- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Azonnali mobilos kérdések órája
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Indiában szeretnek TV-zni
- Xiaomi Mi 11 Lite - 4G-vel vagy 5G-vel kéred?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChef
aktív tag
válasz
sityupityu #71598 üzenetére
A Facebook-on bejelentkeznek "nagy motoralkatrész" boltok, és Kymco Agility indexbúrájuk sincs. Sym Mio búráról nem is beszélve... Azért máshol van hozzá alkatrész.
-
válasz
Jakab66[hun] #71594 üzenetére
Kymco Agility 50. Sokkal megbízhatóbbak és jobban össze vannak rakva a kínai motorokhoz képest, de jóval barátibb az áruk mint a nagyobb márkáké. Bevált robogók.
-
orosziem81
tag
válasz
Jakab66[hun] #71594 üzenetére
Szia,
Pont most, mikor jön a tél? Ilyenkor már lassan elrakni szokás a mocit, hogy az ízületeinket megóvjuk.
De, hogy hasznosat is írjak, én ajánlom a kínai márkákat is, ha listát rendezel magadnak azokat ne dobd le feltétlenül.
-
Jakab66[hun]
senior tag
Sziasztok!
Tudnátok nekem valami kis fogyasztású, megbízható 4t robogót ajánlani munkába járáshoz?
-
perge666
veterán
válasz
perge666 #71591 üzenetére
Na az új akkuval jó lett a duda és az indexek is.
Az önindító picit teker és megáll,olyan mintha szorulna.
A világítás ugyanolyan mint volt.Rúgásra könnyen indul amúgy,és szépen egyenletesen jár 5-10másodperc után,addig magasabb az alapjárat.
Mentem ma vele 15-20km-t,és szép hangja van,szépen egyenletesen megy. -
TaaT
nagyúr
Sziasztok!
Nemrég vettem egy Malaguti Ciak 150 robogót. Az üzemanyag-szintjelző kicsit hektikusan viselkedik, a felső egyharmadban szép egyenletesen mozog, a középső egyharmadban össze vissza kileng (és az üzemanyag-szintjelző lámpa is kigyullad néha). Az alsó harmadban meg inkább beáll minimum fölé és úgy marad, és amikor már nem hallottam hogy lötyögött volna a benzin a tankban inkább elmentem tankolni nehogy pórul járjak. 8L-es a tank, de csak 6.3L fért bele. Most akkor volt még bő 1.5L benne? Mikor megvettem tele tankoltam, azóta kb 240km-t mentem vele. Van valakinek tapasztalata ezzel a típussal?
-
perge666
veterán
válasz
sityupityu #71589 üzenetére
Nem történt semmi,csak nagyon megtetszett a moci és lecsaptam rá.
Annyi nyűgje van,hogy a világítás alapjáraton frankó,ha megyek vele akkor meg jóval gyengébb,de lehet vele látni.
Tegnap este 8-kor gurultam vele haza a szomszéd faluból / 15km / és feltűnt hogy tompítottal gyengébb,de ha megálltam egyből erősebb lett a fény,mintha valami kapcsolóval átkapcsoltam volna.
A távolságija meg ha átkapcsolom akkor van hogy világít 1-2 másodpercet,de utána semmi.
Indexek is gyengén világítanak,duda csak kattan,önindító nem teker.Szerintem ezeknek a problémáknak egy hibaforrása lehet,amit ki kell derítenem.
Esetleg ha tudtok tippet adni hogy hol nézelődjek,azt megköszönöm.
Ha hazamegyek az első amit megkeresek benne,az az akku lesz,mert van itthol egy vadi új 12V 4AH akkum,de szerintem biztos nem lesz ilyen egyszerű,vagyis nem hiszem hogy ez lesz a baja.
-
BlackPriest
őstag
válasz
sityupityu #71588 üzenetére
teljesen bent ragadt meg, nem is jött ki. kapott mindenféle vegyszert, a másik dugattyút lefogva kompresszorral kijött fél centit kb, de utána semmi. a két dugattyú szemben van egymással, elég szűk a hely, de most megpróbálom a mozgó felét lefogatni és egy főfékhengerrel kinyomni, hátha.
-
válasz
Bling95 #71586 üzenetére
Természetesen az a legjobb ha ugyanolyan van rátöltve, de azért parázni sem kell annyira ha az olajmennyiség nagy részét a rátöltött fogja képezni. Ha ugyanolyan tulajdonságokkal rendelkező csak más márka, akkor ne foglalkozz vele. Félszintetikusra full szintetikust... lehet, hogy valaki felszisszen erre, de azt mondom, hogy még ez is elmegy. Pláne egy ilyen egyszerű gyári motornál mint a tied. Az ég világon semmi sem fog történni.
Full szintetikust ásványi olajra viszont ne töltsél.Teljesen gyári motorba is tehetsz full szintetikus olajat. A lényeg, hogy ne valami versenyolaj legyen hanem olyan, ami alkalmas különolajozásos rendszerekbe.
(#71587) perge666 Na, mi történt? Buherálás is lesz?
-
válasz
BlackPriest #71585 üzenetére
Milyen állásban ragad meg (mennyire jön ki)? Én mindig leszerelve de még összerakva szoktam oda-vissza alaposan megjáratni ilyenkor mielőtt szétszedem...
-
Bling95
őstag
Sziasztok!
Valószínűleg teljesen buta kérdés, de ha 2T motorba szeretnék olajat venni van bármilyen jelentősége, hogy milyen volt korábban benne? Gond e pl ha korábbi félszintetikusra teljesen szintetikusat öntök? vagy ha teljesen már márka?
És ha már itt tartunk mire érdemes figyelni? teljesen sima kis et2-es vespáról van szó, mindenféle tuning nélkül.
Most valamilyen repsol van benne (de meg nem mondom melyik) -
BlackPriest
őstag
ötleteket szeretnék: megragadt az egyik munkahenger a féknyeregben. valamennyit jött kifelé kompresszorral, de megállt. melegítést mennyire tolerálják a féknyergek? (rendeltem helyette másikat, de az akkora fos, hogy inkább a felújítás)
-
macilaci78
nagyúr
válasz
spanglee001 #71583 üzenetére
A kulccsal több dolgot is csinálsz: gyújtás, annak elvétele, kormányzár, kontrollámpa működésének ellenőrzése.
Rfid, vagy mágneses relé jó lehet, de ha ennyire szar helyen van a gyújtás, rakd át a zárat. -
spanglee001
addikt
hogy ne kelljen a kulcslyukat keresgélni a tucano alatt, valami egyszerű de biztonságos indítási ötletekre lennék kíváncsi. Akár maradhatna a kulcs a motorba mindíg, de ne tudja más indítani csak én. Pl valami rfid érzékelő, vagy bluetooth, vagy valami egyszerű és költséghatékony módszer érdekelne. Vagy a kulcsot teljesen kiiktani, és csak egy rfid érzékelő érintéssel ráadja a gyújtást, aztán másik érintéssel meg leveszi. Létezik valami ilyesmi?
-
válasz
macilaci78 #71581 üzenetére
Na, az pont nem az epiteshez szol
-
válasz
sityupityu #71579 üzenetére
Én krovával húzom, természetesen ésszel. Aki meg annyira hülye, h megszakítsa a menetet az meg is érdemli
Aki akar kicsit röhögni a mocim építésén: :DDD
Érdemes alulról kezdeni a galériát -
válasz
body007 #71578 üzenetére
Persze, meg kell húzni rendesen, nem azt mondtam hogy nem. De pl légkulcsal simán el lehet intézni egy ilyen menetet ha sokáig rajtahagyod. De akár króvával is... Lehet hogy rosszul fogalmaztam, meg kell húzni rendesen, de pl ha kézzel húzod rá, akkor nem kell teljes testsúllyal eszement módon rátehénkedni és "ugrálni" rajta. Erre akartam kilyukadni.
Sok elintézett főtengely menetet láttam már.
-
válasz
sityupityu #71575 üzenetére
Hát sztem (külön saját vélemény) én úgy meghúzom az anyát ahogy bírom. Ott nincs sztem jelentősége, h jobban meghúzom vagy nem - esetleg a gyári érték felé
-
válasz
orosziem81 #71576 üzenetére
Így van, érzésre de azért jó alaposan. A lényeg, hogy a menetet azért nem kell megszakítani rajta...
-
orosziem81
tag
válasz
sityupityu #71575 üzenetére
Köszönöm szépen a tájékoztatást.
Tehát nem full izomból agyonhúzom hanem alaposan de érzéssel.
Alátét van, a kép nem a hibás robiról készült. -
válasz
orosziem81 #71573 üzenetére
Akkor az rosszul volt ráhúzva.
Kimondott nyomaték értékről én nem tudok (egyébként is robogónként változhat ez), de ha van is én sosem aszerint húztam meg a variátor anyát, hanem egyszerűen ésszel és érzésre. Légkulcs vagy ütvecsavarozó kell hozzá. Ha ezek nincsenek akkor van pl ilyen megoldás is vagy pedig ilyen. Nem biztos, hogy ezek paraméterek jók a te motorodhoz, csak szemléltetés képpen linkeltem hogy lásd, hogy milyen opciók vannak még. A másodikat, a dugattyúblokkolót a gyertya helyére csavarod be.
Ha van légkulcsod vagy ütvecsavarozód akkor az a lényeg, hogy nagyon határozottan fogd meg a külső tárcsát, jobb ha kesztyűt húzol fel. Én már rengeteget csináltam ilyet, puszta kézzel is megfogom (akár nagyobb robogóét is amin nagyobb anya van), de a lényeg, hogy nagyon észnél kell lenni. Ha kicsit is bizonytalanul vagy határozatlanul fogod meg, akkor a bőröd-ujjad stb bánja. Komoly sérülést lehet összeszedni, nem játék.szerk: Ja, és egy alátét sem árt az anya alá...
-
orosziem81
tag
válasz
macilaci78 #71563 üzenetére
Nálam az auto. szivató már feladta, így én a mostani pár fokos hajnalokon kézzel eltorlaszolom a légbeszívó nyílását, indítok, majd mielőtt lefulladna lassan engedem a levegőt. így minden esetben elindul hidegben.
-
orosziem81
tag
Sziasztok,
A csatolt képen jelölt főtengely anya a nagy rezonanciától menet közben leoldott. Az a kérdésem, hogy mekkora nyomatékkal kell visszaszorítani, valamint milyen módszerrel lehet a bordás tárcsát (vagy a teljes tengelyt) rögzíteni, mert a csavarral együtt elforog.
-
válasz
macilaci78 #71563 üzenetére
Hát a mocim nagyon nem szereti a hideget, nem bírtam beindítani
Fogtam betoltam az előszobába, hősugárzót ráállítottam, 10 perc melegítés, egy rúgásra beindult -
spanglee001
addikt
válasz
Krogoth #71568 üzenetére
tucano kézzsák, és izzad a kezem ebben az időben, de ha fázna ott a markolatfűtés
-
Krogoth
senior tag
Variátor (Malossi multivar 2000) és szíj csere pipa. Ég és föld.
Most meghúzom a gázkart és azt veszem észre, hogy 60-70el repesztek. Vége is kitoldott 80ra.Kérdés: ki/milyen kesztyűt használ? Már kezd csípős idő lenni és nem ártana, ha nem fagyna meg a kezem.
Nem 30-40ezres kategóriára gondolok, de azért ne is legyen gagyi. -
forandor
tag
Nehogy már kimaradjak ebből a benzinszintjelzős dologból.
Keeway: digitális műszerfal. A Tank olyan mint egy fejtetőre állított négyzet alapú csonka kúp. Természetesen sokáig max-ot mutat, majd felülről 1 csík mínusszal is sokáig megy, majd a 3-ik csíknál már egyre szaporább. Emelkedő/lejtő szépen befolyásolja a mérést, de a rázkódást jól bírja. Egyébként a benzinszint jelző csíkok is olyanok, hogy a felső hosszú, és lejjebb menve egy rövidebbek csíkok. Egyszer sokáig volt száraz a tank, na akkor tankolásnál lassan vette észre, hogy már tele van.
Gulliver: jóval nagyobb késleltetéssel bír, mint a Keeway. Teletankolásnál kell egy kis idő mire felvánszorog a mutató. Főleg a gyenge akkumulátor hatására képes kevesebbet mutatni, mint amennyi van a tankban.
Piaggio: Van egy led... Ha világít, akkor tankojjáá
. Szintén gyorsan reagál. Emelkedőnek van, hogy tankolni kéne, lefelé menet rájön, hogy mégsem (vagy fordítva, már nem rémlik).
Konklúzióm: A műszer pontossága sík terepen függ:
- tank formája
- mérőmechanika szárazsága
- akku állapota
- mérőműszer elöregedése -
lbence
aktív tag
válasz
macilaci78 #71564 üzenetére
Barátom 300-as Vespa Gts-e is beéri 3,5-4 literrel, pedig általában városban használja.
Most vett mellé egy 250-es etz-t, állítása szerint az első fogyasztása 5,5 liter volt, ebből a fele volt város. Kipróbáltam én is, elég jól megy. -
macilaci78
nagyúr
válasz
sityupityu #71560 üzenetére
Annyira nem értek hozzá, de szerintem nincs lehetetlen.
-
macilaci78
nagyúr
-
válasz
macilaci78 #71538 üzenetére
Én szívatóval szoktam gyújtás nélkül rugdosni, majd megpróbálom anélkül, köszi
Jah, és nem tudom beállítani a szívató "szintjét", lévén bovdenesIlyen polini:
(#71540) D1Rect: Már azt hittem, h az én 6,5-es fogyasztásom sok
Az enyém mondjuk "már" nyolcvanas - tavaly volt egy gyűrűtörés, feljebb kellett fúrni
-
Máté337
csendes tag
válasz
sityupityu #71560 üzenetére
Igen ez egy 50-es 4T, és pontosan ez a bajom, hogy nekem azt mondták, 2,5 a reál fogyasztása. Egyébként teljesen laikus vagyok(talán ez látszik). Lehet valami baja, vagy rossz beállítás, amiért ennyivel többet fogyaszt? Tudok élni a 3,3-as fogyasztással, csak ha tud kevesebbet, akkor miért ne.
-
válasz
macilaci78 #71558 üzenetére
Kérdés, hogy 50-es 4T-ről beszél (ha papíron 45 a vége akkor gyanítom, hogy igen)? Mert ha igen, akkor azzal csinálhatsz bármit, soha sem fog megenni 6-8 litert. Ha cibálod neki akkor is max 3 liter, de lehet, hogy még sokat is mondtam. Van egy 180-as 4T runnerem is (van kis okosság, piszok jól megy ahhoz képest, hogy csak 180), bárhogy is húzom neki 5 liter fölé még nem nagyon tudtam menni vele...
(#71559) D1Rect A te motorod az teljesen más kategória (már beszéltünk régebben is róla), annál a motornál az a normális.
-
válasz
macilaci78 #71558 üzenetére
"Nyélgázon meg lehet etetni vele 6-8 litert is, pirostól pirosig gyorsulgatva mindent, nyílt szakaszon végsebességgel üveghangon."
Ó, lehet nálam is ez a baj?Azért teszek rá egy sport légszűrőt.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Máté337 #71557 üzenetére
Ezt előre senki sem fogja neked megmondani.
Nyélgázon meg lehet etetni vele 6-8 litert is, pirostól pirosig gyorsulgatva mindent, nyílt szakaszon végsebességgel üveghangon.
Egy moderált, élhető felhasználás mellett a nyugodt forgalom ritmusát felvéve a 3 liter reális. Tehát mész50-nel40-nel, nem állat módjára gyorsulsz és nem hegynek felfelé hajtasz. Persze ha városon belül ott a 60-as, 70-es tábla, téged meg elkap a gépszíj, az a fogyasztáson is látszódni fog.
Szerintem ha figyelmen kívül hagyod a 40-es korlátodat, de a többit betartod, akkor 3-3,5 l/100 km környékére fogsz érkezni. -
Máté337
csendes tag
Még annyi kérdésem lenne, hogy a mostani 4T motorom papíron 45km/h-ra képes fojtással. Fojtás kivétele után kb mennyire lesz képes? Hogyan változik majd a fogyasztása?
-
Flashback
addikt
válasz
macilaci78 #71555 üzenetére
-
Flashback
addikt
Az igaz lehet hogy egy CBR125-ös 1,5-2 litert eszik százon?
-
macilaci78
nagyúr
válasz
MrChef #71552 üzenetére
Szervizben is megkérdeztem, itt is leírták, hogy nagyon gyakori hiba a robogóknál típustól függetlenül, X-akta, minek okán zsebbe nyúlós lehet a javítása, a gyakori meghibásodás okán jó eséllyel nem is tartós.
Első évben vettem egy csomagtartóban elférő 3 literes kannát, tettem bele benzint, ha kifogyna a tankból. Mellette a tipli és írtam a fogyasztást. Második évre kijött, hogy egy tankkal 120-130 km-t megyek el, így rászoktam, hogy a km-óra 100-as helyiértékén fordul a mutató, akkor tankolok és levan a gond.
Ha eladásra kerülne a sor, ingyen és bérmentve adom mellé a nívópálcát és a tapasztalatot, vagy megköszöni, vagy elmegy. -
MrChef
aktív tag
válasz
macilaci78 #71550 üzenetére
Nekem több, mint jó, de ha el akarom adni a robogót (nagyobb fog kelleni), akkor a leendő vevőnek nem kielégítő.
-
flegga92
senior tag
válasz
macilaci78 #71546 üzenetére
A Gulliver nem mai darab volt 94-től gyártották, ott analóg műszer volt, minden féle trükk nélkül.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
MrChef #71549 üzenetére
Én vágtam egy 30 centis bükkfatipilt, tele tankba benyomtam, megjelöltem, meddig ér a tele. Otthon forrasztópákával berovátkáltam negyedekre és a csomagtartóba betettem. 200 Ft volt, de ha forrasztót is vennem kellett volna, akkor is megállt volna 2500-ből a javítás és a tank formájából ítélve ez lineárisan mér.
-
MrChef
aktív tag
válasz
macilaci78 #71546 üzenetére
Szia! Találtam ezt a műhelyt, ahol autó- és motorműszereket is javítanak.
Az én üzemanyagszint mérőm is rosszul mér: teljes tanknál is csak félig megy fel a mutató. A szervizben végignézték a cuccot, kábelt, membránt, mittudoménmit, és nem találtak hibát, csak a műszeregység lehet a ludas. Mivel ez a mocimba alsóhangon is 15ezer Ft külföldről, ezért tennék egy próbát a javításával. -
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz
flegga92 #71541 üzenetére
A robogómon olyan régóta rossz az üzemanyagszintjelző, hogy nem is emlékszem, milyen volt, amikor működött. De hullámzásra nem emlékszem, pedig se hullámtörő, se semmi nincs a tankban. Egy modern, digitális műszertől elvárnám, hogy a kilengéseket korrigálva számoljon egy valós, átlagos értéket.
Anno a Ladánál figyeltem meg, hogy hosszú, egyenletes lassításnál mozdul felfelé az üzemanyagszintjelző, de vad hullámzásra ott sem lettem figyelmes, pedig az sem űrtechnika. Az úszónak van valami tehetetlensége a pályáján, ami kiküszöböli a gyors mozgást.
-
flegga92
senior tag
válasz
macilaci78 #71537 üzenetére
Újabb autónál kicsit másabb, legtöbb autóban indításkor mér az úszóról egy szintet, utána átfolyás mérővel kalkulál és csökkenti a szintet a mutató. Honda Civicnél is ilyen, ha egyhuzamban megyek vele 100 km-t meg se mozdul, de ha leállítom és később beindítom, jóval alacsonyabb szintet jelez. Ez azért van, hogy élesebb kanyarban, lejtőn/emelkedőn se mozogjon össze vissza.
Elképzelhető, hogy újabb robogóknál is van ilyen késleltetés, főleg digitális kijelzőssel. Az ex Gulliveremban pl tuti nem volt, ha félnél alacsonyabb volt az üzemanyagszint és levettem középtámaszról össze vissza járt a mutató. Jelenlegi Yamaha Cygnus X pl ezt nem csinálja. De hasonló képen mutatja mint Máté337-nek, első 80 km-en nem csökken szinte semmit, középső tartományban gyorsan lemegy, majd az alsó tartományban megint lassan. Sőt van, hogy az esti leállított szinthez képest másnap reggel egy csíkkal lejjebb mutat, majd napokig ott marad (napi 5-6 km megy bele).
-
Tényleg, ha már fogyasztás.
Az enyém 9.2L-rel megy el százat.Ezt kicsit sokallom.
MOD: mondjuk az is igaz, hogy mindig járatom 1-2 percet indulás előtt.
Ugye még mindig egy SR 50:
Naraku Performance PHBG Black Edition 21mm-es
Stage 6 MKII hengerszett 70ccm
Stage6 pro replica kipuf
Naraku főtengely
Stage6 kuplungharang
Stage6 Sport PRO kuplung + polini 3gMivel gyári légszűrő van rajta(sport betéttel és "extra lyukakkal") gondoltam, hogy kap egy olyat amivel rendesen kap levegőt.
-
suste
veterán
válasz
Máté337 #71536 üzenetére
ahogy írták,
- még bejáratós, plusz
- 4l/120km = 3,3l/100km, ami nem is olyan vészes, úgy hogy nem ismerjük a súlyodat és vezetési stílusodat
- ha minden gyári, akkor gondolom még a variátorban is benne van a "fojtás", vagyis pörgeted feleselegesn mint állat, hogy normális sebességet érj el.... -
Máté337
csendes tag
Sziasztok! 2 hete vettem egy Motowell Magnet City 4T-t. Tökéletesen indul, szépen megy, viszont a fogyasztása közel sem tűnik olyan jónak, mint ami le van írva, illetve amit más felhasználótól hallottam. 120km alatt fogyasztott el kb 4 litert(talán kicsit többet). Én úgy tudom, hogy ennek a robogónak, mivel 4T, 3 liter alatt kellene, hogy legyen a fogyasztása. Összesen 382km-t tettem meg vele eddig. Egyébként nem használtan vettem, fojtás is benne van, tehát elvileg minden gyári. Számíthatok arra, hogyha kérem, akkor a márkaszerviz orvosolja a problémát 500km-es kötelező szerviznél? Egyébként az üzemanyag-szint jelzőm is érdekesen mér. 80km-ig a tetején van, aztán 1 nap alatt felére csökken, következő nap pedig teljesen lent van. Egyébként kizárt , hogy lopják belőle a benzint.
-
Egy hidegindításos kérdés.
Ma reggel volt nálunk úgy 1 fok. A moci nem szeretett volna jönni velem dolgozni, itthon hagytam (pedig rugdostam pár percig). Most hazaérve első dolgom, h megnézzem mi a bánata, hát egy rúgás és indult (mint mindig). Szóval kérdésem az lenne, h mit csináljak vele, h a hidegbe is induljon? Most azon filózom, h betolom az előszobába de jobb örülnék vmi tisztább megoldásnak
Mint írtam szívató (kézi), moci rendben, max ha több napot áll sértődik meg és nem egy hanem 10 rúgás mire beindul (vagy leejti a benzint vagy elpárolog a blokkból, nem tudom)
Ötlet? -
macilaci78
nagyúr
válasz
spanglee001 #71533 üzenetére
Mint az autóknál: a megnövekedett fogyasztáshoz emelt teljesítményű generátor és akku.
-
spanglee001
addikt
markolatfűtést tettem a motorra, éppen elbírja a rendszer, bár alapjáraton a világításon látszik ha bekapcsolom, szeretnék ülésfűtést is, de azt már valószínű nem bírná el. Mit lehet tenni? Csere ledre irányjelzők helyzetjelző és féklámpa elég lenne? Vagy van ledes fényszóró ami engedélyezett és kevés fogyasztású? A jelenlegi fényerővel elégedett vagyok. Alany kymco agility 50cc 4T
-
Mint mindenhol a minőséget itt is meg kell fizetni. Nem mindenki csak melóba járásra stb használja a kerékpárt. Ha nem is versenyzői szintről beszélünk, de ha valaki kicsit is komolyabban veszi ezt a sportot akkor az 50-60-70 k-s biciklik sajnos nem sokat érnek. Egyszerűen nem bírják a terepet, széthullanak a rossz anyagminőség és egyéb dolgok miatt (természetesen terepbiciklizésről beszélek).
-
MrChef
aktív tag
Nem tudom, szeretnék-e olyan helyen dolgozni, ahová nem baj, ha izzadtan, bringás szerkóban érkezek meg.
Pl. mert van külön öltöző, zuhanyzó? :-D Nálam ez kizáró ok.
Pár éve a bringámra akartam kormánymagasítót. Megkérdeztem a bringás szervizeket, aztán elment a kedvem az egésztől: 25ezer Ft-os alkatrész, plusz ez meg az, végül 40ezer, mondtam, elmennek az anyjukba. Szóval ott is megy a lehúzás ezerrel. És tökveszélyes, hogy nem tudod tartani a forgalom tempóját, mert nem tudod. Lassú, fárasztó és szmognyelő vánszorgás a városban, nem sport. -
suste
veterán
válasz
perge666 #71527 üzenetére
teljesen elvetemültek a bicikliárak (is)
a profi bringásokon kívül nem tudom elképzelni, hogy értelme lenne több 100.000ft-ot kiadni kerékpárra
az 50-70K-s is pont ugyan olyan jó túrázgatni, melóbajárni, stbstb (én 10K-ért vettem pár éve kéz alól, Velencei-tó megkerülésre és biciklizgetésre tökéletes)
a kedvencem még az "egészséges életmódot" emlegetni a városban kerékpározóknál (ennél mérgezőbb dolgot nem tudok elképzelni a biciklisnek!) -
-
perge666
veterán
-
MrChef
aktív tag
válasz
forandor #71520 üzenetére
Köszi, igen, ez lehet a baj. Akkor szöszmötölök vele, ha megtalálom. Valszeg hozzá kell férnem a cucchoz, az ülés és a takarólemez alatt.
Amúgy a következőképpen indítottam el a robogót ma és tegnap: a gázkart 10-szer meghúztam, indítógomb, nem indult. Gázkar húzogat 10-szer, berúgókar, indítógomb, nem indult. Majd berúgókar, beindult. -
Flashback
addikt
Ha lemondok az autópályáról, nagymotorról akkor van valami ajánlható kategória városban 300e-ig?
-
dtsdexter
csendes tag
válasz
D1Rect #71523 üzenetére
Nincsen kizárva, hogy piros (rózsaszín) volt benne, sőt szinte biztos, bár piros akkor szokott lenni amikor megeszi a rozsda
... engedd le, és 2-3x át kell mosni töménnyel.
"Kipufogótartó konzol" De szerintem a gyári kipufogón gyárilag van, a többihez szokott kelleni ez a konzol.
-
válasz
dtsdexter #71522 üzenetére
Szerintem most piros van benne, de láttam már tisztább hűtővizet is.
Azért volt gyanús, hogy a gugli kéket hozott.SR 50 2007
Más: El van törve a "kipufogó tartó konzol"?
Nem tudom pontosabban leírni, hogy mi is ez ami a váz és a kipuff között van, már korábban is volt hegesztve, most is megcsinálom, de jó lenne belőle egy gyári.
Mi lehet ennek a neve? -
dtsdexter
csendes tag
-
IP ECOBLU -40 C° vagy Agip COOL
Ugye jól értem, hogy ez a kék fagyálló?
-
forandor
tag
válasz
MrChef #71517 üzenetére
Szedd le a szivatót, kezd el "szétszedni", azaz szétcsavarni. Amikor már kezdene kettéjönni, akkor csavard vissza annyira, hogy legyen tartása, ne lötyögjön. Persze ez nem egy jó beállítás, így csak maximalizálod a karburátor dúsítási kapacitását, de arra jó, hogy megtudd tényleg a szivató-e az ami szivat téged. Tedd vissza így, és tegyél egy próbát. Ilyen állásban a hideg és hibátlan motornak indulnia kell, csak ha bemelegszik, nem fog tudni a szivató eléggé zárni, így a motor túl dús keveréket kap (többletfogyasztás, nem lesz alapjárat, nagyon nem).
Ha így indul, akkor már csak a megfelelő állásba kell tekerni a szivatót. Ezt mondjuk így elmagyarázni nehéz. Ezért inkább:
Kicsit lejjebb tekerve találsz általam feltöltött képet, pár jó hozzászólást, számokat, instrukciókat. -
válasz
pofijanika #71514 üzenetére
Két dolgot mindenképp ellenőrizz. Az egyik, hogy van-e szikra, a másik pedig hogy kap-e üzemanyagot. Ha hosszas indítózás után is csontszáraz a gyertya, akkor végig kell menni az egész üzemanyagellátó rendszeren, hogy miért nem kap benzint.
-
forandor
tag
válasz
Adamo027 #71512 üzenetére
- Gyertyakábel nem-e a szakadt meg. Jártam már így, gondolt egyet és a pipánál letört a kábel.
- Minden a helyén van-e, csavarok nem-e lazultak meg. Légszűrő, karburátor, vákumcső...
- Kompresszió van-e. Lehet, hogy gyűrűtörés.
- SzimeringMrChef, Egy halálán lévő Zip-et mentettem meg a bontástól. Új hengerszett, új szimeringek, új gyertya; pipa és kábel, szokásos takarítások (karburátor, légszűrő). Még gyári CDI-t is vadásztam hozzá, csak hogy a motorikus alkatrészeket említsem, a többit inkább hagyjuk
. Mindezek után sem volt hajlandó könnyen indulni, még egy éjszaka állás után sem, ráadásul nyáron. Ezután benzin csöveket, és a vákumcsövet is cseréltem (plusz kapott még benzinszűrőt is), de még ezek után is szart a fejemre. Rugdostam, köszörültem, de csak nagyon nehezen indult. Volt hogy 15 percen át ment a kardiózás. Ha indult, akkor onnantól már ment mint a golyó, de ezt egyik reggel meguntam:
Levettem a szívatót, a helyét befogtam a kezemmel, és így rárúgva egyből beröffent. Hiába működik jól az automata szivató, ha a dugattyúja nem a megfelelő tartomány között mozog. Tolómérővel méregettem mind a karburátor járatát, mind a dugattyú mozgását. A szivatót hozzáállítottam (mintha szét akarnád csavarni), és azóta nincs olyan, hogy ne első rúgásra induljon.pofijanika, Friss benzin, hidegindító. Indulnia kéne. Gondolom 4T, nem szabadna sokat állni hagyni.
-
SLYM
veterán
válasz
MrChef #71513 üzenetére
Gyakorlatilag az összes robogónknak volt ilyen problémája, amikor meg beindul, akkor jobban füstöl. Hidegindító mindig segít, de az meg nem tesz jót semminek ugyebár. Megoldást egyébként nem találtam a problémára egyiknél se, igaz nem is nagyon kerestem, mert szeretek minél több fajta robogót kipróbálni, pár hónap után mindegyiktől megváltam, (egyet leszámítva).
-
pofijanika
csendes tag
Sziasztok!
Van egy 2003(?)-as Piaggio Liberty 125-öm. Utoljára tavaly novemberben ment. Most próbáltam beindítani. A lámpák kigyulladtak, fényszóró, minden működött, de többszöri próbálkozás után sem indult. Feltöltöttem az akksit (Bosch M4 F25). (Kb. 2,5 óra után jelzett az Einhell töltőm, hogy kész, de hagytam még rajta.)
Tettem bele olajat, mert kb. száraz volt, hoztam bele benzint. Ezek után sem indul.
Készítettem egy videót, íme: https://vimeo.com/291276587El szeretném adni, mert nem használom, de jó lenne, ha be lehetne indítani. Mit javasoltok?
Köszi!
-
MrChef
aktív tag
Sziasztok, még mindig a nehezen indulás problematika...
A robogóm most volt szervizben: új akksi került bele, a karburátort kitisztították.
A szivatója és a gyújtógyertyája jó, megnézték, azokat nem kellett cserélni.Sajnos már a szervizből való elinduláskor sem pöccre indult a gép, hanem többedszeri indítózásra.
(amúgy berúgókarral is indítható)
Másnap reggel köszörülgetés, tiki-taki, tiki-taki...majd azért csak beindul.
Munkába mentem vele. Eltelt kb 8 óra, után megint indítanám. Tiki-taki...beindul.
Ma voltam valahol, kb. 3,5 órát állt a robogó, de már ennyi szünet után sem azonnal indított.A lényeg, hogy minél több idő telik el a leállítástól számítva, annál nehezebben indul. A téli elrakáskor nemhogy hetente, de naponta kellene indítgatnom, különben a téli álomból majd csak trélerrel tudom feltámasztani (megint sok pénz).
A sok indítózgatás pedig ha nem is meríti le az akksit, de az indítómotort szerintem tönkreteszi, és akkor fejemet a földhöz b@szom, ha azt ki kell cserélni.
Az egyik honlapon azt írják más robogósok, hogy ez az egész probléma azért van (ha akksi-, gyertya-, szivatóhiba nincs, és nem döglött bele a benzin), mert idővel szárad a karburátor.
Van, aki benzinnel keni be a gyújtógyertyát, után hamar indul a robogó. Van, aki injekciós tűvel fecskendez benzint a benzincsőbe. Na, ez utóbbi kettőt el szeretném kerülni, de az indítóspray-ről sem olvastam jót, állítólag megterheli az egész rendszert.
Szóval ötleteket várok, előre is köszi. -
Adamo027
újonc
Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy tegnap este hazafelé megállt a 2009-es 2 ütemű Keeway Matrix-om. Hirtelen elvesztette az erejét és félre állás után már nem is indult. Kicsit olyan hangja volt mintha sziszegne. Mit tudok ilyen helyzetben csinálni? Mit kéne megnéznem rajta?
Köszi előre is.
-
-
Dj.Mike
senior tag
válasz
sityupityu #71509 üzenetére
Szerinted okozhatott benne akkora kárt a víz hogy cserélni kelljen az alaplapot? Vagy szimplán ki kell szárítani és megint jó lesz?
-
-
Dj.Mike
senior tag
Hali az lenne a kérdés hogy mit lehet tenni abban az esetben ha adott egy Aprilia sr 50 r factory aminek a gyújtásalaplapra csatlakozó soklábú kábelköteget víz érte. Ugyanis mióta megtörtént az eset azóta folyamatosan szopat. Ha nagy nehezen ad szikrát onnantól kezdve indul rendesen. Viszont ha lehűl akkor már megint nem ad szikrát. Meg vagyok győződve hogy ott a gond mivel hajszárítózás után pöccre indul érdekes módon. Létezik hogy még mindig nem száradt volna ki?
-
Krogoth
senior tag
válasz
sityupityu #71505 üzenetére
A sérülés miatt úgy is cserélve lesz, nem takarítjuk.
Szíj lehet nincs annyi, de az is cserélve lesz, 8000km után már amúgy se árt neki -
-
Krogoth
senior tag
Elméletileg az eredeti van benne. 3. tulaj vagyok, az előzőnek azt mondták, hogy nem cserélték.
Az a fekete kör meg szerintem gyárilag így néz ki, de majd ha megint szétszedjük kicserélni, akkor meglesem.(#71500) nyogo83 Fölösleges. Leégett az olajpumpám és ki lett kötve, most benzin mellé öntöm az olajat
(#71503) sityupityu 1-2 milit kopott csak az új szíjhoz képest. Szíj oldalán azért látszik a használat.
-
-
MrChef
aktív tag
válasz
sityupityu #71496 üzenetére
Kinyitnám a benzincsapot, hogy leeresszem a még megmaradt benzint. Elméletben, aztán tovább nemtom.
Inkább az lesz, hogy hetente beindítom a robogót, melegig járatom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pulse RX 7900XTX 24GB Videokártya!
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 5 lemezes és digitális felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10750H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG B450-F R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB CM MasterBox NR600 650W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest