- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- One mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Aktív témák
-
-
proof88
addikt
válasz
Frenky89 #42308 üzenetére
már nem láttam a kérdésedet bocsi, DE!!!
A versenynaptáras doksijaimban már 4 stream oldal is van, amik működni szoktak.
http://www.vipbox.tv/sports/motorsports.html
http://www.sportlemon.tv/c-10.html
http://www.lshunter.tv/motor-sports-live-streaming-video.html
http://www.firstrowsports.eu/sport/motosport.html -
Nowhereman
őstag
válasz
Frenky89 #39580 üzenetére
Ez még sajnos nem jelenti hogy bajnokautó, bár az valószínű, hogy felülmúlhatták volna vele a 2005-ös szezonjukat. Így legjobb esetben is csak a Fergusson P99 mellé kerül a lehetőségtől megfosztott csodaautóknak. Az viszont átok nagy ostobaság volt a belépőktől, hogy nem csaptak le rá...
-
shteer
titán
válasz
Frenky89 #28168 üzenetére
lengyel stream megzúzódott egy HRT is
-
IreN!CuS
addikt
válasz
Frenky89 #28144 üzenetére
Majd itt érdemes megpróbálni.Link 1 BBC HQ
-
hunnylander
őstag
válasz
Frenky89 #26297 üzenetére
Ma írtam őket, de nem itt, hanem az F1GP.hu fórumának technikai topikjában. Szóval nem siklottál át felette ebben a topikban.
A szárnyjelenségről és az e miatti pattogásról Gary Andersontól, korábbi F1-es tervező és aerodinamikai szakembertől olvastam. Szintén a rugalmas szárnyak haszna volt a kontextus.
-
hunnylander
őstag
válasz
Frenky89 #26295 üzenetére
Ezt magamtól idézem, kicsit más volt az eredeti kontextus, de kitértem arra, ami után érdeklődsz:
Egy első szárny is "át tud esni", vagyis bizonyos [nagy] sebességnél már nem tapasztja magához 'szépen' hatékonyan a légáramlatokat, hogy az elérhető maximális leszorítóerőt adja, hanem bizonyos mértékben leválnak róla és így csökken a leszorítóerő és a légellenállása is és mértékfüggően az addig a talajhoz húzott szárny fel is ugrik egy magasabb pozícióba.
De az ilyen jelenségtől függetlenül is érdemes megjegyezni, hogy az első szárny légellenállása szinte nem tétel a hátsó szárny és a kerekek légellenállásához képest, amelyek miatt az autónak kvázi botrányosan rossz légellenállása van ha pl. egy átlagos közúti autóéhoz viszonyítjuk.
A hajlékony szárny nyeresége olyan dolgokban mutatkozik meg, hogy mint ahogy azt Ausztráliában elmondták, a gyors sikánnál kb. 20 km/h-val több sebességet tudtak átvinni, mint a mezőny többi része. És így nagyobb tempóval teljesíteni a következő szakaszt is a következő jelentős féktávig.
Ez a nagy nyereség, a nagy sebesség elérése leszorítóerő-igényes kanyarokban és nagyobb sebességek átvitele ezeken a következő pályarészre, ahol hamarabb vannak nagyobb sebességen. Az egyenesvégi (EOS; end-of-straight) légellenállási hátrány ezen előnyhöz képest elhanyagolható és a hajlékony szárny használata bizonyítja, hogy biztos ez a kisebb, különben nem lenne cél hajlítgatni a szárnyat lefele.
...
A tavalyi McLaren mutatta a jelenséget és az ideinek is eléggé pattogós volt az eleje Melborneben az egyenes végén.
Ezen esetekben az átesés rövid intervallumokban szakaszonként történt; a nagy sebesség miatti nagy leszorítóerő terheli a szárnyat, közelít az aszfalthoz, majd átesik, esik a leszorítóerő, ezért a szárny visszaugrik magasabbra, ott megint 'besímulnak' rajta a légáramlatok, újra nagy leszorítóerőt produkál, ami lentebb nyomja, ott megint átesik, újra felugrik ésatöbbi.
Természetesen ez a határon ingadozás kedvezőtlen.
A rugalmas(abb) szárny erre a kedvezőtlen jelenségre is orvosság, mert míg a merev szárnyú autón ez a gyors le-fel liftezés megrázza az egész autót, pl. emiatt pattogni fog az autó eleje, addig egy ideálisan rugalmas szárnynál a szárny saját maga csillapítja ezt és kevesebb energiát ad át az autótestnek, tehát nem fog úgy pattogni az autó eleje.
A Red Bull autóra szokták mondani, hogy olyan, mintha sínen menne. A rugalmasabb szárny az autótestnek is nagyobb stabilitást biztosít és így a pilótának könnyebb is a tempóhatár közelébe vinni az autót, míg egy ugrálóbb, instabilabb autó kiszámíthatatlanabb és kevésbé lehet határra vinni, mert ott váratlan negatív kezelhetőségi pillanatokat produkálhat (egyik pillanatban azt hiheti a pilóta, hogy 'jupí tudja ezt az autó', aztán jön az ingadozás és elszáll).
-----
A kerékblokkolásba is belejátszat, mert ha csökken az ugrálás miatt a kerekek és az út közötti tapadás, a fék megfoghatja a kereket, mert kisebb erőhatás akarja gördíteni (az útfelület által) a kisebb tapadás miatt.
-
hoffman_
nagyúr
válasz
Frenky89 #25093 üzenetére
Persze, ő is tud beszélni marhaságokat. De legalább élvezetesen közvetít, és lelkes. Én nagyon bírom hallgatni, nincs még egy kommentátor ennyi aranyköpéssel. Én visszavárom.
Peat:
Szerintem is tök jól állnak, még akkor is, ha ebből a mai napból túl sokat nem lehet levonni
Azzal pedig teljesen egyetértek, amit a futam elejéről mondtál. Vettel se sajnálta, és Hami a lemaradás után, kb 6-7 másodpercről visszahozta 1,3-ra. Bosszankodtam is, amikor elkezdett lassulni, bár a rallis/Frédis mutatvány után már csak azt akartam, hogy hozza be.
Button is tolta lefele a Ferrarit a pályáról, mint ha egy középcsapat lenne a Ferrari.
Ezzel viszont nem értek egyet. Nagyon szeretem Buttont is, de ma szar volt. Jó a McLaren, de az, hogy nem tudta megelőzni az elején Massat, az béna dolog volt. Massa jobb volt, lassabb kocsival is.
-
hunnylander
őstag
válasz
Frenky89 #22943 üzenetére
Annak is meglett a hatása, csak keveselhetjük talán.
Területileg/felületileg lett szigorítva, mm2-re precízen, ezt pedig előzetesen senki sem számolta ki, azok közül, akik elemezték a szabályokat. A Ferrari még egy kicsikét 'belefaragott' középen.
A csapatok java rész szerintem hanyagolni fogja ezt. Így már a tavalyi értéknél is kevesebbet hozhat, pedig ahhoz sem társítottak nagy hasznot.
-
Oliverda
titán
válasz
Frenky89 #8565 üzenetére
Én innen úgy látom hogy a kipufogó ott maradt ahol volt csak elé került ez a kivezetés(?). Na de hogy ez mi célt szolgál azt nem tudom. Talán hűtést.
Motion_Blur:
Ami így nekem első ránézésre feltűnt az az oldaldoboz végén lévő kivezetés szerűség, valamint az elején lévő kis oldallap nagyobb lett és kicsit a formája is változott, valamint az első szárny is máshogy fest innen oldalról.
mod: csak most látom hogy milyen szerencsétlenül van felrakva a motorborításra az a Mercedes-Benz felirat
Aktív témák
Hirdetés
- OLED TV topic
- Sorozatok
- Napelem
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Kerékpárosok, bringások ide!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Kazy Computers vélemények - tapasztalatok
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A GravaStar analóg klaviatúráira nem mondható, hogy konformisták volnának
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi 10 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 14 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- ÁRCSÖKKENTÉS LG 24" full HD LED IPS monitor (HDMI, DSUB, jack) eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest