- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Légies iPhone halvány színei
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
masterful87
senior tag
válasz
aleister #21829 üzenetére
Egyelőre csak elméletben "makrózok", de ha jól sejtem, akkor nem úgy van, hogy felteszem a manuál közgyűrűt, vagy akár egy kihuzatos közgyűrűt a D5100-ra, a 18-105-ös obit meg kipeckelem a legtágabb nyílásra?
Gondolom a helyzet hozza, hogy változtatni kéne a mélységélességen, akkor meg obi leszed, a blende állító pöcköt más állásba rögzítem, aztán megnézem, hogy megfelelő-e a mélység?
Ahelyett, hogy akár manuálisan lehetne makrózás közben játszani a blende nyitásával?Én is bevetettem minden tudásomat, az ebay keresőjén, de nem találtam megoldást a problémára. Max úgy tudnám elképzelni, hogy egy manuál közgyűrű legkisebb elemén csinálok egy vékony bevágást ott ahol a blende karja van. Aztán ebbe a nyílásba kéne valahogyan egy ilyen toló bizbaszt tenni, ami a gyűrű külső falára lenne rácuppanva, azon mozogna. Csak a rögzítése kérdéses. Ha nagyon belejövök a makrózásba, akkor a kicsit lehet feláldozom, vagy veszek két szettet, amilyen olcsó.
-
masterful87
senior tag
válasz
aleister #21818 üzenetére
Na ezt nem tudtam, első DSLR gépem, óvom a tücsökciripeléstől is.
Amikor megvettem még az objektív csatlakoztatástól, levételtől is féltem, mert akkor jaj mi lesz, pont akkor lesz egy szélvihar, és tele megy kosszal a gép, meg majd összefogdosom az obi hátsó lencséjét...Na de most megnéztem, hogy az a pöcök tényleg mozgatja a rekeszt, és valóban a legszűkebbre ugrik alap állapotban, az lehet a pihenő állás. De legtágabb blendén, akárhogy néztem bele, meg tekergettem a fókusz gyűrűt, A-ban, M-ben, miközben a kezembe tartottam, sehogy se adott éles képet, se közelre, se távolra, sehova!
Rosszul csináltam és egy vázra rakva már adna éles képet, ahogy tekerem a fókusz gyűrűt, vagy manuálisan, elektronika nélkül nem lehet élesre állítani egy ilyen 18-105-ös G-s obit?
Eddig úgy állok, hogy D5100, manuális közgyűrű, 18-105, kirögzítve a legtágabb állásra, de hogy lesz fókusz állításom?
-
torzo
őstag
válasz
aleister #21754 üzenetére
Nekem Fuji X-t1 birtoklása mellett sem akaródzik lelépni a tükrös vonalról.
Nikon váz megfelelő, csúcskategóriás Nikkor optikával nem téveszt. D600/d800/24-70_2.8 kombókkal nem volt tévesztés, nem volt shi(f)t, viszont volt veszettgyors AF. Most d7100/85_1.8 G, sőt, tami 17-50_2.8 is pontosan dolgoznak, tempó is elfogadható.
X-t1 sosem téveszt, kitobija is elég jó, de minden pozitívuma mellett még mindig érezhetően lassú, meg néha az a qrva huntolás. Kell még a tükrös! Nagyon is! -
Anubis_9
addikt
válasz
aleister #21742 üzenetére
Az 70-300-as obim Tamron, szerintem ezt nem fogják nekem kalibrálni a Nikonban.
De mint írtam ez a 70-300-as és a 18-105-ös kitobim jó. Nem is szeretném, hogy ezekhez nyúljanak. Attól meg tartok, hogy ha a vázat belövik az 50-eshez, akkor a kettő másik obimmal nem lesz jó.
Semmiképp sem fogom engedni, hogy a vázhoz nyúljanak.
-
*Ropi*
félisten
válasz
aleister #21579 üzenetére
Csak várd ki a végét: friss még ez a dolog...Bár az is lehet, hogy a Canon nagy ívben tesz rá, mert így is, ennyiért is viszik mint a Canon APS-C-k szent grálját.
Egyébként a DxO tesztjeivel nekem is "csak" az a bajom, hogy nagyon szubjektíven súlyozottak és csak az ő, steril laborkörülményeik között értelmezhetőek.
-
m3ss
veterán
válasz
aleister #21579 üzenetére
nem az osszpontszamokat kell hasonlitgatni, mert ott tenyleg ugy sulyoznak ahogy akarnak. viszont egyes kamerakat osszehasonlitgani mondjuk zajban, dinamikaban stb..sztem teljesen jo.
mind1 is, annyira nem erdekelnek a szenzorok...nem az a gyenge lancszem, gyakorlatilag a 6d az esetek 95%-ban boven eleg.
viszont egy olyan featuret imadnek ahol targytavolsagonkent be lehetne loni az obikat...mivel ilyet is tudnak szoftveresen kalibralni semmibol nem tartana. egyre inkabb azt gondolom sigma art obi dokkoloval lenne a dslr mekka.
beallithatom magamnak, ingyen, barmikor akarmilyen targytavolsagra... -
xors
senior tag
-
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #21315 üzenetére
Ja, szóval van egy 2.8-as üveged és a megoldás az, hogy hát 4-től érdemes használni..
A Canon totyikból most tért át egy Canonos kolléga Fuji X-T1-re. Dpreview tesztelte, az autofocus részben kb. azzal szemeteli tele a review-t, amiről én is szemetelek itt újabban
nemhetente. Autofocus accuracy bekezdés, ahol ilyen kulcsszavak bukkannak fel, mint SLR, fast primes, high resolution, struggle és hasonlók. Végül zárja büntiben a sort egy példaként hozott 58mm 1.4G-vel és egy D7100-zal, ami egyik sem éppen százéves konstrukció. És a Dpreview nem egy n+1-edik Pite-oldal, még csak nem is fanatikus milcesek klubdélutánja..Szóval a fázisalapú probléma sajnos adott, az üveg mégúgy, mögöttük meg ott figyel a csúcs szenzor, a user meg vakarózik, most wtf. Itt hálistennek az SLR nyűg említve van. Ha így haladnak Canikonék (főleg ők), szenzor fejlődik, AF nuku, tisztelet 1-2 kivételnek, a milc mint kategória be fogja őket darálni. (Főleg ha hoznak ki tank jellegű milceket, mert előbb-utóbb erre is rájön valaki, hogy kell bizony D4 méretű milc az északi sarkra a kesztyűben, de nem csak oda).
Én nagyon örülök annak, ha a D40-en 18-105-tel nem látszik a shift és 100%-osan jó az AF, használja mindenki egészséggel
*troll on* De hogy 800-on szar, sőt, 16MP környékén-felett minden tükrösön bugos, az nem kérdés, hanem tény. Értem én, hogy sokan igénytelenek innen és nagyobb megapixeles váz ellenére is magasan rottyantanak a problémára, kényelmes behunyt szemmel ülni a kakiban ahelyett, hogy teleordibálnánk a világot, hogy baj van, de attól még a baj nem szűnik meg. A kaki meg ugyan büdös, de legalább meleg, így van ?
Ez egy tech fórum. Megemlítjük a bajokat. Mert a vélemény szabad. Még, egyelőre, aztán ki tudja, hány év van még ebből az "aranykorból" ...
-
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #21282 üzenetére
Tehát: D800, MD-D12, Tami 24-70, Samyang 14, eneloop-ok, akksitöltő, ... tehát azt akarod nekem most beadni nagy arccal (mindezt "barátilag") , hogy potom 1.4 millió Ft-ért élvezzem ugyanúgy a fotózást, mint mondjuk egy használt D90-nel és 17-50-es VC nélküli Tamival.. legyen ez, jobb nem jutott eszembe. De oké is, nem bántjuk őket, m3ss képein pl. sokat ámuldoztam anno, fotózni tudni kell. Csakhogy nem a fotótudománnyal vagy akár az élvezettel van a gondom, mivel a mostanit is élvezem. A kütyüzés és kísérletező kedv mellékes. De akkor mi a jó büdös szarért kérnek mindezért 1.4M-et ?
Várj, fordítsuk meg. Kérjenek érte 1.4M-et. Legyen akár 2M is, annál jobb.
A kérdés: ÉN miért is adjak ki ennyi lóvét egy olyan rendszerre, ami az alap képalkotásban epic fail-eket produkál ?Azért Te is elgondolkodhatsz, mielőtt így reagálod le az egészet, vagy Neked fán nő a pénz, hogy 1.4M-ért kapsz egy full kompromisszumos szettet és úgy gondolod egy vállrándítással, ettől még nem szabad ennyiért ALAPDOLGOKAT (mint pontos fókusz) elvárni ?
De tegyük fel, D4s-t vennél újonnan. Mit tennél rá ? Egy rahedli shiftes vackot, esetleg egyetlen értékkel kalibrálható 70-200-at meg 24-70-et, vagy mégis mit ?
Aztán majd gondolkozol esküvő előtt, hogy 70-en vagy 200-on használd-e az üveged, vagy most akkor 2.8-on, vagy 4-en mikor hova esik a fókuszsík ? Mindkét kérdés költői....
Egy páran előttem már bejárták a tükrös utáni utat, Freddy & Co. és mindenkinek lett egy többé-kevésbé favoritja. Most én jövök.
Annyit kell csak belátni, hogy jó autofókusszal rendelkező, jól rajzoló, szép mosású üveg kevés van, olyan váz pedig, ami az optikai anomáliákat kezelni tudja, még kevesebb.
Na, ha tovább durran az agyam, fél év múlva biztos, hogy dobom az egészet és ha addig nem lesz utód, akkor A7S, echte Sony üveggel (Zeiss optika és mosás, AF, stabi) és jónapot.
-
Kleroo
veterán
válasz
aleister #21153 üzenetére
Hmmm igaz...
De ez így sztem gáz.
Sigma pl valahogy megoldja, és nemis akárhogy
szerk: Valamint egy Zeiss van annyira nagy név, hogy ha bekopog Canikonékhoz, hogy khm heló, okoskodunk valamit? Vagy csak az egyikhez, hogy csak ő kap AF-et, hülye lenne Canon/Nikon nemet mondani rá, és nem mindent átadni. -
Freddy76
addikt
válasz
aleister #21085 üzenetére
TrollolomúltkormindenfujicucctízszázalékkalolcsóbbanvoltmegvehetőtrolloloVan egy marketinges haverom, náluk külön projektek vannak arra, hogy olyan leárazásokat találjanak ki, amelyek soknak tűnnek, marha jól mutatnak, lehet velük reklámozni, alkalmasak a figyelem felkeltésére, de a reklámozónak érdemi bevételcsökkenéssel nem járnak. Nos, a Nikonnál is hasonló elvek mentén dolgozhattak
. Vigasztaljon a tudat, hogy múltkor Canonéknál is valami hasonló akció volt.
-
Telomanikus
senior tag
válasz
aleister #20804 üzenetére
Az az igazság, hogy szeretnék valami( még, ha régebbi obit is) 24-70 körülit venni valami jó fényerővel. De igazad van részben, mert jó obi én az 50esen gondolkodtam, de valamiért az nem szimpi...na meg ha fixet veszek akkor már csak valami nagyobb gyutávval 85 felett. Van egy 17-70-es sigmám az adom el előbb, de valószínüleg az kevés lesz ahhoz, hogy vegyek helyette valami jót.
-
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #20730 üzenetére
Ebben mindent megtalálsz és leesik majd a lényeg. Bízom benne.
Még erre is érdemes ránézni.De nagyon ne bonyolódj bele, ha nem érdekel, csak akkor ne kösd az ebet a karóhoz, hanem fogadd el, amit #20706-ban a kolléga leírt. Azután ami jön, tényleg mind felesleges
Értem már, miért marad ki kleroo az ilyenekből
-
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #20727 üzenetére
Nézzük a példád: 1/250-en, full power-en (alatta pláne) a vaku szinte teljes fénye eléri a szenzort végig.
- ha 1/250-nél gyorsabban lősz, HSS hiányában a redőny elkezd belevágni a képedbe,
de a lényeg nem ez, hanem
- ha 1/60-ra növeled záridőd, nem lesz világosabb a képed, mint az 1/250-esen, mert a vaku ugyanannyi ideig bevilágítja a témát az expó első 250 ezredmásodpercében, utána meg a nagy sötétség "éri" a szenzort (elhanyagolható, túl kicsi mennyiségű környezeti fény iso 100 f/8-hoz egy besötétített stúdióban), ami nem teszi tönkre az expó hátralévő maradék 350 ezredmásodpercében az elején elkészült képet. (1/60 = 600 ezredmásodperc, ennek az első 250-esében a vaku világít Neked, a többiben semmi).Ergo, a záridőnek bizonyos határokon belül nincs hatása a képre. Utána van: a redőny bevág
(Ergo, nincs, csak a kép használhatatlan)
Ahogy a környezeti fénynek sincs hatása a képre mindaddig, míg nincs elég belőle, tehát 1/60 és 1/250 között nem nagyon van eltérés egy sötét stúdióban.
- A záridő tovább növelése (1/30, 1/15....) továbbra sem befolyásolja a képet vaku szempontból. Jól ki lesz expózva minden, akárcsak 1/250-en, hiszen a 250 ezredmásodpercig tartó vakuvillanás belefér a záridőbe, ami utána nyitva tartja a fénynek az utat a szenzorhoz, csak oda nem megy semmi, mert sötét van, szűk a rekesz..
- A záridő tovább növelése egyedül a környezeti fények megjelenésére van hatással, mert az a kevés fény, ami beszűrődik a szenzorra rövidebb záridőknél (és még feketét ad), elkezd szép lassan megjelenni a nagyobb záridő miatt a képen, tehát a kép világosodik (de ha a vaku rávillan, nem észrevehető az alanyon, mert elnyomja a vaku fénye, max a hátteren).
A rekesz az, ami azonnal hatással van az expóra, illetve a tág rekeszes stúdiófotózás az, ahova kell a nagysebességű vakuszinkron (hogy vmelyik redőny ne csapja le a kép egy részét), mivel tág blendénél a környezeti fényeket egyetlen módon lehet kiszűrni: ha rövidíted a záridőt.
1/500-at viszont a vakuk általában csak úgy tudnak, hogy HSS, azaz ahogy a redőnyök közti rés fut le, míg fent a tükör, többször - kisebb fényerővel - a vaku bevillantja az egyes megvilágított szenzorterületeket, ahogy fut le a redőny, és ollé, kész a kép. De itt ilyenkor nincs full power és én spec. nem voltam még olyan stúdióban, ahol megy a HSS (van, csak nem jártam ott).
Szóval a klasszikus szűk blendés, 1/160-250 körüli stúdiózásnál (vakuzásnál) a lényeg, hogy a vaku az egyetlen fényed. Ha a stúdióban nyitva egy ablak a fotós háta mögött és szűrődik be kinti fény, vajmi kevés jelenik meg ebből a végső képen. Mondhatni semmi. Ha a vaku nem villan, koromsötét a kép. Tökmindegy, milyen a záridőd (egy sávon belül).
Erre mondhatta matyi012345 az elején vmikor, hogy mindegy a záridő..
Szóval ha a vaku villanási ideje szabályozható és mondjuk 1/800-at tud, akkor tökmindegy, milyen záridő van mögötte, amíg a redőnnyel sync időben van minden, a maradék idő, míg a vaku sötét, nem szól bele a már elkészült képbe, nagysebességű mozgás fotózásánál lehet nyugodtan 1/250 a záridőd, sőt, 1/60-ad is, ugyanúgy kővé merevíted a képet, míg a vakud csak 1/800-at villan.
-
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #20727 üzenetére
Ali. Ez a görbe FULL POWER lecsengési időt ábrázol, ami igaz, szép, és jó.
Csakhogy stúdióban a vakuk gyakran fél poweren vannak, vagy azalatta, témától függően (hamarabb lecseng).
Amíg iso100-on vagy, egy klasszikus f/8-as beállításban, abból környezeti fény mellett, amikor a vaku nem sül el, alig látszik valami. Nagyjából semmi. Se 1/125-ön, se 1/250-en. Ilyet lát az ember (koromfekete semmit), amikor a rádiós kioldó beszarik és a vakut nem villantja el. Amikor meg elvillan a vaku, helyes az expó és minden. Csakhogy a vaku gyorsabban elvillan, mint ami a záridő, ergo a záridővel tud az ember variálni - csak felesleges. Bizonyos határokon belül persze. A blende azonnal hat az expóra, a záridő nem feltétlen.
-
matyi012345
őstag
válasz
aleister #20725 üzenetére
Nem TTL, manuális fix teljesítményen volt a vaku. Próbáld ki, studió körülmények között minimális környezeti fényben csinálj 1/200-adot és 1/125-ödöt, úgy hogy nem változtatsz se iso-t, se rekeszt, se a vakun nem tekersz. Nem lesz különbség. De ha kell megcsinálom azt is, de már eleve a felső sorozat is alátámasztja ugyanezt. Záridő egyedül a környezeti (folyamatos) fénynél befolyásoló tényező.
-
matyi012345
őstag
válasz
aleister #20708 üzenetére
Igen szoktam és oltári nagy hülyeségeket beszélsz
Szerintem ennek nézz utána jobban. Hogyan számítana már amikor mondjuk bent van egy viszonylag sötét szobában, beállítasz 1/125 f8 iso100-at, vaku nélkül ha készítesz így egy képet az vakfekete lesz. Vakuval meg ha belevillansz akkor szerinted mennyi ideig fogja fény érni a szenzort? 1/125 másodpercre, vagy a vaku villanásának idejére?
Ami egyébként még a leghosszabb villanási idejű vakuknál is rövidebb mint a legtöbb vakuszinkron. 1/800-1/1200 1/5000 vagy még rövidebb a jellemző.
Ha akarod be is bizonyítom neked, összerakom a studiomat ha nem hiszed el, de inkább jobb ha időben belátod a tévedésedet.
-
bepken
veterán
válasz
aleister #20669 üzenetére
meg fogom próbálni én is egy képből szerkeszteni a HDR képeket, már csak kíváncsiságból is
még pár kérdés merült fel bennem, amire viszont nem találtam egyértelmű választ a használatiban.
jönnek a hűvösebb napok és maga a gép december környékéig lesz nálam...szóval az érdekelne, hogy mennyire szabad kültérben fotózni...mondjuk akkor tájt, amikor már 0°C fok környékén jár a hőmérő?
az akkumulátorra vonatkozó résznél láttam olyat, hogy 0°C fok alatti hőmérsékletet nem szereti, de nyilván nem tartósan használnám ilyen körülmények közt.illetve azt is megemlíti a használati, hogy ha hosszú záridővel fotózunk, akkor legyen normálisan feltöltve az aksi (vagy tápról menjen)..na de azt nem írja, hogy mi van akkor, ha mondjuk épp akkor merül le a gép, amikor fel van csapva a tükör...ez mennyire lenne probléma?
-
bepken
veterán
válasz
aleister #20653 üzenetére
azt hiszem, meg is találtam a bűnöst...
idézet a használatiból:"Ha vakut használ sorozatfelvétel módban, az exponálógomb lenyomásakor mindig csak egy kép készül."
és valóban, ha a vaku aktív, akkor nem működik a folyamatos felvétel, se a BKT
most, hogy megnyugodott a kis lelkem....lassan elkezdhetném tisztázni az alapfogalmakat is a fejemben..
-
#40935168
törölt tag
-
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #20542 üzenetére
Mondom, 400mm x 2 (TC) x 1.3 (szenzor crop) -> ~1000 mm és a légkör többet ront, ha poros, fülledt meleg, mint bármilyen TC (ami amúgy kell, főleg a szigeteken a sziklákon fészkelő madarakat távolból telibe).
A fix telék a legdurvábbak, jaja
és a TC miatt jó az olyan váz, ahol f/8-on is van áef
-
m3ss
veterán
válasz
aleister #20542 üzenetére
hol vannak a canon obik?
azt hittem mar nincsenek, aztan rajottem csak lapozni kell. ennyivel jobbak lennenek a nikon lencsek? vagy felbontasbeli kulonbseg miatt igy jon ki a teszt? obikat nem szoktam dxon nezni...35 1.8g pl ott kullog elol, canon 35 f2 is meg par oldallal hatrebb, pedig sokszor tobbe kerul. jo mondjuk utobbi ff-re is jo, de akkor is..
sigma 24-70 2.8 ott elol? kozel-tavol egy canon fix se? hagyjuk mar
fillerekert megy ez az obi, nem? -
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #20538 üzenetére
Kanyonos madárfotós cimborám NatGeo-ba illő kócsagfotókat lő 400 fix 2.8-as bazooka-val. Na annak a képe...
Mondjuk a bnője madarász, így adja magát az egész. De ők fel is kelnek hajnalban, meg nyakigláb vízhatlan öltözet és hónaljig be a Sió csatornába, álcacsónak, minden szirszar, ami kell egy ilyenhez.
Viszont nem publikál. Magának lő. (Kár). A cégben ment ki pár képe a falra nyomtatásba, kb ennyi. Be sem szokta nagyon küldeni. Ja meg járnak ki a Feröer szigetekre is
Vissza a témához: az az obi a 2x TC-vel is olyat rajzol, dzsízösz !!! Alföldön már a légköri por csökkenti a kontrasztot 1040 mm-en ..
-
Kleroo
veterán
válasz
aleister #20280 üzenetére
Én a 18-35-t gyakorlatilag 18mm-es kreatívkodáshoz vettem, erreföl nagyon sokat van fent az alapzoom helyett. Beltéri eseményekhez etalon átfogás: 18-ba sokminden belefér, a 35 meg már elég jó bármire, nem vészes a torzítás. Igazi izolálásra, 1-1 ember kiragadására meg 70-200, 100mm fölött bőven.
Nekem legalábbis nagyon beadta ez a gyútáv. -
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #20260 üzenetére
@ Andrew31: igen.
@ Aleister: +1
@ Larry303: attól függ, hány MP-vel csinálod és mennyire vagy pixelkukker, illetve nem mindegy a shift mértéke sem. Van ami csak kicsit az, van ami erősebbet mászik el 5.6-ra érve a tág 1.8-tól mondjuk. A Tami nagyot "driftel" az biztos és a photozone 1-2 Sigmája is. De ha megnézed a G-s 50-eseket vagy 85-ösöket, ha figyelmes vagy, látsz elérést a mértékében, van amelyik keveset csúszik (de csúszik) ahogy rekeszeled le.
Ez ilyen soktényezős téma. Gyutáv, DOF, obi, rekeszfüggő játék + hogy hogyan nézed, mert "webre", kisebb átlag monitorra lehozva lehet nem is tűnik fel.
Ha Neked nem fáj, ne csinálj belőle nagy ügyet, nem akarom senki kedvét szegni ezzel.
Arra akartam inkább rávilágítani, hogy 800-as felbontásnál, de szerintem már 24 MP-nél is, kell a jó üveg és ez nem annyi, hogy hogy karcol, hanem shift + bokeh.
Legalábbis nálam ez a sorrend:
- karc (közép, képszél)
- AF (pontosság, találati arány -> ezt a lenstip teszteli, shift mértéke, ha van egyáltalán -> ezt a PZ teszteli)
- bokeh (háttér bokeh szebb legyen mint az előtéri + az átmeneti zóna is krém bitte)
- LoCA (bokeh-ban elszíneződés)
- CA (éleknél erős kontrasztnál)A szomorú az, hogy firmware-ből simán a pro-bb user-ekre lehetne bízni azt, hogy kalibrálja össze a vázát az adott obival. Most a Nikon mit tud ? 1 gyutávra AF fine tune offset értéket, hogy elé vagy mögé lőjön mint amit jónak gondol a váz. Canon ugyanez csak 2 gyutávra. És ez így tök nonszensz szerintem.
Amit tudni illene egy modern vadállat pro váznak, különösen 24MP felett, szerintem:
- 3 gyutávra AF fine tune lehetőség zoom-ra (70-200 esetén 70-re, 135-re és 200-ra). Táblázat X tengelye.
- minden gyutávra főbb rekeszértékek finomhangolása: obifüggően példa: 1.4, 2.0, 2.8, 4, 5.6, 8. Táblázat X tengelyeÉs én eljátszadoznék egy órát vele simán, hogy előbb 70mm-en megállapítsam, melyik rekeszen milyen AF korrekció kell neki fázis alapon, majd ha megvan, akkor 135 mm-n ugyanez és 200-on ugyanez.
Így a gyártók gyárthatnának nyugodtan shift-es obikat, mert a váz ezt kikorrigálja, cserébe ezt az optikai tulajdonságot simán be lehetne áldozni valami más javára, mondjuk szebb bokeh vagy több karc (mert általában mindig egy paraméter kidomborítása valami más rovására megy).
A shift-ben persze az a szép, hogy kontraszt alapú fókusz esetén teljesen irreleváns a történet, mert eleve a behúzott rekesznél áll élesre a váz az üveggel. Remélem viszont - erősen hiszen - hogy a vázban beállított AF fine tune offset értékeket a váz LiveView-s kontrasztalapú fókuszáláskor NEM alkalmazza, különben adtunk egy pofont a kakinak
(És ezt is amúgy ki-be kapcsolhatóra tenném).
Ez mind firmware és némi plussz munkaóra kérdése lenne. Semmi több. Aztán aki vesz egy 810-et vagy D4s-t és ilyen durva táblázatot lát mint beállítási lehetőséget, ne panaszkodjon, hogy mi a picsát kell itt szöszölnie vele, ha nem ért hozzá..
Egy rahedli shift-es obi lehetne borotvamegakarc fázis alapon is, pixelszinten, ha ügyelnének erre. Sima firmware, semmi több.
-
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #20242 üzenetére
A kontraszt alap tetű, főleg mire a liveview beindul a 800-on
Megvacsorázok közben..
Valóban a shift egyetlen jó (vagy szar) tulajdonsága, úgymond öröm az ürömben, hogy fulltág és f4 között észlelhető jobban, utána már nő akkorát a DOF hogy belefér kategória. Csak kisebb felbontású vázon kb. azt se tudja az ember, hogy shiftes az obi, annyira nem jön ki a hiba, de sztem már egy 24MP is láttatja, sőt a 16 is, nem túlzok.2.8 alá ha nem mész, a shift nagy részét megúszod, a maradék már nagyon pici és 4-re kalibrálhatod azt az üveget.
Csak akkor meg minek a 85 ha ott a százöt
Na jó nem kötekedek.
-
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #20239 üzenetére
Az elégedettség megvan itt is. De mindig van előrébb.
Például 800-as kollégák nem árt ha tudják, hogy:
- 50 1.4D focus shift
- 50 1.4G focus shift
- 50 1.8G focus shift
- 50 1.8D nincs focus shift- 85 1.4D focus shift
- 85 1.4G focus shift
- 85 1.8G focus shift
- 85 1.8D nincs focus shift- Sigma 50 1.4 EX tré széleken + masszív shift + képszélen tágon kóma mint állat
- Sigma 85 1.4 EX tré széleken, de nincs shift, cserébe van kóma mint az 50-esnél
- .. ööö .. mi is marad ?Kb. manuál Zeiss-ok, amik annyira nem is fényesen csúcs üvegek, illetve a két OTUS. Ami ha rosszul veszed a levegőt, azonnal durva shift
És az Art szériás Sigma-k, amik Zeisst szorongatják (= messze jobbak a fentebbi gyári üvegeknél) és van AF.
Hogy miért vagyok a shift-re ennyire rázizzenve: elég kényelmetlen f/2.8-on nulla fine tune mellett lőni valakit, kenni a hátteret, aztán f/5.6-ra egy közelebbi shot-ra ahol max élesség kell, levinni a menüben -3-ra, majd megint egy kicsit távolabbi, megint vissza nullára menüből..
Szóval a 800-assal csak vigyázni, kikarcolni nem elég.
Pontatlan fókusz, vagy konstrukcióból adódó focus shift esetén karcol az mint az állat, csak néha a modell cipőjének orra hegyét, vagy a melltartója hegyét a szemei helyett, ha meg olyan az üveg, akkor a füle legvégét és a hátulról előbukó pár hajszálat.. de köze nem lesz a témához. Ez azonnal bekorlátozza a gépet full hd méretre, nagyobbra használhatatlan lesz a kép, de néha már a fullhd-n is visít, hogy mellé valami.
Remélem, még mindig elégedett vagy.
-
hp1950
tag
válasz
aleister #20217 üzenetére
Választottam én is
A D800 maradt a D610 ment a háztól! Kibaszott jó a D800. Párhuzamosan használtam a d800 és a d610 vázat. Volt, hogy mind a két vázat magammal vittem, életszerű körülmények között használtam, teszteltem.
Kezelhetőség, fogás használat mind a d800 mellett szóltak. És ami az érdekes, sokkal pontosabb expókat lőtt!!!
A múltkori szülinapi bulimon használta az egész család, 250 képből szinte mind pontosan exponált és éles!
24-120 f4 obival használtuk. pár életlen képet a kisfiam lőtt a maga 5 évével. (szegény, alig bírta el)
Ja és múltkor volt alkalmam használni a d810-et. Na az beszarás!!!! Nagyon finom hangja van.
-
Ba.G
aktív tag
válasz
aleister #6043 üzenetére
Egyébként hamarosan indítok neki topicot, mert megérdemli, hogy szélesebb körben megismerjék a fotósok.
Bocs, hogy most jövök a kérdéssel bő egy év múlva, de engem ez a topik érdekelne. Ill. bármilyen gyakorlati infó a DxO-ról).
Novice vagyok RAW (NEF) konverzióban, nem Adobe-"fertőzött" (pardon!)
, kezdésnek a DxO-val szívesen próbálkoznék.
-
Freddy76
addikt
válasz
aleister #20206 üzenetére
Ezen mindig csodálkozok. A kamerák évtizede kihajtható LCD-vel jönnek, a d5100 is bő három éves, és még mindig tartja magát a mítosz, hogy a kihajtható készülék rossz, mert potenciális hibaforrás. A milyen gépet vegyek topikban nem egyszer ezzel az érvvel beszélik le a népeket az ilyen gépekről...
-
válasz
aleister #20176 üzenetére
Jó a DxO nagyon, de én lustaságból általános felhasználásra leragadtam Capture NX2-nél - mert az a) kb. harmad annyi idő alatt betölt, b) rögtön belement minden korrekciót magába a NEF-be. Ha rákattintok egy NEF-re, Irfan azt zéró másodperc alatt megnyitja teljes értékű képként. Ha DxO-val mentek DNG-be, ott meg csak ilyen leméretezett gyomorkavaró minőségű preview van.
Persze elég ódivatú UI-ja van, meg nagy művészkedésre nem alkalmas - de legalábbis hobbifotós szinthez bőven elég a CNX.
-
gab.m
senior tag
válasz
aleister #20059 üzenetére
Én róla tudok:
Csurgó László
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat (vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t)
- Opel topik
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Autós kamerák
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen házat vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gitáros topic
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE AORUS ELITE Z790 i7 14700K 64GB DDR5 1TB SSD 7900XTX 24GB be quiet! SB802 1000W
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
- Canon imagePrograf PRO-6100S plotter - szinte új, 582m2 nyomat
- Kingmax 1x2GB DDR3-1333 RAM
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest