- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
A fizika törvényei meg ezt támasztják alá
A videóban van egy szép csepp alakú hátulja az autónak, meg egy megtört szélvédője. Ha normálisan áll, akkor van egy meredekebb homlokfelület (a szélvédő) és utána egy szépen vékonyodó far.
Amelyik fordítva megy, annál van egy emelkedő rész, utána egy meredek letörés (a szélvédő), ezért aztán ott leszakad az áramlás és visszahúzza. (a légellenállás nagy részét ezek a leszakadó örvények adják)Mod: elsőre úgy gondolom, a homlokfelület nagyobb mérete arányaiban jobban rontja a légellenállást, mint a hátsó résznél képződő turbulencia.
Elsőre legtöbben így gondolják, pedig közbe meg nem is
-
-
Vesztor87
senior tag
A Te Puntód hiba nélkül üzemel? Külsőre jó kis kocsi, ami Nekem szimpatikus nagyon, az hogy merev a kasztni. Mondjuk a Megane I is ilyen, csak az már számomra feleslegesen nagy. Kezdő jogsival pesten most minek nagy?
Gondolom az 1,2 - 80 lovas bőven elég, még klímával. Az hogy a klíma lehúzza a teljesítményt, az nem érdekel, első kocsi, és elég nyugodt vagyok vezetés terén, a 90-et meg tudja tartani klímával is -
Balupapa
senior tag
"Mesélj már, milyen hibaforrás egy klíma? "
miért meséljek? Te sokkal jobban értesz hozzá.
A klíma nem romlik és olcsó javítatn."ha valami tossz, megcsináltatod és megy tovább. "
Én igen, meg azok akik ide írnak kb. De van egy réteg amelyik nem.
(#10773) neduddki
Melyik?
De egyébként mindegy mert egyik sem az
-
Másold nyugodtan. A szívem a mazdáé vagy valami nagy automatáé, de a CNG árral nem versenyezhet semmi. Majd valahogy együtt élek a zajjal (4200-at pörög 5.-ben 130-nál), cserébe 3 liter benzin árán megyek 100km-t...
Bár állítólag meg lehet hekkelni a váltót, hogy ne pörögjön úgy, persze nem is gyorsul -
Szerény nyomott véleményem szerint egy 2.5 tdi automata kocsi, 2 ember+ 4 napi cucc(számítógép, 3 utazótasi ruha, porszívó, rekesz sör, meg az apróságok) nem is olyan rossz ez. Őszintére véve: tempomat 100 km/h volt az utazó. Jah és a kocsi 13 éves és 315k km van benne.
-
-
-
-
-
Multipla tényleg vicces. Nem tudom hogy bírná a havi 8-10 pesti utat 130-al pályán, nekem inkább városi/családi/max 90-es utazós autónak tűnik...
G astrát nem ismerem, belefér egy 145 cm széles tekercs fólia?bitpork: franciáktól félek, nem véletlen, hogy mindíg minden tartóssági teszten a béka feneke alatt vannak. Ami persze nem jelenti azt, hogy nem lehet kifogni egy jó példányt, de nem kockáztatnék...
-
-
-
hobizoli
nagyúr
enyemben sem ment a klima, amikor vettem egy bizti volt kimenve csak, de leakudtam ra 40k-t
2k-ert atvizsgaltak az autot klimasnal, de nem klimanak volt baja, hanem az utasteri futoventillator biztositekja volt kimenve, es akkor védelembol nem megy a klima semTipo-nal kb ugyanez volt ott a kabelt vki javitott benne, de erveghuvely/saru nelkul fogatta oda helyere egy csavarral, aztan idovel a jóóóaaa' kezzel osszecsavart vezetekveg eccercsak leszakadt a csavar alol es se futes, se klima, se semmi
mondjuk kellett hozza 2 klimas meg autovillamossagis, aztan egyik 3perc alatt megcsinalta, tudta mar a dorgest hova kell nyulnina innen mar tudtam, hogy vmi filleres piti baja is lehet ennek, mert ha eccerre nem megy a futes meg a klima, akkor legtobbszor nem is a klimaval van a baj...
-
Mawyx
őstag
Autóvásárlás és rossz a klíma, a másikban jó, de annak más baja van... Dilemma van max mennyibe kerülhet legrosszabb esetben a klímaszerelés, de ha még 100k is, akkor is a rossz klímás a legjobb vétel... Kéne egy nagyon max felső becslés, mi van ha nem a gáz a baja. Bekapcsol, led világít, ennyit tud, hideget nem fúj. Automata klíma, ez kimaradt előbb.
-
Szplöttyy
senior tag
Srácot próbáltam rábeszélni, hogy menjen inkább bele helyette egy 1.8T de nem akarja
Most inkább vezértengely, szelepeknél polír, bővítés, nagyobb olajpumpa, ilyesmi, azért tisztelem benne, hogy megszállott, én nem lennék erre képes, "belekő rakni a négyezervényocat osztkész"
-
teljesen helyes
ráadásul 10 esetből három-négy esetben nem bírják el az alkatrészek azt a +15% teljesítményt, amit "garantál" a tuningcég, és lehet motorfelújításhoz a kasszához fáradni
ki lehet olyan hülye hogy elhiszi hogy kis jóska a zugtuning.hu -tól jobban ért az adott motorhoz mint a gyár aki tervezte és nekiáll tuningoltatni....
ráadásul amikor tönkrement a motor és lehet a kasszához fáradni, nem kis jóska tuningmester fog fizetni ez egész biztos
"szoftver módosítás"...beszarok komolyan hogy lehet ilyenbe belevágnifalra mászok az idiótáktól akik elhiszik hogy nagyobb teljesítmény és kevesebb fogyasztás kisebb motorkopás stb stb és mindez EGYSZERRE
konkrét mérések nincsenek de ha a barom kifizetett 100-200 ezret, akkor garantáltan be fogja magyarázni magának hogy tényleg jobb, holott semmiylen mérés nem támasztja alá, de ez nem gond mivel nem is méreti meg -
-
mobilefan
aktív tag
hát a diesel drágább,mint alkatrészekben mint vételárban de jegyzem meg,hogy keresztapám autószerelő,és csak az alkatrészt kell megvennem de tud nekem szerezni "kedvezményesebb" áron.
a km-állásról csak annyit tudok mondani,hogy ugye használt autó vásárlásakor az ember állapotot vesz.
ha egy motor karban volt tartva akkor elég sokat elmennek,nagyobb megbontás nélkül.
200ezer km nem sok ha jól volt tartva,ebből eredendően azt is hozzá teszem,hogy alváz számot is megnézem a kocsin és csak szervízkönyvest veszek,igaz egy lekérdezés 2-3-4 ezer ft de szerintem megéri,hogy ne valami trutyit vegyek...
meg persze viszem magammal keresztapámat is...hdman: olvasom
-
mobilefan
aktív tag
-
-
-
8nemesis8
veterán
Ezt szeretném. Nem tudom Szegeden esetleg ismerősek vagytok e vagy esetleg Kecskeméten.
Szolnokon még ami a közelben van, Szegeden meg dolgozom.
Ha esetleg itt ismertek jóféle helyeket ezen autók felkeresésére akkor ne késlekedjetek megírni.Amúgy először szeretnék nagyon konkrét autót választani, tehát 2-3 modellre max leszűkíteni és ez után elmenni megnézni esetleg kipróbálni.
-
8nemesis8
veterán
Én azt látom, hogy nincs vele baj. Átlagban amikor szüleim autóját vezetem, mivel nekem még nincs. 2500 fülé nem nagyon szoktam menni, ha sietek csak akkor.
Tehát előzéskor használnám magasabb fordulaton csak és pont ilyenkor jöhetne nekem jól az a kis előny a 8v-el szemben. Meg hát árban szinte nincs is különbség.Nézegettem hirdetéseket, de nehezen tudok döntésre jutni, hogy hol lenne érdemes majd vásárolni. Neppertől, magánszemélytől, hölgytől...?
Mindnek van előnye hátránya.
Illetve még picit agyalok azért a 206 vagy punto-n, egyébként nagyon megtetszett már külsőre is, valahogyan 2 nappal ezelőttig nem néztem meg alaposan soha... -
8nemesis8
veterán
Olvasgattam teszteket és szerintem alsóbb tartományban is picit erősebb azért. Bár jó lenne látni egy konkrét grafikont erről, volt egy teszt de sajnos az már Grande Puntoról...
Én sem állandó pörgetés sietés miatt venném a 80 lovasat, hanem előzéskor nekem biztonságérzetet nyújt a kis plussz erő...
Nah igen, nekem ennyiért jó árban volt, nálam viszont ez nem rövid idő mire megtérülne, azért mindenesetre elgondolkodtató.
206os új gépek tudják kb.Nekem ez elsősorban országútra lesz, ahol 110-120 km oda + vissza kéthetente kb.
-
giigz
veterán
-
Manitou
veterán
Sógorom próbál rábeszélni erre a gázos témára ( ő is jópár éve azzal használja az autóit ), illetve csak kérdezgeti nem-e akarom átalakíttatni gázosra. De én olyan keveset megyek, hogy nagyon sokára hozná szerintem vissza az árát. Pedig most már mélygarázs se kizáró ok, eddig amiatt biztos nem léptem volna meg az átalakítást, mert szinte minden nap mélygarázsban parkolok.
-
8nemesis8
veterán
Köszi!
Lenne 1-2 kérdésem:
1.2-est nézegettem 16 szelepes verzióban. Mi ez az egr, légtömegmérő?
Méretben nem semmi, kíváncsi vagyok, hogy ekkor mögötted tudnak e ülni?Ez a gázos történet mennyibe fájt?
Bár nekem nem lenne szükséges, mert szerintem benzinből sem fogyaszt sokat, max ha 5-6 lesz az üzemanyag...Egyre szimpatikusabb egyébként a kocsi.
-
nesa
veterán
Mondjuk ugy hogy tobbet is szetszedtem, de a pofa a tarcsatol inkabb tizedekre van mintsem 1-2mm re a dobfekek kevesbe pontossak(itt lehet altalaban bibi) namost ahogy kopik a tartcsa ugy lesz szabalytalan/hullamos + 3-4-5 tized ebbol adodoan megnovekszik a tavolsag is ezert fog kicsit beljebb azert ne azt gondold hogy beesik a pedal.
-
#10726912
törölt tag
De nem is fényképezed őket a hahura szánva, mint az eszkortot
Nekem meg mivel műszaki állapotát tekintve erős pénzhiánnyal küszködik (pl nem működik az elektromos ablaktekerő, igaz nem is vót benne...na jó van egy pár apróság
...nem hatszámjegyű, hisz a levegő szűrőt most cseréltem...khm.), így ha nem is jó de szép tiszta
-
#10726912
törölt tag
Ha közben söröztél is egyet, akkor respekt
Viheted piacra
Én dilemmában vagyok:lemossam és előtűnik az esztétikai fertő a festés-+bújkáló rozsda terén, vagy ne mossam és két hét után lesz egy porlepte színmentes verdám, amire rá se akar nézni senki, ergo nem veszi észre a hibákat?
Te is csak nyúzod a verdát4 hónap alatt 124 Km?
-
#10726912
törölt tag
Az, hogy ki hogy használja (mennyire koszosan) a kocsit, egy dolog. Télen fertelmesen le tud rongyolódni nálunk a kocsi, falun lakok, minden nap megy szegény...hát össze tud benne gyűlni a kosz. Meg rajta is.
Nekem azzal volt gondom, hogy eladni kívánkozik a járművet...nem mai darab, ki tudja, milyen műszakilag, de túl sok rohadás nem volt rajta első ránézésre...legalább a gyári szépsége csillanjon meg a huszonéves csitrin, hogy beleszeressen valaki -
Balupapa
senior tag
"az 8 hónap, mentem vele 50 ezret, és eddig 1x volt lemosva, kitakarítva,"
ez sok mindent elárul egy emberről. lehet rajtad kívűl más be sem ülne abba az "autóba".
a külső nem fontos annyira tényleg "munka kocsi" de legalább a "munka környezetre" legyünk igényesek. 1-2 havonta neki esni egy kis porszívóval vizes rongyal nem megerőltető 15perc -
8th
addikt
750k? Ez valami rossz vicc? A törésmentesek mennek 1.3tól a szebbek 1.8tól kb. Erre alsó hangon rá kell dobni 1millát, hogy újra normális autó legyen belőle. Gyakorlatilag teljesen kizárt, hogy bontóban találjon hozzá az ember egy ép jobb hátulját amit levághat. Donort kell venni hozzá. Ejj de meg fogja szopni ezzel a fossal valaki. Már látom magam előtt a TC cikket.
-
hobizoli
nagyúr
Az nem ennyire latvanyos.
Olyan, mint az ecceru tuning jozsika, aki dájrecűrőtű meg sportgyújtókábeltő várja a lojjerőket
Pedig egy vezérműtengely az tényleg ér(ne) is vmit benne
Igaz, azzal nem lehet vértunner talin arcolni a kinyitott reaktor tér mellett feszítve, mert nem láccik -
mycso
veterán
Nos akkor (mivel ugye eddig is problémát okozott neked egyes hozzászólások megértése) még egyszer:
Ez volt egy kijelentésed: [link] és kaptál rá egy észrevételt: [link].
Kiemelem a lényeget, hogy értsd:
Rick4: "...Egyébként meg tökmindegy neki, egy garázsban parkoló autó gumialkatrészei pont ugyanúgy megrepedeznek évek alatt, mint amit használnak, és beletesznek 100 ezret."mycso: ..de a második részét az irományodnak te sem gondolhatod komolyan.
Nagyon fontosak a körülmények is, hogy hogyan és milyen viszonyok között van használva/tárolva.
Meg ugye lehet ám ápolgatni is...Ezt egyszerűbben, érthetőbben nem tudom leírni, sajnálom...
A mostani kisregényed első felét már te magad is megválaszoltad: IGEN a gumi öregszik (itt kiemelném ismét, hogy a körülmények nagyon fontosak, amik ugye szerinted nem...)
/most abba, hogy mi és miért történik felesleges belemenni, mert nem ide tartozik és keresgélhetsz hozzá szakirományt - kaucsuk kettős kötése felbomlik, majd a levegő oxigénjével reakcióba lép és irreverzibilis (visszafordíthatatlan) folyamat következtében isntabillá kezd válni --> töredezik, repedezik először molekuláris szinten, majd látható módon, stb., stb... /A második részére ez kikövetkezhető az imént leírtakból: töredezés, repedezés --> majd esetleg porózus szerkezet, hát így juthat el a nedvesség és a levegő a gumiban lévő fém összetevőkig. /természetesen itt is millió dolog lehet befolyásoló tényező/
Itt persze azért látok egy kis ellentmondást is, mert ugye ezt írtad:
Egyébként meg tökmindegy neki, egy garázsban parkoló autó gumialkatrészei pont ugyanúgy megrepedeznek évek alatt, mint amit használnak, és beletesznek 100 ezret.Utána meg azzal próbálsz érvelni, hogy pl. "pince-körülmények" között gyorsulhat az öregedési folyamat. Pont erről beszélek neked, hogy nagyon is fontosak a körülmények, idézet magamtól:
"Nagyon fontosak a körülmények is, hogy hogyan és milyen viszonyok között van használva/tárolva.
Meg ugye lehet ám ápolgatni is..."Mondhatni, már az elején megfelelő és érthető választ kaptál, de már megszokhattuk (ahogy mások is észrevették), hogy te mindig mindenkinél mindent jobban (szeretnél) tudni.
Nos, a végére képzeld nem teszteltem 7-8 évig autógumikat (vegyészmérnök; műanyagipari technológusnak tanultam és környezetvédelmi-vízgazdálkodási technikusi végzettségem van, nagyon sok kémiával), és a fősulin voltak olyan bácsik, akik így kint álltak a terem elejében és mondták az okosságot (általában valamilyen tudomány professzorai voltak), na innen vannak emlékeim a gumikról is. Bár régen volt már, azért néhány dologra emlékszem.
Hát ennyi röviden...
-
a_tesz
Korrektor
nem tudják úgy megcsinálni, mert a természetes kaucsuk alapú gumikeverékek közös tulajdonsága, hogy az idővel sajnos elöregszik. ez egyaránt igaz bármilyen autóipari tömlőre, légrugóra, gumiabroncsra és bármilyen egyéb gumitermékre. a napfény (elsősorban az uv-sugárzás), az ózon, a só mind erre az öregedési folyamatra gyúr rá sajnos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- World of Tanks - MMO
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Viccrovat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Call of Duty: Vanguard
- Milyen routert?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Apple iPhone 14 Plus 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Xiaomi Redmi 9AT 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest