- iPhone topik
- Mobil flották
- Magisk
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Digitális detox a Nokiától
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic V2 - origami
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
it Az SK Hynix jelezte: akkora a terjeszkedés az AI-szolgáltatások piacán, hogy 2024-re az összes, 2025-re közel az összes HBM chipet eladták.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
forandor
tag
válasz dtsdexter #65490 üzenetére
Szia!
Remek beszámoló! Nem sok híja volt, hogy párszor felnevessek.
""olaj visszajelző szondán" mért 24V feszültség" "villódzik a lámpa"
Szerintem nézd meg a feszültségstabilizátort, hogy mekkora feszt ad le, lehet cserés lesz." Esetleg valami ötlet amit ki felejtettem? "
Membránt nézted?"össze szerelésnél, érdemes a dugattyú és henger közé kis motor olajat használni"
Igen."Milyen motor olajat használjak"
Szerintem jó a Repsol Scooter 2T, fél szintetikus, jó ár/érték arány.
Kokszosodás: nem megfelelő karburálás v. rossz keverék arány v. gagyi olaj v. eltömődött kémény? v. széthajtott henger. És nem kizáró vagyGyertyás kérdés
NKG gyertya kódfejtő
Hát ha mondjuk egy Bosh gyertyával vetjük össze, akkor igen, a kettőnek más a hőérték számozása. -
Topikgazda
válasz dtsdexter #65498 üzenetére
Nem azt vonja kétségbe, hogy autópályán ment, hanem, hogy mekkora gyökér, hogy ezt megtette!
Bár kicsit furcsállom, hogy senki sem rugdosta le a motorról. Ugye az világos, hogy segédmotorral nem mehetsz autópályára?"Kamion mögött kényelmes 90 es tempó"
Egy hetvenes vashengerrel kényelmes 90-es tempó? Te ezt komolyan elhiszed? Jó lesz az a kényelmes tempó valós 70-75-nek is, és nem gyári áttétellel.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz dtsdexter #65524 üzenetére
Régen mindegyiken volt szerintem, de az utóbbi kb 15 évben már sok (leginkább a nagy teljesítményű sportmotoroknál) már nemigen találkozni ilyesmivel.
Amúgy csodálkozom, hogy pl a Hayabusa-nál meg a többinél láttál, mert már Gsx-r 1000 k1-nél sem volt már gyárilag, ezt tutira tudom, és ugye a k1-es már igencsak nem mostani modell. Tehát nem tudom, hogy ezek mennyire lehettek gyári megoldások ha valóban benzincsapot láttál. Bár az is igaz, hogy az általad felsorolt motorok évjárata sem mindegy.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz dtsdexter #65526 üzenetére
Akkor azokon gyárilag is lehetett, mert pont a kétezres évek elején kezdték elhagyni a benzincsapot.
A Hayabusa tulajoknál meg szinte kötelező "tartozék" a turbó.
Huh, szerintem abba kéne hagyni már itt ezt az off témát.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
üszök
őstag
válasz dtsdexter #65541 üzenetére
Most csak úgy leírom: Ha elmútál 24 éves 90k a korlátlan jogsi,200k ért vettem rendszámos 250-es 4t robogót ami akkor 8 éves volt. Minimális baja volt,meg le volt járva a műszaki. 140 volt a végsebessége,ha finom voltam 3,2-t evett,ha mentem amit bírt 3,8-at. Most van 180-as 4t,kicsit sz@rabbul megy a bükkben,de hasonló a fogyasztása. A 70-es robogók meg alapból 4,5-5 lityivel indítanak. Volt 70-es robogóm ami 6 liter alá nem volt hajlandó menni.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
üszök
őstag
válasz dtsdexter #65544 üzenetére
Csináld meg,vegyél nagyobbat,többet nem akarsz 50-re ülni.
Mikor megvettem a 250-et ismi mikor meglátta azt mondta erre sem ülök fel. Mondom miért? Mert utána nem kell az 50-es. Igaza is volt,azóta harmadik rendszámost vette nemrég.
Fel lehet ülni kezdőként is 125-re, csak ésszel kell menni,meg kezelni."Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
siti
senior tag
válasz dtsdexter #65549 üzenetére
ha nincs rá jogsid és rendszám, akkor ezzel fognak igazoltatni...
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
-
Topikgazda
válasz dtsdexter #65576 üzenetére
A variátor mögé (a nyomólap elé) tegyél be vékony hézagolót. Olyat is használhatsz amiket az ékszíj kihézagolására szoktak használni. Gyári variátort lecserélve egy másikra is gyakran előforduló probléma szokott ez lenni.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz dtsdexter #65588 üzenetére
Sok multivariátorhoz szoktak is adni gyárilag hézagolókat 2-3 különböző méretben mert tudják, hogy a gyári helyére simán berakva nem fog passzolni. Jobban mondva a variátor az jól fog működni, csak nem lesz megfelelő a távolság, hogy a berúgó is működjön.
Szerintem nincs olyan, hogy karbira jól bevált beállítás. Még, hogy ha két tök ugyanolyan motor van is összerakva, jó eséllyel akkor is eltér a megfelelő beállítás.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz dtsdexter #65591 üzenetére
És, hogy még kicsit nehezebb legyen a dolgod akkor elmondom, hogy a dellorto karbikban gyárilag egy igen tompa tű szokott lenni ami nem épp a legszerencsésebb.
Tíz különböző vastagságú tűméretet lehet hozzá kapni, az egészen tompától a tűhegyesig. A tűt úgy kell kiválasztani, hogy fél és háromnegyed gáz között megfelelő mennyiségű üzemanyagot kapjon a motor.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
válasz dtsdexter #65600 üzenetére
ÉŰn nem is a közúti versenyzőket féltem a rendszámosítás miatt. Vannak ám öreg bácsikák a mai napig (amilyen nagyapám is volt), akik kis motorokkal járnak. Számukra a rendszámosítás kb. akkora tortúra lesz, hogy egyszerűen nem fogják tudni megoldani. Fiatal motorrajongóknak könnyű, de Ők hogyan fogják megoldani? Ők úgy használják a mopedjüket, mint mások a biciklit.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
-
Topikgazda
válasz dtsdexter #65605 üzenetére
Ha te nem nyomsz be külön benzint akkor csont száraz az egész égéstér?
Nem hinném, hogy a membrán semmi üzemanyagot ne engedne át, legalább is én olyannal még nem találkoztam.
Viszont én a karbit átnézném, mert az csak egy dolog, hogy a karbiház tele van benzinnel, de lehet, hogy onnan nem jut az el sehova.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
üszök
őstag
válasz dtsdexter #65609 üzenetére
Légszűrő rajta volt? Ha nem tedd rá próbáld meg azzal. Ha rajta akkor vedd le,fogd le teljesen a karbi légszűrő végét,és indítózz. Ha beindul tömítetlenségi probléma,ha nem,és benzines sem lesz a tenyered, a membrán tényleg nem enged át. Vagy ha fent van a légszűrő fújhatsz bele féktisztítót,ha azzal indul,lehet csak a szivató nem megy.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz dtsdexter #65711 üzenetére
A biztosító csak az vázszámmal foglalkozik, van olyan biztosításom ahol nincs is bejegyezve a motorszám. Viccen kívül. Azt mondta a biztosítós nő, hogy segédmotornál nekik csak a vázszámmal kell foglalkozniuk. Röhej. Volt olyan, hogy amikor a gyártási évet kérdezte azt mondta, hogy valami kb évszám is elég, a motor súlyánál szintén.
Én nem foglalkoznék a motorszámmal a rendőrök miatt sem, mivel nincs forgalmi így minden jogom megvan ahhoz, hogy egy másik motort tegyek bele a vázba. Jelenleg semmi törvény nem tiltja ezt. Amúgy is ha egy rendőr már a motorszámot keresi akkor az már rég rossz. A vázszámot szokták ők is nézni, mert a biztosítós csekken is csak az van rajta.
Amúgy mennyibe került neked ez az új blokköntvény?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
siti
senior tag
válasz dtsdexter #65713 üzenetére
A régi biztosítást fel lehet mondani, majd kötsz egy újat az új motorszámmal. Ha jól tudom, nem kell a felmondáshoz adásvételi, de ha igen, akkor az "új" tulaj nem köt rá és senkit nem fog érdekelni.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
siti
senior tag
válasz dtsdexter #65716 üzenetére
ha a biztosító felé akarod legalizálni, akkor csak készítesz egy új biztosítást, a régit megszünteted. Rendőr meg azért kéri el a biztosítást, mert más kötelező doksija nincs a smkp-nak. rendszámos esetén meg motorcsere bejelentése. és hercehurcája. sok szerencsét hozzá. szükséged lesz rá.
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz dtsdexter #65752 üzenetére
Az, hogy lassan jön vissza a berúgókar az nem attól van, hogy valami komolyabb probléma lenne. Szinte biztos vagyok benne, hogy egyszerűen csak száraz az oldaldeklinél a berúgókarnak a szerkezete. Én is sokszor tapasztaltam ezt. Egyszerűen olyan száraz és ezáltal szorul,hogy a rugó nem, vagy csak lassan képes a kart visszahúzni. Az már más kérdés, hogy ez a jelenség egy mosástól hogyan jöhetett elő.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
dtsdexter
csendes tag
válasz dtsdexter #65888 üzenetére
"A1" "B"-vel kategóriás jogosítvány ára (B125)
Gyorsjogosítvány - A1 B-vel kategóriás jogosítványElmélet (3 óra tantermi képzés komplett online tan- és tesztanyaggal) 9.000 Ft
Autósiskola díja 7.800 Ft/10.000 Ft
Gyakorlat (2 rutin + 4 forg. + 1 vizsgaóra) 17.500 Ft/21.000 Ft
(Gyakorlati óradíj/ Pótóra díj) 3.000 Ft 2.500 Ft
Tandíj 34.300 Ft/ 40.000 FtKözlekedési alapismeretek (KRESZ) 4.600 Ft
Forgalmi vizsga 11.000 Ft
Vizsgadíjak 15.600 Ft
A1B kategóriás jogosítvány ár 49.900 Ft/55.600 Ft... esküszöm, gyári főnök ;)
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
siti
senior tag
válasz dtsdexter #66048 üzenetére
Amikor balesetet okozol, akkor a biztosítód csak veled nem fog foglalkozni, így neked teljesen mindegy, hogy van e a közelben iroda vagy bármi, mert a károkozó biztosítójával kell küzdened. Max megnézi nálad is a sérült járművel (biztosítási csalás csökkentése), meg küld egy levelet, hogy x100e az okozott kár, kifizeted e vagy biztosításra megy. Minden más, hogy neked is küld vontatót, meg segítséget stb, már nem a felelősség biztosításod, csak vettél magadnak is szolgáltatást a biztosítás mellé. (+ kátyú biztosítás + szélvédő biztosítás + minicasco, stb)
Olyan még nem volt, hogy belém jöttek, kijött a biztosító, bocsánatot kért a károkozó nevében is, új értéken kijavította az autót, grátiszban lefényezte a másik oldalát is, ami ugyan régi sérülés, mert ha már csinálják, akkor legyen meg az is. Meg ha már szervizben van kicserélik az olajat és hogy nehogy baj legyen, új fékeket tesznek fel, majd lemosva vissza hozzák. És természetesen, amíg nincs autóm, addig biztosítanak egy bentlyt sofőrrel, mert amúgy is megviselt a baleset és most így lesz jobb nekem.
szóval, amikor balesetet okozol, hiába lesz neked allianz vagy union, ha a károkozó meg a felszámolás alatt álló biztosítónál van....
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
feri.917
csendes tag
-
csongi
veterán
válasz dtsdexter #66212 üzenetére
A link nem nyílik meg.
Nem fékolaj hanem fékfolyadék. . A Csavar felületkezelt, tartály alu ötvözet, ezek sajnos össze égnek a kémiai reakció miatt. Használj bele A-es rozsdamentes csavart. Csak óvatosan mert lágy anyag és elnyalja csavarhúzó ha nem megfelelőt használsz. Amúgy meg örök élet lezs -
Topikgazda
válasz dtsdexter #66212 üzenetére
Kb 2 hete pont én is szereltem féket egy robogón. Ahogy megláttam a tartályon a csavart eszembe sem jutott, hogy csak úgy simán kicsavarjam. Egyből az ütés mellett döntöttem.
Ki is jött simán, ütés nélkül csak elsz@rtam volna a csavart.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
huniross
tag
válasz dtsdexter #66241 üzenetére
Pontosan így gondolom én is, viszont akár szabályozza, akár nem a levegő mennyiséget így marad, ugyanis a mai reggeli munkábamenős próbaüzem alkalmával a legkritikusabb figyelmem ellenére is tökéletesen működött a motor. Győzött a lustaság, így marad! Egyébként kiszedtem a csövet, és nélküle lehörög ugyanúgy negyvennél, mikor visszateszem, hibátlan. Érthetetlen számomra is, tudom, hogy csak tüneti kezelés, de amíg jól megy tényleg nem bántom a szimeringeket. Lehet, hogy a rezonátor kipufogónak is köze van a dologhoz, nem tudom....
-
Topikgazda
-
forandor
tag
válasz dtsdexter #66245 üzenetére
Akkor idén biztosítóváltás, kösz!
Más:
Közben rákötöttem a régi feszstabra a labortápot (ne kérdezzétek, hogy ezt miért csak most próbálom), erre szépen működik. Amikor 30V-ot nyomtam rá, akkor sem ment feljebb a feszültség 15V-nál. 14V-nál volt körülbelül 12-13V között a kimenet. Ezek szerint nem a feszstabbal volt a gond. A generátortól meg szépen jön az áram. Most már végképp nem értem, hogy mi van...
Úgy néz ki erre szánni kell még 1-2 misét.