Aktív témák
-
rocket
nagyúr
"Gondolom azon megy a vita, hogy maradjon-e a HD 4000 családban, vagy indítsák a HD 5000 családot."
HD5000 sorozatban valo indulashoz az kene minimum, hogy verje a HD4870-et, kulonben eleg furan nezne ki egy mainstream GPU onmagaban a HD5000 sorozatban, amit teljesitmenyben porra zuzna a HD4870
-
sniper elite
senior tag
Szerintem olyan Augusztus tájban már kijönnek a RV870-es karik, bár tényleg fél szemmel NV-re fognak figyelni,de ahogy az Lenni szokott irgalmatlan nagy verseny indul, remélem hozni fogja a formáját az ATI és nem kell Nvidia téglára váltanom a nagyobb teljesítménye miatt!
-
tzsolesz
nagyúr
Most már kezd eldurvulni a piac kiszámíthatatlansága. Ez betesz most mindenkinek.
Csak hát remélem, hogy az AMD be tudja bizonyítani, hogy nem csak pünkösdi királyságot tud birtokolni. Nem elég egyszer nagyon letenni valamit az asztalra. Folyamatosan pakolni kell.Akárhogy is nézzük, ebben jobb az NV. Az emberek 95%-a azt sem tudja mi az az átmatricázás, meg hogy G80. Ők csak azt látják, hogy csőstül nyomulnak az NV újabbnál újabb, és feltehetően (ifj. Vér István szindróma) egyre jobb VGA-k.
ATI-nak oda kell figyelnie nagyon a driverekre, meg a játékfejlesztőkre most már. -
Igen, de számoljunk:
rv740 (700MHz) VS rv770:
ALU GFlops: 896 vs 1000
Tri setup MTri: 700 vs 625
Tex fillrate MTex: 22.4 vs 25.0
Pixel fillrate (meg a többi ROP related dolog aránya) MPix: 5.6 vs 10.0Namostan, ha a 4830-at felhúzom a 4850 órajelére, akkor játéktól függően cca. 2-10% lesz a differencia (majd csinálok egy ilyen tesztet is
) - ennyit jelent a +25% ALU és TEX. A fenti 11% extra kraft a 4850-ben ezek alapján cca. 1-4% teljesítmény-előnyre fordul le. Innentől csak a ROP-ok bírják visszafogni a kártyát - ha viszont a ROP kapacitás 50%-os emelése az rv740-nek +4%-ot jelent, akkor összegészében cca. 5-10%-kal lesz lassabb a 4850-nél. Másszóval, kisebb lesz az együttes különbség, mint a triangle setupon kívül az egyéni különbségek bármelyike. Ellentmondásos...
Még egy dologra nem gondoltam eddig: pontosan ugyanazokról a ROP-okról van szó, vagy hackeltek rajtuk valamit?
-
akkor viszont nem értem. a 4670-4830-4850 viszonylatban kitűnően látszik, hogy a ROP-ok mennyit számítanak - kizártnak tartom, hogy a 4670 ROP-kapacitásával a 4850 közvetlen közelében lihegjen az új kártya...
tzsolesz: az RV670 és az RV730 ROP-jai között óriási különbség van!
-
én sem hiszem, rocket hiszi
kitettem az rv740 spekulációs cikket.
-
WesTM
őstag
Van egy olyan gyanúm, hogy nagyon jól jártam, hogy nem kapkodtam, és megtartottam a 3850et. Húzva teljesítménye bőven elég 1280as felbontásban, minden játékhoz, és márciusban egy jó üzlettel, akár fillérekért lehet majd jóval erősebb kártyára váltani. Most már csak az kérdés, hogy a pontos specifikációk hogy alakulnak, mert ugye az rv770nél is az utolsó pillanatban lett világos a 800sp stb.
Szerintem az rv790 egy gyerek betegségektől megszabadított, kicsit optimalizál rv770lesz.
A gond ott kezdődik, hogy relatív normális drivert kéne előtte alkotni mert hiába van meg az erős hardver, ha a software-es támogatás nincs megfelelően megoldva. Ezt persze csak a 48*0 szériára értem, és annak is a felsőbb két tagjára 50és70, ott nagyon összevisszaság van, nincsenek megfelelően kiaknázva a meglévő erőforrások. A 4830 például sokkal konstansabb teljesítményt tud felmutatni. Szerintem még nem tudnak megfelelően a SPk-re optimalizálni, hiába van több, nem tudják normálisan kihasználni, ellenben a 38-as kártyákkal úgy érzem eljutottak a végekig, tovább gyorsulni a jelenlegi környezetben nem fognak, maximum a dx10.1-es játékokban.
Ezért nem is látom célszerűnek a váltást, főjjön másnak a feje, én maximálisan meg vagyok elégedve a kártya teljesítményével, és azzal hogy driver hibáról 1X tudtam beszámolni mióta megvan a kártya. (Elég régóta)Most még amit okos döntésnek tartok az a 4830.
Igaz hogy a geforce megint jóval erősebb kártyákat csinál,(látszólag) de ez az erő hamarabb fog elmúlni.
-
Sweet Lou 6
addikt
Arról nem tudsz mondani esetleg vmit, hogy a hd3850 mennyire lesz gyengus 2009-ben? Úgy értem jó ez a dx 10.1, de ha nőnek a játékok hardverigényei, milyen ütemben fognak? Szóval pl ha egy játék most elfut 1280x1024-ben magas/közepes részletességgel egy hd3850-en, 2009-ben várható nagyobb változás e szempontból?
-
rocket
nagyúr
Nem ipari szabvany, mert a masik nagy gyarto nem tamogatja, emiatt csak maguk alatt vagjak a fat, hogy nem epitenek marketinget ra, pedig ugye ez ket legyet egy csapasra szituacio.
Nem ertek tovabbra se egyet ezzel, pontosan az a lenyege a tortenetnek, hogy elore tudhatod mi varhato, csapbol is a DX10.1 folyna, erdeklodest generalna az atlagos felhasznalok kozott, utolag a felhasznalok jelentos resze nem fog cserelni VGA-t a DX10.1 miatt, hanem majd megmagyarazza miert nincs szuksege a DX10.1-re.
Ha megfelelo a szoftver tamogatas, akkor minden reteget letudna fedni a DX10.1, igy amit felvalzoltal megbukna. (de szerintem ez az egesz csak kodosites)
Az NV a PhysX kapcsan meg nem lotte el az osszes puskaport, az egyik legnagyobb PC-s huzonev iden ugytunik GPU altali PhysX tamogatast kap, DX10.1 meg nem lesz benne)."Egyébként a főpartnerekből azért lehet sejteni, hogy mely címek támogatják biztosan az AMD technikákat (még a tesszellátor is esélyes ... csak erről sem szabad böszéni )"
Ezt mar ismerjuk, Tflop/s teljesitmenyen kivul semmirol nem szabad beszelni....
Marketing szinten egy NV kaliberu ceg "kivegzte" volna az ellenfelet egy hasonlo szituacioban
-
vers
tag
én ugy gondolom hogy a következö ati alapkártyája 2 magos lesz alapbol
az indokaim: a kisebb csikszélességen csak 30%-al csökken az áramfelvétel
ezért dupla annyi shaderrel az orajelet elég jol vissza kell venniük, elképzelhetetlen a teljesitmény/hötermelés további növelése
igy egy chip lesz 500 mhz-es , viszont ez önmagában nem lenne elég a kokurenciával szemben , ezért fognak 2-t használni, és ugye a flexio buszt sem poénbol rakják beletehát az elsö következtetésem a 2 chip. csakhogy az alternate frame renderinget mindenképpen meg kell szüntetni , ezért a 2 chip önmagában kevés , mert elképzelhetetlen az adatok ide-oda cibálása a 2 chip között,
az ötlet az lehetne hasonloan mint az xboxban hogy a ropokat, memoria vezérlöt külön chipbe helyezik és erre aggatják rá a shader egységeket akár 4-etszerintem ez lenne az ideális megoldás
-
janos666
nagyúr
Ja STAKER CS is van, elfelejtettem.
Minden patch megjelenés után újra elindítom, de valahogy nem győz meg a képi részletesség / teljesítmény arány.
DX 10.1-ben is játszhatatlan közeli tud lenni Full-HD, max grafon (nem minden csúszka kézileg maxon, csak a preset oda állítva highestre a standard ablakon), ellenben nem nyűgöz le a látvány.
Mondjuk ez nálam biztos szubjektív, hogy nem bírom értékelni a képi világát.
Kár hogy maga a játék még kevésbé nyűgöz le. (akár csak azért, hogy nem bírom a szocialista hangulatot se, meg uncsik már a régi fegyók)Ha már megemlítetted a Blizzardot: STALKER elől már csak a WOW viszi el a pálmát. Attól akkor is borsódzik a hátam, mikor a szobatársam monitorján látom, ha leülök mögé nézni megfájdul a fejem, mikor kipróbáltam összerándult a gyomrom, és viszketett az agyam
).
Szép hosszú listát adtál. Ha tényleg ekkora hátbatámadás lesz, akkor új szemszögből fogok tekinteni az AMD-re. Egy ilyen volumenű "alamuszi" és aljas húzással legalább akkora tiszteletet vívnak majd ki a szememben mint amit az nv a játékfejlesztők dróton rángatásával.
Remélem átjött az irónia is.Arra tudsz még mondani valamit amit régebben kérdeztem: Azonos beállításokkal egymás után futtatott 3 loop-ból rajzolt FPS,idő grafikon miért nem néz ki úgy, mint ha tényleg ugyan az a demó futott volna le?
-
nu warte bitte... ha jól látom az RV770 ábrákon, akkor a memóriavezérlők (és mögöttük a memóriák) kutyaközönséges crossbar módszerrel kapcsolódnak a ROP-okhoz és az L2 cache-hez. hogy ez okosabban működik, mint az nVidia megoldása, az a crossbar intelligensebb megvalósításának köszönhető, nem a HUB-nak. vagy nem jól látom?
janos666: én nem vagyok az az oltogatós típus
de csak hogy egy példát mondjak: 9800GTX+ vs HD4850:
- GF: 128 shader, 1836MHz
- R: 800 ALU, 625MHz
- elméleti GF variáns, ahol az órajelek különbsége 2x: 188 shader, 1250MHzezzel számolva, a 4850-esben 940 ALU-nak kellene lenni, hogy utolérje a 9800GTX+-t. ehhez képest 800 van neki, és gyorsabb. ez a gondom az 5-ös szorzós "szabállyal"
-
leviske
veterán
Lehet (biztos) hülye kérdés(ek), de menyire lenne nehéz egy több SP-os GPU-t fejleszteni ez alapján a felépítés alapján? Egyszerűbb volna magasabb órajelű változatokon dolgozni, vagy azok nem hoznák a megfelelő teljesítménytöbbletet?
Vagy egyszerűen felesleges egy esetleges "gyors segítség a GTX295 és GT212 panaszokra" RV770 utódban reménykednem?
-
tlac
nagyúr
Az első kérdés, hogy megéri-e szenvedni a magas részletességű modellek elkészítésével?
biztosan hatalmas nagy szenvedés lehet egyetlen egyszer tesszellátort implementálni procin és végül ha kész van az összes Low Poly modell, akkor lefuttatni rajta, az eredmény meg mehet a telepítő dvd-re
-
Tehát akkor az FP16-os csatornák blending előtti feldolgozása a probléma, ugye jól értelmezem?
Az interpolátoros dolog nekem nagyon furcsa. Az RV770-ben van 32 db, gondolom full speed mennek 64 bites adatokig bezárólag. A GT200-ban elméletileg 240 van, és ráadásul a shader órajelen mennek, a sebességükről annyit olvastam, hogy 32-biten (=FP10) full speed, gondolom 64 biten lehet half speed, de akkor is, ez bődületes kapacitás. No persze, ezt a kapacitást jelentősen megnyirbálja, hogy a special instruction ugyanezekkel az erőforrásokkal dolgozik, de számomra még így is hihetetlen, hogy a 32 interpolátor teljesítménye alá bírnak menni. Pedig a Vegas tényleg ezt mutatja.
-
schwartz
addikt
-
zuchy
őstag
Na akkor a Master Chip design marad a kövi generációra, vagy soha nem fog megvalósulni. Talán MCM-es kialakítású lesz. Két chip egy GPU-ban és úgy tartható lenne a 2000SP úgy, hogy mindegyik magban 1000SP lesz. Az előző spekulációk szerint (hogy mekkora lesz a chip és hány stream processzor fér el benne) megvalósítható, elképzelhető hogy ilyesmi lesz....
-
rollins
őstag
Na, akkor ez remélem jó hír
Mono chip, sok sp-vel, dx11-re felkészítve kiütés lenne Nv-nek talán, csak legyen jó hűtése. Lehet valamikor kénytelenek kisebb csíkszélességen elindulni a több chipes megoldáson, vagy itt egybetokozott x2... Nem is folytatom, mert dunsztom sincs róla :-)
Várjuk szeretettel! -
rocket
nagyúr
Eleg rossz piaci politika a csend ebben helyzetben, ezzel az NV malmara hajtjak a vizet.
Ezeket a lehetoseget az NV nem hagyna kihasznalatlanul, az NV40 vs R420 eseteben a SM3.0 kapcsan lathato volt mi tortenik forditott esetben, megha az igergeteseknek nagy resze nem valt valora, megis jol jott marketing szepontbol, es segitette akkoriban a termekek eladasat.Szoktam nehany PC hardverekkel foglalkozo forumot olvasgatni, amikor a DX10.1 szoba kerul a legtobben csak "legyintenek" mert fogalmuk nincs miert is lenne az jo nekik, pedig nem ruhakkal foglalkozo forumok OFF topic reszeiben vannak
Szerintem a csend amit mint indok hoztal fel nem a piaci politika resze, hanem a az AMD nagyon gyenge jatekfejlesztoi tamogatasa van a hatterben.
"Majd a héten lesz egy ilyen összefoglaló hír ... a karácsonyi szezonban körbekérdeztem a fejlesztőket. Sajnos sokan szartak rám, de pár embernek eleredt a nyelve. Bár konkrétan a saját projektekről nem igazán beszélt senki, de általánosan mindenki elmondta kb. ugyanazt ... hogy nem tetszik nekik ami lesz 2009-ben a PC-s játékpiacon."
Tehat magyarul, nesze semmi fogd meg jol
-
jönnek a komplex shaderek, geometry shaderek és FP16 blending ... komolyabb deferred rendering, és fény-árnyék kezelési technikák DX10.1-gyel.
az FP16 blending miért fog fájni az nVidiának? a GTX280-ban 32 blender van, amik FP16-os csatornákat 1 órajel alatt processzálnak. ez pont annyi, mint ami a 4870X2 két chipjén összesen rendelkezésre áll - épp csak az órajel miatt gyorsabb blendingben a Radeon.
más. én is leteszem a két centemet az RV740 kapcsán: nekem logikusabbnak tűnik, hogy az RV770LE-t (4830) váltsák le vele, mert ha jók a yieldek, akkor a harvestinget nagyon gyorsan be kell fejezni. Ha mondjuk 480SP mellé 750MHz-es az órajel, akkor ALU-ban és TEX-ben ugyanott van, 128-bit + gDDR5 szintén pipa, egyedül a 8 ROP marad szűk keresztmetszetnek - ami talán nem is baj, mert a 4830 amúgy is túl közel van a 4850-hez...
-
marcias
őstag
FarCry2: Kis dolog egy játéknak, nagy dolog a játékvilágnak?
Nem mondható, hogy hűdelátványos a különbség (úgy értem, játék alatt nem hinném, hogy észreveszi az átag), de tény, hogy ez egy jelentős fejlődés.
Az első cikket pedig már olvastam, csak lukas a fejem. Ott is talán az árnyékok, meg a pálmalevelek meggyőzőek. Az utolsó képpáron nem láttam jelentős változást. (jav. csak ki kellett nagyítani)
-
marcias
őstag
-
ulveczkii
tag
Légyszi akkor tégy igazságot.
Mi a jó viszonyítási mód? Mert már nagyon hülyének érzem magam
55/65=07272 0,7272x150=110?
Vagy az hogy még a 0,7272-t négyzerte kell emelni vagyis olyan 0.524 misterint változatlan rv 730 arhitektúra esetén olyan 75mm2-et kellene kapni. És esetlegesen te azt gyanítod/tudod hogy nem 320 SP lesz benne hanam mondjuk 400-480. -
Bluegene
addikt
Minden tömb végén van egy kis SP tömb ami helyettesíthet egy szuperskalár procit tömbönként. és ezt nem lehet plusszba bekapcsolni?
én akkor is hiszek a "refresh"-ben, teljesen jól betöltené az űrt az új RV870 és az RV770 között, pláne közbe az nvidia is fejleszt ezt-azt(emeli az órajelet, jobb drivereket hoz ki)
szal piac szempontjából szükség lenne rá, és nevet is könnyű találni 4970, vagy 4870+
-
syC
addikt
Annó Volt a 3850 trinity is, de valahogy nem dobták piacra :S Mellesleg 40nm ide- vagy oda, akkor is dúrva fogyasztása lesz X4-es kártyának. Lesz rajta vagy 4 pci-e tápcsati
Valamint ha mcm-el csinálják meg, akkor meg nem lesz olyan erős..
Mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok..
-
csatahajós
senior tag
Egyetértek. Mellesleg itt jól jöhet az AMD CPU oldali tapasztalata, ami az nVidiánál hiányzik (persze nem mondom h nem tudnak ők is hasonlót kitalálni).
Sokkolón hangzik, de szerintem a 3200SP mondjuk egy dual MCM-ből hozható (tehát az ha jól számolom 800SP per core - a jelenlegi szint), reális órajelekkel (mondjuk 900Mhz-1Ghz). Kérdés tényleg csak a hőtermelés lesz, de a 40nm ezen sokat segíthet.
(Szvsz egyébként az Rv770esek sem veszélyesek, egyszerűen csak a gyári hűtő egy fos - nekem egy Scythe Musashi van rajta és loadban nincs 65 foknál feljebb a GPU hőm
-
tzsolesz
nagyúr
Nah, most már értem az AMD/ATI üzletpolitikáját.
Úristen 30K-ból egy HD4870 emelt órajelekkel DX11 támogatással 30K-ért? Nem kérdés hogy ki lesz a befutó ezen a téren, mármint nyereségtermelés terén. Míg az NV gyártja a hatalmas GPU-it rossz kihozatallal, amit kényszerből áron alul kell neki eladnia, addig az ATI szépen felszorozgatja a jó kihozatallal, és olcsón előállított gpu-it. X2, X3, X4, és szép nyereséggel eladja.
Ha rágyúrnak a driverekre is akkor az övé a pálya.
Aktív témák
Hirdetés
- KÖZEL FÉLÁR! Apple Magic Keyboard, Mouse, Trackpad, Pencil, Smart Magic Keyboard Folio, Watch szíjak
- T Phone Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- OLCSÓBB!!! DDR5 16GB 8GB 32GB 4800MHz 5600MHz RAM Több db
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- Akciós Windows 10 / 11 Pro OEM Licenc Kulcs 100% eredeti, jogtiszta!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest