- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- MIUI / HyperOS topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Drága valóban. Én úgy voltam vele, hogy ha adott esetben egy 5-800e Ft-os fotós cucc lóg rajta, nem szeretném, ha a heveder lenne a szűk keresztmetszet, mert az utolérhetetlen alis gyártóval hiába állnék le vitatkozni, hogy esetleg koppant a betonon vagy a Balaton mélyére süllyedt a gyenge minőségű terméküknek hála a fotós cuccom. Azt megtanultam már, hogy "mindig az olcsó a drága". De biztos ki lehet fogni rosszat is drágán, meg jót is olcsón, érdemes utánajárni, hátha ki lehet fogni egy jó vételt.
-
Lassú Víz
addikt
Inkább milyen promptot írsz, melyik eszköznek.
Gyakorlott fotósok egy tisztes iparos szintű tárgyfotózást szerintem megoldanak egy vagy két vakuval (állandó fényű lámpával), állványra tett géppel full manuálban, és eszükbe sem jut azon agyalni, hogy miként hozzák helyre a képenként elmászkált WB-t, mert nincs ilyen problémájuk. Így aztán tanácsot adni is marha nehéz, azonnal használható megoldást meg pláne. Itt némi iránymutatás alapján a kérdező indulhat felfedező útra, és ha sikerrel járt, akkor kis szerencsével közkinccsé teszi a kikapart gesztenyét.
-
Stauffenberg
nagyúr
Bőven van még egy csomó köztéri lámpa (főleg díszvilágítások és fénycsöves megoldások) amik 50 Hz-en vibrálnak, de a közönséges LED-ek is a hálózati frekvencia duplájával (felénk 100 Hz). Ha szinkronban van a záridő ezzel, akkor nincs gond.
Ha Budapesten sétálsz és nem hangolod a hálózati frekvenciához a záridőt, akkor bőven szaladhatsz bele olyan fényekbe amik problémások lesznek.
-
khron78
őstag
Az X-T4-et utazáshoz és természetfotózáshoz használom. Nagy mennyiségű tárgy fotózásához pont, hogy sokkal körülményesebb használni egy viszonylag nagyméretű fényképezőgépet. Nem is 2dkg, mint egy mobiltelefon. Illetve feleslegesen nem akarom az expószámot se növelni a Fuji-ban ilyenekkel. A mobil arra jó, hogy lődözzek vele, mindig kéznél van és kész. Az eredeti problémát szeretném megoldani, ha lehetséges. Tehát adott már 150 elkészült kép, amit javítani szeretnék. Nincs több órám újrafotózni, vágdosni stb. A háttereket szeretném egy szintbe hozni. Ez az alapvető célom.
-
khron78
őstag
Szürkés-kék a háttér. Valahol a két kép között.
Stauffenberg: Sajnos ez egy Asus Zenfone 8, ami ilyen szórással készíti a képeket. Közel sem stúdió körülmények, de jó ideje szenvedek ezzel és jelenleg nem tudok új telefont venni. Van Pro mód, de ott meg szintén valami szoftveres nyűggel találom szembe magam. Azt hiszem minden egyes alkalommal kézzel kell állítani az ISO-t, hogy ne alulexponált legyen a kép. Manuális be tudom lőni szem alapján, de 150 fotónál már elég időigényes és fárasztó ez.
-
Stauffenberg
nagyúr
Kezdőgépnek tanulni az EOS RP tökéletes, sokat már nem fog esni az ára és később van feljebb lépési lehetőség egy vázcserével. Ugyanez igaz az A7 II-re is (én amúgy utóbbit venném, mert akár már egy A7 III-ra váltás is nagy boost, de egy 100 ezres A6000-hez képest most még elég nagy ugrás árban, míg A7 II-ket 200 körül lehet fogni, már csak objektív kell hozzá, egy Sony 50mm f/1.8 pártízezer forint, kell még valami zoom mellé és tényleg van egy jó tanulószett).
Eredeti kérdezőnek: Azt érdemes eldönteni ezen a ponton, hogy APS-C vagy FF, mert ha előbbi, akkor az A6000-nél jobbat nem tudok most, tökéletesen olcsó, de egy jó maréknyi modern dolgot tud már és fosásig van a piac hozzá olcsó objektívekkel, nagyon jó tanulógép, de az FF-re váltás később újabb kiadást jelent. Az FF viszont már most az indulásnál is drágább lesz, de ha van rá keret, el lehet rajta indulni.
-
Ezért írtam, hogy két-három beállítást le lehet tárolni a helyszínen. Ezekkel majd csak le lehet már fedni egy ilyen eseményt, és nyilván amikor már ráfordulsz egy jelenetre, tudni fogod, melyik kell. Ha meg alexpó kicsit, na bumm, ott az utómunka. Értem én, hogy ezer kivételt tudsz mutatni, de ha kilencven százalékban működik egy megoldás ,az nekem már elég. A többit majd megoldják azok , akiknek fizetnek ezért. Vagy ők se, és csak szimplán elengedik a dolgot .
-
snake1977
őstag
Akkor azért ha jól sejtem te véletlenül sem hobbi/amatőr fotós vagy.
Annyi kiderült közben hogy elírta és csak 15k expo van benne és 16-50-es (kit?) obival adják. FF-et is nézegettem bár azt Canonból egy 5D Mark II-est, unokaöcsémnek volt pár éve ilyen gépe és nagyon szép képeket lőtt vele, akkor kezdtem komolyabban fontólóra venni a fotózást mint hobbit. Szerintem egy év alatt sem fogok 10 ezret beletenni, persze ki tudja mennyire sikerül elmélyülni benne. -
Ja meg, hála isten nekem csak havi 250 van.
Amúgy én nem függtem rá, a clone/heal-el nagyjából ugyanazt az eredményt kapom, ha szerencsém van.
Mondjuk power line remove esetén meggyőző az eredmény.Itt konkrétan, a kép alsó harmadában 10 különböző vezeték (villany, rézkábel, optikai kábel) vágta szét a képet, ahhoz képest szépen kiszedte.
Ez egy nagyon régi kép, nem fűz hozzá különösebb érzelem, csak kifényképeztem a nappaliból, pusztán a példa kedvéért raktam be. -
Lassú Víz
addikt
Azért ez nem ennyire bonyolult. Ha belesüt az objektívbe a nap, akkor keresni kell másik helyet. Egyébként meg a témára mérek fényt spot fényméréssel az AF kereten belül. Auto ISO faltól falig, igény szerint a sport jellegétől függően leghosszabb zársebesség amit a gép igyekszik tartani ISO emeléssel amíg tud. P vagy Ps mód, ha nem akarod teljes nyitásra engedni a rekeszt. 10 EV szabályozási tartomány ISO-ból és rekeszből még a nyamvadt mFT gépemen is van. Annyi meg elég. De ha nem, akkor bele lehet nyúlni a záridőbe is.
Az old meg sok pénzzel arra vonatkozott, hogy vegyél dedikált riporter gépet nagy dinamikaátfogással kevés pixellel, f2.8-as zoomokkal. De ha úgy jobb, és körbeépíted a pályát ívfény lámpákkal vagy bivaly erős LED-es reflektorokkal, azt is lehet. A vaku tényleg kerülendő sport fotóban
.
-
Nem értem, mit akarsz mindig megfejteni. A fizikát mrgb@szni nem lehet. Nem lesz minden kép tökéletes, bármit csinálsz egymagad. Ha ketten vagytok, akkor lehet azt játszani, hogy az egyik direkt alexpós képeket készít, a másik meg normál célpont fénymérést használ, és akkor talán lesz mindenről kép, igaz alexpos barátunk képein javítani kell utómunkában rendesen. De még egyszer mondom, szerintem felesleges. Ez egy annyira szélsőséges helyzet, amire nem lesz semmilyen olcsó és jó megoldás. Egyébként nem is ezt kérdezte a kérdező, hanem árnyékos is világos területekről beszélt, nem kevertről.
-
Mondjuk ha ennyire komolyan vesszük, akkor rögtön ketten mennék, kétféle módon beállított géppel, úgy meglesz minden. Vagy, és ez az egyszerűbb, ami ilyen kép, azt törlöm, mert nem érdekel, hogy épp nem lett jó, mert épp kiégett. Ha a megbízó olcsón akar valamit, akkor kompromisszumokat kell kössön. Egyébként én a karzatról próbáltam volna meg lehozni az egészet, mert az arcának az a fele nem ég ki, az árnyékot meg fel lehet húzni. Zajos lesz? Az. Lásd fentebb, olcsó munka címszónál.
-
Jahno
veterán
"hogy találjunk minden megoldásra egy olyan példát, amire épp nem működik."
De ha egyszer ilyen egy átlag vidéki sportcsarnok, akkor miképpen oldod meg? Pro liga megoldja, MVMben kapnak rendes világítást a jéghokira, csak az nem a mi pályánk. Ilyen volt az alap felvetés, hogy ez adott, mit lehet vele kezdeni?
-
Aha. Akkor mi a megoldási javaslatod? Mert a "majdmeglássuk", "majdkiadjavagynem" egy bő szinttel nagyobb bullshit generátor kontent, mint amit én javasoltam a kérdezőnek. A kézilabda képet meg úgy hívom, hogy vis maior. A technikának vannak korlátai, pont. Akinek nem tetszik, lőjön jobbat. Nem arra kell megoldást találni, ami az esetek 1 százaléka, hanem a maradék 99-re.
Kicsit úgy érzem, hogy ez már direkt csak arra megy ki, hogy találjunk minden megoldásra egy olyan példát, amire épp nem működik. No offense, de ennek semmi értelme így. Szélsőséges fényviszonyokból ezret lehetne mondani, ahol elhányja magát, bármit is állítasz be.
-
Család alatt nem ezt értettem, de jogos, pontosítsunk: izgága, 2-3 éves gyerekek, agyilag már kiégetett szülőkkel... :-D Itt sincs sok sansz arra, hogy beállított képeid legyenek. Egy kisóvodás nem olyan gyors, mint egy kutya, de legalább annyira kiszámíthatatlan, pláne ha fel van pörögve a helyszín / fotós miatt. Egy idő után elkezdik magukat produkálni, na onnantól egyetlen fix helyen készülő képed sincs, a szülők próbálják visszacsalni magukhoz, amivel kábé csak annyit érnek el, hogy még inkább elszalad, bohóckodik, kibontja a táskád, átesik mindenen is, stb.
-
Annyira marhaság, hogy én ezt a módszert használom tavaly nyár (ősz?) óta kültéren, többnyire megelégedéssel. Sőt, igazából napfény stúdióban is jól használható ez a módszer, vagy más megközelítésből nézve az is bevált szisztéma lehet, hogy ha családot fotózol, akkor két setup van, egy a többfős beállítás szűkebb rekeszre, egy meg az egyszemélyesre. Ugyanebbe a user profilba bele lehet menteni az aktuális fókuszmódot is, ami megint egyszerűsít a dolgon, amikor gyorsan kell lereagálni a helyzetet, és mondjuk az AF-C szemkövetéssel pont elhányja magát, és kéne egy AF-S pinpoint. Z6II-őn például nincs dedikált AF mód gomb, így lehet matatni a menüben (azt most hagyjuk, hogy ki lehet osztani más gombra is, de nem az igazi ergonómiailag), vagy eleve a háromból 1 menübe ilyen beállítással mentesz el egy konfigot, és csavarsz egyet. Még az se szól ellene, ha közben változik jelentősebben a fényviszony, mert az utoljára használt menüpontok között ott lesz a felhasznákói beállítások mentése is, így kábé 5 másodperc alatt aktualizálható az adott profil a megváltozott körülményekre. De ja, jó eséllyel a Nikon csak azért rakott három ilyen gyorsbeállítási memóriát a gépre, hogy ne maradjon annyi hely a vezérlőgyűrűn, mert gyakorlati haszna semmi nincs. Nyilván. Azt kéne megérteni, hogy ami Neked nem elég jó, gyors, kényelmes kutyázásra, az másnak még lehet optimális megoldás. Előynök és hátrányok, személyes preferenciák. Mondtam egy opciót, a kérdező majd próbálgat, és dönt. Én nem sírom tele a párnámat akkor sem, ha végül a félautomata+AutoISO módot találja kényelmesnek.
Más, csak az eltérő szokásokra reflektálva: tegnap voltunk fotózáson a családdal, ezúttal a kamera rosszabbik oldalán álltam. A fotós végig úgy nyomta, hogy AF-C, és a kijelzőt bökdöste és fotózott, ha hól gondolom point&shoot AF móddal, tehát még az expo gombot se kellett nyomnia, mert élesítés után el is lőtte a képet a gép. Csak néztem, hogy ezt így hogy? Eleve a keresőt használom, szóval nagyon furcsa volt, de biztos nem véletlen dolgozik úgy, ahogy. Én soha nem tudnék így komponálni. Szerintem a keresőt nem is használta.
-
Van egy panám, én azt vettem észre, hogy ha iresolution, idynamic, iakármi dolgokat bekapcsolom, hajlamos bizonyos helyzetekben csúnyán elbaltázni a képet (pl. verőfényes napsütés, a fák árnyékában a fű mázgós lett), így kikapcsoltam az összeset. Nálad bevált, működik vagy úgyis raw-ban használod és akkor mindegy?
-
Jó, hát ha épp a nemzeti sport várja a képeket, akkor majd megkeresem azt a megoldást, ami nulla másodperces kiesést szavatol!
Ha ugyanott futnak át, és csak a felhő jön, azt úgyis ki lehet szépen húzni utólag, vagy épp realtime, záridővel és vagy ISO-val, még mindig full manualban. Pont azt írtam, hogy azért nem szeretem a félautomata programokat, mert épp a fényméréstől függ, hogy adott képhez mit társít a gép. És két expó sem lesz egyforma, utána lehet varázsolni képenként. Tudom, hogy a LR tud expo egységesítést, de én például nem használok LR-t.Inkább legyen a sorozat egyrésze kicsit alexpós, majd utánahúzom, néhány kép után úgyis látom a keresőben, hogy korrigálni kell. Expo szimuláció mellett nem érzem ezt olyan nagy problémának. Zajszűrésnél viszont nem mindegy, hogy az egyik kép 400-as, a másik 800-as, a harmadik meg 3200-as. Esküvő már más kérdés, na ott el tudom képzelni, hogy nulla idő van mindenre, ellenben minden egyes kép számít. De a hobbista sportfotózás pont olyan, hogy engem speciel nem érdekel, hogy épp egy szituáció kimarad vagy sem. Majd ha fizetnek érte, akkor esetleg...
Chosen: nem biztos, hogy így van, most emlékből dolgozok!
-
Oké, és mi a kérdés?
Neked nem vált be, nekem igen, és fordítva. Szerencsére nem csak egy jó megoldás létezhet az adott problémára, a jelek szerint. Én is pont ilyen körülmények között fotóztam múlt szombaton. Gyors profilváltás, ha kell, kis kézi korrekció, tűz. Nem érzem úgy, hogy pont az a 3-4 másodperc hiányzott volna bármikor is.
-
Gondolom, nem másodpercenként négyszer szalad át az árnyékos részről a napsütésbe a célpont... Ha más nincs, akkor ez egy használható kombó, nekem például ez vált be leginkább, ha a kislányunkat fotózom kültéri tevékenység közben. Nem egy ördöngös feladat, még ha nem is annyira kényelmes megoldás. Játszótéren is ugyanez van, hol napfény, hol árnyék, a gyerek meg úgy közlekedik, mint a villám.
-
Chosen
addikt
Nekem egy FZ1000 II van, de az menüben ugyanaz, mint az S széria, csak kevesebb az opció.
“Tárcsa M-en, auto ISO, rekeszt betekered a kívántra, zárat a kívántra és a kért záridőhöz mérve húzz az ISO-t, ha nem bírja akkor pirosan villog. Ez az alapállapot és lehet bonyolítani.”
-> Itt gond, ez akarom elkerülni, hogy bele kelljen nyúlni amikor hirtelen kisüt a nap.Olyankor 1/1000 mellett is pirosan tud villogni, hogy túl sok a fény. Sportnál részemről pedig mehetne feljebb, csak előnye van annak, ha rövidebb záridővel fotóz.
Hogy miért nem rakom akkor feljebb kézzel 1/3200-ra mondjuk? Megtehetném, de amint egy picit felhős lesz az ég, rögtön a záridő lesz a limit és elkezdi a gép 1/3200 mellett kitolni az ISO-t teljesen értelmetlenül. Hazaérve meg látom, hogy milyen szép zajos képeim lettek, pedig visszavehette volna 1/1000-re…
Ez lenne ennek a módnak az előnye, hogy fix f4, (szinte fix) iso 100 mellett 1/1000-1/4000 között úgy lehozhatnám az egész kinti eseményt, hogy a gépre rá se kell néznem.
-
Chosen
addikt
Épp ez a probléma, hogy a minimum shutter speed pont az ellentéte, legalábbis Panasonic gépen. Ott a minimumot úgy értelmezi mint “legrövidebb, ameddig elmehet”. Tehát ha 1/1000 amit beállítok, akkor pl 1sec és 1/1000 között bármi lehet, de nekem pont a tartomány túloldala kellene.
Milyen gépen és milyen beállítással tudod ezt elérni pontosan? -
theporcupine
tag
Én februárban leptem meg magam egy ilyennel, a barna zöld verzióval, ami valamiért drágább, de kuponnal 28eFt-ért volt meg a Kentfaith webshopból. Biztos nem a legjobb fotós hátizsák, olyan átlagos darab, de az egyik legdögösebb, bár ez nyilván ízlés kérdése. Nálam az egyik alap dolog, hogy ne nagyon lehessen kinyitni hátulról. Ezen egy oldalzseb van, amit biztosítani kell. Vettem egy szintén K&F állványt, amit már nem ér át a tartó a hátizsák alján, pedig nem nagy darab, legfeljebb, ha kiveszem a tartózsákjából.
-
TCr
veterán
Ez a molle rendszerű cucc megtetszett, árban is elérhető, meg tényleg csak a fantázia (meg a $$$) szab határt.
Annak hogyan rendezi haverod a belsejét? Ugyanúgy elválasztókkal? Tépőzár? Vagy hogy rögzül?Neked is köszi a hozzászólásod.
Létezik olyan, hogy "vertikális rekeszelhetőség"?
Mert jobban belegondolva, egy ilyen nagyobb táskánál lehet, hogy elég volna középen kettéválasztani, egyik felébe mehet a kaja + víz (alulra az ételtermosz, rá a vizeskulacs) a másik felébe meg a szerelt cucc.
Az apróságokra meg ott vannak a külső rekeszek, zsebek. -
TCr
veterán
Az a Lowepro valóban zsivány, de sztem is túlmegy az új áruk a jóízlésen.
Néztem kínát, hát nagyon felejtősnek néz ki úgy kb. minden, amit találtam.
A követelmény inkább az, hogy férjen el úgy a váz meg a 18-135 felszerelve, hogy viszonylag gyorsan hozzáférjek, meg nyilván biztonságban is legyen egyrészt az esetleges külső ütödésektől (nem szoktam esni-kelni, de az ördög nem alszik), másrészt meg azért csak kell enni-inni 15-20 km-es távú istenhátamögötti helyeken is, itt meg a pakolhatóság / elrendezés a lényeges, hogy ha baj van, akkor se öntődjön már nyakon a cucc másfél liter vízzel, meg nem annyira baj, ha a 8 decis decathlonos ételtermosz elfér (rekeszelve) vhol mellette.
Az a Mil-Tec még érdekes lehet, holnap jobban megnézem.
36 liter? -
KrAt
veterán
Köszi a tippet, körülnézek itt
A Yongnuo vakuban van RX rész is, most nézek hozzá már akkor TX-et is, ha már állvány lesz pluszban (a vakut csak elbírja), eddig is tervben volt, de inkább kint mint bent fotóztam
szerk: az állvány pont akciós és, és ha jól látom, free shipping?
-
-
""FF váz 75ös obi egyenlő egy apsc váz 50es képével?""
Na ja, ezt írtam fentebb én is, amire azt írtad, hogy nem. Mégse ugyanaz az az 50 / 70 mm akkor!
Nálam az volt, hogy az 50-es FF obit felcsavartam APS-C vázra, és kijött egy szűkebb perspektíva, számszerűleg ugye FF 70 mm körüli érték környékén valami.
-
gboszi
senior tag
Ok. Akkor máshogy kérdezem.
FF váz 50es obi egyenlő egy apsc váz 50es obi képével
vagy
FF váz 75ös obi egyenlő egy apsc váz 50es képével?
Szerintem az utobbi. És mivel tudtommal az apsc 50es obi nem rajzolja ki a FF szenzort ezért írtam (kérdeztem) hogy akkor jól gondolom-e hogy az apsc 50es obi igazából nem is 50es, mert semmilyen vázon nem adja a FF 50mm-t.
Ha mégis bullshit amit írok, akkor meg miért van két fajta 50es ? -
Lassú Víz
addikt
A három tagú középoszloppal nem lesz stabilitás bajnok, ráadásul 2,1 kg feletti súlyért.
Persze minden relatív. Amikor a felszerelésem egy Olympus E400 volt Sigma 18-55-tel meg az FL36 vakuval egy oldaltáskában, akkor nem volt nehéz a hasonló súlyú Velbon Sherpa 750 egy tegez szerű tokban. Azóta a cucc fejlődött, kellett a hátizsák vagy sling bag, és mindenhol is kényelmetlen lett az állvány. Mai napig nem sikerült rendesen megoldani az állvány logisztikáját, pedig azóta van kisebb és/vagy könnyebb, valamint monopod is.
-
BaLee
addikt
A jelenlegi spektívem 609gramm, ha nem is ez marad örökre a legtöbb spektív 2 kiló alatt megáll.
Decathlonost próbára vettem, szerencsére minden kérdés nélkül visszaadják a pénzt ha nem jön be a termék. Nem írnak róla amúgy rosszat csak a magasság lesz kérdéses. Majd meglátom.
Köszi a tippet. Ezt találtam itthon, ez ugyanaz (nem találtam típusszámot)? Vagy ez is jó? [link]
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem tudom melyik részét fejtsem ki jobban.
A tone mapping lényege, hogy az egyes színeket is képes annyira behúzni, hogy HDR hatása legyen (lásd: szurkolók ruhája vagy karja) és a legtöbb HDR algoritmusnak része ez is. A telefonok nem engedik megjelenni az árnyékokat, nem engedik elszaladni a csúcsfényeket, hanem egy lapos valamit állítanak elő.
Másik topikba raktam saját példát, ez egy OnePlus 8T-re rakott GCam HDR és a kézzel szerkesztett RAW közti különbséget mutatja, még nem is annyira vad ez a HDR, mint amit a Samsung vagy az iPhone művel. A Samsung minden létező módon arra törekszik, hogy az összes csúcsfényt behúzza amennyire lehet, olyan szarrá szaturált égbolt kéket művelve, aminek semmi köze a valósághoz, az iPhone pedig az árnyékok teljes kipusztítására törekszik. Ezért szokás mondani, hogy a telefonok viaszbábuvá változtatják az embereket.
A fő baj viszont az, hogy nem elég görbézni a fotót vagy kontrasztot növelni, hogy visszaadja a természetes(ebb) tónus- és világossági átmeneteket, mivel a tone mapping már belenyúlt a tartalomba, nem visszafordítható vagy irtózatos munkával. Az én szememben ez ronda, teljesen lapos képeket eredményez, amikben semmi térérzet nincs. Amolyan "tipikusan mobilos" fotók ezek és már terjed az a trend, hogy a RAW is tone mappelt, szóval tessék külsős appot használni RAW lövésre, ami meg nem biztos, hogy jól fogja feldolgozni a Quad Bayer szenzorok képét.Az árnyékok és csúcsfények sajnos léteznek a valóságban, kivéve a mobilfotókon. Csak exponálni (és így választani közöttük) ne kelljen megtanulni, inkább behúznak mindent a középtartományba, bármi áron.
További példák (most ezeket találtam a feltöltéseim között, nagyon régi telefonnal készültek, de szintén GCam HDR vs. nyers RAW). A HDR algoritmus nem engedi létezni a csúcsfényeket és mindent elkövet azért, hogy ami nem abszolút fehér, azt ki kell írtani, be kell húzni középre.
-
Én azt irigylem bennetek (nem szarkazmus, komolyan írom), hogy ennyi időtök és energiátok van fotózni. Én felszerelés helyett idén inkább erre erősítek, felszerelésben úgy érzem mindenem megvan amire csak szükségem lehet (telém nincs, az még lehet hogy jól jönne egy az idén).
-
Nyilván az sem mindegy, mit fotózol, és hogy mi a cél. Én se plakátra gyártom a fotóimat, de egyszerűen az elején annyit cumiztam azzal, hogy az én monitoromon gondosan beállított bőrszín telefonra, FB-ra áttöltve konkrét vöröses-sárgás, kontraszttal csúnyán szétalázott festménnyé silányult, hogy kénytelen voltam beleásni magam a színterekbe, kialakítani az utómunkára a nekem bevált eljárást (amiről itt valaki fellebbentette a fátylat, hogy kerülőutakat is tartalmaz), ami konzisztens eredményt ad, hogy már nem akarok erről lemondani. Igen, kellett hozzá értelmes monitor, rendszeres kalibrálás, többször átalakított workflow, de most már megvagyok, és ha valakinél rossz a bőrszín, akkor nyugodtan húzom meg... a vállam, hogy bocs, a kijelződdel van gond, mert nálam kalibrált minden IS. Két hete vettem egy Datacolor Photo Checkr-t, ezzel még ismerkedek, de ha ezt is sikerül beépíteni a munkafolyamatomba, akkor azt mondom, hogy tisztes hobbistaként ennyit tudtam tenni a képminőség érdekében. Ezt lehet tanulni és fejleszteni érdemben, a művészi látásmódot meg nem, szóval legalább technikailag legyenek jók az amúgy klisés képeim!
-
Itt most azárt arról van szó, hogy bérelsz egy adott szoftvert. Nem felét, nem negyedét, az egészet. Azért bérled, és nem veszed
mert nem lehet, hogy mindig a legfrissebb terméket kapjad. Erre kinéznek egy funkciót, és azt mondják, hogy oké, hogy fizetsz a termékért, de ezt csak keretek között használhatod. Mintha csak 5 színnel festhetnél, hiába van ott a több millió.Ez a baj a monopóliummal: nincs senki és semmi, aki az ilyen ámokfutás után tarkón csapná a pénznyelő parasztokat egy lapáttal.
-
randras_83
addikt
Valahol az, mert ezek mögött ott szokott lenni az is. Azt sosem vitattam hogy nem működhet egy Windows több éven át stabilan, de az sem valid hogy két évig nem nyúlsz hozzá egy confighoz ha dolgozol vele, na és amikor változik hardverkornyezet akkor az tud problémás lenni. Persze nyilván ez azon is múlik hogy ki milyen igényeket támaszt a vas felé. A céges HP gépeim elvannak amióta nálam vannak ez is tény, mondjuk ráengedni nem tudok se egy PS se egy C1-et pedig a z újabbikon kipróbálnám csak kíváncsiságból.
@Timer: mire nem elég 8GB, amúgy??
-
Byk01
őstag
Hát, azon a 30 milin nem fog múlni semmi, ami a 105 meg a 135 között van. Ha valamire nem elég a 105, arra a 135 is kevés lesz, szóval funkcióban annyival nem "multibb" a középső. A kérdés akkor már inkább az első és az utolsó közt van (a számok alapján, mert a képminőséget nem ismerem, bár ugye a fix fényerősek általában(!) jobban szoktak lenni ezen a téren)
-
randras_83
addikt
Ez is kicsit olyan mint régen a bármilyen hitvita pl Canon-Nikon, aztán egy idő után rájössz, hogy meg kene tanulni világítani, utána meg már mindegy milyen váz van a kezedben.
Nyilván mind a két platform tud bitang jó lenni. Évekig én se izgultam ezen sőt kimondottan nem szerettem az alma cuccait és elvoltam a gép folyamatos “barkácsolásával”.
Inkább igyunk egy sort úgyis jön a jó idő. -
randras_83
addikt
Nyilván ott is vannak nyűgök ezt nem is vitatom, lekopogom eddig én nem találkoztam komolyabb gonddal. Meg ugye kinek mi, amikor anno összeraktam az utolsó konfigom ideig óráig jó volt minden, aztán elkezdett lassulni a PS LR C1. Na ott jött a gondolat hogy ebből elég kb már csak a vga upgrade maradt volna, szóval eladtam az egészet és jött az alma. Az is lehet ez Adobe oldali probléma volt, bár abból a tekintetből, hogy szívtam miatta, teljesen mindegy, hogy mitől volt.
-
TCr
veterán
Mindenkinek köszönöm a tippeket, én is valami hasonlóra gondoltam.
Ami nem tiszta, az a proci kérdés... Hagyományos hétköznapi pl. Ryzen5, vagy valami tervező (xeon?) jobb ilyen műveletekhez?BTW tegnap este meglett egy full patika, nem hirdetett A6300, kb. 8.000 expóval, kitobival 170-ért.
-
Kinek milyen az ízlése, vagy mi a koncepció.
Sajnos legtöbb helynél maga az épület a szűk keresztmetszet, utána a dekoráció minősége, illetve összeállítása. Ez így arányaiban a költségekkel is párhuzamban van.
Mondjuk lesd meg a fehérvári Dreams stúdiót, a grandma után. Egyikbe se voltam, de berendezésben térben nem is lehet összevetni a kettőt.
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bestbuy játékok
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Háztartási gépek
- Társasjáték topic
- Nintendo Switch 2
- Milyen videókártyát?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi 10 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 2nd - i7-7G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD I HDMI I W11 I CAM I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude E5530 - i5-3GEN I 4GB I 250GB I HDMI I 15,6" HD I Cam I W10 I Gari!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3040, 96% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest