Hirdetés
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Fotók, videók mobillal
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- A lapkakészlet és az akku különbözteti meg a Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro-t
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Fényképeken az újra lilába boruló Xperia 1 VII
- Korábban érkezhetnek az új hajlítható Samsungok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vadászcsiga
félisten
válasz
Dj.Mike #74831 üzenetére
Nem a teljesítmény miatt, az nem fog változni. Azt mondja egy idős autószerelő, aki mellesleg veterán motoros, hogy a 95-öst már telinyomják etanollal, amitől víz csapódik ki a hengerfalra, ami már karos lehet hosszútávon a motornak, tehát érdemesebb nagyobb oktánszámú benzint tankolni.
-
suste
veterán
válasz
Dj.Mike #71714 üzenetére
nincs gond a vitával (csak akkor ha értelmetlen), ezért is vagyunk itt szerintem, hogy megvitassuk a dolgokat
pont arra gondolok én is amit macilaci78 írt, vagyis az egyhuzamban megtett km-erekről
és mint már sokszor írtam, a hobbi az tök más, ha valamit csak kedvtelésből csinál az ember, akkor azt sosem unja meg
én is szeretek robogózni, de munkához is használom (sőt nagyobbrészt ahhoz)
egy normál 50-essel 60km/h-nal üveghangon városban/közúton 20km után nem vagy túl boldog
125-össel jóval kisebb fordulaton sokkal tovább bírja az ember, sőt még gyorsabban is tudsz menni néhol....
de pl ha ki kell menni a városból, ahol mehetsz 90km/h-val, ott kb pont ugyan azt éled meg 125-tel, mint 60km/h-nál az 50-essel, szóval oda meg már nagyobb kellene.... -
macilaci78
nagyúr
válasz
Dj.Mike #71714 üzenetére
Azért az sem mindegy, hogy ez a 100 km például futárkodásból jön-e össze 2-8 km-es távokkal, vagy mondjuk Budáról lemegyek Veszprémbe a haverokhoz?
Előbbi meg se kottyan nekem sem, de Budáról kimenni Ecserre csak 30 km, viszont mire kiértem Budapestről az országútra, már nem volt őszinte a mosolyom.
-
-
-
válasz
Dj.Mike #70665 üzenetére
Ja hogy eléri a hőfokot csak nem jelzi vissza...értem. Akkor félreértelmeztem ami abból lehet, hogy írtad, hogy letakarva a hűtőt meg eléri az üzemi hőfokot a kijelző szerint, de akkor félreértettem.
(#70669) Bib Na az már tényleg extrém
Karbifűtés? Legalább nem kellett külön lekötnöd.Én utálom, pont nemrég kötöttem ki egyet.
-
Bib
őstag
válasz
Dj.Mike #70660 üzenetére
A termosztát rugós része a henger felé néz? Láttam már fordítva is. Amúgy ezek termosztát nélkül is hamar bemelegszenek. Amikor letakarod, akkor túlmelegszik és csal a kijelzés szerintem. Vagy nem gyári a jeladó, vezetéket kellene ellenőrizni, műszernél kontakthiba ellenőrzés. A hűtőrendszer tiszta? Rendes fagyállós? Sokan nem cserélik 2 évente és mindenhol lerakódások lesznek.
-
-
válasz
Dj.Mike #63510 üzenetére
Már múltkor is értetlenül olvastam a problémádat, de ahogy most ezt írtad, hogy a"Giannelli kiszívta az olajat" mosolyogtam egyet. Ilyen nincs! Bár beismerem, hogy magyarázatot sem találok a problémádra.
Ötvenes hengerhez minek tettél fel a gyárinál nagyobb karbit? Egyébként mikor került rá az a nagyobb karburátor? -
válasz
Dj.Mike #63293 üzenetére
Figyelj. A legfontosabb az, hogy az éjszíj megfelelően legyen kihézagolva. Ez a hajtás miatt nagyon fontos nem pedig azért, hogy összeérjen a berúgó racsni. Ha az ékszíj hézagolása után még szükséges hézagolás, hogy megfelelően működjön a berúgó racsni is természetesen annak a hézagolását is meg kell oldani valahogy ( pl plusz hézagolás a nyomólap mögé), de mindenképp külön kell kezelni a kettőt.
-
válasz
Dj.Mike #63289 üzenetére
Most, hogy mondod már tudom, hogy onnan hiányzik és én tisztában is vagyok az ilyen jellegű problémával.
A szerelő gondolt egyet, és az elveszett helyett csak úgy hasraütésszerűen berakott egyet? Az f@sza, csak mert ott akár tizedmilliméterek is számítanak. Ahogy kopik a szíj, úgy kell minimum egyszer utánahangolni (vagy kivenni) az alátéttel, hogy tökéletes maradjon minden. Egészen addig, amíg nem raksz be új szíjat. -
üszök
őstag
válasz
Dj.Mike #63282 üzenetére
Én Minarelli blokkot nem tudtam az alátét nélkül össze rakni,mert lógott a varió. A racsni nem ment fel eléggé a tengelyen,hogy leszorítsa a variót,mert nem volt elég nagy a lyuk benne. Ha kiveszik az alátétet vagy a racsni alá be szokták tenni,vagy a varió mögé,mert csak úgy lehet összehúzni rendesen.
mumtaz
(fanatikus tag)
A maxi robogókhoz való Malossi multivarban is nehezebb görgő van mint a gyári. a Runnernek 10,2 a gyári súlya a Multivart meg 14 grammal adják. -
-
-
mumtaz
senior tag
válasz
Dj.Mike #61902 üzenetére
A guminyomás sokat nem változtat az órán. Ha laposabb, kisebb az átmérő. Azonos sebességen gyorsabban pörög, tehát többet mutat. Jól feldudált guminak kisebb a gördülési ellenállása, tehát picit nagyobb sebesség érhető el, viszont pont emiatt a gumi is kisebb felületen érintkezik az úttal, tehát kisebb a tapadás is. Nem mutat többet az óra, hanem gyorsabb lehet a moci
Túlfújt gumi=nagyobb sebesség, rosszabb tapadás. -
-
-
mumtaz
senior tag
válasz
Dj.Mike #61133 üzenetére
Én a következőket tenném:
Levenni a hengerfejet (csak azt). Levinni a dugót az alsó holtpontba és meg kell nézni, hogy a dugattyú alá megy-e a kipufogónyílásnak. Ha nem megy alá, hanem belelóg, akkor vagy a hengerszettet csinálták meg szarul, vagy tényleg kicsi lesz fent a préshézag. Meg kell nézni a hengerfej égésterét, annak is a peremét. Azt a részt, ami a hengerfurat szélén van. Ezt a részt kell kimérni/kikövetkeztetni, hogy a dugattyú felér-e odáig. Kb 1,5mm préshézagnak kell lennie.Én a helyedben kapásból azt csinálnám, hogy tennék be még egy hengertalp tömítést, tehát összesen kettőt. Azonnal kiderülne, mi a helyzet.
Megoldás 2: Szerelő.
-
válasz
Dj.Mike #61133 üzenetére
Csak az a kérdés hogy akkor a bikázáson kívül milyen más megoldás.......
Elvinni egy hozzaertohoz, hogy rakja ossze normalisan a hengerszettet. Azt olvastam itt a topikban, hogy a henger ala szoktak tenni alatetet es igy megnovekszik a tavolsag a dugo es a hengerfej kozott, igy lecsokken a kompresszio. Tenyleg azt javaslom, hogy vidd el valakihez, aki ert hozza.
-
válasz
Dj.Mike #61131 üzenetére
Nem feltetlen kell, hogy beleerjen. Elkepzelheto, hogy tul keves hely marad a dugo es a hengerfej kozott, tul magas a kompresszio, azert fordul at nehezen es azert nem indul el. Mivel igy konnyen atfordul, arra lehet belole kovetkeztetni, hogy szerkezetileg nincs problema vele.
-
válasz
Dj.Mike #61113 üzenetére
Ott valami nagyon nem jo. Egy frissen felujitott motornak is el kell indulni, amint a forgattyushaz es a szivocsatorna megtelik a benzin-levego keverekkel. Valamennyire persze meg szorul, ettol fuggetlenul kezzel es ononditoval is at kell fordulnia es el kellene indulni a motornak.
-
válasz
Dj.Mike #60954 üzenetére
Probald meg akkor esetleg azt, hogy osszedobod a variator reszt, bar nem tudom a tiednek hogy van a kuplung csapagyazasa. Ha nincs csapagy a dekniben, akkor elindithatod anelkul is es huzzal neki gazt, hogy porgesse a kereket. Ha ilyenkor daral, csinalja azt a hangot, akkor csapagy gond lehet, ha csendben van, akkor valami szilent/felfuggesztesi problema szerintem. Addig ne szedd le a kereket, probald ki igy is.
-
válasz
Dj.Mike #60860 üzenetére
Ha ennyire nem ertesz hozza, lehet neki sem kellene allni. Termeszetesen a kereket is le kell venni, hiszen azt a tengelyt rogzitik ezek a csapagyak, amire a kerek ra van szerelve. El kellene kezdeni bontani hatul, aztan csak megmutatja magat, de tenyleg hozzaertonek kellene csinalni. Mondjuk eleg nemtorodom hozzaallas igy motorozni hosszabb ideje, ha beall a hatulja abbol komoly baleset is lehet.
-
válasz
Dj.Mike #60858 üzenetére
A kerékcsapágy mehetett szét, a deklit (deckel) kell lekapni, pár csavar tartja, nem nagy kunszt.
ui.: Végül LED-esítve lett az NRG, a Halogén és az indexek kivételével teljesen, nagyon erősen világít, és mintha feltünőbb lenne a forgalomban (bár ettől függetlenül ki-ki fordulnak elém, pedig még szemkontakt is megvan, de hát aki bunkó paraszt...
).
-
DigitXT
félisten
-
Den
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz
Dj.Mike #60629 üzenetére
Az derék!
Lehet, ha raksz bele 2 db vadiúj 35W-osat máris használható lesz.
Nekem a 45W-os ilyen volt. (Lehet, hogy még mindig azt használja huszi.gyb.)
Azért volt nehéz(kes) beszerezni, mert első körben kettő helyett egyet küldtek...
De nem volt nagy gond, mert onnan jött az első féktárcsa is, akkor bepótolták. -
DigitXT
félisten
válasz
Dj.Mike #60620 üzenetére
Nagyon nem: kell hozzá két darab trafó is. Meg egy relé, ami az egészet indítja.
És nem mindegy, milyen teljesítményű, mert van 35W-os és 55W-os szett is.
(Én egy 50-es motort nem terhelnék 55W-os szettel.) A trafónak passzolnia kell
az izzóhoz természetesen, de ha úgyis elmész szerelőhöz, az ezeket elmondja. -
DigitXT
félisten
válasz
Dj.Mike #60614 üzenetére
Aham, szóval akkor a generátorról megy. Akkor viszont a xenon "felejtős",
mert annak stabil tápfesz kell (akkuról), bár nem hiszem, hogy ne lehetne
bekötni úgy (amúgy is az a normál ügymenet), hogy tápot az akkuról kap,
a gyári lámpafoglalatról meg csak a "jelet", hogy most kell bekapcsolnia...(Létezik olyan átalakító, amivel a gyári lámpafoglalatról lehet meghajtani a
xenon trafót is, de nem igazán ajánlott, mivel a vékony vezetékezésen sok
fesz eshet, bekapcsoláskor akár túl is terhelheti: nem kapcsol stabilan.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Dj.Mike #60612 üzenetére
Szóval akkor BA20D?
Legalább 35W? Mert abból létezik 20/25W is (gyertya).
A xenon amúgy nem akkora durranás... A beröffentésekor rántja meg inkább az
akkut, és csak addig terheli jobban, amíg be nem melegszik, utána ugyanolyan
mint egy normál izzó. (A projektort csak a miheztartás végett linkeltem, én sem
hiszem, hogy bármit segítene, ha azt cserélnéd, kivéve ha a mostani "sérült"...)Ha bp-i lennél, lenne BA20D izzóm, meg 1 db trafóm, amivel ki lehetne próbálni.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dj.Mike #60608 üzenetére
Próbáltam rákeresni a gépsárkányodra, elképzelhető, hogy BA20D izzó van benne (mint mondjuk a Yamaha Majesty 125/150/180-ban), aminek két nagy baja van: 35W-os, így elég gyenge alapból, emelt fényű meg alig található belőle (bár nekem annak idején sikerült lőnöm 2 db 45W-osat). Ellenben ha projektoros a lámpa, akkor abba elméletileg rakható xenon különösebb mellékhatás (vakítás) nélkül. Persze kérdés, hogy a 491-es elektromos rendszere elbírná-e. Esetleg nincs valami triviális baja a lámpádnak: koszos búra/foncsor, rossz magasságbeállítás, kormos (öreg) izzó?
Amúgy ilyen projektor van benne?
Szerk: a projektoron a HS2 felirat gyanús.
-
dzso22
senior tag
válasz
Dj.Mike #60214 üzenetére
Első körben hézagolás. Úgy állítsd be a szíjat hogy éppen ne érjen hozzá a csapszeghez. Utána a variátor görgőit kell cserélgetni könyebbre ill. Nehezebbre a megfelelő kapcsolási fordulatszám eléréséhez. Ha mindez megvan utána jön a kuplung rugók cseréje, hogy az indulás is jó legyen. Vagy puhább vagy erősebb fog kelleni,de majd adja magát.
-
dzso22
senior tag
-
dzso22
senior tag
válasz
Dj.Mike #57941 üzenetére
Akkor is korán nyithat a kuplung ha magasan van a szíj.
Gondolj bele ha magasabban van a variátoron akkor gyorsabban "tekeri" és ha gyorsabban hajtja a szíjat mint ahogy kellene akkor a kuplung is hamarabb fog a harangnak feszülni.
Akkor van jól hézagolva ha a csapszeghez éppen nem ér hozzá a szíj.
Érdemes még ezt is megnézni/megnézetni mielőtt a kuplungrugókat cserélnéd.
Ha magad akarod ellenőrizni vagy beállítani akkor segítek benne.
Nem nagy ördöngősség -
Debilon
addikt
válasz
Dj.Mike #55783 üzenetére
vannak azok a kis drót szerű bilincsek, azok ilyen célra megfelelnek (nem ugrik be a hivatalos neve)
fogóval összenyomod, akkor nyílik ráteszed és elengeded akkor szorítszorító bilincsre ha rákeresel akkor meglátod, nekem is ilyenek vannak gyárilag az olaj/benzin csövön
-
csongi
veterán
válasz
Dj.Mike #46403 üzenetére
Az nem jó, de nem is rossz.
Ha olajban bő a keverék akkor nehezebben indul meg, ezt az olajat ki kell mostnia rendszernek, A hotor olajat használtál össze szerelésnél, akkor az gyorsan beköpi a gyertyát.
Ha nem is égeted ki, de melegítsd fel a gyertyát, sparhet vagy bármi mással, ne kell izzani, de legyen meleg, kapasd be és indítás, lehet 3x meg csinálod mire rendesen megy és indul pöcre. -
csongi
veterán
válasz
Dj.Mike #46393 üzenetére
Gyergya kivesz, pipaba beledug, es blokk oldalahoz tart. A dugot felhajtod felso holpont ele. Bedugsz egy csavarhuzot es maris tudod hol a dugo. Majd gyujtas ra ad, es kezzel mozgatod a dugot a fotengely vegen, vagy gyujtas oldalon vagy a vario oldalon. Ha felso holpont kornyeken van akkor szikrazik, majd johet az elogyujtas allitas, ha egyaltalan lehet allitani.
Kloden: mi is a helyzet, nem ertem. Milyen tipusu izzo valo a lampaba? -
csongi
veterán
válasz
Dj.Mike #46166 üzenetére
Ezek az alkatreszek mindig parban cserelendok, pont ezert, mert mikor az egyik tonkre megy akkor a masik sem huzza sokaig, mivel egyforma terhelest kapnak. Csereld ujra mindkettot csapagy szimering es nem kell vele kinlodni tovabb. Ha nem teszed, akkor o sokat fogsz szerelessel bibelodni a nyaron
-
-
-
runner 125
nagyúr
válasz
Dj.Mike #7149 üzenetére
Hjah, először írd meg h milyen henger.
A vas hengert valóban járatni kell, h "összekopjon" a gyűrűkkel.
Az alu hengert csak össze kell rakni, járatod 5 percet és gyíí, ott nincs minek összekopni, mivel a hengerben egy bazi erős kopásálló (nikaszil) réteg van.
..de abból a sebességből gondolom h vas, egyébként igaz h a maximális teljesítményét bejáratás után éri el a motor.
5-600km szvsz elég neki.
Kis tempó, kis gázfröccsök, és mindig változó "utazósebesség"!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Külpolitika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
- HP Victus 16-s0002nh - 16.1" FullHD IPS 144Hz - Ryzen 5 7640HS - 32GB - 1TB - RTX 4050 - 1,5év gari
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- Samsung Galaxy A71 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- TAVASZI BOMBA AKCIÓK! STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest