Hirdetés
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
suste
veterán
Sziasztok!
Lenne 1-2 kérdésem a tapasztaltabbaktól:
A robogó:
Benelli Velvet 125 AC, QMI153 (módosított QMI152), gyári 10,5g görgők (összesen 63g), 7500km (újonnan vettem!)
-gyári variátor dob és szíjtárcsa is komolyan bemaródva
-gyári szíj eléggé megtépázva, de még nem szakadt el (szerintem már nem sok volt lett volna neki)
-gyári álapotban sem volt egy sebességbajnok, üveghangon 90km/h, és végig nagyon pörgöttKapott új cuccokat, de nem gyáriakat:
-QMI152-es variátor szettben a görgőkkel és kuplung pofa visszahúzó rugóval [link]
a szettben elvileg 8, 10, 12-es görgőnek kellett volna lennie (10,11,12-t kaptam), amivel elvileg el lehetett volna játszani, hogy mennyire pörögjön
-és kapott egy 835/20/30-as szíjat (ezt írják legtöbb helyen belevalónak, és a gyári is 835 hosszú 20 széles)Az eredmény pedig:
-3*10g+3*11g görgővel (ugye átlag 10,5, összesen 63g) nem igazán gyorsult, nagyon hamar ráengedte a kuplungot
-beraktuk a kék kuplungrugót, de így sem lett jobb
-rendeltem 6*9g görgőt (összesen 54g), megjött, be is raktam együtt őket, de így sem lett jobb, alig lehetett ellindulni vele
utazó sebességnek a 60 nagyon lazán ment, még a 70 is
-végső elkeseredésemben kivettem 3db görgőt, azaz most összesen 3*9g van benne (összesen 27g), így egy kicsit jobb, de még minidg nagyon hamar indulLétezik, hogy ennyivel könyebb görgők kellenek bele???
Teljesen elbizonytalanodtam, és törtem a fejem, hogy akkor menniyt számíthat egyáltalán, hogy mennyi a görgők össz súlya??? Vagy az 1db görgő súly számít inkább, és próbáljam meg 8g-osokkal?
Származik valami bajom abból, hogy 6db görgő helyett 3db-bal járok?[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz forandor #67880 üzenetére
1: 6db 9-es görgővel szinte használhatatlan, nagyon erőlködik indulásnál 1 személlyel is, hát még 2 személlyel....
2: ha megnézted a linket amit beraktam, akkor láthatod, hogy ezeknél a variátoroknál 180fokban van elhelyezve 3-3 görgő
vagyis ha kiveszed az egyik 180fokban elhelyezett 3db görgőt, akkor az eredő erő nem fog változni, tehát nem okoz nagy gondot (ha nem így lenne, akkor rázná rendesen a motort, de nem teszi )
ezért is adnak hozzá 3x3 különböző görgőt, hogy lehessen variálni vele....
szóval ilyen tapasztalattal rendelkező ember segítsége kéne
az biztos, hogy jelen állapotában (3*9g) semmi rendellenes dolgot nem mutat a motor, és legalább el lehet vele indulni3:azt én is olvastam sok helyen, hogy 1g is milyen sokat jelenthet, és el is hittem, amíg nem tapasztaltam amit elsőre leírtam
4: a leírás szerint a kék rugó "2000N Small clutch sprring", vagyis ha jól olvastam ez a legerősebb
5: kontraszt rugóhoz tudtommal akkor kell nyúlni, ha csúszik a szíj
hát nekem pont nem csúszik, hanem inkább hamar viszi a kereket.....
ha erősebbre cserélném, akkor szerintem pont hogy még hamarabb kapcsolna a kuplungJavítsatok ki, ha rosszul gondolkodom!
-
suste
veterán
válasz albinolynx #67883 üzenetére
ha tudod akkor mérd meg, és méret alapján könnyebben találsz (hossz/szélesség/magasság vagy dölésszög)
-
suste
veterán
válasz sityupityu #67885 üzenetére
Először is nem, nem használhatsz 6 db görgő helyett csak hármat.
De miért nem??? Mi fog történni?
A súlyelosztás ua mint 6db görgőnél, csak a görgők összsúlya más (ugye 120 fokban vannak rendezve a görgők). Pont ezért is kérdeztem, hogy mi számít jobban, az 1db görgő súlya vagy az összsúly?
Ahogy mennek kifelé úgy viszik a dobot magukkal, és ezzel feltornázzák a szíjat a nagyobb átmérőre.
Ezek szerint azt gondolnám, hogy az összsúly fontos, hogy legyen bennük annyi erő, hogy a megfelelő erővel nyomják a dobot, különben nem fog gyorsulni a robogó, csak egyhelyben pörög.
Ez lenne ugye a túl kis görgő esete.
Na nekem pont az elllenkezője van, tehát erre kellene megoldás.
De ugye már 3x9=27g görgőnél tartok, és még mindig túl gyorsan nyomja ki a dobot.
Itt jön az, hogy nem értem miért ne lehetne a kuplung (is?) hibás, hiszen hamar kimennek a pofák, így indul a robogó, miközben még alacsony a fordulat (erőtlen).
Ezért gondoltam, hogy akkor inkább a kuplungonpofák visszahúzásán kéne feszíteni, de oda elvileg a 2000N-os kisrugók kerültek a megrendelt (és linkelt) variátor szettből.Szóval akkor a kérdésem most:
1: Mi az amit nem értesz a leírásban? (megpróbáltam pontosan leírni a helyzetet)
2: Akkor szerinted hogyan állítsam be a variátort?A kuplungrugóknak csak az elindulás dinamikájához van köze
Pont ezzel van probléma, hiszen elindul a robogó, de mivel a motor még erőtlen a kis frodulaton, így csak hörög szegény. Aztán persze 30-40Km/h környékén már jól teljesít.Szerk: ami rossz volt az előző leírásban az a 180 fok. Termésuzetesen 120 fokról van szó
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz sityupityu #67888 üzenetére
A 3-6 görgő dolgot köszi! Ez akkor világos. (Max a nyomólap kiegyenesedik hamarabb, de legalább most használható.)
De egyébként jól megmondtad a semmit . (nem beszólás akar lenni, hanem a tény: "állítsd be")
A linkelt olvasmány már rég megvolt, sőt sokkal több is más oldalakon.
Mindenhol szépen leírják az elméletet amit én is leírtam itt. Az ideális helyzetben reagál a motor a görgőcserére. És persze olvastam, hogy 1 gramm is számít (sőt ugye kevesebb is), de hát ha nem számított (vagy legalábbis nagyon minimálisat) a 63g-36g=27g (hattal osztva is 6g különbség!), akkor mit csináljak? Rakjak be 4g-os görgőket? 7g-osnál kisebbet sehol nem láttam ebből a méretből.A gyári szíj pedig le lett mérve, nem a feliratai alapján kerestem újat!
Egyébként rendeltem már egy 842/20/30-ast is, mert arra is gondoltam, hogy mi van ha túl rövid a szíj, és azért viszi egyből a robogót. De azzal sem lett jobb a helyzet, csak éppen zörgött a variátor .[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz sityupityu #67892 üzenetére
Görgőből már van pár db, nem baj ha megeszi
3-6db: fordítva gondolkodunk, de nekem jelenleg nincs választásom, mert 9-es görgőm van, 4,5-ös nincs (1se, nem hogy 6)Velvet125: van kavarás mint minden típusnál. A régi LC, az új AC, tök más motorok, és jellemzően a régiről írnak mindenhol...
Garis szervizen volt csak, 1. Tulaj vagyok, 10,5-ös görgők voltak benne (össz: 63). És ezzel SZERINTEM nagyon pörgött. Mostani tudásommal biztos nehezebbet tennék bele a gyári dobba.
Azt légyszi hidd el nekem, hogy 6x9 -cel csak nyögött, és most 3x9-cel sem jó még, szóval fölfelé menni semmi értelme.
Most jön egy újabb ua szett mint amit beraktam, de remélem 8-as görgő is lesz benne, és meglátjuk mit produkál vele.
(Tiszta gáz, hogy ua szettért valahol 6700-at, valahol 7700-at, de van ahol a dupláját kérik ) -
suste
veterán
válasz albinolynx #67898 üzenetére
Szerintem a 720/732 nagyon sok különbség. (Ugye mértétek és nem a raáírt értékre hagyatkoztatok?) Ráadásul ha marad minden más eredeti, akkor valszeg kisebb lesz a végsebesség (feltélezve hogy gyárilag pontosan méretezték a szíjat )
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz sityupityu #67892 üzenetére
találtam valamit
méregettem, és az új nyomólap mélyebb (ezért kellett annyit hézagolnom )
most jól összekutyultam amim van
bentről kifelé:
-régi laposabb nyomólap
-új hosszú csap (így nem kell hézagoló)
-új 6x9g görgő = összesen 54g (végre 6db )
-új dobígy egy kicsit még kijjebb megy a szíj alaphelyzetben a hátsó szíjtárcsán, vagyis később indul ez miatt is
egyelőre csak 1 személlyel próbáltam, szerintem jobb (remélem nem csak beképzelem )
kiváncsi leszek a 2 személyre, mert ott nagyon nyögvenyelős volt az indulás
de nekem még mindig úgy tűnik, hogy indulhatna kicsit nagyobb fordulaton, hogy több erő legyen benne
remélem a fogyasztás nem romlik vissza a gyári állapotra (3,5l), mert a teljes új szettel eddig fél literrel kevesebbet evett (3l)ha ez így jó lesz utazósebességben is (70-80 az elvárás a városi gyorsforgalmik miatt, ami az új cuccal meg volt), akkor megpróbálkozzak 8,5g-okkal szerinted?
(#67900) albinolynx
én a helyedben 720-asat keresnék, tuti van (esetlg max 5-6mm-rel hosszabbat)[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz sityupityu #67902 üzenetére
háááát
nem vagyok nagyon boldog+: 2 személlyel is jó az indulás, nem nyöszörög
-: utazó sebesség legalább 10km/h-val kevesebb, 70 környékén már iszonyat forog
-: így valszeg a fogyasztás is megint magasabb leszelég idegesítő, hogy a "variátor és a külső tárcsa + a szíj" is alkalmas a nagyobb sebességre kisebb fordulaton, és a motornak sem volt az megerőltető
valahol a 2 között lenne az igazi, de most már nem nagyon tudom hogyan kéne ezt elérni
arra semmiképpen nem számítottam, hogy a nyomólap fog ennyire megszivatniezen a képen az új nomólap van felülről
az normális hogy ilyen rövid úton koptatta a görgő?ezen a képen pedig oldalról látszik
bejelöltem azt a 2 magasságot ahol van eltérés
ugye a felső jelölésnél a magasság sokat számít, hogy mennyire tudja majd kinyomni a dobot?
vagyis nekem ilyen kéne csak laposabb alsórésszel? -
suste
veterán
válasz sityupityu #67909 üzenetére
-
suste
veterán
válasz nyogo83 #67911 üzenetére
és (#67912) sityupityu
és (#67913) mumtazLehet nem írtam egyértelműen, de a gyári sem volt kielégítő teljesítményű!
-125-ös robogónak ne 80-90 legyen a vége
-ráadásul rendesen bemaródott a varió dob és a tárcsa is, a szíj szintén cserére szorult (szétfoszlott), kb 7000km volt benneLehetőségeim:
-gyári szett (1szíj+1variodob+6görgő+1szíjtárcsa) kb 70.000ft
-komolyabb utángártott szett kb 50-70000ft, de nem biztos, hogy jó lenne ehhez a motorhoz
-próbálkozok olcsó kínaikkal (2szíj+2variodob+24görgő+2szíjtárcsa) kb 25.000ft (1000km-en már túl vagyok )Fontos infó amit már az elején írtam, hogy ez a motor a qmi152 módosított változata (qmi153)!
Hengernél és más helyeken is vannak változások.
Ha kínaiban nem találok hozzá cuccot, akkor a nevesebb gyártóknál sem. Mindenhol a qmi152/157 -hez vannak cuccok. Az általam rendelt is ilyen, és mint kiderült, a nyomólapban más (tehát a márkásabb verziók sem lesznek jók).
Persze a dob kialakítása is tuti más, de attól még jó lehetne (pont ez lenne a jó, hogy jobban megtervezett lenne). Lehet hogy pont ezzel (is) akarták visszafogni ezeket a 125-ös motorokat (mint az 50-esnél a variátornál a gyűrű).Szóval a gyári állapotot már rég elértem (ha azt veszem, hogy az első variószett + tárcsa + szíj 13.000ft -ból meg volt) egész jó áron.
És már azt is tudom, hogy a kinai variátor és a többi gyári hátsó kuplung rész képes többre is, csak egy megfelelő nyomólap kéne.
Egy 50-70000 ft-os márkásabb szettel nem szívesen kisérleteznék, de szerintem ti sem .Most viszont elég nehéz dolgom van, mert gondolom nincsen olyan üzlet, ahova be tudnék menni és válogatni a nyomólapok között .
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz nyogo83 #67917 üzenetére
okok, de nekem nem is a top sebesség kell
70-80-as utazó sebességgel megelégednék
és mondom, az a legidegesítőbb, hogy az új komplett kínai variátorral ez simán meg is van (szóval a motornak nem gond)
csak éppen azzal nyögve indul
még azon is elgondolkodtam, hogy ha már van egy csomó 10/11/12-es görgőm, akkor csinálok belőlük egy 4g-os szettet (6*4g=24g), hátha azokat nem dobná ki olyan hamar, és normálisan indulnade adhatnál ötletet, hogy honnan szerezzek megfelelő variót, ami tuti jó lesz ebbe a motorba (125 AC, és nem 125 LC!)
honnan vetted ezeket az árakat?[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz nyogo83 #67920 üzenetére
hát ha a képek stimmelnek, akkor a 5112133 kellene
5112133, 5112134az én nyomólapomon nincs fogazás/bordázás, ahogy látszik is az előző képeimen
már csak azt nem értem, hogy honnan jött ez a 5112133?
mert ehhez teljesen más motortipusokat hoz a malossi oldalaés a fő probléma még mindig az, hogy a kinai is qmi152/157 -hez való, vagyis valószínű a malossi is az lesz, vagyis nem lesz jó méretű a nyomólap
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz nyogo83 #67923 üzenetére
Ok, köszi!
Valamikor benézek a Motorline-ba és meglátom mit mondanak. Viszek magammal szerszámokat, és kb 3 perc alatt kikapom a variátort ott -de valszeg hóálló kesztyű is kelleni fogMa megint mentem vele majdnem 100Km-t, és 60-ig nagyon jól gyorsul most, szerintem jobban mint a (full) gyárival (de 70-nél már sikít szegény). Igaz szerintem feleslegesen sokat forog is közben, ami valszeg meg fog látszódni a fogyasztásban ......
Én megelégednék egy közepes gyorsulással, 70-80-as utazóval és 3l-es fogyasztással (az eddigi tapasztaatok alapján simán lehetséges lenne a megfelelő variátorral) -
suste
veterán
válasz perge666 #67960 üzenetére
Nekem van ölvedőm, olyan ami rám van akasztva és nem a robogóra. Gyorsan leválasztható és alá nem kell semmilyen extra öltözet.
Ami meglepett, hogy mennyit számít egy jó csizma. Magasszárú munkavédelmi bakancsot használtam, de a bokámhoz néha odatalált a szél. Kaptam egy motoros bakancsot, farmer betűrve, brutális védelmet ad a köténnyel!
Bundás kézvédőt rendeltem Kínából, de még nem jött meg. Az tuti elég lesz a normál kesztyűvel (ha beleférek kesztyűvel ).
Sisak alatt kámzsa.
Valamelyik csütörtök reggeli köd nekem is betett a köd, párásodtam mint állat . -
suste
veterán
válasz dtsdexter #67970 üzenetére
Lámpa: én rendeltem Kinából ledeset, ami 1000x jobb a gyárinál és nem volt 3$ [link]
Munkavédelmi bakancs: az újabbak már nem acélbetétesek, hanem valami kemény műanyag, talán nem veszi annyira át a hideget.
(#67971) BlackPriest
Nadrágot macerásabb cserélni mint lekapni magadról a 2 csattal rögzített ölvédőt (motorra szerelhetőt én sem merném rárakni, annak ellenére, hogy a városban több kinthagyott robogón látni).(#67973) siti
Én is 40 felett vagyok már.... nem csak a fiatalok robogóznak[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
de még így is a robogó ami tényleg megérheti, csak a felhasználásnak megfelelőt kell választani
persze egyszeri beruházásként kell normális bukó,kabát, kesztyű, de azért nagyon nem mindegy, hogy 8-10l-t tankolsz 100km-enként, vagy 3l-t
én most ültem át 125-ös rendszámosra, ez kicsit lassabban fog megtérülni a B125 kiegészítés miatt is
de szerintem max 20km-es távolságra jó egy 50-es (motornak és a motorosnak is )
nekem heti 2 alkalommal 35-40km-re kell, ezért volt a váltás (a többi napokon rövidebb az etap)
az 50-es robogóm fogyasztását nézve 2 év alatt megtérült és 4 évig használtam, és akkor nem beszéltem arról hogy mennyi időt spóroltam, és szeretek robogózni
ha erősebb, gyorsabb 50-est (70-est) veszel/építesz, hogy menjen 70-80-at, akkor az már nem áll meg 2,5-3l-ből (és duplája lesz az ára is), és nem is lesz olyan tartós, szóval akkor már inkább érdemesebb nagyobbra váltani (szerintem) -
suste
veterán
válasz dtsdexter #68000 üzenetére
pl nekem az 50-es az Tauris Samba volt (150.000ft volt újonnan!), 12.000-et mentem vele (végig 2,5l-es fogyasztással), és a motorhoz annyit nyúltam, hogy kivettem a variátorból a folytást
karbantartás: évente új gyertya, szintetikus 2T olaj, és a váltó olaj, 10000-nél szíj+görgők
leginkább a műanyag alkatrészek mentek szét, egyes burkolatokat kellett újra rögzíteni, meg a kilóméterórahajtás ment szét egyszer
a mostani gazdája sem nyúlt még a motorhoz, de lassan azért majd érik legalább egy gyűrűzés (14000km)
én nagyon szerettem, nagyon jól gyorsult, 55- 60-at ment utazóban nem üveghangon
ha valaki nem botfülü, nem használja túl nagy fordulaton, akkor nagyon sokáig elmennek ezek is
én most is inkább egy új ilyet vennék, mint egy használt vizes márkásabbat -
suste
veterán
válasz macilaci78 #68022 üzenetére
A 4,5 egy normál 2T/4T 50-esnek normál használatnál szerintem sok.
Állandó nyél, tuning, 70-es henger, vagy rossz beállítás, hiba esetén lehet "normális" a 4,5 -
suste
veterán
válasz Tothgera30 #68049 üzenetére
a variátoron látszik, hogy meddig jár ki a szíj
ha nagyon széles a nem kopott rész, akkor ahogy az előbb írták......
persze van még pár dolog, ami segíti a nagyobb kerületű utat (pl nehezebb görgő, jobban megtervezett vagy megbuherált variátor dob) -
suste
veterán
válasz Tothgera30 #68056 üzenetére
az 1cm az nagyon sokat számít kerületben! (nem vicc!)
ha eléred valahogy, hogy kifusson a szíj rendesen, akkor száguldani fogsz
persze nem egyszerű a dolog, mert sokmindennek össze kell állni, sokszor gyárilag sem fut ki rendesen... -
suste
veterán
válasz sityupityu #68058 üzenetére
ezért írtam, hogy összetettebb a dolog
én is ugye hasonlóval szívok, vagy jól indul és nem fut ki a szíj (utazó 60), vagy nehezebben indul (túl hamar viszi a motort) és kifut rendesen (utazó 80)
én még próbálkozom az új variátor túl korai indulását megoldani a nyomólap buherálásával, vagy kisebb görgő gyártással
van jó sok 11 és 12-es görgőm, ezekből faragok 6-osat vagy kisebbet (ha lehet annyit ki/leszedni a réz belső részből)
ha minden kötél szakad akkor marad a tuning variátor beszerzés 40K-értszerk:
majd most már elmegy pihenni a robi, kiszedem az eredeti nyomólapot az új variátorral, és csinálok képeket a méret eltérésekről az eredeti és az új cuccok között, hogy lássátok a teljes sztorit, hátha lesz valakinek még ötlete[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz sityupityu #68060 üzenetére
Benelli Velvet 125ccm/4T/AC.
Visszább volt az a bolt amit ajánlottak, és neten utána nézve kb 40 körül vannak ezek variátorok.
Csak az indulás nyögvenyelős, 25-30 körül amikor eléri a normálisabb fordulatot a motor, akkor már megy rendesen akár 2 személlyel is, és a 80-as tempónál sem erölködik. Annyi hogy sajnos minimális gázadásra is egyből viszi a motort. Ezért gondoltam először, hogy a kuplunggal kéne csinálni valamit, hogy késöbb engedje ki a pofákat (erősebb rugók).
De az is egyértelmű, hogy a motor többi alkatrésze simán képes akár 100-zra is, csak a megfelelő geometriájú variátor (dob/görgő/nyomólap) kellene.
A gyári variátor nyomólapja túl lapos, így nem emel ki eléggé.
Amit pedig rendeltem hozzá, annek szerintem a felfutó pályája elég meredek, jól ki is emeli a görgőket és ezzel a dobot, csak éppen túlságosan magas az a rész ami eltartja a blokktól. Az új nyomólappal alig lehet felrakni a főtengely végére az alátétet és az anyát. -
suste
veterán
válasz sityupityu #68064 üzenetére
nekem is a kuplung pofa visszahúzó rugó tűnne logikus megoldásnak (hiszen az új szettel csak annyi a baj, hogy korán indul)
szívesen kipróbálnék másik rugókat is, de fogalmam sincsen, hogy milyen kéne bele
amit adtak a szetthez, azt beleraktam, de nem lett jó, kb ugyan akkor indul vele, vagyis hamarviszont a gyári nyomólapot visszatéve az új dobbal meg visszaáll a gyári állapot (jól indul, de hamar kiforog és kevés a vége)
így ezzel a tapasztalattal meg a megfelelő nyomólap kéne -
suste
veterán
válasz macilaci78 #68066 üzenetére
Ha jól emlékszem, akkor 2,13v a cella normál nyugalmi fesz (6x2,13=12,78)?
És talán 2v (1,98?) alá nem nagyon kéne menni (12v)? -
suste
veterán
válasz sityupityu #68068 üzenetére
rugó szett: néztem már én is, de elég drágának tartom kisérletezésre, főleg hogy nem is biztos hogy megoldja a problémámat (1: egyértelműen a nyomólap eltérés okozza a problémát, 2: lehet hogy nem lesz jó erősségű közte)
40K variátor: már van 2 variátorszettem (dob, görgők, csap, nyomólap) is, amik darabja alig volt drágább a fenti rugó szettnél,
így keresgélem még a megoldást kicsit, és ha meg van, akkor kapásból 2 szett jó cuccom lesz -
suste
veterán
válasz sityupityu #68074 üzenetére
azt nem tudom, hogy a 40K-s mennyit megy el, de a gyárival kb 7000 után cserélni kellett a varátort+tárcsát+szíjat
mint írtam, a gyári variátor is kb 40k lett volna
ezzel a kínai szettel már 1000-et mentem a próbálgatások alatt, és nem látszik semmi kopás rajta, szóval azt tippelem, hogy a 7000-et ez is simán kibírja
tudom, hogy a sz..ból váratépítés mindig nagy igazság, de nem minden kínai szar! legalábbis az árához képest
ráadásul a kínaival sokkal jobb teljesítményt nyújt a robogó, az indulást leszámítva persze
ha megelégszek a gyári állapottal (60-70km/h), akkor a kb 65K-s teljes hajtás cuccot helyettesítettem kb 13K-s kínaival (az eredeti nyomólapot használva, aminek nincsen semmi baja)
erre nem mondhatod azt, hogy ez nem érte meg, vagy hogy kidobott pénz
ha 4000-enként lecserélem, akkor is sokkal jobban jároka rugócseréről annyit, hogy pont itt írta valaki , hogy ne piszkáljam a rugókat, amíg a variátort+görgőket nem állítottam be, pedig én is a kuplung hibájának írtam fel, hogy hamar elindul, hiszen ez a logikus
-
suste
veterán
válasz sityupityu #68079 üzenetére
szerintem sem normális hogy 7000-nél hullámosra kopott a dob és a tárcsa is, de hát megtörtént sajnos
a linkelt variátor szett tuti nem jó az enyémhez, valszeg az elterjedtebb LC-hez való (pl a nyomólap bordázás sem stimmel, ahogy már írtam régebben)
ezt már többször leírtam, sajnos nem olyan egyszerű a dolog, hogy bemegyek és kérek egy 125-ös benelli velvet variátortúgy gondolom, hogy a kinai cucc görgőpályája csak jobb lehet (de rosszabb semmiképpen), ha ezzel simán képes a 80-as utazóra
motortuningról egy szó nem volt eddig egyszer sem, nem is gondolkozom ilyenben, hiszen mint kiderült, a kínai variátorral lazán hozza az utazósebbességbeni elvárásomat (tehát csak a váltó része nem az igazi)
(persze ha nem a módosított verzió lenne, akkor egyből feldobnám a 150-es hengert rá, hiszen a régieknél nem volt semmi különbség csak a hengerméret )
lesz időm szétszedem, és lefényképezem az eredeti variátort/nyomólapot is, meg egymásmellé téve az újjal, és akkor talán tisztább lesz a kép....
még azon gondolkodtam, hogy a főtengely végén lévő anya alatti vastag alátétet esetleg lehetne-e cserélni vékonyabbra, hogy ezzel is helyet nyerjek, és jobban rámenjen az anya?
ha jól sejtem ez az alátét egy rugós előfeszítést is ad? -
suste
veterán
válasz sityupityu #68081 üzenetére
Elméletileg lehetne, kérdés, hogy mennyit nyernél vele
egyrészről ugye a túl magas nyomólap miatt az egész nyomólap+csap+variátordob kijjebb ér a főtengelyen, és valszeg ez (is?) okozza ezt az indulási problémát, és ezen ugye nem segítene
másrészt ha mégis találok valami normális kompromisszumot (erősebb rugó?), és mégis maradna a kinai nyomólap, akkor jobban érezném magam, ha nem csak 1-2 menetnyit fogna az anya
az egész nyomólap vastagság és főtengely hosszúság téma pár (2-4) miniméterről szól, ezért is nagyon bosszantó.... -
suste
veterán
tényleg nem lehet egymáshoz hasonlítani az ennyire eltérő technikákat, de én is szándékosan kerestem karbis+levegős 4T/125-öst, talán kevesebb és/vagy egyszerűb szerelést igényel
persze a jövő (igazából már a jelen) az a befecskendezésé, ha másért nem a zöldkártya miatt...
-
suste
veterán
Na, téliesítettem a robit, így kiszedtem újra a variátort.
Mutatom a különbséget:1: új dob + eredeti nyomólap, ezekkel jól indul, de 60 fölött már sikít (ez nagyon hasonló a gyári állapothoz)
2: új dob + új nyomólap, ezekkel nyögve indul, de 80 lazán meg van (ezzel már simán kibékülnék, csak indulna normálisan)
Elég sokat cserélgettem az alkatrészeket, és a végére egyértelműen kijött, hogy a nyomólap eltéréssel van a probléma. Szóval minden más ua a két helyzetben (görgők, szíjtárcsa, szíj, kuplung).
A 2-es variációnál mindegy milyen nehéz görgőt teszek be, vagy akár csak 3db-ot, akkor sem változik a helyzet . Szerintem ilyenkor a nyomólap (a magassága miatt) eleve feszített helyzetbe hozza a szíjat, így már kis motorfordulat változásra is eléri a kuplung a zárási fordulatszámot.
Elég kiborító, hogy ez a 3-4mm szivatNekem ezek jutottak eszembe:
a) erősebb kuplung pofa visszahúzó rugó (na de melyik, honnan???)
b) valahogy csökkenteni a nyomólap magasságát (esztergálás -> mennyi falvastagság veszteséget bírhat ki?)
c) megfelelő nyomólap (honnan?)
d) végső esetben tuning variátor szett (azért 40K fájna ) -
suste
veterán
válasz sityupityu #68191 üzenetére
Félelmetesen hülye alakja van annak a nyomólapnak a második képen
sokkal jobb vele a moci a haladós tartományban, így nagyon nem érdekel hogyan néz ki
max az a hülye magas púpja ne lenne"A": tegyük fel hogy a rugócsere segítene, akkor a szíj előfeszített állapot nem lenne gond?
Azt nem látom át, hogy csak a rugó erősség változtatással visszajön-e az egész rendszer egy olyan állapotba, ahol a görgők súlya számít?"C": nem inkább a "D"-re gondoltál?
Persze jó lenne csak nyomólapot venni, ami remélhetőleg nem kerülne annyiba mint a komplett vario.
De gondolom ezt a legnehezebb megoldani, hogy pont olyan legyen ami nekem kell...Lehet elmegyek forgalmival meg a variátorral a kezemben a boltba, és meglátjuk mit mondanak.
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz sityupityu #68203 üzenetére
Amúgy megmondom őszintén, hogy sokszor úgy beleviszel már engem is a sűrűbe, hogy azt sem tudom, hogy ki kivel van
pedig nem ez a szándékom!
csak próbálom a komplett rendszert egyben vizsgálni, hiszen minden mindenre hatsással van mint tudjukMilyen előfeszítésre gondolsz?
[a képes hsz-ban írtam]
a nyomólap ugye "vastagabb", tehát az egész "görgők+dob+szíj+tárcsa" rész kijjebb esik a főtengelyen, és pont ezért írtam, hogy valszeg ezért lett hatástalan a görgőcsere, mert egy kis motorfordulatváltozásra is egyből elkezdi feltolni a szíjat, és így a magasabb fordulat miatt a kuplung is sokkal hamarabb pörög fel, és kapcsol
ezt hívtam én előfeszített szíjnak , ami kicsit furán hangzik itt, de szerintem érthető ( )Bolt:
amit itt ajánlottatok, 11 kerület talán...majd visszakeresem
abban bízom, hogy van valami katalógusuk, amiből talán tudnakk mazsolázni, meg ugye a tapasztalatuk....[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz sityupityu #68207 üzenetére
Ha kompletten az egész variátor (külső tárcsa, belső tárcsa, nyomólap) kifele vagy befele kerül pár millimétert az igazán semmit sem számít.
Ha ez igaz, akkor tényleg elég lenne a kuplungrugó csere, aminek nagyon örülnék. De nagyon félek attól, hogy megveszem pl azt az 5K-s rugó szettet, és mégsem lesz jó.
"Csalni" nem tudok sajnos a távolsággal, mert nagyobb a nyomólap. Ha kisebb lenne, akkor könnyen kihézagolnám. Esetleg a hátsó (kuplung) részt tudnám hézagolni kifelé (ha lehet egyáltalán), de ha nincs értelme, akkor nem piszkálnám.Szerk:
Az normális következmény egyébként, hogyha nem megfelelő erősségű a rugó, akkor hatástalan a görgőcsere???[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz sityupityu #68211 üzenetére
Én is így gondoltam eddig, és ezért is tartok attól, hogy a pofavisszahúzó rugó cseréje nem fogja megoldani a gondom, hiszen nálam a drasztikus súlycsökkentésű görgő csere sem hozott változást (lásd visszább: 63g->27g)
-
suste
veterán
Nem 11. Kerület, hanem 11-es út , Motorline.
Bent voltam most, nagyon rendes, segítőkész társaság, de sajnos ők sem találták meg ezt a motort a malossi katalógusban, így nem tudtak ajánlani variátort (még drágát sem ).
Szóval marad a rugó szett vásárlás, és reménykedés, hogy valamelyik jó lesz hozzá..... -
suste
veterán
válasz sityupityu #68248 üzenetére
Nem teljesen értek egyet.
Egy olcsó/Kínai kis robogóval is nagyon jól el lehet lenni, és nagyon sokat lehet spórolni.
Nagyon rövid, pár km-es távra tuti nem vennék milliós robogót/motort (pedig szerencsére megtehetném)! De még félmillióst se.
A Tauris Samba-m nemtom honnan származik, de olcsó (150k) és gyenge műanyagú és összeszerelésü. De nagyon jól kiszolgált 11-12000km-ig (2,5l/100km), és azóta is megy haver alatt. Műanyagokat újra kellett rögzíteni, de azon kívül nincsen baja.
Nálam 6000km után visszahozta az árát (autó fogyasztásával számolva).
Szerintem 5-15km-es távolságokra nem kell 6-7x drágább eszköz egy személyre.
Ha változik az távolság, személyek száma, stb, akkor persze mindjárt más a helyzet, de milliót akkor sem adtam volna a 125-ösért..... -
suste
veterán
válasz BlackPriest #68257 üzenetére
keeway-nek is pont a műanyagos sztori a problémája szerintem
az hogy a motorja meg kínai (gy6), később még jól jön, amikor fillérekért rendelsz hozzá cucokat, akár tuningot is (kínaihoz kínait ) -
suste
veterán
Hahhaaa
Saját magam cáfolom"Csalni" nem tudok sajnos a távolsággal, mert nagyobb a nyomólap
Beugrott, hogy nem a blokkhoz/szimeringhez feszül a nyomólap, hanem valami még van ott. Meg is néztem gyorsan a robbantott ábrákat, és ezt találtam:
Ez alapján elvileg le tudnék esztergáltatni a fogaskerékből esetleg 2-3mm-t, és akkor tényleg csak 1-2mm különbség maradna? Ez ugye a berugóhoz tartozik, így gondolom nem lenne gond ez a pár mm?
Már csak az a kérdés, hogy le tudom-e egyszerűen húzni onnan. -
suste
veterán
Első körben megpróbálnak meggyőzni majd, hogy nem elég az a 3 óra. Ami persze igaz is, ha sosem vagy nagyon keveset ültél motoron/robogón.
Ha rendszeresen robogózol és autózól, akkor tisztában vagy vele, hogy mi az ami az írott szabályokban követelmény, de hétköznapokban máshogy csinálsz. Na ezt kell a vizsga erejéig visszaállítani magadban (kinézegetés). Ha ez megy, akkor a kresz része meg van.
A motor kezelést meg kb 1 óra alatt behúzod, ha a jó kis postás 125-ösök közül kapsz egyet. Ezek alapjáraton végigmennek a pályán fulladás nélkül, és ugye időkorlát nincs a rutin vizsgán .
A visszaforditó jó szűk, de nagymocival is ua, szóval simán kivitelezhető, csak nem kell kapkodni, és ne magad elé nézzél, hanem előre.
1. óra után már meggyőzhető az oktató, ha tényleg elég a 3óra.... -
suste
veterán
válasz perge666 #68417 üzenetére
én az 50-es robogómnál egyedül a variátorból szedtem ki a határoló gyűrűt, ami nem engedi összemenni a tárcsákat, na ez sokat számított
annyit, hogy nem is nyúltam máshozde létezik pár folytás fajta:
-variátor határoló gyűrű
-karburátor főfuvóka,
-gyujtáselektronika,
-autók EGR-éhez hasnoló kipufogógáz visszavezetés,
-kipufogó vakcső -
suste
veterán
válasz BlackPriest #68424 üzenetére
ja igen, a henger karbi felöli beömlőjét is szokták szűkíteni....
-
suste
veterán
válasz sityupityu #68439 üzenetére
+1, az eszköz egy segédmotoros kerékpár, és nem sima kerékpár
a vezetés/nem vezetés kérdése is ilyen kb
szerintem részegen az ablakon benyúlva sem lehet egy autót kormányozva tolni
szóval ha részegen az úttesten tolod a segédmotoros kerékpárt, azért már fejbelövés jár
vagy mondhatnám azt is, hogy részegen a motorkerékpárt a járdán tolod.... mindegyik többszörös szabályszegés
imádjuk a jogot
Új hozzászólás Aktív témák
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- DXRacer használt szék eladó
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm