- Mobil flották
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Gyorsabb és drágább - kezünkben a Samsung Galaxy S23
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Lassú Víz
addikt
válasz
khron78 #35269 üzenetére
Nem tudom, hogy létezik-e ilyen megoldás, hogy valamilyen AI vezérelt izének megmutatod a referencia hátteret, és rábízod, hogy minden képet igazítson az elvártra.
Minden más tényleg szívás ahogy már leírták, és kisebb költség újrafotózni fix manuális beállításokkal a sorozatot, mint egyesével megpróbálni helyrehozni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
khron78 #35280 üzenetére
"Tehát akkor minden hátteret hűvösnek fog látni és ezért behúzza sárga irányba, igaz?"
Ahova méred a fehéregyensúlyt, azt akarja majd neutrálisba húzni, tehát a kékesszürke hátteret szürkévé akarja tenni és addig csavarja a fehéregyensúlyt (és a tintet) amíg ezt el nem éri, de a fotón minden más szín lesz sokkal sárgásabb. Ez fordítva is igaz, ha egy narancsos felületre mérsz fehéregyensúlyt, akkor meg a kékek irányába tolja majd.
"Honnan tudom, hogy amit szürkének látok az valóban tiszta szürke?"
Szemre sosem tudod teljesen pontosan, mert a környezeti fények rengeteg optikai csalódást hordoznak magukban. Ezért léteznek olyan speckó target chartok, amik biztosan adnak neutrális fehéret/szürkét, nekem van egy ilyenem, de ezt főleg videóhoz használom (ott ugyanaz a baj, hogy pontosnak kell lennie a fehéregyensúlynak, mert utólag már szűk a korrigálási lehetőség).
De az esetedben mobillal kattintott termékfotókról van szó, nem kell ennyire agyontudományoskodni. Menj be egy papír-írószerbe, tegyél egymás mellé néhány szürke lapot és amit szemre a leginkább mentesnek látsz belekevert színektől, az jó lesz. Lehetőleg napfény alatt nézd, mert a műfény becsapja a szemed.
Fényképezőgépnél meg elég ha egy fehér papírlapra (amire nyomtatni szoktunk) mérsz manuálisan fehéregyensúlyt és utána olyan színű hátteret használsz amit akarsz.
-
Jahno
veterán
válasz
khron78 #35273 üzenetére
". Így óhatatlan, hogy a fényképezővel se lesz soha egyforma a két kép,"
De, egyforma lesz. Viszont nem is egymás mellett nézegetik, mert az is olyan, mint a SPAR katalógus, eleje kijön a nyomdából, a 2ezerrel későbbinek lehet árnyalatban van szín eltérése, de az kit érdekel?
Én csináltam egy csomó ilyet, pikkpakk meg is van. Békasalátával azért kicsit szórakoztam, de ott is a teljes projekt mindenestől hamar kész volt. Este meg is nézem az EXIFeket, ha a próba expók elejét nem töröltem.
"Ezt szerkesztővel meg lehet oldani, vagy nem?" Ezt magyarázzuk már ketten, hogy tökre nem érdemes, de persze nekiállhatsz pár órát PSezni minden képet, mert minden is megoldható akkor az nem fog tetszeni és mivel kérdezed így nem ismerős sem a szoftver és sem a munkafolyamat, aránytalan az egész.
Lerakod az állványt, megfogod a Fujit, bevilágítod, kész. Még akár egy darab LEDes lámpával is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
khron78 #35273 üzenetére
"A linkelt fotókon ott a neutrális színű háttér, ami egy kékesszürke szín."
A kékesszürke nem neutrális, hanem színes, arra nem lehet fehéregyensúlyt állítani. A neutrális bármi lehet a fehér és fekete között, aminek semmilyen hozzáadott egyéb színe nincs, nem sárgás, nem pirosas, nem kékes, hanem teljesen színtelen. A szürke bármely árnyalata szóba jöhet.
"A kérdésem úgy kezdődött, hogy létezik olyan megoldás, amivel a hátterek közti különbséget el tudom mosni."
Utólag nehezen. Ha lepipettázod a kékesszürke hátteret, azt fogja hinni, hogy hűvösek a fények és behúzza sárga/narancs irányba. Ezért állítunk a fotózás előtt fehéregyensúlyt egy neutrális felületre (pl: fehér papírlap, vagy profibbaknak egy ColorChecker) és aztán amíg a fényviszonyok nem változnak, az a fix fehéregyensúly beállítás jó lesz.
Esetleg nézz olyan appot a telefonodra, amin lehet kézzel fehéregyensúlyt állítani, rálövöd a fehér papírlapra és fixen úgy hagyod (amíg nem változnak a fényviszonyok).
-
Jahno
veterán
válasz
khron78 #35269 üzenetére
Nem azt körülményesebb használni, hanem most a használhatatlan JPGket feldolgozni, de ha 300 expót sajnálsz a géptől, mert nem erre való, akkor inkább hagyjuk is. Itt vagy egy csomó vacak képpel, amire nyögvenyelősen lenne egy közepesen vacak megoldás, közben kezedben a technika amivel akár jól is meg lehetne oldani, de megmagyarázod, hogy nem akarod, mert csak. Közben csuklómozdulattal meg lehet oldani és képenként saccperkábé fél perc lenne az utómunka és kész is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
khron78 #35269 üzenetére
De te most egy paradoxonról akarod meggyőzni magad, hogy a mobil kényelmesebb ezt csinálni, miközben itt állsz 150 rosszul exponált fotóval, amit csak egyesével tudsz korrigálni, nem lesz rá egyetlen kattintásos módszer. Azt is leírtad mennyire körülményes telefonnal manuálisan fotózni, pláne RAW-ban, szóval nem igazán látom ez mitől kényelmesebb. Jpegnél a helytelen fehéregyensúlyt korrigálni a legnagyobb szívások egyike, vagy legyen lefixálva a kamerán belül vagy RAW-ban kell fotózni, sajnos ezek nem megkerülhető dolgok.
Ha van a fotókon bármi ami neutrális színű (fehér, szürke), akkor arra megpróbálhatsz fehéregyensúly pipettázni (de ne az 1x1 pixelest, inkább 5x5 vagy ilyesmi), az talán hoz elfogadható eredményt, de nem garancia.
Mennyi termékfotót lősz egy évben? Ilyen 1-2 ezres nagyságrendnél ez gyakorlatilag semmit sem számít. Szerintem gondold át, hogy a 150 fotó egyesével történő korrigálására szánt időd vagy az X-T4-be rakott többlet expó ér-e többet.
-
Jahno
veterán
válasz
khron78 #35267 üzenetére
De akkor meg minek az XT4? Mi ebben a körülményes? Pont erre jó, ha fény van még közből is, attól függ mennyi az anyag. 150 terméket ilyen minimálban elég gyorsan végig lehet fotózni, cseréled, nyomgomb, kész és akkor legalább lesz egy jó képed, jó expóval, nem kell utólag variálni. Nyomni kell a gombot és kész.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
khron78 #35259 üzenetére
Ha tud RAW-t a telefonod, akkor abban fotózz és bármelyik fotós szoftverben a fehéregyensúly pipettával be tudod állítani a korrekt étéket, onnantól elég a többinek is megadni ugyanazt (amíg a fényviszonyok nem változnak).
Fehéregyensúlyt mindig neutrális színű felületre állítunk (fehér vagy neutrális szürke).
Amúgy egy telefonnak sem kéne ennyire durván eltérő fehéregyensúllyal fotóznia. Azonosak voltak a fényviszonyok is?
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Milyen autót vegyek?
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Autós topik
- Anime filmek és sorozatok
- One mobilszolgáltatások
- Házimozi belépő szinten
- Trollok komolyan
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB 500GB Radeon Pro 5500M notebook garanciával
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600X / 32GB DDR4 / RTX 3060Ti 8GB / 500GB SSD
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 256GB 1év garancia
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest