- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Légies iPhone halvány színei
- Mobil flották
- A Z Fold7, vagy a Magic V5 a vékonyabb valójában?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rekid
addikt
válasz
Vikthor #51551 üzenetére
A többieket kiegészíteném azzal, hogy ugyan live view-ban is felejtős ilyen témánál az auto focus de pont ott van a nagy előnye, hogy tudsz nagyítani az élőképen így még kicsit darabosabb fókuszgyűrűvel is nagyobb hatékonysággal tudsz élesre állítani. (Lásd: éjszakai/ csillagfotózás)
-
VivienR
tag
válasz
Vikthor #51554 üzenetére
Lassú obival sem esélytelen, ez ami igazából vagy live view-ban működik jól. Az obira teszel egy Bahtinov maszkot, vagy saját gyártmányút, vagy lehet kapni is talán (én Kase-t vettem, de mostanság már nem látom hogy árulnák). Utána live view-ban maximális zoom mellett egy fényes csillagra állsz, a középső fókuszponton és addig tekergeted a zoom-ot, amíg gyakorlatilag csillagkeresztbe állnak a szálak. Alapesetben van egy X, és az X közepére kell navigálnod a függőleges szálat | és kb egy hat ágú csillagot kell kiadnia. Ha ez megvan akkor jó a fókusz. Leginkább 50mm-es fókusztávtól lehet jól használni a hagyományos maszkot. De kapható olyan is amit direkt nagylátóra lett tervezve a lényege kb ugyan az Focus on Stars néven, de ezt sosem használtam.
Itt egy rövid videó róla: https://www.youtube.com/watch?v=013CTFptjMQ -
válasz
Vikthor #51551 üzenetére
Végállásban ugye f/6.3-ról indulsz, azt a 2x TC lenyomja effektív f/13-ra... tudtommal a D750-ben lévő PDAF modul f/8-ig működik, magyarul annyira sötét az obi ebben a felállásban hogy teljesen feladja.
A live view az meg ugye mivel contrast detect AF-et használ, ami teljesen más elv alapján műkszik és ezért nem szenved ilyen limitációtól.
-
VivienR
tag
válasz
Vikthor #51551 üzenetére
A fókusz indikátor nem megfelelő (a pont jelzés a keresőben)? Én abban inkább bízom, mint a Live View fókuszban a D850-en, pedig újabb példány, mint a 750. Live view AF-t csak jó fényviszonyok mellett vagy a csillagokra való fókuszáláskor használom - ott is Bahtinov maszk segítségével.
-
válasz
Vikthor #51106 üzenetére
Azért kérdeztem, mert ajánlották, így akkor oda is mentél.
Jól becsüljétek meg őt!
Mikor legutóbb voltam nála, elmesélte, hogy vannak faxszopók, akik átverték, nem emlékszem pontosan, de valami olyasmit mondott, hogy a leadott cuccot kétszer akarták tőle visszakapni. Bexarás milyen taplók vannak... -
kuyarashi
őstag
válasz
Vikthor #51091 üzenetére
Csurgó László.
Nagyon életlen? Mindig egy irányban és ugyanakkora mértékű az eltérés? AF Fine Tunet próbáltad? -
Lex Icon
senior tag
válasz
Vikthor #50296 üzenetére
Most nyári szünet van, majd ősszel indul a tippküldés.
A fotós blogját is érdemes megnézni, vannak jó cikkek benne. -
Lex Icon
senior tag
válasz
Vikthor #50290 üzenetére
Ahogy PuMbA is írja, inkább a fotózási tudásod fejleszd, mert nem a gépen fog múlni a képeid élvezhetősége.
Csak példaként ajánlom a 101 Fotótipp oldalt, amire ha feliratkozol, akkor hetente 2, tényleg használható tippet kapsz. Érdemes minden tippet gyakorolni, hogy rögzüljön, mit kell tenni az adott helyzetben. -
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
Vikthor #50283 üzenetére
Nikon pro szériában nincs auto mód. M A S P üzemmód és kész. Szóval sem a D3/D4/D5/D6 pro felső vonalban sem az alatta lévő pl D850-ben (de még a tizenéves D300-ban sem találsz "zöldkocka" üzemmódot)
Pro fotós. Már sok éve nincs érdemi definiciója. Profi az aki pénzért fotózik. Elvben ez a foglalkozása, van róla papírja, és ebből él. Nincs a munkája minőségi korláthoz kötve, épp ezért számos olyan példát találnál a neten akinek van végzettsége, pénzért fotózik de a munkáit a legtöbb fotós letagadná ha a sajátja lenne.
Jó barátom megfogalmazásában profi az aki sok évig el tudja belőle tartani a családját. És ebben a mondatában ha elemezném sok igazság rejtőzik...
De kérdésed lényegi részére visszatérve, az auto mód a gyártó által a vázba tett inteligens megoldás ami korábbi tapasztalatokra épül. Az hogy ez épp akkor jó lesz-e neked vagy sem leginkább akkor válik kérdéssé ha a fotós eljut egy szintre és tudja hogy ő jobban megoldotta volna-e vagy sem.
Az A mód (rekeszprioritás) hiába félautoma "csak", számos hibalehetőséget hordoz magában pl az M módhoz képest. Ilyen eset a fénymérésből eredő tévedési lehetőség. Ehez persze tudni kell a fénymérés metódusát, min alapul, mit is számol, mit vesz figyelembe a gép. Ő nem gondolkodik, csak számol. A fénymérésen alapul minden, és ha azt átengedjük a gépnek akkor vannak esetek ahol 100%-ban jól dolgozik, míg máshol teljesen halott ötlet.
Két véglet- egy uwa obival elkövetett tájkép ragyogó napsütésben a napnak háttal a Balaton partján állva a víz felé fotózva. A váz helyes expot fog beadni, és a kép technikailag jó lesz.
Ha viszont hangulatképet szeretnél lőni egy kiskocsmában, ahol az asztal felett egy pici lámpa világít, a helyiség meg sötét, ott bele fog zavarodni a számok tengerébe a váz. -
PuMbA
titán
válasz
Vikthor #50287 üzenetére
Értelek. Akkor érdemes, ha összefutsz ilyen emberekkel fotózás közben vagy meglátják, hogy te is fotós vagy, mert fórumról nagyon sok mindent nem lehet megtanulni, amit élőben villámgyorsan
Ahogy a többiek írják, a full auto és a full manuál a két legritkábban használt mód.
-
Roachy
senior tag
-
válasz
Vikthor #50278 üzenetére
Azt én is úgy szoktam. Nekem tetszik a manuál, 2-3 próbalövés és hisztogram sasolás általában elég ahhoz, hogy jó legyen az expó adott helyzetben. Még mindig jobb, mint amikor az automata össze-vissza mér fényt és színhőt, szerintem. Aperture prió se rossz, régebben azzal próbálkoztam mindig, mostanában inkább manuálban tolom a móka kedvéért. Igaz, én nem vagyok plofi, így nekem van időm próbálkozni.
-
PuMbA
titán
válasz
Vikthor #50276 üzenetére
Általában záridő prioritással, rekesz prioritással vagy manuálban Auto ISO-val szoktak fotózni. Full manuálba szinte csak vakuval.
"ha másképp akarnám akkor mese nincs irány manuálba."
Ez nem igaz, expó kompenzáció állítás pont ezért létezik a gépeken, hogy ne kelljen manuálba átmenni
A manuál mindig a legutolsó dolog. Manuálba fotózáshoz nem kellenek mai gépek, vehetnél egy 30 éves gépet is, azzal is meg tudsz mindent csinálni, ha nem használod ki a mai gépek kényelmi funkcióit.
-
PuMbA
titán
válasz
Vikthor #50270 üzenetére
Nem attól lesz valaki jó fotós vagy profi, hogy manuálisan állít mindent
Profik is van, hogy fotóznak full auto módban. A gép van érted és nem fordítva, hogy te birizgáld állandóan szerencsétlent. D750 FF és szenzora jó, mit aggódsz a zaj miatt? Ha APS-C-n lennél akkor kell ezen kicsit gondolkodni.
-
.mf
veterán
válasz
Vikthor #50261 üzenetére
Gép format gyári reset, vagy mire gondolsz?
Kártya formatálás után is folytatja a könyvtárakat és a fájl sorszámokat, pl. most 113-as könyvtár 9674-nél tart formatált kártyával. Holnap elmegyek lőni, nyitja a 114-est, és esélyes, hogy megint ugrani fog a sorszámokban valahol. -
ph_5.5
aktív tag
válasz
Vikthor #50236 üzenetére
2x konverter mindent objektívet elront- és amiből 600mm-t képes összerakni az egy 300/2.8. AZ meg önmagában drágábbn mint a 150-600 és a konverter. Sőt.. jó eséllyel egy váz is kijön az árából
(haverom Canon vázra vett 600/4 IS USM-t.. ő az mögé tesz 1.4X, meg 2X konvertert ha nagyon messzire akar fotózni. Monitorméretben még elmegy amit össze tud rakni belőle, de belenagyítani nem érdemes)
#50237anaqer
tizen éve a Nikonnak vázai 6-10-12 Mp-es fejlődésen mentek keresztük. Most ekkorára vágni tényleg minőségromlás nélkül előnyösebb mint konverterezni. Tudom.. rég volt, azóta minden megváltozott. Már a telefonok is 100 Mp felett járnak -
ph_5.5
aktív tag
válasz
Vikthor #50234 üzenetére
Szerintem meg teljesen felesleges telekonvertert venni. (írom úgy hogy van, mert ajándékba kaptam) Sokkal egyszerűbb az esetek többségében utólag kroppolni, vagy akár már az expo előtt átállni DX üzemmódra ha valaki nem akar vágni. (utóbbinál a vágás esélyesen eldől a komonálásnál) Egy jobb konverter árban vetekszik egy régebbi tele árával. (Sigma 120-400 OS pl kb annyit ér a piacon mint egy Nikon TC, de ha könnyű telére vágyik valaki ami nem fényerős akkor ott a Tamron 70-300 VC vagy a Nikon 70-300 VR)
Próbaképp anno a konverterrel fotóztam 80-400, 120-400 mögé téve. (meg 70-200 mögé is) és az eredmény kétséges. Lasabb af, rosszabb rajzolat. A mostani 24 Mp-es vázakból meg simán vágható 200m-ből egy 300-nak megfelelő látószög. -
rekid
addikt
válasz
Vikthor #50222 üzenetére
Az, hogy miért nem működik gyári telekonverterrel nem igazán vágom, miután a teleconverter semmi más mint távolságnövelő műanyag amin van még egy lencse. Az összes elektronikus szerepe annyi, hogy az obi meg a váz között kb. egy drót.. de mindegy is. Nyugodtan megveheted a Tami obihoz a Tami konvertert az is minőségi darab és nyilván összenézték a saját objektívjükkel. Ez látszik is az árán, nem sokkal olcsóbb mint a nikon gyári.
-
rekid
addikt
válasz
Vikthor #50219 üzenetére
Telekonverter miatt fényerőt buksz. Minél nagyobb a szorzó annál többet. Emiatt a stabinak -záridőtől, rekesztől függően- hamarabb kell többet dolgoznia.
Telekonverterből én csak gyárit vennék, ami jellemzően k*rv@ drága. A patent obid elé beteszel még egy lencsét a konverterrel, ha az kaka akkor a hajadra kenheted a patent obid. -
VivienR
tag
válasz
Vikthor #49886 üzenetére
Egyetértek. Én is a Tamron G2-es felé hajazok, igazából tervben van a megvétele. Nagyjából azonos árban vannak (ha figyelembe vesszük hogy az EU-s Tamronok ugyanúgy megkapják itthon is az 5 év garanciát), de a C-s Sigmához képest az jobban szigetelt, és alig 100g-al nehezebb. A Sport változata már ugyanúgy szigetelt, mint a Tamron, viszont 3kg között mozog és a fém árnyékoló miatt 600-on eléggé előre kerül a súly.
-
válasz
Vikthor #49202 üzenetére
Köszi az infót, nekem most beltérben a 200, kültérben a 100 jött be fix 50-nel. Elvileg a D750 menüben van olyan, hogy maximális ISO, amit használhat auto módban. Nincs előttem a gép, de határozottan emlékszem rá, hogy a kijelző szerint tartotta is a beállított értéket.
-
updog
őstag
válasz
Vikthor #48478 üzenetére
Január elején 340 környékén ment újonnan a D750. Ha nem sürgős valakinek, érdemes figyelni a bolti akciókat, a negyedévente jelentkező Nikon visszatérítéseket stb.
Most 29-én a 220Voltnak is lesz valami akciója, nem tudom mennyire lesz a szokásosnál komolyabb. Sőt, ma minden készleten lévő Nikon termékre -10% van a D780 bemutató keretében (D750: 368.000)
-
#56474624
törölt tag
válasz
Vikthor #48307 üzenetére
Elsütni igazából nem feltétlen kell, a fénymérő alapján lehet számolgatni. Ha mondjuk 1/20 sec-ot kéne kitartani ISO100 és f/11 mellett, de azt mondom, hogy 1/100-at szeretnék, akkor az egy 5-szörös szorzót jelent ISO-ban, tehát 500-as ISO-ra kell állítani.
Vagy pl. ISO100 és 1/1000-es záridőhöz a fénymérés alapján az f/4-es rekesszel lenne jó az expozíció, de én f/8-at szeretném inkább, akkor (8/4)^2 = 4-szeres szorzót jelent az ISO-nál, tehát akkor ISO400 1/1000 f/8 lesz a beállítás.
A gyakorlatban persze nehézkes így számolgatni a rekesszel, a szabványos rekeszértékek:1, 1.4, 2, 2.8, 4, 5.6, 8, 11, 16, 22, stb., ezek mindig 1 FÉ-et jelentenek az előzőhöz képest.
1.4 és 4 között tehát 3 FÉ-nyi a különbség, 3 FÉ-nyi különbség 2^3 = 8 -szoros szorzót jelent.Mondjuk a manuális 50/1.8-asomon 2-től felfelé már szabályosan jönnek a rekeszértékek, szóval az ember tudja, hogy ha egyet fordít, az 1 FÉ különbség, ez a modernebb objektíveknél és vázaknál a segédtárcsával állítva a rekeszt már nem így van, mindenféle köztes érték lehet a rekesz, szóval rekesszel, pláne fejben, nem egyszerű számolni (hacsak nem ragaszkodik az ember a szabványosakhoz), de a záridővel és ISO-val minden további nélkül lehet.
A fentiek persze nem számolnak azzal, mikor nem helyes az expozíció a fénymérést követve. Oda viszont már rutin kell, hogy elsőre eltalálja az ember, amúgy próbálkozik, hisztogramot néz. Témafüggő. -
Roachy
senior tag
válasz
Vikthor #48307 üzenetére
Csak a rutin kérdése az egész. Én általában egy próba képből már tudom, hogy mit és merre kell változtatni a helyes expóhoz. de az sem ritka, hogy elsőre belövöm és már a próba kép is ok. Minél többet lősz manuálban, vagy figyeled a beállításokat más módokban és hogy az mit eredményez, annál biztosabban tudod majd ránézésre is belőni az értékeket. 2-3 kép egyáltalán nem rossz, az szerintem már bőven a haladó szint.
-
-
#56474624
törölt tag
válasz
Vikthor #48293 üzenetére
Valószínűleg azért, mert különben alulexponált lenne.
Ha pedig alulexponálod a beállított max. ISO-n, azt utána korrigálni kell, és zajban kb. ugyanott leszel, mintha magasabb ISO-val lőnéd helyes expozícióval. Nyilván ez függ a különböző automatikus zajcsökkentési beállításoktól is.
-
Roachy
senior tag
válasz
Vikthor #48265 üzenetére
De bezavarhat, az optikában lévő stabi a kézremegésekre van optimalizálva és álló képhez. Ugyanúgy érdemes kikapcsolni, mint amikor állványra teszed a gépet.
A DJI meg videózásra van kitalálva és mozgóképhez, hogy a kameramozgásokat kiegyenlítse, minél stabilabbak, remegés mentesebbek legyenek. És nem álló képhez van, hogy kézben is olyan stabilan tartsd mintha állványon lenne.
Fotózásnál kevesebb a haszna, mert ezzel sem tudsz sokkal hosszabb záridőt kézben kitartani, mint az optikákban lévő stabilizátorral. -
hotkar
senior tag
válasz
Vikthor #48161 üzenetére
Hádde...
az ISO-t állítsd AUTO-ra, állíts be neki egy általad tolerálható max. értéket (nekem 6400 van belőve), így mindig látni fogod, hogy éppen milyen érzékenységgel akar exponálni. Ha nagyon nem tetszik a gép által kiszámított ISO, akkor legalább tudod, hogy változtatnod kell a rekeszen vagy a záridőn.
Az a nagy jóság ebben, hogy így még az expozíció eltolást (kompenzációt) is beleszámítja a végeredménybe.
-
-
.mf
veterán
válasz
Vikthor #46965 üzenetére
"Amúgy meg szvsz, egy FX váz akáűr régebbi is és egy 24-70 obi hozzá."
Ne mondj már butaságokat. Középformátum alatt nincs élet, vegyen azt nyaralásra, majd ha megszokta, léphet tovább nagyformátumra, az való az igazán profiknak, lásd Ansel Adams is azt használta.
MifolyikittGyöngyösön? Egy teljesen kezdőnek, aki olcsón keres kirándulós-nyaralós-gépet, régi FX vázat és egy régi, azaz optikailag gyenge, nagy, nehéz 24-70 f2.8-ast ajánlani? A első nap után fogja a szálláson otthagyni, hogy "én ezt nem cipelem tovább".A másik felével egyetértek: inkább 5300 mint 3500, és a 18-140 bár kicsit gyengébb mint a 18-55 és 70-300, de turista kezdőnek egyszerűbb és kényelmesebb, hogy nem kell még egy obit vinni és cserélgetni.
-
-
marcitp
őstag
válasz
Vikthor #41825 üzenetére
Pl Nikon SB400
Két ceruzaelemmel kimegy a világból, TTL, jó kis vaku szerintem. A fej csak függőleges mozgatható. -
kutga
félisten
-
metal01
őstag
válasz
Vikthor #40845 üzenetére
Gondolkodtam azon is, de azok azért drágábbak...
(#40847) mazsi70: Olvastam róla. Nekem felépítésében kicsit gagyinak tűnik. Műanyag bajonett, nincs időjárásálló bevonat, stb. Elég rendesen torzít is állítólag. De nem rossz...
(#40846) anaqer, (#40849) Viperator: A Tokina 11-16 volt a másik amin gondolkodtam. Igazából lenne most keret a Tamronra. Hosszú távon melyiket lenne érdemes venni? Vannak előnyök is és hátrányok. Nehéz döntés
-
válasz
Vikthor #40306 üzenetére
Ugyanazt - leszámítva, hogy a Nikon DSLR-eknél mekkora difi tud lenni a fázis-, és a kontrasztalapú AF pontossága és/vagy sebessége között...
Én inkább (speciális esetek kivételével) lőnék csak szépen optikai keresőn át. A menüben d2 alatt találod a gridet (ha eddig nem használtad volna), és ha az alsó és a felső negyedsávnak az alsó és a felső harmadát fejben lecsapod, akkor kb. megkapod a 16:9 arányt.
Ami abból kilóg, az 1080p-ben le lesz vágva.
-
updog
őstag
válasz
Vikthor #39960 üzenetére
"tutter h van fényerős obija, amihez meg amúgysem kell vaku"
Vagy van külső vakuja
Én 7 éve DSLR-ezek, kb. egy kezemen megszámolom, hogy a három különböző vázam kisvakuja hányszor volt használva. (kb. azon három alkalommal, amikor először használtam az új rendszervakut, de nem volt még rádiós vezérlőm, így optikai slaveként villantottam el).
Nem tudok reális (+igényes) fotográfiai felhasználást mondani a vázvakura (az "e'ittajózsikáról egy telibevakuzott kép e', a sötét szobában a szülinapitorta mögött", az se nem igényes, se nem D850-et igénylő felhasználás
).
-
mikrofon
veterán
válasz
Vikthor #39714 üzenetére
Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2 (Nikon)
Nekem nagyon bejön a design.... A tesztek pedig mind dicsérik. VC-je 5FE-t tud....
Én még egy Sigma art 27-70 és Tamron sp g2 24-70 összehasonlító tesztre lennék kíváncsi....
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Építő/felújító topik
- SSD kibeszélő
- Autós topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Napelem
- Bemutatkozott a Lexar legfrissebb, strapabíró memóriakártyája, a Blue Plus
- Villanyszerelés
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 13 2022 M2 8GB 256GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- LG 34WQ75X-B - 34" Ívelt IPS Panel - 3440x1440 2K QHD - 60Hz 5ms - FreeSync - USB Type-C 90W
- Microsoft Surface Pro 7 - Újszerű, dobozban, gyári töltővel, billentyűzettel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest