- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- A lapkakészlet és az akku különbözteti meg a Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro-t
- Mobil flották
- One mobilszolgáltatások
- Három modellel indul a Tecno Spark 40 széria
- Google Pixel topik
- Magisk
- Korrekt belépőt hozott az Infinix
Aktív témák
-
-
MPowerPH
félisten
válasz
mokus1 #49817 üzenetére
Az elején lehet... Utána elnyalják a gumikat az ilyen beállítással. A végsebesség egyébként még változhat IM-re is akár.
Elég csak megnézni Massa és Alonso végsebességét, náluk is van 6km/h különbség. Egyébként ez az érték egyáltalán nem vészes.
És ez Schumihoz képest, Hami csak 318-at ment, és a Lotus -ok is ugyan ennyit.
A Hispania, Caterham, Force India csúcssebességeit nem kell nézni, a 15km/h-s lemaradás az RBR részéről azokhoz értendő.
-
Vigneau
félisten
válasz
mokus1 #49648 üzenetére
Próbáltam kihozni belőle a lehető legjobbat.
Azt hiszem, pont az ilyen paprikázódások miatt szoktam read-only-vá válni ebben a topikban hosszú időszakokra. Pedig az egyik igazi nagy kedvencem az F1 '82 óta. Persze sokan lepipálnak lexikális tudásban és hozzáértésben, de nem lehetne néha csak nyugodtan szemlélődni és eszmét cserélni? Pedig én is verhetném a mellem Alonso/Mansell/Alesi/Hakkinen/Lauda mellett, azonban ő(k) is csak ember(ek), mint mindegyik srác a múlt, a jelen és a jövő mezőnyében. Mégsem vagyok fanatik, hanem inkább higgadtan szemlélődöm és csendben nyilvánítok vélemény. Javaslom ezt másnak is...
-
#70869248
törölt tag
válasz
mokus1 #49137 üzenetére
Az is, de nagyobb baj hogy nem figyelnek rá...Alonso konkrétan leszrta hogy ott van.
Sajnos ez van...ezt végig kell szenvedni, és tanulni minden szituból.
A futamról: jó pocsék volt szvsz..a legnagyobb gáz az volt amikor nekiálltak gumira vigyázni...hát az nem kicsit röhejes volt.
Kovalainen-t sajnáltam az első szárnya miatt, kivételesen nagyot autózott. -
MPowerPH
félisten
válasz
mokus1 #48654 üzenetére
Megszokásból nyomtam egy szünetet, sajna most írás közben a bill-t kell néznem, mivel az egyik mutatóm nem használható.
Ez nem a pilótákra van bízva. Az alagút egy elég éles kanyar, kb. a Suzuka -ban lévő 130R-hez tudnám hasonlítani, csak itt az ív melletti rész poros, így ha valaki oda kisodródik, akkor megy a palánknak. Tavaly ott csak az RBR-ek tudtak nyitott DRS-el végigmenni, de csak a befújt diffúzorral. Idén az már nem fog menni ott sem.
Egyébként nem, ugyan olyan a levegőáramlás, nem befolyásoló tényező.
-
Nowhereman
őstag
válasz
mokus1 #47201 üzenetére
Bele hát! Ahogy Senna is gond nélkül bevarrhatta az első 4 futamot 91-ben, mert Mexikóig a Williams az él helyett inkább csak a leállósávban volt megtalálható. Utána meg kb. partiban voltak, az előny meg kitartott.
1990-ben meg kb. partiban voltak, kezdeti meki előny után, a hátrány ledolgozást meg a suzukai torpedózással vágták rövidre. Azt meg kötve hiszem, hogy Prost valaha is a legjobb autónak deklarálta volna azt a Ferrarit, kezdve onnan, hogy riportokban mindig ecsetelte, hogy melyik miben a legjobb(pl. a Jordan 191 diffuzora), de sosem mondott abszolúte legjobbat. Nem is keresik a négylábjó-kétlábrosz válaszokra vágyó riporterek.
Viszont 91-ben úgy szidta a cuccost, hogy felmondtak neki... -
Mezcal
addikt
válasz
mokus1 #47185 üzenetére
Nem igaz. A Mclaren év elején jó volt, majd a Williams az év második félében állva hagyta. Tehát nem is a Ferrari volt a McLaren ellenfele, hanem Mansell a Williamsel. Prostot meg kirúgták a Ferraritól. Te kevered 1990-nel. A probléma ott kezdődik, hogy Alain Prost vallotta be, hogy 1990-ben az ő Ferrarija volt a legjobb autó. Ha nem veszed zokon, én neki hiszek.
-
Xirtam
veterán
-
Xirtam
veterán
válasz
mokus1 #46456 üzenetére
Az Hirohide Hamasima, a Bridgestone F1-es technikai főnöke volt amíg az F1-nek szállított gumit. Tavaly csatlakozott a csapathoz, hogy segítse megérteni a gumiproblémát. Az már az élet iróniája, hogy a Pirelli érkezésével mindenki azt hitte, hogy nekünk fog kedvezni, mert, hogy olaszok . . . Hát azoknak a mai napig ürítsenek sünt magukból.
Pat Fry amúgy elég erőteljesen gyűjti maga köré a szakembereket. Mivel szabad kezet kapott erre a feladatra. És Domenicali nak semmi beleszólása nincs. Ezért is csatlakozott hozzánk Ben Agathangelou is.
Arról nem is beszélve, hogy a gyárban pár részleget le is zártak, teljes átalakítás miatt. Természetesen ez a költségsapkába úgymond nem tartozik bele. De Luca engedélyezte ezt is Fry-nak. Érdekes amúgy, hogy mekkora szabadságot adott neki. Az már megint más kérdés, hogy eféle tevékenységeket Domenicalli sose csinált mióta csapatfőnök.
Kis érdekesség , hogy egyre többen régi fejeseket igazoltatnak. Régi alatt értem, 1990-2000 év közötti géniuszokat. Szerintem nem kell megmagyarázni, hogy miért.
mokus1 Egyszer már leírtam itt a fórumban. Nagyon nem akarom vesézni. Mert van aki hitetlenkedik. Van aki kételkedik. Van aki csak dobálózik a szavakkal. Aki számít valamit az tudja az igazságot. És ez a lényeg. De amúgy pár 100 hozászolásommal feljebb megtalálod.
-
Zso2
őstag
válasz
mokus1 #46250 üzenetére
Igen köszönő viszonyban sincs már az az autó ehhez, az a csomag erre az autora átültetni nem lehetséges. A legjobban befolyásoló tényezők megváltoztak az idióta szabályokkal amik lelassítják az autókat , mindezt a kisebb költségvetés nevében. Ugye azok a kasztnik szabálytalanok lennének már, teljesen más alapokra kellett formálni.
Lesz még elsőhelyen a Ferrari.. nem hiába magasan vezeti a Minden idők cspatstatisztikáit, van tapasztalat ,átéltek már ilyeneket... -
Motion_Blur
félisten
válasz
mokus1 #46250 üzenetére
Áhh, teljesen más a szabályrendszer, más kasztni, gumi, motorok, gumik... nem lehet a múltból meríteni, a tervezőasztalon kell nagyot alkotni meg a szélcsatornában. És újat, már amennyiben ilyen szigorú megkötések mellett lehet.. van pár dolog amit vissza lehet hozni a múltból (pl. 2009-ben a dupla diffúzor is egy részben 2004-ből visszahozott dolog volt, a Ferrari idei első felfüggesztéséről meg nem is beszélve ugye..), de akkora gáz szerintem azért nincs a Ferkánál hogy kukázzák az alapokat. Szimplán csak gyengék.
-
Xirtam
veterán
válasz
mokus1 #46250 üzenetére
A szabályok olyan változásokon mentek keresztül, hogy nem állnák meg a régi (2004)-es autók a helyüket. Egyrészről minden évben egy autó egy megadott irányt próbál képviselni. Ami az egyik autón jól működik aerodinamikailag a másikon nem fog. Mert minden autó más és más karakterisztikailag. Az FIA a törésteszteket is kiterjesztette, szigorította. Nincs tankolás, hosszabbak a tengelytávok.
3 oldal írhatnék, hogy miért nem. De elég csak megnézni egy 2004-es autót és egy 2012-est.
A 2009 előtti autókat azért nem is érdemes szóba hozni, mert 2009 előtt nem voltak a motorok befagyasztva. 2009 óta sokkal jobban számít az aerodinamika. Ami Luca szemét folyamatosan szúrja. Hiszen még sem fogunk viszont látni egy Suzuki Swift-en szénszálból készült terelőszárnyakat. Másrészről 2009 előtt az FIA nem akart minden évben forradalmat hozni. Mostanában ez pedig a perverziójuk. Évről évre próbálják az egész Formula 1-et megforradalmasítani. Ennek a lassulás a hátránya és, hogy nem képes egy csapat 5 évig dominálni. Azért sincsenek már koraszalkotó megoldások mert a szabálykönyv sokkal jobban megköti a kezüket a fejlesztőknek. Lassan eljutunk odáig, hogy Dalara készít kasznit, motort hoz a Renault és pilótát képeznek egyes régi csapatok . . . .
-
Xirtam
veterán
válasz
mokus1 #45877 üzenetére
Hol írtam olyat, hogy számomra mind1? Annyit írtam , hogy engem nem érdekel az egyéni VB cím kihez kerül. Nekem a Konstruktőri VB cím a fontos.
#45882 Ennyire ne legyünk már szőrszálhasogatók. Véletlen és a szerencse két különböző dolog. Véletlen egybeesések vannak, és van a jó szerencse.
-
Nowhereman
őstag
válasz
mokus1 #45586 üzenetére
Azért volt má embőr aki a píz miatt gyütt vissza... mondjuk Lauda...
Rubens meg kb. az a mániákus mintapéldánya, aki akkor is csinálná, ha ez illegális lenne. Nála rohadtul látszott, hogy még mindig eszelősen vetette bele magát a harcba az n+1-edik helyért, akár csak Sumák. Nem ők olyanok mint a régi legendák, akik rendszerint akkor teszik végleg szögre a bukót, mikor már más a nyugdíját várja.
b-Type: mostohagyereknek lenni nem lehetőség, az alabamai 8-adik hely meg nem arról tanúskodik, hogy leeresztett volna...
-
Xirtam
veterán
válasz
mokus1 #45366 üzenetére
A Pitot-cső nyomásérzékelő műszer, amely áramlások sebességének mérésére alkalmazható.
Az egyszerű Pitot-cső egy áramlásba szemből behelyezett áramvonalas homlokfalú csőidom, amelynek belső furatában keletkezik az áramlás hatására a torlónyomás, miközben a furat másik végén (többnyire az áramlás helyétől távolabbra elvezetve) egy nyomásváltozás mérésére alkalmas eszköz található.
Mehet szerintem első hsz-be, képpel kiegészítve, mert hogy minden efajta kép után benyögi valaki. Katasztrofális.
Alonso twiit: Power 2011: 1281 watt. Today 1364 watt...
-
proof88
addikt
válasz
mokus1 #43961 üzenetére
meg gondolom az is probléma, hogy esőben jobb lágyabb rugózással menni, de a lágyabb rugózás magában hordozza azt is, hogy könnyebben lejjebb megy a kocsi alja ... meg ugye az F1 autók elég nagy leszorítóerőt csinálnak ha gyorsan mennek, a rugók meg préselődnek ugye ... mondjuk erre van kitalálva a 3. rugó ami mondjuk lehet keményebb függetlenül a lágy torziós rugóktól, de gondolom azt sem jó túlzottan keményíteni mert fékezés-gyorsításra is hatással van és elronthatja az alap rugók lágyságát ...
-
hoffman_
nagyúr
válasz
mokus1 #34302 üzenetére
Nehogy már Hamilton legyen hibás, beszarok
Amúgy meg nektek is gratulálni tudok csak. Eljutottunk oda, hogy annak örül egy egész topicnyi ember, ha valakit nekicsapnak a falnak és eszméletlenül gurul. Aztakurva, gratulálok Srácok komolyan. F1 topic off, érdemi disputa itt már nem lesz, talán majd jövőre.
Aktív témák
Hirdetés
- X1 Carbon 11th 14" FHD+ IPS i5-1345U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Dell Latitude 5290, 12,5" HD, I5-8350U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 11
- LOQ 15AHP9 15.6" FHD IPS Ryzen 5 8645HS RTX 4050 16GB 1TB NVMe magyar vbill gar
- Gigabyte B850 AI top ATX+R9900X+Kingston 128gb 5600 kit "4x32gb"
- Latitude 5420 14" FHD IPS i5-1145G7 16GB 256GB NVMe magyar vbill új akku gar
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8400 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 980 4GB Aio Corp Croma CM 600W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook S761 - i7-2GEN I 8GB I 320GB I 13,3" HD I HDMI I W10 I Garancia!
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- 135 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090 (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest