- Telekom mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Itthon is elérhető a OnePlus 11 és a Buds Pro 2
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
Aktív témák
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #2720 üzenetére
Grosjean esetében egyet értek, mivel első futamán nem volt rossz, csak éretlen, majd volt fékhiba meg betegség is nála, így az lenne a minimum ha hagyják még két futam erejéig bizonyítani.
Piquet...tavaly nyilatkozta, ő maga, nem Briós, hogy ugyanazt a technikát kapja meg mint Alonso, a beállításait is nézheti, csak hát neki túl gyors a hétvége és nem tud belerázódni a dolgokba. Jött az új év, majd ugyanazzal az autóval megint brutális lemaradás és valóban átálltak Alonsora, amit rögtön szóvá tett Piquet. A rinya hatott ő is megkapta az új cuccost, le is nyilatkozta előtte egy héttel hogy végre ő is előreléphet. Majd maradt ugyanott. A szája mindig megvolt neki, más nem. Másfél év az f1-ben, úgy hogy amikor rinyált akkor kapott valamit, illetve csinált egy hatalmas hülyeséget, 24 éves fejjel, ami idő ha nem elég az éretté váláshoz ilyen környezetben akkor ott gond van. Egy mákos dobogó ami felmutatott semmi több. Lehet hogy Piquet nem fekete fehér, de Briós és a Rönyó sem fekete fehér ha másfél év alatt erre tellett a braziltól.
-
aesir
veterán
válasz
#70869248 #2720 üzenetére
Erről mindig is az volt a véleményem, hogy Alonso mellett szinte természetes a "rossz" szereplés. Piquet sem volt annyira rossz, átlag fél másodperccel verte Alonso időmérőn, ennyi pediog minden körülmények között is van közöttük mint különbség. Más kérdés hogy ez a fél másodperc adott estben Piquet-nek Q3, Alonsonak meg mondjuki Q1 volt, de a valódi különbség az csak fél mp. Mindenesetre már zöldet okádtam mikor Czollner nekiállt huhogni, "jajajj - ki kell rúgni". Szerintem Alonso 3-4 kivételtől eltekintve az egész mezőnyre ráver fél mp-et egyforma kocsival, na mindegy.
JColee: Legenda, persze. Legelőször én mondtam ezt ki ezen a fórumon Massa sikereiből kiindulva, a balos pályákon rendre verhetetlen volt. Jóval utána már TV-ben is hallható volt, más portálokon is leírták, nyilván nem véletlenül. Te mit tudsz felhozni ELLENE, mert a tények speciel nekem adnak igazat.
-
Integra
titán
válasz
#70869248 #2632 üzenetére
ő is tudja mi a dörgés, felesleges ezen csámcsogni.
button konstans jó pilóta, mások ingadoznak.
brawn jól csinálta, jól taktikázta ki a pénzét, ami rendelkezésre állt.
minden együtt kell a vb címhez. és jelenleg meg is van rá az esélye.
remélem meg is lesz nei.meg aztán meg is fordíthatjuk a dolgot:
a nagy nevű ferrari, bmw, mercedes mi a szent szart csinált a konténernyi pénzével?
azt, amit a honda éveken át ekövetett. lúzerkedett.
ilyen egyszerű szerintem. és ez nehogy már button hibája legyen. -
Spica
csendes tag
válasz
#70869248 #2632 üzenetére
"Button úgy verte el a mezőnyben szereplő 3 világbajnokot, hogy azoknak nem volt megfelelő technikájuk, még a középmezőnnyel is kűzdeniük kellett." - "Így aztán Button teljes joggal elmonhatja hogy ő a világ legjobb versenyzője..." Sztem ez így egy kissé ellentmondásos. Jó versenyző, nyerni is tud, ha van alatta technika. De hogy a legjobb... LOL
A Kova - Sutil esett leírásoddal teljesen egyetértek, bár megnézném azt a pilótát, aki feladja a belső ívet mégha hátrébb is van picit.Láttam egy Massaval készült interjút tegnap az m1-en, hát nem lepődnék meg Alonso - Fisichella pároson jövőre.
-
zack
nagyúr
válasz
#70869248 #2534 üzenetére
Én Kimi fan vagyok.
Button-ék 5 helyes büntit kaptak, szóval Kiminek is van esélye, ráadásul ő általában mesterien rajtol mindig.
Hamilton általában nehéz autóval indul...kíváncsi leszek hogy fog támadni.KERS-et már nem használják...szóval nem tudom hogy fogja kivitelezni.
blazsey2:
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #2394 üzenetére
Szerintem Kimi addig marad, amíg van lehetősége versenyképes autót vezetni. Persze ez megfordítva is érdekes téma, hiszen addig lesz lehetősége élcsapatban lenni, amíg ő maga rendesen teljesít.
És a pályafutása csúcspontján (legalábbis az egyiken, mert lehet, hogy lesz még) már úgy tűnik, túl van.#2396: Igen, pofára ejtette. Ha jól emlékszem, Todt mesélte, hogy nagyon közel jártak a szerződéshez, már a kézfogás is, meg minden megvolt, amikor egyszer csak Alonso meg a Renault bejelentette, hogy aláírták a szerződést több évre. Mindegy, hogy akkor az Alonso név csak egy nagy tehetséget jelentett, ez a gerincességnek egy fokozata lehet a Ferrari szemében (habár ehhez az ügyhöz is köze volt Briatorénak).
De éppen ezt mondom, hogy Alonso is változott azóta, meg a Ferrari vezetés nagy része is, és túlléptek rajta.
Kimi elszerződését én nem érzem ilyen erősnek, mert a csapat megérthette, hogy Kimi elég sokat veszített a csapat miatt, és a pályafutásának kell egy kis felfrissülés. Ezt akkor biztos jól lebeszélték egymás között, mert nem volt fújás. -
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #2394 üzenetére
Hogy minek? Magamat tudom idézni: Raikkonen már volt McLaren-en, jól ismeri a csapatot és a csapat is őt, ráadásul a marketing értéke is igen magas. Gyors is tud lenni ha megvan a megfelelő motivációja. Talán most hogy kirakták majd újra előtör belőle a bizonyítási vágy és az hogy visszavágjon a Ferrari-nak amiért idő előtt elküldték. Max 2 évre szerződne szerintem.
Rosberg jelen állás szerint nem megy a McLaren-hez neki a Brawn sanszosabb. Legutóbb állítólag éppen ezt nyilatkozta:[link]
-
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #2386 üzenetére
A fejekbe ugyan nem lehet belelátni, de itt van pár nyilatkozat az egyik féltől.
A Mclarennél tudnák kezelni a Hamilton-Räikkönen párost
"Kimivel öt évig dolgoztunk együtt, és szerintem mindenképpen pozitív volt az az időszak. Legalább két világbajnokságot nyerhettünk volna, 2003-ban például két pont hiányzott. Ennek a legfőbb oka a gyakori motorprobléma volt, e nélkül biztosan meg tudná csinálni"- próbálta Haug az utóbbi években már valóban megbízható és versenyképes Mercedes motorokkal visszacsalogatni a finnt, aki első ferraris évében, 2007-ben rögtön világbajnok lett.
"Jó kapcsolatban vagyok vele, és biztos vagyok benne, hogy ő is ugyanezt mondaná"- zárta Räikkönennel kapcsolatos mondandóját a német.A McLarennél összeállhat a Räikkönen-Hamilton páros
Visszatérve Räikkönenre, a finn a németek információja szerint könnyedén visszatérhet a McLaren-Mercedeshez, ahol tárt karokkal várják, és Martin Whitmarsh csapatfőnök is nagyra tartja a 30 éves finnt: "Kimi minden csapat számára érdekes. Talán ő a legnagyobb tehetség az egész mezőnyben".
-
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #2381 üzenetére
Toyota-hoz nem megy mert azt már kijelentette hogy csak győzelemre képes csapathoz szerződik ha egyáltalán marad. Illetve ott van még a pénz is amit nem biztos hogy majd ki tudnának neki csengetni. Brawn sem hiszem hogy belemenne egy 20+ milla körüli fizetésbe, ráadásul szerintem hamarabb fizetnék ki ezt az összeget Button-nak (bár még az ő esetében is húzzák a szájukat). Még esetleg ott van a Renault aki szintén kisebb költségvetésből gazdálkodhat majd jövőre és az autó versenyképessége itt is szintén kérdéses. Akárhogy nézem csak a McLaren maradt aki a megfelelő fizetés mellett még megfelelő autót is tudna nyújtani a számára. Szvsz ha velük nem tudnak megegyezni akkor 2010-ben jön a rally.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #2381 üzenetére
Ez nem nagyon szokta érdekelni a csapatokat. Eltelt pár év, a körülmények megváltoztak, a vezetés is. Épp úgy, ahogy Alonso első Renaultos szerződésénél pofára ejtette a Ferrarit, és most meg mégis dúl a love kettejük között, ugyanígy nem szól bele Kimi és a McLaren kapcsolatába az, hogy lelépett tőlük. Ha úgy vesszük, oka volt rá, hiszen akkor éppen a csapat elég bénán állt, neki meg már tele lett a töke a sok műszaki hibával, ami az évek során végigkísérte. Nem hinném, hogy ezt nem értenék meg a McLarennél.
-
Oliverda
titán
-
Pompi
nagyúr
-
aesir
veterán
válasz
#70869248 #2319 üzenetére
Én ezt úgy látom, hogy mindig van miért magyarázkodni. Az pedig azt jelenti, hogy enyhén túlzottak voltak az elvárások vele szemben. Senki nem vitatta/vitatja -én sem- hogy valóban nagyon tehetséges. De ezt valahogy nem nagyon sikerül eredményre váltani, mert mindig azok a fránya körülmények. -
aesir
veterán
válasz
#70869248 #2314 üzenetére
Kb erre mondtam azt anno, hogy Raikkonen nekem még nem bizonyított. Hogy mit kaptam ezért... érdemes visszaolvasni
Kis adalék Raikkonenhez: Hungaroring, versenyzői parádé. Hörög a nép hogy "Kimííí, Kimííí", erre egyetlen ember van az egész kamionon aki konzekvensen hátat fordít a nézőknek: Raikkonen. Elmegy a kamion, a sok hörgő ember meg áll körülöttem csodálkozva hogy most mi van. Szar egy érzés volt ennyi embert ilyen csalódottnak látni.
-
#70869248
törölt tag
válasz
#70869248 #2310 üzenetére
komolyan mondom, már lassan kigyúl néha a fejem
...nem cinkelésből de csak összegyűlt:
-Kimi azért nem sokszoros VB, mert szar a technika. (McLaren időszak)
-Kimi azért nem megy jól, mert Massa menedzsere ifjabb Todt (Ferrari időszaka)
-Kimi-t csak azért küldik el idő előtt mert jön a Santander és a brazil piac. (köztes)Többek közt ezért is nem szeretném, ha a McLaren-hez jönne, mert ha elveri Hamilton akkor még:
-Kimi el van nyomva mert Hamilton 13 éves korától McLaren pártfogolt.Kimi vs minden néven ki lehetne adni kötetben.
-
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #2310 üzenetére
Leírom újra.
1. Massa családtag, tavaly jól ment, ráadásul brazil. Nem küldik el.
2. Az F1-es autók nem benzinnel hanem pénzzel működnek. Válság van, kell a zsíros szponzor így valakinek mennie kell.
Azért MS Ferrari-s pályafutását ne hasonlítgassuk már Raikkonenéhez szerintem...
Brawn nem fog kifizetni Raikkonen-nek annyi pénzt mint amennyit kér. Még Button fizetés igényén is erősen húzzák a szájukat. Ráadásul ott egy tök ismeretlen csapathoz kerülne ami annak ellenére hogy idén jó még egyáltalán nem biztos hogy évekig képes lesz az élmezőnyben maradni. Arról nem is beszélve hogyha tényleg gyári Mercedes-t akarnak faragni a csapatból akkor oda legalább egy német versenyző kell. Button meg szerintem marad.
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #2308 üzenetére
Kimi túl van a zeniten. Ha újjá tud születni a McLarennél, megszorongatja Hamiltont, de csak annyira, mint Alonso (bár Lewis azóta nem állt le a fejlődésben), ha nem tud újjászületni, Kovalainen2 lesz belőle.
Szerintem mostanában pont ezen őrlődik, hogy bevállalja e Lewist. Talán ő lenne ilyen vakmerő, de a Robertsonok (a menedzserei) mást tanácsolnak neki; 'nem kéne lerombolni/kockáztatni, azt amit évek alatt építettek fel'.
-
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #2308 üzenetére
Nem kéne elfelejteni hogy a pénz mindenek felett áll. Ergo ha nem jött volna a Santander akkor nem bontottak volna szerződést sem.
"Massa-t is elküldhették volna a Santander-re hivatkozva, mégis Kimi-t küldték el."
Brazília baromi nagy piac a Santander-nek, arról nem is beszélve hogy elég nagy genyóság lett volna elküldeni egy sérült versenyzőt. Na meg ahogy már hunnylander is írta Massa családtag. Raikkonen nem illett és szvsz ezért nem is tudott beilleszkedni teljes mértékben a Ferrari családba. Persze biztos lazább volt az élete mint anno Ron papával a McLaren-nél és talán ezért lehet hogy ő jobban is érezte magát, de néha pont ezért nem is tudott mindent kihozni magából és az autóból. Legalábbis én ezt gondolom.
Raikkonen is elbukott a McLaren-nel két VB-t és ez leginkább technikai hibákra vezethető vissza.
-
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #2296 üzenetére
Szerintem sokkal inkább üzleti (~pénz) okok miatt kellett távoznia, ezért én nem tartom ezt akkora kudarcnak. Nem véletlenül marad a Santander a McLaren szponzora is. Ráadásul a McLaren-nél tudják hogy kb 2 címet bukott el Raikkonen az autójuk miatt és ezt Norbi is elmondta már. Ismerős szakemberekben sem lesz hiány, már feljebb említettem hogy elég sanszos hogy megkaphatja a régi versenymérnökét. A Ferrari-k legyőzése pedig biztosan jókora plusz motivációt fog számára jelenteni.
hunnylander: Itt miért ekkora a pitwall? Ja és ha már Jenson puttony akkor:
Cro-Magnon rulz
-Mike-: Kubica = keselyűfióka
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #2217 üzenetére
A magyar nyelvtanról nem fogok vitatkozni, ha a jelentéstartalmat nézzük akkor ütötte a kettő egymást. Azt egy szóval nem vitattam hogy nem érdemli meg a jelenlegi kiemelt szerepet, ami egyben teher is.
A másikhoz meg annyit hogy te vagy az egyik 50 körüli % egy tagja én meg a másiké. Alonsora kenni hogy ő cseszte el, az mindenképp sántít, az én verziómban legalább megoszlik a felelősség...csak én a másik félre rakom a nagyobb súlyt.
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #2154 üzenetére
Mindig is a csapattal volt baja Alonsonak, ezt többször elmondta és sokszor elismerően nyilatkozott Hamiról. Valószínű mindent ami létezik megígértek neki a szerződésénél, mert "csak" egy újonc zsákbamacska pilótájuk volt és égetően kellett egy nagy kaliberű srác. E mellett a kémbotrányban is tartotta a száját a végsőkig. Majd jött a fekete leves és elpártolt mellőle a csapat és még az évad első harmadában egyenlő bánásmódra alakult a helyzet majd át is billent a mérleg. Ezt mindenki láthatta, ha a csapatot és a vezetőkelt nézte, mikor hogyan reagáltak. Haugtól ma is olvastam nyilatkozatot, miszerint mindig egyenlő bánásmód stb, stb. Az a gond hogy múlt héten Hamilton meg azt nyilatkozta, hogy jelenleg ő az első számú a csapatnál, elismeri, de meg is dolgozott érte. Elég csak a fejlesztésekre gondolni ki kapta meg. Tehát már itt ütik egymást, azt meg nem kell mondanom hogy Hamilton már épp úgy elvárja a megkülönböztetés a nyilatkozata alapján mint Alonso várta el. Azt az évet nem a pilóták cseszték el, máig azt mondom, hogy ha egy tapasztaltabb vb hozza amit kell akkor őt kell nyomni, mert végig tudja vinni a teljesítményt és kezelni tudja a helyzetet. Ha az újonc ugyanazt hozza vagy még be is előzi néha néha akkor is, akkor is ha az újonc sokat tesztelt és talán jobban ismeri a kocsit év elején mint a másik csapattól érkező. Mert az újonc rizikós, fejben. A médiaharc mindkettőt érintette a másik még belülről is kapta az áldást és ős is adta és totál összeveszett a csapattal, ennek ellenére nem tört meg. De nem is hiszem hogy ez újdonság egy 2x vb-től. Kockáztattak, mert a saját nevelés első évben legfiatalabb vb egy érdekfeszítőbb történelmi momentum lett volna. Elbaszták és láthatóan nem tanultak belőle. Kimi reakcióját láthatta mindenki amikor pedzegették hogy segítse Massát. Csak gratulálni tudok ahhoz az arroganciához ami a Mclaren vezetésében van. Mert Massa még elviseli a dolgot, ezt is láthattuk. Szerintem ebből kifolyólag Ferrari igen kényelmes helyzetben van, mert van egy (remélhetőleg az maradt) gyors pilótájuk aki ha kell akkor segíti a másikat.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #2192 üzenetére
visszás ha valki azzal eredményes hogy nem fejleszt
Ez azért egy kissé csúsztatás, mert pl. a Brawnra nem igaz, hogy nem fejlesztett, mert két vagy három projektjük is futott egymás mellett, aztán ebből kettőt leállítottak, mert kiderült közben, hogy nem lesz elég jó. Szóval itt nem arról van szó, hogy ők álltak, és malmoztak, megvárták, amíg a nagyok megszívatják magukat, hanem dolgoztak keményen ők is, csak máson. Olyan dolgokon, amivel nagyobbat léptek előre. A Red Bullról ugyanez elmondható.
Előfordul, hogy egy adott irányba fejlesztésre elmegy az erőforrás nagy része, és közben kiderül róla, hogy hibás, és akár kukába lehet vágni egy egész évet. Ehhez képest a Ferrari meg a McLaren nem is bukott olyan nagyot, mert azért volt már ennél nagyobb pofáraesés is.Erről is szól az F1, az erőforrások leghatékonyabb beosztásáról is, nem csak arról, hogy fejlesztenek ezerrel egy irányba, mindegy, hogy mennyit nyernek vele. Azt is nézni kell, hogy mivel lépnek előre nagyobbat.
A KERS is nyilván nagy előrelépés lenne, ha tovább használhatnák, mert jövőre tényleg komoly erőt képviselhetne egy KERS-es autó. De ha leállítják, akkor az ugye a közös döntésük lesz, ahogy azt már tárgyaltuk is.Ja, és hogy előbbre is lépjünk: Mik lettek volna a helyes döntések/történések szerinted?
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #2189 üzenetére
Továbbra is csak ennyit tudok mondani: a szabályok adottak voltak, mindenkire ugyanazok vonatkoztak/vonatkoznak. Együtt, közös döntések során dolgozták ki őket. A teszttilalmat is együtt találták ki. Nem hinném, hogy nem tudták előre, hogy ez azt jelenti, hogy nem tudnak tesztelni, mert tilos.
Azt, hogy ki hogyan osztja be az erőforrásait, mert az adott évi bajnokságban hol áll, az már egyéni probléma, mindig is az volt.a McLaren és a Ferrari nagyon szépen be lett húzva a 'fejlesztés' csövébe, fejlesztettek is és be is bukták az évet.
Ki mondta nekik, hogy fejlesszenek? A többieknek ki mondta, hogy ne fejlesszenek? Senki. Ez mindenkinek a saját döntése volt. Van, akinek bejött, és van, akinek nem. Általában így szokott ez lenni. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #2179 üzenetére
Majd meglátjuk mi lesz Mosley után..
Ha Todt lesz, akkor valószínűleg semmi változás, illetve annyit fűznék még hozzá, hogy a tévés jogdíjak szétosztása Bernie sara volt, nem Mosley-é. Habár az lehet, hogy mint nagy haverok, azért összedolgoztak, amennyire csak lehet. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #2166 üzenetére
De azt nem értem, miért úgy adod ezt elő, mintha a McLaren vagy a Ferrari kényszerítve lettek volna arra, hogy fejlesszék a KERS-t. Nem voltak kényszerítve, ez az ő egyéni döntésük volt, hogy megpróbálják. Annyi történt, hogy egy kicsit jobban belenyúltak a szarba.
Olyan ez, mint amikor egy csapat elkezdi fejleszteni a következő évi autójukat. Kigondolnak valamit, hogy mi lesz majd jó, hatékony, aztán vagy az lesz, vagy nem, vagy lesz egy másik csapat, ami még hatékonyabbat tud. Előfordul.Szerintem most a Dávidok legyőzték a Góliátokat, mert a Góliátok nem jól gondolkodtak, a Dávidoknak meg nem volt pénzük a Góliátok útják választani, aztán meg kiderült, hogy így volt a jobb. Nem a Dávidok tehetnek erről, csak így alakult.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #2161 üzenetére
A KERS egy Mosley által feldobott, erőltetett, de aztán a csapatok által is elfogadott cucc, így nem lehet felhozni kifogásként. Egy pillanatig sem volt kötelező a fejlesztése, így akik ezzel foglalkozni kezdtek, csak maguknak köszönhetik a vesződséget. A súlyhatárról azt nyilatkozta Mosley, hogy egyetlen szabályalkotói értekezleten sem jött szóba, hogy emelni kellene. Szerintem a csapatoknak tudniuk kellett volna, hogy gond lesz, ha ez így marad, mégsem szóltak.
Ezek a körülmények mindenki számára egyformák voltak. A lehetőségek ott voltak mindegyik csapatnak, csak egyik így, a másik meg úgy lavírozott közöttük. Szerencse és előrelátás kérdése volt, hogy melyik lesz a kifizetődő.A diffúzor az más tészta, abban én sem vagyok biztos, hogy másik csapattal ugyanez a döntés születik. Mindenesetre az, hogy nem a Brawn volt az egyetlen csapat, amelyik duplafedelest készített már az idény kezdetére, szerintem azt mutatja, hogy nem "bunda" volt a dolog, hanem tényleg kicsit kétértelmű volt a szabály. Azt meg egyébként sem tudjuk biztosra, hogy egyáltalán mennyi volt ennek a cuccnak az előnye, mert lehet, hogy messze nem annyi, amennyivel gyorsabb volt az első versenyeken a Brawn. Ha a duplafedeles egyenlő lett volna a nyerő kártyával, akkor a Williamsnek is ott kellett volna lennie a Brawn nyomában, de nem volt.
Szóval én úgy látom, hogy a feltételek mindenkinek adottak voltak, csak ki így, ki meg amúgy használta ki őket. Jó ez így, ahogy van, Button megérdemelten lesz vb, ha az lesz. Kicsit talán több szerencsével, mint mások, de ez megesik. Rubens szerintem is simán megérdemelné, és kicsit reménykedem benne, hogy a következő futamon Button nulláz egy Barrichello győzelem mellett.
-
proof88
addikt
válasz
#70869248 #2159 üzenetére
De a csúcspont az volt, amikor barátnőm anyukája is elkezdte mondani, hogy hú nincsenek jóban Alonso meg Hamilton... persze ő sem látta, amikor kezet fogtak... ez akkor volt, amikor Gyulám is elkezdte ezt mondani. Hát ezt az nem látta, aki nem akarta látni... szerencsére vissza lehet "tekerni" náluk az adást, gyúhogy másodszorra már látta. De akkor is felhozta, hogy Hamilton egyből felállt, miután Alonso leült.
Nagyon unom már ezt a nincsenek jóban dolgot, mert egyértelmű, hogy Alonsonak nem Hamiltonnal volt baja elsősorban 2007-ben. -
-Mike-
addikt
válasz
#70869248 #2159 üzenetére
Azért nem ült le Glock mellé, mert akkor még Timo nem a szélső széken ült hanem annak a szélén/tetején és nem akart tolakodni Lewis így arréb ment. Alonso meg majdnem ráült Glock sapkájára. Most akkor ezt is kitárgyaltuk.)) Czolner sajnos sokszor átmegy bulvárba és kezd még gagyibbnak hatni, mint Palik "beakasztotta a húskampót" László.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #2153 üzenetére
Én sosem éreztem úgy, hogy egy vb cím akkor okés, ha a versenyző vagy a csapat az utolsó futamokon versenyképes. Az évet egészében kell értékelni. Ha utólag összekeverjük a versenyeket az eredményeikkel együtt, akkor továbbra is azt látjuk, hogy Button a többiekhez képest fölényesen vezet a győzelmek számával. Mindenkinek ott volt a lehetőség, hogy év elején jobb legyen a Brawnnál, de nem tették.
És különben is: amíg Vetteléktől ilyen hibákat látunk (pilóta/műszaki) az év hajrájában, addig Button és a Brawn teljesítménye sem tűnik olyan rossznak. Ismét azt mondhatom, hogy megvolt a lehetőségük arra, hogy kihasználják Button idény közepi megtorpanását, de nem tették. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #2149 üzenetére
Ahogy Monzában is kitalálták, hogy Liuzzi megverte volna Kimiéket, mert előttük volt, és még mindannyuknak 1 kiállása volt hátra, csak az nem esett le nekik, hogy Liuzzi néhány körön belül telitankot kapott volna, Kimiék meg még ráhúztak volna 8-10 kört könnyű autóval, és egy rövidebb kiállásuk volt.
És a legrosszabb az egészben az, hogy ezeket a hülyeségeiket nagyon sok néző rendesen bekajálja, mert nem ért hozzá, vagy nem akar/tud gondolkodni, a futam után meg mindhol ezeket a baromságokat szajkózzák. -
Motion_Blur
félisten
válasz
#70869248 #1729 üzenetére
Szerintem minden meg van / volt adva Kiminek. Ő csak egyszerűen nem a 'Ferrari család tagja', hanem szimplán a versenyzőjük. Nyilván ezért maradhat Massa + azért mert nyilván motiváltabb és több éve van még az F1-ben, mint Kiminek.
Brawn-ban még talán el tudnám képzelni valahogy, legalább elköszönnénk Rubens papától
-
D@ni88
addikt
-
D@ni88
addikt
válasz
#70869248 #1723 üzenetére
hát de Kiminek sztem feküdne az autó, mivel amikor mclarenes volt akkor állítólag erőteljesebben használta a gumikat mint Montoya. és lehet hogy neki pl ez hiányzott neki tavaly. Mert a Ferrari mindig is inkább aero-s autó volt.
Amúgy már én is kezdtem lemondani Kimiről, de az utóbbi pár futamon amit művel azzal a "gokarttal". Brawn-nál meg nem lehet tudni meddig tart ki a lendület, lehet hogy jövő évre sehol se lesznek.
-
D@ni88
addikt
válasz
#70869248 #1721 üzenetére
hát elég szomorú, mert most azért el lehet mondani hogy szarból várat épít.
júli végétől fejlesztést nem kaptak, miközben a többi csapat nem kis ütemben fejleszt.
Igaz érthető hogy a Redbull egyik mérnöke épp előtte hagyta ott az energiaitalos istállót, és valószínűleg oda tart. Csak közbe jön a spanyol bank. meg Kimi előző évi gyengélkedése. Szval minden összevág.
De most újra elkapta a vonalat. Remélem jövőre Hamilton - Kimi páros lesz. -
lenox
veterán
válasz
#70869248 #1710 üzenetére
Ez mondjuk ferdites, melyik gondolatmenetet nem igazolja a valosag? Az enyemet nagyon jol igazolja. A tied szerintem tobb helyen bukik, pl. szelesebb gumi nem jelent feltetlenul nagyobb erintkezo feluletet, meg a kormanytekeros kiserleted is forgatonyomatekot mer, nem erot, ugyhogy abbol kovetkeztetni siman hibas. De miattam nem kell futni a koroket, viszont ha nem neztel utana a forgatonyomateknak meg az erokarnak, akkor miert ram mondod, hogy csak ennyire erdekel? Mind1, tolem hagyhatjuk, nem en hoztam fel...
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #1700 üzenetére
A hatáskörnek akkor sem kellene ennyire meghatároznia egy adott bűntényben a felelősségi szintet, mégpedig úgy hogy egy ember vigye el a balhé 90%-át. Nem sírok Briós után, csak épp felháborít hogy Piquet megúszta.
Illetve már olyan hogy Rönyó most úgy néz ki megszűnik létezni az f1-ben. Sorozatban bontják fel a szponzorok a szerződésüket, két biztosító, az egyik a főszponzor ING már megtette. Kérdés mi lesz így Williamsel akiknek nincs még motorjuk, vagy Red Bullal. Úgy néz ki jó hogy jön pár új csapat meg új motorszállító...
-
lenox
veterán
válasz
#70869248 #1682 üzenetére
Oke, igazad van, nem megfelelo stilusban irtam azt a hsz-t, bocs. En ugy latom, hogy tevedes volt, hogy idekeverted a nyomatekra/teljesitmenyre kihegyezest. Amiket itt meg ott irsz teljesen igaz, egyetertek, csak nem errol volt szo, hanem arrol, hogy elkepzelheto-e, hogy a 19k-s rev limit masnak kedvez, mint a 18k-s. Szerintem igen. Mas szerint lehet, hogy nem. Hogy szerinted igen vagy nem, az nem derult ki szamomra a hozzaszolasaidbol, egesz masrol szoltak ugyanis. Nyilvan hulyeseg olyat allitani, hogy nem baj, ha kicsi a nyomatek 18k-nal, csak nagy legyen a teljesitmeny ugyanott (ugye erted, hogy miert?).
Megint felhozod a gumit? En magamtol mar reg elfelejtettem, hogy ki nem erti az ero, erokar es forgatonyomatek kozotti osszefuggest. Erre gondoltal, nem, hogy miert nehezebb szelesebb guminal kitekerni a kormanyt? Nezd, fejlodtem azota, probalok szolidabb hozzaszolasokat irni (legalabbis ahhoz viszonyitva), ha erdekel, megprobalhatom elmagyarazni. Gumissal meg sem probalok konzultalni a temaban, tapasztalatom alapjan annyit ertenek hozza, hogy szelesebb gumi jobban tapad, mert nagyobb feluleten erintkezik az aszfalttal (ha jol sejtem te is ezt gondolod meg mindig), azzal meg nem tudnak mit kezdeni, hogy a tapadasi felulet nem a szelessegtol fugg, sokkal inkabb a guminyomastol. Ha van ra igeny, tolem elovehetjuk a kerdest, akar priviben is (bar nem ragaszkodom hozza), addig nyugodtan vigyorogj rajta, max sajat magadon nevetsz. Egyebkent ilyet, hogy 'széles gumi a súlya miatt tapad jobban' en nyilvan nem mondtam, de ha megtalalod, nyugodtan linkeld.
-
Peat;)
veterán
válasz
#70869248 #1651 üzenetére
Úgy állsz hozzá ahogy az FIA. Igazad is lehetne, de most egy esetről volt szó nem egy élet "munkásságáról".
A felelősség meg no comment, csak hogy tisztázzuk, egy gazdag jómódú asszem már 24 éves felnőtt emberről beszélünk, aki sosem teljesített jól ezért kikezdte a csapatvezető. Ezért ez a srác bestresszelt és kisebb a felelőssége azzal hogy ő csapta oda mint annak aki azt mondta hogy csapja oda(ami nem biztos, hogy az mondta, lásd feljebb)?
Ha azt mondták egy gazdag jómódú 24 éves srácnak hogy öljön embert és az megteszi akkor sem övé az elsődleges felelősség? Hol a határ? Ha azt mondják egy ugyanilyennek hogy csináljon egy balesetet az M7-esen, mert különben nem mehet a többi ficsúrral gyorsulási versenyezni akkor is a felbújtó a felelős elsősorban? Belőled is szerintem az előítélet jön, mert ha példákkal végiggondolod akkor elég szánalmas ez a Briós a legnagyobb felelős dolog, aki egyébként nem ért az F1-hez és ahhoz sem hogy kidolgozza a dolgot, Piquet elmondása szerint.
"Wer hatte die Idee?
Piquet: Es würde irgendwie zu Flavios Charakter passen. Aber die Details hat er sich sicher nicht ausgedacht. Dafür kennt er sich mit Rennstrategie zu wenig aus."Ebben azt írja hogy Brióshoz karakteréhez passzol a dolog. (nem azt hogy ő mondta, csak a stílusához passzolna). Utána azt, hogy a részelteket BIZTOS nem ő dolgozta ki. A 3. mondatot nem értem. Nekem ennyi is elég, hogy kisPiquet végighazudta az egészet, ha fel is vetette mint ötlet és elsőként utána a kettő másik dolgozta ki az egészet. Elismerte. Briós volt benne legkevésbé magyarul.
-
lenox
veterán
-
lenox
veterán
válasz
#70869248 #1638 üzenetére
Nem tudom, vilagos volt-e, hogy amikor azt irtam, hogy a felso tartomanyban van szukseg nagy nyomatekra, akkor nem arra gondoltam, hogy az alacsony fordulaton, vagy altalaban, hanem arra, hogy a felso tartomanyban. Masik oldalrol nem tudom, vilagos-e, hogy egy adott fordulatszamon nem tudod a motort kulon nyomatekra illetve teljesitmenyre hegyezni, ugyanis egyikbol kovetkezik a masik.
Ugyhogy kepzelj el egy nyomatekgorbet 15k-18k kozott, majd aldozd be a nyomatekot, pl. vedd le felere, es most meseld el nekem, hogy hogy lesz ebbol sok loero...
-
Ijk
nagyúr
válasz
#70869248 #1656 üzenetére
Kimi fanként egyes reakciói nekem sem tetszenek, dehát általában a sportolókat nem elsősorban a személyiségük és az eszük alapján ítéljük meg. A cikk írójának viszont nagyon sok felesleges "kapacitása" lehet, hogy egy egész oldalon sikerült lehordani egyetlen versenyzőt.
-
proof88
addikt
válasz
#70869248 #1592 üzenetére
Nem azt vitatom..én legalábbis hogy nem volt köze hozzá...hanem azt hogy nagyobb köze lenne hozzá mint egy teljesen ártatlan balesetnek. - ok, így értem én is... nem is mondom azt, hogy akkor a box nem hibázik, sőt mondtam is hogy lehet, hogy Massa hibázik a boxkiállás után... de mivel úgy általában a dolgok összefüggésben vannak, ezért idegesítő, hogy egy direkt előidézett, sportszerűtlen dolog került a gépezetbe.
-
válasz
#70869248 #1565 üzenetére
Ezek már mind csak feltételezések. Te feltételezed, hogy ha két kör múlva jön a safety car akkor Massaval ugyanúgy elvitetik a tankolócsövet, de ez nem így van. Ahogy te is írtad: "Meg egyébként is...ez nem egy rögzített helyzet, ha egy értéket megváltoztatsz a többi érték sem marad fix."
A Renault csalása és az általuk előidézett helyzet beleszólt a vb pontversenybe, ezen nincs mit magyarázni, ezek a tények. Ha a 3.-4. helyért csinálták volna ugyanezt senkit nem érdekelne.
-
válasz
#70869248 #1557 üzenetére
Én nem a tankolócsőre gondoltam. Massa 14 kör után első helyen magabiztosan futott 5mp. előnnyel Hamilton és 20-25mp. előnnyel a 4. előtt egy olyan pályán ahol szinte lehetetlen előzni.
A baleset előidézésével kapásból ugrott az első helye, az hogy pontot sem szerzett a Renaultnak és az általuk összehozott safety carnak köszönheti.
Persze ahogy írod safety car helyzet bármikor adódhat, vagy éppen nem. Piquen kívül csinált más safety cart az adott futamon? Nem. Az hogy manipuláció nélkül mi történt volna, már nem tudjuk meg, ha egy valódi safety car helyzetben hibáztak volna nem is lenne semmi gond.
-
Ijk
nagyúr
válasz
#70869248 #1537 üzenetére
Alonso nem változott annyit. Mellé csak is egy eleve másodszámú pilóta való, különben balhé lesz. Az emberek temperamentuma nemhogy 2 év alatt, de egész életük során nehezen változik. Ha a Ferrari leigazolja Massa mellé akkor megnézhetik magukat. Amint láttuk eddig csapaton belüli párharc miatt lazán el lehet bukni a vb-t.
-
zed1983
őstag
válasz
#70869248 #1537 üzenetére
Nem tudom, hogy valójában milyen a viszony Kimi és Hami között, de sztem sem lenne jó a ha egy csapatban lennének, mert úgy járna a Mclaren mint amikor Alonso volt egy csapatban Hamival, én jobban szeretném ha a Brawn-hoz menne...mert inkább VB esélyes mint a Mclaren...
Meg valahogy amúgy sem szimpi Hamilton -
válasz
#70869248 #1395 üzenetére
"Nem hinném hogy ez a mért kör előtt is használhatják a KERS-t elgondolás müködőképes lett volna, Hamilton-nál konkrétan lehetett látni hogy nem maradt KERS-e a Parabolica-ra"
Pedig pont a KERS volt ami 'meghamisította' az időmérőn elért üzemanyagkorrigált eredményeket a versenytempóhoz képest.Az pedig természetes, hogy Hamilton nem használt a mért körében KERSt a parabolica kigyorsításon, hiszen ott nincs értelme használni, ahogy azt már az időmérő előtt is lenyilatkozták. [link]
-
Motion_Blur
félisten
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
#70869248 #1384 üzenetére
Azért volt még tartalék a Brawn Merciben. Tudták, hogy nem éri utol Hami őket, Hami meg a 1mp-es gyorsuláson annyira felbuzdult, hogy addig-addig feszítette a húrt amíg elszakította. De nem ismétlem önmagam. Majd kiderül a szezon hátralévő részében, hogy ki mennyire erős/jó stratéga.
Oliverda: Nekem nem jön be a kép (P00By-ét sem látom), de a hiba az én készülékemben van (le van tiltva az oldal ahonnan linkelted a képet). Na majd ha hazaértem csekkolom.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
#70869248 #1381 üzenetére
Utolérte Hami Buttont? Érdekes nekem nem úgy tűnt. Egészen úgy tűnt, hogy ripityára törte a verdát a nagy loholásban. Inkább maradjunk a megközelítette meghatározásnál. Arról nem is beszélve, hogy meg is kellett volna előzni. Nem kérdés, hogy a Brawn kocsik jobbak (még). Hami végig határon autózott oda is csapta végül. Egy biztos 3.ik befutóval többre ment volna. Tudták, hogy nincs annyi hátra a versenyből hogy teljesen utolérje és ha be is következik akkor még meg is kellett volna előznie... Elhiheted, hogy volt még tartalék a Brawn-okban is. Nem "cső gázon" tolták a fiúk ami Hamiról nem mondható el.
Viszont a ReddBull-t lenyomták ehhez kétség sem fér. Ahogy néztem a gyorsabb Indiai csapatot a KERS-es Olsz csapatt mögött hirtelen a turbo VS szivó motoros F1 sejlett fel bennem. Bár itt nem akkora a szakadék nyilván.
más:
Hivatalos: BMW helyére a Lotus jön.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
#70869248 #1281 üzenetére
Spa-ban Hamiltonék az első körben estek ki, mégis 0 van a nevük mellé írva.
Nem volt semmilyen plussz kör, azért írnak 52 kört, mert annyit teljesített. Jókor intették le a futamot.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
#70869248 #1270 üzenetére
Ezt most Te komolyan mondod? 53 kört teljesítettek..
Szal fullra feleslegesen tolta már neki, amikor hátra volt a Lesmo 2, az Ascari és a Parabolica. De gondolom Ő ezen kanyarok bármelyikében is képes lett volna előzni!
-
Pá
addikt
válasz
#70869248 #1267 üzenetére
Naa, ne fordítsd ki. Persze mindenki hibázik, attól még klasszis lehet valaki, hogy kicsúszik.
Annyi, hogy miután megtörtént a dolog a Te szép kis tökéletes világodban Hamilton azt nyilatkozza, hogy "háát, sajonos ez most nem jött össze, de meg kellett próbálnom. legközelebb gondolkodás nélkül így tennék mert versenyző vagyok".
Az én kis tökéletes világomban pedig Hamilton azt kéne nyilatkozza a futam után, hogy: "kicsit elragadott a hév a futam végén és fölöslegesen túlmentem a határon, de legalább ma is tanultam valamit."
Remélem érthető a különbség. De tovább már nem szeretném ragozni, tényleg lehet, hogy akkor is kicsúszik, ha épp nem üldöz senkit, egyszerűen csak szélesre vette.
-
válasz
#70869248 #1270 üzenetére
Mindegy egyébként. Eddie Jordan is annyit mondott, hogy Hamilton ilyen és VB jelen állásában teljesen természetes, hogy megpróbálta.
Kovalainenről meg azt, hogy a mostani futammal lépett ki a McLarentől. But he is a very kind man.
(Én azt hittem utolsó kör van már, ezért nem értettem minek nyomja, de így plusz egy körrel, talán összejöhetett volna a célegyenes szélárnyék)
-
ToBeY
nagyúr
válasz
#70869248 #1239 üzenetére
Nos mivel én egyik versenyzőnek sem drukkolok,így elfogúltság nélkűl nézem a futomokat.Az a véleményem hogy Hamilton hülyeséget csinált,biztos 3. helyett eldobta ami szerintem hiba volt.Mert elég valószínű Buttont nem tudta volna befogni 1kör alatt Kers ide vagy oda.Egy dolog valakit beérni és más dolog megelőzni.
-
Pá
addikt
válasz
#70869248 #1239 üzenetére
Ez mindenképpen felelőtlenség volt, kár mentegetni.
0 esélye volt megelőzni, egyedül abban bízhatott, hogy esetleg valami hibára tudja késztetni, de sztem Button van olyan rutinos, hogy erre ne legyen érdemes alapozni.
Egyszerűen a nyereség/kockázat arány nem indokolja, hogy kicsússzon az utolsó körben. -
proof88
addikt
válasz
#70869248 #1239 üzenetére
mert sokan azt ismételgetik, amit a Laciék beszélnek, de Lacit sem értem igazából, mert tudtommal ő is versenyző... ameddig lehet, tolni kell neki, mert bármikor hibázhat az előtted lévő... Vettel is pont ezért szerzett most 1 pontot... ki gondolta, hogy Hamilton odacsapja az utolsó körben? Senki, de benne van a pakliban, bárki kiállhat akkor is a versenyből. Néha annyira kilátástalannak tűnik a helyzet, mégsem szabad feladni, egy hiba előtted és vigyor lesz a fejeden.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #1175 üzenetére
Szerintem a Roggiánál fognak előzni a legtöbbet, mert az a legkönnyebb. Csak annyi kell hozzá, hogy a célegyenes végén nagyjából közel legyenek, aztán el kell nyomni a teljes KERS-t a kigyorsításon. Baromi lassan jönnek ki abból a sikánból, olyan, mint a rajtnál: esélytelen bárki, aki nem KERS-es autóban ül.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #1164 üzenetére
Néztem a5-ön a 2007-es boxkiállásokat, és 28-30 mp volt a boxban töltött idő (vonaltól vonalig) a kétkiállásosoknak, és 32 körül volt az egykiállásosoknak. Ehhez még plusz a lassítás-gyorsítás a vonalig/vonaltól, ahogy Motion is írta.
A kétkiállásosok második kiállása a 40. kör körül lesz, tehát az egyik boxkiállás 35 mp-ét 40 kör alatt kell összehozni. Ebből kb. 16 mp esik az első 19 körre. De lehet, hogy többre is szükség lesz majd, mert a mezőnybe fognak érkezni az első pit után, és az nagyon rizikós lesz majd, hogy ki mögé ragadnak be.
-
hunnylander
őstag
-
Frost Ashes
csendes tag
válasz
#70869248 #1083 üzenetére
Igen. Mindenestre ez a kiesett fél óra nagyon hiányozni fog neki az időmérőre készülve.
Más: Egyelőre úgy néz ki, hogy a jelenleg a VB élén álló 4 versenyző nem fogja bekvalifikálni magát a top6-ba. Az milyen lenne.
RedBull tuti középmezőny eddig, a Force Indiák meg a Mclarenek házi rangadót vívhatnak a dobogós helyekért.
Aktív témák
Hirdetés
- Eladó Hikmicro Habrok 4K HE25LN éjjellátó keresőtávcső
- Eladó DOXA 165.10.015.10 óra
- Hobby gamer asztali gép RGB i5-114600/RTX 2060 12GB/32 GB RAM/500 GB NVMe
- Dell Latitude E6540 Erőmű akár Játékra is.15"6 FHD,I7 4800MQ,HD8790,16GBram,500GB sshd,gyári töltö
- HP ELITEBOOK 855 G8 Ryzen 3 5400U 16gb ram 256ssd FHD IPS Gari
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A20e/Samsung Galaxy A40/Samsung Galaxy A04s/Samsung Galaxy A03s
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- Eladnád a telefonod? KÉSZPÉNZES OKOSTELEFON FELVÁSÁRLÁS azonnali fizetéssel!
- Újszerű Asus ExpertBook B1 B1500 - 15.6" FullHD IPS - i5-1235U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest