Hirdetés
- iPhone topik
- Százmillió Samsung telepítheti a One UI 6.1-et és a Galaxy AI-t
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
Na, arra nem számítok, hogy a nagy plexi annyira nagy, hogy az eső se érjen. Az meg már mindegy, hogy csak az oldalam (vállam, csípőm) ázik-e, vagy mindenhol.
Nagyon csúnya lenne tőle az amúgyis tatás forma.Amit mondott valaki, hogy a plexi is koszlódik, de azt általában az ember nem olyan akkurátusan tartja tisztán, mint a sisakplexit. Márpedig ugyanúgy koszolódik, nagyobb felületen gyűjti a bogarakat, stb. Inkább fizetek többet a kúton, minthogy évekig nézegessem a karcos plexit (éjszaka, esőben is), vagy cserélgessem 1-2 évente.
De lehet, hogy lesz szerencsém valakivel egy próba erejéig elcserélni a robogót, csak a komfort végett.Nálad 10% jött le a fogyasztásból. Én most 20%-nál járok csak a robogó cserével, a szervizköltségem (szezon előtti átnézés, folyadékok, szűrők cseréje) 50k vs 25k, gumi 75k vs. 50k, biztosítás 17k/év (A00-ban) vs. 7k/év (a kicsire +1 fő vezetheti opcióval). Hiába 6× akkor lökettérfogat és ménes, a költségoldal nem emelkedett ennyit.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
xTREem
tag
Sziasztok!
A beteg egy Pia NRG Power DD 2005.
A konfig:
Stage6 Streetrace 70cc
Stage6 Pro Replica tengely
Stage6 Pro Replica kipu
17,5 Dellorto
Gyári elvileg jó membránház (fémlapos)87, 90 és egy 90-nél nagyobb, nem feliratozott fúvókával próbálva, súbertű középső és legfelső állásban is (tehát mikor legfentebb van).
Itt megtekinthető a hibajelenség. Gyalogtempónál, 5000-es fordulatnál feljebb nem igazán megy nyélgázzal sem. A szettben nincs 1km, tehát bejáratós.
Köszönöm!
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #90801 üzenetére
Szia!
Én minden motoromra csináltam plexit. Nem eső ellen, mert esőben nem motorozok. Bár előfordult hogy elkapott az eső, de jó volt elbújni mögé. A mostani motoromon is van. Ilyen: [kép]
Sok éve van a motoromon. Nem értem, mitől karcolódna? Ugyanúgy kell tisztítani, mint a szemüvegedet, vagy a sisakplexit. A sisakplexi ráadásul lágyabb műanyag mint az igazi plexi. -
Honda567
kezdő
Kipufogó hangtompitóba ér valamit ez a mosogató dörzsi még gyapotot is tesz rá a videóban. Amúgy szép hangja lett vele ki fogom próbálni milyen 😄
[link] -
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #90803 üzenetére
A szemüveget ne is említsd nekem! 6-7 éves korom óta hordok szemüveget, kb 12-15 éves korom óta üveg lencsét, mert a műanyag karcolódik.
Pár éve adtam esélyt újra a műanyagnak, mert bedőltem marketing bullshitnek, miszerint ötször keményebb. Pedig vissza is kéreztem, hogy "mint a hideg vaj?" Persze azóta kiderült, hogy kb igen...És igen, azért hordok üveg lencsét, hogy ha sérül, inkább törjön, minthogy a karcosat nézegessem.
6 éves használt autót vettünk, kavicsfelverődés miatt mentem szélvédőshöz. A szaki 5 lépés távolságról már mondta, hogy jó karcos a szélvédő...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #90805 üzenetére
Őszintén sajnálom hogy Neked ilyen sors jutott. Gondolom hogy ennyi év után megbarátkoztál vele, illetve megtaláltad a számodra jó megoldást.
Attól azonban nem kell félned hogy a plexi a motoron ilyen. Nekem semmi bajom nincs vele. Az első robogómon is volt gyárilag, 1969-ben. -
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #90807 üzenetére
Én rövid útra is csináltam plexit a motoromra (6,5 km), mert télen is kellett mennem melózni. 207-es Babettára csináltam, teljesen megvédett a hideg menetszéltől. Még élveztem is menni vele a hóban. Magas, széles kormánnyal nagyon stabil volt.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz KTMHobby3 #90808 üzenetére
Nekem a TS MZ-n volt lábvédő. Az is sokat ért, egy baj volt, a közel 2m-es magasságomhoz is aránytalanul hosszú lábaimnak kevés volt, fent kilógott a térdem. De télen ez is sokat jelentett. Kollégának egy MZ Escortja volt, nyugdíjazott rendőrmotor.....Az teljes szélvédelmet kapott. A srác nem sokat hajtotta, egy autó fogyasztását beverte, de tényleg nem fázott rajt az ember.
Babettát még nem láttam plexivel, bár biztos hasznos dolog volt, régen igazi telek voltak.
Ez volt nekem:
Kollégának ez a masinája volt, Beledből járt vele Kapuvárra dolgozni:
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #90808 üzenetére
Budapesten élek és dolgozom. Nem vagyok rákényszerítve, hogy kitegyem magam az időjárás viszontagságainak, annak, hogy kimenjek a télen is jó nyári gumival szerencsétlenkedő majrés sofőr között tegyem próbára a szerencsém.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #90809 üzenetére
Sajnos nem maradt kép a Babettáról. A szélvédőt én csináltam rá, a 250-es Jawa szélvédő mintájára. Olyan érzés volt mögötte motorozni, mintha a kispadon ülnék. Telesen felfogta a menetszelet. Az én ES 150-esmen is volt lábvédő, meg szélvédő is. Télen is motoroztam, ezért nagyon hasznos volt.
Egy régi kép, a Bolgár tengerpartról: [kép]
Ezzel a motorral voltunk az akkori NDK-ban, a Rügen szigetig mentünk. Több rendőrmotort is láttunk, ami akkor a 250-es Trophy-ból lett átalakítva. Szélvédő, lábvédő, meg rádió adó-vevő volt mindegyiken, és borsózöld volt mind. Sokat változott azóta, mint azon képen, amit feltettél. Ez sokkal szebb. -
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #90812 üzenetére
Bátorság kell hozzá. Talán ez az, ami mostanában nincs meg. Nem értem, mert annak idején elindultunk egy Trabanttal Franciaországba. Párizst, Marseilles-t, Cannes-t is bejártuk. Két kis gyerekkel 5050 km-et mentünk. Három hét alatt megjártunk mindent. Ami a legérdekesebb hogy kiengedtek mindnyájunkat "nyugatra" 1979-ben.
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #90813 üzenetére
Amiben én látom a különbséget: egyszerűbb volt a technika és arra a kevésre több volt a fogékony férfi. Trabant, Wartburd, de még a Lada is általában szervizelhető volt az út szélén egy mentőládában elférő alkatrész- és szerszámparkkal, volt bátorság hozzányúlni is.
Az átlagos és az átlag feletti géperő (lóerő, nyomaték, gyorsulás) és főleg a használat módjában sem volt ekkora szakadék, mint most.Most ha országúton előzök egy buszt, kamiont szabályos tempó környékén, mondjuk, 110-ig kihúzatva, lehet, még nem is szélelem a szemből 200+ km/h-val érkező autóst, motorost.
Egy modern autó motorterében már kb csak a folyadékszintek ellenőrzéséig jutok el, laptop, szoftver nélkül legfeljebb csak biztosítékot tudok cserélni az út mentén. Már keret sem, hát nincs, de még csak a helye sem!Még egy aspektus: mintent is akarunk, azonnal, vagy ha lehet, gyorsabban. Nem az út a cél, 1 hetes nyaralásból 6 nap legyen all inclusive, régen 2-3 nap odaút, közben itt-ott megmártózva, szétnézve, ott 2-3 nap semmittevés, hazafele ugyanez másik útvonalon és élveztük az utazást, nem letudtuk.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #90814 üzenetére
+1.
Pont ma volt egy elméleti vitám egy kollégámmal. Pár éve más területre ment, amihez már céges autó is dukál. (Persze, mi más: elektromos bmw) Próbáltam meggyőzni, hogy mennyire szarul néz ki, hogy a multi cégek zöme zöldnek mondja magát, miközben ilyen dög autókkal kell járni vagy embereket elküldeni (egy ilyen autó fenntartási költségei mellett) és ami meglepő volt, hogy kifejtette és levezette a matekot, hogy a cégnek jobban megéri egy ekkora böszme autót fenntartani és a dolgozóknak lízingelni, mint ha valami szolidabb, ésszerűbb autóval látná el az embereket.
Na most ez ugyanaz a kategória: senki nem fog nekiállni szerelgetni, hibát vizsgálni.
El is távolítja az embereket a szereléstől. Nekem is van jópár 1-2 generációval fiatalabb kollégám és - finoman fogalmazva - még egy kerékpár karbantartásához szükséges szerelési ismereteik sincsenek meg. De a kedv az affinitás sem. -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #90815 üzenetére
A pénz az értékmérő, kapitalizmus van. Egy forprofit cég meg fogja nézni, mi kerül a legkevesebbe és arra megy. Ha a villanybömös lízingje olcsóbb, mint venni egy Clio-t, majd azonos idő után továbbértékesíteni, akkor azt fogja tenni.
Én a környezetvédelemmel vagyok így. Amit használok, az pénzbe kerül. Egész egyszerűen a bekerülési és fenntartási költségre úgy tekintek, hogy benne van annak a kezelése is, amit a környezettel művel egy 2T 50 ccm robogó, egy 1.9 PDTDI, stb. Ráadásul a jármű teljes életciklusára vetítve egészen onnantól kezdve, hogy valakiben felmerült az ötlet, hogy papírra vesse a jármű vázlatát egészen a bontásig, újrahasznosításig.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #90814 üzenetére
Egyet értek Veled!
Azt képzeld el hogy a Bolgár tengerpartról hazafelé eltörött a motorom főtengelye. 1200 km-re itthontól. Az ottani jóemberek segítettek, mindössze 20 óra múlva indultunk haza. A nejem segítségével, meg az ottaniakkal, sikerült főtengelyt cserélnem, így haza tudtunk jutni. Rég volt, de igaz volt. -
Zoli bácsi
őstag
Ide is beteszem, hátha valakit érdekel..(Keeway) MBP M502N motor 1,69M. ft akcióban. [link] Hátha valaki feljebb szeretne lépni, ez egy 125-ös gép ára amúgy más gyártónál.
Én tavaly nézegettem, a kereskedő szerint a Honda 500-as blokkja van benne (ezt kételkedve hallgattam), meg ugyanaz az első teló, mint a Hondánál, ez viszont igaz, több helyen írták.
Aztán drágább is volt fél misivel mint az Imperiale, meg mondták, hogy nem létezik még hozzá doboztartó konzol, így kiesett a képből.
Azt nem értem, hogy csinálja a Keeway, hogy a zuhanó forintunk mellett minden olcsóbb, mint tavaly. Na mindegy, ez nekünk csak jó. Ezt a mocit meg vegyétek, 2 misi fölött is jó vételnek írták.
Vegyétek meg az összeset. Nehogy elcsábuljak! -
macilaci78
nagyúr
Emlékszik valaki, melyik jogszabályra vezethető vissza a motorlámpák utólagos ledesítésének ellehetetlenítése?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #90819 üzenetére
Google a barátunk! Ezt keresed amúgy?
6/11990. KöHéM rendelet:
A világító és fényjelző berendezések alkalmazására és működésére vonatkozó további műszaki feltételek
38. § (1) A páros számú tompított és távolsági fényszórókat fajtánként és oldalanként külön, a helyzetjelző lámpákat oldalanként vagy átlósan külön kell zárlat elleni védelemmel ellátni. Ezt az előírást az 1991. évi július hó 1. napja után engedélyezett járműtípusokra kell alkalmazni.
(2) A világító és fényjelző berendezések által kibocsátott, illetőleg visszavert fények színkoordinátáit az 1980. évi 3. törvényerejű rendeletben meghirdetett —, az 1968. évi november hó 8. napján Bécsben aláírásra megnyitott — Közúti Közlekedési Egyezmény határozza meg.
(3) A járművek jóváhagyásra kötelezett aszimmetrikus tompított fényszóróiban és távolsági fényszóróiban csak jóváhagyási jellel ellátott izzólámpát szabad alkalmazni.
42. § (1) Járműre csak jóváhagyási jellel ellátott távolsági fényszórót szabad felszerelni.
44. § (1) A járműre csak jóváhagyási jellel ellátott tompított fényszórót szabad felszerelni. A jármű egyedi forgalomba helyezésének engedélyezése során – a tompított fényszóró által biztosított megvilágítási kép vizsgálata alapján – e rendelkezés alól a közlekedési hatóság felmentést adhat.
46. § (1) Járműre csak jóváhagyási jellel ellátott ködfényszórót szabad felszerelni.
6/1990 KÖHÉM rendelet 37 § (A világító és fényjelző berendezések alkalmazására és működésére vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek) (4) bek. A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzót szabad használni. A lényeg tehát: a helyzetjelzőre nem ír elő kötelező jóváhagyási jelet, az más elbírálás alá esik, mint például a fényszóróizzó. -
Zoli bácsi
őstag
Led átalakítás témában kutakodva...Kismotorra legális..?
[link] -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #90821 üzenetére
Ezek a kis "vacakok", ha nem 2 millióba kerülnének, már gondolkoztam volna, hogy veszek egyet. ;-)
-
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #90821 üzenetére
Igen, legális. Kismotorra felszerelhető olyan világító berendezés, amelyik megengedett nagymotorra. Ledes is. Az én motoromon már 6 éve olyan van. Ledes világítás, ledes index, féklámpa.
-
Zoli bácsi
őstag
Ha valakit érdekel. Tavaly sokan voltak, sok szép régi jármű. Pásztori, Győr-M_S megye közepe, gyorsforgalmi lehajtótól talán 7-8km.
-
d@vee
őstag
Sziasztok. Adott lenne egy Barton Cafe Racer motor, amiben Lifan 50ccm-es blokk van. Igazából végsebességre megvan a 60-65, viszont kegyetlen lassan pörög fel, gázadást is iszonyat lomhán veszi.
Gyári a vas, hol lehet ebben fojtás? Injektoros, nem karbis, váltós motor.
Vagy esetleg külföldi fórumot ahol érdemes nézelődni? Sima google keresés nem dobott semmit.Ja
-
Honda567
kezdő
Fekvő minarelli taiwani 70es henger van rajta, 12es dellorto karbi, és gyári kipufogóval be lehet hangolni?
17,5 dellorto és egy giannelli extra van rajta eladom a robogót ezeket le akarom szedni róla. -
dellfanboy
senior tag
milyen fojtás? vagyis mit akarsz egy 50-es 4-től? örülj neki, ha megy 60-at, bár én kicsit szkeptikus vagyok. gps-el mérted? hátszél? lejtőn lefele? kresz szerint 45 a limit, ne siess...
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
d@vee
őstag
válasz dellfanboy #90830 üzenetére
A fenét meg érdekli mennyit megy, nem az enyém. Csak érdeklődésből kérdeztem, hátha tud rá valaki valamit.
Honda567: köszi, ránézek hátha.
[ Szerkesztve ]
Ja
-
NYPD
aktív tag
50 4t ilyen, abban nincs akkor már fojtás. Nekem agility van, 60-as hengerrel, de legszívesebbenár belerúgnám az első árokba, egyszerűen élhetetlen nagyvárosi környezetben. Lámpánál már előre se megyek, mert felesleges, bármilyen négykerekű lenyom indulásnál.. Ezek ennyit tudnak.
[ Szerkesztve ]
-
J&P
tag
válasz macilaci78 #90835 üzenetére
Áááá.....az egy nagyon más világ, ez a kis Berva nem oda született újra. Célom nem a tökéletes felújítás, ez meg is látszik. Ha lehet ilyet mondani, azaz írni, csak megpróbáltam konzerválni, mert igen is hajdanán élt a Magyar moped, motorkerékpár gyártás. Egy példány újra él.
-
Zoli bácsi
őstag
Sajnos a magyar motorgyártás termékeinek elég mostoha sors jutott. Én meglepődtem, a 80-as évek második felében pár napot az Alföldön töltöttem, ott még futkostak napi használatban Pannóniák. Felénk teljesen kivesztek addigra, egy pajta, tyúkól mélyén porosodtak, Pannóniák kerekéből kézikocsi készült.
Bervák, Danuviák, Pannóniák ott porladtak el a tyúkólak mellett. Bezzeg most a Simsonok nem porladnak el! Az érték, viszik Dajcslandba.... Arra vigyáznak, nem láttam egyet sem udvaron rohadni.
Apámnak egy fekete T5 Pannóniája volt, 80 éves (Fater, a Pancsi 1965-ös lehetett) , mai napig emlegeti, hogy 500ft-ért kótyavetyélte el, miért nem tartotta meg. -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #90839 üzenetére
Apám rotációs kapát csinált belőle. Elvileg mindene megvan, vissza lehet építeni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Honda567
kezdő
válasz Zoli bácsi #90839 üzenetére
Mz etz is nagy érték most 1millióért láttam 250est felújítottat hirdetve.
-
zombei
aktív tag
válasz Zoli bácsi #90839 üzenetére
Nálunk apámnak van egy P21 megörökölt darab, tárgyalásnál kimaradt a listából, de azt hiszem után fel lett vetetve, úgyhogy le lehetne papírozni. 1-2 éve még elindítgatta néha, azt hiszem most trafó gondja van, na meg krómozni kéne több mindent, hogy patika legyen.
-
Zoli bácsi
őstag
Én végiggondoltam pár éve, hogy veszek egy Pannóniát, vagy Mz-t, használatra. Bár műszaki érdeklődésű vagyok, azért egy blokkot nem mernék széthúzni, szakember kellene a felújításhoz. Másik dolog, az alkatrész beszerzés. Úgyhogy vettem inkább egy új veteránmotort.
Egyrészt veterán, 50-60-as évek hosszúlöketű technikája, másik oldalon meg mai technológia, befecskendező, Euro5 szabvány. ABS, tárcsafékek. Öszvér, de nekem tetszik.
Aztán van rá 4 év gari. Igaz hogy kínai, de szerintem messze kevesebb vele a gond, mint egy veteránmotorral. Egy dolgot kellett megszokni, hogy ezt nem kell pörgetni, mint az MZ-t. Amúgy egy 250-es MZ TS, vagy "peregyes", ETZ250 legyorsulná, meg végsebességben is odatörölne ennek a kínai-olasz öszvérnek. Viszont ennek nem ellenfél a szél, nyomatékos, normál méretű emberrel 3l alatt enne, meg persze olyan hangja van, hogy a múltkor a zebrán nem vették észre a gyalogosok, hogy zöldet kaptak, annyira lesték mi a fene lehet ez a szerkezet.
-
zombei
aktív tag
válasz Zoli bácsi #90843 üzenetére
Ilyen újabb "retro" járgányokon amúgy milyen a futómű ? Itt keményebb modern hatású, vagy azért hajózós mint a régiek ?
-
Zoli bácsi
őstag
válasz zombei #90844 üzenetére
Egy 125-ös robogót számítattam be (Liberty 125), az után egy álom a futóműve, nem ütnek fel a kisebb úthibák. Jobb vele túrázni menni. Körülbelül régen az MZ-nek is ilyen volt a rugózása. Korszerű motorokhoz nem tudom hasonlítani, de azt gondolnám, lágyabb a futóműve mint egy sportos motornak.Az első teló koppant már, fékezés végénél volt egy úthíba, elfogyott a teló rugóútja. Amúgy nem hajózós, csak lágyabb, szerintem.
Kényelmes, papás, nem arra hangolták hogy kanyarban lábtartóig döntse az ember. Robogó után luxus rajt a hosszabb távú utazás. Úgy 15 éve volt egy Honda CBF125-ös masinám, emlékeim szerint annak is keményebb, feszesebb volt a rugózása.
Új hozzászólás Aktív témák
- Roborock S7 Max Ultra Robotporszívó és felmosó (2in1)
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Braun BNT400 Digitális hőmérő
- Legrand Netatmo Pro NSC-PRO Intelligens WiFi Beltéri kamera eladó ÚJ!!