- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Google Pixel topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Fotók, videók mobillal
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Telekom mobilszolgáltatások
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Kikristályosodik a Razr 60
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat számít
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
válasz
Kornel #88200 üzenetére
Tesómék a kilencvenes évek eleje óta nyúznak különböző turbódízeleket a fővárosban legtöbbször rövid távokon. Kamrás tédét majd közvetlen befecskendezésű adagolós tdi-t most jelenleg pd-t de volt már common rail psa dízelük is. Soha egyiknek sem volt semmi baj a turbójával. Illetve egyiknek igen de azt már eleve rossz turbóval vették. Nagyon túl van lihegve ez a turbó téma. Egyedül autópályán kell rá odafigyelni és járatni egy kicsit leállítás előtt de a menetszél is sokat segít a hűtésben, ha meglátod az autópálya pihenőt üresben kigurulsz megállás után járatod egy kicsit (15-20sec) leállítod ennyi. Nagy tudomány. Normál utcai használatnál meg egy másodperc hűtés sem kell neki. Fogod leállítod és annyi. Nem cukorból van az nem olvad el.
-
Dany007
veterán
válasz
Kornel #88316 üzenetére
Igen igen, tudom hogy úgy a biztos. De annyira nem vagyok fogyasztás mániás, csak megközelítőleges értékre voltam kíváncsi. Meg ennyit amúgyse szoktam városozni egyhuzamban. Meg azért az év nagyrészében klíma se megy egy hónapon át folyamatosan...
Más.
Most szervizest "keresek". Főképp csak gondolkodom rajta. Hogy kihez lehetne majd vinni az autót. A nepperem ajánlott egyet itt Vp-ben, de elmondása szerint ő leginkább az alap dolgokban tud segíteni, kifejezett Fordos az ürge. Mert majd azért tél előtt át akarom nézetni az autót rendesen.Aztán most lett egy autó-tuningos ügyfelem.
Akik kb mindent csinálnak all-in-one. Szerviz, chippelés meg amit akarok... Gondolkozom rajta, de kicsit sufninak érzem őket a weboldal alapján. Meg hát szvsz ami "mindent tud az általában semmit se" igazán jól. Legalábbis ez a tapasztalat egyéb területeken.
De, nekem mégis olyan szervizes kéne, aki ért hozzá, igényes és egy helyen mindent megtud csinálni, amire csak szükség lehet. Érdemes egyáltalán ilyet keresni?
Mehetne apósom szerelőjéhez is, aki bagóért csinálni bármit, de ő se kifejezett Fordos... Apáméhoz is mehetne ő biztosan megbízható, jó áron dolgozik stb... de ő se Fordos. Sőt, ő konkrétan Renault márkaszervízből ment maszek vállalkozónak. És asszem apámé az egyetlen Ford amit szervizel...
Tehát oda se nagyon akarom vinni... -
sasa134
addikt
válasz
Kornel #88290 üzenetére
ez OK, de mi itt a nyüves Zeuban valahogy mindig megszívjuk...Itt a legnagyobb cumi az üzemanyag és energiaár, az előremutató technológiák valahogy nem akarnak elterjedni, ha mégis, akkor is mocsok drágán. Ez a Camry amúgy rohadtul kéne - kombiban
Amíg a szép új világ el nem jön, szívóbenzinnel meg tömegközlekedve járok. -
sasa134
addikt
-
Dany007
veterán
válasz
Kornel #88266 üzenetére
Én azt hallottam róla, hogy a benzines kevésbé "koptatja" a kettőstömegűt, mint a dízel. A dízel nagy nyomatéka jobban odavág a kettőstömegűnek...
Aztán kitudja mi az igazság... De tény, hogy a dízelt igen gyakran hozzák szóba kettőstömegű rémálommal, ellenben a benzinesnél alig hallani. Pedig azokban is sokban van... -
footy
addikt
válasz
Kornel #88266 üzenetére
A multheten beszeltem az egyik Forstingeres(osztrak autoszerelo halozat) sraccal es mondta hogy neki egy eve lett atalakitva a 307CC-je 2 tomegurol egy tomegure, azt mondja nem raz se a valto se a kormany es a gazreakcio is jobb lett. Az egyetlen hatranynak a kemenyebb kuplungot mondta.
En ettol fuggetlenul nem biztos hogy megkockaztatnam a dolgot. -
-
válasz
Kornel #88255 üzenetére
Nem mázli. Amikor kocsit nézek kifizetem a bevizsgálás 25k-s díját és ha nem tetszik amit mondanak megyek a következőhöz. A Lujzinál ezt 6x fizettem ki mire olyan autót találtam aminek a report-ja tetszett.
(#88256) DeFranco valami lötyi kell szerintem. De ha van otthon körömlakk lemosó akkor egy próbát megér.
-
Declare
őstag
válasz
Kornel #88224 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, ezert is van ott a kerdöjel
de en jobbara ezekröl tudok.
Amit irtal az meg pont az amiröl beszelek....Az aki nem kepes szervizbe elvinni olajcsere stb annak nem a dizellel vagy a turboval van a baja...mindennel...egy benzinesnel is olajat kell cserelni, akkut tölteni, valtot esszel hasznalni, kuplungot nem leegetni, vezerlest kicsereltetni....ezer dolog. Nem kell a kocsit szolgalni, de az alapvetö dolgokat meg kell adni neki
-
válasz
Kornel #88203 üzenetére
leginkább a tájékozatlansággal van a baj - ott a fedélzeti "kompjúter", ami nagyon tudja (ha akarja), hogy mennyivel-meddig-mennyit mentél.. hát nem bír kidobni egy üzenetet - diszkréten -, hogy az autó érdekében járassad a motort még 30 - 29 - 28 ... másodpercig megállás után? mert én, 1.0-s júzer, jó esetben vezetni tudok, de nem értek az autókhoz, de ha "megmondaná", hogy mire van szüksége, nyilván megtenném. mert ne mondjátok, hogy ezt nem tudná kiírni egy alsó-közép kategóriás autó a tolatóradar meg a fogyasztásmérő és a 15"-os navi mellé.. 100-ból 80 ember kivárná azt a fél percet, ebben szinte biztos vagyok. de a gyárnak nyilván nem érdeke, ez sem...
-
ReSeTer
senior tag
-
neduddki
nagyúr
válasz
Kornel #88138 üzenetére
HI!
amikor az es,merpost a cbi-ert cseszegette, a hujje gyrek annyira megvol thatodvca hogy nekm kelle tmegkerensi a papirt /mert eltetem vele:- )/
de nekme meg a 4200K is sok a jobol azt se ertem minke???udv
neduddki
mod: zsolt19900: muszerrel merd kezben nem hiszek:- )))
-
TaaT
nagyúr
válasz
Kornel #88138 üzenetére
Igen, de ha nem kékes akkor lehet nem veszi észre a közeg.
(#88124) mycso: Ezt már láttam szerintem, csak nem ilyen jó minőségű képeken.
zsolt19900: Ha "jég fehér" akkor kb 6000K-s, és nincs ráírva valszeg.
Kapcsolj fel mellé valami alacsonyabb színhőmérsékletűt, egyből kéken fog virítani.
[link]
-
DeFranco
nagyúr
-
runner 125
nagyúr
válasz
Kornel #88065 üzenetére
Szerintem amíg számlával, egy megbízható webshop-tól, nem mélyen piaci ár alatt vásárolsz, gyári flakonos olajat, addig nem kell attól tartani, h fake olajat kaptál.
autoteka2000.hu pl., de legutóbb az olajborze.hu-tól vettem 4 liter Eneos Sustina 5W40-et, mert bele tudtam alkudni a szállítást.
Illetve, Toyota forumon micila nicknevű úriembert is többen javasolták olaj ügyben, ő is jó áron tud eredeti olajat.
-
parandroid
félisten
válasz
Kornel #88057 üzenetére
Azért magánszemélynél az évi 20k átlag az már soknak számít, vagy messzire jár vele dolgozni. Más kérdés, hogy melyik a jobb eset, ha nap, mint nap felmelegszik, vagy ha minden áldott nap hideg motorral megy 2x5-10 km-t, plusz bevásárlások - merthogy utóbbi esetben 10-12k lesz benne évente, mint pl az én Astrámban. Ha nem jön közbe a német költözés, akkor sose lett volna meg a 113k km 8 éves korára, simán 80-90 között lennék még mindig.
p
-
#10726912
törölt tag
válasz
Kornel #87865 üzenetére
Pár évesnél hihetőbb, hogy valami csak ennyit futott, vagy annyit, persze. Csak ő a 13 éveseket is nézi. Abban meg bármennyi lehet, ha jó az állapota, akkor kis polir, meg tekergetés és máris annyi az óra, amit szeretne..állapotot nézzen szerintem, a futott km jelzőre ne is pillantson rá. Így talán reálisabban láthat dolgokat.
DE csak halkan jegyeztem meg, legalább az óra tekerők megint kapnak egy önigazolást: igen, érdemes csinálni! -
DeFranco
nagyúr
válasz
Kornel #87842 üzenetére
nagyon egyszerű, ha használod a klímát, akkor le kell venni az ablaktörlőket, mert nincs egyszerre gatyarohasztó meleg és eső. pröblem?
(és persze mindent egy legalább D kat, de inkább hét személyes vagy bármely európai ország bármikori köztársasági elnöke által reprezentációs autónak használt modell legalább kétliteres modelljében
)
-
Dany007
veterán
válasz
Kornel #87623 üzenetére
+others
Akkor jó, mert pest felé 150-160-nál már 4 ezret pörög. Igaz az azért nincs meg 100km-en folyamatosan.
De most hogy így mondjátok, 1-1 ilyen után tényleg mintha fürgébb lenne kicsit.
Csak aztán visszajövö a városba és mintha visszalustulna...Egyébként nem a szó szerinti értelembe vett kímélésről van szó, mert aztán néha néha megszoktam küdni neki picit, akár városban is. De teszem azt nem fogok minden kanyarból csikorgó kerekekkel kijönni. Igaz volt már olyan is, mert az eddigi "autóimhoz" képest úgy érzem elég könnyen elpörögnek a kerekek. Persze lehet azért, mert a kuplung eléggé bent fog és ezt valamiért nem tudom megszokni.
Szóval csak annyira kímélés, hogy 2000 fölött, 2,5-nél már szinte mindig váltok. De persze helyzet függvénye. Néha szoktam harmadikban 4-5 ezerig huzatni 80-100km/h ig... Főleg ha felb...ák az agyamat.Más.
Rendőr vajon feltud jelenteni mert telefonáltam menet közben? Ma délután esett meg... Céges autóval mentem, céges ügyben telefonáltam... és annyira tele van az agyam a melóval, meg szétidegelnek az ügyfelek, hogy észre se vettem, amint az út szélén igazoltatnak valakit. Volt vagy 2-3 rendőrautó... kitelepülve. Én meg balkézben telefonpofázok mint az állat és bambulok a rendőrre!
Még lassítottam is, mert mondom rendőrök hoppá... De az már nem jutott el a tudatomig, hogy épp beszélek mobilon mindeközben.
De ahogy láttam ketten az épp igazoltatottal voltak elfoglalva és csak a harmadikkal "néztünk farkasszemet".
Általában azért erre figyelni szoktam, de manapság a meló eléggé kikészít...
Szóval lehetséges az, hogy ő ott utána lefigyelte a rendszámot és feljelent mert ő látott telefonálni? -
footy
addikt
válasz
Kornel #87618 üzenetére
Ugy latszik a kasztni a tervezoasztal utan is megmaradt agyagnak
Egyebkent a FL elotti J Astra-nak kifejezetten kellemes futomuve van. Erdekes egyebkent, hogy a kompaktok kozul amiket vezettem talan annak van a legkenyelmesebb futomuve. Lehet kell egy bizonyos suly a kenyelemhez
-
8th
addikt
-
#10726912
törölt tag
válasz
Kornel #86994 üzenetére
Sokáig ilyennel jártam melózni. Szembe szélben felálltam a pedálokra és lépésben haladtam, hátszélben nem győztem elég gyorsan tekerni, majd össze gabalyodott a lábam, minden évben lestrapáltam a gumikat róla, meg láncot, meg a hátsó agy felét kellett cserélni, mert ugrott, mikor tekerted volna....de jó is volt, remélem, megint elfeledem vagy húsz évre ezeket az emlékeket
Olyan, mint az 1.3-as dízel UNO: nem szép, de cserében sz.r is...csak hogy kicsit ON is legyek
-
Dany007
veterán
válasz
Kornel #86992 üzenetére
Hehe, a többiek már válaszoltak.
Isten ments, hogy Bükkben tekerjek. Városba bőven jó bármelyik random bicikli.
Bár amúgysem áll szándékomban ilyen. Ha tekernék is max gyerekkori nosztalgiából.
De igen, akkoriban is bőven megfelelt az egyik legolcsóbb mountain bike... Ne keverjük a hobbi biciklist a profival. -
parandroid
félisten
válasz
Kornel #86957 üzenetére
Bármilyen autóval megeshet pedig, akármilyen jó konstrukció, vagy jól karbantartott. Civilizált helyeken trélerezéshez elég annyi, hogy kivillan egy check-engine lámpa, amiről a kiskönyv azt mondja, hogy állítsa le az autót, és ne menjen vele tovább. Ezért van itt a németeknél minden autón ADAC matrica: 80-90 EUR évente, és ingyen jön a tréler. Ha nincs, akkor az azonnal ott termő rendőr hív neked egyet, ami párszáz EUR-ért elvisz a legközelebbi szervizig.
És a legtöbbet nyilván azt kell trélerezni, amiből a legtöbb van (nyilván van azért egy megbízhatósági faktor is, de az alapszabály akkor is ez).
p
-
8th
addikt
válasz
Kornel #86951 üzenetére
Hülye ez? Olyan sok pénzt elszórni egy dízel autóra?
+
Néhány luxusautót leszámítva nem tudsz olyan itthon forgalmazott autót mondani amit nem láttam még tréleren. Az egyik exem apja autómentős volt. Német kocsiból (főleg opel és ford) sokkal több rohadt le mint a szarfos franciából vagy olaszból. Akkor most senki ne vegyen semmit?
-
parandroid
félisten
válasz
Kornel #86948 üzenetére
Ott a pont. Mi próbáltuk a C-Max-ot is, Zafirát is vezettem már, de tényleg csak felfelé nagyobb egy középkategóriás kombinál. Ha kell a változatosság (dizájnban), és a jól megtervezett forma, akkor érdemes megnézni a Peugeot 5008 - Citroen Grand Picasso párost, utóbbi egészen jól néz ki a ráncfelvarrás után. Mondjuk nekem a franciás beltér inkább negatívum, mint pozitívum, Picassot volt alkalmam vezetni, de kösz nem kell otthonra.
Ha már méretben nagyobb kell, akkor S-Max/Galaxy, Sharan, Alhambra, ezekben sanszos, hogy a középső üléssor is elég lehet akár három felnőttnek is, tartaléknak meg még mindig ott van a hátsó üléssor.
Bár sokak szerint egy V-Klasse, vagy VW Minivan az optimális megoldás, mondjuk ezekkel helyprobléma biztosan nem lesz.
p
-
bobsys
veterán
válasz
Kornel #86785 üzenetére
Kenneth R. Feinberg, a GM által felbérelt kárpótlási szakember ekkor jelentette be, hogy a cég minden egyes áldozat után minimum egymillió dolláros kártérítést fizet. Ugyanakkor plusz 300 ezer dollárt minden hozzátartozó után és az elhunyt éves keresete utáni életjáradékot is. Azaz minden ledolgozott éve után annyit, amennyit az adott évben keresett.
Itt kihagytak, hogy azert teszik, mert aki elfogadja azokkal alairatnak egy papirt, hogy kesobb nem perelhetik a GMet meg akkor sem ha a kormany altal inditott bunteto eljarasban bunosnek mondjak ki oket. -
bobsys
veterán
válasz
Kornel #86724 üzenetére
Geneist mar vezettem illetve a repterre a nagytesoval az Equus szoktam menni/jonni. Mind a ket auto nagyon ott van, feljottek minoseg erzetre nagyon. Nekem tetszo belsoter, kenyelmes borulesek raadasul az Equus hatso ulese motorosan allithato (lasd merci S osztaly). Es szivo V8
-
nesa
veterán
válasz
Kornel #86681 üzenetére
A muanyag karaszoriahoz ez dukal, remelem par ev mulva elerjuk azt hogy a motor is muanyag lesz, azt nem a mehbe kell majd leadni, hanem otthon ledaralod az autot es eladod a granulatumot a drotfononak meg a bili frocsontonek..
Mondjuk a kompozit nemtudom mennyire haszosithato ujra, szerintem semennyire. -
Declare
őstag
válasz
Kornel #86580 üzenetére
Neki ha jol tudom 1.9 cdti van
Ilyen alapon meg ne vegyen senki autot, mert ugyan ugy kifoghat egy rossz benzinest mint dizelt. Ha napi 50-100 km eket megy valaki, meg hoszabb tavokat egyhuzamban akkor szvsz dizel....ha varosban pörög forog valaki akkor benzin. Ez az en velemenyem
-
Dany007
veterán
válasz
Kornel #86517 üzenetére
Az enyémet is megvették, pedig abban 520k volt.
De amúgy meg ha mégis megérné, megvenné egy nepper, visszatekerné, csinálna új fotókat és eladná kicsit drágábban. De még ez se történt meg...@MunezXBK:
A motor meg a fogyasztás nem számít. Aki ilyet akar venni az tudja jól és nem az számít neki. Amúgy meg azóta az összes 2.5-ös Mondeo-t elvitték (azok is zabálnak rendesen), ezt valamiért nem.
@Mr.Grincs:
Szerintem nincs sok értelme, de azért egy próbát megér. De ez már tényleg durván zabálja a benzint és a szervizköltség se lehet kevés...
A másik visszatérőt meg az eladó hozzáállása miatt hagynám a fenébe! Főleg ha már ennyiszer le meg felkerült a hirdetés. Ilyen viselkedéssel az az eladó nem érdemel semmit. Egy e-mailre válaszolni a minimum mégha csak árulni is akarom az autót eladni nem...
-
Dany007
veterán
válasz
Kornel #86457 üzenetére
Úgysem sikerülne de hatásos lenne.
Ha kellően be vannak limitálva az igények akkor talán. Tehát csak városra persze nem ajánlana talán senki se nagy autót.
Ugyanígy utazóautónak meg fordítva... Ezekben talán mindenki kiegyezne.
Ugyanígy belehetne írni ha nagylóerős "izomautót" akarsz, akkor ne kérdezd mennyi a fogyasztása mert úgyis sok lesz a vége.Lehetne linkelni 1-2 jobban összeszedett cikket stb...
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X395 - AMD Ryzen PRO 5 I 8GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G3 - i5-1245U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I NBD Gari!
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- BESZÁMÍTÁS! MSI MAG 325CQRXF QHD VA 240Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest