- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Leépíti a Sony az európai piacot?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- A kompaktok között a Honor8 Mini lehet a király
- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
pergabb
senior tag
válasz
Throme #51508 üzenetére
én irigykedtem?
minden okés? ezt nekem szántad, akkor fejtsed már ki mi az irigykedés abban, hogy azt írtam örülök más boldogságának, még ha nem is használja ki, mert ha van rá pénze miért ne és miért írtam volna pont én az irigykedést másokra, hogy főleg ezért lovagolnak ezen a témán még mindig, hogy ki mit vett 0 szakértelemmel. Szerintem nálad vmi nagyon félrecsúszott.
-
válasz
Throme #51489 üzenetére
"Ezek "minek az neked", vagy a másik kedvencem " nem használod ki" dolgok inkább a másik pénztárcájában való turkálás."
Szerintem nem feltétlenül. Igaz, IT téren, de én is elég sokszor kerülök a másik térfélre, és tanácsadóként meg szoktam mondani, ha a kitűzött kritériumokhoz képest jelentős túltolás van az elképzelésekben. Aztán persze még dönthet másként a kérdező, de legalább tud róla, hogy feleslegesen költ.
-
válasz
Throme #51429 üzenetére
Ravasz voltam, és a sok legenda meghallgatása után kértem pár nyerset egy ws-ről, ahol ott voltam, és azonos ISO-n néztem össze egy Z6 I-et a saját fotóimmal. Erős volt a diffi. Legalább akkora, mint anno, amikor hasonló szituban a D3500-am néztem össze a D750-nel. Z50 képeit is láttam már párat, bár az nem nyers volt, de olyan ISO-val tolta a csaj a WS-en, hogy csak néztem. Aztán elárultam neki, hogy ülő modellhez nem kell 1/500... ;-D Ettől függetlenül a kijelzőn nem volt tré a nyers sem zaj szempontból.
-
válasz
Throme #51424 üzenetére
Alapvetően hobbista vagyok, és stúdióban szoktam portrézni, ha csak tehetem. Oda teljesen jó a D750, ezért is ragaszkodom hozzá. Ahol kissé már problémás, az a mindennapi low light szituációk, gyerekfotózásban, félsötét szobában. Van egy 15 hónapos MiniLányka itthon, és bizony ha értékelhető eredményt akarsz a mozgásáról, akkor a záridővel nem mész érdemben 1/400 alá, sőt. Na, ide jól jönne a jobb ISO tűrés, mert ez a szenzor már ISO 1000-en is tarhonyát gyárt - tudom, mások szerint nem - , de nekem igazából már a 640 is határeset. Utólag szűrheted persze, de az meg a részletek rovására megy. Minden egyes képen amúgy sem szeretnék a cameraraw lehetőségein túlmenő zajszűréssel szenvedni. Ahogy beszélgetek milces kollégákkal, 3000-es ISO-ig lazán jók, ez azért egy elég erős nagyságrendbeli plusz számukra. Ráadásul ebben a témában még az se jó alternatíva, hogy gyors állítok egy softboxot vagy egy LED panelt, mert sokszor arra is alig van idő, hogy előkapjam a gépet a táskából, mert néhány másodpercig lekapható kis életképekről van szó. Olyanokról, ahova az emberek telefonokat használnak, többnyire. Nekem ez sajnos nem adja, mert elvárok egy adott képminőséget így 2022-ben...
A beépített programok kapcsán rossz kifejezést használtam, a rekesz prio, záridő prio párosra gondoltam, nem a témafelismerős varázslatra. Én speciel ezeket se nagyon használom, inkább full manualban tolom, de ez személyes perverzió, mert ezzel is gyakorlatot szerzek igazából. Az, hogy a MILC jobb ezekben a módokban, azt arra gondoltam, hogy ügyesebben mér fényt, állít auto ISO-t, dönt a szükséges zársebességről, stb. Tudtommal rendezvény fotósok, családfotósok jellemzően rekeszprióban dolgoznak, szóval nekik nem mindegy, mennyire sikerül jól megállapítania a gépnek, hogy adott helyzetben a záridőhöz nyúljon, vagy az ISO-hoz.
Szerintem a B/F fókuszt is ide sorolhatjuk, mert MILC-nél semmi ilyen nincs, DSLR-nél meg van. Az eredeti állítás ugye az volt, hogy átlagjóska MILC-cel se tud jó képet lőni, ha tükrössel nem tud, hiába új a technika. Nos, ez már egy olyan pont, amiben biztos, hogy előrébb van, mert én szerintem nem vagyok gyökér, de mégis hónapkon át szívatott a back fókusz, mire rájöttem, hogy tényleg nem én kúrom el a fókuszpont választást, nem én billenek el, hanem a gép lő mögé a fix 85-tel, de csak azzal a lencsével, és csak bizonyos tárgytávolságon. A legtöbbször pontos volt, de vissza-vissza térően ott voltak a fülnél éles képek. Egy teljesen hobbista eddigre már rég eladta volna az egészet, vagy földhöz veri, MILC-nél viszont bele se futhat ilyenbe, azt se tudja kábé, miről is van szó.
@Roachy:
"A 3D, oldalirányú mozgáskövetésnél, illetve ha másik tárgy kerül a téma és az optika közé stabilabban tartja a fókuszt,"
Na, akkor nem beszélétem hülyeséget, én is így érzem abszolút.
@ tvamos (51427):
+1
-
tvamos
nagyúr
válasz
Throme #51418 üzenetére
En meg ugy ertem, hogy szerintem tudtam franko kepeket csinalni a D80-nal is, meg a D7000-rel is. Elmolyoltam az akarmikkel, makroobival, vagy szpottingolni a repcsiket, es emlekkepet csinalni, az faja. Csak hat sajnos sokkal kevesebb jo kep lett, mint egy modernebb geppel.
Raadasul, ha ott vagy egy csaladi esemenyen, vagy sportesemenyen, (mittudomen, gyerek foci, gokart, ilyenek,) ahova nem hivsz profi fotost, mert nincs ra budzse, es exponalasi kenyszer van, akkor meg sokkal rosszabbak lesznek a kepek, mint a melletted allo rokonnak, az iPhone akarmivel. Es az oke, hogy te a 70-300-zal 200m-rol fotozol, o meg azt fotozza le csak, ami az orra elott tortenik, akkor is szeretnel jobb kepeket csinalni, es olyanokat, miket egyszeruen nem lehet mobillal megcsinalni, mert nem mehetsz oda. Es persze, sok gyakorlassal... csakhogy azert hobbi, mert nincs lehetoseg mindent sokat gyakorolni!
Es igen, a Nikon 1-em sokkal jobb volt minden parametereben, mint a D80, csak a vekony DOF-ot nem tudta, mit az 50/1.8. (Mondjuk az szomoru, hogy az M50 AF-ben egyszeruen gyengebb, mint a Nikon 1.) Mondjuk most is Nikon 1-em lenne, ha a Nikon folytatja a sorozatot, es jobb vazat ad a torott J5 helyett.
Szoval igen, lehet jo kepeket csinalni a D700-zal, csak sokkal munkasabb, mint egy modern vazzal, es lehet, hogy meg ugy sem sikerul. Es ez elveszi az ember kedvet az egesztol. Es nem gondolom, hogy baj lenne, ha valaki szol, hogy vannak mas szempontok is, nem art, ha vegiggondolja!
Amugy en is majd' 40 eve fotozok, es azert... sokminden egyszerubb volt regen. Az elso gepemen ket allas volt, kozel, meg tavol/vegtelen. Nem is akartam olyasmit fenykepezni, mint most.
(#51426) Roachy
En osszessegeben jobban szeretem az M50 keresojet, mint a D80-et.(#51425) Throme
Biztos, hogy jo ez az adapter dolog? A Nikonnal nativ a DSLR obi tamogatas? Az biztos, hogy a csavarhuzos obikat nem viszi, es azokbol eleg sok van.(#51420) Timer
Arol nem is beszelve, hogy egy olyan vazzal, mi jobban birja az ISO-t, ott tudsz rekeszelni, nem olyan vekony a DOF, nem annyira gaz, ha kicsit melle megy a fokusz, raadasul tobb minden van fokuszban, tehat ha elesre allitod a labdat, meg fel lehet ismerni, hogy kinek a gyereke rugja, esetleg az egesz repcsi eles, nem csak az orra, vagy a fara. Esetleg expo idoben is mehetsz lejjebb, es nem mozdulnak be a cuccok. Sokkal megengedobb a teknika azzal, aki kicsit benazik. Meg esetleg az f8-ra rekeszelt obi se mossa annyira a temat, mint a csutkara nyitott.(#51419) szupermacs
Nem is az volt a felvetes, hogy nem lehet, hanem az, hogy nem biztos, hogy mindenkinek az az utja, van egy csomo mas szempont, amit erdemes figyelembe venni. -
válasz
Throme #51418 üzenetére
"Szerintem aki egy 10 éves tükrös fényképezővel nem boltdogul, az az újjal se fog. "
Legnagyobb tisztelettel jegyzem meg, hogy ez szerintem teljesen téves vélemény. Eleve ott indul, hogy zajtűrés. Olyan helyeken lőnek kvázi zajmentes, pengeéles képeket MILC vázzal és fényerős obival a márfélévefotósfotograffik, ahol én a D750 + bármi1.8 kombóval maximum zajtengert, rosszabb esetben még abból is életlent kapok. Tehát, nekem rögtön tudnom kell mellé világítani is, neki meg nem. Az expozíciós háromszög elemeit egy új géppel jóval szélesebb körben tudja a határokig mozgatni, és akkor még back/front problémáról, stabilizálásról nem is beszéltünk. Ráadásul ebben partner az elektronika is, ami automata, vagy program módban is jóval ügyesebb már, mint volt mondjuk akár 5 éve, 10 éves távlatot nézve meg pláne. Persze, itt technikai dolgokról beszélek, technikai minőségben nézve az adott fotót. Látásmódot, helyzetfelismerést egyelőre még nem lehet venni a boltban.
-
válasz
Throme #51414 üzenetére
"D750-ben kéne lenni 3D követésnek szerintem."
Van benne, de nem sokat ér, tulajdonképpen úgy szórja a fókuszpontokat gyors váltásban egymás között, a kereső középmezőjét fixen a céltárgyra tartva is, hogy öröm nézni. Egy esetben ad nekem például értékelhető segítséget, oldalirányban mozgó gyermek arcára tapasztva a markert, ott a "nem túl acélos" egyenesfutása mellett is éles az alak. Ha szembe fut, már nem jó, mert egy 15 hónapos is gyorsabban közeledik tipegve, minthogy ne lépjen be 10 képből legalább 5-nél a DoF elé, 200mm/2.8 állásban. Hihetetlen gagyi ez a része a gépnek szerintem, mondom ezt úgy, hogy amúgy nagyon szeretem ezt a vázat. Kényszerűségből persze ezt használom gyerekre a legtöbb esetben, mert a rendelkezésre álló lehetőségek közül ez a leghatékonyabb. De már c sak azzal időt veszt az ember, hogy szemre állít középponttal 3D-ben, majd újrakomponál. MILC-nél gondolom, ez annyi, hogy a kompozíciónak megfelelően tartod a gépet, az AF meg ráismer a szemre. Kölyöknél, ahol sok esetben van két pillanatod arra, hogy fotózz, ez tényszerűen azt jelenti, hogy van egy éles képed, vagy épp nincs.
-
tvamos
nagyúr
válasz
Throme #51401 üzenetére
Akkor a ti hobbit más, mint az enyém. De nem azzal nem értek egyet, így nem lehet vele ellenni, hanem az, hogy nem kell az legyen a hobbi mindenkinek, hogy állítgatja a régi technikát.
(#51400) ph_5.5
Jónak mondod, ha a 90 fok 89, és egyszer észreveszem, attól is teljesen kíkészülök. -
ph_5.5
aktív tag
válasz
Throme #51395 üzenetére
A 35-ös a kezdetektől ezzel szenvedett. Talán a D7000 volt a szeéri amivel a legtöbb hibát produkálta a netes olvasatok alapján (tizensokéve volt, a tök se tudja már). És ez nem kalibrációs gond volt hanem ilyen kész... a Nikon szerint jó ez így.
D700-on nyitott rekesznél is próbáltam amikor fx-re váltottunk sok éve, de elajándékoztam inkább és lett helyette normális 35-ös.
Valahova egyszer tettem fel két képpárt, de nem tudom melyik fórumba. D700 markolattal vs D3. A D700 kicsit magsabb volt. Majd D750 markolattal vs Z6II markolattal. A Nikon fx milc alig kisebb mint a dslr "elődje", és érzetre nem is sokkal könyebb. A Z obik súlya barátságosabb, ha 1.8-as verziót vesz az ember. De akinek 1.4-es fix sora volt, az nem fogja jó eséllyel eldobálni és fényerőt meg halom pénzt bukni. Így a táska viszont nem lesz könyebb. Ez van, együtt kell vele élni. -
válasz
Throme #51302 üzenetére
Igen, csak nálam van a váz, de ha ettől a használattól bármi baja lett a bajonettnek, akkor az gyárilag egy ócska konstrukció, amit meg nem hiszek. Soha nem erőltetek semmit, szóval ötletem nincs, mi lehet. Ha ez így marad, majd megkeresem az említett kollégát, vagy Fotoptix Dávidot, mert még mindig garis a gép, de remélem, tényleg csak beflesselem a dolgot (sajnos nem).
Jut eszembe, van itthon egy D3100, rápróbálom arra is a nikonokat.
-
HThomas
őstag
-
válasz
Throme #51175 üzenetére
A 24-120 új verzióját láttam teszteken, de őszintén szólva az elődje se volt a szívem csücske, ha egyszer MILC-re váltok, se fogok érte fizetni szerintem. Valahogy nem volt elég hosszú, miközben rendesen torzított is mindkét végén. Persze erre volt profil, de akkor se éreztem tutinak. Egész éles volt, de olyan semmilyen, steril képek jöttek ki vele mindig. Nem volt rossz, de nem szerettem meg valamiért, pedig a D750 mellé vettem külön, mert sokan dicsérték a kettőt együtt.
A D3500 képzajról: nekem már sok volt, a NR meg mossa a részleteket, szóval túl sok volt vele a kompromisszum beltérben, mesterséges világítás nélkül. De olyanra akartam használni, amire nem volt való, az a gép abszolút hobbi felhasználásra szerintem tökéletes választás. Bár mostanában csúnyán megdrágult, én kit obival, táskával, sd kártyával szettben vettem akcióban valami 115-ért. Az olyan ár volt, hogy az egyébként még szépen működő D3100-ról se volt kérdés, hogy váltok. Mostanában ennél jóval drágábban megy maga a váz is, 170-180 ezret nem biztos, hogy megér.
Egyébként az FF lencsék F bajonettre brutál módon drágultak. A Tamron G2 szériája inkább fogy el, mintsem visszatérjen az ára az 1 évvel ezelőtti szintre. Érthetetlen, általában az ilyen termékek olcsósodni szoktak, ezt meg aranyáron is elviszik.
-
válasz
Throme #51172 üzenetére
Nekem már a 800 is sok volt, én mondjuk D750-en se szeretek feljebb menni, mert cseszi a szemem a zaj. Azt nem állítom, hogy nem tolom túl, de a 3500-on már tényleg szemcsés volt 1000-es ISO felett, de igazából nekem már a 800 se tetszett. Minden más tekintetben viszont elégedett voltam a géppel, még a vaku papucsa is teljes értékű, nem butított, mint odaát néhány belépő vázon. Plusz, elég gyors is az a gép, konkrétan felüdülés volt, amikor a D3100-ról felváltottam rá. Az akku idő meg egyenesen brutális, pláne ha az átnézeti keresővel dolgozik az ember, és csak ak épek visszanézésre vilantja meg a kijelzőt.
A Tamronból a VC-s verzióról van szó, igen, bár ebből is van frissebb, úgy látom! Nekem még ez a típus volt (csak F mount, és mintha fém lett volna a bajonett), 78 ezer bruttóért vettem 5 év garival, ami most már nevetségesen kevés pénznek tűnik érte. Az baromi jó objektív volt APS-C-n, szinte mindig azt használtam kültéren. A VC is marha jól ment, de összegészében is akkora rugalmasság volt benne a széles gyújtótáv tartomány miatt, ami után rendesen szívtam a fogam a 24-120/F4 Nikkorral. Ha lenne egy ilyen lencse FF-re, vennék, mert ilyen mindennapos utazó objektívnek annál jobb szerintem nem is kellhet "kicsipézé". Egyedül a beltér volt a problémás vele, meg hát a ki bokeh junkie, az nem fogja feltétlenül kedvelni.
-
válasz
Throme #51169 üzenetére
Szerintem a D3500 baromi jó kis gép, csak ISO800 fölé ne kelljen menni soha. Bánom, hogy eladtam, tartaléknak bőőőven megfelelt volna, pláne szabadtéren fotózva. Persze anyagminőségre nem nagy kunszt, de a Tamron 18-200-as obival párosítva (amit még mindig lehet kapni 95 ezer forint környékén, újonnan) olyan jó kis kombót adott általános célú fotózáshoz, hogy néha visszasírom. Városi cirkáláshoz, kiránduláshoz teljesen rendben volt. Én nem inteném tőle a kollégát, pláne ha wifi / GPS párosra nincs szüksége, és a kihajtható tapi kijelző hiányát is meg tudja bocsátani a gépnek. Talán a kihajtható panel volt az egyetlen, ami tényleg kellett volna a néha, a többi nekem nem téma pld.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
Throme #51148 üzenetére
Ez a profi- nem profi dolog egyáltalán nem számít, az expo mennyiséget és éveket csak azért hoztam fel mert pl a croppos időszakában a Nikonnak (2004-2005-től) soha nem tisztítottam szenzort, majd fx esetén már előjöttek ezek a hibák rendszeresen (2008 környékén kezdtem el azt használni)... Milc tavaly óta van és sokkal erősebben érezhetőek a pöttyek megjelenései.
A kommentekben én azt olvastam hogy Sony rendszernél sokkal több a pötty mert nincs védelem a milcnél, míg Canonnál ott a redőny ami lezárja a szenzort. Nikonnál a működés (z9 kivételével) megegyezik s Sonyval... még sosem láttam a redőnyt a szenzor előtt. -
Lex Icon
senior tag
válasz
Throme #51148 üzenetére
Érdemes azt is figyelembe venni, hogy a tükör körüli részt be szokták vonni olyan anyaggal/szövettel, ami megköti a port. Tükrösnél ez a "szőnyeg" hosszabb, így nehezebben jut át rajta a por.
A bejutott port egyes obiknál a zoom hátsó pumpálása is kavarja, amit szintén a tükör tud csillapítani, míg MILC-nél telibe fújja a szenzort.
De valószínűleg ez gépenként eltér, ezért nem lehet az összes MILC-re és összes DSLR-re kijelenteni, hogy melyik fajta porosodik jobban. -
ph_5.5
aktív tag
válasz
Throme #51146 üzenetére
Szerencsém volt a közel 20 évben mert minden dslr vázban amit használtam (legalább 15 típus) pont annyit késleltetett a tükör hogy 150e-200e expoig vázanként alig kellett takarítanom, és lehet hogy megvárta az utolsó 3 tükrös a milceket és átrázta oda a port hogy azon vegyen észre az eltését
Van az elmélet és a gyakorlat. Nálam a milc jobban porosodik. Így erre "kellett" valami magyarázatot keresni, pont mint amikor adott egy életbeni jelenség, mint pl Arkhimédés esete a vízzel.
Másoknak is az a véleménye hogy a milc porosodik jobban. A beszélgetés alatt plusz linkeket is érdemes megnézni.
Ott is az a magyarázat amit én tippelek, hogy nincs közvetett fizikai védelem, és a statikusan a milc szenzor jobban vonza a port. (most kerestem rá, mert korábban pont nem érdekel a téma csak látom magát a jelenséget ) -
ph_5.5
aktív tag
válasz
Throme #51144 üzenetére
Nem légmentesen zár, de elegendő annyira a zárása hogy ha nem lefelé tartja valaki a bajonett nyílást cserekekor akkor nem a pár mm-re lévő szenzoron landol a szálló por mint a milcnél. A szenzor rázás pedig pont ugyanúgy ki-be kapcsolható a dslr vázon is ki és bekacsoláshoz társítva. Nekem sem a régieknél sem a mostaniáknál nins aktiválva. Akkor takarít ha menüből indítom... így sem bír sokat az akku a felhasználási módjaimat alapul véve.
YT video elég 2 sec-t megnézni, hogy a zárás azért bőven több mint a semmi. A tükör pedig a szatatikus töltésnél elválasztja a kültértől a szenzort. -
ph_5.5
aktív tag
válasz
Throme #51126 üzenetére
Ha egy helyi cég régi megoldásából indulok ki akkor lehet az lesz a megoldás- mert az úgy nézett ki hogy rendszervakuból kb 2x annyit rendeltek mint amennyit el akartak adni. A másik fele pedig ment rektárkészletnek- cseredarabnak, illetve később szervíz alkatrésznek.
tartok tőle hogy egyed dzsunkatermékeknél a gyártó nem ismeri a pótalkatrész fogalmát... és innen indult a story.
A Mikrosat nem garázscég, de amennyire képes egy-egy gyártó variálni az alkatrészeken lehet hogy ők is inkább vesznek pluszpa pár olyan darabot ami donor lesz. És pl egy gyakran meghibásodó mondjuk tápot megtartanak a garis javitáshoz. Mert tudják hogy el fog romlani... és lehet hogy a gyártó hajlandó lesz tőlük visszavenni, de mire azt elintézik addig az új szabályozás alapján 3x kellene kicserélni a terméket.
Pont náluk láttam a múltkor hogy az a vaku ami akcióban mondjuk 129ezer volt karácsony előtt (rendes áron 140 körül ment) most 165 magassága. És ha valakinek elromlik az akciós példánya... akkor nem érné meg nekik adni helyette egy 165-be kerülő darabot.#51125Timer Ez érdekes hozzáállás. Kiírja hogy NEM, de közben igen. De csak akkor ha épp kedve van. És amihez kedve van. Vagy nem tudom
-
válasz
Throme #51108 üzenetére
Pont az a helyzet, hogy lett ilyen, épp azért kérdeztem tőle, hogy mi ez az új módi?
Régebben csak a névjegykártyájára ráírta a gép adatait. Ő szó szerint egy régi motoros kis szaki, nem érdekelték a papírok, stb.. Ő adja a szavát, nem él vele vissza, nyilván ezt feltételezte a többi emberről is.
Gondolom, valaki(k) visszaélt(ek) vele.Hígul a nép minden téren...
Nálam is volt, hogy javítás után nem kérte a gép számaival megírt névjegykártyáját. Igaz, nekem eszembe nem jutott, hogy mégegyszer "beváltsam"! -
válasz
Throme #51054 üzenetére
Nekem 2/2 jó, de ez nyilván nem mérvadó, ebben igazad van. D750-ben legalábbis nem érzem hátrányát, remélhetőleg nem lesz gond. A púposodás meg egyébként annyira kiszámíthatatlan; 400 ezres ultrabook akkuja másfél év után annyira puklis volt, hogy alig bírtam leszedni a hátlapot.
-
HunNuke
csendes tag
válasz
Throme #51012 üzenetére
Ha a rekesszel együtt változik a fekete foltok élessége, akkor a kosz nem az objektíven kellene, hogy legyen?
Ha a szenzoron lenne a kosz: miért változna a rekesz nagyságának állításával a kosz élessége? Nem pont ugyanott és ugyanolyannak kellene lennie (más lencsékkel is)?
Nekem is volt ugyanilyen problémám, és az objektív volt poros. -
rekid
addikt
válasz
Throme #51030 üzenetére
d750-nel fotózom.
Auto Iso-nál pedig be tudod állítani a minimum zársebességet, ahogy írod is.
Nálam jellemzően 1/125 a leglassabb amivel lőhet (így mindegy melyik obi van fenn 50 vagy 85) és max 5000 iso. Ha koppan az iso akkor lentebb tolja a zársebességet automatikusan. (..és jelöli is, hogy nem tudott a kereteken belül maradni.) -
HThomas
őstag
válasz
Throme #50959 üzenetére
Téglafal... tök jó lenne saját kert tégla kerítéssel, vagy házfallal, de valahogy nem volt még affinitásom lemenni az utcára, vinni a gépet, állványt, laptopot, keresni egy megfelelő falat, kimérni valahogy, hogy szimmetrikus legyen, aztán ott kattintgatni és nézegetni a képeket. Vagy én gondolom túl?
A füves azért szimpi, mert nem kell annyira foglalkozni a szimmetriával, igaz úgy meg a sarkokat nehezebb nézni, de alapvetően, ha a jobb és a bal oldal ok, akkor nagy gond talán nem lehet... a 16-80-at anno így próbáltam tesztelni, szerencsére nem is volt vele gond, de azért kicsit bénázósnak érzem ezt a módszert. -
HThomas
őstag
válasz
Throme #50956 üzenetére
Igen, fókuszproblémák dettó... csak hát ez annyira fájdalmas. Egyébként decenterességet hogyan lehet a legegyszerűbben, gyorsan kiszúrni házi módszerekkel? Lefotózok egy sík füves placcot állványról, esetleg lefelé döntve a gépet, a távolba fókuszálva, és összenézem a széleket és a sarkokat?
Szerk: random tájképeknél csomószor nem is zavaró, főleg amikor a felső sarkokban ég, vagy össze-vissza fák, az alsó sarkokban meg közeli, amúgy is picit homályosabb dolgok vannak... aztán jön mondjuk egy-egy olyan kép, mint amit linkeltem, ahol a távolban van valami homogén, nagy dolog és rögtön kiböki az ember szemét.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
Throme #50916 üzenetére
Korábban beszéltük az iskola témát. Az OKJ esetén nem maga a képzés rossz, hanem egyes oktatási helyek. Mert nem azonos tudású oktatók vannak a képzőhelyeken... sőt nem azonos tudású diákok járnak egy - egy iskolába sem.
De maga az a tény hogy végzettséghez kötött tevékenység volt mint minden normális szakma, az adott egy alapot arra hogy szűrjön.
Azoknak akik jó képeket készítenek tanulás nélkül, mi akadályozta meg őket abban hogy erről egy papírt is szerezzenek?
Most majd XY youtubertől fog tanulni az aki meg akarja ismerni az alapokat? Honnan tudja az aki nem ért hozzá hogy XY tényleg ért hozzá, vagy rosszul fordította le valamely külföldi "oktató" anyagát és félhülyeséget fog magyarázni?
Pl a fotózás érettségihez volt kötve. Igen.. az érettségi sem olyan mint 30 éve- ez tudjuk. De legalább volt egy szellemi szint ami alatt nem akarták hogy valaki ezzel foglalkozzon.
#50917rekid Az előbb leírtam hogy nem az OKJ_vel van gond, hanem azzal ami miatt pl nem lehet egy lapon említeni pl az ELTE oktatási színvonalát azonos tárgyakból és mondjuk a Felsőszentpéterfalvi Ifjúsági főiskola képzését. (nem létező.. de direkt nem írtam le hogy mely egyetem kullog a sor végén) Szóval az hogy iskolába járunk az nem lenne szabad hogy derogáló legyen. Ahogy anno elmentünk általánosba, majd közésikolába és fősulira is. Az hogy valakinek van egy mérnöki diplomája, még nem jelenti azt hogy fotósként is tud dolgozni. Mert pl nem ért a vállalkozói ismeretek alapjaihoz. Nem érti a fotzóási jogokat... stb. Ezért kell iskolához kötni és nem vakvilágban bárkinek bármilyen szakmát a kezébe adni. (mármint iskola nélkül bárkivel bármit végeztetni)#50921m3ss Az én helyzetem elég furcsa. Sok helyről tanultam sokminent. Részben technokrata vagyok, és próbálok minden engem érdeklő dologra berendezkedni. Elvagyok természetes fényeknél is, környezeti fényeknél is... de jobb szeretem ha én világíthatok.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
Throme #50914 üzenetére
"laikusként" értem a soraid mondanivalóját, de egy pár dolog másként működik pl a fotósok körében is.
Portfólió. Oda mindenki a legjobb fotóit teszi ki. Tudott olyat is... a gond mindig az hogy ez 1x sikerült neki, illetve hány képből tudott ennyi vállalhatót összerakni? Sajnos ezekre a portfólió nem ad érdemi választ. Pl nálam ha fitness versenyzőt, testépítőt fotózom, vagy modell portfólót készítek a képanyag 3 dologtól függ
- milyen formában van a modell (Szép emberekről könyebb szép képet készíteni.)
- milyen környezetet használhatok (Szép környezetben egyszerűbb olyan terület találni ahol mindenkinek minden jól áll. Vagy edzőtermenként változik hogy hol mennyi lehetőség van)
- milyen képet szeretne magáról ( egy teltebb lány ha széken ülős fotót akar akkor azt számára előnyösen pózoltatni nehezebb mintha álló pózos fotót kér)
Egy valamitől nem függ nálam, az pedig a technikai háttér. (ezen az elméleti felkészültségemet is értem) Van egy halom fényformálóm, halom vakum... tűző napsütésben is el tudom nyomni a nypfényét és kint is tudok stúdiójellegű világítást produkálni... vagy épp ellenkezőleg, nem vakuzom ha nem kell, mert az objektíveim vázaim megoldják a látványt, háttérmosást, fényszegény környezetet ha kell.
No ez az ami portfólióban egy laikusnak (nem rád értem- általánosságban) nem jön át. Egy mezei néző nem érti hogy nálam miért nincs szétégve a nyári égbolt a háttérben, vagy hogy termékfotónál nálam miért tud egy fazettás kő minden oldala csillogni és miért van az hogy 5mm-es tárgy is éles az elejétől a végéig...
Tavaly volt olyan melóm, hogy a cég a 3. fotósnál járt próbaképekért. Vitt 4 féle arany árnyalatú terméket, melyek sokszögletűek voltak. Odahozták, lefotóztam aznap megkapták a képeket és nem értették hogy ezt hogy lehet ilyen gyorsan és színhelyesen összehozni.
Pl azért mert ismerem a vakukat, a fényformálóimat, van kalibrációs profil minden termékfotónál, normális monitort használok... stb.
És igen, fele áron is találnak fotóst. Aki nem látja az eltérést, az a feleárút fogja váalsztani. Én pedig nem felezek, mert akkor már nem érné meg..
Piacot szerezni már jó ideje nehéz. De pl pont az árukereső és társai a példák arra hogy a vevők többnyire "azonos" terméknél azt nézik hol olcsóbb. Ez egy konkrét terméknél működhet, mint opció, de a fotózásnál azt gondolják hogy ugyanazt fogjá kapni Nyomasek Bobotól és Nánási Páltól. Pedig pont egy cég sokkal előrébb van akkor ha a termékfotóik jók és nem átlagosak...És végül:
"Aki jó fotókat készít de nincs papírja (biztos van néhány) miért ne fotózhatna pénzért is?"
Azért mert aki "jó" fotókat készít az nem azt jelenti hogy ért is a szakmához. A fotózásnak vannak pl jogi részei. Az aki nem tanult jogot (nem csak fotósként fontos a szabályok ismerete) az nagyon nagy pofonokba futhat bele. A net is tele észosztó emberekkel... az iskolában az aktuális szabályokat kell bemagolni, megérteni amit olyan emberek mondanak el akik erre fel lettek hatalmazva pl a komány által.
Pont olyan iskolai végzettség nélkül fotózni, mintha rábíznád a gyereked oktatását egy olyan emberre aki nem végezett tanárképzőt. Ott sem csak az a lényeg hogy el tudja mondani a 7 vezér nevét töriórán...
A fotózásban is nehéz mindenhez érteni. Kedvencem a jó természetfotós, aki másnap már esküvőzik. Vagy épp termékfotózik, portrézik, céges sorozatot vállal el... azért mert van fényképezőgépe.
Egy portfólióból azt sem tudod kiszűrni hogy a fotós 1 vagy 2 kártyás gépet használ. Azt sem hogy otthon milyen az adatmentése. Azt sem hogy van-e tartalék váza stb...
Nem egy olyan esetről tudok ahol lelkes amatőrökre bízták az esküvőfotózást. Mert hogy milyen szép képei vannak... igen, csak 1 szál vázzal, 2 fixxel más pár képet lőni ismerősökről és más bevállalni úgy egy munkát, hogy az valaki nagy napja. Nem lehet szertartást ismételni mert a kártya megállt, megsérült. Nem lehet vacsorát újra szervezni azért mert a fotós minden képe bemozdult mert vagy nem volt vakuja vagy gőze nem volt hogy is kell használni...
Persze vannak olyan végzett fotósok akikről a fenti dolgokat ugyanúgy el lehet modnani. POnt ahogy vannak béna kőművesek, rossz tanárok is...
De mindegyiknél az alap az hogy ilyen irányú képesítése van. Nem a papír számít, hanem az ott töltött idő.. ami alatt ragad rá valami. És van kihez fordulnia ha kérdése van...
Az iskola személyes jelenlétű, ott hiteles információt hiteles embertől lehet tanulni.
Ez lenne a lényege a képzéseknek. -
DEeEe
csendes tag
válasz
Throme #50879 üzenetére
A téma értőjeként nektek, ez lehet teljesen evidens de egy átlag földi halandónak mi van otthol: TV, PC, laptop, Teló, és ha a kezedbe veszel egy 12 éves könyvet a PC röl akkor bizony minden amit ott olvasol már irreleváns. így aszt hittem így megy ez itt is és szerintem az oda betévedő 100 kívülállóból 99 úgyszintén tovább megy mikor meglátja 2008as a cikk.
A 2 teló ami közt vacilálok kameraügyileg ezt tudják, egyikbe 3 másikba 4 kamera van:
64 MP, f/1.8, 26mm (wide), 1/1.97", 0.7µm, PDAF
8 MP, f/2.2, 119˚ (ultrawide), 1/4.0", 1.12µm
5 MP, f/2.4, (macro), AFEz mindenmásban sokkal jobb
VS
108 MP, f/1.9, 26mm (wide), 1/1.52", 0.7µm, dual pixel PDAF
8 MP, f/2.2, 118˚ (ultrawide), 1/4.0", 1.12µm
5 MP, f/2.4, (macro), AF
2 MP, f/2.4, (depth)Mennyivel adna nekem ez [2 MP, f/2.4, (depth)] plusba szerintetek?
-
válasz
Throme #50671 üzenetére
"Ez az 1 szemre fókuszálás egyébként honnan jött a köztudatba?"
Passz. Nem az a lényeg, hogy az egyik szeme legyen csak éles, hanem hogy legalább az egyik legyen az, és az a közelebbi legyen mindenképp. Egyébként én sem vagyok érte annyira odáig, azért az szerintem a minimum, hogy a fejtartástól függetlenül legyen éles mindkét írisz.
-
HThomas
őstag
válasz
Throme #50671 üzenetére
Szerintem az egyik érdekes kérdés most, hogy lesz-e a D780 mintájára D850 és D500 utód. Ha igen, az egy üzenet a DSLR usereknek, hogy a Nikon nem feledkezett meg róluk, várjanak nyugodtan amíg a Z rendszer kiforrja magát. Ha nem lesz, akkor előbb-utóbb még több csalódott user fog MILC-re váltani, viszont közel sem biztos, hogy Z-re.
A másik meg, hogy a Z9 után lesz-e elérhető(bb) áron Z8/Z80, ami a pro-DSLR féle kialakítást viszi tovább, csak beépített markolat nélkül. Egy ilyen vázzal biztos megkönnyítenék sokaknak a váltást.
-
pergabb
senior tag
válasz
Throme #50589 üzenetére
1
rf bajonnetre hidd el, ugyan akkor fog jönni, mint Z-re. Canon oldalon sokkal több volt a gond amúgy velük85-ös esetén még a vaku sem volt 100-as. Nikon oldalon a legtrébb a 35mm volt, azért is hoztam fel azt példának. D7000-em sosem volt, de ott nem alapból problémás az af rendszer még saját obikkal is?
-
pergabb
senior tag
válasz
Throme #50536 üzenetére
Fogj kézbe egyszer egy Z fc-t és meg fogsz érteni. Irgalmatlan gagyi érzése, összenevettünk az eladóval, ismerem, őt is érdekelte én mit gondolok róla. Műanyagból is van amúgy olyan, amit jó megfogni
egyébként meg itt is bejátszik a magnézium ötvözet, vhol alul, felette meg van egy papírvákony, kopogós, iszonyat gagyi festett műanyag, ezért is írtam, hogy olyan igazi toy kamera hatása van. Nagyon bejött kinézetre, gondoltam z50 helyett inkább ez, de elmenekültem amilyen messzire csak lehetett. Egyébként nekem anno canonról nikonra váltva is fura volt, canon vázai (nem tudom most milyen), de a tükrösök sokkal masszívabb érzést adtak. 5d sorozat után a D750 sokkal gyengébbnek tűnt, de nem ez a röhejes kategória volt, inkább csak nagyon más. Számomra a D750 igazi igáslónak számított, mint anno a D700 is, változatlan bánom, hogy eladtam, egy életre meg kellett volna tartanom, akár csak emlékbe is.
-
HThomas
őstag
válasz
Throme #50540 üzenetére
Hát nem tudom, amikor a D7000 nekem itt-ott lekopott, akkor látszódott, hogy nem műanyag, hanem festett fém. A D500-nak pl az eleje műanyag, a többi része szintén fém.
Ok, nem fém az egész, de azért távol áll a kínai gagyi fröccsentett műanyagtól, szerencséreRoachy: igen, tudom, de az R3-ban sem az arcra/szemre fókuszálás az újdonság, hanem az, hogy a fotós szemét követő fókuszterület kiválasztást beépítették. Az eredeti hsz mindkettő funkcióra hivatkozott.
-
.mf
veterán
válasz
Throme #50524 üzenetére
A Pana azért tesz bele, mert csak az utóbbi pár évben kezdtek stabit tenni a vázba, és az első generáció abból se volt húdejó, így ha nem akarják az utóbbi 2 generációnál régebbi vázzal rendelkezőket arconcsapni, kénytelenek obistabit is használni.
Timer: ahogy Forceberg is írja, közelre fókuszálva kisebb lesz az effektív rekesz. Pl. Canon MP-E 65-nek volt egy kis füzetkéje, hogy mennyi az annyi. 1:1-nél az f2.8-ból f5.6 lesz - 5:1-nél pedig f16.8...
-
válasz
Throme #50511 üzenetére
"Lehet Z vonal is megszűnik, ahogy a nikon1-gyel történt."
Tudom, hogy csak viccelsz, de Z9-es hype meg a Zfc-s *csa-csing* után ezt kizártnak tartom. Céges szempontból minden szinten egyértelműen a Z-mount a jövő. Én csak azt fájlalom, hogy az "enthusiast" szektor ki fog esni a képből, mert vagy kitobizol, vagy kicsengeted az S-felárat - nem látok Nikonnál középutat. :\
-
válasz
Throme #50509 üzenetére
Valljuk be - soha nem mi leszünk a Nikon célközönsége.
Ilyen szempontból nem is lázadoznék a Nikon Z obik árazása miatt... de szerintem még külföldi mércével mérve is elég vastagon fog a ceruzájuk.
Ráadásul értelmezhető fényerejű "mindenes" zoom obijuk egyszerűen továbbra sincs. Jó, évek óta ot sárgállik a roadmapen a 24-105 S - de azt se tudjuk, milyen fényerővel, meg hogy "mikó mán"... pedig nekem tudásában a Z5 (számomra) pont ideális lenne, de nincs mit rátekerjek.
DSLR-re meg tudták csinálni a még megfizethető kategóriás 24-120 f4 VR-t, de mirrorlessre nem látom, hogy bármiféle törekvés lenne tőlük ezirányban. Piac pedig lenne rá - de vagy 70-nél vége, vagy ott van nesztek az ürgelyuk jellegű 24-200 szuppperzoom (50mm-en már f/5.6, na kösszépen...), aztán legyünk vele boldogok. Hát... nos.
-
.mf
veterán
válasz
Throme #50506 üzenetére
"FF meg egy vagyon"
Nem tudom, otthon milyenek az árak, de nyugatabbra a Z5 kit (24-50-nel) 1099€, a Z50 kit (16-50-nel) pedig 897€ - az a 202€ már nem eget-rengető különbség, és azért nem csak FF szenzort, hanem vázstabit, jobb AF-et, nagyobb akkut, dupla kártyafoglalatot, és még pár mást is kap az ember. Igazából a Z50 létjogosultságát nem értem, obi sincs rá a két kitzoomon kívül.
-
pergabb
senior tag
válasz
Throme #50440 üzenetére
ne aggódj, a milcek esetén, ahol kismillió pixel van már a hátsó kijelzőn, ugyan úgy nem látni, hogy éles lett e a téma
érdekes mód egy z50-en jobban kivehető, mint pl a z6ii vázon, de még mindig otthon derül ki a gépnél, hogy jé, azt hittem nem éles, lőttem még 10-et és az összes kép penge.
-
válasz
Throme #50440 üzenetére
Van tether kábelem egyébként, amikor 'ingyé dolgozok, akkor néha használom is, de amikor fizetsz a modellnek és helyért is, akkor inkább az van, hogy több képet lövök ugyanarról a beállásról, és majd csak lesz valami. Ha pró lennék, és ebből élnék, már MILC-et nyomnék emiatt én is.
Az a perverz ebben a hibában, hogy minden obival jelentkezik, de nem mindig, és amikor lenscal előtt van a gép, kvázi soha.
-
m3ss
veterán
válasz
Throme #50436 üzenetére
pedig teljesen normalis, hogy f6.3-nal is ossze-vissza szor egy tukros. csak kisebb az eselye h feltunik a nagyobb melysegelesseg miatt, mintha nyitva csinalnad ugyanezt.
az nem eletszeru, hogy helyszinen azert tetheringelsz hogy elesseget ellenorizz
vagy ha igy dolgozol, sokaig nem fognak fizetni. ha a megrendelo valogat a helyszinen (nem az elesseg miatt) vagy egy termek vagy kaja fotozasnal latni akarjak a kesz kepet hogy tudjak modositani sajat igenyuk szerint akkor szokas inkabb.
-
válasz
Throme #50433 üzenetére
Nem lennék vele előrébb, mert a fókusz ugyanúgy PDAF benne, (ha jól tudom) csak a liveview kapta meg a Z5 (6?) rendszerét, én meg LV-t soha nem használok. Markolatot viszont mindig, az meg nincs a D780-hoz. Tudom, Z6II...
Egyébként 6.3-as rekesszel és afelett dolgoztam stúdióban, így is mellé durrantott. Csak elég nehéz úgy hibára hivatkozni, amikor csak minden sokadik kép rossz, és nem konzisztensen lő mellé minden lövésre. Lehet, én várok sokat a technikától, passz. Eleve megkértem a modellt, hogy maradjon pózban, amíg nem jelzek, így végül mindenből lett egy jó verzió, csak ez így nem a leggyorsabb, és nem is mindig életszerű.Az a baj a visszanézéssel, hogy a kijelző felbontása miatt nem feltétlenül egyértelmű, hogy na, az nem teljesen jó lett. Szemen nézem, de igazából csak monitoron látszik, hogy bazze, nem éles, bezzeg a szeme melletti rész az arc oldalán az penge. Illetve, a haj jó irányadó még ilyen szempontból, de ez is csak nagyban látszik, tether meg nem játszik modell fotózásnál (legalábbis nálam nem, én jóformán esek-kelek így is a modell körül!
)
-
válasz
Throme #50429 üzenetére
Persze, ezért is nem bírtam ellenállni neki. Mondjuk, nem bánom egy percre se, bár ez a folyamatos AF para már kezdi felb@szni az agyam. Legutóbb a vizsgaremekemet fotóztam stúdióban jellemzően 85-össel, és 10-15 képenként simán befigyelt 1 back fókuszos lövés, pedig a modell úgy állt, mint cölöp a földben, én meg már levegőt sem veszek, ráadásul most HSS vakuval 1/250 alá nem is mentem, szóval nem valószínű, hogy bedőltem volna, vagy ilyesmi. Ettől eltekintve, még mindig porcosodik a répám a képek részletgazdagságától. Ha esetleg egyszer beesik 600 alá a D850, én és a pénztárcám szerintem ott leszünk!
-
FerNandor
őstag
válasz
Throme #50410 üzenetére
Köszi és neked is anaqer!
Sehol sem találom, hol lehet beállítani, hogy én manuálisan válasszam ki lépkedve a fókuszpontot vagy automatikus legyen. Hol lehet ezt állítani? Fókuszpontok száma, af-a, c stb megvan csak ez nem, pedig valamit egyszer állítottam, amitől automata lett és most megint single pointon van, de a kiskönyvben sem találom... -
FerNandor
őstag
válasz
Throme #50352 üzenetére
Hát nem gondoltam volna, hogy a DSLR "kiment" a divatból amúgy, de mondjuk nem is követtem.
Hát amúgy meg igen....
D7200 lett végülis. Próbáltam a realitás talaján maradni és a D610-re nem akartam sok-sok pénzért obikat venni. De egy fényerős 35-öst azért még majd nézek hozzá.
Ma még annyira nem értem rá nyomkodni, de nagyon tetszik. meg el kell olvasnom a használati útmutatóját...
26.400 körüli expo van benne.De lenne egy kérdésem, mondjuk talán nem tartozik szorosan ehhez a topikhoz, de nem baj.
Van hozzá egy ilyen objektívem (ezzel jött a gép).
Itt ez az Aperture Lock, mire való? Mert azt sikerült kiderítenem, hogy 22-es értéken lehet lockolni és a gépen meg ugyanúgy tudom állítani. Viszont, ha kivettem ezt a lockot, akkor meg valami "hibát dob" mintha nem ismerné fel az objektívet. Mire való ez tulajdonképpen? Vagy milyen esetekben kell használni? -
Lex Icon
senior tag
válasz
Throme #50384 üzenetére
Igen tévedsz.
Nem akartam megbántani a topiktársat, ezért írtam így. Sokszor tapasztaltam már, hogy a kezdők azt hiszik, ha nem jók a képeik, akkor (nem mentél elég közel) akarom mondani, nem elég profi a gépe.
Több (tehetős)embert is ismerek, aki évről-évre lépdelt felfelé az (ár)létrán, de soha nem volt elégedett. Ha javasoltam neki egy fotós könyvet, tanfolyamot, weboldalt, akkor az nem volt jó. Persze, mert azzal dolgozni kellett volna, könnyebb (neki) sok pénzért venni profi cuccot, mert abba nem kell időt és energiát tenni.
Ez egy olyan technikai műfaj, amiben számít a technika, de a hozzáértés, tapasztalat sokkal többet. Hiába veszek milliókért versenybiciklit, sífelszerelést, íjat, versenyautót,... ha a tudásom nem ér fel hozzá, csak egy kőbunkó lesz a felszerelésem.
Ezért is maradok a DX vonalon, mert ha magamat fejlesztettem, az sokkal többet ért, mint ha FF-re költenék egy valag pénzt.
Vicces, mikor ismerősöknek tetszik a képem amit csináltam és rögtön azt kérdezik, mivel fotóztam és nem azt, mit tanultam. Kb, mintha a sebészt kérdeznék, hogy milyen szikét használ, mert jól, sikerült a műtét. -
.mf
veterán
válasz
Throme #50303 üzenetére
"Kezdem úgy látni a dolgokat, hogy az eredeti megéri. .."
Csak ne lenne ekkora lehúzás itthon... Gyári EN-EL15b 24k volt itthon, vettem inkább egy OTB-t, boltból 7.5k-ért, két éve gond nélkül működik, pedig a gyáriakat kímélendő azt használom a legtöbbet, munkában akár naponta le van merítve és feltöltve (ez is - meg a másik 2). Aztán jártam Japánban, ott 12k-nak megfelelő JPY-ért lehetett kapni a gyári akkut (sajnos már csak egyetlen darab volt készleten a boltban), ha itthon is annyiért lehetne kapni, én se gondolkoznék utángyártotton.
-
FerNandor
őstag
válasz
Throme #50318 üzenetére
Köszi. Hát nem tudom, hogy tudnék megnézni ilyen obit személyesen, mert amiket láttam, azokhoz 3-400km-t kéne utazni, vagy többet (oda-vissza).
Anaqer igen, a gépet nem akarnám lecserélni, biztos örülnék egy újabbnak, de ezt újonnan vettük, bajom nincs vele és sajnálnám kicsi pénzért eladni, második gépnek meg fölösleges lenne.
-
FerNandor
őstag
válasz
Throme #50312 üzenetére
Köszi szépen. Találtam egy ilyet pl: [link] ez jónak tűnik.
Nem is tudtam, mi az a MILC, de most utánanéztem kicsit, maradok én a DSLR-nél
35 vagy 50-es fixet megnézem akkor, köszi, gondolom ezekben nincs stabilizátor, nem?
Amúgy annak idején a D80-at és D60-at néztem és a 60-as lett.
Miben éreznék amúgy változást egy D90-nel? -
válasz
Throme #50179 üzenetére
Nem nagyon érik, őszintén szólva. Inkább az zavar, hogy amikor fotózok, nem tudok már bízni a gépben, mert az is elég kockázat (pedig csak hobbista vagyok, szórakozásból fotoznék alapvetően), hogy én cseszek el valamit, de így kapott még egy random generátort a történet, ami már nem annyira vicces. Érdekes, hogy a D3100 / D3500 vázaimmal semmi, de tényleg semmi gondom nem volt, erre itt van ez, ami elvileg egy bevált és kiforrott modell, aztán úgy szopok, mint VadKati fénykorában.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
Throme #50180 üzenetére
A vázaimat amikor megveszem, testreszabom...és nem piszkálom utána. Af finomhangolást dslr esetén mindig megnéztem, ha kellett hangoltam de utána amig megvolt bármely vázunk is nem kellett hozzányulni.
Most a dsl vázak mellé lett két z6II. Láttam hogy van finomhangolási menü, de bele sem léptem. Pedig a z obikon tul vagy 8 f bajonettes fut, és mind hibátlan.
Ha valami nem jol dolgozna és észlelem, akkor szoktam átrágni hol a bibi. -
-
válasz
Throme #50148 üzenetére
"Szerintem érik nálad a milcesedés
"
Biztos nem, mert tavaly szeptemberi a váz, ráadásul most vettem egy Tami 70-200 USDG2-őt, ami MILC-en elvileg nem megy. Ráadásul bővül a család, úgyhogy most nincs pénz lóvéra!
Ráadásul alapvetően elég nekem ez a gép, más szempontból kellene fejlődni, a technika az amatőr fotós létemhez képest még sok is, szerintem.
Garis a gép, na de egy ilyen hiba...pfff...én is nehezen hinném, ha nem magam tapasztalnám.
Egyébként az obis tipped jó, a 85-össel néztem, annyi eszem nem volt, hogy mondjuk a 24-120-szal is csinálja-e ezt a fókuszpontos mókát. Csak hát jellemzően a 85/50 vonalon mozgok, mostanában csak a 85-ös van fent., de legalább arra jó lenne, hogy kiderüljön, nem az obi szívat-e már. Annyiban cáfolnám ezt, hogy a probléma kibukásakor a stúdióban az ötvenessel se ment rendesen az AF.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
Throme #50123 üzenetére
A dslr fejlesztéseknek vége.
Én voltam az egyik szkeptikusa a milceknek. 2018-ban a Z6 I generáció bejelentésekor elmentem megnézni a cuccot. És megállapíottam hogy ez nekem sosem lesz... egyszerűen vacak.
Eltelt 2.5 év. Kijött a Z6 II. És váltottam. Vettem egyet. Majd az első fotózás után gyorsan mégegyet.. és a 2014 óta jól bevált dslr amivel maximálisan elégedett voltam ment piacra.
5 perc volt átszokni. Mármint D750-ről Z6II-re. Más. OVF -t szerttem. Az EVF meg más liga, de pl apró termékfotónál az hogy a keresőben 100%-on megnézem hogy ott éles-e ahol szeretném és nem 3mm-el arréb az előny. Azhogy van használható nagyon szélső AF mezőm az is jó. És persze hiányoznak a normális méretű hátsó kezelőgombok... meg meg kell szokni hogy pl ne nyomkodjam a makroobin a plusz funkciógombokat, ne tekergessem az élességállítót mert lehet hogy épp rekeszvezérlésen hagytam. (szóval nem bolondbiztos a rendszer, de sok kényelmi funkciót tud). A kereső pl tisztára kapcsolható. Semmi info nincs ha nem akarod.. mert előtte mindent beállíottál pl termékfotónál és csak arra kell koncentrálnod ami a képen lesz. Áramellátás javult. Tölthető powerbankról. És nekem pont előny hogy nem lett sokkal kisebb a váz, és van elfogadható fogása. 2009-ben pl a D3-ban az nem jött be hogy portré állásban nem volt joy elérhető közelben. (af mező váltáshoz nyújtózkodni kellett).
Nem tudom mennyi Z6II fogyott az országban, de tudom hogy sokan az elmúlt pár évben Sonyhoz pártoltak. A7III miatt pl. A Nikon későn lépett, és a Canon is jó cuccokkal ugrott be.
Én nem bántam meg hogy maradtam Nikonos. A megbízóim meg még soha nem kérdezték meg hogy mivel fotózom... nekik az a fontos hogy meg tudjam oldani amit kértek. A digitális technika elején (nem az 1 Mp-es kompaktokra gonolok) .. de mondjuk egy D100-as Nikon vagy D2-es pro váz kroppos szenzoros volt. A mai szemmel nézve elég silány képminőséggel, gyenge dinamikával... mégis születtek jó fotók. Pénzért.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Canon EF 100-400 f4.5-5.6 L IS USM II objektív eladó
- Canon EOS 1300D gép szettek, objektívekkel, kiegészítőkkel (1400 - 7900 expos gépek, újszerűek! )
- Fuji X-S20 2.5 év garival
- Csere is érdekel! Canon C100 super 35mm cinema kamera +Canon EF-S 18-135 obi +Power Zoom adapter
- GOPRO Hero 11 BLACK akciókamera - különlegesség!!! Labs fw 01.20.70
- AKCIÓ! 4TB Samsung 870 EVO SATA SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650M R7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RTX 5070 12GB BE QUIET! Pure Base 500DX 650W
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 4000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- AKCIÓ! "ÚJ" Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest