott szélárnyékból hogy előzhessen és erre Hamilton gyorsan visszahúzott elé hogy ne tudjon elmenni (=weaving), hanem Petrov játszotta árnyékembert. Szerintem Hamilton már egy idő után nem is nagyon tudhatta hova rakni, hogy 700 méter követés után után mi a fenét csinál még mindig mögötte az orosz. Petrov-nak ésszerű lett volna a célegyenes közepénél bent maradni pálya a box felőli szélén és ott megpróbálni legyorsulni Hamilton-t. Újonc hiba.
Valami hasonlót kellett volna csinálnia mint itt Massa-nak (57 másodperctől).
-
#40731136
törölt tag
Lol, elég, ha az első "fél-cikázás" után tért volna vissza az eredeti útjára, már akkor beleszállhatott volna Petrov.
=> Mostmá' ezek szerint, ha valakit meg akarnak előzni a célegyenesben, elkezd ész nélkül szlalomozni a célegyenesben, kap egy ejnyebejnyét, oszt' le van tudva. Bazijó.
-
hunnylander
őstag
Lyuly, az a hozzászólás: ez tetszik, és mit ír a szabálykönyv! Nyilván nem ellenzi ezt, mert akkor nem csinálnák! A fejlesztés erről szól!
A BBC bokszutca riportere (Ted Kravitz) már pedzegette. Tudni véli, hogy az idei Red Bull autóknak azért nagyobb és másabb kialakítású az orrdudora, mert abban van a hasmagasság-állító mechanizmus.
A hasmagasság állítása nem tiltott, álló autón. Mozgásban lévő autón viszont tilos, és valószínűleg parc fermé állapot alatt is tilos. Ez utóbbi meg a Q1-es első körre való kigördüléstől a verseny rajtjáig tart.
A Ferrarinak, Red Bullnak már van hasmagasság-állító megoldása (Brundle szerint), de a McLarennek még nincs (vagyis Bahreinben még nem volt).
-
Oliverda
titán
Ahogy említik is az aktív felfüggesztést 1994-ben betiltották. Máshogy nem tudom hogy hogyan lehetne menet közben állítani a hasmagasságot.
"A német szaklap (Auto Motor und Sport) egységes diffúzort írna elő, és visszahozná azt a szabályozást, amelynek értelmében az első légterelőnek egységet kell alkotnia az orrésszel. Ezen kívül meghatároznák a keréktáv maximális méretét, és kötelezővé tennék a szélesebb, keményebb gumik használatát. A hetilap további javaslatai között szerepel a rajtot segítő szoftverek, a GPS és a telemetria használatának betiltása. A kerékcserét végző szerelők számát hatra csökkentenék, ugyanakkor nem tennék kötelezővé a kiállásokat."
A rajtot segítő kütyük nem lettek már betiltva pár éve? A GPS és a telemetria szerintem nem sok vizet zavar az előzésekben. A többi jó ötletnek tűnik.
-
hunnylander
őstag
Nagyon védi a szakmáját, érthetően a jövőben is aerodinamikai szakemberként akar dolgozni az F1-ben és nem csökkentett aeroval. Csak részben van igaza. Minden területnek kell áldoznia a megoldásért, ő mindent ráken a gumikra meg a kevés vezetői hibára.
Amiben igaza van; a fékutak tényleg nagyon rövidek, sokan követelik a közúti közlekedésre releváns féktárcsákat egy hosszabb, előzéshez kedvezőbb fékútért plusz az F1-es fejlesztések közútra hasznosíthatóságáért. Ezt támogatom én is, acél féktárcsákat az F1-be!
A másik, ami Bahreinben is probléma, hogy csak egy szűk íven kivételesen jó a tapadás. Olyan előzési pontok kellenének, ahol akár meg mesterségesen is felgumiznák a felületet, hogy egy széles sávban legyen terület az előzni próbálónak is elegendő tapadást találni.
Szerintem egy csomó területen sok kicsi sokra megy módon van a hiba, tehát ha több területen javítanának, az aero szakembereknek is csak egy minimális aero nyirbálást kéne elszenvedniük, ami már jövőre is megvalósulhat a diffúzorok 'visszavágásával'.
-
ronaldo
őstag
De az is lehet, hogy Q2 és Q3 közötti szünetben valami miatt megint retkes lett a pálya (azon a tájon ez nem meglepő) és ez is belejátszhatott a végeredménybe.
Másrészt meg... kezdem azt érezni, hogy a szabályok alkotásával sikerül mindig egyre szarabbra csinálniuk az egészet. Ezzel a Q3-as alapötlettel még üthettek volna, de megint sikerült pont egyel több szabadsági fokot lekötniük a lebonyolítással kapcsolatban, mint amennyit szabadott volna. Hogy miért kell ugyanazzal a gumival elrajtolni... Ez sosem a jó időt fogja ösztönözni, mert az aktuális keményebb keverék kb. 6-7 tizeddel lesz lassabb, mint a lágy (már ha egyáltalán így lesz), de versenyen sokkal jobban megéri. Mivel telitankkal kb. 10 kör és vége a lágynak, ami alatt még nem is biztos hogy gyorsabbak lesznek, nemhogy 1 kerékcserényi időt ki tudjanak autózni..
Ez a telitankos megoldás egy rakat szar lesz, kb. 15-20 perc igazi versenyre lehet majd számítani (rajt és az azt követő 1 kör, meg amikor majd az egyik lágy-kemény a másik kemény-lágy cserét hajt végre, és az első 1-2 körben egymásra ugranak).
Persze azért leülök és megnézem majd a futamokat, ahogy már nagyon sok éve, de míg régebben meghaltam volna ha lemaradok egy futamról/időmérőről, most már nem különösebben zaklat. Az még hagyján, hogy a sport kiveszett már ebből a sorozatból, de hogy a józan ész is...
-
venember83
nagyúr
A középső szektorban kapott sokat Massától és Vetteltől, ott nézett el valamit, a többi szektorban kb. ugyanazt autózta, tuti, hogy szuperlágyon van.
Peat: Ha versenyen elveri a brazilt, akkor nagyon nem fogja érdekelni.
madstunt: Utolsó szektorban szinte üres tankkal megy mindenki, mivel a versenyt úgyis teletankkal kezdi.
-
hunnylander
őstag
Csináltam egy screenshot-ot a 'reklámvideóból'.
Hely(ezés), Kör, (Kör)idő, Távolság, Sebesség, Gáz (mértéke %), Fék (mértéke %), Sebességi fokozat, Motor fordulatszám, Oldalirányú (G-) erő, Egyenesvonali (G-) erő
Aktív témák
Hirdetés
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- Eladó Apple MacBook Pro 13" A1706 (Late 2017, Silver - EMC 3163)
- Amazfit GTR 2 Classic okosóra dobozában töltőkábellel
- Mac mini M1 chip 8 magos CPU-val, 8 magos GPU-val
- Moza R9/KS Steering wheel eladó pedál szett nélkül
- Kingmax 1x2GB DDR2 800 RAM eladó
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 6, Samsung Galaxy Watch 7, Samsung Galaxy Watch Ultra
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 13 128GB / Kártyafüggetlen 1ÉV GARANCIÁVAL
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest