- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A70 - áram, erősség
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
forandor
tag
Sziasztok!
Piaggio ZIP (kb. 98-as évjárat), nem saját, de érdekel, hogy mi baja lehet, ha már ennyi időt rászántam... Tulaj ment vele, majd egyszer csak leállt, (lehörgött, elerőtlenedett, előtte viszont ment mint a golyó).
Szikra van, másik gyertyával is volt próbálva, karbit 3-szor is pucoltam (már kívülről is mintha új lenne).
Észrevételek: légszűrő száraz volt (légszűrő olaj? az valami új pokemon?), karbi úszóházát tartó két csavar közül az egyik foglalata menethibás, 1-2mmnyire tátongott a műanyag "benzinmedence" (jelenleg dróttal meghúzva, megkötve), az külön érdekes, hogy így is ment .
Indítózásnál néha hallatszik mintha indulni akarna, de semmi nem lesz belőle. Kipufogónál érezni, hogy járkál egy kis levegő (csak levegő), a karbi levegőbemenetét közvetlenül befogva semmi szívást nem érzek. A vákuumos benzincsapot se hozza működésbe (megszívva dől a cuccos).
Ha a szimering megy el, okozhat ekkora gondot? Hengerbe injekciózva se hajlandó elkapni a témát. Kb fele tankot beleszurkáltam, a gyújtás viszont már kicsit benzines lett. Egyedül jobban nem tudtam szétszedni, a hűtőlapát igen szorosan a helyén van.
Vélemények?[ Szerkesztve ]
-
forandor
tag
#64478 Senkinek semmi sejtése, hogy mi lelte a kis drágaságot?
Előre is köszönöm! -
forandor
tag
válasz body007 #64513 üzenetére
Kompresszióméréshez nincs eszközöm. Hétvégén elvileg otthon leszek (öcsém robija), talán szerzek addigra új szimeringeket. Köszönöm!
Még valami eszembe jutott, amikor melegen átvettem, hogy menjek vele egy kört, akkor az önindító nehezen forgatta meg a motort (hidegen szépen megforgatta). -
forandor
tag
válasz Spenike #64515 üzenetére
És 4T-re? Ha olcsó robogó kell, és nem akarod, hogy nagyon ráfázz inkább 2T, melyet akár magad is javíthatsz. Nekem volt kínai 2T-m (Keeway F-act 50, fekvő minarelli), meg voltam vele elégedve. Már vagy 5-6 éve nem volt pucolva a karbija, és még mindig jól megy . Erdőben, földúton mindenhol elvitt. Nyári hőségben egyhuzamban 60km, majd vissza. Inkább apróbb, minőségbeli bajai voltak: vékony műanyagból készült gázbovden elosztó ment tönkre ('pácász FT), olajcső repedt el (szintén nem tétel, csak az elfojt fullszintetikus ), nyikorgó fékek, eltörő műanyag idomrögzítő fülek (jó mondjuk nem rallyzni kell vele), na meg a hidegen csörgő variátor.
Ha mindenképp ragaszkodsz az olcsó 4T-hez, akkor szerintem Kymco, de jobban megéri egy márkásabb használt 2T. -
forandor
tag
válasz selembeli #64627 üzenetére
Nemrégóta ismerem ezt a topikot, de valamikor a közeljövőben egy hozzászólásomban kiálltam a már eladott Keeway-em mellett, mely még mindig családban van . Tény és való újan biztos nem vettem volna meg, az akkor újan 230K volt (2008), de csak azért, mert nem engedem meg magamnak, hogy ennyit költsek egy gépre. Amúgy a Motowell Magyar vonatkoztatású márka, kínában gyártják, mint manapság mindent, de a felügyelet, és a fejlesztések mögött ott áll a hazai cég.
A képet elemezve: mentem lefelé, mert azt hittem, hogy az aljban egy kavicsos útra térek ki, de benéztem a rajzot, a másik irány lett volna . Nincs más út, mint felfelé. Az alja innen nem látszik, de mire észrevettem a tévedést tudtam, hogy vissza nem fordulhatok, meg nem állhatok (előtte napokban volt egy kis eső). Miközben haladtam lefelé azon tanakodtam, kit fogok majd hívni, aki kihoz innen. Gondoltam egy próbát azért megér: az alja előtt 2 méterrel nyélgáz, (ha nagyon begyorsítok az aljára érve fejre álltam volna ). Olyan szépen felvitt, hogy az na. Igaz egyszer max kétszer lábbal korrigáltam, mert keresztbe akart állni a gép, nyirkos volt ugyebár a talaj. -
forandor
tag
válasz Redneck #64652 üzenetére
3500km-el vettem. 1000 km-t mentem vele összesen. Eleinte 67-68 km/h volt a vége, majd 65 (gondolom a szíj kopása). Álló helyzetből nem úgy gyorsul mint egy kis kerekű pörgős 50-es, de az autók elől elhúzott a piros után. Robogó még nem ment el mellettem főúton, simson sem.
Csere: gázbowden elosztó, hátsó gumi (facsavart? befogadta), kipufogó csavar (ahol a hengernél illeszkedik, elvolt rohadva), olajcső, akku, rögzítő fül -> pillanatragasztó, légszűrő szivacs. Jelenleg is üzemel, közeli rokon vette meg , azóta 1500kmt bőven belehajtott. A megfelelő alapjárat érdekében néha igényli, hogy egy kicsit finomhangoljuk a karbit (szerintem még az életben nem volt szétszedve, valszeg ráférne már). Láttam már 35000km-es Keeway-t. Szintén kutya baja. Ez is a fekvő minarelli-t igazolja, még úgy is jó, ahogy a kínai csinálja.[ Szerkesztve ]
-
forandor
tag
válasz csemeteim #64928 üzenetére
Üzem meleg állapotban sem? Ha húzol neki gázt akkor sem?
Lassan teker az önindító? : Gyenge akku.
Teker mint állat? : Feszstab, gyújtás elektronika (alaplap), valahol erre van a hiba. Elöregedett kábelek, csatlakozók (kontakt hiba)...Nekem pl. kb. 7V-ot ad le a feszstab (alapjáratnál magasabb fordulaton), max fordulaton talán összejön 11-12V-is, mert az akkut kb. addig tölti. Még nem néztem utána mi a ludas, de indul a gép önindítóról is (ha nem állt előtte sokat, elejti a benzint). Szintén fekvő mina.
-
forandor
tag
EU Uniós országokban 2 éves vagy annál régebbi személygépkocsis jogosítvánnyal (B) lehet 125ccm-es motort vezetni (, tudtommal). Nálunk persze ez nem így működik. Fizess még jó pár Deákot vagy Istvánt, ha akarsz vezetni a B-s jogsiddal 125-ös motort, de szintén korlátozásokkal.
A segédmotoros gépjárműveddel meg ne menny 45 km/h fölé, és ha útközben elromlik, eszedbe ne jusson sisak nélkül tolni... -
forandor
tag
válasz csemeteim #65026 üzenetére
SMKP biztosítás, amit minden velem egykorú ismerősöm baleseti adóval együtt 3000Ft-ért köt. Nem értem nekem miért 6000 (persze nem kereken, de majdnem).
4-5 éves jogosítvány, nulla baleset.
Ennyit számít ha van mellette autóra v. lakásra is biztosítás?csemeteim: a variátoron kell variálni ( szerintem: elgyengült kuplungrugó(k) )
[ Szerkesztve ]
-
forandor
tag
válasz Debilon #65034 üzenetére
És mit adj isten, a K&H-nál vagyok. Tegnap megnéztem egy biztosítóösszehasonlító oldalon, a K&H volt a második legolcsóbb, azt csak az Allianz előzte meg (420Ft-al).
Már nem emlékszem, hogy a zalai robogómnak mennyi volt a biztosítása, de mivel itt a fővárosban is kötöttem egy másik robogóra, a K&H-nál voltak olyan kedvesek, és a zalai robesz biztosítását is ide küldték, szintén 6K. -
forandor
tag
válasz sityupityu #65109 üzenetére
Igen, egy röhej a 45km/h. Járjon bárki lakot területen belül (főleg BP-en) és kívül max 45-el. Az a legszebb az egészben, hogy egy biciklis egy bilivel a fején lakott területen kívül mehet 50Km/h-val, anélkül 40-el.
Én a nyélgázas 65-ös tempónál is szégyellem magam, ha főúton közlekedek, és néha-néha feltartok egy-egy autóst. Szerintem már nem írogatnám ezeket a sorokat, ha betartanám a 45-öt...Meg amúgy is: a 6K Ft-os kötelezőmmel had menjek már 65-el!
-
forandor
tag
Sziasztok! megelégeltem, hogy nem töltődik az akku, ezért rámértem a feszstabra diódaméréssel. Az összes kombinációt kipróbáltam, de mindenhol szakadást mutatott a multiméter.
A generátor váltóáramú feszültsége alapjáraton 14-15V, finoman pörgetve, ahol már kezd fogni a kuplung, ott 20-30V fölé megy. A generátor kimenetére rámérve (ami belemegy a feszstabba) kb. 0.5 MOhm. Az egyik kimenet mindig rövid zárba van az alvázzal, a másik csak néha-néha.
Ez a rövid záras dolog, csak szerintem nem normális? Vagy ez így OK?
(97-es Aprilia, fekvő minarelli, 1 fázisú)
Szerk: Így utólag belegondolva, a tekercs ellenállása egy kicsit nagy, vagy a multiméter ennyire gagyi.[ Szerkesztve ]
-
forandor
tag
válasz mumtaz #65229 üzenetére
Ezzel kezdtem. Csak az akku feszültségét láttam. Rámértem akku nélkül is, hogy lássam mit kap. Alapjáraton 3V körül, pörgetve 7V körül ugrált. Ezért is ellenőriztem le a feszültségstabilizátort, melyet hibásnak vélek, ugyanis látnom kellet volna a dióda nyitófeszültségét, de mindenhol minden kombinációnál, polaritást is figyelembe véve szakadást mértem. Új fesztab vásárlását nem úszom meg.
Generátor szépen adja a feszt, csak furcsállom, hogy az egyik kimenete és a földelés között rövid zárt mérek, a másikon meg attól függ épp milyen kedve van. Erre vagyok kíváncsi, hogy ez normális-e? Mert ha nem, akkor hiába veszek új feszstabot, az is ki fog nyiffanni. -
forandor
tag
-
-
forandor
tag
Ha az akku nem kap megfelelő töltési feszültséget (12V-os akku esetén: kb. 13.5-14V), akkor tönkremegy. Veszek új feszstabot, aztán meglátjuk meddig bírja, ha az is tönkremegy, akkor lehet generátort is cserélni.
Ha már így szóba jött: melyik utángyártott márka a jobb: RMS vagy Teknix?
Illetve: eredeti NGK gyertyákat hol lehet venni? (BR7-HS) Sajnos sok a hamisítvány. -
forandor
tag
50-es 2T hengerfej tömítés. Régit vissza, ha megvan még. Vagy pótoljam valamivel. Pl. van-e valakinek tapasztalata az alu sörös doboz ezen felhasználásáról? (Ki spórolták az újat a csomagból...)
-
forandor
tag
-
-
forandor
tag
válasz flegga92 #65375 üzenetére
Szia!
Mérd majd meg, hogy mekkora feszültség megy az akkura terheletlenül és terhelve (akku nincs bekötve és bekötve). 13.5 és 14.5 V között kell lennie a töltőfeszültségnek. Ha jóval kevesebb/több, akkor az tönkre vágja az akkut. Jók a zselés akkuk, én személy szerint Varta-t használok, de a hideg és az előbb említett töltőfeszültséges dolog ugyanúgy tönkreteszi. Az én Gulliverem pl. a 12V-os töltőfeszültséget sem éri el, szóval tavasszal fesztstab csere.
Újratekercselt önindító => valszeg valami el lett cseszve. Ha indítózásnál Ampert mérsz láthatod, hogy mekkora áramot vesz fel a gép (erős feltöltött akkuról persze). Ha csak 1-2 Amper csordogál (tippelek persze), akkor talán valami érintkezéshiba. Ha eszi az áramot rendesen 6-10A (fene se tudja), akkor viszont gáz van az önindítóval, "letestel".
Ahonnan a kattogó hang jön ott a hiba . Lehet csak kicsavarodott/meglazult az órából a spirál.
-
forandor
tag
válasz flegga92 #65384 üzenetére
Nincs mit!
Nem muszáj azért szétkapni, a feszstabról jön közvetlenül az áram az akkuhoz. Am. igen arra van (a szokásos szervizablakot kell kiszedni, meg a fölötte lévő idomot leszedni).Nem szedtem még szét annyira, de ha jól tudom bendix húz be. Egy hasonló korú piaggio-t már szétkaptunk, abban az volt. A piaggio nem mindig tekert, és aha igen akkor is nehezen. Önindító volt rossz. Amikor nem tekert, akkor csak oda kellet kicsit koppintani kalapáccsal az önindítónak és megindult . Piaggio-nál (legalább is annál) alul van az önindító.
Akkor a kattogás is valószínűleg onnan jött.
-
forandor
tag
Ez engem is érdekelne. Az enyém is kb. 10-et csal (Gulliver), legalább is sík terepen max sebességnél, dombon lefelé csalt az már 20-at is szerintem.
Legalább is tudom, hogy vannak cégek/műhelyek, ahol javítanak kalibrálnak de, hogy mennyiért dolgoznak, arról nincs infóm.
Illetve, hogy hogy lehet? Mert valahogy biztos lehet házilag is. (egyedi számlap nem szép...)Kalibráltam már felhúzhatós karórát, addig állítgattam, míg pontos nem lett. Ott az ingakereket mozgató hajszálrugónak a tartó "kifeszítő" pöckével lehet állítani a rugóerőt, ezáltal a rugóidőt, szóval a másodpercet.
-
forandor
tag
válasz Debilon #65411 üzenetére
Egyetértek, csak ha már felmerült, gondoltam csatlakozok. Amúgy nem lehet, hogy ekkor a km számláló is téved? Tavasszal lemérem. Bár lehet, hogy nem, mert ha az is siet, akkor baromi sokat eszik ez a gép, nem mintha most nem (3.8l a minimum rekord, a maxot meg inkább hagyjuk , átlagot számolva 4.75l ).
-
forandor
tag
válasz flegga92 #65416 üzenetére
Mol (95-ös persze). Az még hozzátartozik, hogy volt egy kis gond a karbival. A karbipucolás után sikerült összehoznom a rekord minimum 3.8-as fogyasztást (ez az első teljes mérés rendbe rakott karbival). Gyorsuláskor nyélgáz (üzem melegen nem szeret gyorsulni). Na meg javarészt főúton megyek, ha nem akkor földúton.
Legutóbb sáros földúton mentem partnak fölfelé, előttem kettő terepjáró, és tartottam a tempótHa már itt tartunk: melegen nem szeret gyorsulni, a végsebessége is kisebb egy kicsivel. Talán ékszíj? Úgy őszintén a variátortól idegenkedek, még nem szedtem le a deknit sem .
Ha leállítom a motort (berúgásnál is mikor nem indul, és leáll), ahogy teljesen leáll a forgás, a variátorból jön egy hangos csattanó hang. Tudom ez így édes kevés, de találkozott-e már valaki hasonló jelenséggel? -
forandor
tag
-
forandor
tag
válasz dtsdexter #65490 üzenetére
Szia!
Remek beszámoló! Nem sok híja volt, hogy párszor felnevessek.
""olaj visszajelző szondán" mért 24V feszültség" "villódzik a lámpa"
Szerintem nézd meg a feszültségstabilizátort, hogy mekkora feszt ad le, lehet cserés lesz." Esetleg valami ötlet amit ki felejtettem? "
Membránt nézted?"össze szerelésnél, érdemes a dugattyú és henger közé kis motor olajat használni"
Igen."Milyen motor olajat használjak"
Szerintem jó a Repsol Scooter 2T, fél szintetikus, jó ár/érték arány.
Kokszosodás: nem megfelelő karburálás v. rossz keverék arány v. gagyi olaj v. eltömődött kémény? v. széthajtott henger. És nem kizáró vagyGyertyás kérdés
NKG gyertya kódfejtő
Hát ha mondjuk egy Bosh gyertyával vetjük össze, akkor igen, a kettőnek más a hőérték számozása. -
forandor
tag
válasz sityupityu #65499 üzenetére
"segédmotorral nem mehetsz autópályára"
meg 40-nél többetÉpp Lőrinc-re tartottam, mikor lekapcsoltak. Igaz jogosan, bár ez kivételes eset volt, ugyanis lakkot területen belül be szoktam tartani az 50-et, akarom mondani 40-et. Bár ha úgy alakul, inkább megpróbálom felvenni a tempót, nem tehetek róla, hogy sokan nem tudják betartani az 50-et.
-
forandor
tag
válasz sityupityu #65651 üzenetére
Akkutöltésre a legjobb szerintem a labortápegység. Nem olcsó, de lehet építeni kínai konverter panelból olcsón. Egyet már csináltam otthonra, épp holnap fogok nekiállni egy másiknak, mert olyan jó lett, hogy nekem is kell egy pluszba. Bármilyen akkut feltölthetsz vele, ha tudod, hogy milyen töltési karakterisztikát szeret.
-
forandor
tag
válasz sityupityu #65656 üzenetére
Az olyan töltők a legjobbak, csak az áruk is szép.
-
forandor
tag
válasz Badboys #65695 üzenetére
Szia!
Jónak tűnik. Sok német cuccot kínában gyártanak, ahogy manapság már szinte mindent.
14.4V-os töltőfesz gyors töltésnek felel meg. Ha nem pezsgett nagyon az akku, akkor nem gáz.
Ha erősen pezsgett, és ha van rá mód, próbáld legközelebb visszafogni az áramot.[ Szerkesztve ]
-
forandor
tag
válasz quicky98 #65811 üzenetére
Szia!
Karbi, légszűrő legyen tiszta. Légszűrő szivacson pedig legyen légszűrőolaj.
Egy kis robogó karbi nem egy bonyolult dolog. Nagy vonalakban: szétszeded, kitisztítod (főleg a járatokat, ügyelve, hogy ne karcolj), majd ugyanúgy összerakod, ahogy szétszedted (az állítócsavarok pozícióit is jegyezd meg). -
forandor
tag
Tudja valaki, hogy Gulliverbe mekkora külső/belső átmérőjű benzin cső van?
-
forandor
tag
válasz sityupityu #66108 üzenetére
Szegénynek csuklórángási betegsége van.
-
forandor
tag
Egy kissé csalódott vagyok a Malossi red filterben. Akkora lyukakból áll a szivacs, hogy a régi szemüvegem lencséinek helyére bevághatnék belőle két darabot, és kész a partiszemüveg.
Jelenleg egy olcsó vékony, de sűrű lyukú szivacs van benne (magam vágtam bele). Érdemes belerakni ezt a szúnyoghálót? Vagy csak jól be kell fújni légszűrősprével, és jobban szűr mint a vékony sűrű kissé befújt?
-
forandor
tag
Feszültségstabilizátort cseréltem, de az újjal(RMS) sincs meg a kellő töltőfesz (terheletlenül 11V-ra ha fel tudom tornászni nyélgázon, a régivel még ennyire sem). A generátortól jövő feszültség ~30V is van.
1.) Utángyártott vacak, és még elvárod, hogy működjön is.
2.) Olasz motor, ezzel jár.
3.) Szard már le!Kösz!
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Crypto Trade
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Dell notebook topic
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- OLED TV topic
- További aktív témák...