- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- iPhone topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- One mobilszolgáltatások
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
Aktív témák
-
barnam_
nagyúr
válasz
Xirtam #47041 üzenetére
Úgy emlékszem a Bridgestone-ra is ugyanúgy panaszkodtak mióta átálltak slick-re, bár mintha jobban bírták volna.
(#47043) Pá:
Domenicali felvetette, hogy a spanyol 2013-as csapattársának megválasztásakor mindenképpen figyelembe veszik a szempontot, hogy a leendő pilóta fogadja el a kétszeres világbajnok domináns pozícióját.Pff... de legalább kerek perec megmondja ki az első, és ki a második számú pilóta.
Ja amúgy nem tudom mit van úgy oda Domenicali, ezen a versenyen végre legalább hasonló tempót tudott menni Massa, mint a csapattársa. Ha azt csinálja mint eddig, akkor meg az lenne a baj. -
McCartman
őstag
válasz
Xirtam #46454 üzenetére
Persze mert teljesen normális , hétköznapi dolog , hogy barikádokat emelnek főutakon , autópályákon ,
és te gondolom halál nyugodt maradnál ha az előtted vagy mögötted lévő autót megkínálnák pár molotov-koktéllal elvégre úgy se te vagy a célpont.
ugyanmár..@Male: mert ha nem húz el a Sauber buszsofőr a balfenéken hanem leállnak kvaterkázni az autópályán rohangáló maszkos fiatalemberekkel szerinted mi történt volna? autogramosztás?
-
Xirtam
veterán
válasz
Xirtam #46458 üzenetére
Kíváncsi leszek,h ogy Kobayashi-t mikor fogja elengedni a Sauber. Már csak azért is mert olyan neves támogatói vannak mint.
Mitsubishi Electric
Mitsubishi Electric Europe B.V., Ratingen is a fully-owned subsidiary of the Mitsubishi Electric Corporation head-quartered in Tokyo with a total workforce of more than 109,000 employees in 30 countries. Sales for fiscal 2010 exceeded 29 billion US$.Esetleg ha valakit érdekel az F70-es Enzo utód, pár érdekességet privátban megosztok. Vagy közkívánatra ide is leírhatom. A rev 2 egész héten körözgetett Maranelloban.
Az már csak finom érdekesség, hogy a Ferrari F12 Berlinetta pár alumínium darabja Székesfehérváron készül.
-
#65755648
törölt tag
válasz
Xirtam #46208 üzenetére
Gyorsabb volt Massánál, de kevesebb mint 1 tizeddel. Az még testvérek közt is SEMMI.
A futam végére is kevesebb mint 5 sec volt Massa hátránya Alonsohoz képest úgy hogy teljesen elbaltázott taktikával versenyeztették szvsz. Az más kérdés hogy mivel még soha nem volt ennyire sűrű a mezőny mint most (ennek köszönhető a viszonylag izgalmas futam és a hosszú "vonatok") így több pilóta is volt köztük a végén. Ennek ellenére erre a konkrét futamra mégsem lehet mondani hogy kimondottan gyenge lett volna Massa. -
MPowerPH
félisten
válasz
Xirtam #46256 üzenetére
Igen... Ellenben ha eredményt akarnak felmutatni, és Alonso alá egy olyan autót akarnak rakni, ami versenyképes, akkor ehhez az autóhoz drasztikusan hozzá kell nyúlni. Nincs leszorító erő, és ahogy néztem az első kerekek sem tapadnak be úgy ahogy kell. Ma is nem egyszer láttam, hogy Alonso hiába fordította a kormányt, a kanyar csúcspontján kicsit lecsúszott az ívről. A végsebesség ma is probléma volt, szintén a leszorító erő hiánya miatt. Ezek sajnos nem alap problémák. Igazából az autó megtankolva jó az 5-6. hely környékére. De amint megkönnyül, használhatatlan lesz, és morbid módon belassul. Lásd im, és lásd most a futam végét. Tankoltan Alonso versenyképes volt, hisz Hamilton -t szorongatta.
Ellenben ez sem elég, mivel ha a VB címet akarnak, akkor sokkal-sokkal több kell. 1s-et kell találni valahol IM-en, futamra meg 0.5s-et.
A drasztikus változásokról pedig tudjuk, hogy két esélyes móka. De mit veszíthetnek? Ha nem próbálják meg, akkor ebben az évben is a középmezőny részei lesznek. Egy Ferrari nem arra hivatott, így nincs veszteni valójuk. Gyűjtöttek már elég adatot az elmúlt 3 futamon, ott a szélcsatorna, nem nulláról kell indulni, mint az év eleji tesztek előtti fejlesztési időszakban.
A Meki tavaly megcsinálta a drasztikus változásokat a tesztek végét követően, az idénynyitó előtt. Nekik még adataik sem nagyon voltak, hogy hol van a probléma, csak sejthették. És részben sikerült, mert stabilan az RBR mögött voltak végig. Ferrari -nak most sokkal könnyebb a helyzete, és az is nyilvánvaló számukra, hol a probléma. Egyszerűen csak bevállalósnak kellene most lenni.mod: Jah, idén a Mekinek nem volt szüksége ormótlan orra, és annyira nem rosszak. Tehát én azon a véleményen vagyok, hogy a többiek kicsit túlvariálták ezt a részt is.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Xirtam #46247 üzenetére
A lényeg az, hogy a 2012-es autójuk egy zsákutca. Súlyos alap konstrukciós problémáik vannak egyes részeken. Reménykedek benne, hogy a spanyoloknál egy teljesen új autót láthatunk majd, alapjaiban is áttervezett hátsó résszel(oldaldoboz,diffúzor,kipufogó), és módosított első felfüggesztéssel.
mokus1: Amit írsz, az teljességgel lehetetlen.
giigz: Az RBR visszaesése egyértelműen a befújt diffúzornak tudható be. Az akkori autójuk a nélkül nem versenyképes, mivel a köré lett tervezve a teljes konstrukció.
-
mokus1
addikt
válasz
Xirtam #46247 üzenetére
Gondolom itt mélyebb gondok vannak mint a szárnyak.
Egyébként nem akarok nagyon balgát kérdezni de csak felteszem.
A 2004es autó szinte tökéletes volt, nem tudom mennyit változtak azóta a szabályok, de egy aktiválható DRS-sel, a kisebb motorral (gondolom itt a súlyelosztás lenne az egyik nagy probléma de megoldható úgy gondolom), és a kicsit módosított első szárnyal mekkora baklövést lehetne elérni?
Tisztában vagyok vele hogy 8 éve volt, de sokkal jobb köridőket mentek persze a motor is erősebb volt. De tudnak még új aerodinamikai elemeket találni ami javítja a kocsit? Mert néha úgy érzem mintha visszafele haladnánk. -
-
Nowhereman
őstag
válasz
Xirtam #45905 üzenetére
Ennyi szerecsenmosdatástól még Lajos is albínóvá válna. Mire ez a sok volna? Ha valaki így elfékezi magát, mikor szituba kerül, akkor lehet mr. balfékavédekezésben előtte akármilyen pályán, eldobta a szerencséjét. Alonso nagy játékos, de a nehézt csak nehezebbé tudja tenni, nem pedig lehetetlenné.
-
Xirtam
veterán
válasz
Xirtam #45905 üzenetére
A Saubernek a Ferrari-val való partnerkapcsolat csak hozott. Ellenben a Toro Rosso-nak ahol akkora a Red Bull dominancia, hogy a szó legszorosabb értelmében szarnak a Ferrari-ra. Egyedül a motor szerződés köti őket össze. És nem is próbálnak a motor felé nyitni. Inkább elfogadják a Red Bull nyomását. Persze, Red Bull tőkéből vannak jelenleg és ez így is van rendjén. De az autók karakterisztikáját nagyban befolyásolja a motor is.
Felvételről megnéztem az MTV-n leadott közvetítést. Sokszor elhangzott, Massa dicsérete. Ennek is megvan az oka. Egyrészről mert nem 0,6 tizedet kapott a csapattársától. Ez azért is nagy szó, mert évről évre csak nőt a hátránya Alonso-hoz képest. Persze ez nem jelenti, hogy isteníteni kellene. Sőt. És azt sem, hogy Massa javul. De még sem szabad elfelejteni senkinek, hogy Massa mért ül Ferrari-ban. Mióta a Sauber-től átkerült és MSC mellett nődögélt. És elkezdte hozni az eredményeket. Elég sok pontot és győzelmet volt képes vörös színekben hozni. Azért akár mennyire hitvány amit jelenleg letesz az asztalra ezeket ne felejtsük már el. Ezért bízik benne Luca is, ezért kap folyamatosan lehetőséget, esélyt arra, hogy újra önmaga legyen. De jelenleg csak önmaga halványa. Természetesen én sem örülök, hogy így alakultak a dolgai. Mert nem hozza a pontokat. De igazság szerint Massa visszaesését tudjuk fogni a balesetére is, Alonso jövetelére, de a Pirelli gumikra is. Nem mindenkinek fekszenek ezek a gumik. MSC is küszködött a visszatérésekor ezzel a problémával. Vannak akik képesek ezzel megbirkózni és a vezetési stílusukat ennek függvényében alakítani vannak akik nem.
A folyamatos szabályváltozások mutatják a legjobban, hogy már pedig nem csak az autón múlik egy pilóta eredménye. És nem csak arról szól jelenleg a sport, hogy beülnek az autóba és kisujjukkal képesek azt rajt cél győzelemig vezetni. (Tekintsünk el a 2011-es évtől)
Azt se felejtsük el, hogy akár mennyire ellenszenves egy pilóta számunkra vagy sem. Azért mert lopja a pontot a kedvenc pilótánk elől vagy sem. Hogy akik itt vannak a Formula 1-ben mindegyikőjük a világ egyik legjobb pilótája. Ha fizetett pilóta, ha nem még is itt van. A csapatokról nem is beszélve. Lehet, hogy a HRT küszködik és nem úgy alakulnak a dolgok számukra ahogy kellene. De itt vannak? Feladták amikor az FIA teszteken megbuktak? Nem! Ezeket is számításba kellene venni és a helyén kezelni.
-
-
Nowhereman
őstag
válasz
Xirtam #45652 üzenetére
Nem rossz, de szerintem a merci nincs ennyire hátul a versenyben. Valszeg Sumák ausztráliai korai kiesését nem jól kompenzálták... Meg ugye kérdés, hogy most ez a csapat vagy az autók viszonyát taglalja, mert azért a Meki párosa azonos technikával is pakolna a HRT-jére jó néhány tizedet.
-
venember83
nagyúr
válasz
Xirtam #45583 üzenetére
Szerintem pedig bőven benne van a pénz is, nem valós ennyire a háttérbe szorítani. Ha nem a pénzért csinálják, akkor miért voltak óriási fizetések pl. Michael Schumachernek és Kiminek a Ferrarinál? Egyiknek se volt kimondottan szüksége annyi pénzre. Nyilván nem "napszámért" ülnek be a kocsiba vezetni, de motiváló tényezőként más nemigazán működik, mint a jól bevált valuta.
-
Oliverda
titán
válasz
Xirtam #45502 üzenetére
"Arról nem is beszélve, hogy minimum 10-12 év mire V6-os Ferrari-t fogunk az utcákon látni."
Akkor eléggé le lesznek maradva. Amúgy szvsz nem lesz az 10-12 év.
Teljesítményben és fogyasztásban is a kevés henger + turbó + KERS/TERS a jövő.
Akár még párhuzamot is lehetne vonni a processzorok fejlődésével, ahol az egyre több mag helyett most már inkább heterogén irányba mennek: Alacsonyabb fogyasztás mellett nagyobb teljesítmény.
-
Zso2
őstag
válasz
Xirtam #45442 üzenetére
Igen így ránézésre ezek csak magas fordulaton élnek, kb mint a crossmotorok vs enduró.
Egy enduró alacsony fordulaton is képes tartani a nyomatékot mondjuk a murvabánya falon felmászásnál visszaváltás nélkül is , a cross csak pörgetve él ,ha leesik a fordulat ugorhatsz le a motorról(tapasztalat).
-
#70869248
törölt tag
válasz
Xirtam #45413 üzenetére
Nincs probléma, csak túl sok pénz megy kifele az F1-ből, amit az F1 csapatok termelnek ki.
- jellemzően drága a műsorszórása, pl. akkora pénzt kértek az Eurosport-tól, hogy az nem is tárgyalt tovább...nem a nézettség a lényeg hanem a pénz.
- Ez utóbbi jellemzi a pályákat is, nem az a lényeg mennyien mennek ki, hanem mennyit fizet a pálya...ergo a drukker le van szrva, a versenyző le van szrva (nekik nem akkora feeling üres lelátok előtt körözni).
-a közvetítés befolyásolja a szabályalkotást...nincs időhúzást generáló megoldás, csak költséghatékonyan...adott időtartományba bele kell férjen, üzletpolitika...mint a Mozi, 3 óránál többet fárasztó nézni valamit.
-izgalmasnak kell lenni....még ha ez törik és szakad akkor is.
-qvára nem fér bele a dohányreklám, és az alkohol is csínján....az F1 olyat nem képvisel...lényegtelen, hogy sok csapatnak és versenyzőnek és pályának nagyságrendekkel könnyebb dolga lenne..
-a pénz visszaosztásnál pont azok kapnak keveset akiknek szükség lenne rá....ezért (is) szükség van fizetős versenyzőkre....akinek nincs pontja fizeti a logisztikát. ..és nyilván őket nem is érinti a visszaosztás, hisz alig van eredmény.
..de hát rájuk másért van szükség, a lényeg hogy akik változást generálhatnak a jó kis üzletben azok kapnak pénzt.Szal én pont le....m hogy mennyit hoz a konyhára az F1, ha közben...nagyrészt ez miatt, veszít a patinájából..ja már azt elveszítette, akkor veszít a varázsából.
..ahogy Bernie mondta, üzletemberek kellenek az F1-be....
Egyébként az LMP autók már régen levernék az F1-t, csak mivel az FIA szabályozza a súlyt, és minden más paramétert, így a legnagyobb kirakat nem kerülhet takarásba..
-
Zso2
őstag
válasz
Xirtam #45418 üzenetére
Igen én is a v10-v12 korszakot sírom vissza, azt az agyament gépállatokat, és a hangjuk elképesztően szép,erőteljes.Már több helyen linkeltem,de nagyon bejön... libabőrözés...
[v12] 40mp-nél mikor mélyről indul,vagy mikor visszaengedi nagy fordulatból motorfékkel.. ááá[v10] nagyon nagy...
Persze ez az lcd hangszoróján nem jön át ,csakis HIFI-n -
Xirtam
veterán
válasz
Xirtam #45418 üzenetére
Bár azt is aláírom, hogy nem ez a legmegfelelőbb módja annak, hogy védjük a környezetünket. Meg nem az utolsó pillanatban kellene kapcsolni.
Eleve, az új motor formulával az összes motorszállítónak külön ágazat kell létrehoznia MEGINT. Ez oké. De ha abból indulunk ki, hogy a Ferrari FF-ben található V12-es motor és az új Ferrari F12 Berlinetta-ban ugyan az dobog. Még is az F12 Berlinetta motorja erősebb és kevesebbet eszik plusz a káros anyag kibocsájtása is kevesebb. Gondolatba ejti az embert, hogy az FIA tényleg ekkora gyökér? Segítek mindenkinek eldönteni a kérdést. IGEN!
Mire akartam célozni? Nem kellene a motor fejlesztést berekeszteni. Mondjuk! Inkább kötelezni kellene a csapatokat, hogy gyerekek X liter / km. És csókolom. A rajongok örülnének, mert megmarad a csodás F1 HANG. Ami még is csak 130 dB és csak 10 dB-el marad el egy Boeing 747-es hangjától. Plusz az autók gyorsulhatnának is, mivel kevesebb fogyasztás ~ kisebb tömeg.
#45419 Jól mondod. 2004-ben volt a mezőny a leggyorsabb. És igen volt a BMW-nek 1400 lóerős autója. Csak akkor más volt a szabálykönyv és a felfogás. A mai Turbó technológia már lehetővé teszi, hogy egy V8 erejét hozzák. Csak más kérdés, hogy ezt mi nézők akarjuk-e. És emlékeim nem csalnak, 2008~2009-ben az FIA & FOTA kiadott egy kérdőívet a nézőknek. Ki mit szeretne látni stb. Az más kérdés, hogy ez megint le lett sz@rva.
-
mokus1
addikt
válasz
Xirtam #45418 üzenetére
Igazad volt hogy volt turbó korszak, de ha jól emlékszem nem emlékszem a pontos adatokra
de valahogy 3500ccm szívó és 2800-2600ccm turbó motorokkal lehetett variálni szóval választhattak ki mit csinál.
(Ott még ha nem tévedek talán a BMW épített valami brutál motort ami 1400 lóerő körül tudott)
Sajnos viszont mióta egyre csökkentik a motorméretet azért lassabbak is talán akkor voltak a leggyorsabbak amikor még MSC nyerte a címeit.Egyébként azért sejtem hogy nem lesznek gyengébbek vagy talán csak picit mint ezek a 2,4es szívók. Azt nem tudom hogy szabályba van-e hogy mekkora szűkítőt kell alkalmazniuk.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Xirtam #44962 üzenetére
Már ne haragudj de ez hüleség! Lenullázták a versenyét pedig a VB olyan szakaszában van amikor nem az övé a legjobb autó, de a pontokat szorgalmasan gyűjthette volna tovább.
Nincs ebben semmi széthullás, mástól is láttunk már ilyet, 100 pontos vezetésnél lehet nem így reagált volna.
-
proof88
addikt
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Xirtam #44965 üzenetére
Ugyanaz a Vettel vezet, csak nem ugyanazt.
proof88: Senki se mondta, hogy baj. Nem az. Sőt, nekem így jobban tetszik.
Hajrá Alonso!sz: Kicsit DevaVu érzésem van. Volt két top éve, mint Alonso-nak anno, most pedig jön a mutogatós cumi év... Sebaj, majd elmúlik... Ha meg nem, akkor búcsút mondhat a karrierének, mert akármilyen jó pilóta egy tiptop autóban, olyan pilóta senkinek se kell, aki nyomás alatt kapkodó idegbeteggé válik...
...nos, kivéve a Ferrari-t, de az másik sztori...
Legjobb esetben most Vettelnek is jön 1-3 év, mikor a sors "megtapossa", és normál méretőre lohasztja az arcát, ahogy Alonso-nak is. Egy biztos! Most ki fog derülni, hogy az aranyifjú mennyire fejlődőképes.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Xirtam #44865 üzenetére
Azért mert 3 alakulatnál is csodát csinált. Benetton 2db VB cím, Ferrari 5db VB cím, Brawn GP 1db VB cím.(VB címszó alatt egyénit értettem)
Qorthral: És ez még nagyobb dicsőség annak fényében, hogy itt(is) mindenki Hamilton -t és Vettel -t várta egy esős futam első két helyére. Ma kiderült, hogy nem esőmenők. Amíg sok víz volt a pályán, Alonso és Perez agyonverte mindegyiket.
Aktív témák
Hirdetés
- Eladó PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB OC XLR8
- HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 16/512 Iris Xe FHD Magyar
- HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 32/512 Iris Xe FHD Magyar
- Ryzen 5 5700X + RTX 3070 + 32GB RAM + NZXT hűtés/ház + Windows 11 Pro
- Szép! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 32/512 Iris Xe FHD Magyar
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P43s - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I Nvidia I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Ikea Eilif Paraván - Asztali elválasztó
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest