- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Aktív témák
-
-
#70869248
törölt tag
A nyomaték elvész magas fordulaton...helyesebben az a motor ami nagy nyomaték leadására képes az kevésbé használható magas fordulatra (belsőégésű).
Ezekből a motorokból is lehetne jobb nyomatékgörbét kihozni, ha teszem azt nem 8hengeresek lennének hanem V4 és nagyobb lökethosszal.De a nagy nyomaték nagyobb rezgést is fog produkálni (még V vagy W vagy akár csillag elrendezésben is),...sokkal használhatóbb ha lóerőre hegyeznek ki egy versenymotort, és beáldozzák a nyomatékot....ennek alacsonyabb fordulaton vannak hátrányai, azt viszont kiküszöbölik azzal hogy nem használnak alacsony fordulatot (ezért aztán nem is fog alapjáraton elindulni a 2.4-es még akkor sem ha az autó súly ennyire alacsony).
-
#70869248
törölt tag
Olvasd el még egyszer amit írtam az első reagálásomban, és ne rögtön felhorgadva olvasd.
Mert én elrendezésről és lökethosszról beszéltem, a 2.4-s motort lehet nyomatékra és lóerőre is hegyezni...az egyiknek az a feltétele hogy pörgős legyen a másiknak hogy nyomatékos. Mindkettőnek van lóerőcsúcsa és nyomatékcsúcsa is..adott cc több hengerre elosztva több lóerőt és kevesebb nyomatékot fog termelni,..még továbbmenve a lökethoszt rövidítve és inkább az átmérőt növelve még további fordulatot és teljesítményt tudsz kinyerni..még továbbfinomítva változó szelepvezérléssel még továbbhangolhatod..továbbmenve..stb, ezeket inkább egy autószerelővel beszéld meg, de gondolom gumisnál sem voltál aki elmondta volna hogy a gumi és az aszfalt miért nem egyforma súrlódással bír....tom, hogy izé..de ez már nekem mindig előjön és mindig jókat vigyorgok rajtaDe komolyra, szal nem tudom köszörültél-e már hengerfejből..az már sokat segítene.
Nekem nem kell vitáznom, illetve szoktam de nem azon a szinten hgoy a széles gumi a súlya miatt tapad jobban (sry megen) több veterán motort újítottam fel (egy lemezvillásom még van is), van egy épített autóm (Ford coupe és Mercury XR7-s cougar elejével Capri V6-l szerelve), ezek közben vitáztam eleget. -
#70869248
törölt tag
Sztem elképzelhető...elvileg elég hasonló görbéik kell hogy legyenek az F1-ben szereplő jelenlegi autóknak, de különbségek vannak, és ezáltal előny és hátrány is kell hogy létezzen.
De hogy ez mennyire jelentős..kelene a jelenlegi F1-s motorok motorképe, de ezzel az erővel sztem 100millát is kérhetnék a csapatoktólA gumikérdésben engem az riaszt, a múltban is és a jelenben is, hogy ha egy gondolatmenetet nem igazol a valóság, akkor meg sem próbálod (vagy mások) megtalálni hogy miért, és ezért nekem kellene köröket futni hogy cáfoljak egy olyan törvényszerűséget amit 1 perc alatt megtalálni a neten, mégis mindenki abba kapaszkodik bele, mintha ráakadt volna a pontra ahonnan ki lehet fordítani a világot (honnan és hova ne firtassuk ).
Én úgy gondolom, hogy akit a probléma csak ennyire érdekel, azzal felesleges leállni vitázni, ezért írtam amit. Gondolom okosabbnak tartod magad a 'gumisnál', és mégsem foglalkoztál vele elget hogy rájöjj miért is tapad jobban a széles gumi mint az uolyan tömegű keskeny.
Én tudom (még utaltam is rá) ...de mint Bárány János a Hat év Las Vegas-ban, ülök rajta -
Oliverda
félisten
-
#70869248
törölt tag
Az első gumi szélessgének változása nem is annyira szabályváltozás, mint inkább helyesbítés.Keskenyebb első gumival kellett volna jönniük az idei autóknak is, csak elcseszték. Ezért cikkeztek arról az év eleji tesztek alkalmával, hogy a slick túl nagyot fog az autó elején...kicsit borul az autó ez miatt, azaz menettulajdonságát tekintve alulkormányozott hatást mutat.
-
#70869248
törölt tag
Akartam válaszolni még Wild'-nak csak hihetelen bizonytalan volt a rendszer aztán meg leléptem.
Szal ja, idén kicsit összetettebb a probléma, hisz a nagysebességű kanyarokban hátsó leszorítórővel (vagy szivóerő..diffúzor ami ebben a kifacsart megvalósításban mégis leszorítőerőt is termel), vagy a fix súlyokkal lehetne ellensúlyozni az eltolódást.
Viszont a kissebeségű túlkormányozottság akár még jó is lehet a gumik viselkedésében, ideális hőfokon tartásában.
Mindez megspékelve azzal hogy jövőre egy nagyobb üzemanyagmennyiség cipelésére, és (a kellő gyorsaság mellett) elviselésére kell tervezni az autókat. -
hunnylander
őstag
Aztán még a végén mehetnének a csapatok a 'bótba', mert a kutyát sem érdekelné, hogy drága pénzért abroncsot fejlesszen nekik.
Megfelelő high performance abroncsok lennének, meg amúgy is, az is elkopik, szemcsésedik, hólyagosodik, eldurran, amit drága 'pízért' fejlesztenek exkluzívan. Minek nagyzolni.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Nagysebességű kanyarok eszik a legjobban a gumit, ott szintén nagymértékű a leszorítőerő. Kissebességű kanyarban meg értelemszerűen kisebb leszorítóerő hat, tehát a terhelés is kisebb.
Viszont a Bridgestone erősíteni fog az abroncsok terhelhetőségén és a keveréken is, vagyis jövőre is probléma lehet a gumik felmelegítése, pl időmérőn.
www.HunnyF1.com
-
Integra
titán
ez így van, és nem is vitatom ezt.
ugyanakkor balesetre kényszeríteni valakit, a saját egészségét kockáztatva, ez teljesen más szint. ez nem az hogy a fasz meklárenes a ferrarinak fénymásol, vagy diffúzorral trükköznek, vagy éppen a tankot használják ballasztnak etc..
legközelebb már ben hur féle autóval nyomták volna? hol a vége? ez már bőven betette a lécet. szerintem....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
#70869248
törölt tag
buék
Természetesen nem, a leszorítóerőt értsd mint lefelé mutató erőt, míg a szívó hatás ebben az esetben egy lerről fel azaz nem az.
Teszem azt ez a szívóhatás meg is tud szűnni, ha nincs az autó alatt áramló levegő, míg uezt nehéz elképzelni a leszorítóerőről.
Ez pl:
már egy összetettebb elem, az áramló levegő útjában áll egy vízszintes lap...márpedig a szárnyakra vonatkozó előírások egy más részegységre vonatkoznak....teszem azt ha kitételek vannak arra hogy ne keltsen zavaró légőrvényt a mögötte haladó autóra, akkor az erre az elemre is kell vonatkozzon. -
#70869248
törölt tag
ááá ez olyan hogy én örültem a dumának, mert le voltam robbanva testileg
Én nem pöcsölök ...nálam nincs leszorítóerő az autó alatt, de mikor régen az ETZ-hez (ellopták száradjon le a t'ke) faragtunk kipufogót ott is szívóhatásról beszéltünk az ürítés-töltés segítéséhez.
pl:
"
* Leömlő:
Feladata a motor hengeréből kiáramló kipufogógáz szűkítése egy csővezetékbe, valamint a hengerekben keletkező nagy hő elvitele, zajcsökkentés. Tömítése a hengernél kipufogó-tömítéssel történik, mely egyszer használatos.* Diffúzor:
A kiszélesedő rész az egyre táguló jellegétől fogva kiszívja a hengerből a már elégett gázokat (kipufogógáz), de attól függően, hogy a dugattyú az alsó holtponthoz közelítve az átömlő csatornákat is nyitja, még egy kis friss keveréket (benzin-levegő) is.* Konfúzor:
Amikor a kipufogógáz, és egy kevés friss keverék is eljutott hozzá, szűkülő jellegéből adódóan az egész folyamat megtorpan, és így egy ellentétes nyomáshullám indul el, ami a friss keverék egy részét visszanyomja az égéstérbe, ezáltal jobban feltöltve azt, és akadályozza ezzel a hengerbe került friss keverék kipufogóba áramlását (hasonlóan, mint a 4 ütemű motorok kipufogószelepének zárásánál történik).
"
Olyan szinten le lehet rontani egy 2takkos motor teljesítményét egy rossz rendszerrel hogy muszáj volt vele foglalkozni. -
Motion_Blur
félisten
Ebben az a szomorú, hogy ha ezt a Ferrari nem jelzi a versenyigazgatóságnak, valszeg nem is vizsgálták volna az esetet... ha így tettek volna, nem várták volna meg, amíg összeszed 20mp-et, hanem az SC után kiadják a büntit és most ott lenne a 8-10. hely környékén.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
ja kéne sárga lap, meg piros mint a fociban aztán utána meg sírnál miért vonatoznak
go sumi go tód neki[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Flashcash
Közösségépítő
Nem a csapatfőnök szólt Massának, az Rob Smedley volt, csak az rtl kommentátorok nem ismerték meg.
Eddie Jordan még ezért is kritizálta a Ferrarit, hogy ilyen utasításokat egyértelműen a csapatfőnöknek kell adnia, mert elronthatja a versenymérnök és a versenyző viszonyát pár ilyen eset.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Ez is egy újabb szabály, ami egy újabb lehetőség az FIA kezében a versenyek befolyásolására. Ha úgy ítáli a saját "pártatlan" bírájuk akkor bizonyított, ha nem, akkor meg nem. Ennyi.
Írtam már... Ha valakit ki akarnak herélni, akkor a BOX-ban véletlenül nem jön le a bal hátsó... Vagy nem találják a beállításokat, mint most Webbernél...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
#70869248
törölt tag
Nekem nem tetszene, korrektebb lenne, de nem tudom kell-e, ha másként is lehet.
Én nem a csapatnak drukkolok, és annak a régi vágású felfogásnak vagyok híve, hogy a világbajnoknak a mezőny minden versenyzőjét le kell győznie.
Meg tudom érteni bizonyos helyzetekben, és persze logikusnak is találom, de az ne a győzelemről szóljon, hanem az utána következő pozíciók esetleges cseréjéről...néha, mivel a második már az első vesztes, így a győzelem trófeáját védeni kellene. -
MPowerPH
félisten
Ha nem ismerik el, akkor nincs semmi. Nyilatkozatokon fog ez múlni. Közvetlen bizonyíték nincs, a rádió üzenet egy sima információ volt, felkiáltó jellel, mellette pedig kértek egy megerősítést. Ez semmit nem jelent.
Barichellonak is mondták anno Brazil nagydíjon, hogy "Michael behind you, Michael behind you...", és?Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Ha a pilóták lenyilatkozzák amit kell, akkor őket nem éri büntetés. Ezért Alonso-t nem fogják megróni. Rádióbeszélgetések ki lesznek elemezve, ha nem közöltek olyat vele, hogy Massa el fog engedni, és ő se rikácsolt, akkor nem fogják bántani.
Horner meg már befoghatná, neki a legnagyobb a képe most. Nézzem már kicsit magába...Van bőr a képén rendesen, annyi biztos.
hobizoli: Dehogy, utólag tudták meg.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Én csakis a pilóták szemszögéből nézetem a dolgot. A csapat most is megkapta, meg még kapni is fog ezen felül komolyabbat is, mert balfék módra csinálták ezt az egészet. Ezt diszkrétebben és okosabban is meg lehet oldani.
TESCO-Zsömle: Bizony.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
shteer
titán
ha ezt egy gyors kanyarban csinálja, ahol 120-140-nel mennek, akkor ok
ha a célegyenesben 270-280 tempónál, az életveszély.
nem volt elég hely. nézd meg hol ment a brazil... a fehér vonalon kívűl. tehát a pályán kívűl. már mellette volt, esélye sem volt a németnek hogy megakadályozza az előzést szabályos keretek között
..szerintem jónak tűnik
-
#70869248
törölt tag
sztem sincs,...a versenyzők az egy másik/következő probléma lehet...de az is előfordulhat hogy az első probléma megoldása magával hozza ennek a megoldását is.
De a technika éves felvonultatása hozható 30 (lesz) millából, sztem ez az összeg nem hasra ütésből került be a köztudatba Mosley által. -
oxox
addikt
arra gondoltam, hogy O sem tudja, hogy mikor nem kell kinyomni a gep szemet, viszont a masik, hogy sokszor meg pont azt latom mint Kiminel a vegen....faj a hasam ma nem kuzdok....de lehet csupan csak nem szimpi a teso'
Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838
-
Oliverda
félisten
Az utolsóra inkább nem mondok semmit. Az eredmények amúgy is beszédesebbek.
Mondjuk ha már így egy mondatba összehoztad a két versenyzőt, akkor ezt a mai akciót még érdemes visszanézni legalább egyszer.
Mastre: A videó alapján szerintem Massa nem tudott volna bemenni Webber mellé. Elég messze volt tőle.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Mastre
tag
Scumachernek megvan még néhány régi mozdulata. Csak mostanság nem megy ez hosszú távon. Többek között az autó miatt. Tényleg kíváncsi lennék rá egy gyors kocsiban, amin nem hal be minden futamon valami. Az más kérdés, hogy eddig soha sem volt olyan gyors csapattársa, mint Rosberg. Az, meg hogy másfél éve folyamatosan pechje van, az már szinte hihetetlen...
[ Szerkesztve ]
-
-
Oliverda
félisten
Jó helyen volt jó időben. A régi ciklusban köré építettek mindent, most nem. Ennyit számít. Ráadásul olyan erős csapattársa sosem volt mint most Rosberg. Az pedig hogy egy versenyképes autó nélkül mire képes, már 2003 elején is látható volt, amikor csak esett-kelt az előző évi konstrukcióval. Vagy ott volt 2005, amit nem kell talán nagyon feleleveníteni. Négyszer esett ki valamilyen balhéba keveredve. Akkor és most. Nem sok minden változott.
BMW001: Nem bántasz meg, igazad van. A Rascasse valóban nem előzési pont (max. parkolási zóna), ezt tavaly Trulli és Chandok is bizonyították.
Mike: Az igen.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
IreN!CuS
őstag
Fele annyi versenyből hozott egy VB-t,több mint kétszer annyi pole-t, több mint kétszer annyi győzelmet,első évében pariban volt egy kétszeres Vb-vel,14el több dobogó ezek a számok mit mutatnak?
Igen máshol kezdett Webber igen pontot szerzet egy Minardival stb stb de ha ekkora tehetség miért nem került be egy Ferrariba/Mclarenbe,vagy Renulthoz Alonso mellé(ugye Flavio juttatta be az f1be)?
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
IreN!CuS
őstag
Gondolom kimaradt a 2009es év amikor is év elején 12+ helyre volt jó az akkori kocsi,majd futamot nyert vele
2009-2011 között az RBR verte a Mclaren-t 2009ben messze jobb volt az RBR,tavaly meg idén is jobb, szerintem ez nem kérdés hogy 0.5-1 mp-vel gyorsabb autó a jobb autó,főleg hogy eltűntek a megbízhatósági problémák amik még tavaly néha néha előjöttek(pl fék)
Amúgy a tavalyi Mclaren szerinted VB autó volt?Szerintem nem és Alonsohoz hasonlóan életben tartotta az utolsó futamig a reményt a VB re(ez az igazi klasszis szerintem).Míg egy sokkal gyorsabb autóval rendelkező Vettelnek csak az utolsó futamon sikerült behúznia.
[ Szerkesztve ]
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
IreN!CuS
őstag
Látom nem vagy figyelmes én azt írtam hogy év elején 12+ helyre volt jó a Mclaren míg RBR elől harcolt.
Na ugye 2009ben amikor csak egyetlen egy hely volt a két csapat között ami a te nagy érvelésed akkor az RBR 153.5 pontot gyűjtött kevesebb mint 20 ponttal maradt el a const VB-töl.A Mclaren kemény 71 pontot gyűjtött fele annyit mint az RBR és a Ferrarit(70 pont) is egyetlen egy ponttal tudta csak megverni.Ergo ha azt nézzük hogy 2. az RBR 3. Mclaren akkor az RBR kétszer olyan erős volt vagy akkor hogy akarod összehasonlítani?
2009 Ausztrália Vettel 3 Webber 8 míg Hamilton 13 Kov 12. több mint 6 tized volt a q2ben a két csapat legjobb ideje között,ami az idény első felében meg is maradt.
Ebből jöttek fel és nyertek futamot, és lettek const 3.
[ Szerkesztve ]
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"