- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- iPhone topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Speeedfire
félisten
válasz
Stauffenberg #36759 üzenetére
Szerintem ez a magas kezdeti ár miatt is lehet. Jelegn újonnan 700e egy ilyen gép. Ami számomra döbbenet picit.
Fix obi, nem is cserélhető. 4k videót csak pár percig lehet vele felvenni.
Reálisabb egy x-m5, ami csak 400e kitobival, de legalább cserélhető. Bár ezen meg nincs evf. Szóval igazából egyik se kellene -
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #36746 üzenetére
"Kevesebb fénynél viszont a telefon zajszűrése jól fog jönni,"
Kompakthoz képest nem is tudom. Itt még fényem is volt, haver haverjának el akartam küldeni, hogy fotózzák a fotóst és rendre nem jön be és még fény is volt:
Fotómasinával megoldom, bár törzskocsmámban a kutyás kép az haladó szint, oda még M4/3 sem lett volna elég, hát még a kompakt. -
válasz
Stauffenberg #36383 üzenetére
A Fuji auto iso szerintem is nagyon jó, jól paraméterezhető és a működése is oké.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Stauffenberg #36383 üzenetére
Még egy gondolat: Ne adj többet 120 ezernél az A6000 + 16-50mm kombóért. Itt a Hardveraprón mostanában 160-180 körül hirdetik őket, de a Sony E bajonett adok-veszek Facebook csoportban ennyiért már A6300 + 16-50mm is fogható. Itt az aprón is régen 100-120-ért mentek, de egy hülye százat csinál, ott kell hagyni azokat, annyit nem ér. Az A6500 + 16-50mm pedig nem ér 250-et, annyiért a Fujifilm X-S10 lesz a jobb és sokkal fiatalabb gép (2020-ban jelent meg, míg az A6500 meg 2016-ban, jövőre 10 éves lesz).
-
Toncos
tag
válasz
Stauffenberg #36376 üzenetére
+ Jahno
Nagyon köszi mindkettőtöknek!Félreértés ne essék, tudom, hogy öreg a gép, csak mivel nincs referenciám, nem tudom, mi az elvárható. És úgy tűnik, amit anno a tesztekben jónak mondtak, az még engem, amatőrt is tud zavarni. Viszont amíg nem éreztem rá kicsit a komponálásra, nem akartam teret adni a gear acquisition syndrome-nak, de most az elszántságom is erősebb, meg ez a fókusztéma zavar már egy ideje (keresőn nyilván nem látszik, de a kijelzőn is alig, pláne kinti fényben, 500 km-rel később észrevenni meg elszomorító).
Úgyhogy köszi a mellékvágányos vásárlási tippet, lehet, hogy lesz fejlesztés.Egyébként a kontrasztalapú fókusszal tisztában voltam, de azzal nem, hogy elsősorban a függőlegesek számítanak. Tényleg durva, délután ide süt a nap a szobába, ugyanaz a setup (a fehér fal és a TV találkozására fókuszáltam), és szinte teljesen pontos volt. Kezdett picit sötétedni, és rögtön nem.
Viszont kivittem (késő délutáni nap telibe az út túloldalán lévő lakóházon, fehér fal. vs. sötét árnyékos loggiák), de így is volt, hogy a 6-sávos út túloldaláról az 5. emeletet 3 méterre tette... AF-zóna már fel volt húzva (nem is tudtam, hogy ez állítható...).
Tudom, ez másik topic, de ha már feljött: van rizikója/limitációja megvenni pl. egy régebbi A6000-est (az is 2014 óta létezik...)? Nyilván mindent sokkal jobban csinál, de megbízhatósággal lehet baj, vannak mai szemmel hiányzó funkciók?
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #36379 üzenetére
Naja, aztán jön a szubjektivitás, Pana G6ot kitet pld. jobban szerettem, mint ezt a Sonyt, olcsóbb is, viszont a Sony jobban bírta ISOban, nagyobb látószög. Kicsit zabálja az akkut, de az túlélhető, Pana kezelhetőbb és kényelmesebb, menüje és a többi is gyorsabb. Aztán mikor meló után az utcán délután már rég vége a dalnak, a 6000es még megcsinálja azt a képet, amit a Pana nem.
Pár hónapja 100-ért? Kitben sok éve 80-ért vettem, de nem régen 100ezer körül 6300ak mentek. Mindenki meg van zavarodva, vagy nem is értem. Mondjuk én is így tettem, Fujim kb. 2 év használat után 1.5x annyiért ment el, mint amiért vettem.... Fujinál az a szívás, hogy következő vasak, obik, meg olyan alap dolgok, mint a 18-135 is horror pénzbe kerül a többihez képest. Én 100ast már nem adnék érte, de az is egy verzió, hogy ha nincs olcsóbb akkor nehezen ugrál az ember.
Nehéz ügy. Ezer éve valamelyik Samu NXre mondtam, hogy tök korrekt darab, ki tudja meddig fut majd, de ha nem lenne más igényem csak az a kit ami létezik belőle a polcon, akkor ár-értékben és szolgáltatásban egy baromi jó cucc. Erre a teleobi már vagyon volt, nem is nagyon lehetett kapni, majd beszántották az egészet.
Állítom ha occsón kellene valami gép és bővítésre sem lenne tervem, még az M50 Canon is simán jó lenne, pedig azokat aztán szoktam utálni műszakilag és üzletpolitikailag is, de ha olcsó, akkor ár-érték minőségben nem tudnék rá nagyon rosszat mondani. Jön-megy, exponál, egyszerű. Szóval megint ott vagyok, hogy tudja a fene de egy ilyen kompakt után a 6000es valóban más világ és teszi a dolgát még ha nem is occsó :-P
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Stauffenberg #36378 üzenetére
Illetve nem KELL eladni, mert ha van hozzá valami szentimentális kötődés vagy csak simán tetszik és nem kell az ára, meg lehet tartani. De tényleg valahol a Sony A6000 + 16-50mm-re mondanám a minimumot belépőnek a modern fotózásba. Ezek itt az aprón most kicsit elszálltak árban, 150-180 körül látom őket, ami baromság, pár hónapja még utánad dobták 100-120-ért is, Facebook adok-veszek csoportokban még fel-fel bukkan ennyiért.
Vagy Fujifilm vonalon maradva kicsit drágábban egy X-T20 vagy akár X-T30 a 15-45mm-el (ritkábban, de szembe jön a 16-50mm-el is, szerintem az még jobb is).
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #36376 üzenetére
Ez marha jó, erre még nem rajzoltam ábrát, de érzem a karmát. Hasonló vasaknak ilyen helyeket próbálok böködni, valóban az, legyen széle, éle, sötétvilágos. Ha egyáltalán lehet válogatni.
Néha ezt próbáltam magyarázni a "nem a technika számít" blábláblá axiómákon nyáladzóknak, hogy akkor kezébe adom, kap egy tök egyszerű feladatot, amit nem fog vele megoldani, vagy ott szop két napot, míg egy modernebb tükrössel/MILCcel négyzetesen könnyebb, ha alapban azon nem tippelgetünk hány másodpercet fog ide-oda fókuszálni, meg ésvagy.
Poénból most pár kisebb kompaktot előszedtem (öregszem és kell a hülyeség), de nem mennek tölthető elemekkel, a rendeset meg eléggé zabálja. Előbb-utóbb lesz vele sorozatom is.
Itt volt ez a jóféle kék kapu, na mondom ha jönne elé egy színes ruhás gyalogos vagy bicajos, akkor jól mutatna és csak hasonló kompakt volt nálam.
Néha jött is, de nem bírtam kigépészkedni, hogy akkor kattanjon amikor kellene. Utána E1-el próbáltam még hasonlókat, az is folyamatosan belealudt és lassabb volt, szóval nem ezekhez vagyok szokva, meg ennyit tudnak, csak ismerni kell és tudomásul venni.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #36290 üzenetére
Saccperkábé én is elvesztettem a fonalat, de majd valamikor lehet egy sör után visszaolvasok, szóval ne lepődjetek meg ha pár hét múlva visszatér a téma. De szerintem inkább nem :-D
-
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #36279 üzenetére
Nagyon nehéz így kommunikálni, hogy elbeszélünk egymás mellett de megpróbálom. mindenkinek nehéz követni a másikat.
Az Auto ISO a Canon-on is így működik.
A különbség az lenne (vagyis ami még egy kamera gyártónak se jutott eszébe így), hogy nem azzal állítom ezt az egész Auto ISO minimum záridő dolgot, hogy bemegyek a gyorsmenübe és oda-vissza állítgatom, hanem real time egy tárcsával/vezérlővel.
Jó, nyilván egyszerre kéne mutatni minimum záridőt illetve az aktuális kamera által megállapított záridőt.
Tehát a huszárvágás az volna, ha van szépen záridő tárcsa, mint ahogy a retro kamerákon.
És azt állítod a beállításban, hogy ez most záridő legyen, ami eddig is volt, vagy ez a forradalmi új funkció, az Auto ISO minimum záridő értéke legyen.
Ha kültéren vagyok de állandóan változik a fény vagy járműből fotózok stb. akkor felviszem 1/1250 vagy affölé, ha erre nincs szükség, bemegyek valami sötétebb helyre de merevebben tartom a kamerát beállítok 1/60-at vagy amit akarok és a rekesszel is segítem, hogy most mennyire legyen zajos a kép. Túlexponálni meg nagyon nem tudom, a kamera megvéd. Csak akkor kell pl. rekeszprioritásba kapcsolnom ha svenkelés vagy egyéb van, de azt én tudom.Ennyi az egész, de ezt nem fogom megcsinálni minden egyes alkalommal a menüben, mert ez butaság. Ezt majd Én szabályzom, a kamera meg már eddig is értett ahhoz hogy exponáljon, csak nem feltétlen azokkal a beállításokkal.
Vagy akkor hagyjuk az egész auto ISO-t és legyen manuál.
Sokkal idegesítőbb, "pazarolja" az ISO-t még magasabb zársebességért cserébe.
Csak ugye ez a ciki hogy ezt az egy "apróságot" kéne még megvalósítani (ami azért ezzel a két zársebességgel picit bonyolult), hogy ezt a félig automatizált módot könnyen magára lehessen hagyni és félszavakban kommunikálni vele. Kitalának mindenféle komplikált tetszőlegesen fél automata módban működtethető Fv módot más meg azt szereti ha teljesen manuális minden. A kettő között lenne egy harmonikusabb módszer.Érthető, hogy az előbbi mennyivel egyszerűbb és egyben biztonságosabb volna?
Ugyanez mint a kapcsolgatás vs egyedi gombnyomás, egy dolgot csinálsz sok helyett - amit még utána vissza is kell kapcsolnod. Ezt kapcsolgatni kell, de nincs igazi káros hatása, mint annak hogy egyik AF mód erre jó a másik meg arra és már az is elég ha lagol a kereső ezekben a MILC-kben, nem hogy még kapcsolgatással kelljen még több időt veszteni. Működik valahogy, de igazából kicsit sem ideális.
Ez nem minimalizmus, hanem szimplán régimódi, kevésbé logikus, alacsonyabb szintű működés, és fájó tud lenni, ha emiatt nem fókuszál időben avagy jól a kamera (vagy mindkettő). Meg lehet valósítani jól. De nem csinálják, aki meg nem tud róla, az így ignorálja hogy "sportfotós feature", nekik való. Nem. -
válasz
Stauffenberg #36279 üzenetére
"(a fórumtársnak X-T30 II van), aminél alapbeállításon az AF-C mód nem az igazi statikus témára. Lehet kézzel finomhangolni, másik AF-C presetet választani vagy AF-S módban fotózni statikus témát, fel lett tárva több megoldás is."
A legegyszerűbb megoldás az volt erre - az értelemszerű megoldás - hogy álló dologra AF-S-t kell használni. Az AF-C használata a részemről csak azért volt erőltetve, mert hosszú idő óta vásárolt új gép volt, és mindenhol a tesztekben az AF-C-t próbálták, nosza gondoltam akkor legyen ez használva. És igazából egy obinál volt vele legtöbbször gond, a 23/1.4 R-rel, ami azért egy több mint 11 éves objektív, elképzelhetőnek tartom, hogy az AF-je mondjuk úgy nem korszerű.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #36279 üzenetére
"A Fujifilmnek nem igazán van sportfotós beágyazottsága és jól láthatóan nem is erőltetik túlzottan. Olyan elvárásokat támasztasz, amik feléd hajlítják a vitát."
Aztán pár géppel és kosárlabdával mégis reklámoznak ott is, igaz már a H-s vonalat. Mondjuk érdekes ha nincs és ezt sem biztos, hogy meg lehet említeni a csoportban. Azért egy kutyáson továbbra is kipróbálnám, csak nem lehet értelmesen hozzájutni.
-
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #36274 üzenetére
Ez is olyan dolog, hogy engem se érdekelt, amíg egy videóban nem fedeztem fel az egészet (szem AF gombra nyilván korábban is rájöttem, csak arra nem, hogy AF-ON kiosztáson belül van amivel ez szépen finomhangolható)
Utána minden egyéb régimódinak hat. Ami persze használható, de ha van jobb, mert egyszerűbben, intuitivabban (és legfőképpen gyorsan) működik, akkor mért jó ezen a szinten maradni. Ez nem hinném, hogy preferencia, szimplán egy okosabban működő beállítás, amit már DSLR korszakban "feltaláltak", csak "újító jelleggel" nem érhető el.
Ha persze a kamera magára hagyva az esetek túlnyomó részében tökéletesen fókuszál, akkor ez nem akkora probléma. Meg lehet vele küzdeni, "eggyé válni vele", de azt azért nem hiszem, hogy ez is jó és tökéletes. Nekem édes mindegy, de az "én preferenciám" ezt nagyon nem látja egy szintűnek, ahogy egy sportfotós se tenné, mert ott is ugyanez az elv érvényesül, ezért használják ezeket a kamerákat, de semmi nem indokolja, hogy ugyanezt általános fotózásra nem lehetne ugyanúgy kihasználni.Az EOS R pontosan olyan volt, és hiába viszonylag erős az AF rendszer, ha nehezen, "egy adott eseti beállításra fókuszálva, fókuszt átmenetileg kikapcsolva stb. stb." használható ki. Nyilván a joystick hiánya se az igazi, de ez a programozhatóság, ami (pl. egy joystick-kal szintén nem rendelkező R8-hoz képest) igazán gyengébbnek mutatja, mint amilyen egyébként lehetne. És tényleg nem rossz olyan szempontból, hogy a képek nem tükrözik ezt a "küzdés" dolgot (meg úgy azért teljesen más a megítélés, hogy nem is volt más...)
Szimplán nagy fejlesztés, amit kíváncsi lennék, hogy hány felhasználó alkalmaz...
Ha egy RX1RII elérte volna, azt az "általános működési szintet", mint egy R8, akkor az egy pokolian bitang erős FF kompakt kamera lehetett volna.Amúgy sok más dolgot is olyan egyszerűvé lehetne "varázsolni".
Pl. (főleg utcai fotózásra) mi lenne, ha volna olyan beállítás, aminél a zársebesség állítót (Akár egy ilyet vezérlő tárcsát) csak az Auto ISO minimum zársebesség állítgatására használnám fel.
Azaz: ha sok a fény/fényerő, akkor nyugodtan mehetne a beállítottnál feljebb, de lejjebb pl. csak akkor, ha a maximum engedélyezett ISO-t átlépné.
Olyan egyszerű volna...
Ehelyett:
Szórakozhatok állandóan Auto (vagy manuál) ISO állítással vagy zársebességgel (azért a rekeszállítást nem szeretném random átengedni), vigyázhatok a túlexponálásra helyzettől függően, amit ezzel az egy beállítással (nyilván kombinálva a rekeszállítással, amivel a zajt is tudom kontollálni) olyan rém egyszerűvé válna vezérelni.
Vagy csak én nem értem ezeket a dolgokat... -
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #36269 üzenetére
Kb. részletekbe menően kifejted (igazolod) a problémát, amit "interneten megtaláltam" egy mondatban (elfogultságot mellőzve) megtaláltam, amit egy másik user kérdezett, mert nem értette, hogy mi van.
Nem lehet igazán jól beállítani az AF-et, csak követést, zónát + tököm tudja mit oda-vissza kapcsolgatni (jártam itt, működik, de nem szeretnék többet, köszönöm), Lock-olni stb. állandóan, mivel csak egy AF gomb van egy időben. Egy ideig ez volt a "Meki szabvány", de 2020 óta - azaz lassan 5 éve - már nem itt tartunk. (vagy DSLR-ek esetén korábban)
A fókuszálásnak és a módváltásnak egy (!!!) (abból nyilván 2-3) gombnak kéne lennie.
Ha ez ilyen, akkor (számomra) még inkább semmi meglepő nincs abban, hogy panaszkonak rá. Nem elég jó az AF - és nem elég jó kezelni sem.
"Belépőbb szintű" kamerák (pl. Canon R10) egy ilyen egyszerű kis apróság miatt sokkal okosabban tudnak működni, mint itt az elérhető legprofibbnak titulált váz.
Az AWB gomb videózára rettentő hasznos (lenne), ezt elismerem.A többi hellyel-közel más kamerákon is beállítható. AF kezelésben a dedikált gombok beálíthatóságának hiánya ettől még fikarcit se lesz jobb, és bárki számára fontos lehet, ha azt szeretné, hogy a legkisebb időveszteséggel megbízhatóan jól fókuszáljon a kamera adott helyzetben.
Ha már annyi pénzbe kerül MILC-re váltani, akkor nem szabadna megelégedni ilyen szintű kezeléssel, ha úgymond létezik "jobb" tudjuk, csak preferencia
(Csak szigorúan az én semmitmondó véleményem szerint, de nem vagyok a rendszerben, így engem ez annyira azért nem izgat, az APS-C-t is csak távolságból figyelem, R7-en nem tölt el nagy bizalommal az előlapi AF/MF kapcsoló.... Ellenben AWB Lock, videóban nem eltűnő vízszintező, meg egy-két funkció macerásabb állítgatása...ha ezek a "legfőbb bajok", akkor talán még nem olyan vészes a helyzet...) -
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #36266 üzenetére
Kapcsolóval váltani oda-vissza, amikor egy másik kamerán csak attól függ, hogy (természetesen tudatosan) melyik gombra mi van beállítva, szimplán találékonyságot mellőző, lassú, elavult, gyenge megoldás, feleslegesen bonyolítja a használatot.
Ahogy mondtam, EOS R pontosan így működik (lehet használni, nem azt mondtam, hogy nem), meg alapbeállításon az újabbak is, ha valaki nem foglalkozik vele, hogy előcsalogassa a lóerőket, a hardver ugyanis ki van alakítva.Egy dolog az, hogy mit tud a kamera. A másik meg az, hogy ezt hány gombnyomással, milyen helyen és módon éri el. Ez egy (adott esetben kritikus) ergonómiai kérdés, amit nem csak profik tudnak kihasználni, hanem bárki, akit érdekel, hogyan tudja beállítani a kameráját (ha már adott esetben annyi pénzt költött rá).
Csak akkor van értelme igazán azzal érvelni, hogy a MILC AF-ben milyen jó, ha ez jól megvalósítható.
És az igazán szomorú az egészben, hogy nem azért nem csinálják meg rendesen, mert "a technológia még nincs ezen a szinten".
Hanem pont az iménti reakció miatt, azaz mert (egyelőre) nincs rá igény.Az érintőpados multi-controller érdekes lehet, joystick két állású lenyomással összevonva. Azzal még több időt lehet spórolni, de lehet hogy egy kicsit bonyolít és már lehet tényleg az a szint, ami csak profiknak kell (okosan meg is hagyták a "régimódi" kezelőszerveket is), a "fogyasztói középkategória" meg már megkapja a 90%-át, normálisabb méretű vázban.
Különösen sokkoló extrabónusz az egészben, hogy azért nem csak méregdrága natív obik működnek így, hanem a lassan 40 éves objektíveken se változik kb. semmi. Max. fps csökken, blackout nő, a fókusz bizonytalanabb, néha rossz szemre fókuszál (kézzel állítható) De azt lehet mondani, hogy így is megkapja a user a technológiát a vintage képi világgal együtt, flare stb. és még fogásilag is rendben van (na bumm, mert sok dologban olyan maradt, mint a DSLR)
Így már érthetőbb, hogy mért vannak (egyelőre) korlátozva a 3rd party gyártók. A kamera tervezői ezt így okosan megcsinálták, ők meg profitálnak belőle (persze a userek is így ebből a nézőpontból érthető, de el lehet dönteni, hogy mi a fontosabb...ami jó, az - tényleg - jó.)Egy mondatban összefoglalva: eddig csak azt hittem, hogy a Fuji AF rendszer a "nem jó", de mint kiderült, ergonómiában (használhatóságban) is eléggé le van maradva. Sokaknak nem számít, így is jó stb. Ok, értem.
De aki erre rájön, és össze is hasonlítja, szinte garantálható, hogy nem ezt fogja jól használató dolognak tituálni. -
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #36264 üzenetére
Egy 20 éves DSLR-ben még értem, hogy mért van kapcsoló (de ott AF mezőre is van szép külön kapcsoló, tehát legalább bizonyos funkciókra ésszerűbben követnek adott elvet).
Elvileg fejlődtünk azóta, csak visszafele.
Egyik gombbal az AF pont témát választ a kereten belül, a kamera elemzi, követi.
Másikkal csak simán szemre fókuszál. Vagy ha ez nincs, akkor annyit csinál, hogy a teljes képmezőn közeli dologra tapad ha nincs idő (kedv) odavinni a fókuszpontot.
A harmadikkal meg mondjuk marad single-AF mód legkisebb méretben mert a kamera így nem "gondolkodik össze-vissza", nem fog követni felismerni semmit.
Simán fókuszál elég precízen oda, ahova mondják neki.
Természetesen ez a három mód (gomb) széles keretek között tetszés szerint állítható hogy most legyen-e tárgykövetés, ember, állat, zóna stb. stb. vagy nem is kell csak kettő, a user kb. azt kezd ezzel az egésszel, amit akar. Nem kötelező így használni, csak nehéz visszaállni, ha ez így elérhető.
DSLR-en nyilván ilyen "csoda módok" nem voltak, de a kialakítás arra azért jó hogy ne kapcsolgatni kelljen, hanem gombnyomással alkalmazkodni a helyzethez, kihasználni a képességeket.Lényeg a lényeg, hogy egy valamire való komoly (fotósok számára tervezett) MILC-n ennek így kellene normálisan működnie.
Minden olyan kamera, ahol ez nem így van, sokkal gyengébb, mondhatjuk, hogy elavult, hiába van írva rá hogy x lóerő, még azt a teljesítményt se tudja leadni.
Nem kell profi sportfotósnak lenni ahhoz, hogy feltűnjön, hogy így bizony sokkal többre képes a kamera, mint adott időben egy funkcióra limitálni és még folyton észben is tartani, hogy ez milyen tulajdonságokkal bír (és az, hogy az "aktuális egy" mód a Fuji esetében nem is olyan jó, az csak tovább súlyosbít egy eleve jelentős problémát). -
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #36257 üzenetére
Mondjuk hasznos lenne, ha lenne programozható gomb más AF módra, de ha jól olvasom, ilyet Fuji nem tud. Ergonómiából egyes, de "tesztelőknek" sem ártana ilyenekre felhívni a figyelmet, gyakorlatban *** sokat számít, de vajmi kevés szó esik ilyen "apróságokról"...ezek szerint akkor nem csak az AF-et kellene sürgősen rendbetenni, hanem a kezelést is, meg ahogy maga a kézi focus-by-wire élességállítás (nem) működik (GFX rendszerben pl. különösen fontos - vagy akkor legyen több full manuál objektív - videós vázak miatt lesz is), már az sem jó, és valószínűleg összefüggésben van az egésszel.
kb. akkor ér valamit a sok MILC tech, ha jól használható, nem pedig ki-be kapcsolgatni, amire szimplán semmi szükség. Fiatalabb DSLR-eket még nem próbáltam (ami késik, nem múlik) de ahogy olvasom, már ott is programozható ilyen módon, azaz primitívebb, (adott esetben csalódást okozó) AF rendszer, de legalább okosan kialakított, lehet vele mit kezdeni (és legalább egy hasznos dolog, amit át lehetett örökíteni, nem csak simán márka sznobizmus, amiért márkán belül marad egy profi, hanem ezeknek is van szerepe, csak érdekes módon ezeket ilyen helyekről kell előkotorni, mert máshol nincs is róla szó). -
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #36257 üzenetére
Nekem néha pulzált, ide-oda kereste az fura volt, de nem mertem Fuji csoportban rákérdezni mert nem értenek hozzá és masszív minózavirágok és biztos fikázod a márkát. Mondjuk most már fikázom, de a T7 majd biztos jobb lesz a 2. FW után:-D
-
válasz
Stauffenberg #36255 üzenetére
Fuji bizony, köszi a magyarázatot. Nem értettem egyáltalán a jelenséget, csak arra jutottam még annak idején mikor új volt a szett, hogy AF-C-t állóképhez nem használunk, mert rossz lesz a fókusz, az csak videóhoz "van". De igazság szerint nem is nagyon fotózok olyasmit, amihez kellene a követő fókusz, csak úgy gondoltam mikor ismerkedtem a géppel, hogy az emberek kisebb bemozgásait majd leköveti így. De az AF-S teljesen jó.
-
válasz
Stauffenberg #36207 üzenetére
Ha elkezdenek többet levonni, akkor majd beírom. Egyelőre nem írtak ezzel kapcsolatban semmit.
-
válasz
Stauffenberg #36199 üzenetére
Tényleg, az ipad app licenc díja is felmegy? Azért kérdezem, mert szépen fizetem a havi 799-et, bár nem használom, a semmiért sokkal többet nem akarok fizetni. Ja, ez lightroom. Az is felmegy gondolom.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #36192 üzenetére
Olyat nem lehet, hogy ezen funkcióknak nagy részére nincs szükségem? Tudom, hülye kérdés.
-
válasz
Stauffenberg #36192 üzenetére
Retek egy banda, az biztos. Kár, hogy annyi plugin épül már PS-re, amikért szinten fizettem, hogy nincs nagyon mit tenni. Hobbista fotós vagyok, ezer olcsóbb alternatíva van, de tele lett a tököm az összessel. Ez legalább többnyire működik.
-
válasz
Stauffenberg #36187 üzenetére
"A Photography Plan áremelését is azzal indokolták, hogy még több funkció van benne, mint eddig, szóval úgy igazságos, ha árat emelnek."
Így van, tegnap az (elvileg) élő support is bevágott egy raklap funkciót, hogy már ezt és ezt tudja a program, azért lett ennyi a PhotoPlan. Szerintem meg sz@rjanak kecskét, nekem se fizet egyik cég se többet azért, mert holnap többet tudok, mint tegnap tudtam.
-
válasz
Stauffenberg #36184 üzenetére
"Az örökérvényű licenc tulajdonosokat is megcumiztatták azzal, hogy"
Nekem nem nagyon volt még olyan öröklicencem, ahol ne lett volna valami később, ami miatt az az örök mégse lett örök. Több ilyen negatív tapasztalat után én személy szerint úgy döntöttem, hogy soha semmiből nem veszek öröklicencet. Mert maga a gyártó fog ellehetetleníteni, vagy azzal, hogy megszűnik a csomagom ("örök", haha), vagy megmarad, de nem használható ténylegesen.
-
válasz
Stauffenberg #36184 üzenetére
[link]
Trustpilot....azért itt vannak horror sztorik rendesen.
Hogy működhet még egy ilyen cég? -
válasz
Stauffenberg #36042 üzenetére
Ha akarsz igazi inkorrekt példát látni előfizetésre, nézd meg a videót amit linkeltem.
-
válasz
Stauffenberg #36032 üzenetére
Örök licencet én se veszek. Én egy tárhelyszolgáltatóval jártam meg (pontosabban felhő). Fotóknak kínált korlátlan tárhelyet, korlátlan, örök. Megvettem. Ma már a neve se jut eszembe, mert megszűntek.
A havidíjas cuccok bosszantanak, sőt irritálnak. Szerintem a régi idők szoftvervásárlása volt a jó, amikor kifizetted, és használtad amíg szét nem esett a gép. Be is fuccsolt ez a modell, mert nem volt biznisz a szoftvercégeknek. Nemrégiben láttam egy videót a yt-on, már ott tartunk, hogy a nyomtató leáll, a patronban lévő tinta nem használható, ha lejár az előfizetésed. [link]
Szerintem ezzel az előfizetéses rendszerrel is az lesz, mint több más visszaélés-szintet súroló vagy átlépő dologgal, hogy visszájára fog elsülni így vagy úgy előbb-utóbb. -
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #36035 üzenetére
Ez is olyan, hogy Illustrator meg Indesign kellene, az alapban 60 Euró. A teljes csomag meg 80 Eurós. Most az első év 40 Euró, meg persze itt is olyanok vannak, hogy X euró, de 1 évet ki kell fizetni, akkor jön ki havi 40re.
Éppen elég volt most ezt autóbérlős cégekkel csinálni. Van naponta ennyiért, de minimum bérlési idő 10-30 nap. Nyádpics.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #36032 üzenetére
"bár újabb vázakat már nem hiszem, hogy támogat, de nem tudom biztosra)."
Ráadásul túl régit sem, szóval okosan ki lett találva, hogy mihez adják, mit meddig támogat.
" akkor örökre megy a levesbe az "örökérvényű" licenced."
Persze, ebben melózom 20+ éve, nincs új a nap alatt. Ott volt régen prémium cuccoknál az "élettartam garancia". Az mit jelent? Kb. 3-5 évig fut a termék a piacon, addig garis míg fut. Vagy el nem adják a céget és más lesz a termék neve. Örök licensz is ilyen mindenből és egyre nehezebb jól kijönni ami online.
Azon mondjuk meglepődtem, hogy most elindítottam egy szerintem legalább 8 éves Pinnaclét (este lehet meglesem melyik volt), abból pld. eltűnt pár alap kodek, kulcsot nem találom, ami akkor ingyen járt és leszedte online most nincs. Viszont indításkor még simán csatlakozott valahova és felajánlott olcsó frissítést az aktuális verzióra. Általában nem ez szokott lenni, de minek regisztrálni ahhoz, hogy ha HDban akarok elmenteni egy bármit?
Viccesek az online szolgáltatások is, PlayStation is állít le szervert és kész, nem tudsz játszani a játékoddal, újabbakhoz már lemez sincs, baromi érdekes kérdéskör ez is. Vagy csak egy régebbi szoftver megzavarodik és dobálja az ablakot, hogy nem megy, nem elérhető, nincs frissítés, vagy nem tölti le és nem installja fel a telepítőt (asszem Nikon NX viselte nehezen a névváltást is, de már tudja a fene).
Panánál volt egy Pana klub kb. 10 éve, valami felhős szolgáltatás ami nagyon megelőzte a korát, szerintem nem is nagyon használták, vagy azok sem tudták mit akarnak vele. Gépről egyből oda tudtál képeket küldeni. Az is egyszer csak megszűnt, mert csak. Engem mondjuk most sem érdekel, furán is nézek a hasonló igényekre, de kinek mi. Én még felmásolom a gépre, átválogatom, megnézem, szerkesztem, mittomén. Tököm sem akar kapkodni meg minden egyből gépről küldeni mert világvége lesz ha az ott azonnal nem megy, arra ott a mobil meg a messenger. Lehet ezért is zárt be, sok cég meg most hozakodik elő hasonlókkal.
Az óriás nem fog bedőlni, veheted bérletnek hisz ha inflációt nézed, most egy adobe előfizetés hosszabb távon jóval olcsóbb, mint annó bármi. Itt olyanok vannak, hogy nekem a PS nem is kellene mellé, grafikus havernak meg több kellene és az utolsó dobozos LR-t még máig elég rendesen hajtom egy régi vasamon, aztán majd azzal együtt cserélem.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #36017 üzenetére
Egyre szűkebben mérik a próbaidőt. Én annó az Affinityt vettem meg valami állandó licensszel örök pénzért de a többinél is nyomtam az akciós kisnyugdíjast. Mikor a Nik/Google/Dxo kavarodés volt, akkor szintén valami 20 dollárért behúztam önmagában a Dxo-t, külön a Nik pluginokat, csóközön. Csak figyelni kell. Fujihoz is járt Cone express, legalább ki lehetett próbálni. Már nem jár.
Luminarban ezek az automata meg mesterséges intelligenciás dolgok előbb kezdődtek, mint Adobenál, de legalább szarok voltak és félrementek, ha jól emlékszem rá.
Aztán mindenben LRnél maradok, túl sokat nem is variálok dolgokon. Timelapse videókat szeretnék majd csinálni, most jó lenne rendesebb felbontással ahhoz minimál küzdés árán találtam kicsi ingyenes cuccot szóval már csak képet kellene csinálni és ennyi :-D
Héten akartam hajnali madarászni meg mindenfélét, de egyelőre autóm szerelőnél, az éppen mellédumál, mint állat most év vége felé mást nehéz lesz találni aki fogadja, itt tépem a hajam, hogy mi lenne a jó döntés miután mindenkit is elküldök a picsába akkor legalább értelmes költséggel tudjak kiszállni az egészből, így ezer éve nem voltam semerre, max. kicsit városban tekeregtem.
-
TCr
veterán
válasz
Stauffenberg #36019 üzenetére
Hát, most lelombozódtam.
Így már nem is akkora deal.
Mindenesetre köszönöm, hogy helyreigazítottál. -
TCr
veterán
válasz
Stauffenberg #36017 üzenetére
és a generatív AI dolgok is csak 2025 végéig járnak
Ez mondjuk annyira nem hangzik jól.
-
Gaben92
őstag
válasz
Stauffenberg #36007 üzenetére
Megértem. Páromnak Manfrotto Pro Light Backloader van pont amiatt mert komfortosabban érzi magát ha tudja, hogy nem nyitható a cucc csak ha leveszed a táskát. Csak ugye ő egy A7IV-et és egy Sigma Art sort hordoz magával. Nekem ha a komplett táskát elviszik se vagyok annyi mínuszban, mint ha neki kikapnának egy obit.
Utólag mondjuk azt mondta, hogy kicsit túlreagálta a dolgot. Mondjuk ehhez hozzátartozik, hogy full gear csak itthon (Finnország) van nála és annyira nem kell parázni, hogy meglopnak. Külföldre meg lassan nem is hoz digitálisat csak analógot. Japán az egyetlen kivétel de oda is csak egy Tamron 28-200 és egy prime van nála.Nekem igazából az volt leginkább szempont, hogy mivel csak vintage full manuális cucc megy bele ami (a Minolta 300-at leszámítva) alig foglal helyet, legyen egy minél kisebb táskám ami kb 50% fotós, 50%-ban normál hátizsák és mindkét részhez nagyon könnyen hozzá tudjak férni. Viszont a cipőpolcosan kinyíló függőleges szeparátoros elrendezés teljesen megvett.
-
Gaben92
őstag
válasz
Stauffenberg #35995 üzenetére
Néztem mert korábban volt téma és emlékszem, hogy dicsérted de más fazont keresnék. Brevite Jumper ami egyelőre nyerő nálam csak a beszerzés kicsit problémás. Nem egész 2 hét múlva repülök Japánba, addigra nem ártana beszerezni. Gondolkodhattam volna korábban is de az elmúlt 3 hétben kb világot jártam meló miatt és abszolút nem volt időm rá… :/
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35978 üzenetére
"Oké, te kézzel tekergeted, faszagyerek vagy."
Én aztán nem tekergetem, de legtöbb ismerős sem. Csak ezért átlag videós csoportokban alapban beszólnak
De már a GH2re is rábíztam amit lehet, teljesen jó volt, oszt az nem mai csirke. Ott cseréltem be az 5D-t, de gyorsan, aztán meg már nem is csinálok szinte semmit, Panával meg teljesen más bajaim vannak. De ezt le is írtam.
-
Grillo
őstag
válasz
Stauffenberg #35976 üzenetére
Nem, G9. Valamennyit fejlesztettek ezzel a verzióval, vagy 3 éve. Én kb. soha nem használom videóra, vagy csak MF mellett, ezért kérdezem. Vagy arra te már váltottál?
-
Grillo
őstag
válasz
Stauffenberg #35972 üzenetére
A 2.4-es fw-rel javult azért valamennyit, vagy videóra maradt kuka ugyanúgy?
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35972 üzenetére
Én sem feltétlen beállított távról, hanem sebességről.
Ha csak úgy oda ugrik az más. Még fiataloknak való, én vén pócs vagyok, ifjúság meg lefilmez egy álló kavicsot és olyan sűrűre vágja és ugrál, hogy azt sem látom mi van rajta vagy mi történt.
És ezeket manuálisan is tudod húzni gimbalon ha olyan az igény, gyorsgombon meg ott van, hogy egyenletes vagy gyors legyen-e. Többit nemtom, látni kellene ésvagy azért S5 is már rendben bír lenni ilyesmiken nem mindig akadt fent bár annyira ez a gép sem a gyengém, most láttam 300ezer alatt is, annyit azért megér.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35970 üzenetére
Azért beállítás mert az élezésnek van sebessége, most vagy kézzel huzodt, vagy előre vannak presetek. Ezért írtam a rendes kamerát, azon ezek kézre esnek és előre összerakod. De ha nem ez hanem single, hogy csak odaugrik a fókusz az nem éppen átélezés, olyannal meg azert van tele a YT szinte az összes márkával, hogy hú de jól csinálja. Azt, hogy rábökök kijelzőn vagy egy gombnyomással a Pana fókusza is ugrik két térbeli objektum közt, abban meg hiba nem lesz. Nagyon hülye körülmény kell, hogy tévesszen vagy pukzáljon ott még majdnem mindegy. Ennyit Fuji nem volt videóban a kezemben, de hát minek ha fotóban normál körülmények közt is inkább megy mellé, mint a G9.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35968 üzenetére
Szaksajtó fórumok meg YT azzal van tele, hogy videózni meg csak manuál fókusszal mert az a menő :-D De akkor kinek lesz igaza?
Mondjuk ha Fujinál és Sonynál is mondod, hogy hol találom a beállítást, akkor kipróbálom.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35965 üzenetére
"Meike, TTArtisan és társai meg elkezdtek ráfordulni arra, hogy APS-C után már egyre több Full Frame autofókuszos objektívet adnak ki eléggé olcsón."
Vagy ha manuális is, próbálj meg mondjuk tükrös Nikonra valami 8mm környéki halszemet vagy kis manuális makrósat venni és próbálj meg újabb MILCre. Egyikre kvázi nincs, másikból már szép a merítés, mert legalább gyártanak, új is van, használt is akad.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35964 üzenetére
" nagyon sokszor fordult elő, hogy még álló témán is eltévedt a Panasonic és beállt mögé,"
Egy pontossal ki van zárva, többi meg fény és hasonlók kérdése, de abban más hasonló sem lesz jobb. Átélezést meg ember csinálja, itt most Panánál nekem gőzöm sincs miképpen lehetne a gépel. Vagy manuál, ami minden gépnél ugyanaz vagy rendes videókamera oszt jóvanaz, majd húzza gombnyomásra. Követés meg már a GH2ben is jobb volt bár az a jóval ritkább, ha nem mozog. Álló témán gondolkoznom kell, de csak így, hogy lerakok egy embert és gépet, ahhoz baromi szar körülmény kell, hogy nekiálljon pulzálni vagy elmenjen a fókusz. Egy hülye templomom volt nulla fényben a G6al, amit leraktam fixen és csak kb sejtettem hova fognak állni, nyomgomb, bevonul, kész. De azért ez sem mindennapos, miközben sima ülős mindenféle interjút százával gyártottuk és ezzel pont nullát szívtunk. Ezeket meg szintén nem lehet rendesen összehasonlítani, most Fujit is vittem volna reptérre, de nincs hozzá tele. Annál erősen kíváncsi lennék mit lép mikor naplementekor vagy kék óra környékén sziluettes vasak vannak, vagy szembe jön a gép. Ott írtam, hogy G9 jobban megdöglik és többihez is vagy létrát viszünk vagy minimum APSC vázat fényerősebb obival.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35960 üzenetére
" ez nem vásárlási szempont a többségnél, hogy valamit fél fényértékkel tovább tekerhetsz ISO-ban ugyanahhoz a zajszinthez. Az egyéb fejlesztések lesznek, amik végül eladják az újabb gépet."
Tudja fene, nem lehet felmérni. A mintát meg bármerre el lehet húzni, attól függ, hogy asztró vagy sportfotós csoportot olvasol-e
XT3 tökre nem követ úgy fókuszban, mint a Pana. Meg az előzőnél megállapításnál is rezeg a léc. Főleg mert megint nem tudjuk mit hasonlítsunk össze és állítsunk be, ha G9nél még mindenféle madár meg egyéb követése is van, egy átlag mozgó témát könnyebb vele megoldani az biztos, elve a variálható mezők és minták miatt.
Sportfotósok meg egymás közt is vitatkoznak, mondjuk egyre több Sonysat látok, mint Fujit de megint nehéz összehasonlítani. Terepen már találkoztam, A7-III feletti sorozatot csuklóból leköpködte, hogy még stúdióban is szar a fókusza mert 10ből 7szer megy félre, de bezzeg a békebeli tükrös Canon az. Nem is mondtunk rá semmit, minek? Valamit benézett, nettó szélsőséges hülyeség.
Fujiból meg a T5nél is FW-re várnak, amit ígérnek, de legtöbb Fuji fotós Sonyt sosem látott, lehet csak hallott valamit, nekem meg mondjuk egy T5-valamit ki kellene próbálnom, de mivel nincs, így marad megint ugyanaz a mantrám, hogy meg kellene nézni de nem lehet, ha meg valakinek azt mondom mutassa már meg mit lehet vele csinálni, akkor vakarja a fejét és nyomja a sztrítfotós meg filmszimes dumáját az X100V-ről, hogy azzal mekkora érzés.
Én meg háromszor is lefárasztottam egy agarat, hogy megfejtsem melyik milyen.
-
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #35960 üzenetére
Én továbbra is arra próbálnék fókuszálni, hogy a DSLR ár/érték aránya funckiója stb. mért "nem elegendő/problémás, értéktelen, add el, amíg lehet" stb. és már ott is végeztek jelentős fejlesztéseket, ahol az AF azért "viszonylag elég jó" lett.
Panasonic-ról nem írtam semmit, de ha már erről is szó van, S5 (állóképekre) nem tűnt kifejezetten rossznak, csak a kereső pulzálása nagyon nem bizalomgerjesztő
Magam részéről nem tudom elképzelni, hogy ne legyen jó olyan gép, ami érezhetően többet tud ISO-ban. És ez ne legyen (szinte állandóan az előbbi módokon kihasználható) hasznos tulajdonság, ha egyszer eddig is mennyire dícsérték, hogy hát ez mennyivel jobb, mint korábban, amikor még voltak ugrások.
Nyilván, ami régi, kevesebbet tud, azt nem használom így (nagyrészt elég ISO800-ig menni), az A7S elég jó volt, de másban kifinomulatlan, esetenként fura színekkel stb. és a "standard szinthez" képest se mondható annyira másnak.Persze ez úgy is lehetséges, hogy pl. középformátumra lesznek fényerősebb objektívek - de itt megint nem "elérhető" középkategóriáról beszélünk (ahol azért a FF és az APS-C is eléggé összeér manapság) AF sebesség stb. visszaesik - érthető a nagy egész, hogy mért pont ott húztam meg a határt - azért mert még most is gyárták zsákszámra a 24MP-es FF gépeket, még egy R1 is "csak" ennyi maradt (de azért, mert így ad jobb keresőképet AF-et puffert stb. stb. nem véletlen és az is vithatható, hogy ebben a kategóriában bele kell-e szállni ebbe a MP háborúba - van, aki szerint igen, van aki szerint munkára így a jó...).
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35955 üzenetére
Nálam azért a G5-6-G9 és A7-A7III meg egyebek közt bőven érződik a különbség még kategórián belül is. Az, hogy 50 évvel ezelőtt nem fejlesztettek ilyen ütemben, max. azért van mert nem sikerült, de sokkal jobb vagy érzékenyebb filmek most sem nagyon vannak. Szenzorok megapixelben is ugrottak nem kicsit, de most ha tippelnem kellene, hogy milyen pont 10 éves vázakat tudnék összehasonlítani lehet nem is menne, bár a 6D-t pont 10 éve vettem, 5D-t meg kicsit előtte, aztán habarodtam meg a Pana vonallal, ami filmre akkor ott jó volt, fotóról meg már írtam sokat, hogy mi a merre.
Az, hogy ez egy szem faktor, az egy dolog, majd mindenki megnézi a faktorokat, hogy mi alapján válogasson és kész. Ezért vettem occsó Fujit "jó" szenzorral, csak aztán a többi faktor vágott keresztbe. Olyan meg úgysem lesz, ami mindenre is jó, de azt kijelenteni, hogy semmi új nem történik és nincs a képminőségben különbség, az elég meredek kijelentés, legfeljebb megint ott kötünk ki, hogy jaaaa, hát repteret sem fotózunk, meg hajnali ködös tájat, meg ezt sem meg azt sem, nem feszegetjük a gép határait csak kihúzzuk a mellünket, hogy ez nekünk bőven elég. Én meg 5 évet elszórakoztam vele, mire megfejtettem, hogy csupa olyat szeretnék, amire a gép alkalmatlan
Persze lehet, hogy ki sem próbáltuk de akkor ne írjunk olyan csacsiságokat, hogy nincs különbség a szenzorban, vagy fogd meg egymás mellett a G6ot és a G9et, ami közt nem is 10, hanem 5 év van és látni fogod a különbséget. De az A7 kontra III közt is látni fogod, vagy szerintem E1/2-T3 közt is kb. 5+ év lehet (majd ellenőrzöm Wikipédián), ott is látványos a szenzorbeli különbség mellé meg ott van a maradék amit mondasz, hogy milyen más szolgáltatásokkal és funkciókkal bővült. Egy újabb APSC gép meg lehet lezabál képminőségben egy öregebb FF vázat és rögtön rezeg az az elmélet is, hogy mer' az FF biztos jobb. T1-T3 közt is látszódik, ami azonos sorozat, van köztük 5 év. Ha 1 hónappal előbb emlegeted, akkor E1-2-T1-T3al volt azonos körülmények közt készült sorozatom, azt most meg lehetett volna nézni, de archiválom a világot és minden ilyen sallang áldozatul esik:
Mondjuk gépek még akadnak, akár ki is próbálhatjuk.
Haverral másik haver esküvőjén mondtam, hogy garantálni nehéz, de vettem vagy 10ezresért csillagszórót, ketten 5 géppel kipróbáljuk, meglátjuk mi lesz belőle (ez sem lett életem képe, de Nekik bejött):
Itt még azt is megmondtam a képről, hogy melyik volt Viltrox és melyik Fuji obival ugyanazon a vázon. De legalább azt is tudjuk, hogy térben másképp kellene elhelyezni és háttérben kellene lenniük a csillagszóróknak, fényerősebb obival ÉS előtérbe belógva is, de nem a fejüket kitakarva. E1-2vel azért egy átlag rendezványsátorban is volt küzdés, T3 egész kellemesen vette ugyanazt.Analógnál meg pont nem kell a /4000, mert olyan körülmény nem nagyon létezik. Nem fotózunk vele fecskét, nincs rá olyan obi, nincs váz, nincs film, korlátos az egész, sehogy nem fogja kiadni, hogy /4000 környéki vagy felette záridőkre legyen igény.
-
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #35955 üzenetére
"Szerintem semmi új nem történik. A film/szenzor nyers képminősége mindig csak egy faktor volt, persze fontos, de nem az egyetlen fontos faktor. Ha az elmúlt 10 év gépei között nincs földrengető különbség képminőségben, akkor nem figyelmen kívül hagyják az emberek, hanem felesleges is mérlegelni, lesz helyette sok más szempont."
A többit értem, de ez nem feltétlen állja meg a helyét olyan tekintetben, hogy (itt is) mennyien idéznek DPreview teszteket, Photonstophotos grafikonokat. Csak nem mindegy, hogy mit vetünk össze - a tesztelők nem arra fognak rámenni, hogy mennyire nincs itt fejlődés és ezért ne vegyél új kamerát... Meg nem olyan, mint aktuális RAW képekkel játszani, mint pl. amit egy ilyen teszt csinál amellett, hogy más általad fontosabbnak tartott tényezőt "elfelejtetenek".
Meg az "elégtelen" azért tág fogalom, tekintve, hogy vitatható, hogy a MILC korszak előtt érkezett-e ez a nagy ugrás. Azért én annyira nem érzem, mintha eddig sportfotósok számára olyan "elégtelen" lett volna a képesség - csak van és lesz is feljebb és a kényelem nagy úr, meg több fókuszban lévő kép = jobb és nyilván célszerű azzal dolgozni, ami az egyik legjobb. Sok MILC-ben viszont (esettől függően) azoknál lényegesen gyengébb az AF - mégsem tűnik úgy, hogy annyira zavarná a használóit.Analógban egyébként még kevésbé érzek bármiféle bajt abból, hogy csak 1/1000 az elérhető max. sebesség (és az én esetemben ISO 400 a min.), vagy hogy egyelőre még nem használtam olyat, ahol lenne A mód. Oda tekerem, ahova gondolom, sejtem, hogy a fénymérő alapján mit fog csinálni (ami a puritánsága mellett meglepően jól működik a gyakorlatban, nyilván filmben is lehet kicsit tolni erre-arra), aztán kész.
Egy DSLR-t, főleg ha régi (filléres), ami adott esetben limitálja az ISO-t (ha van auto-ISO, akkor se feltétlen olyan jól állítható), így pontosan ugyanígy célszerű használni.
Akkor mért csak ez a DSLR van ebben a "légüres" térben.
A film meg a MILC meg már mind "értelmezhető, hogy miért jó"
Miközben képminőségben az egyiktől, korlátozott funkcióban, kezelésben meg a másiktól vesz át jó dolgokat (brutális film árak, egyéb nyavalyák nélkül). Hogy ez ár/értékben mért "nem jó" annyi ember szerint, aligha fogom valaha is megérteni.Nem tudom, mennyire kell visszamenni az időben, de gyors fixekkel nem vettem észre, hogy nem lenne elég jó a filmes kereső (jó, nyilván olyanok vannak, amik eleve jók, meg főleg távmérősök, más tészte), inkább a DSLR-eknél játszik, hogy már nem feltétlen olyan barátságosak, ha nem cserélhető a mattüveg (+ minek költeni olcsó vázra), stb.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35940 üzenetére
Visszanyúlnék, de most vettem 6500-ért egy tekercs filmet, hát fakk.
Éppen rendezgetem az analóg sorom, hogy Zenit E megy elfekvőbe, többit tesztelem, kicsavarom a polcon lévő filmeket és megnézem, hogy mi az a sor amit használok is, meg mire. Egyelőre az a bajom, hogy világ fasza pénzét ott lehet hagyni hívásra és mindenre és akkor még finoman fogalmaztam. A tükrös nekem ugyanúgy eszköz, mint a MILC, ha azt nézem ezek is 20 éves technológiák, simán retró :-P
Csütörtökre lesz kész az egyik tekercs, bár lehet abban a gépben ISO400al fölé lőttem ilyen szép naposabb időben. Ha az működik, akkor max. mutatom a sort, hogy mire jutottam mi marad meg, de ez egyértelműen játszós hülyeség.
Jövőre egy ilyesmit nézek magamnak: [link] De ezzel is azért 3 tekercset elég hamar el lehet játszani, az is 25-30ezer forint az olcsóbb filmekkel is.
-
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #35940 üzenetére
Azért van egy másik indok is, amit sokan hajlamosak figyelmen kívül hagyni:
Nyers RAW képminőség tekintetében semmi nagy ugrás nem történt a D600/D800 óta. Nüanszookról beszélünk, aminek nincs értelme. Mindez 12 éve.
Az optikáknál van jelentősebb különbség - de ez sajnos árban is kijön és kevesebb pixelsűrűségen olyan feltűnő, adott szint felett meg főleg.Ha valakinek megvan az a képessége, hogy ilyen technológiával is elérje a célját, a kezelés, méret és súly ok, a videózás meg annyira nem izgatja (sőt, sokan amiatt morognak, hogy ilyen dolgokért is "fizetnek") - akkor tulajdonképpen mi az ok, amiért váltani kéne.
Ami most megfigyelhető, hogy még gyorsabb gépeket hoznak ki - de a képminőség kissé visszafele megy, nem előre. A szenzorral való fókuszálás, gyors kiolvasás, high-end video stb. nem jár kisebb kompromisszumok nélkül. (de drágának drága)Egyébként ha tényleges korlátozások nélkül eltűnik a mechanikus zár, akkor szerintem azzal mindenképp egyszerűbb lesz a MILC, nem komplikáltabb.
(Kicsit előre szaladnak, amikor ezekből a lassú szenzoros gépekből szedik ki spórolásként és azzal próbálják indokolni, hogy vlogger gépbe nem kell)
Ha ilyen lesz elérhetőbb kategóriában, vagy ténylegesen képesek elmozdulni erről a már 12 éves szintről (szoftveres trükközés nélkül, szerintem inkább erre mennek rá), az biztosan elavulttá teszi a régi MILC-ket és DSLR-eket egyaránt. -
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #35936 üzenetére
"Szerintem a DSLR-ek oda fognak kerülni, ahol most az analóg fényképezőgépek vannak, egy mókás hobbi tárgy lesz játszósnak, de ennyi."
Régebbi MILC-kben semmivel se lesz több dolog ennél. Ugyanúgy elavult termékek, amik egyszer elromlanak (valószínűleg hamarabb, mivel az elektronikus OLED kereső idővel veszít a minőségéből, egy leejtéstől tönkremegy az IBIS, hamarabb lekopik a grip, mert eleve olcsóra tervezék, stb.)5D Classic-ot, D700-at kb. ugyanannyiért lehet venni, mint 2 éve, csak némileg könnyebb volt jót találni. Ha van bármiféle árerés, egy adott szint alatt, én nem igazán veszem észre. Szimplán csak nem lesz már jó kínálat, mint a használtautók esetében, ami meg "hulladék", az nyilván valóban kevesebbet ér (de nem azért, mert DSLR, vagy nem DSLR, hanem mert amortizálódó igásló, ez a "dolga").
D780-at biztos pl. nem veszek egyhamar, rettentő drága, esni fog sokat.
De aztán eljön majd az idő: "de hát nincs DSLR, akkor csak olyan kéne ami nem túl nagy és nehéz, meg anno a legfejlettebb volt, de alig van belőle, jah hogy azért, mert nem is adtak el belőle olyan sokat" -> adott szint tartani fogja az árát.Ezzel szemben a legtöbb "komoly" MILC-ben rengeteg értékvesztés tartalék van még.
Az optikáknál meg lehet úszni jobban - de meglehetősen nehéz jó vételt találni, mert azokat keresi mindenki, használtan is drágák, sokszor szimplán túlárazottak - és mégis elkelnek.Lényeg a lényeg: akár cseréli valaki, akár arra vár, míg a MILC-je teljesen ugyanolyan sorsra jut, mint a DSLR, a lényeg nem változik.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #35891 üzenetére
Frankó az Insta oldalad, "be is követtelek", hogy ezzel a szép XXI. századi magyarsággal fejezzem ki magam.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35828 üzenetére
"akkor legyen manuális minden (nagyon maximum rekeszprioritás engedélyezett),"
Nekem ezek fullfufflok, meg úgyis mindegy. Van fénymérős Oly, meg manuáltárcsás, de én nem mindet élem meg.
Az LCd kijelzős műanyag vázaknak értelmét nem látom.
-
Gaben92
őstag
válasz
Stauffenberg #35834 üzenetére
Ja jólvan, hirtelen az jött le, hogy zavar a split screen hiánya amiatt írtam a cserét.
De amúgy én is így lennék. Soha fel se merült bennem, hogy egy manuális vázra AF obit tegyek, hasonlóképp egy AF-es vázra se tennék manuálisat sem.
Pentaxokat nem ismerem. Az egyetlen amit valaha kézbe fogtam az most hétfőn volt az új Pentax 17 half frame de az nem igazán releváns.Előbb vagy utóbb lesz egy úgy is csak prioritásban most előrébb van nálam egy Rangefinder és egy TLR beszerzése.
-
Gaben92
őstag
válasz
Stauffenberg #35832 üzenetére
Focusing screen cserélhető, feltéve ha találsz. A Nikonokhoz nekem van itthon Type E ami sima matt de függőleges és vízszintes vonalakkal és Type K ami a gyári split screen+microprism. Az X700-ban is cserélhető de ahhoz nincs cserém. Lehet nem is bánom mert abban elég nagy roller a visszarakás.
Nikonban egy perc alatt kicserélem, ebbe visszarakni is akrobatika volt. De a Maxxumé is cserélhető amennyire tudom.
-
Gaben92
őstag
válasz
Stauffenberg #35828 üzenetére
Ez annyiban biztonságosabb, hogy boltból jön, bevizsgáltan és van rá 6 hónap garancia. Nyilván drágább egy kicsit mint innen-onnan de a finn órabért meg kell fizetni, profit se árt, stb. Obival úgy vagyok, hogy azt megveszem bárhonnan mert könnyű kiszűrni, ha valami nem frankó de vázat csak akkor nem tőlük veszem, ha vagy bevizsgált vagy mocsok olcsó. Az X700-hoz konkrétan ingyen jutottam hozzá mert pakkban vettem 80€-ért, az X700-at és az 50 New MD f/1.7-et megtartottam, a többit meg leadtam a boltban. Pénz visszajött és lett egy jó gépem/obim.
Light seal csere kellett neki egyedül (innen is csókoltatom aki úgy gondolta, hogy a hátlapon a szegecselt plate alá jó ötlet egy mert kb egy óra volt kipucolni) azóta minden baba.
Igazság szerint X500-ra vadásztam eredetileg mert pont annyival ad többet amit szeretnék. P mód nincs, helyette a viewfinderben látszik a shutter speed.
A pittyegés meg akkor ezek szerint megmaradt.Az X700-at is be lehet kapcsolni pittyegős módban de az akkor csipog mikor a gép úgy gondolja, hogy nem jó az expó.
Én kicsit ilyen fura vagyok ebből a szempontból mert az FM3a-ra pont azért vadászok mert azt odapakolta a Nikon rendesen a végén összegyúrva az FM2-t és az FE2-t egy “ultimate” gépbe, emellett meg folyamatosan sasolom a piacot hátha találok valami totál manuál nehezen kezelhető 70+ éves cuccot csak a feeling miatt.Rangefinderek mellett mostanában még a TLR-ek mozgatják a fantáziámat csak még nem jöttem rá mire ruházzak be. Volt egy Minolta nemrég aprón bagóért de pont Párizsban voltam és mire hazaértem elvitték.
Jahno:
Na igen, nálam ennyiből más a helyzet, hogy attól, hogy valami ugyanolyan még nem fogom tudni feltekerni a másik vázra, szóval marad minden. -
Gaben92
őstag
válasz
Stauffenberg #35825 üzenetére
Finnországból tudok neked Minolta 50 AF f1.4-et ha nem gond, hogy 129€ + posta. Meg még pár egyéb nyalánkság is akad. Egy Maxxum 7000-en elgondolkodtam én is mert nagyon megszerettem az X700-at. Nikonhoz alig nyúltam mióta megvan. De túlságosan szeretek MF-el pepecselni, nem tudom bejönn-e. Pár napja újítottam egy MD 300mm f/4.5-öt amúgy de kipróbálni még nem volt időm. Japánba gondolkodtam, hogy elviszem, de ahogy ismerem magam veszek vagy 5-6 obit és 1-2 vázat szóval inkább letettem róla.
Jahno:
Ha csak karcolna, de némelyik olcsóbb inkább csiszol és ha sokat pakolod fel-le szét tudja cseszni a bajonettet teljesen. Állítólag… Én úgy voltam vele, hogy nem kockáztatok és vettem egy normálisat de igazából nekem csak tesztelésre van. Párom gépét néha betarhálom obi tesztelésre és negatív fotózásra de amúgy csak SLR-t használok. -
Gaben92
őstag
válasz
Stauffenberg #35813 üzenetére
Adapterből a K&F negyedik generációs cuccot tudom ajánlani. Nekem Nikon F-> Sony E mount verzió van belőle és teljesen rendben van. Tudok dobni át képet arról, hogy a valóságban milyen ha érdekel. Amit írtak az tényleg úgy van, ezek az adapterek sokszor nagyon feszesek és ha nincs polírozva akkor szét tudja karcolni a bajonettet.
Beszerzést nem tudom Magyarországon mennyire egyszerű. Hozzánk Finnországba webshop van és pár nap alatt itt volt, de amennyire látom nincs magyar webshop, csak MM mint viszonteladó.
-
-szabi-
addikt
válasz
Stauffenberg #35815 üzenetére
#35814 Jahno
Csak a mélységélesség miatt, így már értem.
Tavaly fényviszonyok kapcsán érdeklődtem a MILC-es topikban és most sikerült összekevernem a kettő dolgot.
Köszi. -
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35817 üzenetére
Tartózkodni.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35815 üzenetére
Pld.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35793 üzenetére
A Bolond Lány ja
Jól emlékszel, most mikor ott voltam akkor is mondta, hogy ne lepődjek meg mert valamelyik kígyója napok óta kóborol a lakásban és hazafelé nézzem meg jól a táskáim is mert ki tudöja. Mikor lecsaptam valami bekóborló lepkét, akkor is mondta, hogy kár volt mert valamelyik békának jól jött volna.
Patkány, kígyó, béka nem kis mennyiségben de ha éppen kellene egy UVban világító skorpió váz, akkor szeme sem rebben, max, megkérdezi, hogy milyen színű legyen :-D És néhány dolog úszik spirituszban is, vagy csak szomorkodik kiszáradva a polcon. Most éppen patkányokat tanít kávézni.
Csoda csoportba kellett kisállatos képet beraknom, azt gyorsan meg is trollkodtuk a híres Budai Sajt salátával :-P
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35791 üzenetére
Tudja fene mi a komoly, Arri Cine és Nisi truecolor nyilván az ára miatt nem látszik, aztán ez elég szopó volt, végül a feléért vettem használható fix sort
Persze sarkítás van benne, mert utána a fix sor elég bolt 58mm-esből, az jó Panára, Canonokra, pont mindenfélére ami van nálam. Itt a 82es szűrőátmérő elég horror árban van, végül inkább eladtam a Tokinát is. Most várakozó álláspont van és persze szájbakúrt Duna is akkor árad, mikor nincs kéznél autóm. Most kértem árakat mindenféle bérautóra, de ott a napi 100 km futás is korlátos tud lenni. Évek óta gyúrok képre amihez ilyen vízállás kellene, erre megint keresztbe szívok mindent. Falnak megyek mindjárt, havercsajjal ezt a projektet folytatnánk:Itt meg kora reggel teljesen jól gőzölögne a víz és kel fel mögötte a nap:
Este meg ugyanez Orionnal. Meg lehet nézni a két kép közti időt, csak azóta görcsölünk rajta és akkor 1-2szer már autóztam 1.5 órát., hogy megállapítsam mennyire szar a vízállás, vagy helyi erő azt mondta nincs kint a víz, én akkor annyira nem volt kint, hogy kellett volna rendes gumicsizma. 2 évig bent is volt a kocsiban hozzá minden cucc, ha menni kell akkor megyünk, de ezt már akkor is meg fogom csinálni, mert olyan jó atom giccs, hogy ez kell és kész.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35784 üzenetére
"akkor jön ha túltekered."
De meddig? Egy 200-400ból mind a 400 egységet megvettem és nem csak 280-300at. vagy ameddig érdemes használni egyáltalán és lehet keresőben meg kijelzőn még nem is látom annyira.
-
TCr
veterán
válasz
Stauffenberg #35778 üzenetére
A 35mm az 49-es, a 18-135 obi meg 55-ös.
De nem hogy ilyen átalakítót, semmilyen átalakítót nem találok a weboldalukon, ami nem szettben lenne. -
TCr
veterán
válasz
Stauffenberg #35776 üzenetére
Hmm, erre nem is gondoltam.
Egy ilyen szett? -
TCr
veterán
válasz
Stauffenberg #35771 üzenetére
Köszönöm a kimerítő válaszod!
Írtad, hogy nagyobbat vennél... azzal hirdetik magukat, hogy nem vignettál.
Pl. a Sony E 35mm f1.8-nak 49 mm a szűrőátmérője, akkor arra a 49-es szűrőt kell venni, de így mégis vignettálna? -
válasz
Stauffenberg #35700 üzenetére
Értem, köszi.
Én is 2db. egyforma 120cm széles íróasztalt vettem anno, csak így férek el.Lugosi: ty
-
válasz
Stauffenberg #35692 üzenetére
-
válasz
Stauffenberg #35695 üzenetére
Nekem most 13-as ASUS UX325 laptopom van, OLED panel kalibrálva, de kétszer próbáltam rajta retusálni: először és utoljára. A vas érdekes mód bírná, pedig csirke, de semmire nincs hely.
-
válasz
Stauffenberg #35692 üzenetére
Oké, de így alapvetően Te sem laptop kijelzőn dolgozol elsődlegesen. Én arról beszélek, hogy sokak szerint egy macbook elég, akár még a kisebb kijelzős modell is. Erre szoktam mondani, hogy ja, biztos...
-
válasz
Stauffenberg #35688 üzenetére
Uhh, köszi a minden részletre kiterjedő választ.
Timer: köszi, neked is,
-
válasz
Stauffenberg #35674 üzenetére
Ezekben a Macbook-okban milyen hw van?
Mennyivel gyengébbek egy combos asztali PC-nél?
Vagy olyannal kéred, amilyennel akarod?
Tényleg nem tudom, én PC paraszt voltam mindig. -
FerNandor
őstag
válasz
Stauffenberg #35674 üzenetére
Én akarok majd ugye rendelni valami gamer PC-t... A Thinkpad T430 kb 500db egyenként 33MB körüli RAW képet kb 30 perc alatt importál. youtube-on néztem pár AMD procis tesztet, ott egy ilyen művelet 22 másodperc XD.
Kicsit várom már az új gépet, mert kihullik konkrétan már a hajam... Sokszor egyik képről a másikra ugrás is pár másodperc. Állítok valamelyik csúszkán, ott is néha pár másodperc, mire látszik az eredmény. Idegtépő.... Egy exportálás 20-30 másodperc kb.
-
válasz
Stauffenberg #35646 üzenetére
Én ezt az összeget nem tudnám magamnak semmivel sem megindokolni.
Ez horror szerintem, mondjuk én nem vagyok fotós, nem ebből élek, csak néha lefényképezek valamit.
De ha az lennék....nem tudom, sok ez....nekem. -
rwin5
őstag
válasz
Stauffenberg #35643 üzenetére
Látva a táska árakat, amúgy a Tenba ára sem vészes, már úgy értem, hogy láttam 11 literest 100.000 ft-ért is. Meg azt nézem, hogy van rá 5 év garancia, a 14. kerületben van egy fotósbolt, ahol van raktáron. Ha 5 évre leosztom az árát, úgy már annyira nem vészes, csak elsőre kell megemészteni meg most nagyon csóró vagyok
Ha az A6000-et raknám bele 1 obival, attól annak volna tartása a táskába vagy kicsusszan? Saccra kb odáig helyezkedne el ahol a piros vonallal bejelöltem. -
válasz
Stauffenberg #35611 üzenetére
Én csak PS-t használok, meg CameraRAW-t, de nincs az a vas, amit ez ne zabálna fel!
-
rwin5
őstag
válasz
Stauffenberg #35593 üzenetére
Mindig megütöttem a bokámat ha valamiből az olcsóbbat választottam, szóval elvonatkoztatva a dologtól is inkább akkor rászánom a pénzt.
Most egy PH-s taggal beszélek épp, aki eladná a Sigma 30mm 1.4- obiját 80-ért, lehet az lenne akkor a 23-as helyett.
Van esetleg magyar Facebook csoport ahol használtan is lehet obikat venni? -"Fotós Adok-veszek"-be vagyok benne egyedül. -
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35593 üzenetére
TTartisannal úgy vagyok, hogy ár-értékben mindenfélére jók, de jogos amit írsz, hogy egy rendesebb cucchoz képest alja.
Nekem mondjuk a Viltrox is ilyen :-D Nyitva egy csomónál olyan a kép, hogy középen valamennyire éles, aztán mint egy tákolt Helios vagy olajjal kent frontlencse. Valamit valamiért. Ugyanez látszik az occsóbb Samyangomon is, érezhetően jobb a IIes (ezek legalább konstans tompák, nem úgy. mint a Viltrox) aztán az AFes verzió. Én nem mindig szoktam látni a minőségi különbségeket, meg fél életem kitobival csinálom végig, de ezeket egyből látom, színre és kivitelre.
Sigmából rögtön ég és föld a különbség. Viszont megvettem az Artisanst 60ezer körül, Samyang meg még annyi sem volt, innen minőségben felfelé a 14es Sigma lenne egy következő lépés, az meg ugye majdnem 400ezer használtan is. Hátígy.
-
rwin5
őstag
válasz
Stauffenberg #35584 üzenetére
Köszi, számomra teljesen új infók voltak, viszont így már értem, hogy miért volt pl az 56-os ajánlva külön részemre.
Kezdésnek akkor maradok 2 obinál, ezzel kapcsolatban már világos.
TTArtisan AF 56mm f/1.8 (Sony E)Fenti ágán ez fölös? - Sony FE 50mm f/1.8 (SEL50F18F)?
2. objektívnek pedig venném ezt:
Sigma 23mm f/1.4 ?Minden másra egyelőre maradnék kitobinál, amúgy is amatőr vagyok.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35584 üzenetére
"mert régen ez a film képkocka méret volt a legelterjedtebb,"
Fenét. Portréban a középformátum, mert azt volt könnyebb retusálni a mérete miatt. Kisfilm a pornépé volt, meg mert occsó és jött a színes világ is, tömegtermeléssel.
"Nincs a portrézásnak aranyszabálya, hogy milyen látószöggel muszáj csinálni, "
Na, kb. szó szerint ezt mondtam havernak, mutattam 1-2 példát, erre örök háborút hirdetett, hogy ne oktassam ki, meg bezzem a Mamiya 80m-en nem véletlen és írt egy fél oldalt, majd elküdött a picsába.
Aztán meg körbe kellene nézni. Egyszer megpróbáltam kísérletezni, de nem adta ki, gyerök is unta az egészet: [link] [link] Ha másnak műxik, akkor nem a technológiával van baj, csak érteni kellene hozzá.
-
Taci
addikt
válasz
Stauffenberg #35527 üzenetére
Én a Sony 7M4 + Tamron 35-150mm-es kombóhoz keresnék egy válltáskát, amibe belefér úgy, hogy nem kell szétszednem a szettet. [link]
Szerintetek beleférne ebbe a táskába (Ulanzi 6L) úgy, hogy mellé még azért pár alap dolgot (extra akksi, szűrők, telefon, kocsikulcs stb.) be tudjak rakni?Köszönöm.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35525 üzenetére
Autocrrect, ráadásul nyomtam egy szerkesztést, akkor írta át a szavakat...
-
zodo
nagyúr
válasz
Stauffenberg #35481 üzenetére
és Gaben92
Végül berendeltem Ipon-nál az Ulanzi táskát.
Tudtam hogy nem teljesen tökéletes de méret/forma/anyag végett, maga parádé ha csak egy kiruccanó táska kell.
Ef 70-200mm + R8 és Rf 28mm + Ef 24-105mm az Rf-Ef adapterrel.
Nem feszül a cipzár, igaz így már a belülre már nem sok minden fér de nem is így tervezem használni.
Felső cipzáras fakkba sem sok minden fér ezzel a bel tartalommal azon belüli kis zsebekbe pláne max. törlőkendő és memória kártyák.
Mivel a 70-200mm nem lesz bent ezért a felső zseb is teljes egészében kihasználható.
Első zsebe simán elfér 3 akku, lens pen de talán egy kisebb tárca is.
Ef 70-200mm helyére akár egy mini állvány is befér pl. nekem egy Bexin V30 van.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35520 üzenetére
Gumival max. annyi, hogy relatív drágább, akik eddig vettek volna ovikat annak volt ugyan, aztán vagy kiadta vagy nem és egy időben ugyanaz a típus is jóval drágább volt a piacon, mint másra. Nekem egyéb bajom is volt a Fuji cuccokkal, szerencsére jó drágán elvitték amit lehetett, havernak meg a vérét szívom mert hirtelen felindulásból vett valami naylgy Sony kötet olcsón, mert a T3 az rohangálni nagy.
Vagy ki kell próbálni, pár hónapja még volt nálam Fuji is. Azóta lecseréltem egy tükrös Nikonra, de csak a kultusz miatt :-D
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35500 üzenetére
"és nem fotózok röptében madarat, de videóban rühelltem"
Nekem mindegyikre jó (ha jó, ne fecske vagy jégmadár legyen adhoc jelleggel), 1-2 spéci helyzetben megy félre és mindig ezen sírok mikor ilyenolyan bemutató nap meg workshop van, hogy úgysem tudom rendesen kipróbálni ezeket a szitukat. Ellenfényben, szemben naplementében egy szembe világító repülőnél meg hasonlóknál most úgy eldobálta az autófókuszt, mintazállat. Most reptérre visszajárok napi giccset meg érdekességet gyártani, ha idén elkészül a projekt akkor beszámolok róla :-P
Ez a giccs meg lett:
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35334 üzenetére
Passz, nem tudom, meg össze kell hasonlítani. Amorfot ennél kihasználom hangulat képnek és kész is:
Egyik TTartisant most adtam kölcsn egész napos túrára, ott sem láttam a képeken, hogy akkora dráma lenne, de majd hosszabb távon kiderül. Oly 7-14re már előbb mondanék ilyeneket. -
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35332 üzenetére
Attól függ melyik TTartisan, de ez az árán is meglátszik. Én teljesen jól el vagyok ezekkel a cuccokkal mindenféle téren. 60 pénzért vettem az obit, ha csak kicsit mennék feljebb képminőségben akkor alig van lehetőség, de az is 300-500ezer. Igaz ahhoz már jár autó fókusz is, legfeljebb nincs rá szükségem. Ugyanez a 14es Samyangomra. Manuális első szériás verzió, kicsit azért látszik a különbség, széleken már jobban, de ebből sem fogok 300ezresért Sigmát venni. Az a keret most majd a nagylátóra megy, utána 1-2 év és az amortizációk meg azok pótlásán kell szenvednem.
Én csillanások miatt még nem szívtam, egyik obim havercsajnál van éppen kölcsön és nem volt panasz arra sem, látószög miatt meg rá is bukott rendesen. Igazából azt sem tudom milyen alternatívám lenne APSC halszemre, mert van 5x annyiért a Laowa, de az megint más szint és 0D-s.
Tavaly pont nézegettem, hogy ha használt árakat lesem, akkor az egész táskám a 2 vázzal meg sok obival együtt kb. annyiba kerül, mint haveroknál 1 vagy 2 obi ára. Evvan.
Héten csomó pénzt elvertem az expókra, elég vacak objektív, fix 80mm, fix /30as záridő, de legalább működik és lehet haverok leszünk:
-
válasz
Stauffenberg #35323 üzenetére
Valószínű árban sokkal jobb mint az a ogytech amit én vettem. A másik K&F táska nagyon bevált.
A 27/2.8 hiába csak 2.8, a legtöbbet használt objektívem. Bár most épp kezd nála előjönni a kapcsold ki - kapcsold be a gépet bug, azon gondolkozok hogy ha tönkremegy, ugyanilyet kéne venni. Van a Voigtlander manuális 27/2, de drága (amióta rájöttem mit rontottam el a manuális segédlettel a vázon, szárnyra kaptak nálam a manuális obik). Vagy megnézem hogy a meike és társai kínálnak-e valamit 27 mm-en. Nagyon bejött. -
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #35323 üzenetére
Én nemrég vettem egy ilyet. Mondjuk nem övtáskaként használom, de még csak nem is válltáskaként.
Ha valakinek kell infó, kép, videó róla, csinálok szívesen.
-
válasz
Stauffenberg #35304 üzenetére
Nem én ajánlottam, de én is benne voltam a beszélgetésben. Én eközött és a K&F között vacilláltam, árban kb. ugyanaz volt, végül a K&F-et vettem egész egyszerűen mert akkor az volt raktáron és azonnal kellett. Azóta is bevált, használom. (Egyéni hülyeségem, hogy megvettem a Pgytech táskát is, kisebbet drágábban ahogy kell
az nem vált be annyira, de végül nem küldtem vissza, szoktam azt is használni, amikor csak a T30 és egy kis obi van nálam, plusz igazolványok meg egyebek.)
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35308 üzenetére
Macet meg hasonlót sosem vinnék, mert más a koncepció de erre ott a mindent is elnyelő, bármilyenre variálható hátizsákom. Abból is van négyzetesen nagyobbra tömhető, bár annak néha a szája kicsi ahhoz, hogy nagy méretű cuccot tegyek bele. Ha A-ból B-be kellene menni akkor bepakolom és kész, meg van húzós bőrönd, kutyafüle. Városban a vázakat meg nem tudom a hátamra tenni, mert onnan körülményes használni, innentől jön azt oldaltáska amibe bele lehet hülyülni és aminek az alapterülete kellőképpen nagy, az magas is. És egy méret felett nincs választék, ebbe az akkukat meg a többet sem rakom, el van a hátamon, ha opciós, hogy hamarosan kell akkor zsebben, övtáskában, egyéb szirszarban karnyújtáson belül. Értelemszerűen városban és laza helyen magamralógatok akármit, esküvőn meg férjen el minden az ingzsebben, vakutól az akkuig, ott meg szerencsére eddig sosem kellett messzebb menni a cucctól.
-
Gaben92
őstag
válasz
Stauffenberg #35304 üzenetére
Peak Design-nál se minden fasza azért. Mondom ezt úgy, hogy van itthon Slide, Slide Lite, Scuff és Leash.
A Leash rohadt jó kicsi kamerákhoz, az analógokat (2 Nikon FE + Minolta X-700) azokon hordozzuk mindketten.
A Slide nagyon fasza nagyobb cuccokhoz de igazából overkill is kicsit ha nem egy mocsok nehéz tele van nálad.
Slide Lite pont jó átmenet lenne de párom annyira utálja, hogy az hihetetlen.
Konkrétan majdnem kivágta a kukába és hirtelenjében az lett a vége, hogy vettem egy Leash-t, levágtam a szíjat és a mount-ba befűztem neki a gyári Sony nyakpántot. (Ezt amúgy azért mert valami miatt nálunk sehol nem lehet kapni a mount-ot magában ami olyan mint amit Jahno linkelt, de a Leash ugyanarra van fűzve.)
Slide Lite-al amúgy az volt párom baja, hogy mocsok merev, ha lerakod az asztalra a kamerát kirúgja magát karikára és valahogy kényelmetlennek is érezte de az már lehet csak placebo volt. De igazából én se tartanám meg magamnak sem. De mások meg imádják, szóval kinek mi…
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35304 üzenetére
"amit ha elkezdesz variálni, kombinálni, akkor"
Igen, variálod és pont az jön ki, hogy pont nem lesz olyan ami 90%osan megfelel, holott ilyen árfekvéstől már legalább 99%ot várnál, ha nem is 100at :-D
Piacon pld. táskából is egy darabot találtam, amibe beleférnek a gépeim, az meg ehhez képest pont irreálisan magas és nem túl jók az elválasztó elemek sem, meg akad 1-2 érdekessége. Most meglátom mennyire fogja bírni, még csak kb. 1 éves és kicsit kopik.
Övtáskából pld. akad Molle kivitelem, az egyben rámegy a hátizsák elejére, de kis kézi táska és válltáska is lehet belőle minimális fűzögetéssel. Meg ismét itt jön, hogy úgyis mindenkinek más kell, mert nekem 90% felett oldaltáska a megoldás.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Stauffenberg #35282 üzenetére
A fényképezőgéppel egy fehér papírlapra is lehet WB-t állítani, lényeg, hogy utána az a WB maradjon fix, ne befolyásolja a letett termék színe. Nem szürke kártya, meg color checker, de a semminél jobb.
A kommersz LED-nek a CRI lesz a baja, egy hőmérsékleti sugárzó ebből a szempontból jobb.
-
khron78
őstag
válasz
Stauffenberg #35281 üzenetére
Azzal ki vagyok békülve, hogy a termékek színe is változik a hidegebb-melegebb tónusba. Az inkább zavar, hogy az egymás mellett szereplő képeken az elvileg egyszínű háttér többféle árnyalatban van jelen. Ezt akartam szinkronba hozni. A tárgynál/témánál nem fontos a fehéregyensúly megléte, mert az nem rontja az összképet és amúgy se helyes a jelenlegi állapotában.
-
khron78
őstag
válasz
Stauffenberg #35276 üzenetére
Így már jobban értem. Tehát akkor minden hátteret hűvösnek fog látni és ezért behúzza sárga irányba, igaz? Viszont, ha minden kékes-szürke, akkor a szoftver elméletileg mindig annyit javít rajta, amennyi kéket talál, nem?
Honnan tudom, hogy amit szürkének látok az valóban tiszta szürke?
Ha a problémát így nem is oldom meg, legalább már tanultam valamit.
Kíváncsiságból a következő adagot majd a fényképezővel csinálom, hogy megnézzem mi a helyzet.Jahno: pont 1db kínai ledes lámpát szoktam használni.
Köszi a válaszokat!
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35274 üzenetére
Főleg mert nem 50 Hzen vibrálnak a dolgok.
-
khron78
őstag
válasz
Stauffenberg #35270 üzenetére
Nem veszem elő a gépet azért, hogy időnként lefotózzak 5-10 eladnivaló terméket. Nem is egyszerre készítem a 150 képet, hanem mindig amennyi jön. Így óhatatlan, hogy a fényképezővel se lesz soha egyforma a két kép, illetve ahhoz is hozzá kell nyúlni. Itt meg a lényegi különbség el is tűnt. A fényeket beállítani, a tárgyat megfelelő szögekből fotózni. Aztán minden tárgy új pozíciót, elhelyezést kíván. A gépet állványozni kéne, mert kézből a keresőt használom és hátterem se 2x2 méter, hanem sokkal kisebb.
De még egyszer mondom. Semmi más igényem nincs, mint a háttereket homogénné alakítani. A részletesség, a zaj mértéke, a fényerő mind megfelel vagy javítok rajta. Egyedül a hátteret szeretném egymáshoz igazítani. Ha nem megoldható, akkor nem megoldható. Erre kértem javaslatot.A linkelt fotókon ott a neutrális színű háttér, ami egy kékesszürke szín. De nem is a színhelyesség a lényeg, hanem annyi, hogy a háttér legyen egyforma és ne legyenek jól látható különbségek. Ezt szerkesztővel meg lehet oldani, vagy nem? Tudtok erre megoldást? Ezt a pipettázást valahol meg tudom nézni, hogy működik? ACDsee és Capture One, amit használok. Ez utóbbit még csak tanulom.
Sajnos egy ideje nem sokat van lehetőségem kimozdulni otthonról. Tehát kevés kép készül. De nem is ez a lényeg. Nincs olyan kép, amihez ne kellene nyúlni. A kérdésem úgy kezdődött, hogy létezik olyan megoldás, amivel a hátterek közti különbséget el tudom mosni. Van e olyan lehetőség, ami egy általam színhelyesnek beállított sablon szerint automatikusan beállítja a többi kép fehéregyensúlyát? Tehát, mint egy auto white balance, csak itt van egy minta, vagy layer, vagy akármi, ami alapján dolgozik a szoftver és beállítja a helyes értéket.
_csocso_: de van egyébként elektronikus zár is.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35244 üzenetére
FF nekem hétköznap max tényleg úgy problémás, hogy kicsit nagy. Bár ez is relatív, mert a D7100 meg hasonlók után kisebb. Kell egy 18-135 aztán kész, majd kiderül merre tovább.
-
Jahno
veterán
válasz
Stauffenberg #35242 üzenetére
Occsó RPvel az a bajom, hogy occsó, de ár.értékben drága és Canon is most kezdi összeszedni magát alternatív obikkal. Amire lehet nincs szüksége, de majd kiderül és ha később derül ki, akkor az már sokba került. A7-IIre mindeni mondja, hogy régi vacak éatöbbi, attól függ mire kell mert én simán megvenném, de a közepes APSC dolgait is. Éppen a 6300 környéki vázakat nézem meg a Sigma 10-18ast aztán én sem tudom mit akarok, mert dolgozni kevés, de az 3 évente 2 alkalom van, viszont ha nagyobbat veszek az irreális a hobbikhoz, mert akkor már csak egy +obi nem sokkal drágábban, akkor már legyen hajtogatós kijelző, hogy ne szívjak a csillagoknál függőleges tájolással és rögtön 150ezer helyett a milliónál járok, így inkább szívok a csillagokkal függőleges tájolással :-P
Lehet rágni a technikai paramétereket is, ismerős mikor RP-t nézett, akkor meglepődtünk, hogy milyen lassú sorozatot tud. Cserébe alternatív obikkal a Sony sem sokkal gyorsabb. Meg legtöbbször nincs rá szükség, viszont Ő lovas gyakorlatokat fotózott volna és csak pislogott, hogy lassabb, mint a 100ezer éves 7Dje és hát persze MILC meg minden, de kinek miben mérik a fejlődést. Jól át kell gondolni és írni egy Ekcel táblázatot.
Új hozzászólás Aktív témák
- DOOM - The Dark Ages
- Parfüm topik
- Vác és környéke adok-veszek beszélgetek
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nintendo Switch 2
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- MacBook Pro 16" M3 Pro 36GB 512GB Gar. SPACE BLACK
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700K / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 500 SSD
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra