- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- iPhone topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
veterán
Lehet vele jókat.
Szerintem nem éri meg. Próbáld ki. Az a bajom annyit írtam már az összehasonlításokról meg képek meg minden és tuti máshol 100ezer helyen le van írva ugyanaz, hogy most ketszi lusta vagyok megfejteni a világot. Próbáld ki az összes verziót, aztán döntsd el. Meg persze egy csápos vaku sem árt.
-
Generatív objektum eltávolításra photoshopot használok. Fotós csomag az Adobe-tól, jobbat jelenleg nem tudok. A luminar alá bármilyen vasat raksz, adott funkciók alatt szét fog szopatni. Az AI varázslat meg cicamica gyors(nak tűnik), de állj neki egy képen rétegeket létrehozni, meg magic eraser (vagy mi a dildónak hívták) már egy 15-20 apró bőrhiba módosításánál úgy telibever 32 GB RAM-ot, hogy csak nézel. Aztán jöhet a crash. A PS, és pláne a CRAW se a stabilitás mintapéldája, de legalább folyamatosan fejlesztik, és érezhető a javulás, a Luminart meg egy kábé félamatőr crew taknyolja, akiknek hiába adsz szakmai visszajezést, csak a linkelés megy, és ugyanazt a retek engine-t tolják be a sz_rjuk alá A Luminar 3 óta. De legalább luminar tagként, előfizetéssel kapsz hozzá presetpackot minden hónapban. Cserébe az automata bőrretus parasztéknál még mindig abból áll, hogy szétmossa az eredeti textúrát, majd rak rá az Éjjájjj valami pontozott mintát, amitől 20 méterről úgy tűnik, mintha lenne benne részlet. Fantasztikus...
Undorító, pénzhajhász tróger banda, ezekhez képest az Adobe egy kisiparos tanuló. -
Stauffenberg
nagyúr
Mindenki az előfizetéses dolgok felé tereli az AI funkciókat (legalábbis amik részben vagy egészben a felhőben futnak le és a generatív AI jellemzően ilyen).
Nekem például az Adobe előfizetéshez jár 250 token egy hónapra, ennyiből lehet gazdálkodni vagy venni kell még (egy generálás = egy token, ha finomítasz a prompton, akkor az is egy token).
Mondjuk engem annyira nem izgat. Egyedül az AI zajszűrést használom, az nem tokenes (de helyben fut, szóval erős gép nem árt hozzá, különben percekig csak a képernyőt bámulod és várod, hogy befejezze).
-
Stauffenberg
nagyúr
Van 7 napos trial, próbáld ki, hogy neked bejön-e.
Viszont ez nem egyszeri befektetés a jövőbe, majd mehet az upgrade vásárlás mikor kijön egy nagyobb update és a generatív AI dolgok is csak 2025 végéig járnak. De ha csak ilyen alap dolgokat akarsz szerkeszteni a fotóidon, akkor jó lehet.
-
Jahno
veterán
Ki kell próbálni, szerintem eléggé hülye irányba megy de inkább PS alternatíva, mint LR. A lifetime meg azért nem olyan, hogy 5 évig jó lesz, mert úgyis jön az új verzió. Ha PS alternatíva kell, akkor inkább Affinity.
LR helyett tán COne, de annak is megkérik az árát, szerintem 79 Euróért ott nem is köszönnek
-
Jahno
veterán
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem megvan az a Sigma 30mm f/1.4, csak Fujifilmre. Nem a legmodernebb ez sem, talán ráférne egy Mark II kiadás. Nyitva egy picit lágy a mai modern (értsd: elmúlt 5-6 évben megjelent) fixekhez képest és rekeszelve sem lesz soha annyira borotva, mint az 56mm f/1.4, van egy kevés hordó torzítása és nyitva van azért CA is.
Viszont imádom a látószögét és a flair karakterét:
Mi volt a gondod a Sony objektívvel? Lehet úgy egyszerűbb segíteni.
-
Tin_Shield
őstag
"Lehet, hogy a multitasking miatt, de nem teljesen értem, hogy mire gondoltál."
Arra, hogy az a6300 AF, bár teljesen jó, de azért még nincs benne a mai hangyaf@sztiskövető mód, és az EM1 mkIII-ban is bőven jó az AF, nincs közöttük hiperűrugrás. Szerintem szenzorban (azonos szenzorgenerációt nézve, kb. mindkettő 8 éves) sincs a Sonynak akkora előnye az Olyhoz képest mint amekkorát Jahno írása sugall. De hozzáteszem full amatőr szemmel nézve, én nem fotózom térdig az Ipolyban állva, nem pályázok a képeimmel, nem fotózok pénzért, stb, csak a saját magam szórakoztatására. A fullframe méret eddig kimaradt (illetve volt, csak akkor még kisfilmes gépnek hívták), de APS-C gépeim voltak több mint egy évtizedig, utána downgradeltem MFT-re, de sosem éreztem azt, hogy basszus ez a nyomorult MFT szenzorméret, bezzeg ha APS-C gépem lenne.... -
Jahno
veterán
Nem képeket kell nézni, azt megbabrálják mindenhol, sem a körülményt, sem semmit nem tudsz meg. Mindegyiknél jól néz ki, Olyval és manuállal is lejátszottuk milyen képek vannak koncerten, de egyik sem klasszikus ahol nagyon mozog az előadó és fény sincs.
Utána meg elismert szakemberektől is jönnek az ilyen demagóg fasságok vagy az értékek, ami mindenkinek más és két MFT váz közt is van már 2 FÉ különbség.
Amikor ilyen képeknél kell kihúzkodni, hogy a versenyzőnek legyen arca, vagy a fény/árnyékok kicsit rendben legyenek akkor látod majdi a különbséget (bár itt sokszor a "facéra mindegy" merzió szokott menni):
Ez is jó hatástanulmány volt, mindenki mindig mondja, hogy legyen jó objektíved és gyengébb vázad, mint.... Ja. Vittem az Oly 40-150 prot, az éppen 600ezer pénz és pont többet értem egy ugyanolyan szériás, csak 2-3 évvel újabb vázon kitobival, mint ezzel a pro cuccal, mert szenzor kicsit jobban bírta a zajt és atom pontos gyors fókusza volt, obiban a stabival meg főleg, ahogy sötétedett legalább én tudtam tartani. Aztán ez megint kinek mi és még elképzelni is nehéz, lehet akár tévedek is, okosságokat mondani mindig könnyebb volt, mint kipróbálni :-P Én kipróbáltam.Ha levonom azt, hogy az első verseny nyilván nekem is új, azt sem tudom merre áll a fejem és mit lehet csinálni, ott is látszik a képeken, hogy egyiken 6ezer expóból kb. jó 300at tudtam beadni, most a 2ezer expóból 500 felettit és ennek nagy része a gépeknek köszönhető, aztán sok helyen egy jobb APSCvel még előbbre lettem volna.
-
Jahno
veterán
Gondolom arra, hogy a 6700hoz képest lehúztam az Olyt, de nem az volt a kérdés. Csomó minden ebből a 6300ra is áll, de ezt írtam is. Ahhoz képest is le lehet húzni, mert hiába van a 6700ban szem követés az Olyhoz képest, a 6300 sem lesz rosszabb benne, viszont a szenzor jobb.
-
Jahno
veterán
6300at sem cserélném, meg ahhoz még obid is van, pont jó lesz 2. váznak a 6700 mellé :-D Pár 10ezer expót elkövettem azokkal az Olykkal és éppen ez volt a baj, hogy párhuzamosan más gép is volt a kezemben, de hát akkor éppen ez volt. Mondjuk Sonyra is szoktam mondani, hogy utcára nem áll annyira kézre , mint melóra (volt egy időszak mikor a 6xxxx sorozat eleje sem volt szimpatikus, valószínű ezért).
Többi meg a szokásos, mikor egy álló lovas embernél súrló fényben férement a fókusz, vagy madaraknál akkor nyilván én vagyok a hülye és nem tudom használni. Panánál meg nem ment félre, azt biztos tudom használni, csak külön jó mikor egy délután belecsavarok a vázba 3ezer expót madarakat kergetve, aztán lehet elrontom, csak hasonlítsuk össze, próbáljuk ki. Olyankor senki nem érzi magáénak a problémát, aki megmagyarázza arról általában kiderül, hogy teljesen más a kivitel vagy éppen soha életében nem kergetett madarat vagy lovakat. Úgy meg nehéz :-D
Olynál mindenki a live compositra van rányáladzva, én azokat úgyis mindig beszívtam volna és inkább kézzel megigazgatom a képet, de hát minden márkánál kell valami egy darab irreális kapaszkodó amivel népet kábítanak. Másik a stabi, sorban rakják a képeket, hogy jaaaaaaj 1-3másodpercet kitartok. Legtöbb homály takony is volt, rövidebb zárnál meg a Pana jobban stabilizált csak nem verték a nyálukat. Minek. Bár egy adott táv felett kell az a stabi az biztos és meg van a jelentősége. Ha vázban meg Obiban is van, akkor az elég rendesen összeadódik. Csak ne nézz az ég felé és ne mindig madarássz, mert ott hátrányában lehetsz. Fujinál a filmsim ilyen nyálverés és évek alatt nem fogják fel, hogy Nikonra is van ugyanaz csak egyszerűbb használni és több lehetőség akad benne. Akkor azzal mi van? Van, csak nem ugrál rajta napi szinten valami márka nagykövet és egy fél csoport. Sony meg pld. nem tud multiexpót.
Nekem pld. látószög kell (ezelet írtam fentebb sokszor), amit FF Sonyra meg tudok venni az Olyra nem is létezik, APSCre egy Sigma 10-18as 290ezer pénz, Olyra a 7-14es 550ezer pénz. Max. megkapom, hogy mert a Sigma szar és nem időjárásálló és ne hasonlítsuk össze :-D Sonynál egy használt váz belefér az árba és sokkal jobb képminőséget kapok, éjszaka stabi sem kell. Ezért vettem annó Fujit, az vázzal együtt olcsóbb volt, mint a Panámra egy obi. Akkoriban az a Pana a hosszú zárat sem bírta, de ez erősen a múlt,2 éve nyugdíjaztam. Csak vicces, mikor 2+ éve a csoda márkanagykövetek magyarázták, hogy nincs hátránya és milyen jó gép stúdióban én meg ott álltam derékig az Ipolyban és emlegettem az anyjukat, hogy most akkor jöhetnének ide, tessék meg is tudom mutatni, hatástanulmány. Még lehet van 1-2 képem, este előszedem.
-
Jahno
veterán
Ízlés kérdése is, előző Olykat sokat hajtottam, ha fókuszrendszeren sokat fejlesztettek a Sony akkor is jobb az újaknál ez meg 4 éves és inkább hagyjuk, képes egy ágon ülő mozdulatlan madárnál a háttérre fókuszálni, ha a madár kitölti a kereső nagy részét akkor is. Meg mire kell és miért váltanál? Nekem pld. látószögben is kell az APSC-FF egy csomó mindenhez, Olynál ehhez képest rengeteg fény kell és szenzorban sincs annyi tudás/tartalék. Mikor egy égbolt pont kiég fehérre, azt Sonyval visszagépészkedem utómunkában és meghúzom a sötét részeket, az kevésbé zajosodik. Oly nagykövet is addig magyarázta évekig, hogy mindenre elég a MFT és felesleges nagyobb vázat venni, csak drága meg nehéz és felesleges, míg hirtelen FF Sonyra váltott
Párhuzamosan csináltam az Oly meg régi Fuji T1, E2 képeit, ott is egybő látszott, hogy Fuji kilóra megeszi minőségben és akkor az egy 2014es váz volt (később lett E1em, az is megette képminőségben, ha másban nem is)
Egy legújabb OMD-t ki kellene próbálni, arra is van söröm, hogy így 4 év után sem sokat fejlődtek 6700ról meg aztán végképp visszalépés lenne egy korábbi darab. Zajban, fókuszban, mindenfélében. Abban egyedül az USB-C csati a hátrány, hogy nem mennek vele a kábeles kioldóim.
-
-
Jahno
veterán
Alapban meg, de.... De variálható mindig vinyettál és Xes lesz, főleg kis gyutávok felé.
CP/ND kugli első találatai, most szerintem had ne írjunk róla fél oldalt. Türöződés/színfény, másik meg a záridó.
ND1000 alatt szerintem nincs élet, néha kell kisebb, de inkább a nagyobb. Akkor jó a 16+64 és együtt a kettő pont ND1000. Szerintem variálhatóban még egy prémium is vacak tud lenni, akkor meg már inkább K&F, mert ha egy közel 100ezeres szűrő foltos, ott nehéz indokolni, hogy de legalább occsó volt. Ja, szűrőméretet jól gondold át, hogy mire kell, vagy végy nagyobbat ha átalakítóval felmegy a kisebb obira is.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
A Vari ND-k hajlamosabbak rá.
Nekem 67 mm-es van, ez nagyobb minden objektívemnél és ehhez vettem szűkítőket (darabja talán 1500 Ft) minden objektívhez. Ha pontosan 49mm-est veszel, akkor nagyobb objektívre már biztosan nem rakod fel (van olyan adapter is, csak értelmetlen).
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem van egy Vari ND-m tőlük (ND8-2000) és meglepően jól vizsgázott a 20 ezer forint alatti árához képest, de teljesen átláthatatlan a weboldalukon a portfólió, hogy pontosan ezt linkeljem, meg sem kísérlem inkább.
Nekem videóhoz kellett, de bevált, viszont ma már a 82mm-est venném, mert most csak kb 5-6 mm ráhagyás van a legnagyobb objektívemhez képest, de az kevés, hogy ne vignettáljon.
Szűrőkről dióhéjban:
CPL - Circular Polarization, ami a fény polarizációjával éri el, hogy tükröződéseket szűrjön ki vagy erősítsen fel, de a légkörön áthaladó sugarakat is tudja, így például az égbolt kicsit mélyebb kékké tehető vele és ez a kivitel tekergethető a hatás fokozása érdekében.ND - Neutral Density, ez minden áthaladó fényt valamekkora mértékben blokkol (ND2 egy fényérték, ND4 két fényérték, ND8 három fényérték és így tovább), így nyitott rekesszel is tudsz hosszabb záridőket elérni, polarizálást nem csinál.
Vari ND - Ez jellemzően két CPL szűrő egymásba forgatva, így tekergetés hatására tudja kisebb vagy nagyobb mértékben blokkolni a fényt, de hátránya, hogy polarizálást is csinál, így nincs akkora kontrollod afölött, hogy mennyi fényt blokkoljon és mellette mennyire szóljon bele a tükröződésekbe. Csak akkor ajánlott, ha fontosabb a gyors állítás, mint a finom kontroll a felvétel felett. Elsősorban videósok használják run & gun szituációkban.
-
vond
MODERÁTOR
És akkor még lehet tovább is tágítani.
Nálam ilyen (PD Slide + F38 gyorscseretalp):Kb. így, csak nekem a V1 F38 base jobban bejön, mint a V2, és Peak Design Slide van Ulanzi helyett.
Használhatom szíjon tartva, magam elé húzva, vagy egy gombnyomással levéve, kézből, aztán átrakom az övemre, vagy a táska vállpántjára, utána meg állványra, majd gimbalra, és így tovább.
Ha összeszámolom, bőven 100 ezer felett van ez a rendszer így, de a kényelem és a gyorsaság megfizethetetlen.
-
Lassú Víz
addikt
Sehogy. Olyat kell venni, amelyik a hónod alatt rögzíthető.
Pl. https://www.fotoplus.hu/sun-sniper-rotaball-pro-vallszij vagy valami másik gyártó olcsóbb terméke. Pl. ugyanott JJC
-
Jahno
veterán
Ötletlen jó volt, de öszevissza csúszkál nekem is. Meg egy csomó ilyennél az a bajom, hogy rövid a pánt.
Bááz, most vettem egy hasonlót és mellé egy 110 literest is, amúgy vittem volna. De még meggondolom, hátha be tudom tájolni, hogy hány év alatt nyúzom szét. Mennyire tartod?
-
Semmit...egyik sem tökéletes (amelyeket próbáltam).
Emellett nem mellékes, hogy én már lusta vagyok újat megtanulni, a LR-ot meg csukott szemmel is vágom.
PS-t is kipróbáltam, de annyira nem megy, hogy az valami félelmetes....egyszer majdnem megkérdeztem itt egy dolgot, ami nem sikerült, de inkább úgy voltam vele, hogy nem röhögtetem ki magam. -
rwin5
őstag
Én elfogult vagyok, de utómunkára komolyabb szinten csak az Adobe Photoshop, de ilyen általános felhasználásra, hogy 1-2 filter, meg színkezelés stb arra simán jó az LR. Asszem most akciósan ~10 euró tán a havidíja.
Pl ötletelésképp tök jó képeket szoktam látni a neten de tele retusálás hiányából fakadó hibákkal. Grafikus szemmel nézve meg sír a szemem, mert gondolom a fotós nem ért hozzá / lusta volt / nincs ideje / retusálni.
-
Lassú Víz
addikt
Olyat keress, amit a kezed alatt is tudsz rögzíteni. Hiába jó cucc, ha állandóan vissza kell igazgatni a válladra a párnázott részt.
Saját tapasztalat, hogy váz+pici obi állandóan körbeforog rajta, nagyobb teleobjektívvel állványgyűrűnél rögzítve pont jó. Az objektívcsere pedig számomra ilyen pánton elég szenvedős volt.
-
Jahno
veterán
Hááát, nekem ebből is van többféle, az egy vállas az mindig félrecsúszik. Ha közelben lennél adnék próbára, van belőle bőven. Haverok csuklópántot használnak, nekem az nem jött be, ha dolgozni megyek akkor egy értelmes heveder, abból a kínai éppen csak jó arra, hogy évi pár alkalommal használjam és elbírja a gépeket, egyéb esetben lízingelni szoktam övcsattal, de annak nem szeretnéd látni az árát. Cserébe atom jó :-D
Az mostani újabb pántok elég szélesek, el vagyok a géphez kapott nyakpánttal is (annó míg csak 1 gépem volt addig rugalmas széleset használtam, de táskában már bazi sok helyet foglalnak és csak tekeredik mindenfelé), nem régen alakítottam át gyorskioldósra az összeset, hogy csak lekapom és mehet hevederre vagy timelapse fotóhoz pánt nélkül, vagy ahogy kell....
Ezt tettem minden gépre, aztán kész is, minimális a hátránya, de pont jó. Haveroknak meg csuklópánt, szóval kinek mi: [link]
Ami a linken van az kb. egykutya, Puluz meg ez a sárga K betűs is teljesen jó, ez már újabb verziós, fent a vállpántnál van belül egy plusz rugalmasabb rész a pántból aminek nem tudom mi a gyakorlati haszna, de biztos így kell csinálni, lehet ha nagyon ledobod a gépet akkor rázkódáscsökkentő. vagy passz....
-
khron78
őstag
X-T4-em van, de azzal körülményes ezeket fotózgatni. Illetve nem is akarom erre használni.
Stauffenberg: Ezt értem. Van is ilyen, de akkor meg erősen sárgás lesz a végeredmény illetve alulexponálja a képeket. Ha meg magam full manuálban vacakolok, akkor meg gyakran a fókusz téveszt. Ezért használom automata módban. De jelenleg van kb. 150 képem és azt szeretném megoldani, hogy a hátterek segítségével szintbe hozzam a képeket. Tehát mondjuk mintát veszek egy háttérből, amit a másik képen alkalmazhatok. Illetve az eltéréseket a háttérnek megfelelően alkalmazza a több képen is.
-
Stauffenberg
nagyúr
Vedd a nagyobbat, úgysem fogod mindenhova cipelni, de ha kell, akkor kibírsz egy picit nagyobb méretet és tömeget. Amúgy is az többet számít milyen anyagból van, ha 1,5 kg helyett 1,1 kg, az nagyon megérződik a cipelési élményen.
Meg ahogy előttem mondták: Minden állvány veszít a stabilitásából ha koppig ki van tekerve.
Anno vettem egy Alza akcióban egy 60 ezres Vanguard állványt 18-ért, de ez csak kb 160 cm, míg a 180 cm--es tesója nem volt akciós. Ritkán használok állványt bármihez is, de például ha videózok embert (pl: interjúszerű szitu), akkor le kell ültetnem, mert állva nem mindig tudom szemmagasságig kihúzni.
-
Jahno
veterán
Fent már linkeltem jópár K&F állványt, egyből van rá kupon meg minden is. A +30 akkor hiányzik, ha hiányzik. Nekem színház hátsó soránál videónál, mikor mi, de nem jellemző. Most 10 centire rakom a gépet, meg azzal számolj, hogy a teljes magasságra húzva azért picit billegálisabb.
-
Jahno
veterán
Ez az amivel szopni kellene és kiderül, hogy igazából ott kellene lenni és lehet akkor nincs megoldás, meg igazából senki nem ért hozzá. Stúdióban portrézni egyszerűbb, megnyomod és fasza lesz. Azt meg senki nem tudja egy akadály előtt, hogy merre fog menni a kutya, 3.5 métert mennyi idő alatt küzd le és utána merre fotózz a kavarodásban azon a 30 négyzetméteren szar háttérrel. Elmondani én is eltudnám, mit kell csinálni :-D
-
-
Jahno
veterán
Váz és 18-135 még abba a kis Beschoiba is belefér és ha megnézed, akkor oldalról ki lehet venni, nem kell teljesen levenni a házadról, az külön rekesz.
Itt kb. 40 másodpercnél látszik valamennyi: [link]
Miltec elég nagy, annak is van sok kínai másolata, teljesen félbe tudod hajtani, több rekesz. Ami érdekes, hogy a nagyobb űrtartalom az alacsonyabb, abba pld. pont nem megy bele hosszában az állványom.
Ilyenekből mindegyikőnknek van idehaza vagy fél köbméter és egyéb feltétekből is:
Miltecben az még jó, hogy ilyen molle rendszer (van 1-2 fotós táskában is) szóval oldalára mehet a kulacstartó, vagy bármi, de az tényleg bazi nagy. Nekem belefér a fél világ, még egy kávéfőző is, vakuk, minden vacak. -
Lassú Víz
addikt
Ez a millió dolláros kérdés. Ahogy Jahno írta, nincs jó megoldás. Két verzió vált be, mindkettőben akad kényelmetlenség. Mindkettő alapja egy túrahátizsák.
Az első megoldásban a hátizsákba tettem egy fotós belsőt, és mellé tettem az enni-inni valót. Kényelmes volt vinni, de minden fotós cucchoz a szokásosnál is rosszabb volt hozzáférni.
A második esetben elfogadtam, hogy kirándulni megyek és a fotózás csak ráadás. Így egy MFT váz, rajta a 14-150 zoom meg egy makroelőtét adta a fotós részét a cuccnak. Ez elfért egy olyan felülről etethető két oldalzsebes fotós táskában, amelyiket fel tudtam fűzni a hátizsák övpántjára, és a vállpántokhoz is rögzítettem mindkét oldalát. A "terhet" a vállpánt viselte az övpánt csak azt akadályozta meg, hogy lengjen előre-hátra a fotós táska. Ez jönni-menni gépet elővenni vagy elrakni nagyon kényelmes. Viszont a többiek már megették az uzsonnájuk felét mire lebontod a cuccot és leveszed a hátizsákot is.
Nem próbáltam a peak design capture camera clip, illetve márkatársai használatát, de az is egy megoldás lehet. Viszont nem nagyon reklámozzák 600-as telével.
-
Jahno
veterán
Nekem meg havernak Mil-Tec Assault Large hátizsák van, ami nem kifejezetten fotós, de nekem csak tartozékok meg sallang van benne, gépek nem, haver meg mindig olyanra építi a belsejét, amilyet éppen szeretne, mert hol két gép és makró szett, hol sok obi.
Sima fotós hátizsákkal küzdött egy keveset, mert sosem volt jó a mérete. Ilyesmikkel meg egyéb elválasztókkal rakta tele, de most tetejében van egy komplett oldaltáska, azt kiemeli gépestől, alatta meg olyasmik amit hosszabb időre letanyázáskor használ [link]
Nekem van még egy ilyenem, ami elég kicsi: [link] de nem szabtál túl sok követelményt, hogy 3-4 obi meg vakuk is.
Haveri körben van minden, ilyet használ még egyikőnk: [link] ez elég ipari vízálló, az biztos. De kettőnk teléje közt nem is tudom mekkora szorzó van méretben.
Úgysem lesz jó megoldás és bele lehet hülyülni, használtból viszont tele a piac, csak ki kell várni. Egyszerűbb, mint állványt venni, pld. ilyet vettem teljesen jó állapotban 8ezer pénzért: [link] Ezlegalább fotós és látod mi fér bele. A nagyon olcsó nevenincseket hanyagold, tépőzárak, belső elválasztók sem bírják, zippzár szétmegy én minimál cucc hurcolására akartam befogni, de pillanatok alatt amortizálódtak. Lowepro, Cullmann, Vanguard, ez a Beschoi sorozat amit fent mutattam, K&F, ezek egész jól teljesítettek mindenfelé. Legfeljebb Loweproból újat nem vennék, nekem kicsit túlárazottnak tűnnek akkor is, ha jók.
-
Jahno
veterán
Nekem párhuzamos terv van a kettőre, aztán meglátjuk mire jutok a következő években. Már olyan is megfordult a fejemben, hogy megveszem az APSC 10-18as Sigmát, átkapcoslom a vázat APSCre és letojom a megapixel veszteséget, nem mérvadó, de akkor 15-27 közt lefed, aztán majd lesz alá vázam is. APSC vázhoz meg 150-600. Akkor elmehet a 100-300as Pana, ha addig szét nem esik és ki tudja meddig jutok.
-
Nem. Nálam az exportnál csúszott el valami, ugyanazon a gépen nézve is más volt a kép PS-ben, mint képnézegetőben. Színmenedzselt és anélküli, mindegy volt, soha nem azt kaptam vissza JPG-ben, mint amit PSD-ben láttam. A FB még ezen rontott. Ezért írtam, hogy összetett műsor, és néha sok vele a macera.
-
Stauffenberg
nagyúr
A mobilokkal nem az a fő baj, hogy nem elég nagy a színterük, hanem SOKKAL nagyobb, mint az sRGB (legalábbis az OLED modellek) és ha ez nincs rendesen színmenedzselve* és a kijelző sincs kalibrálva, akkor a színek mindenfelé el fognak mászni. Hozzáteszem ma már ez egyre kevésbé gond, az iOS színmenedzselt, az Android szintén, Instagram szintén, sőt a jobb Androidos gyártók többféle színmódot kínálnak a kijelzőre, gyártója válogatja melyiket érdemes használni. Nekem iPhone előtt OnePlus volt, ott külön van P3 és sRGB mód is, ez gamut clampet (színtér limitálást) jelent és figyelmen kívül hagyja a beágyazott színprofilt, mindenképpen a kiválasztott színtérben fog interpretálni (ami csak akkor lesz helyes, ha egyeznek a fotóval), de a Natural kijelző mód automatikusan kezeli a tartalmat és figyeli a beágyazott színprofilt. Az iPhone alapból csak ez utóbbit tudja, amúgy Display P3 színterű kijelzőket használnak minden Apple eszközben és az iOS és az asztali MacOS is színmenedzselt, kezelni fogja a színprofilokat.
Ami le van maradva kurvára az a Windows, maga a rendszer nem színmenedzselt, egy wide gamut monitor képe ocsmány lesz gamut clamp nélkül, amit rendszerint a GPU driverben mókolással lehet elérni vagy külsős szoftverrel. Itt a szoftvereknek önállóan kell tudniuk a színprofil kezelést. Ezen a téren a Windows egy fosputtony.
Mobilok esetén még hibaforrás lehet a nem megfelelő fehérpont ("fehéregyensúly", de a két fogalom nem azonos). Az iparágban leginkább a D65 (6504K) az elterjedt, de a legtöbb Androidos telefon messze sokkal hűvösebb alapból, szóval kézzel kell közelebb állítani ehhez. Az iPhone esetén a TrueTone tudja elhúzni a dolgot, fotószerkesztés idejére ki kell kapcsolni, egyébként gyárilag D65 környékére kalibrálnak.
Desktop/laptop monitor esetén szintén probléma lehet a rossz vagy teljesen hiányos kalibrálás, ezt műszerrel lehet elvégezni. Ráadásul az OS-nek tudnia kell a monitor natív színterét ahhoz, hogy korrektül jelenítse meg a színeidet, különben fingja nem lesz arról, hova kéne tennie mondjuk az R89 G190 B17 színt. Vannak generic sRGB, Display P3 vagy monitorgyártó által kiadott profilok, de ezek pontossága vetekszik egy vak mesterlövésszel.
De összességében az a tény, hogy a legtöbben ma már mobileszközön fogyasztanak fotókat és ezek egészen ügyesek, már nem igaz az a kijelentés, hogy úgyis mindenki szar kijelzőn fogja megnézni a fényképeidet. Lehet nem lesznek tökéletesek, de szarnak egyáltalán nem nevezném. Ez már nem a 720p felbontású TN paneles laptopok kora.
---
*User error: Nincs beágyazott színprofil vagy inkorrekt színprofil (pl: monitor, nyomtató profilja) van beágyazva.
*Külső hibaforrás: Nem kezeli az OS és/vagy az applikáció a színprofilokat, így hiába van beágyazva, rosszul interpretálja vagy az eszköz képernyője van nagyon durván elkalibrálva. -
Stauffenberg
nagyúr
Bocs ha rosszul emlékszem, de te most kezded a fotózást komolyabban, szóval egyelőre ne ragadj le ennyire technikai dolgokon. Nem lesz fos ez a kijelző, esetleg kalibráltasd be, aztán inkább foglalkozz a tartalmi, kreatív, művészi oldallal, többet fog érni, mint azon görcsölni, hogy minden cuccod megvan-e. Csak lazulj le és élvezd az alkotást, magát a folyamatot és próbálj tanulni, utánozd a kedvenc fotósaidat, elemezd mitől jók. Jó lesz!
-
Jahno
veterán
-
Stauffenberg
nagyúr
"Az OLED garancia a színhűségre, lefedettségre?"
Nem, de ezek már jóval modernebb panelek, viszont színprofiloztatni mindenképpen érdemes. Btw nem tudom mi a tökömért kell egy laptopba 4K kijelző, teljesen feleslegesen elviszi az erőforrás egy részét. Az érintőkijelzők rendszerint csillognak, mint egy pornószínész golyói, engem ez speciel idegesít. Nekem MacBookom van, az is csillog, de van külső monitorom szerkesztéshez, de ha csak laptopon szerkesztek valamiért, akkor beülök egy olyan sarokba, ahol nem csillog annyira.
---
#34955 Timer: "a színtérhez kapcsolódó paramétereket jellemzően olyan alacsony fényerőn adják meg, ahol használni úgysem fogod"
Amúgy vannak szabványok amik részleteznek fénysűrűséget is, aki printre dolgozik, jellemzően nem nagyon megy 120 cd/m2 fölé, hiába tud egy mai monitor már szolárium módot.
---
#34957 Jahno: "Merjem írni, hogy nekem mindenféle vacak régi kijelzőm van és pont nem érdekel? Úgyis jönnek a coffeemoody presetek"
Pont a presetek tudnak a legjobban félrevinni, mert rendszerint elég erősen belenyúlnak a színcsatornákba és a bőrtónusokat nagyon haza tudják vágni vagy extrém szaturációba eltolni. Nem akarok hittéríteni, de azért ma már legyen szerintem alap egy 100% sRGB rendesen kalibrálva.
Nekem is vannak fotóim, amiknél utólag derült ki, hogy valami nagyon nem oké a bőrszínekkel, mert hiába a szép és jó monitor, egyszerűen elfáradt a panel és a vörösekkel volt leginkább probléma (azért rendszeresen rákalibrálok egy X-Rite spektróval, de itt olyan rég nem volt vele gond, hogy kényelemből elmaradt 3 évig, de ez már egy 9 éves monitor volt ezen a ponton). Direkt nem érdekelt, hogy Instagramon mobilon visszanézve kicsit narancsos, kicsit túl erős, mert a mobilok/appok színmenedzsmentje akkoriban elég esetleges volt. Mivel hónapok óta fent volt, már nem szedtem le. De nem ilyen bőrszín volt a cél. Amikor kibukott a dolog, rámértem a monitorra és már dE 6-7 körül jártak a vöröses/narancsos színek (kék-zöld oké volt).
Azóta van másik monitorom természetesen.
Jó alkalom volt az FHD-t már 4K-ra fejleszteni. De körülnézve a piacon átmeneti szükségmegoldásért, bőven voltak pár tízezer forintért más FHD sRGB 100% monitorok, szerintem egy fotófelszerelés árához képest ez nem tétel. Ha több és jobb kell, az nyilván zsebbe nyúlósabb.
-
ASUS-nál mehetsz vivobook irányba is, ugyanaz a panel, a gép többi része minőségibb zenbook esetében. OLED technikailag garantálja, hogy képes lefedni a kívánt színteret, a Pantone hitelesítés az, ami mutatja, hogy pontos is. Ez ASUS-nál adott, Lenovo-t passzolom. Egyébként ellenőriztem Spyder-rel, és tényleg pontos gyárilag is a kalibráció.
@Jahno: mondhatod, ettől még lehetnek mások az igényeink. Nekem fontos a "jó" szín, és ezért áldozok pénzt, jobb híján.
-
Jahno
veterán
Néha megy az natív JPGben is. Ha meg nem adta ki, hát nem adta, majd lesz jobb is.
Amúgy hétvégén ott leszek mellette, haverok lehet ma estére is terveznek valamit, én ilyen karikázós tesztre csak kisétálok oda Veres környékén a falu határába, szombaton meg szintén ott tekergünk páran tavak környékén és a réten, aztán vagy ránk esteledik vagy nem...
Hetek óta agyalok, hogy mi lenne jó értesítési rendszer ha valakit ilyen adhoc dolog érdekelne és kellőképpen elkötelezett, aztán néha csatlakozna, de email/SMS listán és Twitter csatornán kívül sok más nem jutott eszembe.
Nem tudom fárasszam-e még a csoportot, de lett halszemes kép ( +fél gyertya a kápolnában, azt jó ötlet volt meggyújtani) és 3 szögből timelapse. Egyik irány felhősödött, de valamivel mindig szívni kell:
-
Az üzleti gépek kilencven százalékában szutyok a kijelző. Méghozzá nagyon. Se színhűség, se lefedettség. A linkelt gépek a 10 százalékba tartoznak, de amennyti én látok ezekből, az nem túl meggyőző, a színtérhez kapcsolódó paramétereket jellemzően olyan alacsony fényerőn adják meg, ahol használni úgysem fogod. Talán annyi az előny, hogy matt a felület. Ráadásul a P2000 és a T2000 is gyenge, mint a lepkefing. Azt javasolnám, keress inkább egy OLED kijelzős ASUS-t, valami lakossági geforce-szal a fedélzetén, de ha Intel IRIS XE van a processzorban (Intel 11. gentől felfelé), a LR dolgokat az is bírni fogja. Nekem egy ASUS UX325 van, alkalmi PS-re meglepően jól használható (eltekintve a 13-as kijelzőt, de nem is PS-re vettem). A linkelt példányoktól se várnék sokat, de egyértelműen a DELL-t venném. Szerkesztés alatt itt 3D CAD-et értenek szerintem, ezek arra valók, nem PS-re meg LR-re.
-
Jahno
veterán
Nem teljesen irreleváns, én szoktam régebben mondani, hogy szarul kezelte a gyorsítást, de újabb LR már sír is érte vagy zajszűréshez nem árt. Mondjuk nekem továbbra is több időm van, mint pénzem, szóval ha valami extrémet csinálok és 3 perc helyerr 17 egy kép szűrése, az sem zavar, majd holnapra végez. Cserébe nem tudom ezek az újabb laposok mennyire esnek szét BGA hibákkal.
-
Jahno
veterán
Hááát, kitartás.
Erről mindenki megmondja az 1sorost, csak gyakorlatban nem fog működni. Élőkép és belenagyítás zajos lesz, nem látsz benne értelmesen.
Bár a 18mm még nem olyan nagy látószög és lehet látszik benne valami, de én városra/Holdra/távoli pirossal kivilágított kommunikációs toronyra fókuszálok automatán, aztán átkapcsolom manuálisra. Ha sziluettes bármi van akkor annak a körvonala jó lehet, de sok gyakorlás kell hozzá, hogy lásd mikor éles mert a zaj nyilván elviszi az egészet.
Nagyon magas ISOn próba kép, elvileg a végtelennek van skálája gyűrűn vagy keresőben és ebben is minden obi mindig más. Könnyen magyarázzák, hogy végtelen és "picit" vissza, de elektromos fókusznál még ez is nehezen értelmezhető. A Tokinánom meg hiába van skála, ha nincs olyan szép osztása, mint egy tolómérőnek. Utána lepődünk meg, hogy a hiperfoláis táv/mélységélességek miatt adott rekeszen a végtelenre fókuszálva skála szerint ott is mindig máshol áll meg a gyűrű.
Néha nappal kezdem el és végtelenen hagyom (ha tudja a váz), amúgy inkább manuálisan fotózom. Szerencsére 2 Samyangomnál is koppon van a végtelen, de pld. Tegnap küzdöttem egy kört a 24-105el, egyelőre nem volt semmi a mezőn és alig találtam meg vele a végtelent, éppen a friss képeket nézegetem: [link] Pár obival ma is megyek erre egy kört meg holnap is, mert ha jön a szezon akkor nem kellene bénázni.
-
-
Tin_Shield
őstag
18-135 +1. Relatíve kicsi és könnyű az átfogásához képest és mechanikus a zoom
A 18-105 villanyobi, inkább videós cucc szerintem. Az internal zoom és fix fényerő persze jó dolog, de (ez szubjektív) a orrnehéz ezeken a pici vázakon
18-200-ból van néhány variáns, némelyik rosszabb, némelyik jobb.
A Sony MILC topikban többeknek személyes tapasztalatuk is van ezekkel, érdemes ott is kérdezni szerintem -
Jahno
veterán
Ja, ez is hirtelen adhoc lett, mert vidéki kolléga hazaesett, ráadásul menni szeretne úszóversenyre is, pénteken Dunakeszin lesz valami fesztivál és rendezvény, 30-án meg A38 és csak kapkodom a fejem, hogy sok is lenne, korán kell kelni, nem is értünk hozzá, inkább igyunk egy sört.
Ennyiben még hasznos tud lenni, hogy sokszor többen vagyunk n+1 géppel mindenféle cumókkal és meg lehet fejteni. Ha eljönnek. Szekta mindenkit befogad (kivéve akit nem), de ez az év így indul
Másik agyalásom, hogy az elhatározottabb arcoknak kellene valami email vagy SMS értesítős lista, ha ilyen kiderül akkor értesüljön róla, vagy ha este csillagfotózás van akkor ne töketlenkedjünk 2 órát, hogy ki jön és merre kellene menni, hanem hely adott, abból van gyűjtésem és fogjuk meg, csináljuk.
Most is egyik törzstag bedobta, hogy itt lófrál a városban du 4 után, én meg csatlakozom, aztán valami vagy kiesik vagy nem. Minimál cuccal jöttem, amíg tart a film, addig nyomom.
-
Jahno
veterán
Ha minden igaz, akkor ugyanazzal, de vissza kell lapoznom, egyik 50 másik 200mm a doksim szerint. De megcsináltam ugyanitt nagylátóval és halszemmel is, görbén meg görbület nélkül
Ez pld. haver képe, mint ha nem is ugyanaz lenne, de ott a szobor a végén:
Veszélyes, hogy hárman is voltunk, csak sok képben nincs rendes EXIF. ezt lehetne most ilyesmikkel pótolni, mert ez szerintem kifejezetten látványos anyag.
-
Jahno
veterán
Elvileg az első a "jobb", meg fényerősebb, de a középső multifunkciósabb. Írtam is néha, hogy haversrácnak elég pro cuccai vannak, de ha csak jön-megy a világban, akkor azzal a 18-135el el van, mint a befőtt (várost és kutyás buli felét is megcsinálja vele), magamnak eddig 18-200at néztem, mert mindig minden rövid úgyis és abból is használt Tamront az árfekvése miatt. Aztán végül nem lett APSC vázam, szóval változott a terv :-D
Ugye mostani alap obim az 28-280, a 18-200 meg pont kb. 28-300nak felelne meg átfedésben. De ezt szerintem akkor, ha kinyúvad a vázam, vagy az obim, akkor egyben cserélek rendszert, addig most kb. sehova.
Nekem nem csak a pixelbabrálás számít, hogy jajj jobb-e a képe, ha nem adja ki rendesen valami miatt a látószög és a többi.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én azt gondolom bármilyen Apple Silicon procis gép tökéletesen jó hozzá, bármilyen konfigurációban, de ha időtállót akarsz, akkor már inkább 16GB RAM-mal vedd. Én 24 év Windows után váltottam Mac-re és így csak még nevetségesebbnek tűnik az a bohóckodás, amit a Windows színmenedzsmentnek hív, ezzel Mac-en semmi gond nincs, minden le van fedve a rendszer teljes széltében és hosszában.
Külső monitort mindenképpen vennék hozzá, ha pedig emiatt elveted a laptopot, akkor M1-es Mac Mini 16GB RAM-mal és vígan elszaladgál majd rajta minden fotószerkesztő szoftver (8GB RAM mellett is, de kevésbé lesz időtálló). Az fontos, hogy ezeket a gépeket nem lehet utólag bővíteni, vásárlásnál kell dönteni a konfigról.
-
Szerintem meg bármin is lehet dolgozni, aminek normális a színtere és kellő pixel sűrűségű a kijelző, a méret megszokás kérdése.
Én pl egy MacBook Pro-n dolgozom… (13,3”,M1 proci, 16Gb ram) A7R3-as nyersekkel.
Előtte asztali gépen 27”-on dolgoztam… megvagyok nélküle teljesen. -
Jahno
veterán
Én nem merem mondani, megy ugye mai zajszűréseknél nem mindegy, hogy 40 perc/kép vagy 2 perc egy jobb Nvidia kártyával. Nekem az alap LR meg egyéb dolgokra bőven megfelel egy 100ezer alatti használt laptop is. Időm több, mint pénzem, kisebb laptopom amit csak így hurcolni/ütni tartok, kb. 200 képet fél óra alatt exportál ki. Mellette párhuzamosan még nyomkodom is.
-
Engedd el a laptopot, vagy nézz mellé rögtön egy értelmes méretű kijelzőt is, mert ez a 15.6 hüvelykén bohóckodás maximum annak jön be, aki életében nem retusált még mondjuk 27 hüvelyken. Egyébként RAM legyen benne minél több, meg lehetőleg valami dedikált Nvidia VGA, hogy legyen elég erő Ai alapú zajszűrésre, pld.
-
Jahno
veterán
Volt ott egy Sigma a képen, de mittomén. Kereső miatte ne aggódj, ez már egész jó, a fostaliga Fujim is bőven használtam vacak színű, lassú, kis felbontású cuccal, mert sosem azon múlt. Tükrös korszakában zavart, itt ha nem makró vagy belenagyítós bármi, akkor mindegy. Táj, csillag, portré, nem ez volt a szűk keresztmetszet és baj.
-
Stauffenberg
nagyúr
A kereső milyensége inkább úri hóbort, ha belenézel és tudsz rajta komponálni, akkor nem tud vele igazán nagy gond lenni. Persze egy nagy felbontású, kellő nagyítású, színes-szagos, ultragyors képfrissítésű keresőt sokkal jobb használni, de az elkattintott fotón ez nem fog jelentkezni, ellenben a gatya kitobi igen.
-
Jahno
veterán
Ott a Sigma, azzal el lehet lenni, de igénytől függ. Én a fixeket sosem értettem. Tegnap is voltam stúdióban, mire cseréltem volna fixet arra mindenről lemaradtam (itt azért kicsit sokan voltunk és sokat akartunk, fel is adtam gyorsan), utcán meg néha nem mert halszemnagylátó, és esti tájra is, de egy átlag kit zoom mindenre is jó ahogy van, mindig mondtam, fél életem 14-140 kittel fotóztam végig (előtte 18-55, ami mellé a nagylátü hiányzott és a telét nem kerestem jó ideig), néha kicsit a váz hátráltatott, meg összevissza vagyok, de más platformra egy hal, 14-140 és 100-300 teljesen korrekt egy darabig. Annó össze is írtam a költégvetését. Aztán jött, hogy nagy obb szögben szeretnék látni és szeretem ha görbül, de néha inkább ne :-P
-
Jahno
veterán
Összes ismerősnek kb. 20-30ezer körül szakadt szét a zárja aki eddig belefutott. Bár 6300as nem volt közte, de lehet abból alapban kevés van körülöttem. Ha 50et elment akkor legalább rendesen be van járatva. Tükrös korszakban is volt 1-2 olyan érdekes széria, ami meg szerintem állásában rohadt be, mert amit nem használtak azok pár ezer expókkal döglöttek, amit hajtottak azokat meg 150ezerrel adták el használtan, vagy nyomta a gyerek kezébe és azóta is műxik. Tudja fene, úgyis rulett az egészt.
-
Jahno
veterán
Miért hagynád ki? Legalább tesztelve van, meg úgyis mindegy. Én speciel A7-IIIra midnig írtam, hogy előbb vettem volna meg 50ezer expó felett, mint 30ezer alatt... Most alatta van, de még kb. 2 év gyári garival, az úgy kicsit más. Zár úgyis lutri, egyelőre csak a régebbi vasakban cserélik drágán.
Új hozzászólás Aktív témák
- DOOM - The Dark Ages
- Parfüm topik
- Vác és környéke adok-veszek beszélgetek
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nintendo Switch 2
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus B360M i7 9700 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650 XT 8GB ZALMAN N4 600W
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Z370 i7 9700KF 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 XT 16GB ZALMAN I3 NEO ADATA 600W
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés